Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen chystá autonomní mobilitu na platformě z Izraele. Taxikáři mohou mít problém

43 komentářů

Tonito Debelito
Tahle situace vypada slozite jen z dalky. Nasi ukrajinsti a uzbecti taxikari si s timhle poradi levou zadni.
psel
Tohle nevypadá na náhradu taxíků, ale spíš (pří)městské hromadné dopravy, tak jak jsem to pochopil z videa na moove.
Ono nasadit 10000 aut (to je jejich pilotní projekt) do města má svá úskalí (nabíjení, servis, čištění, ticketing). Jsem zvědav jak se jim to povede.
traveldrive
@psel Nepovede. Predstava, že nasadia tisíc autonómnych áut a ľudia sa im do nich pohrnú, je naivná. Veľké investície, minimálne zárobky, plus nejaký ten technický problém alebo pár kolízií, a sú nahratí prv ako sa rozbehnú. Autonómne autá možno vo vzdialenej budúcnosti, dnes je to nedokonalá a nebezpečná hračka, ktorej prevádzkovanie na verejných komunikáciách by ani nemalo byť dovolené.
psel
@traveldrive já si radši počkám na výsledek, myslím si, že když do toho dávají peníze tak to mají spočítané. Asi líp než ty.
Uvidíme za dva roky.
traveldrive
@psel Spočítané to snáď majú. Ale nemyslím si, že dobre. Aj tí, čo na podobných projektoch krachli, to mali určite spočítané. Cez autonómne autá cesta nevedie, neverím tomu.
psel
@traveldrive při veškeré úctě, tam na tom pracuji určitě kvalifikovaní lidé, kteří jsou za to placení a oni vědí, ty jen věříš.
Víra je potvora, a je jedno v co věříš ale lepší je vědět.
Chápu, že je to zase nějaká novinka, která nám bere volant z ruky, navíc poté co nám už sebrali manuální převodovku, volant už není spojen s řízením, brzdy už taky ovládají bity a bajty a motor v autech brzy přijde válce, vstřiky, zvuk (nebo randál dle úhlu pohledu), smrad (nebo vůně dle úhlu pohledu) a spalovací motor bude nahrazen magnety a pinhair vinutím.
Představa, že místo autobusu který z naší obce jede do Prahy jednou za hodinu, staví v každé obci až se úplně nacpe a vyplivne lidi u metra, přijede Buzz v momentě, kdy já potřebuju, kam se vejde jen 6 lidí, a odveze je kam potřebují oni, se mi fakt libí. Jednak pak pojede ráno místo 6ti aut jedno, cesta bude rychlejší díky méně zastávkám a doveze mě to kam potřebuju a kdy potřebuju.
Odsoudit šmahem můžeš cokoliv, ale víra hory nepřenáší.
traveldrive
@psel Tá posledná veta je dobrá. Viera, že to bude fungovať neznamená, že to bude fungovať. Na autonómnych taxíkoch, zdieľaní áut a podobných pokusoch padli doteraz prakticky všetci. Nevidím to pozitívne, pretože tieto technológie dnes nie sú za hubičku, náklady budú rozhodne vyššie, ako na bežné taxi s vodičom, ktoré napriek minimálnym cenám (ďakujeme Bolt a Uber) využíva väčšina zákazníkov iba príležitostne, ako príliš nákladný spôsob dopravy. Dočkajme času, komu dá za pravdu. V cenách 30-50 Kč za kilometer (ak nie viac) budú tie autonómne autá viac stáť ako jazdiť, a na nižšie ceny to určite nevidím.
Germanec
Kdybys sis o tom radši něco zjistil.....
... tak bys věděl že již několik let provozují v hamburku flotilu několika set neuatomnich minibusů, na které si tamější obyvatele docela dobře zvykli. Takže o ekonomice provozu takové flotily asi mají dobrou představu. Dělají to právě kuli tomu, aby až nasadi ty autonomní tak z toho byl dobře fungující byznys.
traveldrive
@Germanec Nevieš o čom pletieš. Klasické vozidlá vs. autonómne, to je ten zásadný rozdiel a kameň úrazu.
9irij
Příspěvek podléhá schvalování.
Arese
Autonomní jízda a neustálá snaha ji vyvíjet a zavádět je jedna z pošetilostí současné šílené doby! Auta mají řídit výhradně živí lidé!
Hendly
@Arese
Ty je budes pltit?
Budes platit ridice ktery musi mit přestávky, chce plat, dovolenou, nemocenskou atd kdyz budes mit alternativu v robotovi ktery jede bez kecu 24/7/365?
traveldrive
@Hendly Doteraz to funguje, prečo by to nemalo fungovať ďalej? Ty budeš platiť tým nezamestnaným podporu, zdravotku a sociálku? A budeš platiť súdne spory pri poruchách a náhrade škody, pri kolíziách, riešení zodpovednosti za ne, za zranenia, za všeobecné ohrozenie spôsobené autonómnymi systémami...?
ericn
@traveldrive hmm to Hendlymu asi nedošlo, ale koho zajímají lidi, že? No já raději svěřím svůj život řidiči taxiku než počítači 😋
Hendly
@ericn
Zajima nekoho prodavac v mistni male elektre kdyz objednava na Alze?

V momente kdy to roboticke ťrizeni prijde to bude mnohem levnejsi alternativa.
Myslet si, že lide budou ve velkem priplacet za ridice se nezaklada na realnem zakladu.
ericn
@Hendly lidský faktor dost podceňuješ, autonomní taxíky nejsou budoucnost, stejně tak jako omyl je si myslet, že si to většina lidí objedná s novým autem 😋 Budeš muset řešit nové zákony a odpovědnosti a nechuť lidí do toho vlézt, stejně tak vysoké pořizovací náklady atd atd… Za mě si mimo realitu 👌
Hendly
@ericn
Tak nejde jen o taxik. Treba takova nakladni doprava je obrovská prilezitost pro robotické rizeni.
A prijde to. Mozna za rok, 5,10, ale prijde.
traveldrive
@Hendly Napríklad vlaková doprava je obrovská a podstatne jednoduchšia príležitosť na robotické riadenie. Ale nerieši sa. Prečo asi?
Hendly
@traveldrive
Neresi?
Metro jezdis samo myslim i v Praze. V Cr uz je i vlak co jezdi sam.
traveldrive
@Hendly Sakra, to sú počty...
traveldrive
@Hendly To je podobná blbosť ako keď sa začali vo veľkom používať roboty na jednoduché úkony a za nejaký čas prišli rozumbradovia na to, že je to sakra drahé, takže sa zase vrátili späť k starej dobrej ľudskej sile, napriek nákladom v podobe mzdy, dovoleniek, nemocenských,,,
Hendly
@traveldrive
ano, je otazka co budou delat profesionalni ridici. Ale myslet si, že budou dal ridit je naivni.
Rozbijeni pletacich stroju uz tu bylo.
Treba v roce 1900 delalo v zemedelstvi cca 50% obyvatel. Dnes 2%.
traveldrive
@Hendly A to je jeden z veľkých problémov súčasnosti.
Sevca1
@Hendly Víš on řidič jenom neřídí, půlka nákladů se nakládá řidičem. Dále zajištění nákladu se děje také řidičem. Shrnutí střechy, boků také řidičem a jiné. Víš ty nemáš vůbec páru o realitě světa. Z okna to vypadá jinak. Ano jednou bude v nákladní dopravě ale to si sakra počkáš. Spíš to dopadne tak že se věci nebudou převážet jak koťata po Evropě
DonVito
@Sevca1

Jen k jednomu bodu.
Shrnuti boku nemuze delat personal ve startovni / cilove destinaci (treba jesterkar)??

Kdyz koukam na nakladani ridicem a jesterkarem, tak je to waste.
Jak pises, ridic odplachtuje, ale pak uz jen celou nakladku kouka a nudi se. Autonomni rizeni prinese obrovsky uspory v doprave.

A ano zavoz sudu piva se jen tak nezautomatizuje. Ale velka cast silnicni dopravy se zautomatizovat muze. Kamionaci obvykle naklad neprekladaji.

PS Vsechny tyhle komenty oponujici Hendlymu jsou duvodem toho, proc jsme tam kde jsme. A proc je napr. Cina napred. Jsme prilis konzervativni. Takovy skanzen. Je mi z toho trochu smutno. Lidi (zde) absolutne nemaji predstavu co je mozne dnes, natoz co bude za pet let. A pisou tu o budoucnosti za deset let a vic.
😀
Sevca1
@DonVito prosím tě já popisuju realitu. Nákladní doprava není jenom o řídíči a vykládce palet na rampě. Běž do fabriky a řekni tam že vozíčkář, skladník má odplachtovat návěs a až to naloží tam má dát 20 kurten s ráčnama , to samé na vykládce 😁, nevšiml jsem si že by nákladní doprava v Číně byla na naší úrovni. Jak píšu realita je jiná zrovna v tomto oboru než to vidíte, tam autonomní řízení je běh na dlouhou vzdálenost a v Číně tuplem. Logistická doprava není taxislužba 😁
DonVito
@Sevca1
Heled, jses si vedom toho, ze autonomni rizeni bude mnohem vetsi zmena nez na jaky pohon ty nakladaky jezdi.

Ty co se tomu neprizpusobi, tak budou proste v obrovsky nevyhode.

A ja netvrdim, ze to nebude vyzadovat zmeny!

W T F

Open your mind!
Alespon trosicku.
🙂
Prober se.

PS S cinskyma kamcakama souhlas.🙂 Tam je odplachtovani a hlavne zaplachtovani dost retro. Alespon v necem zustavame zatim napred...
Sevca1
@DonVito No velké změny a jsem zvědavý v Číně v tomto oboru zrovna, laiku. Ta myšlenka tohoto systému v oboru mezinárodní dopravy bude hodně vousatá 😁. Víš to není převážet zboží ze skladu do obchodu nebo třeba automobilky vzdálené 40 km. Tam to může fungovat. No nic když budeme zdravý řekneme si třeba za 10 let. Ahoj
Sevca1
@DonVito Dodatek kouká u vás, jinde náklad zajišťuje, víš ne všechno má 20 kilo a může se to vozit bez zajištění laiku. Koukni schválně na YouTube, třeba BAG kontrole, ať máš přehled o zajištění nákladu
DonVito
@Sevca1
Firma se bud autonomnimu rizeni prizpusobi, nebo bude platit za dopravu s ridicem vic.

Rozhodovat bude ve vysledku jako obvykle penezenka.
Ne to, jak se to delalo driv.
😉
traveldrive
@DonVito Autonómny kamión nie je pokrok. Pokrok bude, ak prestaneme zbytočne voziť tovar z jedného konca sveta na druhý. Pokrokom bude čo najväčšia miera sebestačnosti a čo najmenšia potreba importu a e😜ortu. To bude pokrok a to bude ekológia. Lenže obchod je zlatá baňa, a preto sa propaguje taký pokrok, ktorý podporuje obchod a spotrebu, čo je v zásadnom rozpore s ekológiou. Elektrický pohon áut a ich autonómne riadenie sú z pohľadu pokroku a ekológie smiešne a zanedbateľné veci.
traveldrive
@Sevca1 Však to. Vozia sa vpodstate štipky tovaru krížom-krážom po svete. Úplne zbytočne. Lenže generuje to peniaze, a o tom to je. Som skeptický, kedy a či vôbec múdre hlavy prídu na to, že čo najvyššia miera sebestačnosti je základom prosperity a ekonomickej bezpečnosti. Zatiaľ robia všetko naopak, snažia sa, o čo najmenšiu sebestačnosť a čo najmasívnejšiu závislosť na neistých vonkajších zdrojoch.
Hendly
@traveldrive
“ čo najvyššia miera sebestačnosti je základom prosperity”

tak to prave neplati.
Priklad je severni korea…
traveldrive
@Hendly Si fakt taký blbý, alebo sa len robíš? Evidentne nemáš ani šajn o tom, čo to sebestačnosť je. Škoda s tebou ploty pliesť, stratený čas.
Germanec
Přesně. Nějaký pokrok nepotřebujeme. Na co budeme zavádět stroje do továren když to můžou dělat lidi. Chudáci pak budou všichni nezaměstnaní na ulici. Jen ať se radši udřou v továrnách. Zakažte stroje! A ty parní lokomotivy taky....
DonVito
@Germanec
👍
Asi tak tu pise sevca, eric, arese atd.

Ale dvojtecka
PROGRESS IS INEVITABLE
ericn
@DonVito Otázkou je, jesrli to tak budou chtít i zákazníci 😋
DonVito
@ericn

Opet te odkazu na penezenku.
😉

Co myslis, ze bude levnejsi?

Obycejne auto s ridicem (kteryho platis kazdy den) nebo autonomni auto bez ridice (typicky jednorazova investice)?
traveldrive
@DonVito Jednoznačne obyčajné auto s vodičom. Nízke vstupné náklady a plánované prevádzkové náklady.
Autonómne auto - vysoké vstupné náklady, ťažšie odhadnuteľné prevádzkové náklady s množstvom neznámych. Aj autonómne auto potrebuje údržbu. Aj autonómne auto sa musí čistiť (bez kontroly prítomného vodiča o to viac), systém musí byť monitorovaný a tiež udržiavaný. Riziko nepredvídateľných nákladov.
Kde vidíš tú vraj typicky jednorazovú inevstíciu? Máš silne romantické predstavy, priateľu, mimo realitu.
ericn
@traveldrive Souhlas, doníkovi realita opět uniká... No alespoň mu zbydou ty vize a sny... 😉
traveldrive
@Germanec Medzi pokrokom a utópiou sú značné rozdiely.
vencelín
@Arese
O tom se dá polemizovat. Já bych bral kombinaci obojího.
Běžně bych řídil sám. Nicméně na dlouhých prejezdech by automomni řízení nebylo od věci, za předpokladu, že pak by veškerá odpovědnost z provozu šla za výrobcem a já bych tak mohl za jízdy spát. Ale právě to předání odpovědnosti výrobci tento koncept v reálu zabije.
psel
@Arese ovšem jen do doby než budou mrtví, pár set lidi to taky ročně odskáče. Pár z těch živých má taky problém z mozkem, což zvyšuje počet těch mrtvých.
Šílená doba je výkřik hodný každé babičky či dědečka.
Pokrok nezastavíš.
Stárneš.