Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

Opel Astra ST Hybrid 1.2 Turbo eDCT6 vs. Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid e-CVT – Rozdílný postup, podobný výsledek

36 komentářů

ptr078
Neviem, aku maju skusenost majitelia oplu, ale vlastnim dodavku na ktorej bolo menene vsetko hadam dvakrat. Precestovala celu europu, a viem prezit fakt, ze to auto je nepodarok, ale zistil som, ze v servisoch opel riesia problem pokus omyl, to auto bolo v servise hadam v kazdej krajine eu a servisaci nemaju potuchy co robia. Podobnu skusenost mam s astrou g vela rokov dozadu. Tak na zaklade toho by som obisiel opel oblukom, nerozmyslal ani milisekundu a z tychto dvoch kupil toyotu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Celý Stellantis je dle interních udajů na štíru se servisem a Opel jako takový i má problémy na některé modely s dodávkami náhrandích dílů, navíc pokud už neservisuješ v záruce, ceny jsou vyšší. Jasně, že doma chceš jezdit a servisovat Toyotu s nepřímovstřikovým motorem hnaným řetězem a eCVT, než s turbobenzinovým přímovstřikovým tříválcem i kdyby byla Astra jinak ve všem lepší, jako že neni.@ptr078
Rasto
@Ozzman ja by som sa od stellantisu tiež bál niečo zobrať... kamarát si kúpil rok dozadu nový rifter s automatom a už 2x nepojazdny.

Každopádne na problém sa prišlo- OTA aktualizacie... vždy vyradili prevodovku. Tak sa vypli a je pokoj.

Ale keď človek číta aj ako domrvili software elektromobilom aj takéto problémy, tiež by som sa tomu vyhol radšej
argejev
@ptr078 mam firemnu insigniu v top vybave z
posledneho roku vyroby - aktualne 3 roky a 100 000km
1. nema ukazovatel stavu oleja
2.originalne 20" disky su z blata (ja som si objednal 18", pri prberani ked som zistil, ze mam 20" ma dost nasrali)
3.nebolo mozne si tam kupit adaptivny podvozok (chipova kriza)
4.vonkajsia teplota je zobrazena len v pripade, ze vyjdem z android auta
5. strasne plechovy zvuk dveri...
mimo to je auto aj servis v uplnom poriadku, ale za vtedy cennikovych 51 tisic by som to nechcel. auto je planovane na 250 000/ 6 rokov a myslim ze v pohode vydrzi bez poruchy
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud je to benzín, tak snad ano, ale diesly nemají dobrou pověst, ty jezdí dost často s ruznymi prusaky oleje a filtry. Ale mám kamaráda, co má to naftové biturbo už asi pátým rokem a to docela funguje. @argejev
argejev
@Ozzman 2.0 diesel 4x4...tusim 140kw...ale prevodovka to uplne uspava. pred tym som mal dsg v superbe s podobnym vykonom a to bolo responzivnejsie.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kedysi som fakt s nejakym pezotom ci oplom nemal ziadny problem... ba dokonca som mal tie znacky velmi rad... ale doba sa meni a zda sa ze aj auta spolu s nou... dnes uz pezoty a ople moc rad nemam a ani po nich netuzim... snad o nic podstatne tym neprichadzam 🫢
Daniel Je
Že by Corolla měla více prostoru vzadu? No nevím, když se podívám na řidiče, který má posunuté sedadlo a pak ten samý člověk si sedne dozadu, tak sedadlo řidiče není na stejném místě. Docela zavádějící fotka. Motor určitě lepší Toyota a design také. Přesto bych se podíval jinam. Co takhle srovnání s Mazdou 6?
Jiri Lon
@Daniel Je mazda 6 je o třídu jinde..ta corolla je v zadu při mé výšce 180 pro nohy v pohodě, ale na hlavu v zadní části už moc nezůstává.
Avantime
@Daniel Je Mazda 6 skončila dva roky dozadu ak si nepostrehol. Novú elektrickú generáciu z Číny nepočítam.
Arese
Vzhledem k existenci vynikající a hybridizací nezprzněné Octavie Combi se čtyřválcem 1.5 TSI/110 kW s 6st. manuálem je vlastně volba rodinného kombi nižší střední třídy jasná jak facka. 🙂
Za zvážení by možná ještě stáli koncernoví sourozenci Leon ST a VW Golf kombi, ale toť vše.
ptr078
@Arese Kedze nema multilink, tak jasne ako facka to nie je
traveldrive
@ptr078 Ale redaktori písali, že rozdiel je pri bežnej jazde minimálny a bežný vodič ho nespozná... 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, to píšou o každé Oktávce s torzkou a v další generaci říkají, že ta stará bouchala 😁 @traveldrive
Avatar - praptak
praptak
@traveldrive Ale on ten rozdíl skutečně nepozná, pokud auto ani s víceprvkovou nápravou nejezdí nijak výrazně lépe.
Arese
@ptr078 Aha, takže malá kontrolní otázka - které neprémiové kombi nižší střední třídy s běžnou motorizací dnes používá zadní nápravu typu multi-link? 😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
Toyota Corolla, Pokud vím, tak i i30/Ceed @Arese
Arese
@Ozzman Nikoliv, běžně motorizovaný Focus už má vzadu dávno torzku a to samé myslím platí i o současné i30. Jedinou výjimkou je snad Ceed s vrcholnou motorizací 1.5 T. Corolla je dnes výhradně hybrid, čímž se u mě samozřejmě automaticky diskvalifikuje.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže, nejdřív vzneseš obecnou otázku a když zjistíš, že to nabízí polovina výrobců mimo tvé škody, tak ostatní nějak diskvalifikuješ, přitom níže máš seznam aut, které jsou defakto základy či už od středních motorizací konkurujících té tvé Oktávii... Corolla má multilink i v 1.5sedanu jen doplním. @Arese
Arese
@Ozzman Tak ano, hybrid je pro mě zcela nekoupitelný, takže já osobně s alternativou nepočítám. A ostatní nekoncernové kombíky C segmentu (tedy s čestnou výjimkou toho špičkového Ceedu) už mají taky jen torzku. Co je na tom k nepochopení? 😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
že je to polovina aut v nabídce kompaktního segmentu s běžnou motorizací jako odpověď na tvou otázku, takže auta kolem těch 100kw jako si uváděl referenční Oktávii 😊 @Arese
Arese
@Ozzman Polovina! Jaké modely náš tedy na mysli?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ach jo, dole to máš vyjmenované, druhá část jsou modely VW a Stellantisu, pak je tam ještě Honda Civic a ta má taky multilink, jen se nabízí pouze v jedné motorizaci. Dost prořídl kompaktní segment@Arese
Jiri Lon
@Arese I30 ma torzku jen u základního motoru, jinak ne.
Avatar - praptak
praptak
@Jiri Lon I30 má to jednoduchou nápravu u prostředního motoru 1.0 T-GDI.
Tycoon
@Arese

Kia Ceed SW 1.5 T-GDI GPF: od 519 980 Kč (výbava SPIN)
Hyundai i30 Kombi 1.0 T-GDI s výbavou N-Line: 599 990 Kč; nebo všechny verze s motorem 1,5 T-GDI Mild Hybrid 48V: od 549 990 Kč (výbava Comfort).
Ford Focus Kombi: Všechny verze.
Toyota Corolla Touring Sports: Všechny verze.
ptr078
@Arese okta s 2tsi, Golf 150k plus, cupra leon 150k plus, plus copise ozzman
Avatar - praptak
praptak
@ptr078 Ale je, víceprvková náprava není všespásná, daleko větší smysl má u silnějších motorizací.
Avatar - praptak
praptak
@Arese I 1.5 TSI/85 kW je dobrá.
Avatar - Flai
Flai
Ten motor opelu 1,2 je ten starý šrot z koncrenu PSA Stellantis co má rozvody v oleji ? nebo už je to ten modernizovanými rozvody ?
Arese
@Flai Ať je to jak je to, tříválec 1,2 l je pro rodinný kombík nižší střední třídy naprosto trapná, nepřijatelná motorizace! 😞
el sendador
@Arese To jsou zase moudra. Uz pres tri roky jezdim s trivalcovym Tipem kombi 1.0 a rodinne vyuziti toho auta je naprosto bez problemu.
Staci napsat, ze nemas rad trivalce, ale tohle globalizovani je smesny.
Rasto
@Flai toto je už asi ten nový.
traveldrive
@Rasto Myslím, že mokrý remeň už nedávajú vôbec a upustili aj od atmosféry, akurát je to priamy vstrek.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Flai 1.2 eDCT6 je vždy řetěz. Neelektrifikované verze nevím.
jiriga
Vždycky jsem se těšil, až si tuto Toyotu projedu, což se mi nedávno poštěstilo, díky náhradnímu vozu. Byl jsem ale velmi zklamaný. Interiér strašně komplikovaný, ale ok... nicméně ten hluk, co se ozýval z motoru, nevím, zda-li kvůli variátoru, ale bylo to vážně velmi obtěžující. No, už vím, co si nekoupím 😄