Novinky
@Freddka
Mimochodem, ono s těmi dojezdy spalovák vs EV to někdy dopadá podivuhodně.
Tak například když navštívíte konfigurátor Mercedesu pro spalovací a novou EV verzi CLA, vyberete v obou čtyřkolky (4matic) a výkonově srovnatelné verze s akcelerací 4,9s, zjistíte, že EV verze má větší výkon i krouticí moment, asi aby dohnal těch 455kg o které je těžší, nicméně dvoulitrový Mild-hybrid má kombinovanou spotřebu 8,2l/100km a nádrž na 51l, z čehož plyne dojez cca 622km. EV verze má 85kWh využitelných při spotřebě AMG verze 13,3kWh, a dojezd cca 639km. Vidíte, nové EV CLA má i papírově větší dojezd, než jeho spalovací ekvivalent. Že by se tu s novou generací EV začínala rýsovat i dojezdová parita u srovnatelných aut?
Mimochodem, ono s těmi dojezdy spalovák vs EV to někdy dopadá podivuhodně.
Tak například když navštívíte konfigurátor Mercedesu pro spalovací a novou EV verzi CLA, vyberete v obou čtyřkolky (4matic) a výkonově srovnatelné verze s akcelerací 4,9s, zjistíte, že EV verze má větší výkon i krouticí moment, asi aby dohnal těch 455kg o které je těžší, nicméně dvoulitrový Mild-hybrid má kombinovanou spotřebu 8,2l/100km a nádrž na 51l, z čehož plyne dojez cca 622km. EV verze má 85kWh využitelných při spotřebě AMG verze 13,3kWh, a dojezd cca 639km. Vidíte, nové EV CLA má i papírově větší dojezd, než jeho spalovací ekvivalent. Že by se tu s novou generací EV začínala rýsovat i dojezdová parita u srovnatelných aut?
@Freddka
Tolik by neujel ani náhodou. Tech 170km ještě věřím, pak by se rozbil, ale víc než 1000 by nenajel v tech serpentinach.
Tolik by neujel ani náhodou. Tech 170km ještě věřím, pak by se rozbil, ale víc než 1000 by nenajel v tech serpentinach.
@Mikesus
Z vlastní pětileté zkušenosti mohu potvrdit, že totéž platí i u plug-in hybridu.
Z vlastní pětileté zkušenosti mohu potvrdit, že totéž platí i u plug-in hybridu.
Vystoupali 1000 m a ještě většinově překonali normované dojezdy? To vypadá spíš na nějakou ecorally než na reálné použití (a to říkám jako někdo, kdo rád jezdí efektivně). 😊
@Mikesus
Ve svém provozním režimu natankuji zpravidla jednou za jedenáct měsíců, volím přitom výhradně 100oktanový benzin u OMW. Všední jízdy po Praze však již dlouhodobě obstarávám výlučně na elektřinu. Většinou mi postačí obyčejná domácí zásuvka, příležitostně využiji i wallbox společnosti PRE.
Plná nádrž mi skutečně vydrží téměř celý rok, což jen potvrzuje smysluplnost mého rozhodnutí přejít na vůz s ryze elektrickým pohonem.
Bydlím v nízkopodlažním domě, v přízemním bytě, kousek od Horkého Roma na Praze 10 na Zahradním Městě. Ani já, ani on nevlastníme solární panely – ačkoli on žije ve vlastním rodinném domě. Elektromobilita tedy v našem případě funguje zcela bez závislosti na fotovoltaice, což jen podtrhuje její praktičnost i v běžných podmínkách každodenního života, kde je přístup k zásuvce snadný a praktický – další z důvodů, proč je elektromobilita v mém případě přirozenou a udržitelnou volbou.
Ve svém provozním režimu natankuji zpravidla jednou za jedenáct měsíců, volím přitom výhradně 100oktanový benzin u OMW. Všední jízdy po Praze však již dlouhodobě obstarávám výlučně na elektřinu. Většinou mi postačí obyčejná domácí zásuvka, příležitostně využiji i wallbox společnosti PRE.
Plná nádrž mi skutečně vydrží téměř celý rok, což jen potvrzuje smysluplnost mého rozhodnutí přejít na vůz s ryze elektrickým pohonem.
Bydlím v nízkopodlažním domě, v přízemním bytě, kousek od Horkého Roma na Praze 10 na Zahradním Městě. Ani já, ani on nevlastníme solární panely – ačkoli on žije ve vlastním rodinném domě. Elektromobilita tedy v našem případě funguje zcela bez závislosti na fotovoltaice, což jen podtrhuje její praktičnost i v běžných podmínkách každodenního života, kde je přístup k zásuvce snadný a praktický – další z důvodů, proč je elektromobilita v mém případě přirozenou a udržitelnou volbou.
@Horký Rom
Na vůz takové úrovně si sice zřejmě nikdy nepřijdu, avšak mám opravdovou radost z toho, že existuje, a že se najdou lidé, kteří si jej mohou dopřát a vychutnat v plné kráse.
Osobně mám nyní v hledáčku jednoho velmi vážného kandidáta na výměnu: Fiat 600e La Prima.
Na vůz takové úrovně si sice zřejmě nikdy nepřijdu, avšak mám opravdovou radost z toho, že existuje, a že se najdou lidé, kteří si jej mohou dopřát a vychutnat v plné kráse.
Osobně mám nyní v hledáčku jednoho velmi vážného kandidáta na výměnu: Fiat 600e La Prima.
Skoda, ze to netestovali v ČR s dialnicnou 130kmh podla GPS, tam su rozdiely v dojazde trosicku vacsie 😊
@Jean Reno
Milý příteli, dnes Ti ze srdce doporučuji - raději nepiš vůbec nic. Zavolej mi, bude to moudřejší a klidnější řešení.
Diskuzní prostor, o němž je řeč, je totiž v současnosti doslova kontaminován mnohačetnými muItitrolly, kteří bezostyšně prosazují svou, patrně honorovanou agendu. A každý, kdo se odváží vyslovit nesouhlas s fosilní politikou, bývá nemilosrdně rozcupován.
Rozum a kultivovaný hlas zde ustupují vřavě manipulace - a lidská důstojnost, jak víme, si zaslouží šetřit.
Stačí se podívat na agendu troIIu:
rohypnoI , traveIdrive, windiesel, ptr068, pepa007, kary.laz, venceIin, ericn, giI64, ptr078, tycoon, nebonebo, venceIin, renoo, lamaI, arese , Iubo, zetti
, ryccardo, del43sa, kari.Iaz, vinceIin a další drůbež.
Milý příteli, dnes Ti ze srdce doporučuji - raději nepiš vůbec nic. Zavolej mi, bude to moudřejší a klidnější řešení.
Diskuzní prostor, o němž je řeč, je totiž v současnosti doslova kontaminován mnohačetnými muItitrolly, kteří bezostyšně prosazují svou, patrně honorovanou agendu. A každý, kdo se odváží vyslovit nesouhlas s fosilní politikou, bývá nemilosrdně rozcupován.
Rozum a kultivovaný hlas zde ustupují vřavě manipulace - a lidská důstojnost, jak víme, si zaslouží šetřit.
Stačí se podívat na agendu troIIu:
rohypnoI , traveIdrive, windiesel, ptr068, pepa007, kary.laz, venceIin, ericn, giI64, ptr078, tycoon, nebonebo, venceIin, renoo, lamaI, arese , Iubo, zetti
, ryccardo, del43sa, kari.Iaz, vinceIin a další drůbež.
@Horký Rom Opticky je to ťažké na zadok a celočierne kolesá tiež nepochválim, nie sú pekné. Ostatné za pochvalu určite stojí. Vymeniť kolesá a upraviť zadok, bolo by to krásne auto.
@Mikesus
Místo 👋 - o. (no Norway)
————————————————
dinside.dagbladet.n👋motor/ny-rekord/83200925
Místo 👋 - o and /
————————————————
kommunikasjon.ntb.n👋pressemelding/18555932/nye-rekkevidderekorder-i-naf-og-motors-elbiltest?publisherId=2126680&lang=no
Místo 👋 - o. (no Norway)
————————————————
dinside.dagbladet.n👋motor/ny-rekord/83200925
Místo 👋 - o and /
————————————————
kommunikasjon.ntb.n👋pressemelding/18555932/nye-rekkevidderekorder-i-naf-og-motors-elbiltest?publisherId=2126680&lang=no
@Freddka myslíte, že diesel který zvládne 4,9s na stovku bude jezdit výrazně úsporněji? 🤔
Na to bych si nevsadil.
Na to bych si nevsadil.
@Dzinus
To je jednoduché milý Watsone, 51 l nádrž je vcelku bída. U jednoho auta mám nádrž cca 55 l a, s ním běžně na nádrž najizdim kolem 700 km. U druhého auta je nádrž cca 85 l a, s tímto běžně najizdum přes 1200 km (při trosicce málo snahy se dá dojez posunout mezi 1300 až 14 km. Obě auta mají větší čelní plochu než to cla.
To je jednoduché milý Watsone, 51 l nádrž je vcelku bída. U jednoho auta mám nádrž cca 55 l a, s ním běžně na nádrž najizdim kolem 700 km. U druhého auta je nádrž cca 85 l a, s tímto běžně najizdum přes 1200 km (při trosicce málo snahy se dá dojez posunout mezi 1300 až 14 km. Obě auta mají větší čelní plochu než to cla.
Ja tomu moc nerozumim, ale hromada techniky a baterky a spalovak a vsechno dohromady o cca 400kg tezsi a opravdu nakladny na vyrobu a provoz orotoze je to hodne komplikovany a spotreba 8l je teda VYRAZNE vyssi oproti dieselu. Ale asi to nejak nechapu, jak je to cely lepsi.
@Horký Rom
tvůj lucid je tady😒br />https😐/cz.hecht.cz/…y-vozik-hecht-wi***d?srsltid=AfmBOooBLa8shlEFQvUc1k7o-k4ceiz37E-OmiZLKYvbUYilFuI5h8GaFh4&gQT=1
tvůj lucid je tady😒br />https😐/cz.hecht.cz/…y-vozik-hecht-wi***d?srsltid=AfmBOooBLa8shlEFQvUc1k7o-k4ceiz37E-OmiZLKYvbUYilFuI5h8GaFh4&gQT=1
Fakt? Ja s tim u bev neměl problém. U hybridu to samé.