Novinky
Pozrite sa na dnesne portfolio fiatu ci fordu v eu a na portfolio skody alebo toyoty... a hned je jasne kolko bije.... tu netreba byt ziadny genius aby clovek pochopil princip uspechu.... karty sa obratili... zo skody je dnes v eu jedna z najpredavanejsich znaciek... a naopak mnohi ti ktori tu pred 20 rokmi dominovali dnes zbieraju uz len omrvinky... ale je to kazdeho osobna vec aku strategiu si zvolil... to ano..
@3_diamanty
Přesně tak.
Ono totiž stačí vyrábět R4 v ojbjemech 1,5 a 2,0 v benzinu a dieselu bez nesmyslné hybridizace a elektrifikace. Ono totoiž stačí vyrábět klasický kompakt, subkompakt, liftback a kombík a k tomu mít adektávní SUV.
A ne Stellantis, který se snaží hrát na "prémii", zatímco jde jen o lacinou bižuterii bez použitelných motorizací... Renault taky rezignoval na klasickou nabídku, a myslí si že svět se začne točit podle jejich BEV... No nezačne.
Přesně tak.
Ono totiž stačí vyrábět R4 v ojbjemech 1,5 a 2,0 v benzinu a dieselu bez nesmyslné hybridizace a elektrifikace. Ono totoiž stačí vyrábět klasický kompakt, subkompakt, liftback a kombík a k tomu mít adektávní SUV.
A ne Stellantis, který se snaží hrát na "prémii", zatímco jde jen o lacinou bižuterii bez použitelných motorizací... Renault taky rezignoval na klasickou nabídku, a myslí si že svět se začne točit podle jejich BEV... No nezačne.
@rohYpnol Naprosto výstižně řečeno! Stačí prostě nabídnout svým zákaníkům to, co opravdu chtějí - slušné spalovací motorizace nezprzněné hybridizací a kromě SUV i pohledná a prostorná "nízká" auta!!!
Ajajaj, dnes místním Škoda haterům nebude chutnat oběd a na své okolí budou silně podráždění! 😊
P.S. Místní elektrofanatici nám ovšem jistě vysvětlí, jak to Škoda dělá špatně, protože nabízí málo hybridů a elektrozkratů, po kterých se prý Evropani mohou utlouct! 😊
P.S. Místní elektrofanatici nám ovšem jistě vysvětlí, jak to Škoda dělá špatně, protože nabízí málo hybridů a elektrozkratů, po kterých se prý Evropani mohou utlouct! 😊
@Arese
Nevim na koho narazis.
Mluv prosim radeji za sebe.
Ja jsem kazdopadne rad, ze se Skode dari!
❤️
www.skoda-auto.cz/…ci-se-skoda-auto
Bezprostřední budoucnost mobility je elektrická!
Nevim na koho narazis.
Mluv prosim radeji za sebe.
Ja jsem kazdopadne rad, ze se Skode dari!
❤️
www.skoda-auto.cz/…ci-se-skoda-auto
Bezprostřední budoucnost mobility je elektrická!
@DonVito Omyl, ale u tebe mě to nepřekvapuje. Bezprostřední budoucnost mobility, na následujících několik let, je kombinace všech pohonů s převahou spalováků. Ve všem Škoda má co nabídnout. Automobilky, které vsadily na to co říkáš ty, už narazily a zjistily, že to byl omyl a vracejí zpět spalováky do svých nabídek.
@DonVito
Sorry doníčku. Opět lžeš. jsi značne pozadu 😁
Budoucnost zajistí vyvážená nabídka elektrických a spalovacích modelů
www.skoda-storyboard.com/…lovacich-modelu/
Sorry doníčku. Opět lžeš. jsi značne pozadu 😁
Budoucnost zajistí vyvážená nabídka elektrických a spalovacích modelů
www.skoda-storyboard.com/…lovacich-modelu/
@rohYpnol
👍
Škoda chce zákazníkům nabídnout to nejlepší z obou světů – elektrického i spalovacího pohonu. Která z těchto technologií dostane přednost?
Klaus Zellmer: V nadcházejících letech budeme na základě zákaznické poptávky i nadále nabízet vyváženou řadu elektrických a hybridních modelů i vozů se spalovacím motorem. To je klíčová část našeho třetího strategického cíle. Zároveň se však budeme snažit rozšiřovat portfolio elektrických modelů – a přitom budeme pracovat na přibližování ceny 😉 se srovnatelnými modely se spalovacím motorem.
👍
Škoda chce zákazníkům nabídnout to nejlepší z obou světů – elektrického i spalovacího pohonu. Která z těchto technologií dostane přednost?
Klaus Zellmer: V nadcházejících letech budeme na základě zákaznické poptávky i nadále nabízet vyváženou řadu elektrických a hybridních modelů i vozů se spalovacím motorem. To je klíčová část našeho třetího strategického cíle. Zároveň se však budeme snažit rozšiřovat portfolio elektrických modelů – a přitom budeme pracovat na přibližování ceny 😉 se srovnatelnými modely se spalovacím motorem.
@Arese To co říkáš je ve stylu po nás potopa. Hybrid proměňuje brzdění v elektriku a ne v teplo. To je špatně?
@KANKUNEN
Pokud hybridizace při konkrétním typu využití znamená zvýšení emisí z výroby a snížení spolehlivosti, zvýšení servisních nákladů a zkrácení ekonomické životnsoti vyšší než je přínos z vyšš efektivity, tak to špatně je.
Takže paušálně to říct nejde. U něčeho může být hybridizace přínosem, u něčeho smysl dávat nebude. Logicky, u menších vozů jako Fabia, nebo třeba v případě Toyoty Yaris, hybridizace za mě smysl fakt nedává.
Pokud hybridizace při konkrétním typu využití znamená zvýšení emisí z výroby a snížení spolehlivosti, zvýšení servisních nákladů a zkrácení ekonomické životnsoti vyšší než je přínos z vyšš efektivity, tak to špatně je.
Takže paušálně to říct nejde. U něčeho může být hybridizace přínosem, u něčeho smysl dávat nebude. Logicky, u menších vozů jako Fabia, nebo třeba v případě Toyoty Yaris, hybridizace za mě smysl fakt nedává.
@rohYpnol Přesně tak. A hlavně - "velká" hybridizace znamená likvidace nabídky manuální převodovky!!!
@Arese
Presne. A proto třeba HL jezdi za spotrebu jako karoq. Po Praze a okolí si o 5l může karoq nechat jen zdát. A to je karoq oproti tomu velikostne jako dětská hračka. Hybrid ma smysl téměř všude
Presne. A proto třeba HL jezdi za spotrebu jako karoq. Po Praze a okolí si o 5l může karoq nechat jen zdát. A to je karoq oproti tomu velikostne jako dětská hračka. Hybrid ma smysl téměř všude
@Mikesus ..po městě nesporná výhoda i když za 6,5l s Karoqem se taky dá a není to takový probém, mimo město za 5,5l bude umět, samozřejmě velmi klidnou jízdou, jinak i na těch 5l se ve vyhrocenosti také umí dostat. No a pak tu máme dálnci, resp. vyšší rychlosti. Myslím že, el. motoru jak tomu tak bývá se dostává ve vyšších rychlostech mimo svoje optimální výkonové spektrum, kde už tolik spalovacímu motoru nepomáhá, a tak pak bohužel je na to spalovací motor spolu s CVT sám, a ještě na těžké auto. Předpokládám že tam bude Karoq asi více dominovat a klidně sem dejme pochopitelně Yaris Cross. A hlavně, opět co zde říkám stále dokola, stále budu mít klasickou techniku a ne CVT, které spouště lidem vadí, byť objektivně se dá přežít, to ne že ne.
@Tomáš Hromádka
Ano. A to srovnavas o 2 třídy mensi auto s váhou o více než půl tuny mensi. A dokáže se dostat na podobnou spotrebu. Ukázka, ze hybrid ma vyznam. Na dalnici je u velkých suv problém aerodynamika predevsim. Tam HL bude zaostavat, to je jasné. Tech 7-7.5l pri 130 bude víc než u karoqu, ale už opět srovnatelne u stejne velkého auta, která skoda nema.
Ano. A to srovnavas o 2 třídy mensi auto s váhou o více než půl tuny mensi. A dokáže se dostat na podobnou spotrebu. Ukázka, ze hybrid ma vyznam. Na dalnici je u velkých suv problém aerodynamika predevsim. Tam HL bude zaostavat, to je jasné. Tech 7-7.5l pri 130 bude víc než u karoqu, ale už opět srovnatelne u stejne velkého auta, která skoda nema.
@Arese Aháááá, tak to je, hybrid nemá manuál. Žiješ v době, kdy M3 měla manuál a 200 koní. Jenže auta dnes mají výkon jako kdysi supersporty a to chce pracky na volantu.
@KANKUNEN Ehm, který siučasný riodinný kombík má výkon bývalých supersportů? Fakt si myslíš, že výkon cca 110 - 147 kW u auta nižší střední třídy nelze zvládnout s manuálem? V pohodě s ním jde žít i ub třísetkoňového auta! 🙂👍
Který hybrid má vyšší servisní náklady ? 😲 @rohYpnol
Rohypnol zase lže.
@Ozzman
Tak pokud přistoupíš na to, že hybrid je složitější než nehybrid, tak má vyšší servisní náklady každý hybrid. Už jen proto, že u nehybridu nemusím nikdy měnit baterii a nemusím mít automatickou/měničovou převodovku. Takže nemusím každých 60 tis. měnit olej v převodovce, ideálně s proplachem atd.
Jinak ano, měničová převodovka Toyot je celkem spolehlivá, tak se ani nepokoušej odvádět pozornost tímto směrem. Hybrid totiž není jen Toyota/Lexus HSD...
Tak pokud přistoupíš na to, že hybrid je složitější než nehybrid, tak má vyšší servisní náklady každý hybrid. Už jen proto, že u nehybridu nemusím nikdy měnit baterii a nemusím mít automatickou/měničovou převodovku. Takže nemusím každých 60 tis. měnit olej v převodovce, ideálně s proplachem atd.
Jinak ano, měničová převodovka Toyot je celkem spolehlivá, tak se ani nepokoušej odvádět pozornost tímto směrem. Hybrid totiž není jen Toyota/Lexus HSD...
Na tohle přistoupit nelze, protože to by si musel vzít konkrétní dvě auta, jelikož i moderní manuál potřebuje čas od času servis a je dost drahý, když se něco vysype, stejně to platí u moderních přímovstřikových motorech, takže takhle z fleku to tak není a vzhledem k tomu, že podíl vozů Toyota je na světovém trhu obrovský a to právě v hybridech a ty jak říkáš jsou spolehlivé, pak mne z toho jednoduchou logikou vychází, že hybrid je dokonce spolehlivější a servisně méně náročný, než moderní benzín/nafta... @rohYpnol
@Ozzman
jelikož i moderní manuál potřebuje čas od času servis a je dost drahý
OMG tak tuhle pohádku si rád poslechnu...
jelikož i moderní manuál potřebuje čas od času servis a je dost drahý
OMG tak tuhle pohádku si rád poslechnu...
Visnkolil stoji dvouhmota ? Spojka ? A ze to dnes neni problem menit ve 100-200tkm? A zrovna u Skodovek…@rohYpnol
@Ozzman
No a co? Čekal jsem že tohle vytáhneš...
1) Ne, spojka opravdu vydrží dýl jak 100tis. km
2) DSG, zvlášť se suchými spojkami, budeš měnit spojky rozhodně dřív jak u manuálu
3) Pravidelné výměny s proplachem oleje tě vyjdou v součtu rozhodně dráž jak výměna spojky, budeš to mít min. 3x výměnu po 60 tis. km.
Smůla, zkus něco jiného, tohle nevyšlo.
No a co? Čekal jsem že tohle vytáhneš...
1) Ne, spojka opravdu vydrží dýl jak 100tis. km
2) DSG, zvlášť se suchými spojkami, budeš měnit spojky rozhodně dřív jak u manuálu
3) Pravidelné výměny s proplachem oleje tě vyjdou v součtu rozhodně dráž jak výměna spojky, budeš to mít min. 3x výměnu po 60 tis. km.
Smůla, zkus něco jiného, tohle nevyšlo.
@rohYpnol
"Jinak ano, měničová převodovka Toyot je celkem spolehlivá"
wtf???
Hybridní vozy Toyota nemají klasickou měničovou převodovku (hydrodynamický měnič)** jako například běžné automaty s převodovkou typu **planetového automatu** nebo **DSG**. Místo toho používají **specifický systém e-CVT, který je technicky velmi odlišný.
### Co to znamená konkrétně?
#### ✅ Toyota hybridy používají tzv. e-CVT (elektronicky řízenou bezstupňovou převodovku)😒br />
* Neobsahuje žádný hydrodynamický měnič momentu.
* Není to ani klasická CVT s variátorem (řemen a kužely), jak ji používá např. Nissan.
* Je to planetové soukolí, které propojuje😒br />
* spalovací motor,
* hlavní elektromotor (MG2),
* generátor (MG1),
* a kola.
Tento systém se nazývá Hybrid Synergy Drive (HSD).
#### Jak funguje?
* Přenos výkonu a točivého momentu je řízen elektronicky kombinací práce motoru, elektromotorů a planetového převodu.
* Není tam žádné řazení v klasickém smyslu — plynule se mění poměr sil mezi spalovacím motorem a elektromotory.
* Při rozjezdu, zrychlení i brzdění se systém sám rozhoduje, který zdroj použije a jak.
### Shrnutí😒br />
* ❌ Ne** – hybridní Toyota **nemá měničovou převodovku.
* ✅ Ano** – má **planetový převod řízený elektronicky (e-CVT) bez klasických převodových stupňů nebo měniče momentu.
Pokud chceš, mohu přiložit i jednoduchý diagram nebo porovnání s klasickým automatem.
"Jinak ano, měničová převodovka Toyot je celkem spolehlivá"
wtf???
Hybridní vozy Toyota nemají klasickou měničovou převodovku (hydrodynamický měnič)** jako například běžné automaty s převodovkou typu **planetového automatu** nebo **DSG**. Místo toho používají **specifický systém e-CVT, který je technicky velmi odlišný.
### Co to znamená konkrétně?
#### ✅ Toyota hybridy používají tzv. e-CVT (elektronicky řízenou bezstupňovou převodovku)😒br />
* Neobsahuje žádný hydrodynamický měnič momentu.
* Není to ani klasická CVT s variátorem (řemen a kužely), jak ji používá např. Nissan.
* Je to planetové soukolí, které propojuje😒br />
* spalovací motor,
* hlavní elektromotor (MG2),
* generátor (MG1),
* a kola.
Tento systém se nazývá Hybrid Synergy Drive (HSD).
#### Jak funguje?
* Přenos výkonu a točivého momentu je řízen elektronicky kombinací práce motoru, elektromotorů a planetového převodu.
* Není tam žádné řazení v klasickém smyslu — plynule se mění poměr sil mezi spalovacím motorem a elektromotory.
* Při rozjezdu, zrychlení i brzdění se systém sám rozhoduje, který zdroj použije a jak.
### Shrnutí😒br />
* ❌ Ne** – hybridní Toyota **nemá měničovou převodovku.
* ✅ Ano** – má **planetový převod řízený elektronicky (e-CVT) bez klasických převodových stupňů nebo měniče momentu.
Pokud chceš, mohu přiložit i jednoduchý diagram nebo porovnání s klasickým automatem.
@DonVito
Tohle opět na věci vůbec nic nemění, já se bavím o spolehlivosti. Zase 1000 keců úplně o ničem. Stačillo napsat ne měničová, ale planetová. Ano, upsal jsem se.
Tohle opět na věci vůbec nic nemění, já se bavím o spolehlivosti. Zase 1000 keců úplně o ničem. Stačillo napsat ne měničová, ale planetová. Ano, upsal jsem se.
@Ozzman řekl bych že VW hybridy budou ten příklad.
Ani s tim ja nemužu souhlasit, mám v okolí pár majitelů a zatím žádný výrazný problém se nevyskytl, ale nechci soudit z mé soc. bubliny. Vím o jednom Superbu PHEV, který čas od času hlásí závadu, ale jak se to vyřešilo nevím, dlouho jsem s kamarádem nemluvil. @ryccardo
@Ozzman kombinace turbomotoru s dpf a hybridu plny elektroniky co to ridi, tak to z principu nemuze vydrzet to samy jako primitivni atmo motor od Toyoty v HEV verzi.
To určitě ano, ale překvapuje mne, že přes složitost systému to na rozdíl od řady jiných motorů koncernu takovéhle složitosti vlastně funguje 😊 @ryccardo
@Ozzman No zajímalo by mě nějaké takové auto, které má něco najeto. To že to funguje u aut s nájezdem kolem kila mě nepřekvapuje, ale co taková auta po 10ti letech, která budou mít 2-3 kila najeto. Jak to bude s nima, Vezmi si že můj, podle Vaculíka, nespolehlivý 1,8 TSI už má skoro 420 tis a furt to jezdí. Bude takový hybrid od VW zvládat aspoň půlku toho?
Teoreticky je tam 1.4TSI a to se zdá jako velmi dobrý motor na poměry moderních benzinů, jak bude fungovat zbytek, to už netuším, bál bych se asi převodovky... na tuhle otázku ti odpovědět neumím, sám bych za to asi své peníze nedal, potenciál drahých oprav tam určitě je. Pokud to ale funguje jako Toyota, tak i s baterkou s vymlácenou kapacitou t obude jezdit @ryccardo
@Ozzman To je dobrý motor ale: máš tam turbo motor, kterému rozhodně nedělá dobře, když ho zastavuješ a rozjíždíš. Pak musíš řešit jak to mazat, jak to chladit/ohřívat na provozní teplotu. To jde všechno řešit různýma doběhovýma čerpadlama na olej a vodu, ale hlídáš to čidlama, aby to celý fungovalo jak má a to je prostě choulostivý. K tomu ti EU přidala DPF i na benzínový auta, EGR. Nejsem si jistý jak je to s vypínáním válců, ale to doufám z PHEV vyhodili. A ještě tam máš DSG, který kombinuje pohon spalovákem i EV další věc, která ti časem zdechne. Mě se ten koncept líbí, ale spíš než PHEV je mi sympatičtější řešení s prodlužovačem dojezdu, který může být z principu jednodušší a tudíž spolehlivější. Baterka přežije auto. Tím, že tě nezajímá v zásadě její kapacita ji tam prostě necháš a je jedno jestli bude mít SOH klidně 20%. Budeš jen víc jezdit na spalovák, ale nemusíš to nutně opravovat.
@rohYpnol Ano máš pravdu Škoda nabízí paletu dobrých fosilních motorů a i na poli EV se jí daří. Ale napsat že hybrid je náročnější na servis a více poruchový je hloupost. Ano ne všechny automobilky to umí ale třeba u Toyoty není problém. A pokud nejsi vyloženě na dálnici každý den tak na normální ježdění ten hybrid je úplně v pohodě a ve městě a okolí vydrží více . Baterie drží v pohodě u Toyoty a když ji budeš měnit po 10 letech tak víme samy co vše menis na u jiných aut.
@Sevca1
Jenže u toho hybridu měníš taky ty jiné věci jako v každým jiným spalováku přece snad, ne?
Nebo to když to je hybrid, tak už nemusím měnit rozvodový řemen, svíčky, olej...?!?
Jenže u toho hybridu měníš taky ty jiné věci jako v každým jiným spalováku přece snad, ne?
Nebo to když to je hybrid, tak už nemusím měnit rozvodový řemen, svíčky, olej...?!?
@rohYpnol Samozřejmě menis,mně by zajímaly ty náklady na víc u té Toyoty třeba. Mám ti vyjmenovat neduhy promovstrku,u nafty dpf, adblue, dsg etalon spolehlivost také úplně není. Škoda nevyrábí vůbec špatná auta, pouze dle mého nemáš pravdu že klasický hybrid třeba od té Toyoty má více náklady ne nemá, a jak píšu pokud nejsi na dálnici každý den jeví se mi výhodnější . Ta malá baterie má výdrž a není drahá proti výměně dpf u moderního vozu třeba.
Toyota ma retezy, nice try eastern spy… 😁 prosimte zjisti si o tom neco, stejne tak Ford 2.5hev… vis kulove a i ma dalnici denne to auto zvladne jezdit kdyz se drzis do 150 cca za 6 na sto.. jinak to leze k 7-8, je to benzín, to je divný no ..@rohYpnol
@Ozzman VW má řemen, interval 10 let/ 210.000 km
doporučená výměna 170.000km. ....jinak 150kmh a spotřeba 6l ???? Vy se vysmíváte faktu o OCT4 1,5 TSI 110kw a maximálce 240 a pak napíšete tohle?????????
Možná, že kdyby to tady nebylo tolik rozhádané, nebyla by tu snaha mít za každou cenu argument.
doporučená výměna 170.000km. ....jinak 150kmh a spotřeba 6l ???? Vy se vysmíváte faktu o OCT4 1,5 TSI 110kw a maximálce 240 a pak napíšete tohle?????????
Možná, že kdyby to tady nebylo tolik rozhádané, nebyla by tu snaha mít za každou cenu argument.
On mluvil o Toyotě, ta má řetěz, každé moderní auto má většinou interval na řemen 150-200tkm, už Mondeo MK4 TDCi mělo 160tkm interval, to není žádná novinka od Škodovky. A co je divného na tom, že HEV ve 150ti jede za 6 ? Kdo sem tahá maximálku Oktávky? A není 240, ale 230 po faceliftu.. Možná kdyby jste četl o čem se píše, nemusíte se rozčilovat .@Tomáš Hromádka
@Ozzman 240+ a za 2. ve 150ti to neni za 6😉
...no kdysi jste se tu jednou té maximálce strašně vysmál, tak si to pamatuji, psal jste něco o pohádce tuším.
...no kdysi jste se tu jednou té maximálce strašně vysmál, tak si to pamatuji, psal jste něco o pohádce tuším.
@rohYpnol
V pátek jsem si převzal novou Toyotu Camry. Při dlouhém převozu domů jsem nejvyšší spotřebu zaznamenal na úseku cesty dlouhém přibližně 200 km, téměř úplně po dálnici, spotřeba 5,7 l/100 km. Bez omezování, mých obvyklých tempomatových 140 km/h, občasné krátkodobé zrychlení či zpomalení podle situace v provozu, stejně jak jsem byl zvyklý jezdit předtím s Fordem Mondeo. Další úseky cesty s menším podílem dálnice spotřeba vždy pod 5 l/100 km. Dnes cesta 45 km po okreskách, spotřeba 4,1 l/100 km.
Mně hybridizace rozhodně smysl dává, auto pohodlné, tiché, jízda plynulá a svižná, žádné omezování v jízdní dynamice.
Snížené spolehlivosti se s ohledem na zkušenosti Toyoty s tímto pohonem neobávám, nevidím ani důvod pro zvýšené servisní náklady.
V pátek jsem si převzal novou Toyotu Camry. Při dlouhém převozu domů jsem nejvyšší spotřebu zaznamenal na úseku cesty dlouhém přibližně 200 km, téměř úplně po dálnici, spotřeba 5,7 l/100 km. Bez omezování, mých obvyklých tempomatových 140 km/h, občasné krátkodobé zrychlení či zpomalení podle situace v provozu, stejně jak jsem byl zvyklý jezdit předtím s Fordem Mondeo. Další úseky cesty s menším podílem dálnice spotřeba vždy pod 5 l/100 km. Dnes cesta 45 km po okreskách, spotřeba 4,1 l/100 km.
Mně hybridizace rozhodně smysl dává, auto pohodlné, tiché, jízda plynulá a svižná, žádné omezování v jízdní dynamice.
Snížené spolehlivosti se s ohledem na zkušenosti Toyoty s tímto pohonem neobávám, nevidím ani důvod pro zvýšené servisní náklady.
@Michal Chmelař
Diesel by byl na dálnici úspornější.
Diesel by byl na dálnici úspornější.
@rohYpnol hele spis ne. Kdyz to jedes tech 140-150, tak jsi kolem 5ti. Oboji funguje dobre a u Camry si myslim ze bude min poruch ve srovnani s prekomplikovanym TDI soucasnosti.
Za 5 ne, spis za 6, ja ted jel hradeckou celou a pulku 180-190 a pulku 140 a dojel sem za 7.. to jde 😊 s dieslem podobneho vykonu to mene o moc nebude @ryccardo
@Ozzman to si to dobre pelasil 😁 To bud rad ze si nebyl na Nove prezentovan jako pirat silnic 😁
Víš co byla největší sranda? Jediné dvě auta co takto pelášila nebyly ty naprosto vhodné turbodiesly, ty se držely v 120-150ti, ale dvě auta, co nezvládají dle rohypnola jízdu na dálnici, já a Tesla 3 😁 Ten mne nakonec předjel, protože má omezovač o 10 km/h výše 😁 @ryccardo
@Ozzman tak hlavně, že ti to prošlo a nechytili tě fízlové. Už se bojím jezdit přes 160, aby mě náhodou nechtěli ukřižovat. Dnes to už není taková pohodička jako 20 let zpátky. Ta Tesla asi nejela moc daleko. V tomhle kalupu to asi bude slušně sát baterku 😁
Jako, potkal jsem je, proto jsem zvolnil 😁 Ale já se takhle svezu docela často, chvilkově když chci poodjet, jinak jezdím 110-140 dle nálady a provozu klasika na tempomat. Tesle to vybije baterku a díyky tomu, že Toyota má nádrž na 45l a počítač dojezdu počítá jen s 35 litry (zbytek je v rezervě a dojezdu 0 ), tak to taky i při té spotřebě začne padat 😁 To je vlastně negativum o kterém se nemluví. Velká část těchto HEV má oborvskou rezervu a běžně na ni lidi dojíždí 150-200 kmi když na PP svítí nula (já si taky pár km zkusil), je to prý po nějakých zkušenostech s US trhem tak mají tu rezervu větší. Mne toto ale vadí, protože já s těmito litry v nádrži nepočítám a mám pak stres, že mám nulu, ale kamarádi s tím jezdí na nulu bezpečně přes 100km a neřeší to.. mne to vadí. @ryccardo
@Ozzman No když se chci projet, tak to taky někdy sešlápnu na 200, ale to musím ten úsek znát nebo si být hodně jistý, že mě nemají odkud změřit a víc než pár km takhle nejedu.
S tou rezervou to je fakt zvláštní. VW má myslím rezervu kolem 80-90 km, když svítí nula. Kamarád to zkoušel na naftový Oktávce. Já jsem teda nervózní už když mi dojezd padá k 50ti km podle palubáku.
S tou rezervou to je fakt zvláštní. VW má myslím rezervu kolem 80-90 km, když svítí nula. Kamarád to zkoušel na naftový Oktávce. Já jsem teda nervózní už když mi dojezd padá k 50ti km podle palubáku.
@rohYpnol
Nemyslím, že každý dnešní diesel by byl úspornější, vzpomeňme nedávný test naftové A5, i když uznávám, že to byla čtyřkolka. Ale i kdyby byl úspornější, rozdíl bude nanejvýš v desetinách litru. A to pro mě není argument, většina mého nájezdu jsou delší cesty po okreskách s podílem města.
Moje i osobní zkušenost z poslední doby je, že dnešní diesely nedokáže pro jejich složitost běžný uživatel rozumně ekonomicky dlouhodobě provozovat, pokud chce zachovat všechny (zejména emisní) systémy v řádném fungování. Když k tomu přidám nesrovnatelně lepší kultivovanost hybridu v provozu, není už vůbec o čem uvažovat.
Diesel má smysl opravdu jen pro skoro výlučně dálniční polykače kilometrů.
Nemyslím, že každý dnešní diesel by byl úspornější, vzpomeňme nedávný test naftové A5, i když uznávám, že to byla čtyřkolka. Ale i kdyby byl úspornější, rozdíl bude nanejvýš v desetinách litru. A to pro mě není argument, většina mého nájezdu jsou delší cesty po okreskách s podílem města.
Moje i osobní zkušenost z poslední doby je, že dnešní diesely nedokáže pro jejich složitost běžný uživatel rozumně ekonomicky dlouhodobě provozovat, pokud chce zachovat všechny (zejména emisní) systémy v řádném fungování. Když k tomu přidám nesrovnatelně lepší kultivovanost hybridu v provozu, není už vůbec o čem uvažovat.
Diesel má smysl opravdu jen pro skoro výlučně dálniční polykače kilometrů.
rohYpnole, zkus se namisto stovek hloupych komentaru v diskuzich trochu dovzdelat.
Pak snad prestanes psat o "menicovych prevodovkach" u Toyota hybridu.
U Toyota hybridu se zadny olej v prevodovce nemeni!
W T F
To co pises BY snad davalo trochu smysl mozna pro evropske hybridy.
Pro Toyotu, Hondu, Nissan vubec!
Toyota hybrid je i diky sve mechanicke jednoduchosti synonymem spolehlivosti!!
PS Zkus vic cist a az budes neco vedet, tak pak psat. Prosim.
❤️
Pak snad prestanes psat o "menicovych prevodovkach" u Toyota hybridu.
U Toyota hybridu se zadny olej v prevodovce nemeni!
W T F
To co pises BY snad davalo trochu smysl mozna pro evropske hybridy.
Pro Toyotu, Hondu, Nissan vubec!
Toyota hybrid je i diky sve mechanicke jednoduchosti synonymem spolehlivosti!!
PS Zkus vic cist a az budes neco vedet, tak pak psat. Prosim.
❤️
@DonVito
To jsou tedy perly, co prolhanej rphypnol pise. To uz neni neznalost, ale zaslepene a zamerne obhajovani jeho modly na něčem, kde už davno je prokázáno, ze tomu tak neni. Důležité je obhájit svoji garáž, bez ohledu na fakta.
To jsou tedy perly, co prolhanej rphypnol pise. To uz neni neznalost, ale zaslepene a zamerne obhajovani jeho modly na něčem, kde už davno je prokázáno, ze tomu tak neni. Důležité je obhájit svoji garáž, bez ohledu na fakta.
Jen doplním info, aby to bylo fér. S olejem je to trochu jinak, on se taky může měnit, ale není to předepsáno, doporučuje se to v komunitě při cca 10 letech či 100 tisíc km (ale je to jen doporučení a je i řada aut co to nedělá a nezaznamenal jsem, že by to bylo fatální pro převodovku) a cena náplně je v hodnotě lepší večeře pro dvě osoby. Ještě by si mohl Rohypnol zapamatovat, že ani rozvodový řemen se nemění, protože ho nemají, motory jsou řetězové, minimálně motorizace 1.5 R4 (Prius a Yaris starších gen), 1.8 a 2.0 a 2.5, motory mají nepřímý vstřik či jeho kombinaci a to stejné platí pro hybridy Fordu (řetěz, eCVT, nepřímý vstřik). Rohypnol by neměl víc číst, ale jít se s tim projet @DonVito
@Ozzman
Ne. Ty zase meleš nesmysly a vytahuješ nepodstatné věci. V tom kontextu co jsem psal je úplně jedno jestli řemen nebo řetěz. Měníš časem obojí, jen řetěz pokud je udělaný rozvod dobře tak obvykle později.
Ad nepřímý vstřik... nehodlám opět dohledávat, ale myslím že už i Toyota přešla na přímovstřik, o čemž jsem se ale vůbec nebavil.
Takže znovu - i u hybridu měníš běžné spotřební věci jako na kterémkoliv spalováku!
Ne. Ty zase meleš nesmysly a vytahuješ nepodstatné věci. V tom kontextu co jsem psal je úplně jedno jestli řemen nebo řetěz. Měníš časem obojí, jen řetěz pokud je udělaný rozvod dobře tak obvykle později.
Ad nepřímý vstřik... nehodlám opět dohledávat, ale myslím že už i Toyota přešla na přímovstřik, o čemž jsem se ale vůbec nebavil.
Takže znovu - i u hybridu měníš běžné spotřební věci jako na kterémkoliv spalováku!
Toyota používá kombinaci, psal jsem to výše, stačí číst, některé motory jsou nepřímo a někde kombinace, kdy studený motor, pokud neženeš do otáček, jede na nepřímovstřik. Ano, měníš tam běžné spotřební věci, spolehlivost je ale vyšší, takže provozní náklady takového hybridu jsou za dlouhé roky jsou rovny, ale spíše nižší, než u konvečních ICE aut na trhu (né nulové)... ty si psal, že jso uvyšší, takže jsi lhal 😊 @rohYpnol
@Ozzman Janponci mají levnější servis než u Škodovky? To je mi informace😊 Jediný argument by byl spolehlivost, jenomže ten versus Škoda nám nějak moc nezáří.
Aktuálně jezdím škodovkou, takže pro mě je to dobrá zpráva. Pokud se daří mateřské automobilce, mělo by to pro zákazníka znamenat bezproblémové služby. Navíc samozřejmě je to největší český zaměstnavatel.
Toho bylo nablito, že VW Škodovku ničí. Výsledek je, že má jak top modely spalovací, tak elektrické.
@KANKUNEN
Ono asi taky záleží na době, ve které se to psalo, viď...
Ano, VW Škodu ničilo (=nerozvíjelo tak, jak mohlo). Jenže doba se změnila, dnes Škoda zachraňuje VW...
Ono asi taky záleží na době, ve které se to psalo, viď...
Ano, VW Škodu ničilo (=nerozvíjelo tak, jak mohlo). Jenže doba se změnila, dnes Škoda zachraňuje VW...
@rohYpnol VAG vydělal vloni 22 mld. eur, Škodovka 2,3 mld. eur, tedy něco málo přes 10%, slušný příspěvek, ale že by Škodovka zachraňovala VAG je stejný výkřik do tmy jako, že VAG Škodovku někdy ničilo. Škodovka využívá hromadu technologií koncernu, bez kterých by zdaleka nebyla tím čí dnes je.
Ani mě to moc nepřekvapuje. Octavie je tradičně docela populární v Evropě, po FL se zbavilo těch nejhorších neduhů a pomalu získává ztracenou pověst. Obrovský úspěch Elroqu hodně pomohl a Fabie je poměrně dobré levné auto. Včetně Enyaqu tyto 4 modely jsou pilířemi Škodovky v Evropě (mimo Evropu Škodovka prakticky skončila). Do budoucna mi dává smysl Octavii a Superba sjednotit do jednoho modelu, aby se ušetřily náklady.
Je zde prostor na zdražení.