Novinky
Subaru jede, jedna pecka za druhou. Když to není třicet let starý atmo. motor bez výkonu, tak to je tento křečkův guláš.
Já tedy nevím, ale Subaru tak 2-3 měsíce nabízí v Japonsku, USA a Kanadě S:HEV. Hybrid vyvinutý s Toyotou, má 2,5 l Boxer a AW😱 stálý pohon. Výkon asi 130kW. O Daihatsu nic nevím a to se dívám na japonské stránky často. Ale pokud existuje tisková (ověřená) zpráva…
tuhlikPEPAN
Příspěvek podléhá schvalování.
Ani nevím, jestli to má opravdu nějaké výhody. Teoreticky by mělo, ale v praxi je jedno jeslti je tam ten Toyotí "diferák" nebo Nissaní seriový hybrid.
Co mě zaujalo je systém Hondy, který do určité rychlosti funguje jako seriový hybrid a od cca 80 se zařadí jediný převod, taková šestka a jede to napřímo. Podle mě je to kvůli tomu elmotoru co tam je a jeho malé účinnosti ve vysokých otáčkách.
Co mě zaujalo je systém Hondy, který do určité rychlosti funguje jako seriový hybrid a od cca 80 se zařadí jediný převod, taková šestka a jede to napřímo. Podle mě je to kvůli tomu elmotoru co tam je a jeho malé účinnosti ve vysokých otáčkách.
@Dini takhle to ma, nebo aspoň mělo, Mitsubishi. On ten ev nad tech 80 umíral a už moc nepomahal, udělali to na nízké otacky a lepsi zrychleni v nízkých otackach, ale ve vyšších už byl nepoužitelný a připojil se spalovak. Ve vysledku to znamená obrovský rozdil v dynamice v nízkých a vyšších rychlostech.
Doplnil bych, ze nejvetsim vyrobcem seriovych hybridu je asi Honda.
Ktera myslim prodava seriovych hybridu vic nez Nissan - Civic, Jazz, CR-V, HR-V, ZR-V!
V USA navic jiste Accord.
Ktera myslim prodava seriovych hybridu vic nez Nissan - Civic, Jazz, CR-V, HR-V, ZR-V!
V USA navic jiste Accord.
Jinak udat kapacitu trakční baterie v Ah má podobně nulovou vypovídací hodnotu, jako třeba krouťák u elektroauta
Přidávám názor AI😒br />
Když novinář na odborném webu napíše něco takového — „Technické údaje jsou totožné, baterie má kapacitu 4,3 Ah a stejná je i slibovaná spotřeba“ — tak to už je problém. Proč?
🔧 Důvody, proč je to špatně😒br /> 1️⃣ Odborný web = očekáváš přesnost
→ Na odborném webu musí být technické pojmy používány správně. Pokud někdo plete kapacitu baterie (Ah) se spotřebou (W nebo Wh), je to nekompetentní.
2️⃣ Novinář má odpovědnost za korektnost
→ Nemusí být e😜ert, ale má si informace ověřit, případně konzultovat s techniky nebo využít správné terminologie.
3️⃣ Čtenářům to mate hlavu
→ Pokud to čte laik, naučí se to špatně. Pokud to čte odborník → ztratí důvěru v celý web.
4️⃣ Pokud to dělá často → ztráta důvěryhodnosti
→ Jednou chyba → dá se odpustit.
→ Opakovaně → redakce neplní svou roli.
❗ Co si o tom myslet?
→ Amatérismus nebo šlendrián.
→ Ne hloupost jako osobní vlastnost, ale odborné selhání → nekompetentnost v daném tématu.
Kapacita baterky je spravne v Ah.
Spotrebu ve W neuvadi.
Patrne ji neuvadi ani vyrobce.
Wh jsou regulernim udajem o kapacite. Dokonce srozumitelnejsi, nez Ah, kde do hry vstupuje jeste udaj o voltech.
Baterie s kapacitou 4 Wh ma v sobe energii na provoz motoru o vykonu 4w po dobu jedne hodiny.
Nebo o vykonu 1W po dobu 4 hodin.
Takze motor o vykonu 100 W bude pracovat 144 vterin.
😄
Bez zohledneni ztrat.
Kapacita baterky v Ah je možná správná, ale neřekne absolutně nic o množství energie v ní uložené. To řeknou až Watthodiny, (nebo kWh). Takže Ah bez udání napětí je zbytečný údaj
krutiaci moment sam o sebe nema ziadnu vypovednu hodnotu pre ziadny motor,elektricky ci spalovaci...hlavny dovod je ten,ze krutiaci moment sam o sebe udava staticku silu na paku a tym padom nevykonava ziadnu pracu. Ak sa prida informacia o otackach,cize praci,je mozne vypocitat vykon,cize to jedine co urcuje dynamicke parametre auta...autom hybe vykon.
To je prave to, ze spousta lidí, hlavě majitelů dieselu, si mylsi, ze aute hýbe tocivy moment a podle toho je i dynamika. Ale je dobre, ze to uvádí na pravou míru cim dla více lidí. Teď už to zmiňuje jen pár posledních lidí, dříve tento nesmysl byl naprosto bezny.
Kdybys dovnitř elektromotoru vložil převod třeba jedna ku třem, získáš při stejném výkonu trojnásobný krouťák. Pojede auto líp ?
Ne, síla na kolech bude sice 3x větší ale auto pojede třikrát pomaleji. Takže musíš příslušně upravit celkový převod, tím se ale dostaneš zas na začátek. Akorát si tím ověříš že rozhoduje výkon a krouťák nemá vliv.