Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Martin Vaculík proklepnul Škodu Fabia, která najela 500.000 km s tím nejhorším motorem!

37 komentářů

PowerHouse
Mám servisní balíček od Škody a je tam výměna oleje po záběhu do 30 000 km. Tady se olej měnil častěji, po 15 000.
ryccardo
@PowerHouse vyrobce nechce, aby motor fungoval dlouho a proto ho cilene devastuje 30 tis intervaly, coz obecne skodi kazdemu motoru. Nerespektovanim doporucenych intervalu lze u vsech aut a motorizaci predejit spouste problemu a prodlouzit vyznamne zivotnost motoru.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
Protože lidi to chteji. Chteji slyšet, ze usetri na pravidelnem servisu. Sice si nici auto, ale v hospodě muzou rikat, že za 30tis km dají za servis jen jednou a ne 2x. A fleetum je to jedno, ti to prodají během 3 let a až ti, co chtějí "kvalitní" ojetinu s nízkými servisním naklady budou mít problémy.
Avatar - Zetti
Zetti
@Mikesus pravidelny servis to je takovy cesky ojeb. Kdyz sem kupoval BMW v Nemecku, tak jsem se ptal, jak to bude se servisem. Bylo mi receno prvni servis v 60000, mezi tim jen oilservis za zlomek ceny autorizaku. Ten je tam snad v kazdy vesnici.
Niemand
@Zetti Lenže aj ten olej je predpísaný po 30 000 km. Koľko ľudí ho mení častejšie?
Michal220
@Niemand Na 2.0tsi z 2014 při 10tkm a co 50tkm jednu zkrácenou.
Avatar - Zetti
Zetti
@Niemand jeste nikdy jsem nenechal v aute olej 30000. V EVO X se menil dokonce po 7500. Vetsinou po 10. A ne ekovodicku 0W20. Vsechno jinak nez nez se hlasa
ryccardo
@Zetti Tak EVOX není běžný motor, tam je ten zkrácený interval opodstatněný. Taky neleju předepsanou eko vodu a krmím motor 10W60 😉
Avatar - lamal
lamal
@Zetti
0W20 je spravna tam kde na to vyrobca postavil motor, na Toyote mas dnes 0W8, skus tam naliat 5W40 😁
Dnes o viskozite oleja hovori zlozenie a aditiva, a prekvapivo ani ked ten olej vytiahnes realne nie je voda, osobne medzi 0W8 a 5W40 za tepla, alebo studena nepoznam moc rozdiel v hustote na oko.
Avatar - Zetti
Zetti
@lamal kdyz myslis tak se toho drz. Ja ti to brat nebudu
traveldrive
@Niemand Podľa môjho okolia usudzujem, že dosť veľa. Okrem tých, čo majú auto na operák a tých, čo ho po konci leasigu menia za nové.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive to máš dost malé okolí. Zkus se podívat i dál než na svůj práh.
traveldrive
@Mikesus Prečo musíš zakaždým vypotiť takú blbosť? Leda že by si písal podľa svojej vlastnej praxe a možno tam u vás to tak funguje. Všade inde na svete je dlhší servisný interval marketingovým ťahom a nie požiadavkou zákazníkov, aby ušetrili...
Niemand
@traveldrive Je to požiadavkou zákazníkov, ale nie tých súkromných. Asi polovica predaných aut končí vo veľkých flotilách(požičovne, operatívne leasingy, korporáty) Títo by boli najradšej keby auto po dobu vlastníctva nemuseli servisovať vôbec.
Beav
@Niemand firemní zákazníci tvoří na Slovensku 2/3 prodejů nových aut, v Česku jsou to dokonce 3/4 všech prodejů nových aut.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Niemand presne tak. Ja bych se hambou propadl, kdybych prodával auto s vědomím, ze se neservisovalo v maximální mozne víře. U hybridu je to olej po 15tis km, z toho motor běží tak polovinu, zbytek jede v EV, a i v extrémnech je to třeba 2/3, takze v nejhorším případě ma motor realne cca 7.5-10tis km při výměně oleje.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive vnormalni clovke mění do 15 tis, nase auta dostávají olej, kdyz ma motor mezi 7.5 a 10tis km, co tam mas dal? Chápu, ze u vás je to už příliš složité, ale pokud by to zákazník nechtěl, nenabizelo by se to. Kdyz by marketing nefungoval, nedělali by ho takový. No a drží se to pořád, takze to zákazníci, kteří si taková auta kupuji, chteji. Určitě vzdělané výjimky se najdou a sami si to zkrátí.
traveldrive
@Mikesus No tak to teda klobúk dolu. Koľko máš vysokých, ty vzdelaná výnimka?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive já klidně odpovím, ale podělíš se i ty. ok?
Sevca1
@Mikesus opět perlis. Téměř všichni co mají to auto soukromě s chtějí ho mít déle mění oleje dříve. Firmy co poskytují operak tlačí na co nejdelší servisní intervaly .Takže tvá domněnka o kecáni v hospodě je mylna Takže ne chlapi v hospodě ale firmy. Čau
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Sevca1 a dělají to, nebo jen o tom povídají? zatím jsem na soukromníky narazil u ojetin, převážně. A tam si pochvalují delší interval. U fleetů na to též kašlou. Vyjímkou je určitě většina ( snad všichni ) tady, kdo se trochu zajímá.
Sevca1
@Mikesus No já nemůžu za to že v tvé sociální bublině chtějí lidé ojetá auta s dlouhými servisními intervaly. Já ti to vysvětlím jo. Takže Škoda prodává většinu aut firmám, čili operaky pro který jsou dlouhé intervaly výhodné, myslím firmy co je nabízejí.. No a taková Kia a Hyundai prodávají většinou soukromníkům a většina benzín. A prodeje nemají malé! A tam jsou intervaly 15 tisíc nebo rok a nejlevnější servis také nemají, a přesto to lidé kupují proč? Proč si nejdou koupit něco jiného kde jsou dlouhé intervaly? To samé Toyota.Takže tvé kecy že lidé chtějí dlouhé intervaly je blbost. Opět jsi to tady zaneradil hlouposti. Spousta lidí co koupí ojeté auto už jede na krátké intervaly aby mu vydrželo. Jen ty a tvá sociální bublina ne, teoretiku. Tak čau a neboj ozvu se až zase vypustis čičovinu
ryccardo
@Mikesus jako s ohledem na fakt, že olej stojí do 1500 korun a filtr asi 200 nechápu proč by na tom někdo potřeboval šetřit, když dal za auto statisíce. Já jezdím starým šrotem, ale fakt nemám potřebu ho šidit na oleji. A i proto mi funguje nesmyslně dlouho. Jezdit po 30 tis na olej jak předepisuje Škodovka, tak je ten motor už dávno po smrti. Jenže je to trapný, že si koupíš nový auto a jezdíš s ním na střídačku do autorizáku na výměnu po 30 tis a jednou za 15 tis si zajedeš ke garážníkovi vyměnit na tajno olej. To mi přijde schýza.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ryccardo Je to trapný, ale funkční řešení. Přece nebudu dávat přirážku 400% za olej v servisu, když to u garážníka jde jen za cenu práce.
ryccardo
@Mokrous švagr si koupil nový auto a přesně tak to dělá. Jednou autorizák (kvůli záruce). Jednou garážník za třetinovou cenu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo to je věc majitele. Jestli se cítí trapně, což nevím proč, jeho věc. Za mne je to blbost a kdo se trochu vyzná, ten to vymění dřív, klidně i sám. Kdo se toho bojí, může si říct v autorizáku. Nemyslím si, že by ho odmítli, že chce jen vyměnit olej.
ryccardo
@Mikesus v autorizáku kolem toho budou dělat kina a skončí to tak, že ti to maximálně naúčtují 3x tak draze a ve finále ho ani nevymění. Onehdá jsem chtěl v autorizáku vyměnit olej v převodovce a prostě mi to neudělali. Tisíc výmluv a argumentů proč ne, až jsem si to nechal vyměnit jinde.
Avatar - lamal
lamal
@ryccardo
Problem vidim v tom, ze sa casto nedostanes k original oleju, ktory tam servis dava viz napr hybridy, Toyota dava obrandovany olej 0W8, ten bezne nekupis (Allegro fakt nie..) Mozes spoliehat na tabulky vyrobcov a dodavatelov, ale uprimne by som na to nespoliehal a detto original Toyota olejovy filter. Znie to ako banalita, ale jedine original filter garantuje spravnu priepustnost, nadizajnovanu spatnu klapku, mechanicke prevedenie otvorov od ich umiestnenia az po priemer - v tomto sa druhovyroba dost lisi a byt samotny filter je kvalitny, ale ma iny pocet dier a inac umiestnenych - proste nejaky genericky dizajn, ktory maju v portfoliu.
Pri motoroch, kde to mazanie je vytazena sucast tj hybridy - casto podchladeny motor, caste starty, musi to mazat hned, tam je risk bez original dielov obrovsky.
Niemand
@lamal Pri tom 0W8 by som bol zvedavý či ho nie je možné nahradiť olejom 0W16, ktorý sa do tých motorov dával ešte tak rok-dva dozadu. Nemyslím, že v rámci nového modelového roku zmenili krúžky a výrobne tolerancie. Skôr si myslím, že sa len podarilo vyvinúť olej s ktorým to ešte funguje a ušetria nejaké drobné na spotrebe.
S filtrami súhlasím. Pri cartridgovom filtri ako má napríklad 1,8 od Toyoty sa to ešte dá, ale pri tom uzavretom kovovom ako má 1,5/2,0/2,5 by som to neriskoval.
Avatar - lamal
lamal
@Niemand
Mozes dat 0W8 aj 0W16, myslel som skor ako ze tam niekto naleje 5W40 podla hospodskej diskusii. Aj taky boli a pochovalo to do konca aj 1.6 Valvematic v Aurise, ktory zacal klepat na ventilovom rozvode.
Vyber medzi 0W8 a 16 je podla mna hlavne podla prevadzky, mesto a kratke trasy ci okresky 0W8 a dialnica a vyssia zataz, teplo tak 16, to si moze majitel upravit podla rezimu.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Mikesus JJ. Taky mám radši interval 30000 km. Protože v mezidobí si můžu po 15000 km vyměnit olej sám a vím co jsem tam nalil a že byl opravdu (alespoň jednou za těch 30000) vyměněný. Tím si u autorizáku nejsem až tak úplně jistý 😊. Když je interval prohlídek 15000 km, tak už na to samozřejmě kašlu (nejsem blázen, abych měnil olej ještě pro sichr v 7500 km) a děj se vůle boží 😁
Avatar - lamal
lamal
@Barry Lyndon
Ja si pred kazdou vymenou a po kazdej vymene zdokumentujem kapkovy test 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo
Zak oni hlavně moc dobře vědí, že i s těmi nesmyslnými intervaly to dobu ooeráku a prvního majitele v záruce ustojí. A d8ky snížení servisní náročnosti vychází levněji pro leasingovky. A to je jediné co je zajímá.
Že auto může při rozumném servisu najet 3x i více krát tolik co při tom jejich předepsaném servisu, jim je fakt jedno.
ryccardo
@rohYpnol Ano přesně tak to je. Mele se o udržitelnosti, ale autorizák záměrně snižuje životnost svých výrobků, aby ta auta fungovala ideálně do záruky a konec.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Auto je služební, ale nevím, jestli ho pánovi přidělila firma jako zaměstnanci, nebo je to jeho firma a jako služební si ho přidělil sám. Každopádně s takovým ročním nájezdem bych čekal něco pohodlnějšího, než malou fabku. Co se týká toho podvozku tak vypadá fakt parádně, když se někdo o auto stará a má možnost ho co 14 dní zvednout a zespoda umýt, je to výhra. Překvapil mě i zachovalý interiér.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Stejsn
Jo auto vypadá hezky. Na celé video jsem nekoukal, na to nema cas, tak nevím jeslti tam zmiňovali co vše měnili a jak se o to starali. A taky bych na takový najezd vybral něco pohodlnější. Nicméně proti gustu.
petercheco
Příspěvek podléhá schvalování.