Novinky
Další z dlouhé řady zákazníky nevyžáídaných elektrických nesmyslů...
@Arese
Nevyžádaných...taky jsem měl rezervovaný názor na Ev. Pak jsem tři dny EV jezdil a zamlouvá se mi do města (20-40km denně).
Nesmrdí, neresis krátké jízdy,a nabijes jednou za týden, pakliže nenabijis po každém návratu domů.
Na cesty plzen-zlin to není úplně ideal.
Nevyžádaných...taky jsem měl rezervovaný názor na Ev. Pak jsem tři dny EV jezdil a zamlouvá se mi do města (20-40km denně).
Nesmrdí, neresis krátké jízdy,a nabijes jednou za týden, pakliže nenabijis po každém návratu domů.
Na cesty plzen-zlin to není úplně ideal.
Severni_Predmesti
Příspěvek podléhá schvalování.
@Jenik3 BEV jako městské auto je dokonalé. Ideální. Perfektní. Jako druhé nebo třetí auto do rodiny. Ale jako hlavní auto do rodiny......? To chce změnu myšlení a chování. V Evropě je věkový průměr majitelů BEV 56let.
@Pepa_007 máš nekde odkaz na ten prumerny vek?
Já nasel něco jiného a to kolem 40 let.
www.fleeteurope.com/…-their-early-40s
Já nasel něco jiného a to kolem 40 let.
www.fleeteurope.com/…-their-early-40s
Baterkarnu at si strci do spic... skoda, jinak to nevypada spatne.
Malé auto do města a 135kw? 135kw a jen 150? Jen 150 protože malé auto do města. Cena to zabije.... 😕
Fiiiiiiiha, 2t hmotnosti. 🫣😨
Fiiiiiiiha, 2t hmotnosti. 🫣😨
@Pepa_007
2t to nema, podle vybavy 1.7-1.9
2t to nema, podle vybavy 1.7-1.9
@Mikesus Neklam, 1,7-1,939 tony. A na ceste pokojne aj cez 2 tony. Na malý crossover sakra dosť. Pol tony nadváha.
@traveldrive a 1.939 se zaokrouhli na 1 desetine číslo jak? Má to o dost bliz k 1.9 než ke 2 tunam. 2tuny to prostě není. A je to provozni hmotnost s ridicem. Takze bez něj to je 1.864
"Spotřeby okolo 17 kWh na 100 km jsme po městě a okolí dosáhli hravě."
Kde jsou ty "odborníci" z ČVUT jejich předpovědi?...
Je fascinující, jak argumenty obhájců spalováku proti BEV neodolají realitě ani jednotky let.
Kde jsou ty "odborníci" z ČVUT jejich předpovědi?...
Je fascinující, jak argumenty obhájců spalováku proti BEV neodolají realitě ani jednotky let.
@Hendly
Ano, presne tak: po meste a okoli. Ale skus do toho dat aj 1/3 jazdu po dialnici, a ta spotreba bude ~20kWh/100km. Z kapacity baterie 61kWh bude pri nabijani 10-80% realne vyuzitelne ~43kWh, takze realny dojazd len nieco vyse 200km.
Ano, presne tak: po meste a okoli. Ale skus do toho dat aj 1/3 jazdu po dialnici, a ta spotreba bude ~20kWh/100km. Z kapacity baterie 61kWh bude pri nabijani 10-80% realne vyuzitelne ~43kWh, takze realny dojazd len nieco vyse 200km.
@_Teddy_
A proc bys nemohl využít i těch 20% nad 80? Vyvíjet určitě ne, ale nabít do plna není problém.
A proc bys nemohl využít i těch 20% nad 80? Vyvíjet určitě ne, ale nabít do plna není problém.
@Mikesus Čas. Elektromobil stále znamená, že sa nevyhneš kompromisom.
To by som rád vedel, ako za toto môže krátky rázvor: "Krátký rozvor pomáhá obratnosti, ale zároveň přispívá znatelnému diskomfortu při přejezdu retardérů – zejména těch vyšších, často se vyskytujících v příměstských oblastech Madridu. Nejde o tvrdé rány do karoserie, ale tam, kde bZ4X zpomalovák vytlumila jen příjemným, sotva slyšitelným poduněním, Urban Cruiser zní poněkud plechověji."
@traveldrive
Kdybys mel projeto vic aut, zjistil bys ze obecne kratší rozvor znamena horší tlumení těchto nerovnosti. Proc tak je? nejspíš úhlová rychlost, resp zrychlení a bližší sezení u předních kol. Cim vic uprostřed a dal od kol, tím méně na tebe pohyb karoserie doléhá.
Kdybys mel projeto vic aut, zjistil bys ze obecne kratší rozvor znamena horší tlumení těchto nerovnosti. Proc tak je? nejspíš úhlová rychlost, resp zrychlení a bližší sezení u předních kol. Cim vic uprostřed a dal od kol, tím méně na tebe pohyb karoserie doléhá.
@Mikesus Rozdiel medzi autami zhodnej konštrukcie s rozdielnym rázvorom prakticky nepocítiš. Či sedíš za prednou nápravou o 15 cm ďalej alebo bližšie, nemôže mať nijaký vplyv. Napr. Berlingo s krátkym a dlhým rázvorom - jediným rozdielom je, že pri dlhšom rázvore prejdú zadné kolesá cez retardér o máličko neskôr. Ale ak dobre čítam, autor píše skôr o zvuku, ktorý tento manéver sprevádza, ako diskomforte, ktorý bude skôr výsledkom konštrukcie náprav a naladenia pruženia a tlmenia ako menšej dĺžky rázvoru.
@traveldrive za mě jsou pravdivé oba pohledy 🙂 Je to kombinace všeho jmenovaného. Velmi krátký rozvor obecně znamená diskomfort přes větší příčné nerovnosti. Nicméně větší C-HR má ještě kratší rozvor a přestože přes zpomalováky posádkou docela zatřepe (i kvůli tužším tlumičům), onen trochu plechový dojem jsem z něho neměl.
A Ev se do města hodí principiálně.
Toyota je značka, které (nekriticky) věřím, že dela použitelná auta.
Někdy je jejich design svérázný, ale u auta je důležitá zejména spolehlivost.
Však bz4x uz bylo poruchove ještě než ho uvedli na trh. Trvalo cca 2 roky než to dokázali trochu doladit. Takze roky 22 a 23 bych určitě ani neuvažoval ke koupi. Kromě tragicke palubní nabíječky je i problém s vybijejici 12v baterkou, který vyřešili až modelový rokem 2024. A stejná věc trápí i chr ze stejného období, kdy neodhadli spotřebu online komunikace auta a malou baterku to vybije.
Co se tyce 12V baterie, asi te to prekvapi to je elektroauto. Zdroj pro dobijeni 12V baterie je v podlaze a ma kapacitu dobijet prakticky neomezene palubni baterii. Problem byl v software, ten je od lonska doreseny i pro puvodni modely. I spotrebu aktualizace stabilizovaly, sviznou jizdou se hybu s 4x4 kolem 18kWh, SW otevrenim kapacity ujedu na 90% baterie pres 300 km. To je vic nez kdyz bylo nove pres temer 3 roky provozu. Pro tebe mozna tragicke auto, ale je lepsi nez zadne, ty o elektromobilech jen fundovane zvanis a zadny trvale neprovozujes. Ja nevidim na trhu jine ktere bych chtel nez to co mam, kdybych tedy jeste nejake chtel. V dane chvili to nemuzu vyloucit. Samozrejme musky to auto ma, neumi plachtit, to mi vadi nejvic, ale baterie, u ktere neklesa znatelne kapacita naznacuje ze bude jeste dlouho slouzit narozdil od ruznych Tesel, Peugeotu, nebo korejskych jebek. 4x4 160 kW se zrychlenim pod 7 sec je slusna dynamika, auto je prostorne a pohodlne. Toyota na SW docela makla a je to znat. O tom ty teoretiku nemuzes nic vedet
Jsi zvanil a zvanilem zustanes. Tech tvych 60kW na 6 litru nafty, ti asi dosel dech. Takovou pitomost by nereklo decko. Kaslu na tebe du neco delat
Proč bych měl psát ódy? Píšu fakta, včetně kritiky bz4x, která proste patří k těm horším BEV, lexus RZ byl o trochu lepší, ale ten jsem jel jen v aktualnim MY. Letosni modernizace tomu vypadá pomohla tak uvidíme co to bude.