Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První nová Lada od zahájení invaze na Ukrajinu: Co má společného s Renaultem?

Lada Azimut
Lada Azimut
Lada Azimut
Lada Azimut
10 Fotogalerie
Tomáš Dusil
Diskuze (37)

SUV Azimut má technické základy od Renaultu, design je dílem domácích tvůrců.

Válka na Ukrajině má nemalý dopad i na ruský automobilový průmysl. Akcie AvtoVAZu, výrobce vozů značky Lada, už nevlastní Renault, ale (opět) výhradně Rusové, když jim Francouzi svůj podíl odprodali za symbolickou cenu jeden rubl.

Pojďme ale od politiky k autu. Jeho design je na první pohled vcelku moderní, přičemž bližší pohled odhalí, že se tvůrci nechali inspirovat konceptem 4x4 Vision z roku 2018. Patrné je to zejména na sloupcích A při jejich přechodu do střechy. A dále na boční linii spodní hrany zasklení, která se v zadní části zvedá, a do třetice dvojicí podivných prolisů na sloupku D, tedy úplně vzadu. Design je tedy moderní a vcelku neotřelý, ale co technika? Akcie firmy AvtoVAZ Francouzi prodali v roce 2022, avšak model Azimut je založen na technice Lady Vesta, malého sedanu z roku 2015, jehož techniku vyvinul Renault.

Ruské SUV měří na délku 4420 mm při rozvoru náprav 2680 mm. Čili Lada Azimut je auto velikosti Toyoty Corolly Cross. Usnadnit jízdu mimo zpevněné cesty má mimo jiné světlá výška 208 mm, na druhou stranu výrobce počítá pouze s pohonem přední nápravy.

K pohonu ruského crossoveru byl zvolen čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 86 kW nebo 1,8 litru nabízející 98 kW. V nabídce má být šestistupňová manuální převodovka nebo alternativně samočinná s plynulou změnou převodu (variátor). Zda jde o systém Nissan Xtronic, který používá i Renault, je otázkou. Do budoucna se počítá také s přeplňovaným motorem o výkonu 112 kW.

A zatímco technika je ve svém prapůvodu stará v podstatě celou dekádu, interiér působí velmi moderně a svěže. A nabízí prvky, které jsme ve vozech Lada předtím nikdy neviděli. Například elektronický přístrojový štít s úhlopříčkou 10 palců, dotykovou obrazovku infotainmentu navíc s hlasovým ovládáním.

Vůz může mít také vyhřívané čelní sklo, bezklíčové ovládání, 18palcová lehká kola, panoramatickou couvací kameru (se zorným úhlem 360 stupňů), prosklenou střechu, bezdrátové (indukční) nabíjení mobilního telefonu či elektrické ovládání víka kufru a také elektromechanickou parkovací brzdu. A klimatizace je poprvé samočinná dvouzónová. Azimut se bude nabízet pouze na ruském trhu a do prodeje by měl jít v průběhu tohoto roku. Jiné zdroje ale uvádějí zahájení výroby až v roce 2026. Cena na ruském trhu má být 2,5 milionu rublů, což je přibližně 29.000 eur, tedy 725.000 korun.

Zdroj: Carexpert, foto: Carexpert

Vstoupit do diskuze (37)