Novinky
kam az jste ochotny klesnout kvuli prokliku. Jako nejenomze s tim neumite dojet do Beskyd ale ke vsemu byste meli vratit papiry
@rohYpnol
Myslím, že i zdejší anketa ukáže, že většina rozumně usoudí, že záleží více na řidiči, než na autě.
Technicky je EV zpravidla dynamičtější a zároveň jemně a přesně dávkuje výkon. Na tom se jistě lze shodnout. Taky to ale znamená, že se s ním dá snadněji jezdit stylem brzda-plyn, stejně jako velmi hladce. V obou stylech EV spalovák nepochybně překonává. Není proto žádné překvapení, že ve stylu brzda-plyn EV spalovák strčí do kapsy i schopností vyvolat kinetózu posádky.
Myslím, že i zdejší anketa ukáže, že většina rozumně usoudí, že záleží více na řidiči, než na autě.
Technicky je EV zpravidla dynamičtější a zároveň jemně a přesně dávkuje výkon. Na tom se jistě lze shodnout. Taky to ale znamená, že se s ním dá snadněji jezdit stylem brzda-plyn, stejně jako velmi hladce. V obou stylech EV spalovák nepochybně překonává. Není proto žádné překvapení, že ve stylu brzda-plyn EV spalovák strčí do kapsy i schopností vyvolat kinetózu posádky.
@Dzinus
Ono to bude hlavne o ridici. Lidi zvyklé na nereagující diesel najednou vystřelí vpred a musi brzdit a tak jedou brzda plyn.
Ono to bude hlavne o ridici. Lidi zvyklé na nereagující diesel najednou vystřelí vpred a musi brzdit a tak jedou brzda plyn.
@ryccardo
Třeba nový kodiaq, ten tedy zatím nekouril, ale klepal se a líný byl též. Samozřejmě je zbytečné zmiňovat O1, O2 a podobně stará auta, to se klepe ještě vic, dokonce to i smrdí a kouří. Netvařme se, ze neco takoveho neni. Potkavam i O3, nebo S3, ktere kouří. Nebo trojkovej focus, abych nebyl jen u skodovky.
Třeba nový kodiaq, ten tedy zatím nekouril, ale klepal se a líný byl též. Samozřejmě je zbytečné zmiňovat O1, O2 a podobně stará auta, to se klepe ještě vic, dokonce to i smrdí a kouří. Netvařme se, ze neco takoveho neni. Potkavam i O3, nebo S3, ktere kouří. Nebo trojkovej focus, abych nebyl jen u skodovky.
No vidíte. A já to mám práce naopak, jízda v BEV je krásně relaxační, klidná, příjemná a těším se na každý kilometr v něm. U předešlého spalovaků před delší cestou jsem se musel mentálně obrnit (Berlingo s automatem).
Problém zde bude spíše v řidiči. Zas takove ticho tam neni, aby se cloeke nemohl orientovat. Pořád je slyšet odvalovani kol a aerodynamický svist.
Jako zásadní vidím v tom, ze u spalovaku chvíli trvá než zareaguje, náběh vykonu je pozvolný a je tam určitá tolerance na seslapnuti plynu nez se dostaví zrychleni. Kdežto u bev je reakce okamžitá a prudká. S tím souvisí špatný odhad vzdalenosti/rychlosti a nutného silnejsiho brzdeni
Jako zásadní vidím v tom, ze u spalovaku chvíli trvá než zareaguje, náběh vykonu je pozvolný a je tam určitá tolerance na seslapnuti plynu nez se dostaví zrychleni. Kdežto u bev je reakce okamžitá a prudká. S tím souvisí špatný odhad vzdalenosti/rychlosti a nutného silnejsiho brzdeni
@Sevca1
Tak řekni jakou blbost jsem napsal k EV. At vime jestli jen neblábolíš jak tomu bývá u tebe.
Tak řekni jakou blbost jsem napsal k EV. At vime jestli jen neblábolíš jak tomu bývá u tebe.
@Mikesus
Může být, ale jak dlouho? Nakonec si řidič zvykne a jezdí podle sebe, ne?
Pokud jezdil brzda-plyn, BEV může tento styl zesílit, stejně si ale umím představit, že kdo jezdil hladce a defenzivně ve spalováku, bude moci s BEV jezdit přímo sametově. No a pak vyloží nepoblitou rodinku, přepne na sport mod a vyrazí si užít pořádný zátah. Není u toho žádné brm brm, ale aspoň jsou dobře slyšet Rammsteini.
Může být, ale jak dlouho? Nakonec si řidič zvykne a jezdí podle sebe, ne?
Pokud jezdil brzda-plyn, BEV může tento styl zesílit, stejně si ale umím představit, že kdo jezdil hladce a defenzivně ve spalováku, bude moci s BEV jezdit přímo sametově. No a pak vyloží nepoblitou rodinku, přepne na sport mod a vyrazí si užít pořádný zátah. Není u toho žádné brm brm, ale aspoň jsou dobře slyšet Rammsteini.
“Nevolno” mi bylo akorát v 1020PS Tesla model S Plaid. Dva dny jsem měl zablokovaný krk. Hrozné auto (moc ho chci)
@Hendly nepřekvapivě se do Rolls-Royce hodí elektromotor jako nikam jinam. ta kultura je prostě úplně jinde.
@rohYpnol
Článek jsem četl. To co říkáte nestojí v protikladu k mému komentáři. Vy popisujete jen jednu specifickou situaci, která se může i nemusí stát, záleží na řidiči.
Vy jste ale článek četl, tak musíte vědět, že pointa není ve faktu, že auto nějak brzdí, ale v tom, že EV brzdí bez obvyklého zkukového projevu, který nás podvědomě na deceleraci připravil. Věřím, že to tak může být. Ale z mé vlastní praxe vím, že s trochou předvídavosti lze rekuperačně brzdit zcela hladce tak, že nemáte pocit jako v rychlovýtahu a v tomto případě pak nevadí, jestli je, nebo není přítomen nějaký zvukový projev.
Článek jsem četl. To co říkáte nestojí v protikladu k mému komentáři. Vy popisujete jen jednu specifickou situaci, která se může i nemusí stát, záleží na řidiči.
Vy jste ale článek četl, tak musíte vědět, že pointa není ve faktu, že auto nějak brzdí, ale v tom, že EV brzdí bez obvyklého zkukového projevu, který nás podvědomě na deceleraci připravil. Věřím, že to tak může být. Ale z mé vlastní praxe vím, že s trochou předvídavosti lze rekuperačně brzdit zcela hladce tak, že nemáte pocit jako v rychlovýtahu a v tomto případě pak nevadí, jestli je, nebo není přítomen nějaký zvukový projev.
@Horký Rom Tak prolhaný a účelově ohnutý příspěvek už tady dlouho nebyl. Fuj tajksl, je to jak styl Rudého Práva v 80. letech!
@Avantime Je sprostosť mať to celý čas v B režime… 😂
No ty kráso, tak to je na Zlatý Ventilek 2025! 🤡
No ty kráso, tak to je na Zlatý Ventilek 2025! 🤡
@Sevca1 můžeš dát odkaz, ať víme kontext? Může se stát, že jsem něco takového napsal, nepamatuji si, tak ať si to připomeneme.
O nabíječkách si nepamatuju, takže nemůžu se vyjádřit bez kontextu.
Nafťák je ok, když splňuje emise, bohužel i nové potkávám co smrdí a dieselgate ukázal, stejně tak i první technické, že realita bývá někde jinde. A je čest vyjímkám, bohužel tahle technologie narazila na své limity a podvádí se, aby se to tvářilo zdravotně nezávadně.
Vlastnictví jakéhokoliv auta není povinnost, ale právo. A pokud na něj někdo nemá, ano nemá ho mít jen proto, že ho chce. Není to nezbytná věc jako jídlo, hygiena, bydlení a auta nejsou drahá a jejich vlastnictví též ne. Když vezmu kolik stála auta dřív a dnes a kolik vyděláváme, je auto mnohem dostupnější, v roce 2006 bylo potřeba cca 10 platů na logana, dnes to je 5,9 měsíčních platů.
2006 19 546 Kč 199 900 Kč (Dacia Logan) ~10,2
2015 26 591 Kč 199 900 Kč (Dacia Sandero) ~7,5
2025 46 557 Kč 275 000 Kč (Dacia Sandero) ~5,9
Ano, s činou auta budou levnější, ale ne ty nejlevnější, ale BEV, protože přijde konkurence, která tu chybí. To vytrháváš z kontextu, zobecňuješ na auta, ale já to psal a píšu o BEV. Na spalováku není moc co zlevňovat. Takže nejspíš i hned první poznámka bude vytržená z kontextu, nebo nebude ode mne. Počkám, až odkážeš na danou diskuzi, abych si mohl připomenout.
edit: k těm nabíječkám mne napadá, že jsi zase dal bez kontextu 2 věci dohromady. Ano, za mne je lepší používat rychlonabíječky co nejméně a na dlouhých trasách je nabíjení dobré jako bezpečnostní přestávka. Ale to i ta na rychlonabíječce. 15 min zastávka po 2-3hodinách je úplně běžná pro normálního řidiče.
O nabíječkách si nepamatuju, takže nemůžu se vyjádřit bez kontextu.
Nafťák je ok, když splňuje emise, bohužel i nové potkávám co smrdí a dieselgate ukázal, stejně tak i první technické, že realita bývá někde jinde. A je čest vyjímkám, bohužel tahle technologie narazila na své limity a podvádí se, aby se to tvářilo zdravotně nezávadně.
Vlastnictví jakéhokoliv auta není povinnost, ale právo. A pokud na něj někdo nemá, ano nemá ho mít jen proto, že ho chce. Není to nezbytná věc jako jídlo, hygiena, bydlení a auta nejsou drahá a jejich vlastnictví též ne. Když vezmu kolik stála auta dřív a dnes a kolik vyděláváme, je auto mnohem dostupnější, v roce 2006 bylo potřeba cca 10 platů na logana, dnes to je 5,9 měsíčních platů.
2006 19 546 Kč 199 900 Kč (Dacia Logan) ~10,2
2015 26 591 Kč 199 900 Kč (Dacia Sandero) ~7,5
2025 46 557 Kč 275 000 Kč (Dacia Sandero) ~5,9
Ano, s činou auta budou levnější, ale ne ty nejlevnější, ale BEV, protože přijde konkurence, která tu chybí. To vytrháváš z kontextu, zobecňuješ na auta, ale já to psal a píšu o BEV. Na spalováku není moc co zlevňovat. Takže nejspíš i hned první poznámka bude vytržená z kontextu, nebo nebude ode mne. Počkám, až odkážeš na danou diskuzi, abych si mohl připomenout.
edit: k těm nabíječkám mne napadá, že jsi zase dal bez kontextu 2 věci dohromady. Ano, za mne je lepší používat rychlonabíječky co nejméně a na dlouhých trasách je nabíjení dobré jako bezpečnostní přestávka. Ale to i ta na rychlonabíječce. 15 min zastávka po 2-3hodinách je úplně běžná pro normálního řidiče.
@ryccardo Páru v zimě vůbec neberu, to je jasné že bude kondenzát. Dnes v tom horku, jeden sup3, taxikář, smrdělo to a kouřilo, šedo černý kouř.
@ryccardo Preco by mali zobrat technicak, ked auto je v poriadku? Ze pri novych autach nevidno hulenie, neznamena, ze su menej nebezpecne.
@Dzinus
přesně tak, jakmile jezdíš pravidelně, tělo si zvykne a taky bude jezdit jako člověk, ne jako prase.
přesně tak, jakmile jezdíš pravidelně, tělo si zvykne a taky bude jezdit jako člověk, ne jako prase.
@rohYpnol To je mytus, hluk motora vobec nechyba a neskor zacne vadit. Aj v lietadle by sa cestovalo prijemnejsie, keby bol mensi hluk.
@Tomáš Hromádka
mně děti naopak v BEV vždy byly spokojenější. Že je tam víc ticho, větší akceleraci si taky užívaly a nezvracely narozdíl od spalováku ( tedy tam to bylo spíš kvůli DSG a neustálému cukání ). Tedy přesněji, zvracely jen v autech s DSG. Když by se tak chovalo i BEV, nejspíš tam budou též zvracet. Prostě mj. neustále se opakující cukání, ať je to plynem nebo řazením, bude způsobovat kinetozu
mně děti naopak v BEV vždy byly spokojenější. Že je tam víc ticho, větší akceleraci si taky užívaly a nezvracely narozdíl od spalováku ( tedy tam to bylo spíš kvůli DSG a neustálému cukání ). Tedy přesněji, zvracely jen v autech s DSG. Když by se tak chovalo i BEV, nejspíš tam budou též zvracet. Prostě mj. neustále se opakující cukání, ať je to plynem nebo řazením, bude způsobovat kinetozu
@Horký Rom v jakým spalováku si naposledy jel ty tragéde. Podle toho co popisuješ (třesoucí se, hlučný a líný) bych to tipoval na Wartburga 😁
@Horký Rom
Éra hlučných kouřících motorů skončila asi tak před 40ti lety v bývalém východním bloku, a nejmíň před 60ti lety v západním bloku 😁
Éra hlučných kouřících motorů skončila asi tak před 40ti lety v bývalém východním bloku, a nejmíň před 60ti lety v západním bloku 😁
@rohYpnol jo, předpokládám že jako joke je to dobrý, ale každý si to vypne, jakmile s tím jezdí sám. Hluk fakt netřeba.
@Avantime No taky občas něco takového potkám, ale je to spíš 15-20 let. 10 letá auta nehulí. Nicméně pevně věřím, že první hlídka policie takový šrot zastaví a sebere tomu techničák.
@traveldrive Všetci sú blázni, len ty si lietadlo? Aj schopnosť rešpektovať iný názor je výsadou inteligentného človeka, ale u teba, žiaľ, nie je pozorovateľná. 🤡
@xxc Pokud je za ním viditelný dým, tak určitě v pořádku není a je potřeba to opravit nebo hodit do šrotu pokud je to už vyžilý křáp.
@rohYpnol Blbost. Jízda v EV je parádní. A to tu říkám jako místní dieseldezolát. Nebýt obav o životnost baterie a nechutných cen náhradních baterií, tak do toho s radostí jdu. Jízda v novém Enyaqu je velmi příjemná až na tu hmotu, která je krapet cítit v nájezdech do zákrut.
@Horký Rom Chápu že přesednout z kouřícího Trabanta pro Vás může být šok, ale možná jste si měl radši dopřát moderní nekouřící a nevibrující vozidlo se spalovacím motorem.
Zatím jsem BEV neřídil a jen se svezl s Teslou a Mustang E, Peugeot 2008e a možná pár dalšími v rámci Uber jízd. Za mě je jízda v BEV jaksi "vjemově otupělá". Opravdu tam není nic slyšet a kromě odezvy povrchu silnice, člověk vlastně nic jako pasažér nevnímá.
Za mě se tedy žádný "wow efekt" nedostavil, ale pokud někdo BEV miluje, proti gustu žádný dišputát...
Za mě se tedy žádný "wow efekt" nedostavil, ale pokud někdo BEV miluje, proti gustu žádný dišputát...
Ao, opět se potvrzují rohYpnolova slova. Jízda v BEV obecně není více komfortní. Je jiná. A nezřídka dokonce i méně příjemná.
@traveldrive
Dohromady s EV mám aktuálně kolem 20tis km. A bylo to ev9, ev6, bz4x, RZ, ev soul, kona, enyaq.
Dohromady s EV mám aktuálně kolem 20tis km. A bylo to ev9, ev6, bz4x, RZ, ev soul, kona, enyaq.
@Mikesus proč by taky měl Kodiaq kouřit, když má DPF a močovinu? Rozhodně se neklepe, ale líný to ze svý podstaty je. Co taky čekat od 2 tunový krabice. O1 je 30 let starý a O2 20 let starý. Ano to bylo v naftě hlučnější. Ale v benzínu se to ani neklepe ani to nekouří a není to líný. O3 a S3 jsou už konstrukčně nová a moderní auta. Neviděl jsem ještě žádné, které by kouřilo. Nebyla to náhodou pára? To v zimě dělává.
@Mokrous Pokud by Vás něco zajímalo ohledně zkušeností s EV, klidně se ptejte. V práci (Městská policie Tábor) máme EV KIA e-Niro od 1.7.2020, nyní s nájezdem přes 270 000 km, z toho přes 250 000 na tísňové lince v non-stop provozu cca pod 20x řídící. K našemu velkému překvapení baterie vykazuje nulovou degradaci. - Protokol že servisní kontroly. Subjektivně dojezdy stále stejné. Osobně na sci-fi nevěřím a určitě tam nějaká degradace bude, zřejmě však velmi malá. Osobně vlastním S motorku Brammo Enertia+ (snad se tomu motorka dá říkat) ta má baterii starou cca 13 let - je původní a dojezd také drží cca + - stále stejný. Dnes se dají koupit nová EV se zárukou na baterii 1 000 000 km / 10let (záleží co přijde dříve) v ceně pod 900 000Kč.
Výborný a velmi potřebný článek s důležitými varováním, o důvod víc odporné elektrozkraty nekupovat!
@rohYpnol možná pro tebe, pro mě ne. Takže lžeš, když píšeš pro všechny. A fakt nejsem jediný.
Nejvíc mě bylo blbě, když jsem jako dítě jezdil vzadu ve škodě 120. Tam to tak debilně duní a řve, že jsem několikrát skončil po jízdě s hlavou nad kbelíkem.
V e-autě žádnou nevolnost nepociťuji.
V e-autě žádnou nevolnost nepociťuji.
@ryccardo Wartburg bol všelijaký ale lenivý teda nebol. 😉 O triedu lepší voči škodovkám, Daciám aj žigulákom, svižnejší aj ako R8 alebo Golf 1,3 z 80. rokov.
Trochu se divím, že s článkem přišli až teď. Píšou o přechodu mezi BEV a spalovakem- nepíše se tam jestli jde o řidiče. Takže když jsem jel z chaty motorákem a pak přesednul na metro, tak bych to měl mít taky, ale nějak se to nedostavilo. Nebo když jsem jindy z motoráku přesedl na elefanta. Čím to tedy je, že u vlaku je to lidem 50 let fuk a u auta je to drama?
@Man Ký
Úplně mimo. Zrovna tam je rozdíl zcela zanedbatelný, protože spalovací motor je tam TOP class se vším všudy.
Úplně mimo. Zrovna tam je rozdíl zcela zanedbatelný, protože spalovací motor je tam TOP class se vším všudy.
@Dzinus
Ne. Zrovna zpomalení ve spalovacím autě nijak významně zvuk neprovází, pokud teda nepískají brzdy 🤣
Podřazování pak zvládá opravdu málokdo při brzdění 😅
Ne. Zrovna zpomalení ve spalovacím autě nijak významně zvuk neprovází, pokud teda nepískají brzdy 🤣
Podřazování pak zvládá opravdu málokdo při brzdění 😅
@Dzinus
Tak asi jsi opět nečetL článek. Kinetózu vyvolává naopak DÉLE TRVAJÍCÍ přetížení (zpomalování), tj. NOPAK DE FACTO VYŠŠÍ PLYNULOST 😁
Tak asi jsi opět nečetL článek. Kinetózu vyvolává naopak DÉLE TRVAJÍCÍ přetížení (zpomalování), tj. NOPAK DE FACTO VYŠŠÍ PLYNULOST 😁
@Hendly Jaký posun, prostě řekl důvod. Já mám benzín a Ev mi také nevadí, kromě dotací a špatně nasměrované zelené šílenství, akorát bylo téměř před 3 léty kujwa dražší když jsem kupoval nové. Prostě ceny EV a možnosti nabíjení jsou stopka pro spoustu lidí. A pak jim reklamu dobrou nedělá pár fanatiků který tu kolikrát pisnou blábol třeba Mikestrus. Ale ty jsou na každé straně 😁
@traveldrive
Já toho ulhaného komouše neřeším, je na HL, jen to stále nezvládá pochopit... 🤣
Já toho ulhaného komouše neřeším, je na HL, jen to stále nezvládá pochopit... 🤣
@Robert Hlavatý Přesně proto mi BEV vyhovuje. Já nečekal žádný wow efekt, já čekal právě tu klidnou otupělou jízdu a tu jsem dostal. Ono je nutné si uvědomit, že není řeč o víkendovce, tohle je o daily autě, ve kterém prostě chci tu příjemnou nudu a klid.
Já elektro občas vystřídám a nic takového nepozoruji, a to se snažím brzdit jen rekuperací, jelikož je to nejideálnější stav. Byl by zajímavý rozhovor s lidmi, kterým se to děje. Tedy co měli za auto, vidět jejich jizdní styl a poté styl v el. autě. Takhle mi to opravdu zní jako nesmyslný jev, byť zjevně-nezjevně existující.
@Horký Rom
Protože jste pouze konzument a ne řidič a platí to pouze u spotřebních aut, elektro muži mít dá denní použití na zničení, ale na víkendovou zábavu lidi mají v garáži vždy něco lepšího a elektro to nebude v tom nejsou emoce
Protože jste pouze konzument a ne řidič a platí to pouze u spotřebních aut, elektro muži mít dá denní použití na zničení, ale na víkendovou zábavu lidi mají v garáži vždy něco lepšího a elektro to nebude v tom nejsou emoce
@Hendly Opět vedle. Nikdy jsem netvrdil, že se s EV jezdí špatně. Naopak. A vždy jsem tvrdil, že jediný problém EV je baterie a nic se na tom nezměnilo. Je prostě kurewsky drahá a kurewsky rychle degraduje bez ohledu na ujeté km. Už přes rok hledám rekordmany se špičkovým SoH při dobré péči o baterii a jediné co jsem našel je extrém v podobě Porsche Taycan a člověka, který ho má celou dobu v klimatizovaný garáži a nikdy nenabíjel na 100% a nejezdí ani na plný plyn a nevyužívá ani ultrarychlé nabíjení a nabíjí to v té garáži a přesto má po necelých 4 letech 6% v hajzlu a ještě ho v servisu pochválili, jak úžasnou má kapacitu. Zbytek je na tom samozřejmě násobně hůř.
nj, clanek na okurkovou sezonu. Ale pobavil. Treba nam EU bude davat dotace na ICE, kdyz se mi v BEV dela blbe 😉
Toto je napríklad jedna z vecí, kedy len prevrátim očami keď mi niekto tvrdí, že všetky elektromobily sú na jedno kopyto. Nie sú. Je to presne o tom, ako ich konštruktéri dokážu vyladiť. Nezabudnem na jazdu jedným prémiovým elektro SUV s trojcípou hviezdou z ktorého posádka dostala morskú nemoc. Čiže áno, môže sa to stať, ale je to individuálne a často o schopnostiach vodiča jazdiť plynule a brať ohľad na spolucestujúcich. Je sprostosť mať to celý čas v B režime.
V dětství mi bylo na školních výletech pravidelně nevolno v dieselových autobusech. Ovšem ne z jejich pohybu, nýbrž z jejich smradu, který dovnitř pronikal jednak z okolních autobusů, ale i z onoho samotného autobusu (netěsný výfuk, podlaha, nevím...). Blicí smajlík by se hodil 😊
@Marek Bednář tak a ted pojdme pocitat, kolik aut s automatem umi plachtit. Kdyby s tim neprisel VW pred lety, ani byste nevedel ze to jde, pokud pakou neprehazujete na N. Vas test byl lehce neobjektivni a pokracujete v tom.
@RiMa Ano, mám. Odmítám být nucen hledat nohou nulu v dráze plynového pedálu a pak ji tam držet, když chci plachtit. Tím spíš, že téměř všechny ostatní elektromobily to umožňují nastavit, jen Tesla se rozhodla, že sama ví, co je pro řidiče nejlepší, a nutí mu svůj názor na věc.
Tesla fanboys se mi můžou smát, jak chtějí, ale nezmění tím fakt, že možnost nastavit míru rekuperace od 0 do one-pedal je objektivně lepší prostě proto, že si to každý může nastavit tak, jak to chce mít, a nemusí se přizpůsobovat autu.
Ano, je to dražší na vývoj a odladění. Ale kdyby Tesla ušetřila na vývoji možnosti, aby auto prdělo nebo tancovalo dveřmi, mohla by si dovolit vývoj a ladění nastavení rekuperace.
Tesla fanboys se mi můžou smát, jak chtějí, ale nezmění tím fakt, že možnost nastavit míru rekuperace od 0 do one-pedal je objektivně lepší prostě proto, že si to každý může nastavit tak, jak to chce mít, a nemusí se přizpůsobovat autu.
Ano, je to dražší na vývoj a odladění. Ale kdyby Tesla ušetřila na vývoji možnosti, aby auto prdělo nebo tancovalo dveřmi, mohla by si dovolit vývoj a ladění nastavení rekuperace.
@rohYpnol Mně nejlépe zní moje VFR s V4 vytočeným k omezovači. To je lahodná symfonie...
@DonVito Pro hlupáky dám příklad. Je to jako s kyselinou. Pokud se poliješ litrem H2SO4 sežere tě. Pokud ten litr naliješ do olympijskýho bazénu a vykoupeš se v tom, tak ti to nic neudělá. Tj. pokud by sis vyvedl výfuk pod nos a čuchal to, je to blbý, ale pokud to necháš naředit s okolním vzduchem tak o nic nejde viz měření CHMI. U pevných částic je to horší, protože i po naředění ve vzduchu jsou nebezpečné.
@Sevca1 Mě se u EV které jsme zkoušeli nelíbilo nemožnost nastavit rekuperaci ale beru že do města je ten brzdící výkon fajn.Mimo město při defenzivní plynulé jízdě je jediná možnost nastavit tempomat a jet s odstupem.Pak samozřejmě ten výkon když je v autě 180 el.koní na 1.8t je slabota asi jako mít Fabii s 1.0tsi 115koní.
@Horký Rom
Chce se mi zvracet jen, když ten elektrošrák vidím, nebo o něm slyším. Je to okrajová téměř nepoužitelná možnost dopravy. Zhnusená tím jak to eu vnucuje!!! Je třeba to smetí zaplatit a eu zničit. Chová se jak komunisti!!!!
Chce se mi zvracet jen, když ten elektrošrák vidím, nebo o něm slyším. Je to okrajová téměř nepoužitelná možnost dopravy. Zhnusená tím jak to eu vnucuje!!! Je třeba to smetí zaplatit a eu zničit. Chová se jak komunisti!!!!
Nelze paušalizovat. Mám hodně odolný žaludek zvyklý z jachtařských závodů na opravdové extrémy - např. balení spinakru/genakru v podpalubí při čtyřmetrových vlnách, V autě mi standardně špatně nebývá nikdy ale zažil jsem hybridní vůz, v kterém mi začlo pravidelně být špatně po ujetí už cca 500 metrů, stejně tak elektromobil. Na druhou stranu jsem v jiných hybridech i toho samého výrobce ani jiných elektromobilech neměl problém žádný. Takže problém existuje, ale netýká se všech modelů.
@psel
Ale houby. Když kolem tebe projede bublající V8 nebo V12, tak je to radost pro všechny. V6 nebo R6 zní taky moc hezky. A některé R4 zní taky krásně.
Ale houby. Když kolem tebe projede bublající V8 nebo V12, tak je to radost pro všechny. V6 nebo R6 zní taky moc hezky. A některé R4 zní taky krásně.
@psel
Hluk je zbytečný a nežádoucí. Zvuk může být vlemi příjemný a uchu lahodící. A pak zbytečný rozhodně není.
Hluk je zbytečný a nežádoucí. Zvuk může být vlemi příjemný a uchu lahodící. A pak zbytečný rozhodně není.
@Mikesus Jak často jezdí tvé děti v BEV. Žádné nemáš, sám jsi tu psal že čekáš s koupí až bude ve třídě kterou chceš větší konkurence. Opět chycen při lži. Dále dětem je blbě některým v autě ale kvůli podvozku jak jsou naladěné takže v některém jo v jiném ne. Rozhodně to není kvůli řazení. Jak jsem psal včera fanatik co se ničeho neštítí. Teď jsi postoupil o level výš a nestitis se do toho zatáhnout děti. Prostě mentální mrzáček. Jo , vůbec s tebou nezacinam diskusi, jenom opět upozorňuji na tvé bláboly, jako z 30 května kdy nedoporučujes nabíjet na rychlonabijeckach při cestování kvůli bezpečnostní přestávce, aby nebyli ohrožení ostatní účastníci provozu 😁😁😁 to není vytržené z kontextu to jsi psal.
@traveldrive Moc ne, jelikož ho nevlastní sám tu nedávno psal že si ho chce koupit ale čeká až bude ve třídě kterou si chce koupit větší konkurence. Prostě opět perlí
@Mikesus zajimavy co to u tak novyho auta mohlo byt. Tim nerikam ze by to nechtelo opravit. Mozna to coudilo a za chvili cely auto prestalo jet. Sedo cerny kour nevypada pro motor moc dobre.
Já to říkám od začátku. Auto musí být slyšet. Vždyť už jako malé děti jsme si hráli, že jedeme a vydávali přitom zvuky jako ééén...ééén... ééén napodobujíce tak zvuk motoru při zrychlování a řazení jednotlivých převodových stupňů. A toto máme hluboko v sobě, sice už neénáme, ale někde hluboko v podvědomí je to stále a ten zvuk nás vnitřně pronáskeduje a v podstatě nám pomohl k tomu,abychom se nzučili správně řadit. V elektromobilu toto všechno chybí. Proto říkám, že pokud bych měl někdy sednout do elektromobilu asi bych požádal nějakého odborníka na autoelektroniku, aby mi udělal nějaký emulátor zvuku dieselu v celém spektru otáček, abych tam to ééén...ééén...ééén měl v závislosti na rychlosti.protože jeho absence by mé znervózňovala a nemohl bych se pořádně soustředit na řízení. Vždyť jen sednout do auta s automatem je kalvárie, hledám spojku a ruka chce řadit. Ale na to bych si musel zvyknout. Proto nechci ani automat.
@xxc
To je realita. Proto se automobilky mimo jiné snaží nějaký zvuk často pro BEV dotvořit, že...
To je realita. Proto se automobilky mimo jiné snaží nějaký zvuk často pro BEV dotvořit, že...
No myslím si, že je to vše jen o zvyku. Po chvíli ty popsané pocity zmizí jak pára nad hrncem.
A rád bych, aby se mohly elektromobily prosadit samy evolucí. Bez zbytečných tlačenice.
A rád bych, aby se mohly elektromobily prosadit samy evolucí. Bez zbytečných tlačenice.
@Mikesus Doporucujes při delších trasách s EV nenabíjet na rychlonabijeckach kvůli bezpečnostní přestávce. Jednou řekneš nelichotivý slova o člověku co má téměř nový naftak ,podruhé už obrátíš a řekneš že když splňuje emise tak ok. Pak pisnes že vlastnictví nového vozu není výsada v tom smyslu že socky nemají na auto, že nejsou drahá a bys pak napsal že je dobře že přijdou Číňani že auta budou levnější, protože nás evropské automobilky berou na hůl. To je část tvých vyjádření, píšeš jak se ti to hodí. Víc se s tebou zahazovat nebudu.
Co to je zase za blabol....to že v EV mi je blbě je dano kombinaci pohnu a testovaciho řidiče (který na to šlape) a zpusobuje to veličina RYV [m/s3] což jeznámý jev a problem u výtahů ve výškových budovách (v minulosti, ted se s tim umí vypořádat)
Jízda v BEV je jako jíst jídlo bez chuti, jako sledovat film bez zvuku... Kdo zažil chuť a zvuk příjemný, tomu chybí. Kdo žije s umečenou hysterickou fúrií co neumí vařit, tomu nic nechybí...
@Michal Opluštil
Celkem mě baví, když někdo srovnává neporovnatelné věci...
Berlingo je de facto osobní dodávka. Tj. určitě teď máš Citan EV nebo Berlongo EV co...?
Celkem mě baví, když někdo srovnává neporovnatelné věci...
Berlingo je de facto osobní dodávka. Tj. určitě teď máš Citan EV nebo Berlongo EV co...?
Éra hlučných a kouřících motorů pomalu zapadá jako dávno vyčerpané slunce na obzoru. Ten, kdo jednou okusí jemnost a eleganci elektromobility, už se do té minulosti vracet nemusí ani nechce 👍