Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Freddka
Takze suma sumarum Golf je levnejsi 😀🤷♂️
@Freddka A ma aj multilink pri 150k nie?
@ptr078 Je to tak, dostanes navic multilink nezavisly zaveseni zadni napravy
@Freddka Mal som moznost presadnut z o4 do golfu8 kombi na rovnakej ceste a rozdiel je velky
@ptr078
Tak to snad nikoho ani nepřekvapí, že multilink bude mit lepší chování než vlečka.
Tak to snad nikoho ani nepřekvapí, že multilink bude mit lepší chování než vlečka.
@Mikesus To nehovor mne ale novinarom, ktori roky pisu pri novych autach, ze rozdiel ani nepoznat
@ptr078
To fakt nekdo napsal? Beru jako argument, že dobrá vlečka bude na tom podobně jako špatný multilink, ale ani jedno z toho není u těchto aut.
To fakt nekdo napsal? Beru jako argument, že dobrá vlečka bude na tom podobně jako špatný multilink, ale ani jedno z toho není u těchto aut.
@Mikesus to píšou novináři už tak 7 let a jdou s tím Škodovce dost okatě na ruku. Každý, kdo má něco najeto klidně v předokolce, ale s multilinkem vzadu, rozdíl samozřejmě na první točivé okresce se zvlněným asfaltem okamžitě pozná. Jenom novináři téměř vůbec. Nejspíš aby se nemohlo přiznat, že i H/K dává na levnější auta dražší a lepší zadní nápravy.
blackwhit
zajimave... pri testu vw t- roc na auto.cz se dsg kvuli poruchovosti nedoporucuje, pri testu octavie by autor nevahal ani sekundu... 😊)
@blackwhit
Ono vybrat prevodovku u VAG, to je z bláta do louže. Manual už není co býval, ani kvalitou ani přesností a ani spolehlivosti. No a dsg, to nebylo moc spolehlivý nikdy.
Ono vybrat prevodovku u VAG, to je z bláta do louže. Manual už není co býval, ani kvalitou ani přesností a ani spolehlivosti. No a dsg, to nebylo moc spolehlivý nikdy.
@Mikesus to je svata pravda, ale zpusob, jakym 2 autori pisou o tom samem, je zarazejici. Zatim proste plati, ze suche DSG vzdy bude servisne narocnejsi - zejmena pri popojizdeni po meste nez manual a tohle musi kazdy pri vyberu zvazit. Nejde jen o 20tisic pri koupi, ale o desitky tisic pri repasi, ktera se pravidelne (bohuzel) musi opakovat...
Jenik3
Prehled max rychlosti a zrychleni je velmi zajimavy az kreativni...
šofér
Nechcete si opravit v tabulce maximální rychlost a zrychlení u Octavie?
@šofér To je typický problém téměř všech zdejších článků. Přitom by stačilo málo, aby si to před zveřejněním přečetl někdo jiný než autor.
Sevca1
Sice slevily ale jak je u Octavií běžné soukromník jsi to koupí ojeté, nebo se malinko uskromni a půjde koupit Ceed combi.
@Sevca1
Ceed se příliš nenosí, ten je v SK. v CZ spíš i30 kombi.
Ceed se příliš nenosí, ten je v SK. v CZ spíš i30 kombi.
Ozzman
Na to, co nabízí mne příjde docela drhá, jasný, výbava něco stojí, to nechám na zhodnocení ostatních. Plusy jsou určitě prostornost ve své třídě a oproti některé konkurenci R4 motory. Nevýhody za mne jednoznačně "suchá" DSG a pokud to kupuji na "doma" na delší dobu, tak otazníky, co s tim bude po záruce. Jezdil jsem s předfacelift a podvozkově to bylo hooodně plavné (1.5TSI i 2.0TDI) a u manuálu ty převodovky opravdy nebyly nic moc, zažil jsem vyčesanou u auta s 40 tisíci najeto, v rodině pak Golf8 s tímto motorem a taktéž problém spojka a převodovka v malém nájezdu. Tento rodinný příslušník G8 předface vyměnil za O4 poface sportline v této variantě, auto vypadá nádherně, super sedačky, ale některé materiály unvitř nejsou nic moc na pohled i omak... já bych za to ty peníze nedal a radši rodinu tísním v menším prostoru na zadních sedačkách, za stejné peníze... 😊
@Ozzman Kamos si vybehol do nemecka, pre manzelku kolo komina dotiahol skladovku 508sw s najazdenymi 200km, model 24, vybava gt, celkove naklady s dovozom 29k, tak som zvedavy na zivotnost tej 130k 1.2
@Ozzman Samozrejme, ze je draha, kdyz si za cenikovych 850 koupis Passat 😀🤷♂️
rohYpnol
Nejlepší vůz nižší střední třídy v dnešní době. Není o čem, Tečka.
Samozřejmě, suchá dvouspojka pro fyzické osoby není dobrou volbou, a to v žádném autě, protože toto řešení nikdy není spolehlivé a dlouhověké.
Cena je pak otázkou. Vzhledem k dnešní době a dnešním nesmyslným cenám dokázala být Octavia 130 let i celkem výhodnou nabídkou. Dnes už je to opět horší...
Samozřejmě, suchá dvouspojka pro fyzické osoby není dobrou volbou, a to v žádném autě, protože toto řešení nikdy není spolehlivé a dlouhověké.
Cena je pak otázkou. Vzhledem k dnešní době a dnešním nesmyslným cenám dokázala být Octavia 130 let i celkem výhodnou nabídkou. Dnes už je to opět horší...
Uz ani ACZ nepěje ódy… Ofce je slusna, ale uz davno to neni jednoznacna volba… o4 predfl byl docela křáp do spolehlivosti, ale to ty nepriznas vid 😉 Kdo chce tabulkove dobre a pohledne auto, pak ano, kdo chce jezdit, je tu konkurence… @rohYpnol
@Ozzman
Samozřejmě že neuznám že O4 je křáp protože není. O4 má problém v inforainmentu. Ten se časem celkem podařilo dotáhnout do aspoň tolerovatelné podoby. Ale jinak je Ovce v rámci současné nabidky stále tou nejvíc poctivou a bytelnou možností.
Samozřejmě že neuznám že O4 je křáp protože není. O4 má problém v inforainmentu. Ten se časem celkem podařilo dotáhnout do aspoň tolerovatelné podoby. Ale jinak je Ovce v rámci současné nabidky stále tou nejvíc poctivou a bytelnou možností.
Aha, takže to byl jen infotainment jo ? No, dobře, nechám tě v tom, v okolí byl i zadřený motor TDI 85kw v 3tisíc km + některé verze měly i špatné manuály, to tady v diskuzi zaznívá. To mne dává dohromady tip na né uplně ideální auto, kterým chceš dlouhodobě jezdit. Taky byla hodně plavná (facelift jsem nejel), dříve se to konkurenci vyčítalo. Pokud něco bylo bytelného, tak to byla Oktávka 2 a vlastně i Oktávka 3 i když už mnohem ošizenější co do kvality interiéru. Asi si pod bytelností představuješ něco jinéh. Jak říkám, to auto po faceliftu vypadá fakt dobře, ve sportline je to jedno z nejhezčích aut C segmentu, ale ve mne zanechává pachuť předchůdce a nechtěl jsem být testovacím jezdcem i když ta nabídka 130 let co byla v loni, když jsem auto kupoval, byla zajímavá, to uznávám. @rohYpnol
@Ozzman
Nevytahuj zase jednotlivosti. Když je něco kvalitní tak neznamená, že nenejdeš jeden případ z tisíce, kdy se motor zadře... Systematicky problémy O4 měla v zásadě jen infotainment. Jinak nic zvláštního. Už jsem to tu doložil i v diskusi, kdy nějaký trouba vytáhl statistiky spolehlivosti. Po rozklíčování "špatných výsledků" O4 zbyl jen ten infotainment.Tečka.
Nevytahuj zase jednotlivosti. Když je něco kvalitní tak neznamená, že nenejdeš jeden případ z tisíce, kdy se motor zadře... Systematicky problémy O4 měla v zásadě jen infotainment. Jinak nic zvláštního. Už jsem to tu doložil i v diskusi, kdy nějaký trouba vytáhl statistiky spolehlivosti. Po rozklíčování "špatných výsledků" O4 zbyl jen ten infotainment.Tečka.
"jen" infotainment, který třeba zabrzdil sám auto, nebo zablokoval zámky, neotevřel automatickej kufr, nebo a to mám nejradši, když soused nacouval do auta, protože mu přestaly fungovat z ničeho nic senzory 😁 Já vím, že si VW obhájce až do krve, ale i většina lidí, co O4 jezdila a jezdí uznala, že to není uplně ta nejlepší Oktávka 😁 Takže dream on a trochu objektivity 😊 Tohle se ti u konkurence nestává a to ani u té korejské či francouzské @rohYpnol
@Ozzman Nechápu, proč má pořád někdo potřebu neustále diskutovat s tímto nemocným, hloupým a demagogickým člověkem. Nekrmte trolla, chcípne hlady sám.
@houmer56
Nechápu, proč mají komouši jako ty pořád tu potřebu ostatní poučovat a moralizovat a kádrovat, co mají a nemají dělat!!! Resp. ano, chápu. Právě proto, že to jsou komouši!
Nechápu, proč mají komouši jako ty pořád tu potřebu ostatní poučovat a moralizovat a kádrovat, co mají a nemají dělat!!! Resp. ano, chápu. Právě proto, že to jsou komouši!
@Ozzman
Však já to nikde nepopírám, tak vychladni. Ano, infotainment O4 a celého MQB byl naprd.
Ale je tam to B. Infotainment nějak celkem dotáhli a doladili, v nových vozech funguje. Mě se nelíbí ani když funguje, beru to jako důvod proč bych možná O4 (Golf, Leon...) nevzal.
Ale právě protože ta objektivita, tak proto říkám, že O4 je kvalitní a dnes v zásadě nejlepší volbou (teď neřeším cenu).
Však já to nikde nepopírám, tak vychladni. Ano, infotainment O4 a celého MQB byl naprd.
Ale je tam to B. Infotainment nějak celkem dotáhli a doladili, v nových vozech funguje. Mě se nelíbí ani když funguje, beru to jako důvod proč bych možná O4 (Golf, Leon...) nevzal.
Ale právě protože ta objektivita, tak proto říkám, že O4 je kvalitní a dnes v zásadě nejlepší volbou (teď neřeším cenu).
ne pro každého, já bych si ji nekoupil, hledám u takového auta něco jiného a jsem realně kupec tohoto segmentu a i cenové kategorie. Já bych ji vzal leda by byla levnější než konkurence a to výrazně@rohYpnol
@Ozzman
Objektivita je o tom., že hodnotím nezaujatě. Takže je úplně jed o co hledáš ty nebo já. Octavia pro běžného zákazníka je nejlepší volbou v rámci i třídy. A obliba a prodeje to potvrzují. Octavia nabízí kvalitni provedení, prostrornost, praktičnost, variabilitu, vybavovou pestrost, výborné motory a jejich výběr, a vydařenýdesign. Tedy přesně to, co zákazník obvykle hledá.
Objektivita je o tom., že hodnotím nezaujatě. Takže je úplně jed o co hledáš ty nebo já. Octavia pro běžného zákazníka je nejlepší volbou v rámci i třídy. A obliba a prodeje to potvrzují. Octavia nabízí kvalitni provedení, prostrornost, praktičnost, variabilitu, vybavovou pestrost, výborné motory a jejich výběr, a vydařenýdesign. Tedy přesně to, co zákazník obvykle hledá.
milous
Kupuji pouze Mazdy mom. Mazda CX60 hybrid .Garančka 8000 Kč výměna zrcátka 12900 .No u Škody Kodiak ani náhodou .Vše je skladem !
pjotr
Bylo by taky dobré napsat, že motor 1.5 tsi dsg časem dost ztrácí výkon pod továrnou deklarovaný. Takže v porovnání s 2.0 tsi který má výrazně vyšší než deklarovaný výkon je 1.5 tsi při prodeji na hraně a časem hluboko pod
To mne zajima, dej nejake info prosim @pjotr
@Ozzman
to že se 1.5 tsi s dsg postupně snižuje výkon je nevyhnutelné. Asi je to nízkými otáčkami dq200 a následným karbonováním.
Tak třeba na konkrétních naměřených datech motoru DADA : www.instagram.com/p/DIEzZsgNw8Y/
Originál = 110kW, naměřeno = 100kW. To je 10%dolu.
to že se 1.5 tsi s dsg postupně snižuje výkon je nevyhnutelné. Asi je to nízkými otáčkami dq200 a následným karbonováním.
Tak třeba na konkrétních naměřených datech motoru DADA : www.instagram.com/p/DIEzZsgNw8Y/
Originál = 110kW, naměřeno = 100kW. To je 10%dolu.
@pjotr 2.0TSI je velmi důstojná motorizace v Superbu, tím spíš v Octavii... no ale povinné párování s DSG 4x4 a vyšší výbavou znamená milionovou cenovku... tj. stejná cena jako u Superbu bez čtyřkolky.
EDIT: hm, tak Škodovka má evidentně na stránkách nějaký starý ceník... v konfigurátoru už Style není a Sportline stojí 1,2M...
EDIT: hm, tak Škodovka má evidentně na stránkách nějaký starý ceník... v konfigurátoru už Style není a Sportline stojí 1,2M...
TA 2.0 TSI někdy v loni, kdy přišla v druhé várce motorizací stála v nějaké akční výbavě podobně, jako testovaná 1.5TSI a to už bylo hooodně zajímavé, oni už to nenabízí ? @Emel
@Ozzman v Octavii nebo v Superbu? V Octavii je podle mě pořád jen jako DSG 4x4 a stojí ranec, nikdy mi to nedávalo smysl oproti RS. V Superbu byla levná, ale teď vypadla Style výbava jako celek... a ve Sportline je to 1,2M.
V Oktávii " Nová Škoda Octavia 2.0 TSI 4x4 je v Česku dostupná od výbavy Selection a začíná od 829.900 Kč"
https😐/www.auto.cz/…u-vybavou-155516
Pamatuji si to dobře 😊 @Emel
https😐/www.auto.cz/…u-vybavou-155516
Pamatuji si to dobře 😊 @Emel
@Ozzman 830 v Selection... no dejme tomu. 1.5TSI stála v té době 680 (110kW FWD MT), to je rozdíl 150t... hlavně ale byla 1.5TSI dostupná ve výbavě 130let (s manuálem za 650 s lepší výbavou), takže Selection nikdo nekupoval, zatímco 2.0TSI byla jen ve 130 premium za 890.
2.0TSI se dál nabízí, ale zdražila... od května o 100t.
2.0TSI se dál nabízí, ale zdražila... od května o 100t.
Mne by bývala Selection stačila, tohle bylo náhodou super naceněný auto co mělo vše co potřebuješ a hlavně o řád lepší motor a převodovku i pohon a vlastně s tím spojený i podvozek bez torzky, než 1.5TSI s DSG. Škoda, že to takhle nastřelili@Emel
@Ozzman
Ve 130let je navíc metla, vyhřívané sedačky + sklo + volant, přední senzory a nějaký blbinky (virtual cockpit, adaptivní tempomat, nějaké koberečky a tak).
130let premium k tomu matrixy, 18", kamera, kessy, navi a další blbinky.
To je docela dost důležitejch věcí...
Ve 130let je navíc metla, vyhřívané sedačky + sklo + volant, přední senzory a nějaký blbinky (virtual cockpit, adaptivní tempomat, nějaké koberečky a tak).
130let premium k tomu matrixy, 18", kamera, kessy, navi a další blbinky.
To je docela dost důležitejch věcí...
Reálně ta 130let premium by se určitě dala sehnat pod 890t, v době kdy se nabízela a i tak by to pořád byla dobrá nabídka, testované auto stojí skoro stejně... 😊 @Emel
_Teddy_
Golf Variant s rovnakou motorizaciu a podobnou vybavou lacnejsi, ako Octavia kombi? No to su mi veci...
@_Teddy_ Na papíře pro teoretiky možná, ve skutečnosti Škodovka umí daleko větší slevy než VW, takže reálná kupní cena té Octavie bude nižší.
@Ham.
No ja nevím. Pokaždé dali usmudlanych 5-7%. A to jsem se ptal na fleetu. Takze jestli umí, nechtějí. Nebo dávají jen pro velké fleety
No ja nevím. Pokaždé dali usmudlanych 5-7%. A to jsem se ptal na fleetu. Takze jestli umí, nechtějí. Nebo dávají jen pro velké fleety
Avantime
Máme v práci obe 85 kW Octavie po facelifte, benzínovú 1,5 TSI aj dieselovú 2,0 TDI a obe sú v podstate v tejto akčnej výbave a s manuálom. Musím povedať, že s tou benzínovou sa podstatne lepšie jazdí a to nielen v meste ale aj na okreskách. Ten diesel je fakt len na dlhé diaľničné presuny. Tam sa mi páči, ako to ťahá pekne odspodu ale je to nejak nešťastne sprevodované. Obe autá sú veľmi nezáživné a tie dlhé previsy auta to vedia dobre rozhojdať. Dieselová Octavia bola výrazne drahšia, hoci výbava je rovnaká a spotreba už skoro tiež.
Frfla
Nj, za ideály se platí. Rodinný domek s tepelným čerpadlem a FV za Prahou, dcera a syn na 8.letem gymplu, zlatý retrívr v boudě a Octavia s Teslou v garáži. Prostě maloměšťácké ideály jsou drahé.
Meky
TEsla 3 stoji 980 kczk.
A nemusim s nou chodit do znackoveho servisu ako debil.
Spolahlivost uplne niekde inde.
Vybava uplne niekde inde
Vykon uplne niekde inde.
Kto PROSIM!!! naozaj zaplati taketo peniaze na zobravu octaviu????
A nemusim s nou chodit do znackoveho servisu ako debil.
Spolahlivost uplne niekde inde.
Vybava uplne niekde inde
Vykon uplne niekde inde.
Kto PROSIM!!! naozaj zaplati taketo peniaze na zobravu octaviu????
@Meky
Spolahlivost uplne niekde inde. ... NO PRÁVĚ 🤣🤣🤣
Vybava uplne niekde inde ... Nesmysl. Žádnou výbavou T3 proti Octavii nevyčnívá. A jestli máš pocit, že normálnímu člověku chybí prdící balónek, tak jsi mimo...
Vykon uplne niekde inde. ... to je danost BEV. Zajímavé y ze opět zamlčuješ klasicky ze dojezd je taky úplně jinde... 🤣🤣🤣
A teď to hlavní ... jenže praktičnost a prostornost T3 taky úplně někde jinde... 🤣🤣🤣
Tak proto raději O4 😎
Spolahlivost uplne niekde inde. ... NO PRÁVĚ 🤣🤣🤣
Vybava uplne niekde inde ... Nesmysl. Žádnou výbavou T3 proti Octavii nevyčnívá. A jestli máš pocit, že normálnímu člověku chybí prdící balónek, tak jsi mimo...
Vykon uplne niekde inde. ... to je danost BEV. Zajímavé y ze opět zamlčuješ klasicky ze dojezd je taky úplně jinde... 🤣🤣🤣
A teď to hlavní ... jenže praktičnost a prostornost T3 taky úplně někde jinde... 🤣🤣🤣
Tak proto raději O4 😎
Allo
DSG za 20k je jasná volba, sice suché spojky ale zas člověk nemusí měnit olej. Ano je tam myslím litr v dsg a litr v mechatronice cca ale u dq200 se to nevyplatí vůbec měnit, stejně ty spojky se casem musí vyměnit takže bych to udělal až tehdy, někdo s nimi najede 100kkm a jsou v ***i někdo dá 300kkm napohodu. Záleží jak je to naladěné, a ano 1.5tsi jede pěkně nedavno jsem ho řídil pouze s manuálem, který sice není špatný ale moc přesný taky ne dsg je dsg.Dálniční přesuny + nějaké okresky 220km průměr 75km/h jsem dal za 5,9L/100km. Za mě pohoda.
@Allo Mám 1.5 eTSI DSG když jezdím mix dalnice 80% a 20% mimo pruměr rych 98 a spotřeba 4.5 L benzinů. Dlouhodoba cca 5L
johny555
Ta tabulka je plná chyb. Ceed TOP DCT je za 615t. V každém případě 260t víc za Octu je fakt neobhajitelných.
"Šestistupňová manuální převodovka totiž není zrovna esencí přesnosti ani řidičské zábavy"
Takže manual není esencí řidičské zábavy v beznych autech.
😀👍
Obávám se, že svým příspěvkem jsi právě zatroubil k útoku, a zanedlouho na tebe možná dopadne lavina nesouhlasu a nadávek od zdejší motoristické elity.
Asi málokdo má Oktávku kvůli řidičské zábavě. Tím pádem už zbývá jen ekonomický argument: Manuál je levnější, má nižší spotřebu, nižší servisní nároky a větší spolehlivost.
Nižší spotřeba platí. V ideálním případě má dvouspojka spotřebu nepříliš vyšší než u manuálu.
Nižší servisní nároky manuálu? Jednoznačně! Žádné výměny oleje a pokud člověk není lama tak 200t. km vydrží při běžném režimu. Pokud jezdí delší trasy, tak vydrží klidně i víc.
Větší spolehlivost? jednoznačně! Suché DSG nefungují dlouhodobě snad nikde. A mokré DSG i když jsou celkem dobré a při výměnách oleje i spolehlivé, pořád tam je to riziko poruchy mechatroniky. Pořád je to mechanický díl s elektronikou.
OK, opravuju.
Manuál má nižší spotřebu, nižší servisní nároky a vyšší spolehlivost, ale jen v rukách těch, kteří umí řídit. Ti, co mají s manuálem vyšší spotřebu a každé dva roky musí vyměnit spojkové obložení, pro ně to není správná volba. Teď už souhlas?
Ono to bude asi jak který. Kdyz tam máš 7 stupňů, asi to nebude nějaký zázrak. Kdyz máš opravdu moderní automat, ne robotizovanou prevodovku, asi to bude lepší.
Manuál má nižší spotřebu díky nižším ztrátám výkonu v převodovce. Na počet stupňů odpovídat nemusí, těch 6 mu stačí, stejně to běžně člověk přeskakuje. Spíše jde o to, jak je zpřevodován ten nejvyšší převod. Můžou být nějaká auta, kde je to nakrátko a tam by to pak mohla být remíza.
Já jsem měl pětikvalt a stačil mi. Respektive s daným motorem mi vyhovoval. Nejvyšší pátý převod se tam dal hodit v 50 km/h v obci a pak už nic dalšího nebylo. Teď mám šestikvalt a v 70 km/h ještě musím přeřadit na šestku.
No super, že se ty převodovky zlepšují. Pamatuješ na konec 90. let, kdy se mluvilo o inteligentních převodovkách? Viz třeba test Octavia I s automatem.
"Použitá převodovka je vybavena špičkovou inteligencí v řídicí jednotce Fuzzy Logic, která automaticky reaguje na řidičem zvolený způsob jízdy a podle něj si sama volí režim řazení. V praxi to znamená, že podle razance a způsobu sešlapování plynového pedálu dochází k řazení jednotlivých stupňů při nižších nebo vyšších otáčkách motoru. Jízda tak může být sportovní nebo plynule ekonomická."
Některé automobilky se tehdy chlubily tím, že jejich Fuzzy Logic převodovky se umí učit od řidiče! A hle, už se od nich naučily i plachtit na neutrál.
www.novinky.cz/…y-karoq-40257916
Super, přečetl jsem. Pan Žemlička v testu, dle jeho slov, porovnal Škodu Karoq 1.5 TSI manuál a 1.5 TSI DSG. Prý obě předokolky.
Ti bystřejší si už na první fotce všimli, že červený kus má stupeň výbavy Scout, který měl vždy pohon 4x4. Ti méně bystří si na třetí fotce interiéru všimli řadicí páky automatu s nápisem 4x4.
BTW Podle oficiálních technických údajů to 1.5 TSI s "velkým" DSG s mokrýma spojkama a pohonem 4x4 baští o litr více než předokolka s manuálem. Pokud by se ti někdo měl omluvit, tak pan Žemlička, že ti lhal. A nebo by měl vrátit řidiský průkaz, pokud se mu opravdu podařilo s manuálem jezdit s vyšší spotřebou než se čtyřkolkou a DSG se spojkama v olejové lázni.
Jo, i Ježíš by panu Žemličkovi záviděl, jaké umí dělat zázraky s auty. Ze čtyřkolky umí udělat předokolku a s DSGéčkem umí jezdit tak úsporně, že to umí benzín vyrábět a to tím více, čím větší to má vnitřní tření.
Ano, manuál je výrobně samozřejmě levnější.
Moncicaku, nemusíte si mne plést s Vaší plynovou troubou.
Každopádně spotřeba vozu s manuálem je nižší a i ty servisní a provozní náklady má manuál nižší. Tam jste vedle jak ta jedle.
moderní automat už má menší spotřebu než manuál, umí plachtit, spíš podtáčí motor, neumím to vysvětlit někomu, kdo takové auto nikdy nejel...
Nemá menší spotřebu. Možná se blíží spotřebě manualu, ale nikdy ji přesně nedosáhne. Už z principu je těžší.
A plachtit umím taky, i brzdit, mohu radit kdy chci já a ne nějaký poblouzneny automat, nepidtacim ani nepretacim motor.
Spotřeba je v praxi o trochu nižší u verze s manuální převodovkou, rozdíl ale není velký a při popojíždění ve městě se s oběma verzemi klidně dostanete až k deseti litrům. Dlouhodobý průměr ale znamenal 7,8 l/100 km v případě verze s „manuálem”, DSG pak zvládalo jezdit ještě o 0,2 litru úsporněji.
DSG umí být úspornější
Obě auta jsme zkoušeli ve sprintu a platilo, že pokud máte u DSG sportovní režim a/nebo řadíte pádly pod volantem, jsou obě auta obdobně rychlá, a to i v pružném řízení. Ani jedno auto druhému neujelo, byť pocitově je o trochu dynamičtější verze s přímo řazenou převodovkou.
V případě verze s manuální převodovkou točí motor při 90 km/h na nejvyšší stupeň 1900 otáček (DSG - 1500 otáček), při dálniční stotřicítce 2750 otáček (DSG o dost příjemnějších 2250 otáček).
www.novinky.cz/…y-karoq-40257916
Co se týká spotřeby 7,8 u Octy s DSG, tak to je dle mne ostuda. S leonem kombi jsem v benzinovém rezimu jezdil za cca 6,4 a ten byl právě osazen manuálem. tedy rozdíl 1,4 l/100 km není zrovna malý. Za 7,8 jezdím s dvojlitrem ve vešším autě než Octa a s přívěsem. V tom autě je samozřejmě taky manuál.Bez přívěsu kolem 7, ale na určitých tratích lze atakovat i 6 litrů. Z výše uvedených čísel je evidentní, že automat nikdy nedosáne nízké spotřeby jako řidič s manuálem (tedy pokud neřídí nějaká vyloženě lopata) a ten rozdíl je vcelku markantní
A servisní a provozní náklady tam je to jasné, složitější zařízení znamená menší spolehlivost a vyšší servisní narocnost
Copak, pravda Vám nevoní? To je ale Vás problém ne můj.A nebojte, na kole jezdím rád a často, Vám to taky doporučuji si provětrat mozkové na čerstvém vzduchu. Naposledy jsem se svezl podél kanálu z Nantes do Brestu a byla to krásná projíždka.
Já jsu ze staré školy se šlušným vychováním 😊.Nicméně tykání mne nědělá problémy.
Argument není váha, ale ztráta výkonu. Například více hřídelí, které se musí roztáčet. Více ložisek, které se točí. Více dílů, které se pohybují v oleji. To vše vytváří ztráty, které zvyšují zátěž motoru oproti manuální převodovce a tudíž spotřebu. Dnešní typický downsizingový motor má široké pásmo účinnosti i při nižší zátěži, takže delší nejvyšší převod mu už ve spotřebu skoro vůbec nepomůže. Pomůže to Fordu Mustang 5.0 V8, ale to není typické auto na našich silnicích.
Nelze porovnávat nehybridní manuál vs. MHEV automat.
Schopný řidič umí i s manuálem plachtit a řadit tak, aby motor optimálně využíval. Ano, neumí to každý a průměrný řidič asi dosáhne nižší spotřeby s automatem. Ale doufal jsem, že na fóru o autech těch průměrných moc není.
www.skoda-storyboard.com/…te-smysl-manual/
Zatímco v cyklu WLTP provádí měření zkušený testovací řidič, který řadí přesně tak, jak převodovka a motor ideálně potřebují, v každodenní praxi řidiči řazení obvykle nevěnují takovou pozornost a spotřeba roste. Převodovky DSG jsou oproti tomu naprogramovány tak, aby vždy řadily co nejefektivněji.
Díky inteligentním funkcím umí současné automaty dobře předvídat různé situace a neřadí zbytečně. Jejich výhody obzvláště vyniknou ve spojení s moderními asistenčními systémy, které pracují s daty z navigace i senzorů a kamer kolem vozu, a také s mild-hybridním nebo plug-in hybridním pohonem. Ten přináší možnost naplno využívat například plachtění s vypnutým motorem nebo rekuperaci.
No vidíš. Celou dobu říkám, že zkušený řidič dosáhne nižší spotřeby s manuálem.
Dle tvrzení Škodovky, na které si poslal odkaz, má zkušený řidič, který "řadí tak, jak převodovka a motor ideálně potřebují", s manuálem nižší spotřebu. Naopak řidiči, kteří "řazení nevěnují takovou pozornost", tak jim spotřeba roste a tudíž dosáhnou nižší spotřeby s automatem.
Takže shoda a uzavřeno.
reálná data ukazují dost často něco jiného.
Leon, 1,5 TGI 96 kW. S automatem na sprint monitoru zacínaj na 3,8 kg/100 km. S manuálem se 5 uživatelů pohybuje níže a začínají na 3,36. Moje spotřeba byla dokonce do 3 kg/100 km.
S tím ne zcela souhlasím. Automat se v lepším případě manuálu přiblíží, ale nikdy nedosáhne nizší spotřeby (tedy pokud v autě s manuálem nejede lopata). V neprospěch automatu je jednak vyšší hmotnost (ano rozdíl je většinou vcelku malý, s tím souhlasím) a jednak, jak to zmínil kolega níže, vyšší setrvačnost převodového ústrojí a nižží účinnost převodového ústrojí. Argument s plachtěním není relevantní neb samozřejmě manuál v neutrálu taktéž plachtí a vždy mohl takto plachtit. Důvod proč jsou méně nabízeny manuály je hlavně v lenosti populace a její klesající zájem o techniku a řízení. Dříve více lidí se o auto které vlastní více zajímalo, chtělo z něj mít větší požitek a mít jej více pod kontrolou. Dnes hodně lidí pomalu ani neví kde u jejich auta je motor (ano, toršku přeháním) a v podstatě sednou do auta a kvrdlají volantem. Nějaký pocit z jízdy, možnost mít řazení pod kontrolou je naprosto nezajíma.
S tím se neztotožňuji.
Bavíme se o řidiči, ne o lopatě za volantem, která je schopna jen tím volantem kvrdlat a vše ostatní je nad jeho síly. I řidič dokaže využívat potenciál motoru více než slušně. Trend společnosti je však takový, že společnost v souhrnu postupně degeneruje a lenivý. To je prosty fakt.
A pokud postavíme řidiče (opět upozornuji ŘIDIČE NIKOLIV LOPATU) do stejného vozu s manuálem a pak následně do téhož vozu s atutomatem, tak automat se max. může tomu manuálu přiblížit ale nikdy jej nepřekoná z důvodu celkově nižší účinost automatu a vyšší setrvačnosti automatu.
Argumentovat testy WLTP taky není uplně košer. Dobře ta spotřeba se bude blížit v těch testech manuálu, beru. Ale za jakou cenu... Za cenu velkého podtáčení motoru a s tím souvisejícími negativními vlivy. To je také nutné brát v potaz.
Příklad, jezdil jsem s manuálním leonem 1,5 TGI a ten měl instalovaný napovídač řazení. Předpokládám, že v případě automatu, by ten ředil v momentech co ukazoval ten napovídac.
jenže ten napovídač by ten motor neskonale podtáčel, takže já jsem měl třeba o dva stupně nižžší převod. A i tak jsem dokázal jezdit pod 3 kg/100 km bez problémů (mezi vesnicemi do 130, pak plachtění). A i sprint monitor potvrzuje v podstatě to co říkám, tam je pro manál několik uživatelů co mají spotřebu do 3,5 kg/100 a u dsg ty spotřeby začínají až na 3,8 kg/100 kg. tedy reálná data potvrzují to co říkám já. To že si automobilky něco "nalžou" do papírů je pak věc druhá a je otázka za jakých okolností k daným datům dospěly (viz třebas to podtáčení).
Reálná spotřeba s manuálem bude nižší než s automatem? Asi jak s kterým. Dsg nemám vyzkoušeno ve stejných autech jako manual.
www.novinky.cz/…y-karoq-40257916
reálná data ukazují dost často něco jiného.
Leon, 1,5 TGI 96 kW. S automatem na sprint monitoru zacínaj na 3,8 kg/100 km. S manuálem se 5 uživatelů pohybuje níže a začínají na 3,36. Moje spotřeba byla dokonce do 3 kg/100 km.
Takže obecně si troufnu říci že manuál je úspornější. Ano se špatným řidičem může být automat bud srovnatelný nebo o něco malinko úspornější. Možná za velmi specifických podmínek i s běžným řidičem může být automat zanedbatelně úspornější, ale rozhodně bych to nebral jako pravidlo.
Já nevím. Tady se hlásá porad, ze manual je kvůli zábavě a ze octavii odebirany manual chybí u dalších motorizaci.
Chápal bych ten argument u Octavie RS, ale u běžných verzí nikoliv, nikde tam žádnou zábavu nevidím. Tam je manuál "pouze" ekonomickou volbou.
V octe to není zas tak o zábavě jako máte na mysli ale je to o tom, že máte řazení pod kontrolou a nekroutite jen volantem jak opicak
reálná data ukazují dost často něco jiného.
Leon, 1,5 TGI 96 kW. S automatem na sprint monitoru zacínaj na 3,8 kg/100 km. S manuálem se 5 uživatelů pohybuje níže a začínají na 3,36. Moje spotřeba byla dokonce do 3 kg/100 km.
Automat má jednu hlavní výhodu - víc stupňů. Většinou se to nejvíc projeví na dálnici... proto to není vidět u těch aut s nejnižší spotřebou. Mimo dálnici u turbo motorů těch 6 stupňů stačí.
S tím se dá vcelku souhlasit. Vícestupňové automaty (8, 9 stupňové) pak budou mít to manko při vyšších rychlostech vlivem nižších otáček motoru menší.
Velmi dobrý postřeh!