Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeAudi chce spalovací motory vyrábět nejméně do roku 2035. Nedávno přitom tvrdilo něco jiného
111 komentářů
Tycoon
Konec zeleno-rudého utopistického snu.
Audi, Mercedes, BMW, Fiat, Renault, Alfa Romeo a všechny další automobilky odvolaly své plány na totální (nebo totalitní?) elektromobilitu.
Jo, pardon, zapomněl jsem. Čínské Volvo se svého závazku drží. Jako Jakešův kůl v plotě.
Audi, Mercedes, BMW, Fiat, Renault, Alfa Romeo a všechny další automobilky odvolaly své plány na totální (nebo totalitní?) elektromobilitu.
Jo, pardon, zapomněl jsem. Čínské Volvo se svého závazku drží. Jako Jakešův kůl v plotě.
@Tycoon Nikto sa k ničomu nezaviazal. Marketingové kecy nie sú žiadny záväzok, platia, len kým sa to hodí a potom zrazu nie - ostatne to všetci vidíme.
@traveldrive
Valná hromada nebo výroční zpráva nejsou PR kecy. Akcionáři by mohli management žalovat. Zejména pokud jsou mezi akcionáři investiční fondy s ESG strategií.
Valná hromada nebo výroční zpráva nejsou PR kecy. Akcionáři by mohli management žalovat. Zejména pokud jsou mezi akcionáři investiční fondy s ESG strategií.
@Tycoon Ale sú. Pokiaľ z predtým oznámeného teraz vo všeobecnosti ustupujú, také vážne to nebude. Naviac je to v prospech akcionárov - tí chcú zarábať, a nie v mene takzvanej ekológie prichádzať o peniaze.
@Tycoon
Kdo kde se čemu zavázal? Podepsali nejake smlouvy, aby se zavazali? Ty věříš kazde reklamě a PR? Ale notak, to bych od tebe nečekal.
Kdo kde se čemu zavázal? Podepsali nejake smlouvy, aby se zavazali? Ty věříš kazde reklamě a PR? Ale notak, to bych od tebe nečekal.
@Mikesus
Jsou to automobilky s akcionářskou strukturou obchodované na burzách. Když management dá do oficiálních výročních zpráv přechod na elektromobilitu, nebo to vysloví na valné hromadě, je to závazek. Investiční fondy s ESG strategií podle toho koupí nebo prodají akcie té automobilky a pokud je drží, hlasují podle své ESG politiky na valné hromadě. Kdyby management nemyslel ten závazek vážně, tzn. lhal, může to být předmětem žaloby.
Jsou to automobilky s akcionářskou strukturou obchodované na burzách. Když management dá do oficiálních výročních zpráv přechod na elektromobilitu, nebo to vysloví na valné hromadě, je to závazek. Investiční fondy s ESG strategií podle toho koupí nebo prodají akcie té automobilky a pokud je drží, hlasují podle své ESG politiky na valné hromadě. Kdyby management nemyslel ten závazek vážně, tzn. lhal, může to být předmětem žaloby.
@TycoonTo sú zase kecy, kámo. Rozhodujú peniaze. A pokiaľ záväzok znamená stratu, a ustúpenie od záväzku menšiu stratu alebo naopak zisk, tak na ten záväzok budú všetci zvysoka vieš čo... Vždy je lepšie vrátiť sa z kratšej cesty. Naviac nikto s elektromobilitou nekončí. Končia s rušením výroby spaľovákov, ktoré zákazníci stále chcú, tak o čo ide?
del42sa
to je krásným důkazem toho jak jsou plány EU a pomatených CEO automobilek ohledně nastavování ideologických cílů absurdní
( viz. Volvo, AUDI, Fiat, Alfa, Maserati, atd.)
Holt voda do kopce nepoteče i kdyby si to přála polovina úředníků v Bruselu .-)
( viz. Volvo, AUDI, Fiat, Alfa, Maserati, atd.)
Holt voda do kopce nepoteče i kdyby si to přála polovina úředníků v Bruselu .-)
@del42sa
Ale poteče. Uděláme na to směrnici! Pokud ani pak nepoteče, zavedeme tříletou přechodnou dobu, kdy v průměru bude muset voda téct nahoru. Paní Nerudová to označí za vrchol racionálního přístupu.
Ale poteče. Uděláme na to směrnici! Pokud ani pak nepoteče, zavedeme tříletou přechodnou dobu, kdy v průměru bude muset voda téct nahoru. Paní Nerudová to označí za vrchol racionálního přístupu.
@Tycoon
Špatně přirovnání. EU nechce, aby voda tekla nahoru, ale aby přestala téct ( snizit emise ovlivnujici nejen prostredi, ale i emise, ne aby se odebiraly ze vzduchu ) z kopce dolů a zaplavovat údolí s úrodnou půdou. Je tak hezky, ze se demagogicky snažíte srovnavat s úplnou blbostí.
Špatně přirovnání. EU nechce, aby voda tekla nahoru, ale aby přestala téct ( snizit emise ovlivnujici nejen prostredi, ale i emise, ne aby se odebiraly ze vzduchu ) z kopce dolů a zaplavovat údolí s úrodnou půdou. Je tak hezky, ze se demagogicky snažíte srovnavat s úplnou blbostí.
@Mikesus hlavně mě fascinuje, jak má někdo radost z toho, že se nedaří něco, co by se dařit mělo...
@Man Ký No to je celkem jednoduché a každý se selským rozumem to pochopí. Dej tomu čas ať se to prosadí samo, když to bude dobré. Ne násilím , dotacemi, plánováním. To už tu bylo za soudruhů. Víme jak dopadlo plánování zelené cesty v Německu, kdy museli sakra ubrat😁 Jak píšeš dařit mělo, . No když nemáš EV pro lidi co kupují auta levnější a infrastrukturu asi to neklapne 😁
@Sevca1 selský rozum mají sedláci. ten stačí na to, kdy se telí kráva a kdy jí vykydat hnůj ze stáje. a potom už je potřeba vyšší dívčí na to pochopit, že klimatická změna, která je tak intenzivní, že nám o ní nevykládají naše babičky, ale že jsme ji zažili sami, za pár dekád, je dost zvláštně rychlá. a že klimatické změny se odehrávaly vždy, ale nikdy to nebylo tak rychle.
a že se přechod k elektromobilitě nedaří za to můžou investice do všeho možného jen ne do energetiky, za to může závislost na zdrojích z Ruska, odklon od jádra v Německu atd atd atd
a že se přechod k elektromobilitě nedaří za to můžou investice do všeho možného jen ne do energetiky, za to může závislost na zdrojích z Ruska, odklon od jádra v Německu atd atd atd
@Man Ký A navrch to chce asi univerzitu na pochopenie holého faktu, že výfukové plyny prispievajú ku klimatickej zmene len minimálne, ak nie vôbec a že prechod na elektromobilitu nevyrieši nič - len si to draho zaplatíme, mnohí na nej padnú na hubu a mnohí prestanú jazdiť celkom, lebo na to nemajú a nebudú mať. Mimochodom, závislosť na ruských zdrojoch za nič nemôže, môže za to politika a tuposť zodpovedných, ktorí zodpovední nie sú.
@traveldrive tak potom se AI zjevně mýlí.
Přehled od AI
Ano, fosilní paliva výrazně přispívají ke klimatické změně. Spalování uhlí, ropy a zemního plynu uvolňuje velké množství skleníkových plynů, zejména oxidu uhličitého (CO2), které zachycují teplo v atmosféře a způsobují globální oteplování a změnu klimatu.
Fosilní paliva jsou hlavní příčinou emisí skleníkových plynů, které způsobují globální oteplování a mají dalekosáhlé důsledky pro ekosystémy, zemědělství a lidské zdraví. Zvýšení teploty může vést k extrémním povětrnostním jevům, jako jsou povodně a sucha, a může mít negativní dopad na biologickou rozmanitost.
Důležité je si uvědomit, že fosilní paliva jsou neobnovitelným zdrojem energie a jejich zásoby jsou omezené. Postupný přechod k obnovitelným zdrojům energie a snižování spotřeby fosilních paliv jsou klíčové pro zmírnění dopadů klimatické změny.
Přehled od AI
Ano, fosilní paliva výrazně přispívají ke klimatické změně. Spalování uhlí, ropy a zemního plynu uvolňuje velké množství skleníkových plynů, zejména oxidu uhličitého (CO2), které zachycují teplo v atmosféře a způsobují globální oteplování a změnu klimatu.
Fosilní paliva jsou hlavní příčinou emisí skleníkových plynů, které způsobují globální oteplování a mají dalekosáhlé důsledky pro ekosystémy, zemědělství a lidské zdraví. Zvýšení teploty může vést k extrémním povětrnostním jevům, jako jsou povodně a sucha, a může mít negativní dopad na biologickou rozmanitost.
Důležité je si uvědomit, že fosilní paliva jsou neobnovitelným zdrojem energie a jejich zásoby jsou omezené. Postupný přechod k obnovitelným zdrojům energie a snižování spotřeby fosilních paliv jsou klíčové pro zmírnění dopadů klimatické změny.
@Man Ký AI napíše len to, čo nájde na internete. A nájde viac drístov, hlúpostí a poloprávd ako skutočných informácií.
@traveldrive Souhlas. Nic debilnějšího než AI Chat GPT a spol. jsem nenašel. Prakticky všechno co ti nakecá jsou jen nesmysly a jeho vlastní halucinace. Odpovídá okamžitě úderem enteru, takže ani nic nehledá a neověřuje, jen si něco vymyslí. Občas něco vyhledá, ale to je stejná sratchka, jako jeho halucinace. Když ho pošleš do pr.ele, tak se omluví a slíbí, že už to napíše správně a vysype další sratchku a tak pořád dokola. Jediné co umí, je být neustále milý a tvářit se důvěryhodně a sebevědomě a hlavně podporovat tazatele v jeho domněnkách. Ti duchem mdlejší mu na to samozřejmě skočí a podle toho pak dnes všechno vypadá. Tlupy imbecilů s AI v mobilu co si myslí, že sežrali Šalamounovo howno.
@Mokrous tady to máš od klimatoložky. proč jsem to použil? protože mě unavuje to vysvětlovat pořád dokola dementům v dýzlovém passátu, co svého smraďocha považují za vrchol techniky.
www.focuson.cz/…-fosilni-paliva/
není tam přirozeně nic nového, nic, co bychom všichni nevěděli, ale máš to furt dokola vysvětlovat kriplovi, co ví všechno nejlíp?
www.focuson.cz/…-fosilni-paliva/
není tam přirozeně nic nového, nic, co bychom všichni nevěděli, ale máš to furt dokola vysvětlovat kriplovi, co ví všechno nejlíp?
@Man Ký No tak ses hezky vyblil, obvinil člověka z něčeho, co si nemyslí a ukázal jak bezhlavě adoruješ dalšího z nekonečné řady vědců, kteří se nekonečná desetiletí neustále mýlí a neustále přichází s novými zaručenými informacemi a tím to skončilo. Tak si užij svůj lepšoden.
@Mokrous tak jo, vyvrať mi to, ukaž mi klimatologa, který si to nemyslí, přečtu si to rád, můj postoj je konzistentní, budu skákat radostí, když se ukáže, že například ten izraelský projekt pro odčerpávání CO2 z atmosféry je životaschopný a pomůže to zvrátit, ale pořád, pořád budeme muset řešit problém, s čím topit svítit jezdit místo fosilních paliv.
ale nezkoušejte mě přesvědčit o tom, že jste chytřejší, než lidi, co to studovali... doktora taky nebudeš přesvědčovat o tom, že si tu rakovinu vyléčíš sám...
ale nezkoušejte mě přesvědčit o tom, že jste chytřejší, než lidi, co to studovali... doktora taky nebudeš přesvědčovat o tom, že si tu rakovinu vyléčíš sám...
@traveldrive co tahle paní? taky tomu nerozumí?
www.focuson.cz/…-fosilni-paliva/
Pro Evropu obecně platí jasný trend oteplování, který je rychlejší než na všech ostatních kontinentech a dvakrát vyšší než celosvětové údaje. V létě je to výraznější ve střední a jihovýchodní Evropě a v celé oblasti Středomoří. Přitom je zde vždy vliv povětrnostních podmínek / lokálních faktorů a s tím související proměnlivosti s omezenou předvídatelností, které se mohou lokálně na signál oteplování nabalovat.
Ano, musíme co nejdříve postupně přestat používat fosilní paliva. Každý zlomek stupně je důležitý.
vona to studovala. ale ty tomu rozumíš líp, ne?
www.focuson.cz/…-fosilni-paliva/
Pro Evropu obecně platí jasný trend oteplování, který je rychlejší než na všech ostatních kontinentech a dvakrát vyšší než celosvětové údaje. V létě je to výraznější ve střední a jihovýchodní Evropě a v celé oblasti Středomoří. Přitom je zde vždy vliv povětrnostních podmínek / lokálních faktorů a s tím související proměnlivosti s omezenou předvídatelností, které se mohou lokálně na signál oteplování nabalovat.
Ano, musíme co nejdříve postupně přestat používat fosilní paliva. Každý zlomek stupně je důležitý.
vona to studovala. ale ty tomu rozumíš líp, ne?
@Man Ký hahaha právě tvý zelený kolegové z Německa z vyšší dívčí předvedli co předvedli. Každý se selským rozumem věděl že dělají hloupost. Dále moderní fosilní auta jsou ohleduplna. Takže ať se Ev prosadí sama, jo! Peněz už do toho padlo dost, jestli se ti to zdá málo udělej sbírku a netahej peníze od všech na akce vedené tvými zelenými kolegy z vyšší dívčí v Německu. Ju!!
@Sevca1 nejdřív dostuduj pravopis, potom se nauč číst a pak budeme diskutovat ju😊
@Man Ký Ale copak nemáš argument vytahnes pravopis. Já s mentálně zeleným mozkem co by tahal peníze od všech na EV a podobně, vůbec nepotřebuji diskutovat 😁 Ať se to prosadí samo jako jiné novinky v historii. A strasenim změny klimatu! Jo jsou ale nestojí za tím nové fosilní vozy. Tak čauky mňauky. Chybět mi nebudeš zelený muziku z vysoké dívčí
@Sevca1 no kdybych tahal z tvojich kapes, to by byla smutná písnička😊 písnička o paritě s oktávií první generace, krčící se v temném koutě bazaru😊
@Man Ký No typický zelený myšlení. Řeknu ti tajemství 😁 Každý kdo odvádí do systému by platil tvé vlhké sny brouku. Bohužel hlupáku parita není ani u poslední Octavie. Nebo mi najdeš kombika v EV. Teď je u nás zrovna v salonu 1.5 za 710 . Kia ceed se běžně za 600. Děkuji za nabídky takto velkých EV za ty peníze 😁Ale ani nemusíš nic "zatím" není. Bude lepší s mentálním mrzákem tvého kalibru, nediskutovat. Tak už vážně papapa
@Sevca1 ale chápeš to ty oslíčku, že nikdo nemá ústavní zajištěné právo na svoje auto a na právo plodit emise, jak se mu zlíbí? a jednou to přijde, prostě buď bezemisní auto nebo nic a budeš říkat, buď mi to slevníte, nebo budu jezdit MHD? a voni řeknou sakra no to se nám nelíbí, tady máte jedno podpultový podle vašich přání😊
@Man Ký Představa, že rychlý přechod na elektromobilitu v Evropě citelně zredukuje globální oteplování planety je naprosto pošetilá až směšná. Co tam máš dál? 😊
Kasprik
Hlavně, ať pak nebulej, že jsou ve ztrátě a že je Čína 10 let napřed. Ještě jim nezapomeňte prodat nějakou svou továrnu....
@Kasprik Na čo je a bude Číňanom pokrok a náskok vo výrobe elektromobilov, keď ich u nás aj tak nikto nechce? Gro čínskych predajov v Európe tvoria spaľováky a aj to nie je žiadna sláva.
@traveldrive
Evropa je pro automobilky malý trh a nestačí to na uživení. Základ je Čína, Indie, Asie. Tam se spalovákem neuspějí.
Evropa je pro automobilky malý trh a nestačí to na uživení. Základ je Čína, Indie, Asie. Tam se spalovákem neuspějí.
@Kasprik Ale áno, v Indii a Ázii mimo Číny uspejú skôr so spaľovákmi ako s elektrinou.
@traveldrive
Indický trh s elektromobily: oblast růstu
Indie je považována za jeden z nejrychleji rostoucích trhů s elektromobilitou. S více než 1,4 miliardy obyvatel a rostoucí městskou střední třídou nabízí tento trh obrovský potenciál.
Vládní ambiceCílem je, aby do roku 2030 bylo alespoň 30 % vozidel poháněno elektřinou.
Rozvoj infrastruktury: Počet veřejných dobíjecích míst se neustále zvyšuje.
Rozšíření pobídek by mohlo dále posílit indický trh s elektromobily a přilákat světové výrobce.
Závěr
Úpravou své politiky v oblasti elektromobilů Indie ukazuje, že je ochotna přizpůsobit se potřebám světových výrobců automobilů. Ačkoli Tesla stále váhá, mohli by z nových podmínek těžit i další výrobci, jako jsou Toyota, Hyundai a Volkswagen. Tento vývoj by mohl Indii dále posunout směrem ke globálnímu centru elektromobility.
Článek je z 01.12.2024
Indický trh s elektromobily: oblast růstu
Indie je považována za jeden z nejrychleji rostoucích trhů s elektromobilitou. S více než 1,4 miliardy obyvatel a rostoucí městskou střední třídou nabízí tento trh obrovský potenciál.
Vládní ambiceCílem je, aby do roku 2030 bylo alespoň 30 % vozidel poháněno elektřinou.
Rozvoj infrastruktury: Počet veřejných dobíjecích míst se neustále zvyšuje.
Rozšíření pobídek by mohlo dále posílit indický trh s elektromobily a přilákat světové výrobce.
Závěr
Úpravou své politiky v oblasti elektromobilů Indie ukazuje, že je ochotna přizpůsobit se potřebám světových výrobců automobilů. Ačkoli Tesla stále váhá, mohli by z nových podmínek těžit i další výrobci, jako jsou Toyota, Hyundai a Volkswagen. Tento vývoj by mohl Indii dále posunout směrem ke globálnímu centru elektromobility.
Článek je z 01.12.2024
@Kasprik Kvá, kvá, kvá - týchto kecov som už čítal a počul dosť a dosť. Tá mestská stredná trieda si často dovolí sotva indického Rapida. Jedna vec sú veľké oči, pekné čísla a bombastické plány, iná vec je realita.
PowerHouse
Čtenáři mají zaostalejší názory než Indové a Afričané.
A tedy díky zaostalým názorům to tady v roce 2035 obsadí také indické a africké automobilky.
V Indii a v Africe budou tou dobou již automobilky bez montootroků, ale u Audi budou montootroci stále vyrábět ty spalováky.
A tedy díky zaostalým názorům to tady v roce 2035 obsadí také indické a africké automobilky.
V Indii a v Africe budou tou dobou již automobilky bez montootroků, ale u Audi budou montootroci stále vyrábět ty spalováky.
@PowerHouse Nepleť. Absolútna väčšina Indov a Afričanov je šťastná, ak má vôbec čo jesť, tí šťastnejší majú prácu, ale auto si nedovolia, a tých najšťastnejších nie je toľko, aby celé to elektrické šialenstvo utiahli. Manuálne pracujúcich tam bude stále dosť a dosť a budú šťastní, že tú prácu majú.
Hendly
Opet trolls debata
Jestli nekdo veri tomu, ze za deset let nebudou levnejsi a lepsi baterie tak mu to neberu.
Jen pripomenu, ze na cinska EV jsou dnes v evrope cla az 47%. A stejne jsou i tak levnejsi nez ta evropská.
Nevim proc se neustále pise o tom, ze se EV neprodává. Prodeje stále rostou i pres to, že dlouho slibovane levne modely klasických znacek stale nepřichází.
Jestli nekdo veri tomu, ze za deset let nebudou levnejsi a lepsi baterie tak mu to neberu.
Jen pripomenu, ze na cinska EV jsou dnes v evrope cla az 47%. A stejne jsou i tak levnejsi nez ta evropská.
Nevim proc se neustále pise o tom, ze se EV neprodává. Prodeje stále rostou i pres to, že dlouho slibovane levne modely klasických znacek stale nepřichází.
@Hendly
Tady se nedebatujuje o tom, zda budou levnější baterie, nebo zda budou cla.
Debatuje se o tom, zda automobilky budou vyrábět to, co poptává zákazník, nebo to, co diktuje úředník/politik/manažer. Jiný slovy, zda budeme mít tržní, nebo centrálně plánovanou ekonomiku. Já jsem pro to první.
Tady se nedebatujuje o tom, zda budou levnější baterie, nebo zda budou cla.
Debatuje se o tom, zda automobilky budou vyrábět to, co poptává zákazník, nebo to, co diktuje úředník/politik/manažer. Jiný slovy, zda budeme mít tržní, nebo centrálně plánovanou ekonomiku. Já jsem pro to první.
@Tycoon
Ne.
Tady se bavime o tom, zda bude civilizace pokračovat tak jak ji zname.
Dopady dalsiho spalování fosilních paliv nam jasne rukaji vedci.
Ne.
Tady se bavime o tom, zda bude civilizace pokračovat tak jak ji zname.
Dopady dalsiho spalování fosilních paliv nam jasne rukaji vedci.
@Hendly
Nikde jsem nepsal, že máme spalovat fosilní paliva. Jsem jednoznačně pro, aby se rozvíjela alternativní paliva nefosilního původu. Už asi tak dvacet let podporuju výstavbu jaderných elektráren jako náhradu za uhelné elektrárny. Bohužel je nás málo.
Nikde jsem nepsal, že máme spalovat fosilní paliva. Jsem jednoznačně pro, aby se rozvíjela alternativní paliva nefosilního původu. Už asi tak dvacet let podporuju výstavbu jaderných elektráren jako náhradu za uhelné elektrárny. Bohužel je nás málo.
@Tycoon
Jadro ma sve problemy.
Vybralo se OZe a funguje je to. Nikdo jadro nezakazuje.
Jadro ma sve problemy.
Vybralo se OZe a funguje je to. Nikdo jadro nezakazuje.
@Tycoon
Ano funguje.
Funguje podstatně lepe nez jaderna viz Fukusima kde se zbývalo jen modlit, aby se neotočil vitr.
A opet zas jen utikas.
Nevim jak by jadro bez EV vyresilo odklon od ropy.
Neni nahoda ze tvuj nick se tu pohybuje ve zvlastnim rezimu.
Ano funguje.
Funguje podstatně lepe nez jaderna viz Fukusima kde se zbývalo jen modlit, aby se neotočil vitr.
A opet zas jen utikas.
Nevim jak by jadro bez EV vyresilo odklon od ropy.
Neni nahoda ze tvuj nick se tu pohybuje ve zvlastnim rezimu.
@Tycoon
V trzni ekonomice byvaji u zakazniku obvykle popularnejsi produkty s vyssi value for money / nizsi porizovaci cenou / nizsimi TCO.
Vsechny vyse zminene parametry se u BEV za poslednich 10 let dramaticky zlepsily.
Ja ocekavam pokracovani tohoto trendu.
Ty zrejme ocekavas, ze se vyvoj zastavi.
😀
Dnesni poptavka po elektromobilech je pro situaci v roce 2035 zcela irelevantni...
V trzni ekonomice byvaji u zakazniku obvykle popularnejsi produkty s vyssi value for money / nizsi porizovaci cenou / nizsimi TCO.
Vsechny vyse zminene parametry se u BEV za poslednich 10 let dramaticky zlepsily.
Ja ocekavam pokracovani tohoto trendu.
Ty zrejme ocekavas, ze se vyvoj zastavi.
😀
Dnesni poptavka po elektromobilech je pro situaci v roce 2035 zcela irelevantni...
@DonVito
Tak nastavme technologicky neutrální mantinely, zrušme nesmyslné regulace typu zákaz technologie XYZ v roce 2035 a nechme působit tržní síly. Trh pak bude neustále hledat nejefektivnější řešení pro dané podmínky/lokality/segmenty trhu. A nepochybuju, že BEV se pro některé z nich ukáží jako nejefektivnější.
Já jsem třeba své první auto pořizoval vyloženě s ohledem na TCO, protože jsem očekával vysoké nájezdy. Cíl jsem si dal 3 Kč/km s dobou držení 10 let. Díky nižším cenám paliv jsem dosáhl 2,7 Kč/km s dobou držení 5,5 let.
Tak nastavme technologicky neutrální mantinely, zrušme nesmyslné regulace typu zákaz technologie XYZ v roce 2035 a nechme působit tržní síly. Trh pak bude neustále hledat nejefektivnější řešení pro dané podmínky/lokality/segmenty trhu. A nepochybuju, že BEV se pro některé z nich ukáží jako nejefektivnější.
Já jsem třeba své první auto pořizoval vyloženě s ohledem na TCO, protože jsem očekával vysoké nájezdy. Cíl jsem si dal 3 Kč/km s dobou držení 10 let. Díky nižším cenám paliv jsem dosáhl 2,7 Kč/km s dobou držení 5,5 let.
@Tycoon
a co jsou pokuty za CO2 jineho nez prirozene hledani cesty bez fosilu?
a co jsou pokuty za CO2 jineho nez prirozene hledani cesty bez fosilu?
@Hendly
Systém pokut za CO2 není technologicky neutrální. Direktivně prosazuje jedinou technologii. Proto je neefektivní. Tak jako byly neefektivní ekonomiky pod vedením Jakeše, Honeckera nebo Brežněva. Nevidím důvod, proč bychom měli opakovat chyby soudruhů z minulého století.
Systém pokut za CO2 není technologicky neutrální. Direktivně prosazuje jedinou technologii. Proto je neefektivní. Tak jako byly neefektivní ekonomiky pod vedením Jakeše, Honeckera nebo Brežněva. Nevidím důvod, proč bychom měli opakovat chyby soudruhů z minulého století.
@Tycoon zákazník je hovado, které vidí svůj vlastní prospěch na prvním místě. nezajímá ho, zdá se, v jakých podmínkách budou žít jeho děcka. patříš k nim? no jéje za to se nestyď, takových je tady většina. na tom není nic špatnýho, špatný je jenom maskovat to nějakou "svobodnou volbou" a "tržními mechanismy".
@Man Ký
Nepatřím. Dlouhodobě kritizuju například to, jak se staví politici a politické organizace v Evropě k aféře dieselgate. Jezdí tady auta, která už více než 10 let emitují desetinásobek nebezpečně jedovatého NOx, než povolovaly tehdejší normy. A nic, jakoby se nic nedělo.
Tržní mechanismus a odpovědné chování není v rozporu. První emisní normy na NOx zavedla Kalifornie. Guvernérem byl tehdy Ronald Reagan, příznivce tržních mechanismů.
Nepatřím. Dlouhodobě kritizuju například to, jak se staví politici a politické organizace v Evropě k aféře dieselgate. Jezdí tady auta, která už více než 10 let emitují desetinásobek nebezpečně jedovatého NOx, než povolovaly tehdejší normy. A nic, jakoby se nic nedělo.
Tržní mechanismus a odpovědné chování není v rozporu. První emisní normy na NOx zavedla Kalifornie. Guvernérem byl tehdy Ronald Reagan, příznivce tržních mechanismů.
@Tycoon no počkej tak mi zkus vysvětlit, jestli tehdy, když ten Ronald přišel s těmi emisními normami, nebyli náhodou výrobci, kteří křičeli, že toto není tržní hospodářství a proč jim někdo má přikazovat, co mají vyrábět? vítali to s nadšením?
@Man Ký
To nevím. O výrobce tehdy nešlo. Na prvním místě bylo zdraví lidí. Důležité je, že v USA nikdo nenařizuje technologie, ale pouze stanovuje technologicky neutrální normy.
To nevím. O výrobce tehdy nešlo. Na prvním místě bylo zdraví lidí. Důležité je, že v USA nikdo nenařizuje technologie, ale pouze stanovuje technologicky neutrální normy.
Robert Hlavatý
Tak pravděpodobně s volbami do Evropského Parlamentu a následně s volbou nové Evropské Komise v roce 2029 ztratí levicová lidovecká levicová frakce většinu, paní Von der Leyen se začne zase věnovat gynekologii, či německé politice a tím tedy dojde i k úpravám ohledně zákazu ICE v roce 2035. Lze předpokládat, že bude úplně zrušen a bude ponecháno na přirozeném vývoji, kdy čisté BEV převládnou... To ale jistě bude ještě desítky let trvat (nemám tedy na mysli Čínu), byť bezpochyby elektrifikace ICE je jasným trendem, který ale asi většině motoristů/zákazníků nevadí, na rozdíl od 100% BEV....
@Robert Hlavatý obecně bylo největší chybou zvolit soudružku Leyenovou znovu. Je poměrně úsměvné, že ti stejní lidé, kteří krizi v Evropě způsobili se nyní pasují do role zachránců průmyslu a automotive
@del42sa Leyenová alebo niekto iný. Dôležitejšie je, komu a ako tá bábka slúži. Obzri sa späť čo povyvádzali v Rumunsku. Vymysleli sa obvinenia, padli rozsudky a do úradu bola dosadená vhodná bábka. Demokracia jak prasa. A všetci mlčia, nič sa nedeje. Karavána ide ďalej.
@traveldrive nám tady v Česku úplně stačí, když neleze do zadnice Putinovi, jako ten váš tajtrlík😊 co udělali v Rumunsku? to, co by všichni rozumní lidi udělali rádi i u vás, ale protože je jich tam pár procent, nemají šanci😊
@Robert Hlavatý Tak to bude za pár rokov, a čo dovtedy? A popravde veľmi tomu neverím, že sa niečo zmení. Leyenová prežila aj okatú a jednoznačnú kauzu s proticovidovými vakcínami, akým spôsobom myslíš, že sa nechá vyhodiť zo sedla? Naviac je to tiež len posluha, o politike EÚ rozhodujú ľudia, ktorých asi ani nepoznáme a tým je fakt jedno, čo si myslí plebs.
@Robert Hlavatý
Staci jedna vetsi akce Iranu v prulivu a je plny Vaclavak lidi co krici jak ma vlada okamzite pomoc.
Pritom prave EU se snazi o zbaveni se totalitni zavislosti na rope.
Staci jedna vetsi akce Iranu v prulivu a je plny Vaclavak lidi co krici jak ma vlada okamzite pomoc.
Pritom prave EU se snazi o zbaveni se totalitni zavislosti na rope.
milous
Měl jsem Audi A6 v benzinu 2,4 L 6 válec novou koupeno srpen 2006 .Spotřeba po městě 12 l a vice litrů doliti oleje na 12 000 Km 4 litry . Výměna spojky v 60500 Km cena 57000 Kč a výměna spojky ve 119000 km už jinde 28 000 Kč ! Okamžitě jsem ji prodal ! Žena měla mazdu 3 sport 4 roky bez problému tak se se rozhodl a koupil jsem si novou Mazdu CX 5 prodal jsem ji měla najeto 113000 km bez jediného problému !Prodal jsem ji koupil jsem si loni Mazda CX-60, 2,5sky PHEV 327k 8AT AWD garanční prohlídka poloviční cena auto předáno umyté interiér vyčistěny navoněný servis Autotip Halfar Dolní Benešov !
@milous Samozrejme, čo iného ako Mazda? To je tá najsupramegabombaperfekt značka na svete!
panenka skákavá
Příspěvek podléhá schvalování.
Barry Lyndon
Existují predikce, že s příchodem FSD klesne produkce automotive o 90 %. Auta budou prostě jezdit a ne hnít 95 % času u chodníku. Takže aby v tom roce 2035 vyráběli ještě vůbec něco... 😊
Jen proste vetsina objemu vyroby do te doby prejde plynule na elektricky pohon.
👍
Takže když zákazník bude chtít DDT, tak mu to výrobce vyrobí a dodá? Nebo kdyz zákazník bude chtít cyklon B tak mu to chemicka vyrobí a dodá? Když by měli lidi rozum a nicili maximalne jen své zdravi, tak klidně. Ale bezohlednost je všude, takze je potřeba dalších a dalších zákonů, kdyz nekdo neni schopen použít vlastni rozum a vlastní pohodlí s radostí vymeni za poškození zdraví cizích lidí.
strela do vlastnej nohy. Cyklon B sa vyraba stale pod inym nazvom
Asi nebyl nikdo tak naivní, ze by věřil marketingu a také to, ze by se přestaly nabizet do té doby. Nebo někdo tak naivní, nebo hloupý byl?
Ja se raduji s narustu poctu prodanych EV.
Global Electric Vehicle Sales Set for Record-Breaking Year, Even as US Market Slows Sharply, BloombergNEF Finds
about.bnef.com/…ombergnef-finds/
Vazne nemam duvod ke smutku.
🙂
Narozdil od Windiesela...
Raduji se, ze se proda vice lokalne bezemisnich vozidel, coz ve vysledku prinasi lepsi ovzdusi na silnicich a v okoli silnic.
Navic klesaji globalni emise.
Mam sve idealy.
A kdyz dochazi postupne k hejjch naplnovani, tak se raduju.
Z ceho se radujes ty (v ramci diskuznich temat)?
Tak ja ma. celkem radost z kazdeho auta co nesmrdi na ulici a nespaluje ropu ze zemi jako rusko Iran atd.