Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Výroba Volkswagenu Golf se od roku 2015 propadla až o 75 %. Co za tím stojí?

57 komentářů

traveldrive
No tak s 9. generáciou už z Golfu zostane len meno. To si fakt ešte stále myslia, že keď 8. generácia nie je úspešná, tak s elektrikou uspejú?
ptr078
@traveldrive V osmicke to dobabrali hlavne s ergonomiou, ovladanim, kvalitou materialov, prevodovkami, ale mas tu tiguan, t roc, t cross, ktore v modnych casoch suv parazituju na predajoch golfa a ich predaje trhaju rekordy
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@ptr078 Ano, největším problémem Golfu je T-Roc, který není o moc větší a zachoval si normální ergonomii (byť úroveň materiálů v interiéru byla minimálně před FL síla).
Avatar - sargis
sargis
@ptr078 Mas pravdu, T-Roc navyse vychadza z kvalitativne a ergonomicky takmer dokonaleho Golfu 7/7.5 s pridanou SUV hodnotou navyse.
Golf uz okrem mena nema relativne co ponuknut. Vytrca ponukou motorov, ale aj cenou a masy chcu stale skor klasiku, jednoduchost, nie problemy s infotainmentom, dotyky na volante a podobne.
traveldrive
@ptr078 To všetko je jasné aj z článku. Nie je mi jasné, ako pri týchto skutočnostiach chcú uspieť s Golfom ako s BEV.
Edit_Ale ako čítam ďalší článok, tak to bude skôr plug-in hybrid...?
ericn
@traveldrive podle mě dostane všechny pohony - spalovák, hybrid i elektro a pokud to zas nepodělají s interiérem, zas mu to půjde... Jinak G7.5 je nedostižná, to bylo to "Das Auto" 😄

Jednu 7.5ku mám doma s 1,5TSI jako Sportsvan a jezdí se s ním vážně dobře delší trasy...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Problém posledního golfu je hlavně kvalita a ergonomie. Na tom se asi shodne každý.
traveldrive
@Mikesus A pri súčasných predajoch BEV a predpokladaných trendoch si myslíš, že to elektrický Golf dá do poriadku?
Povesť sa dá skaziť veľmi rýchlo, ale náprava býva dlhá a ťažká. Renault by vedel rozprávať.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Ano pověst se nici rychle. Pokud budou mít špatnou kvalitu a ergonomii, ani BEV to nevyřeší.
traveldrive
@Mikesus No, BEV nič nevyrieši ani keď bude špičková kvalita.
Avatar - Romcigan
Romcigan
Příspěvek podléhá schvalování.
Tycoon
@Mikesus

Každý bohužel ne. Kdyby se shodli všichni, tak by se něco takového nedostalo do výroby.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon taky pravda. Manažeři si rozhodují trochu jinak
ericn
@Mikesus Souhlas a přidal bych tomu ještě nefunkční infotaiment - to byl vyloženě průser...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
To počítám do té špatně kvality.
Rosta Jež
1. Golf býval kvalitní a drahý, teď už zůstalo jenom to druhé
2. Malá výška kabiny a světlá výška aut klasické koncepce překročily meze, kdy jsou ještě praktické, tak proto více SUV a crossoverů
3. Pokuty za nadlimitní CO2 zohledňují váhu vozu, proto je výhodnější prodávat velká, těžká (a samozřejmě drahá) auta s malým motorem než naopak.
Meky
dovod je uplne jednoduchy.

Je to SKAREDE auto.
Je to technologicky ZAOSTALE auto.
Je to MATERIALOVO ozobracene auto.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Meky a ještě ta dotyková ergonomie
traveldrive
@Mikesus
Nový Golf by mal byť pekný, aby sa ľudia za ním otočili.
Mal by byť priestranný, aby bol dosť užitočný.
Mal by byť ľahký, aby mal nízke prevádzkové náklady.
Mal by mať ľudovú cenu - aby si ho dovolil každý.
Mal by mať tlačítka, menší displej a nútených asistentov vypínateľných jedným tlačítkom.
Mal by byť spoľahlivý, bez zbytočných porúch.
Malo by to byť auto, ktoré každý bude chcieť.
Čo z toho Golf IX splní?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
A tohle jsi popsal dacii. Takový golf nikdy asi už nebude. Už dlouho levný není
Tycoon
@Mikesus

Golf VII byl v roce 2013 levnější než Octavia a plus minus byl srovnatelný s celou nižší střední třídou. Ještě v roce 2017, když jsem kupoval nové auto, byly v nabídce akční verze za hodně dobrou cenu. I to byl důvod, proč se Golf VII velmi dobře prodával.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Tak akční ceny jsou všude. To najde vždy člověk nějakou akční nabídku. V roce 2017 ale nebyly nějak dražší auta jako dnes. Mají stejnou hodnotu plus mínus. Ze vydelavame vic, tak proste i výrobky tím zdražuji. Ale za stejný počet platů máš pořád to samé.
Tycoon
@Mikesus

Zhruba ano. Ale bral jsem to z pohledu ceny Golfu vzhledem ke konkurenci. Tehdy mohl cenově konkurovat i třeba Korejcům. Teď se snaží dohnat to akčními verzemi. Uvidíme, zda přesun výroby Golfu do Mexika umožní výraznější zlevnění. Avšak obávám se, že se ještě dále sníží konfigurovatelnost Golfu, což byla jedna z jeho velkých výhod.
traveldrive
@Tycoon No, aby mu Mexiko nepošramotilo povesť, podobne ako Renaulty z Turecka majú horší image...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Tady se obávám, aby Mexiko spis nezhorsilo kvalitu. Nízká cena a konfigurovatelnost nejdou dohromady.
traveldrive
@Mikesus Zase pletieš. Autá zdraželi, ako stíham sledovať, o 30-80% Trúfaš si tvrdiť, že zarábame o toľko viac?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
2017, průměrná mzda 29tis, dnes 47tis.
Nárůst o 62%. Které auto zdrazilo o 80%?
traveldrive
@Mikesus Písal som o ľudovej cene, nie že má byť najlacnejší. Volkwagen = ľudové auto, voľne preložené dostupné auto, dostatočne dostupné pre širšiu vrstvu zákazníkov.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Však to žádná prémiovka není a dostupné je. Lidové, dostupné pro všechny, znamená lacine a lowcost
traveldrive
@Mikesus Čítaš vôbec, čo píšem? Kde som napísal, že dostupné pre všetkých?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive Jo. To je spis jak každý rozumíme širší vrstva zakazniku. Už takhle VW ma va širokou vrstvu zakazniku. Je to mainstream a golf prakticky patří už k tomu nejnizsimu. A polo takový zájem není, berou raději větší auta a suv. Takze jestli má rozšířit klientelu, musí jít do lowcostu.
PowerHouse
V 2015 nebyla SUV.
Třeba Kamiq je zde od 2019.
Avatar - jersey.se
jersey.se
Ten elektrickej Golf to fakt nevytrhne. Nikdo, kdo chce Golfa, nechce baterky.
traveldrive
@jersey.se
Správne. 1.5 TSI a nejaké tie hybridy, ideálne mild a full. Elektrina môže byť ako ďalšia možnosť. Ale bez benzínu nebude mať šancu uspieť.
Jano- Korňa
@jersey.se
nemas pravdu ze nikto.
ja mam eGolfa a som s nim spokojny (viem aj o dalsich). ako druhe auto na jazdenie okolo komina je fajn a dava to aj ekonomicky zmysel. ale keby som si mohol vybrat, tak by som bral radsej elektrickeho t-Rocka koli pohodlnejsiemu nastupovaniu.
traveldrive
@Jano- Korňa Koľko je takých ako Ty? Málokto vezme auto za milión na jazdenie okolo komína. A pravoverný golfista ťažko pôjde do elektriny, tam bolo zaujímavé skôr GTI-čko.
Jano- Korňa
@traveldrive
-teda milion by som za Golfa nedal ani ja 😄 v tom sa zhodneme... ani pri uspore na palive by to nevyslo lacnejsie. (ked spocitam vsetky naklady)
-kukni bazar a najdes ich tam 5rocnych dost s nizkym najazdom (iba 50tkm) za cca 15000E .....+- 375 000kc (asi to nemci nakupili ako 2.auto s dotaciami a uz chcu nieco lepsie s vacsou bat.)
-niesom pravoverny Golfista, hladal som auto na jazdenie do prace+obchodu co to som nou vydrzi 10rokov a najazd 150-180tkm za rozumne celkove naklady a vysiel mi z toho 5rocny e-Golf.(nabijam doma , do rana je to vzdy nabite.) zatial som spokojny.
maca02
@Jano- Korňa
Golf vždy byl a i měl být jediné auto v rodině, nikoli DRUHÉ, jak píšeš. Tu úlohu prvního a jediného auta v rodině vždy splňoval se ctí, což při současném stavu technologií EV dosáhnout jen s kompromisy.
traveldrive
@maca02 Tak ako kde. Golf, hlavne ak to nie je kombík, ťažko bude rodine hoci s dvomi deťmi stačiť.
Jano- Korňa
@maca02
nuz pre mna bolo prve rodinne auto vectra kombik a ked deti pribudli tak alhambra .....vsetko kupovane mlade jazdenky do 5 rokov za cca 1/2 povodnej ceny.
nepotrebujem vykony ani RSkovy podvozok, staci aby to jazdilo za nevela peniazov.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jano- Korňa
5 let a mlada ojetina? Pod tím pojmem si představím rocni auta, mozna jeste 2letá, ale asi mám zkreslené vnímání.
Jano- Korňa
@Mikesus
alebo iny rozpocet na auto popri rodine 😄 😄 😄
u mna sa dozivaju cca 15rokov, takze v case nakupu su este "mlade". 😄 😄 😄
Prezivkynetreba
Podľa mňa celkovo sa VW posunulo pomaly za tie roky k takej polo prémii. Proste z ľudového auta sa stala značka ktorú si nemôžu dovoliť masy. V kombinácii s konkurenciou im proste predaje klesajú. Ale či bude liekom plne elektrický golf tak to pochybujem. O EV je obecne oveľa menší záujem. Takže ak bude dostupný iba EV tak predaje budú ešte nižšie a je dosť možné, že to model Golf úplne zabije.
Jano- Korňa
@Prezivkynetreba
ano, je možné ze nievelky zaujem o eGolfa (ked uz verzie so spalovakom nebudu) zabije celeho Golfa. ved samotny VW ponuka v danej velkosti (triede) zaujimave auta. mozno ak by zrusili tRocka a ID4 a robili iba eGolfa ako mestske SUVcko tak by meno Golf prezilo.
Tycoon
@Prezivkynetreba

Nic takového není pravda. Některé generace Golfů bývaly dražší, třeba Golf IV a V. Ale pak přišel Golf VII, který byl cenově srovnatelný. U nás byl ve srovnatelných verzích a výbavách levnější než Octavia.
Avatar - hugino
hugino
Predaje Golfa " doplatili " hlavne príchodom VIII generácie + príchod T- Roc ale v konečnom dôsledku VW v tejto kategórii má v Europe stále slušné čísla v porovnaním s konkurenciou . A čo sa týka ceny v porovnaní so štvorvalcovou konkurenciou HB v segmente C tak aktuálne s 1.5 tsi 115 k začína Golf na 21 290 € , Leon 21 990 € , Corolla HB 1,8 23990 € , Ceed 21 890 € a Hyundai i30 22240 € takže je najlacnejší / samozrejme v základe / a Stellantis s trojválcami som neporovnával . Ja osobne by som znova išiel do Golfa a teraz po FL sa mi páči a hlavne už vraj vychytal problémy .
Avatar - Ozzman
Ozzman
Problém G8 při uvedení byla kvalita a funkčnost, materiály měl lepší než O4, nevím s čím mají ostatní zde problém, seděl jsem tehdy v testovacím autě ACZ v Highline a bylo to fakt hezké, jenže problém byl, že to nefungovalo, divné ovládání, zasekávající infotainmenty a vůbec zlobící palubní elektronika rozměrů, že takové historky nebyly ani na francouzská auta z přelomu milénia, ale i některé mechanické věci, v rodině byl G8 1.5TSI kde zlobil přítlačák spojky u manuálu po roce a 10 tis. km a převodovka občas šla přes zuby (zažil jsem stejny problém u mnou zkoušené O4 předface ve stejné kofiguraci z podobného r.v.). Ceny jsou zkousnutelné za manuál a pokud to facelift vylepšil, tak vlastně proč ne. U automatu bych šel jinam, protože s 1.5TSI je jen suchá dsg a 2.0TDI nejen, že nepotřebuji, ale je i zbytečně drahý a dle mé zkušenosti v autě jako je Golf naprosto zbytečný, nepřínáší nic moc navíc mimo té lepší DSG . @hugino
ericn
@Ozzman S těmi materiály bych se hádal, mám OIV Style černobéžový interiér rv 2020 a tuhle jsme měl půjčený G8 předface a OIV je o dost dál... a to ovládáním funkcí i kvalitou interiéru 😉
Avatar - hugino
hugino
@Ozzman Presne ako píšeš a cena je až na prvom mieste . 👍
Tycoon
@hugino

To je u vás na Slovensku. U nás stojí Ceed s motorem 1.5 T-GDi 494 tisíc Kč, i30 499 tisíc Kč, ale Golf nového modelového roku začíná na 599 tisíc Kč, takže je výrazně dražší (předchozí modelový rok stál 554 tisíc Kč).
Avatar - Ham.
Ham.
Vysvětlení je jednoduché, lidé kupují SUV. Jinak je Golf stále bezkonkurenční jednička mezi hatchbacky nižší střední třídy a čtvrt milionu prodaných aut pořád není na zavření krámu (tak jako to udělala většina konkurentů, kde prodeje hatchbacků nižší střední díky konkurenci SUV spadly blízko nule).
Avatar - Flai
Flai
jak zminují napravu,zázrak v Golf 9 který bude EV tak se můžou podívat jak dopadla další kompaktní klasika nový Renault Megane 5 ktérý je taktéž pouze EV a v době uvedení na trh stál 1,5 milionu. Až když to nikdo nekupoval tak aktuálně je cena okolo 1 milionu Vidět jej na našich cestách je rovno zázraku,pozná se hlavně kvůli zlatému kyči na předním narazniku
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Flai
To je divné, že megane za 1.5M nikdo nekupoval.
ericn
@Mikesus vidíš, dneska je s akční cenou 910tis Kč a taky ho nikdo nechce... V čem teda vidíš problém?
Arese
No, já myslím, že každému, kdo se v autech trochu vyzná, musí být příčina tohoto brutálního poklesu jasná:současná generace se prostě nepovedla, zejména pak hroznou ergonomií, celkově sníženou kvalitou a to v kombinaci s výrazně se zvyšující cenou a stále menším množstvím motorizací. A i designově ten čumák není nic moc... A pak je tu ještě prodejní úspěch T-Rocku, samozřejmě.
Robert Hlavatý
Tak za mě, předražené ve své kategorii, design NOK (subjektivně), úroveň zpracování interiéru (před FL). Upozadění v rámci marketingu na úkor IDxxx. Cesta ven může být skutečně přesunutí výroby od low cost země, pokud se tedy projeví v cenové politice...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Golf je stale fajn... ale uz to nie je len o nom... ludia uz kupuju T rocy... T crossy.. Taiga a pod...