Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Tycoon
Jenom hlupák nebo ideologicky zaslepený člověk mohl věřit tomu, že myšlenka absolutní elektromobility je reálná.
Všichni, kdo touto cestou šli, narazili do zdi a teď se musí vzpamatovat, ošetřit si rány na hlavě a najít způsob, jak zeď obejít. Fiat chystá přestavbu modelu Fiat 500 Electric na spalovací. VW svou vyvíjenou platformu pro elektrická auta SSP přebudovává na vývoj hybridní platformy. Lépe na tom jsou automobilky jako je Toyota nebo BMW, kde myšlenku absolutní elektromobility nikdy nepřijali za svou a vždy počítali s tím, že budou dělat všechny druhy pohonu, který zákazníci chtějí, ať už spalovací, hybridní nebo elektrický.
Všichni, kdo touto cestou šli, narazili do zdi a teď se musí vzpamatovat, ošetřit si rány na hlavě a najít způsob, jak zeď obejít. Fiat chystá přestavbu modelu Fiat 500 Electric na spalovací. VW svou vyvíjenou platformu pro elektrická auta SSP přebudovává na vývoj hybridní platformy. Lépe na tom jsou automobilky jako je Toyota nebo BMW, kde myšlenku absolutní elektromobility nikdy nepřijali za svou a vždy počítali s tím, že budou dělat všechny druhy pohonu, který zákazníci chtějí, ať už spalovací, hybridní nebo elektrický.
@Tycoon kdepak, ty nevidíš všechny výhody, které EV přináší, počínaje snadným a rychlým nabíjením, širokou sití nabíječek, které jsou dnes všude, vysokou zůstatkovou hodnouto ojetého EV, snadno dostupnými zdroji na výrobu baterií a velice nízkou hmotnost všech EV. Jedině slepý by neviděl, že se EU průmysl obrovsky vzmáhá, denně se otevírají nové továrny na elektromobily, které dneska chce každy, díky tomu vznikají nová místa, už teď hlásí uřady práce nedostatky pracovních sil pro výrobu EV, automobilky hlásí obrovské zisky a průmysl vzkvétá a každý kdo říká něco jiného, tak určitě lže a nebo je to pro-ruský agent a bezduchý uctívač ropy ....
@Tycoon
Umím si představit, že v roce 1913 si taky mnoho lidí říkalo, že auto je jen pro bohatý a myšlenka auta pro každého není reálná. No a neměli pravdu. S elektromobilitou to může být zrovna tak.
Umím si představit, že v roce 1913 si taky mnoho lidí říkalo, že auto je jen pro bohatý a myšlenka auta pro každého není reálná. No a neměli pravdu. S elektromobilitou to může být zrovna tak.
@Dzinus
Technologie se velmi často doplňují. Přestože za druhé světové války byly vyvinuty proudové motory, které umožnily výrazně zlepšit letadla, tak i dnes stále existují letecké dopravní prostředky s klasickým vrtulovým pohonem. K tomu navíc vznikly turbovrtulové motory, což jsou v podstatě hybridy.
Podobně je to s auty. Nejdříve byly elektromobily a parní automobily. Pak byly vyvinuty zážehové a vznětové motory, které autům 100 let dominovaly. Poté přišly hybridy a nyní nastala renesance elektromobilů. Je chybou si myslet, že nastane doba, kdy bude navždy jeden jediný pohon aut.
Technologie se velmi často doplňují. Přestože za druhé světové války byly vyvinuty proudové motory, které umožnily výrazně zlepšit letadla, tak i dnes stále existují letecké dopravní prostředky s klasickým vrtulovým pohonem. K tomu navíc vznikly turbovrtulové motory, což jsou v podstatě hybridy.
Podobně je to s auty. Nejdříve byly elektromobily a parní automobily. Pak byly vyvinuty zážehové a vznětové motory, které autům 100 let dominovaly. Poté přišly hybridy a nyní nastala renesance elektromobilů. Je chybou si myslet, že nastane doba, kdy bude navždy jeden jediný pohon aut.
@Tycoon
Nároky na dopravu se nám ale rozšířily o nutnost odstranit emise (z dobrých důvodů, o tom snad není sporu). Technické řešení tohoto nároku je na výrobcích, regulují se jen emise. Tento nárok spalovací motory prostě nemohou splnit, jakkoli jinak splňují všechny ostatní nároky. To je důvod, proč spalovací motory prostě skončí a musí skončit. Jakkoli jsme si na ně zvykli a mnohé jsou krásné.
Elektromotor byl lepším motorem než spalovák odnepaměti, akorát si s sebou neuměl vozit potřebnou energii. To už dnes umíme a stále se v tom lepšíme. Jsem přesvědčen, že v roce 2050 budou mnozí mít v garážích staré spalovací veterány, ale do práce i na dovolenou s rodinou nikoho nenapadne vzít něco jiného, než pohodlné EV. A bude to stejně normální, jako dnes dieselový kombík.
Nároky na dopravu se nám ale rozšířily o nutnost odstranit emise (z dobrých důvodů, o tom snad není sporu). Technické řešení tohoto nároku je na výrobcích, regulují se jen emise. Tento nárok spalovací motory prostě nemohou splnit, jakkoli jinak splňují všechny ostatní nároky. To je důvod, proč spalovací motory prostě skončí a musí skončit. Jakkoli jsme si na ně zvykli a mnohé jsou krásné.
Elektromotor byl lepším motorem než spalovák odnepaměti, akorát si s sebou neuměl vozit potřebnou energii. To už dnes umíme a stále se v tom lepšíme. Jsem přesvědčen, že v roce 2050 budou mnozí mít v garážích staré spalovací veterány, ale do práce i na dovolenou s rodinou nikoho nenapadne vzít něco jiného, než pohodlné EV. A bude to stejně normální, jako dnes dieselový kombík.
@Dzinus
Komunisti taky říkali, že podnikatelé, živnostníci a sedláci musí skončit. Ale během 40 let jejich vlády se to ukázalo jako neefektivní. A tak skončili komunisti. Dějiny se prostě málokdy vyvíjejí tak, jak někdo nadiktuje.
Elektromotor má spoustu předností. Třeba na železnici je dominantním pohonem už desítky let, ať už jako čistě elektrická nebo dieselelektrická trakce. Nebyla k tomu potřeba žádná směrnice EU, žádné politické kampaně, žádné zákazy a příkazy, vše vyplynulo z technické logiky. U aut tomu tak není. Proč? Protože z technické logiky vyplynulo, že pro velkou část zákazníků je optimální spalovací pohon.
BTW Dieselový kombík pro mě není normální. Je to evropská anomálie.
Komunisti taky říkali, že podnikatelé, živnostníci a sedláci musí skončit. Ale během 40 let jejich vlády se to ukázalo jako neefektivní. A tak skončili komunisti. Dějiny se prostě málokdy vyvíjejí tak, jak někdo nadiktuje.
Elektromotor má spoustu předností. Třeba na železnici je dominantním pohonem už desítky let, ať už jako čistě elektrická nebo dieselelektrická trakce. Nebyla k tomu potřeba žádná směrnice EU, žádné politické kampaně, žádné zákazy a příkazy, vše vyplynulo z technické logiky. U aut tomu tak není. Proč? Protože z technické logiky vyplynulo, že pro velkou část zákazníků je optimální spalovací pohon.
BTW Dieselový kombík pro mě není normální. Je to evropská anomálie.
@Tycoon
Škoda, že nedokážete rozlišit mezi centrálním plánováním v komunistické diktatuře a mezi obtížně vykomunikovanou, pracně schválenou (členskými zeměmi EU) politikou dekarbonizace, která stojí na vědecky dokázané hrozbě následků globální změny klimatu.
Ono to celé totiž vlastně také pochází z technické logiky. Akorát, že na počátku nestojí požadavek zákazníka, kterému může být klima u zadku, ale na počátku (nejspíše opravdu poprvé v dějinách) stojí zájem celých lidských společenství, která se jakžtakž dokázala shodnout, že kráčíme do průšvihu, ale pokud něco uděláme, může být jen velký a nikoli kolosální, kdybychom neudělali nic.
Škoda, že nedokážete rozlišit mezi centrálním plánováním v komunistické diktatuře a mezi obtížně vykomunikovanou, pracně schválenou (členskými zeměmi EU) politikou dekarbonizace, která stojí na vědecky dokázané hrozbě následků globální změny klimatu.
Ono to celé totiž vlastně také pochází z technické logiky. Akorát, že na počátku nestojí požadavek zákazníka, kterému může být klima u zadku, ale na počátku (nejspíše opravdu poprvé v dějinách) stojí zájem celých lidských společenství, která se jakžtakž dokázala shodnout, že kráčíme do průšvihu, ale pokud něco uděláme, může být jen velký a nikoli kolosální, kdybychom neudělali nic.
@Dzinus
Ty jsi mi pripomnel text z meho detstvi😒br />
Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu....
Zagugluj, jestli to neznáš. Je to stejne standovni jako tvoje agitka. Elektroauta zajdou na svoji ideologii a mozna na suroviny z Číny . A mozna dřív, nez to cekame
svethospodarstvi.cz/…obilovy-prumysl/
Ty jsi mi pripomnel text z meho detstvi😒br />
Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu....
Zagugluj, jestli to neznáš. Je to stejne standovni jako tvoje agitka. Elektroauta zajdou na svoji ideologii a mozna na suroviny z Číny . A mozna dřív, nez to cekame
svethospodarstvi.cz/…obilovy-prumysl/
@Dzinus A uveze to pohodlné EV to co ten kombík? Sportovní náčiní, famílii s bágly, zvířectvo v kufru ?? Zatím se všude chrlí jen obří nafouklá SUV, kde se posadí posádka a místa pro zavazadla není nazbyt.... Anebo opačně mále angličáčky pro dva, aby si lidi mohli pohodlně rajtovat po městě a vozit si zadel po obchodech.... Lidstvo chcípne na vlastní lenost a marketing automobilek je toho důkazem....
@Dzinus
V roce 2034 se prodají poslední nové spalováky, takže o cca 16 let později tu některé s námi jistě stále budou. Nejméně do roku 2050 budou koexistovat vedle dalších motorizací. Teprve po roce 2050 budou patrně všeobecně rozšířené nějaké druhy lokálně bezemisního pohonu. Dnes to vypadá, že to bude převážně BEV. Hádám, že tou dobou myšlenka všeobecně elektrifikované dopravy nebude nikoho překvapovat.
V roce 2034 se prodají poslední nové spalováky, takže o cca 16 let později tu některé s námi jistě stále budou. Nejméně do roku 2050 budou koexistovat vedle dalších motorizací. Teprve po roce 2050 budou patrně všeobecně rozšířené nějaké druhy lokálně bezemisního pohonu. Dnes to vypadá, že to bude převážně BEV. Hádám, že tou dobou myšlenka všeobecně elektrifikované dopravy nebude nikoho překvapovat.
@Dzinus to je zajímavá úvaha, je to z té samé křišťálové koule kterou používá EU nebo to máš z kávové sedliny či tarotových karet ?
@del42sa
K této úvaze nebyla použita žádná ezoterika. 😊
Je to jen stručná úvaha, která vychází se současných veřejně známých informací jako je zákaz prodeje nových spalováků v roce 2035, průměrné stáří auta v ČR je 16 let, nutnost nevypouštět emise a všudypřítomný vývoj, který běží nezadržitelně vpřed. Ať se nám to líbí nebo ne.
K této úvaze nebyla použita žádná ezoterika. 😊
Je to jen stručná úvaha, která vychází se současných veřejně známých informací jako je zákaz prodeje nových spalováků v roce 2035, průměrné stáří auta v ČR je 16 let, nutnost nevypouštět emise a všudypřítomný vývoj, který běží nezadržitelně vpřed. Ať se nám to líbí nebo ne.
@Dzinus vše to ale vychází z chybné premisy, že to co se jednou řeklo se už nezmění....
No a již nyní se toho změnilo docela dost, Euro 7, pokuty za emise, původně čistě elektrická auta se objevují opět se spalovacimi motory, některé modely byly zrušeny úplně, etc.
Takže s takovými závěry bych byl opatrnější, zkrátka voda do kopečka nepoteče i kdyby si to usmyslelo tisíc uředníků někde v Bruselu.
No a již nyní se toho změnilo docela dost, Euro 7, pokuty za emise, původně čistě elektrická auta se objevují opět se spalovacimi motory, některé modely byly zrušeny úplně, etc.
Takže s takovými závěry bych byl opatrnější, zkrátka voda do kopečka nepoteče i kdyby si to usmyslelo tisíc uředníků někde v Bruselu.
@del42sa
Nevím, změnit se může samozřejmě všechno i když zrovna teď to nevypadá, že by měl někdo v EU politický výtlak, aby nastolenou a obtížně vykomunikovanou a členskými zeměmi schválenou trajektorii změnil.
Cesta k dekarbonizaci je a bude křivolaká, automobilky to chtějí přežít, takže nabízejí cokoli, co zákazník bude chtít koupit. Přesto jsem přesvědčen, že na konci dekarbonizace s námi v autě žádný spalovací motor nebude. Je sice fajn a funguje, ale emise prostě splnit nedokáže.
A nakonec je úplně jedno co říká Brusel, na trh prostě dorazí produkt, se kterým spalovák neudrží krok.
Nevím, změnit se může samozřejmě všechno i když zrovna teď to nevypadá, že by měl někdo v EU politický výtlak, aby nastolenou a obtížně vykomunikovanou a členskými zeměmi schválenou trajektorii změnil.
Cesta k dekarbonizaci je a bude křivolaká, automobilky to chtějí přežít, takže nabízejí cokoli, co zákazník bude chtít koupit. Přesto jsem přesvědčen, že na konci dekarbonizace s námi v autě žádný spalovací motor nebude. Je sice fajn a funguje, ale emise prostě splnit nedokáže.
A nakonec je úplně jedno co říká Brusel, na trh prostě dorazí produkt, se kterým spalovák neudrží krok.
simson33
Tak to konečně Němcům došlo...
"Německo je země, která nikdy nedělá malé chyby."
"Německo je země, která nikdy nedělá malé chyby."
@simson33 Přesně tak, viz masová migrace z muslimských zemí nebo naprosto šílené odstavení všech jejích jaderných elektráren! 😟👎
lamal
Ked je SSP uz aj so spalovacim motorom a VW na nej postavi Golf 9 gen, ako moze byt cisto elektricky ?
@lamal Pokud je SSP pro oba pohony, budou existovat určitě všechny verze - Spalovací, hybridní i čistě elektrická. Jinak by Golf mohli v podstatě zabalit a paběrkoval by tak jako iD.3... 😉
šofér
Tak hlavně aby si u VW uvědomili, že auto nemusí vypadat jako UFO.... řada ID je zářným příkladem, jak to nemá vypadat.
PowerHouse
Nikdo neví co bude již po prázdninách.
A přitom jsou tady tak drsné nadávky, protože si každý myslí, že má pravdu.
A přitom jsou tady tak drsné nadávky, protože si každý myslí, že má pravdu.
//www.novinky.cz/…ji-dily-40524885