TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG – Výroční verze šetří peníze
Mladoboleslavská automobilka letos slaví 130 let od založení značky Laurin & Klement, která byla předchůdkyní Škody. Díky tomu můžete na vybraných modelech ušetřit zajímavé částky. To však neznamená, že testovaná Octavia Combi vyjde nějak lacino.
Design, interiér
Nejprodávanější škodovka historie, nejoblíbenější kombi v Evropě a jedno z nejuniverzálnějších aut, která si můžete aktuálně pořídit. Všechny tyhle přívlastky na Škodu Octavia Combi platí bezezbytku. Český kompakt se během necelých 30 let vypracoval v jedno z nejlepších aut ve své třídě, které vnitřním prostorem dokáže trumfnout i vozy o dvě třídy větší. Nebylo tomu však vždy. Ostatně vzpomeňme na první generaci s rozvorem 2512 milimetrů, ta cestujícím v druhé řadě moc místa pro kolena nenabídla.
Tenhle nedostatek ovšem následovníci napravili. Současné provedení má mezi nápravami 2686 milimetrů, navíc do kombíku naskládáte minimálně 640 litrů nákladu, při složení zadních opěradel dokonce až 1,7 kubíku. To jsou na model spadající do nižší střední třídy špičkové parametry. Pokud patříte mezi běžné uživatele, vlastně ani větší auto nepotřebujete. Dozadu pohodlně posadíte dva dospělé, případně sem usadíte dvě velké dětské autosedačky, přičemž do zavazadelníku se vám s trochou nadsázky vejde půlka domácnosti. Trpět proto nebudou ani chalupáři a dovolenkáři.
Jestli mě něco na čtvrté octavii od začátku štvalo, bylo to dotykové ovládání většiny palubních funkcí. Zprvu totiž multimediální systém, hlavní ovládací rozhraní, nefungoval vůbec dobře. Zamrzal, na povely reagoval pomalu, po nastartování dlouho najížděl, navíc ani nová struktura menu nebyla příliš uživatelsky přívětivá. To se však s nástupem nového hardwaru a softwaru změnilo. Nyní naopak koncernová multimédia v mainstreamových modelech patří k nejlepším na trhu. Díky až pěti zkratkám v horní části displeje můžete povinné upozorňování na překročení rychlosti vypnout dvěma ťuknutími na obrazovku. Zjednodušilo se též ovládání palubního počítače, které již konečně připomíná logiku řešení u předchozích generací Škody Octavia.