Novinky

Zpět na článek

První nová Lada od zahájení invaze na Ukrajinu: Co má společného s Renaultem?

37 komentářů

PowerHouse
O ekonomice Ruska

Rusko poráží UA ekonomicky. Má 3x vyšší GDP per capita než UA a tedy s UA může bojovat.
Ukázalo se to jasně na Krymu, kde lidi chtěli mít vyšší platy a důchody než na zaostalé UA. Jinde ty svoje platy UA drží silou.

Fandím UA, ale myslím i ekonomicky. Před ekonomickou silou Ruska UA poklekne. Lidé chtějí vyšší platy.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@PowerHouse
Myslis ze ruské platy jsou tak zavidenihodne, ze by sli dobrovolne?
MarekAbsolon
@PowerHouse Jsi ubožák a maskuješ se za ekonoma.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@PowerHouse Ukrajina to pochopila, lepší být ten poslední v Evropě, než se řídit pokyny rusácka. Jako součást Evropy by stejně rychle rusácko přeskočila.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN
Musíš brát v potaz, že někteří raději budou otroky než být průměrní v Evropě a závidět jiným více uspechu.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus být otrok a nebo být otrok? Z bláta do louže.
traveldrive
@Pepa_007 Snáď si nemyslíš, že to pochopí...?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive a čeho jsi otrokem v evrope? Někdo te nuti?
Je vtipné, jak ruské filcky takove blbosti. Jsem zvedav, co znamená otrok v evrope. Nucené práce, násilím odvedeni do jiné oblasti, násilím natlaceni do armády a na frontu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@KANKUNEN
Ukrajina bohužel nepochopila vůbec nic. Uvěřila nesplinitelným slibům západu a vytvořila si nepřítele na východě. Teď sklízí to co zasela. Je to samozřejmě ex post, otázka jestli to šlo předvídat... Ale Rusko patří mezi imperiální země, a tohle se nemění.
Proto je naivní spoléhat z naší strany na Německo, Francii a Británii... Mimochodem, závazek 5% na zbrojení za 10 let? Absolutní nesmysl. A Španělsko má vyjímku a nikomu to nevadí... To je ta jednota. Žádná jednota v EU nikdy nebyla, není a nebude. V EU si každá země jede vlastní zájmy. Proto jedinou šancí pro nás je V4. Jenže místo spolupráce si naše vláda národní blbosti vytváří z Maďarů, Slováků a Poláků jen nepřátele.
Stanislav Varga
@PowerHouse dakujeme. Tvoje ekonomicke vzdelanie nam prinasa presny s spravny pohlad na ekonomicku situaciu Ruska. Je to zenmne zaslibena, radost tam zit a pravovat…🖐️
AdamF
V článku je niekoľko faktických chýb. Prvým modelom od začiatku invázie je Iskra, kompakt ktorý je veľkostne medzi Grantou a Vestou, jeho základom bol súčasný Logan/Sandero, základ ale po začiatku vojny museli upraviť a na trh s tým teda prišli až posledný mesiac.
Čo sa týka techniky, jej overenosť desaťročiami je vskutku relatívna, napríklad 6 stupňový manuál zaviedli do produkcie až teraz, motor 1,8 od uvedenia vo Veste tiež prešiel vývojom a istý čas nebol v produkcii vôbec.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Hustý. 😎 Snad nemají v autě čipy z praček a display z mikrovlnné trouby. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
@Pepa_007 Čipy z pračiek sú tie isté aké sa používajú v autách ? Tejto primitívnej propagande už neveria ani na Ukrajine.
Stanislav Varga
@Dušan Trnka , mas pravdu. Pracky ostali doma v Rusku. Vojnova korist sa bude prezentovat este aj vnucatam..🖐️
Avatar - kruskar
kruskar
Asi nám to může být jedno. Eurověrchuška na evropský trh tato auta nepustí a bude tvrdit, že tím rozdrtí Rusko ekonomicky. My, jako spotřebitelé můžeme jen litovat. Ten auťák určitě není technikou ani kvalitou první liga, ale při cenách za které by neprodávala ani Dacia, by to byl pro společenskou vrstvu, která jinak na nový nebo alespoň málo jetý auťák nemá, hit.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@kruskar Hit za 3/4 milionu?
Avatar - kruskar
kruskar
@Stejsn Četl jsem i jiný článek a tam jsou úplně jiné ceny
Avatar - kruskar
kruskar
@Stejsn Těch 3/4 mio je za Ladu Aura, to je trochu jiná liga a o té tento článek není.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kruskar
To je přesně ono, pro trochu vlastního pohodli finančně podpořit vraždění, znásilňování, mučení a únosy. Mas tu dostupnou dacii, mas tu spoustu ojetin, mhd, vlaky, ale jen proto, že chces pro každého nové auto, tohle budeš finančně podporovat.
Avatar - kruskar
kruskar
@Mikesus Jdi se bodnout ty vole, je mi fakt u prd.le kdo to vyrábí, jde mi o to, aby si co nejširší vrstva společnosti mohla dovolit koupit nové auto. Současné eurověrchušce se podařil přesný opak svého zeleného blouznění. Snahou natlačit lidi, kteří na to nemají, do drahých elektromobilů, jim nezbývá než si nechávat své přesluhující fosily.
Tzv. "zlevněním" baterkáčů na cenovou úroveň fosilů jejich zdražením, to opravdu nepůjde. Běžný auťák, který začíná na 600k, fakt není v silách většiny společnosti.
Stanislav Varga
@kruskar presne a trefne! Len tak dalej, neni nad skvele auto s tecnikou z roku 2010. Skvely infotaimend len doplni kvalitativne parametre, technologicky naskok a ine vychytavky, ktore japonci planuju od 2030.
Odtava len dufat, ze bolsevici z Bruselu nam to pustia na trh a budeme vrucne cakat na dodavky auta, ktore tu doposial na EU trhu chybalo. Cim skorej, tym lepsie🖐️
Avatar - Lucky85
Lucky85
a motor to má z ukrajinskej práčky? 😁
traveldrive
@Lucky85 Voči upachteným trojvalcovým motorčekom z Európy sú tie jednašestky a jednaosmičky síce zastaralé, ale motory.
Avatar - Lucky85
Lucky85
@traveldrive članok som ani nečítal, lebo ma ruská Lada vôbec nezaujíma ako 99,99 % ludí, ktorí v civilizovanej Europe uvažujú o kúpe auta. Ani ti milovníci Ruska, ktorí tu o ňom snívajú by ju nechceli 😁
traveldrive
@Lucky85 Tak čo plkáš, keď sa ani nenamáhaš čítať?
Avatar - kruskar
kruskar
@Lucky85 Když tě to nezajímá, tak se nevyjadřuj😂.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To by si vážně dal přednost udýchané šestnáctistovce proti nějakému R3 trubu ? 😁 Navíc srovnává se to s Corollou Cross a tam je 1.8HEV v základu. Já jsem před pár lety naposledy v podobně velkém autě s 1.6atmo jel, bylo to Mitsubishi ASX... a bylo to naprosto hrůzostrašné, takže radši upachtěný trojvalcový motorček z Európy, třeba 1.5Ecoboost.... @traveldrive
traveldrive
@Ozzman Nevieš, čo bude zajtra, takže ako sa hovorí, "nikdy nehovor nikdy". Atmosféra nám dlho dlho stačila, a nemám s ňou problém ani teraz. S pribúdajúcim vekom ma papierová dynamika až tak netrápi, a aj dnes stíham vpohode držať krok a nie som brzdou premávky ani s púhymi 75 kW pod kapotou. Rapkanie trojvalca mi vadí, hlavne keď sa mnohí výrobcovia posledné roky s odhlučnením zrovna nepretrhnú. Iste, nájdu sa aj v tejto kategórii prijateľné motory, ale štyri valce budú vždy štyri valce.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive atmosféra stačila, protote auta vážila o stovky kilogramů mene a nic lepšího se neznalo. Proto dnes atmosféru nikdo nechce, i když taky dřív stacil trabant. Proste kdyz je možnost lepšího motoru, neni důvod brát ten horší, tedy atmosféru, natoz ještě k tomu ruskou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
neni ta atmosféra Renault? Ty byly dobry, jen jaksi jezdily v menších autech a neplnily emise.. no což vlastně ani ty ruské křápy neplní 😁 @Mikesus
traveldrive
@Ozzman Tak k čomu je dobré, že EÚ ich plní a celá polka sveta (ak nie viac) nie?
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je fakt, když v asii kálej do díry celá vesnice, tak k čemu to je, že my chodíme na splachovací záchod žejo 😊 @traveldrive
traveldrive
@Mikesus Však o tom to je. Autá nezdravo nabrali na váhe a potom sa ti aj pri 100 kW motore zdá, že to nejde. A BEV idú ešte ďalej, tanky na kolesách. Až sem sme dospeli.
Atmosféra môže uspokojiť, aj keď nenadchne. Ruská nemusí byť o nič horšia ako nemecká, francúzska alebo hocijaká iná.
Stanislav Varga
@traveldrive , ked mad 75kw tak urcite si brzda. Ak ked tvoj pocit a srdce ti jadne prizakaju ako tvoje skusenosti vyvazia techniku a vlastne si v klude, jazdis podla predpisov a v pohode si prdis do sedacky. Ved nebudes sa nervacic pri mladych stukach v rybniku.. 🖐️ good luck a uzivaj 75 kw. Je to najlepsia motorizacia dnesnej doby🖐️
Avatar - Anonym
Anonym
@Lucky85 Nie ! Má ho z ho.na, ktoré máš v hlave namiesto mozgu ..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mě by teda mnohem víc zajímaly detaily té transakce, kdy Renaut "prodal" podíl...
Avatar - Anonym
Anonym
Pre spomínanie ! Keď kúpilo VW Škodovku, nechcelo o tejto značke ani počuť, mala zlú povesť nekvalitnej značky a skúšali na linkách produkciu VW Golf ...