Škoda je třetí nejprodávanější značkou v Evropě, v květnu byla dokonce druhá

Škoda Octavia 1,5 TSI 85 kW
Škoda Octavia 1,5 TSI 85 kW
Škoda Octavia 1,5 TSI 85 kW
Škoda Octavia 1,5 TSI 85 kW
40 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (32)

V Česku má Škoda svou pozici na špici prodejů jistou, překvapením je ale úspěch i na zbytku kontinentu. Od počátku roku už značka vyrostla na třetí místo a v květnu dokonce porazila Toyotu.

Škoda sice musela v posledních letech opustit pro ni důležitý ruský trh a prodeje v Číně se propadly na minimum, úspěšně si to však kompenzuje v Evropě. Letos už prodeje českých automobilů v Evropské unii, ve Velké Británii, na Islandu, v Lichtenštejnsku, Norsku a ve Švýcarsku překonaly BMW a Škoda se tak stala třetí nejprodávanější značkou v regionu.

V období od ledna do konce května se zde prodalo 334.437 kusů škodovek, což je nárůst o 7 % ve srovnání se stejným obdobím loni. BMW na čtvrtém místě udalo 330.867 vozů, což je stále růst o jedno procento. Před Škodou je Toyota se 366.562 prodanými auty, pro kterou to však znamená pád o 8 %. Jedničkou je stále s velkým náskokem Volkswagen, který prodal 615.646 vozů, což představuje nárůst o 8 procent.

Právě Toyotu už Škoda dokázala porazit v květnu, kdy se dostala na druhé místo prodejů v regionu. Dodala totiž 72.602 vozů, zatímco Toyota 72.563 kusů. Nejúspěšnějším modelem Škodovky je stále Octavia, které se jen v květnu prodalo 12.880 kusů, za ní už je elektrický Elroq s 9.222 kusy, následovaný fabií s 8.948 kusy.

Škodě se se daří obzvláště na německém trhu, kde meziročně v květnu vyrostla o 13 % a do konce května tam dodala už 88.781 vozů, přičemž nejúspěšnějším je zde opět octavia. Ta je nejprodávanějším vozem i v Česku, kde za prvních pět měsíců roku má s 8.045 prodanými kusy 8% podíl. Následují modely Kamiq (4.793), Karoq (4.705), Kodiaq (4.471), Fabia (4.350) a Scala (3.722). Mezi scalu a superb (2.798) na osmém místě se vetřel Hyundai i30 s 3.271 kusy. Úspěšné jsou i elektrická SUV Elroq, který je s 1.209 kusy na 15. místě prodejů, a Enyaq s 850 na 24. místě.

Zajímavý je také úspěch čínských výrobců, kteří v květnu v Evropě prodali 65.808 aut, což je 5,9 % trhu. Ve stejném měsíci minulý rok byl podíl jen 2,9 %. Toto číslo přitom zahrnuje jen opravdu čínské automobilky, není v něm zahrnuto Volvo nebo vozy západních značek vyráběné v Číně. Nejúspěšnějším je stále MG, které v květnu prodalo 29.367 aut a od začátku roku už 131.857 kusů.

Video placeholder
Martin Vaculík a Škoda Enyaq 85x L&K: Auto, které nechtěl vracet • Zdroj: auto.cz

Zdroj: Best-selling-cars.com, zdroj foto: auto.cz, zdroj videa: Auto.cz

Vstoupit do diskuze (32)