Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW mění strategii klíčové platformy. Ovlivní plány všech modelů

Volkswagen ID. Aura
Volkswagen ID. Era
Volkswagen ID. Era
Volkswagen ID. Era
33 Fotogalerie
Mario Rychtera

Volkswagen přizpůsobil vývoj SSP realitě světového trhu. Evropa dostane plug-in hybridy, Čína může těžit z nových prodlužovačů dojezdu.

Volkswagen vzal elektromobilitu útokem, jenže tempo trhu bylo oproti predikcím mnohem pomalejší a dalo najevo, že bez mezistupně v podobě hybridizace to nepůjde. Automobilka si to uvědomila a od letošního roku mění plány.

Například se dlouho vyhýbala prostřednímu stupni hybridizace a nabízela pouze mild-hybrid a plug-in hybrid. Letos ale přijde i onen vynechaný článek – nejprve ve druhé generaci T-Rocu a následně i v Golfu a dalších modelech v rámci celého koncernu. Nyní se mění i záměry s dlouho očekávanou platformou Scalable Systems Platform, zkráceně SSP.

Ta podle redakce Motor1, s odvoláním na další zdroje, měla být hotová už letos, ale celý projekt se opozdil kvůli turbulentnímu vývoji uvnitř značky. Základ měl sloužit hlavně elektromobilům, ale jeho současná podoba zohledňuje i použití spalovacího motoru. Ten ale nebude spojen s koly – místo toho poslouží jako generátor energie pro akumulátor, zatímco kola budou roztáčet elektromotory. Nabízejí se dvě možnosti: malý motor jako prodlužovač dojezdu (Mazda MX-30 R-EV) nebo větší jednotka pro sériový hybrid, jaký má například Nissan (e-POWER).

Pro Evropu je z finančního i poptávkového hlediska nemožné, aby zde existovaly obě varianty. Tady spíš dostaneme plug-in hybrid. Automobilka s ním má dlouholeté zkušenosti a navíc už dnes nabízí velmi solidní dojezd v elektrickém režimu. Naopak v Číně automobilka vidí větší potenciál v prodlužovači dojezdu, což naznačilo představení velkého SUV ID.Era se třemi řadami sedadel. S touto technikou disponuje v rámci spolupráce se SAIC i vlastní americké značky Scout.

Platforma SSP se stane základním kamenem celého portfolia. Aktuálně se hovoří o pěti typech karoserie a celkem osmi velikostech pokrývajících kompletní segmentovou škálu. Poprvé ji Volkswagen vypustí do světa příští rok a stane se základem i pro diskutovanou devátou generaci modelu Golf, která bude čistě elektrická.

Video placeholder
Koncept Volkswagen ID. Every1 (2025) • Zdroj: Volkswagen

Zdroj: Motor1, Volkswagen, video: Volkswagen