Videa
Martin Vaculík proklepnul Škodu Fabia, která najela 500.000 km s tím nejhorším motorem!
37 komentářů
Auto je služební, ale nevím, jestli ho pánovi přidělila firma jako zaměstnanci, nebo je to jeho firma a jako služební si ho přidělil sám. Každopádně s takovým ročním nájezdem bych čekal něco pohodlnějšího, než malou fabku. Co se týká toho podvozku tak vypadá fakt parádně, když se někdo o auto stará a má možnost ho co 14 dní zvednout a zespoda umýt, je to výhra. Překvapil mě i zachovalý interiér.
petercheco
Příspěvek podléhá schvalování.
Protože lidi to chteji. Chteji slyšet, ze usetri na pravidelnem servisu. Sice si nici auto, ale v hospodě muzou rikat, že za 30tis km dají za servis jen jednou a ne 2x. A fleetum je to jedno, ti to prodají během 3 let a až ti, co chtějí "kvalitní" ojetinu s nízkými servisním naklady budou mít problémy.
0W20 je spravna tam kde na to vyrobca postavil motor, na Toyote mas dnes 0W8, skus tam naliat 5W40 😁
Dnes o viskozite oleja hovori zlozenie a aditiva, a prekvapivo ani ked ten olej vytiahnes realne nie je voda, osobne medzi 0W8 a 5W40 za tepla, alebo studena nepoznam moc rozdiel v hustote na oko.
Problem vidim v tom, ze sa casto nedostanes k original oleju, ktory tam servis dava viz napr hybridy, Toyota dava obrandovany olej 0W8, ten bezne nekupis (Allegro fakt nie..) Mozes spoliehat na tabulky vyrobcov a dodavatelov, ale uprimne by som na to nespoliehal a detto original Toyota olejovy filter. Znie to ako banalita, ale jedine original filter garantuje spravnu priepustnost, nadizajnovanu spatnu klapku, mechanicke prevedenie otvorov od ich umiestnenia az po priemer - v tomto sa druhovyroba dost lisi a byt samotny filter je kvalitny, ale ma iny pocet dier a inac umiestnenych - proste nejaky genericky dizajn, ktory maju v portfoliu.
Pri motoroch, kde to mazanie je vytazena sucast tj hybridy - casto podchladeny motor, caste starty, musi to mazat hned, tam je risk bez original dielov obrovsky.
S filtrami súhlasím. Pri cartridgovom filtri ako má napríklad 1,8 od Toyoty sa to ešte dá, ale pri tom uzavretom kovovom ako má 1,5/2,0/2,5 by som to neriskoval.
Mozes dat 0W8 aj 0W16, myslel som skor ako ze tam niekto naleje 5W40 podla hospodskej diskusii. Aj taky boli a pochovalo to do konca aj 1.6 Valvematic v Aurise, ktory zacal klepat na ventilovom rozvode.
Vyber medzi 0W8 a 16 je podla mna hlavne podla prevadzky, mesto a kratke trasy ci okresky 0W8 a dialnica a vyssia zataz, teplo tak 16, to si moze majitel upravit podla rezimu.
Ja si pred kazdou vymenou a po kazdej vymene zdokumentujem kapkovy test 😁
Zak oni hlavně moc dobře vědí, že i s těmi nesmyslnými intervaly to dobu ooeráku a prvního majitele v záruce ustojí. A d8ky snížení servisní náročnosti vychází levněji pro leasingovky. A to je jediné co je zajímá.
Že auto může při rozumném servisu najet 3x i více krát tolik co při tom jejich předepsaném servisu, jim je fakt jedno.