Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra ST Hybrid 1.2 Turbo eDCT6 vs. Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid e-CVT – Rozdílný postup, podobný výsledek

Opel Astra ST Hybrid 1.2 Turbo eDCT6 vs. Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid e-CVT
Opel Astra ST Hybrid 1.2 Turbo
Opel Astra ST Hybrid 1.2 Turbo
Kabina opelu vyznává ostřejší linie a pravidelné tvary. Palubní desce dominuje podlouhlý a vystouplý přístrojový panel s dvojicí 10" obrazovek. Věnec volantu je tenčí, ale drží se také dobře. U přístrojů lze měnit vzhled a zobrazují i mapu navigace nebo toky energií hybridního systému.
117 Fotogalerie
Leoš Káňa
Diskuze (30)

Hybridní pohony se prosazují i u kompaktních kombi a jeden nadmíru zajímavý najdete také pod kapotou Opelu Astra Sports Tourer. Tak jsme ho postavili proti hybridnímu specialistovi Toyotě Corolla Touring Sports.

Dojem, cena, prostor

Přestože se do popředí derou nejrůznější neforemné crossovery a SUV, jedna kategorie má u českých motoristů stále silnou pozici. Jsou jimi kombi nižší střední třídy, která kombinují praktické vlastnosti, kvalitní jízdní vlastnosti a slušnou cenu. A nejde jen o mladoboleslavskou octavii, ale dobře se daří i corolle, tedy čtyřce v tomto segmentu. Velkou specialitou této toyoty je, že se o její pohon starají výhradně hybridní agregáty. Je tedy zřejmé, že zákazníci rozumnou formu elektrifi kace nezatracují, z čehož by mohl těžit i Opel Astra. Její hybridní jednotka stojí uprostřed nabídky mezi drahými verzemi – čistě elektrické a plug-in hybridy – a normálními motorizacemi – benzinový tříválec a vznětová patnáctistovka.

DOJEM

Opel Astra se světu představil před čtyřmi lety a do boje s konkurenty vyráží s neotřelým a jedinečným, byť stále konzervativním vzhledem. Jasnou příslušnost k německé značce představuje maska Vizor, která je propojena se světlomety do jednolitého celku. Umírněně působí i nárazník s podlouhlým nasávacím otvorem ve spodní části, dynamiku vozu dávají kapsy po stranách. Z profi lu vynikne dlouhá téměř rovná kapota a s výjimkou dvou nenápadných prolisů také neobvykle hladké boky. Uhlazený styl se přenáší i do jednoduše tvarované zadní části. Efektní je grafi ka zadních světel z poloviny s čirou optikou. Třetí brzdové světlo z diod LED je překvapivě malé, netradičně orientované vertikálně.

Toyota je navržena odvážněji a zejména přední část působí agresivněji. Hlavními znaky jsou obří mřížka nasávacího otvoru v nárazníku na níž je umístěna registrační značka, a úzká maska, která opticky spojuje světlomety. Ty při modernizaci v roce 2023 dostaly novou grafi ku denního svícení LED. Diody našly své místo také v zadních světlech. Z pohledu designu jsou oba vozy povedené a zajímavé, byť nejde o nejžhavější novinky.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (30)