Škoda je třetí nejprodávanější značkou v Evropě, v květnu byla dokonce druhá
V Česku má Škoda svou pozici na špici prodejů jistou, překvapením je ale úspěch i na zbytku kontinentu. Od počátku roku už značka vyrostla na třetí místo a v květnu dokonce porazila Toyotu.
Škoda sice musela v posledních letech opustit pro ni důležitý ruský trh a prodeje v Číně se propadly na minimum, úspěšně si to však kompenzuje v Evropě. Letos už prodeje českých automobilů v Evropské unii, ve Velké Británii, na Islandu, v Lichtenštejnsku, Norsku a ve Švýcarsku překonaly BMW a Škoda se tak stala třetí nejprodávanější značkou v regionu.
V období od ledna do konce května se zde prodalo 334.437 kusů škodovek, což je nárůst o 7 % ve srovnání se stejným obdobím loni. BMW na čtvrtém místě udalo 330.867 vozů, což je stále růst o jedno procento. Před Škodou je Toyota se 366.562 prodanými auty, pro kterou to však znamená pád o 8 %. Jedničkou je stále s velkým náskokem Volkswagen, který prodal 615.646 vozů, což představuje nárůst o 8 procent.
Právě Toyotu už Škoda dokázala porazit v květnu, kdy se dostala na druhé místo prodejů v regionu. Dodala totiž 72.602 vozů, zatímco Toyota 72.563 kusů. Nejúspěšnějším modelem Škodovky je stále Octavia, které se jen v květnu prodalo 12.880 kusů, za ní už je elektrický Elroq s 9.222 kusy, následovaný fabií s 8.948 kusy.
Škodě se se daří obzvláště na německém trhu, kde meziročně v květnu vyrostla o 13 % a do konce května tam dodala už 88.781 vozů, přičemž nejúspěšnějším je zde opět octavia. Ta je nejprodávanějším vozem i v Česku, kde za prvních pět měsíců roku má s 8.045 prodanými kusy 8% podíl. Následují modely Kamiq (4.793), Karoq (4.705), Kodiaq (4.471), Fabia (4.350) a Scala (3.722). Mezi scalu a superb (2.798) na osmém místě se vetřel Hyundai i30 s 3.271 kusy. Úspěšné jsou i elektrická SUV Elroq, který je s 1.209 kusy na 15. místě prodejů, a Enyaq s 850 na 24. místě.
Zajímavý je také úspěch čínských výrobců, kteří v květnu v Evropě prodali 65.808 aut, což je 5,9 % trhu. Ve stejném měsíci minulý rok byl podíl jen 2,9 %. Toto číslo přitom zahrnuje jen opravdu čínské automobilky, není v něm zahrnuto Volvo nebo vozy západních značek vyráběné v Číně. Nejúspěšnějším je stále MG, které v květnu prodalo 29.367 aut a od začátku roku už 131.857 kusů.

Zdroj: Best-selling-cars.com, zdroj foto: auto.cz, zdroj videa: Auto.cz