Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Norové testovali reálný dojezd EV. Jedno auto je nejlepší i nejhorší zároveň

26 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
@Hendly
Fakt? Ja s tim u bev neměl problém. U hybridu to samé.
Hendly
Skoro se mi nechce verit. Normovane spotreby jsem jeste nikdy nedosahl.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Freddka

Mimochodem, ono s těmi dojezdy spalovák vs EV to někdy dopadá podivuhodně.

Tak například když navštívíte konfigurátor Mercedesu pro spalovací a novou EV verzi CLA, vyberete v obou čtyřkolky (4matic) a výkonově srovnatelné verze s akcelerací 4,9s, zjistíte, že EV verze má větší výkon i krouticí moment, asi aby dohnal těch 455kg o které je těžší, nicméně dvoulitrový Mild-hybrid má kombinovanou spotřebu 8,2l/100km a nádrž na 51l, z čehož plyne dojez cca 622km. EV verze má 85kWh využitelných při spotřebě AMG verze 13,3kWh, a dojezd cca 639km. Vidíte, nové EV CLA má i papírově větší dojezd, než jeho spalovací ekvivalent. Že by se tu s novou generací EV začínala rýsovat i dojezdová parita u srovnatelných aut?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jean Reno
Jezdis za deklarovanou s phev? Tedy okolo 1l/100km? To je dobrý.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Freddka
Tolik by neujel ani náhodou. Tech 170km ještě věřím, pak by se rozbil, ale víc než 1000 by nenajel v tech serpentinach.
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@Mikesus
Z vlastní pětileté zkušenosti mohu potvrdit, že totéž platí i u plug-in hybridu.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Vystoupali 1000 m a ještě většinově překonali normované dojezdy? To vypadá spíš na nějakou ecorally než na reálné použití (a to říkám jako někdo, kdo rád jezdí efektivně). 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Skoda, ze si nedáte trochu víc práce a neudelate z toho tabulku
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jean Reno jo tak chapu. na takový provoz už lepší bev
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@Mikesus
Ve svém provozním režimu natankuji zpravidla jednou za jedenáct měsíců, volím přitom výhradně 100oktanový benzin u OMW. Všední jízdy po Praze však již dlouhodobě obstarávám výlučně na elektřinu. Většinou mi postačí obyčejná domácí zásuvka, příležitostně využiji i wallbox společnosti PRE.
Plná nádrž mi skutečně vydrží téměř celý rok, což jen potvrzuje smysluplnost mého rozhodnutí přejít na vůz s ryze elektrickým pohonem.

Bydlím v nízkopodlažním domě, v přízemním bytě, kousek od Horkého Roma na Praze 10 na Zahradním Městě. Ani já, ani on nevlastníme solární panely – ačkoli on žije ve vlastním rodinném domě. Elektromobilita tedy v našem případě funguje zcela bez závislosti na fotovoltaice, což jen podtrhuje její praktičnost i v běžných podmínkách každodenního života, kde je přístup k zásuvce snadný a praktický – další z důvodů, proč je elektromobilita v mém případě přirozenou a udržitelnou volbou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Horký Rom
Diky
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Nádherný Lucid Air Grand Touring - moc líbí 👍
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@Horký Rom
Na vůz takové úrovně si sice zřejmě nikdy nepřijdu, avšak mám opravdovou radost z toho, že existuje, a že se najdou lidé, kteří si jej mohou dopřát a vychutnat v plné kráse.

Osobně mám nyní v hledáčku jednoho velmi vážného kandidáta na výměnu: Fiat 600e La Prima.
Avatar - lamal
lamal
Skoda, ze to netestovali v ČR s dialnicnou 130kmh podla GPS, tam su rozdiely v dojazde trosicku vacsie 😊
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Dzinus
👍
Freddka
Touhle rychlosti ujedou s ojetym passatem TDI tak 170- 1800 km na nadrz … 😀
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Jean Reno
Milý příteli, dnes Ti ze srdce doporučuji - raději nepiš vůbec nic. Zavolej mi, bude to moudřejší a klidnější řešení.

Diskuzní prostor, o němž je řeč, je totiž v současnosti doslova kontaminován mnohačetnými muItitrolly, kteří bezostyšně prosazují svou, patrně honorovanou agendu. A každý, kdo se odváží vyslovit nesouhlas s fosilní politikou, bývá nemilosrdně rozcupován.

Rozum a kultivovaný hlas zde ustupují vřavě manipulace - a lidská důstojnost, jak víme, si zaslouží šetřit.

Stačí se podívat na agendu troIIu:
rohypnoI , traveIdrive, windiesel, ptr068, pepa007, kary.laz, venceIin, ericn, giI64, ptr078, tycoon, nebonebo, venceIin, renoo, lamaI, arese , Iubo, zetti
, ryccardo, del43sa, kari.Iaz, vinceIin a další drůbež.
traveldrive
@Dzinus Ešte aby sa dobil za rovnakú dobu ako natankuješ, a parita bude...
traveldrive
@Horký Rom Opticky je to ťažké na zadok a celočierne kolesá tiež nepochválim, nie sú pekné. Ostatné za pochvalu určite stojí. Vymeniť kolesá a upraviť zadok, bolo by to krásne auto.
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@Horký Rom
Krásná kára, kamaráde.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Mikesus
Místo 👋 - o. (no Norway)
————————————————
dinside.dagbladet.n👋motor/ny-rekord/83200925


Místo 👋 - o and /
————————————————
kommunikasjon.ntb.n👋pressemelding/18555932/nye-rekkevidderekorder-i-naf-og-motors-elbiltest?publisherId=2126680&lang=no
Tomáš Klouda
@Freddka myslíte, že diesel který zvládne 4,9s na stovku bude jezdit výrazně úsporněji? 🤔
Na to bych si nevsadil.
vencelín
@Dzinus
To je jednoduché milý Watsone, 51 l nádrž je vcelku bída. U jednoho auta mám nádrž cca 55 l a, s ním běžně na nádrž najizdim kolem 700 km. U druhého auta je nádrž cca 85 l a, s tímto běžně najizdum přes 1200 km (při trosicce málo snahy se dá dojez posunout mezi 1300 až 14 km. Obě auta mají větší čelní plochu než to cla.
Freddka
Ja tomu moc nerozumim, ale hromada techniky a baterky a spalovak a vsechno dohromady o cca 400kg tezsi a opravdu nakladny na vyrobu a provoz orotoze je to hodne komplikovany a spotreba 8l je teda VYRAZNE vyssi oproti dieselu. Ale asi to nejak nechapu, jak je to cely lepsi.
Avatar - apoho
apoho
@Horký Rom

tvůj lucid je tady😒br />https😐/cz.hecht.cz/…y-vozik-hecht-wi***d?srsltid=AfmBOooBLa8shlEFQvUc1k7o-k4ceiz37E-OmiZLKYvbUYilFuI5h8GaFh4&gQT=1
Avatar - apoho
apoho
výborně