Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVýroba Volkswagenu Golf se od roku 2015 propadla až o 75 %. Co za tím stojí?
57 komentářů
Rosta Jež
1. Golf býval kvalitní a drahý, teď už zůstalo jenom to druhé
2. Malá výška kabiny a světlá výška aut klasické koncepce překročily meze, kdy jsou ještě praktické, tak proto více SUV a crossoverů
3. Pokuty za nadlimitní CO2 zohledňují váhu vozu, proto je výhodnější prodávat velká, těžká (a samozřejmě drahá) auta s malým motorem než naopak.
2. Malá výška kabiny a světlá výška aut klasické koncepce překročily meze, kdy jsou ještě praktické, tak proto více SUV a crossoverů
3. Pokuty za nadlimitní CO2 zohledňují váhu vozu, proto je výhodnější prodávat velká, těžká (a samozřejmě drahá) auta s malým motorem než naopak.
Meky
dovod je uplne jednoduchy.
Je to SKAREDE auto.
Je to technologicky ZAOSTALE auto.
Je to MATERIALOVO ozobracene auto.
Je to SKAREDE auto.
Je to technologicky ZAOSTALE auto.
Je to MATERIALOVO ozobracene auto.
@Meky a ještě ta dotyková ergonomie
@Mikesus
Nový Golf by mal byť pekný, aby sa ľudia za ním otočili.
Mal by byť priestranný, aby bol dosť užitočný.
Mal by byť ľahký, aby mal nízke prevádzkové náklady.
Mal by mať ľudovú cenu - aby si ho dovolil každý.
Mal by mať tlačítka, menší displej a nútených asistentov vypínateľných jedným tlačítkom.
Mal by byť spoľahlivý, bez zbytočných porúch.
Malo by to byť auto, ktoré každý bude chcieť.
Čo z toho Golf IX splní?
Nový Golf by mal byť pekný, aby sa ľudia za ním otočili.
Mal by byť priestranný, aby bol dosť užitočný.
Mal by byť ľahký, aby mal nízke prevádzkové náklady.
Mal by mať ľudovú cenu - aby si ho dovolil každý.
Mal by mať tlačítka, menší displej a nútených asistentov vypínateľných jedným tlačítkom.
Mal by byť spoľahlivý, bez zbytočných porúch.
Malo by to byť auto, ktoré každý bude chcieť.
Čo z toho Golf IX splní?
@traveldrive
A tohle jsi popsal dacii. Takový golf nikdy asi už nebude. Už dlouho levný není
A tohle jsi popsal dacii. Takový golf nikdy asi už nebude. Už dlouho levný není
@Mikesus
Golf VII byl v roce 2013 levnější než Octavia a plus minus byl srovnatelný s celou nižší střední třídou. Ještě v roce 2017, když jsem kupoval nové auto, byly v nabídce akční verze za hodně dobrou cenu. I to byl důvod, proč se Golf VII velmi dobře prodával.
Golf VII byl v roce 2013 levnější než Octavia a plus minus byl srovnatelný s celou nižší střední třídou. Ještě v roce 2017, když jsem kupoval nové auto, byly v nabídce akční verze za hodně dobrou cenu. I to byl důvod, proč se Golf VII velmi dobře prodával.
@Tycoon
Tak akční ceny jsou všude. To najde vždy člověk nějakou akční nabídku. V roce 2017 ale nebyly nějak dražší auta jako dnes. Mají stejnou hodnotu plus mínus. Ze vydelavame vic, tak proste i výrobky tím zdražuji. Ale za stejný počet platů máš pořád to samé.
Tak akční ceny jsou všude. To najde vždy člověk nějakou akční nabídku. V roce 2017 ale nebyly nějak dražší auta jako dnes. Mají stejnou hodnotu plus mínus. Ze vydelavame vic, tak proste i výrobky tím zdražuji. Ale za stejný počet platů máš pořád to samé.
@Mikesus
Zhruba ano. Ale bral jsem to z pohledu ceny Golfu vzhledem ke konkurenci. Tehdy mohl cenově konkurovat i třeba Korejcům. Teď se snaží dohnat to akčními verzemi. Uvidíme, zda přesun výroby Golfu do Mexika umožní výraznější zlevnění. Avšak obávám se, že se ještě dále sníží konfigurovatelnost Golfu, což byla jedna z jeho velkých výhod.
Zhruba ano. Ale bral jsem to z pohledu ceny Golfu vzhledem ke konkurenci. Tehdy mohl cenově konkurovat i třeba Korejcům. Teď se snaží dohnat to akčními verzemi. Uvidíme, zda přesun výroby Golfu do Mexika umožní výraznější zlevnění. Avšak obávám se, že se ještě dále sníží konfigurovatelnost Golfu, což byla jedna z jeho velkých výhod.
@Mikesus Písal som o ľudovej cene, nie že má byť najlacnejší. Volkwagen = ľudové auto, voľne preložené dostupné auto, dostatočne dostupné pre širšiu vrstvu zákazníkov.
@traveldrive
Však to žádná prémiovka není a dostupné je. Lidové, dostupné pro všechny, znamená lacine a lowcost
Však to žádná prémiovka není a dostupné je. Lidové, dostupné pro všechny, znamená lacine a lowcost
@Mikesus Čítaš vôbec, čo píšem? Kde som napísal, že dostupné pre všetkých?
@traveldrive Jo. To je spis jak každý rozumíme širší vrstva zakazniku. Už takhle VW ma va širokou vrstvu zakazniku. Je to mainstream a golf prakticky patří už k tomu nejnizsimu. A polo takový zájem není, berou raději větší auta a suv. Takze jestli má rozšířit klientelu, musí jít do lowcostu.
jersey.se
Ten elektrickej Golf to fakt nevytrhne. Nikdo, kdo chce Golfa, nechce baterky.
@jersey.se
Správne. 1.5 TSI a nejaké tie hybridy, ideálne mild a full. Elektrina môže byť ako ďalšia možnosť. Ale bez benzínu nebude mať šancu uspieť.
Správne. 1.5 TSI a nejaké tie hybridy, ideálne mild a full. Elektrina môže byť ako ďalšia možnosť. Ale bez benzínu nebude mať šancu uspieť.
@jersey.se
nemas pravdu ze nikto.
ja mam eGolfa a som s nim spokojny (viem aj o dalsich). ako druhe auto na jazdenie okolo komina je fajn a dava to aj ekonomicky zmysel. ale keby som si mohol vybrat, tak by som bral radsej elektrickeho t-Rocka koli pohodlnejsiemu nastupovaniu.
nemas pravdu ze nikto.
ja mam eGolfa a som s nim spokojny (viem aj o dalsich). ako druhe auto na jazdenie okolo komina je fajn a dava to aj ekonomicky zmysel. ale keby som si mohol vybrat, tak by som bral radsej elektrickeho t-Rocka koli pohodlnejsiemu nastupovaniu.
@Jano- Korňa Koľko je takých ako Ty? Málokto vezme auto za milión na jazdenie okolo komína. A pravoverný golfista ťažko pôjde do elektriny, tam bolo zaujímavé skôr GTI-čko.
@traveldrive
-teda milion by som za Golfa nedal ani ja 😄 v tom sa zhodneme... ani pri uspore na palive by to nevyslo lacnejsie. (ked spocitam vsetky naklady)
-kukni bazar a najdes ich tam 5rocnych dost s nizkym najazdom (iba 50tkm) za cca 15000E .....+- 375 000kc (asi to nemci nakupili ako 2.auto s dotaciami a uz chcu nieco lepsie s vacsou bat.)
-niesom pravoverny Golfista, hladal som auto na jazdenie do prace+obchodu co to som nou vydrzi 10rokov a najazd 150-180tkm za rozumne celkove naklady a vysiel mi z toho 5rocny e-Golf.(nabijam doma , do rana je to vzdy nabite.) zatial som spokojny.
-teda milion by som za Golfa nedal ani ja 😄 v tom sa zhodneme... ani pri uspore na palive by to nevyslo lacnejsie. (ked spocitam vsetky naklady)
-kukni bazar a najdes ich tam 5rocnych dost s nizkym najazdom (iba 50tkm) za cca 15000E .....+- 375 000kc (asi to nemci nakupili ako 2.auto s dotaciami a uz chcu nieco lepsie s vacsou bat.)
-niesom pravoverny Golfista, hladal som auto na jazdenie do prace+obchodu co to som nou vydrzi 10rokov a najazd 150-180tkm za rozumne celkove naklady a vysiel mi z toho 5rocny e-Golf.(nabijam doma , do rana je to vzdy nabite.) zatial som spokojny.
@Jano- Korňa
Golf vždy byl a i měl být jediné auto v rodině, nikoli DRUHÉ, jak píšeš. Tu úlohu prvního a jediného auta v rodině vždy splňoval se ctí, což při současném stavu technologií EV dosáhnout jen s kompromisy.
Golf vždy byl a i měl být jediné auto v rodině, nikoli DRUHÉ, jak píšeš. Tu úlohu prvního a jediného auta v rodině vždy splňoval se ctí, což při současném stavu technologií EV dosáhnout jen s kompromisy.
@maca02 Tak ako kde. Golf, hlavne ak to nie je kombík, ťažko bude rodine hoci s dvomi deťmi stačiť.
@maca02
nuz pre mna bolo prve rodinne auto vectra kombik a ked deti pribudli tak alhambra .....vsetko kupovane mlade jazdenky do 5 rokov za cca 1/2 povodnej ceny.
nepotrebujem vykony ani RSkovy podvozok, staci aby to jazdilo za nevela peniazov.
nuz pre mna bolo prve rodinne auto vectra kombik a ked deti pribudli tak alhambra .....vsetko kupovane mlade jazdenky do 5 rokov za cca 1/2 povodnej ceny.
nepotrebujem vykony ani RSkovy podvozok, staci aby to jazdilo za nevela peniazov.
Prezivkynetreba
Podľa mňa celkovo sa VW posunulo pomaly za tie roky k takej polo prémii. Proste z ľudového auta sa stala značka ktorú si nemôžu dovoliť masy. V kombinácii s konkurenciou im proste predaje klesajú. Ale či bude liekom plne elektrický golf tak to pochybujem. O EV je obecne oveľa menší záujem. Takže ak bude dostupný iba EV tak predaje budú ešte nižšie a je dosť možné, že to model Golf úplne zabije.
@Prezivkynetreba
ano, je možné ze nievelky zaujem o eGolfa (ked uz verzie so spalovakom nebudu) zabije celeho Golfa. ved samotny VW ponuka v danej velkosti (triede) zaujimave auta. mozno ak by zrusili tRocka a ID4 a robili iba eGolfa ako mestske SUVcko tak by meno Golf prezilo.
ano, je možné ze nievelky zaujem o eGolfa (ked uz verzie so spalovakom nebudu) zabije celeho Golfa. ved samotny VW ponuka v danej velkosti (triede) zaujimave auta. mozno ak by zrusili tRocka a ID4 a robili iba eGolfa ako mestske SUVcko tak by meno Golf prezilo.
@Prezivkynetreba
Nic takového není pravda. Některé generace Golfů bývaly dražší, třeba Golf IV a V. Ale pak přišel Golf VII, který byl cenově srovnatelný. U nás byl ve srovnatelných verzích a výbavách levnější než Octavia.
Nic takového není pravda. Některé generace Golfů bývaly dražší, třeba Golf IV a V. Ale pak přišel Golf VII, který byl cenově srovnatelný. U nás byl ve srovnatelných verzích a výbavách levnější než Octavia.
hugino
Predaje Golfa " doplatili " hlavne príchodom VIII generácie + príchod T- Roc ale v konečnom dôsledku VW v tejto kategórii má v Europe stále slušné čísla v porovnaním s konkurenciou . A čo sa týka ceny v porovnaní so štvorvalcovou konkurenciou HB v segmente C tak aktuálne s 1.5 tsi 115 k začína Golf na 21 290 € , Leon 21 990 € , Corolla HB 1,8 23990 € , Ceed 21 890 € a Hyundai i30 22240 € takže je najlacnejší / samozrejme v základe / a Stellantis s trojválcami som neporovnával . Ja osobne by som znova išiel do Golfa a teraz po FL sa mi páči a hlavne už vraj vychytal problémy .
Problém G8 při uvedení byla kvalita a funkčnost, materiály měl lepší než O4, nevím s čím mají ostatní zde problém, seděl jsem tehdy v testovacím autě ACZ v Highline a bylo to fakt hezké, jenže problém byl, že to nefungovalo, divné ovládání, zasekávající infotainmenty a vůbec zlobící palubní elektronika rozměrů, že takové historky nebyly ani na francouzská auta z přelomu milénia, ale i některé mechanické věci, v rodině byl G8 1.5TSI kde zlobil přítlačák spojky u manuálu po roce a 10 tis. km a převodovka občas šla přes zuby (zažil jsem stejny problém u mnou zkoušené O4 předface ve stejné kofiguraci z podobného r.v.). Ceny jsou zkousnutelné za manuál a pokud to facelift vylepšil, tak vlastně proč ne. U automatu bych šel jinam, protože s 1.5TSI je jen suchá dsg a 2.0TDI nejen, že nepotřebuji, ale je i zbytečně drahý a dle mé zkušenosti v autě jako je Golf naprosto zbytečný, nepřínáší nic moc navíc mimo té lepší DSG . @hugino
@hugino
To je u vás na Slovensku. U nás stojí Ceed s motorem 1.5 T-GDi 494 tisíc Kč, i30 499 tisíc Kč, ale Golf nového modelového roku začíná na 599 tisíc Kč, takže je výrazně dražší (předchozí modelový rok stál 554 tisíc Kč).
To je u vás na Slovensku. U nás stojí Ceed s motorem 1.5 T-GDi 494 tisíc Kč, i30 499 tisíc Kč, ale Golf nového modelového roku začíná na 599 tisíc Kč, takže je výrazně dražší (předchozí modelový rok stál 554 tisíc Kč).
Ham.
Vysvětlení je jednoduché, lidé kupují SUV. Jinak je Golf stále bezkonkurenční jednička mezi hatchbacky nižší střední třídy a čtvrt milionu prodaných aut pořád není na zavření krámu (tak jako to udělala většina konkurentů, kde prodeje hatchbacků nižší střední díky konkurenci SUV spadly blízko nule).
Flai
jak zminují napravu,zázrak v Golf 9 který bude EV tak se můžou podívat jak dopadla další kompaktní klasika nový Renault Megane 5 ktérý je taktéž pouze EV a v době uvedení na trh stál 1,5 milionu. Až když to nikdo nekupoval tak aktuálně je cena okolo 1 milionu Vidět jej na našich cestách je rovno zázraku,pozná se hlavně kvůli zlatému kyči na předním narazniku
Arese
No, já myslím, že každému, kdo se v autech trochu vyzná, musí být příčina tohoto brutálního poklesu jasná:současná generace se prostě nepovedla, zejména pak hroznou ergonomií, celkově sníženou kvalitou a to v kombinaci s výrazně se zvyšující cenou a stále menším množstvím motorizací. A i designově ten čumák není nic moc... A pak je tu ještě prodejní úspěch T-Rocku, samozřejmě.
Robert Hlavatý
Tak za mě, předražené ve své kategorii, design NOK (subjektivně), úroveň zpracování interiéru (před FL). Upozadění v rámci marketingu na úkor IDxxx. Cesta ven může být skutečně přesunutí výroby od low cost země, pokud se tedy projeví v cenové politice...
3_diamanty
Golf je stale fajn... ale uz to nie je len o nom... ludia uz kupuju T rocy... T crossy.. Taiga a pod...
Golf uz okrem mena nema relativne co ponuknut. Vytrca ponukou motorov, ale aj cenou a masy chcu stale skor klasiku, jednoduchost, nie problemy s infotainmentom, dotyky na volante a podobne.
Edit_Ale ako čítam ďalší článok, tak to bude skôr plug-in hybrid...?
Jednu 7.5ku mám doma s 1,5TSI jako Sportsvan a jezdí se s ním vážně dobře delší trasy...
Problém posledního golfu je hlavně kvalita a ergonomie. Na tom se asi shodne každý.
Povesť sa dá skaziť veľmi rýchlo, ale náprava býva dlhá a ťažká. Renault by vedel rozprávať.
Ano pověst se nici rychle. Pokud budou mít špatnou kvalitu a ergonomii, ani BEV to nevyřeší.
Každý bohužel ne. Kdyby se shodli všichni, tak by se něco takového nedostalo do výroby.
To počítám do té špatně kvality.