Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Lidé už nechtějí manuální převodovky. Vyhovují hlavně jedné skupině řidičů

221 komentářů

vencelín
Ať hnujdaj mluví za sebe. Ne všichni jsou tak lidi či Zde generování že by neuměli radit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@vencelín řadit asi umí každý ( až na pár antitalentů ), kdo prošel autoškolou s manuálem. spíš už nechtějí. Na lepší se zvyká snáz.
vencelín
@Mikesus
Lepší.... To je diskutabilní zda automat je ve všech ohledech lepší volba než manuál. Dle mne je automat pro běžné použití lepší v ohledu jediném a to jednoduchosti obsluhy. Ve všem ostatním je horší volbou.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@vencelín je to tak. 😉 👍🏻
Avatar - Mikesus
Mikesus
@vencelín rozhodne je to pohodlnější. A o to jde u daily především. Dále tu mame efektivitu, která je u automatu taky lepší. Ano, u některých převodovek soi vyšší servisní náklady. Nejlepší je tu prevodovku vůbec nemít a manual si ani neškrtne.
vencelín
@Mikesus
Efektivita automatu z principu nikdy není vyšší. V hodně dobrém případě se automat může blížit efektivita manualu ale nikdy jej nepredci.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@vencelín To už taky neplatí. U 7-9st. převodovek jsi déle v optimálním pásmu a zejména na dálnici máš nižší spotřebu díky nižším otáčkám. Manuál už jen při pomalejší jízdě a v rukách velmi dobrého řidiče, jinak i v efektivitě ztrácí.
vencelín
@Mokrous
Ohledně té efektivita mám o tom silně pochybnosti.
8 st automat se už trochu blíží účinnosti manualu tím že má o 2 kvalty více.
Nedávno jsem na sprintmonitoru srovnával spotřeby manuální 1,5 Tgi a s dsg. Manuální převodovky začínaly nižší spotřebou. Zde zřejmě hodně záleží na druhu provozu, ježděním trasam. Ale obecně jsem k větší účinnosti automatu skeptický.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@vencelín Není to nebe a dudy. Jsou to max. desetinky. A jak jsem psal, záleží na tempu a trase. A srovnávat něco dle Spritmonitoru je silně zavádějící. Musel bys mít 2 naprosto shodný auta, řidiče, tasu, pneumatiky i tlaky v nich atd. A pak dělat exaktní vědu. Na Spritmonitoru tvoří obsah i totální magoři a oba extrémy je třeba vynechat a s rezervou lze brát ten střed. Pořád jsi ale v Německu, kde je častý mix velkých měst+ dálnice, kde je na jedné straně neomezená a na druhé šílené kolony u měst ve špičkách a není to jako jezdit naše okresky a státovky.
Tycoon
@Mokrous

To není pravda. Moderní downsizingované turbomotory mají širší pásmo optimální účinnosti a pár set otáček více nebo méně nehraje roli. Takže ve výsledku rozhodují 1) Mechanické ztráty převodovky (ty má manuál nižší) a 2) Řidič.

Kupříkladu Škoda Auto píše, že řidiči, kteří "nevěnují řazení pozornost", dosáhnou nižší spotřeby s automatem. Naopak řidiči, kteří "řadí přesně tak, jak převodovka a motor ideálně potřebují", dosáhnou nižší spotřeby s manuálem, což se projeví ve WLTP testu.

www.skoda-storyboard.com/…te-smysl-manual/
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon Však sem psal, že jde jen o desetinky a že záleží na šikovnosti řidiče a druhu trasy a na tempu. WLTP je zase jen jeden dílčí typizovaný ukazatel a realita je jinde. Je zbytečný se tu hádat. S automatem při 140+ km/h pojedeš za míň jak s manuálem. A naopak někde na okresce šikovnej pilot zvládne jet za míň s fofrklackem. Ale zase to budou nižší desetinky.
Tycoon
@Mokrous

Dovedu si to představit u motoru s velkým objemem, který i na dálnici odpočívá. Tam může automat s delším nejvyšším převodem ušetřit. Ale musí to být automat s nízkými ztrátami.

Ale když vezmu třeba Fabii, tak manuál je v režimu WLTP High, což je simulace dálničního provozu, o 0,4 l/100 km úspornější než DSG.
Avatar - mariov8
mariov8
@Tycoon To jsou dnes už všechny a to i ty s hydrodynamickým měničem točivého momentu. Natož dvouspojka, která principiálně není odlišná od manuálu. Měnič se dnes přemosťuje spojkou již po rozjezdu nebo zařazení jízdního stupně a převažuje výhoda získaná širším rozsahem převodovky. Již 7G Tronic od mercedesu neměl negativní dopad na spotřebu paliva , 9G Tronic ji již prokazatelně snižuje. A nemusí to být extra velkoobjemový motor, vždyť dnes má i dvoulitrová nafta cca 200kW a přes 500Nm.
Tycoon
@mariov8

Prokazatelně snižuje? Můžeš doložit nějakými daty? Já jsem naopak našel, že prokazatelně zvyšuje.

Vito BASE, Krátké, Skříňová dodávka, 114 CDI (100 kW)

Kombinovaná spotřeba paliva dle WLTP

6st. manuální: 6,6 L/100 km
9G-Tronic automatická: 6,8 L /100 km
Avatar - mariov8
mariov8
@Tycoon Takové auto jsem dlouho neviděl. 😄 Já začínám na 119 a tam je fakt, že už na výběr není. Jo, u slabých a škrcených motorů se to ještě může i takto projevit. Vždy se najde výjimka.

V praxi mám ale takovou zkušenost, zdůrazňuji v praxi (ne v tabulkách), že přechod z 6 kvaltu na 5G-Tronic u Viana znamenal + 0,5L v neprospěch automatu, u Éčka to bylo s 7G Tronickem jedno (měl jsem jedno z těch 3% vyrobených šestiválcových dieselových aut s manuálem a byla to blbost) a pozdější Vito s 7G-Tronickem bylo tak cca dle použití kolem "0". Sprinter (nikam jinam již se nedá manuál objednat), žere s 9G-Tronickem méně než s manuálem.

Také se stačí podívat u moderních aut na otáčkoměr, na dálnici osobák 1500-1800 otáček?! A ty motory ty auta utáhnou bez podřazení a i do menšího kopce!
Avatar - Man Ký
Man Ký
@mariov8 děkuji za reálný pohled a praktickou zkušenost, kterou upřednostňuji před tycoonovými čísly z tabulek. ano, více kvaltů udělá menší spotřebu nejen u manuálu, ale i automatu.
Marek Jelínek
@mariov8 Ne to opravdu nemá dnešní 2litrova nafta tyto parametry, ale 3litrova už jo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon Víš jak to je s těma simulacema... Však se na ten WLTP graf podívej. Kde tam máš štreku při 140km/h?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon o kolik má nižší ztráty manuál než třeba eCVT?
Tycoon
@Mikesus

Nemám nejmenší tušení. Neexistuje (a ani nemůže existovat) žádná dvojice aut, na které by to šlo porovnat. Muselo by se to speciálně změřit.
iczek
@Mokrous opravdu? Z kterého zdroje jste čerpal? Automat z principu bude mít větší ztráty nehledě na životnost, která může být oproti manuálu tristní.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@vencelín ok, jaký manuál je efektivnější než eCVT?
vencelín
@Mikesus
Vaechny
DonVito
@vencelín
🤣

Ktery manual je efektivnejsi nez hybridni Corolla?
vencelín
@DonVito
Všechny.
Avatar - Anonym
Anonym
@vencelín Dobrý automat je lepší ako bežný vodič a tí dnešní sa už nemajú ako a od koho naučiť manuálne radiť !
vencelín
@Dušan Trnka
Dobrý automat se blíží běžném řídící ale netrumfne jej.
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@Mikesus

Přesně tak!
traveldrive
@Max Headroom Viac slov si už nenadrel?
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@traveldrive

Běž se bodnout, cocte.
traveldrive
@Max Headroom
Inteligentná odpoveď za 10 palcov...
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@traveldrive

Evidentně už přes dvě hodiny nevíš, co se sebou. Fascinující.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive tak on odpovídá ve tvém duchu, asi abys tomu rozuměl. Tvá reakce byla úplně stejná.
Avatar - praptak
praptak
@Mikesus Lepší snad jen pro toho, koho nebaví řídit nebo je to pro něj vysilující.
ryccardo
@Mikesus do doby nez te nekde necha stat rozbita prevodovka a ty do toho nasledne vysypes klidne 50 tis za opravu. Pak uz by kazdy radeji radil bezporuchovym manualem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo proc bych si takovou prevodovku kupoval? Je na zákazníkovi, jestli si koupi nespolehlivou robotizovanou prevodovku s dvěma spojkamj, nebo spolehlivou, případně vůbec žádnou. Ale dle prodejů je vidět, ze i lidi raději koupi tu nespolehlivou než manuální. A oprava za 50tis? To může byt X jinych položek z auta za tu cenu, ktere tě nechají někde stát. Pokud se bojíš, ze Te někde auto nechá stát, nekupuj si tka málo kvalitní.
ryccardo
@Mikesus no spolehlivý automat nemíním hledat. Já raději zůstanu u toho manuálu kde vím, že mě nic nepřekvapí a funguje to tak jak chci já. Jestli myslíš spolehlivý automat u Toyoty, tak ten je možná spolehlivý, ale funguje to jízdně dost příšerně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo tak jasné, když si pořizuješ podprůměrně kvalitní auta, pak tam chceš co nejméně věcí. A je vidět, že u eCVT ses zasekl tak před 10 lety u aurisu. Nebo naopak jezdíš jako prase a nohy máš jak kopyta. Což bys měl ale problém i u manuálu, takže buď jezdíš jako prase a ohrožuješ všechny kolem, nebo jsi nejel jako člověk v posledních generacích HSD.
ryccardo
@Mikesus jel jsem s novou Corollou minulý rok na podzim.Měl jsem ji půjčeno a najezdil s ní asi 150 km. Dělá to fakt zvláštní věci a nikdy nevíš kolik výkonu máš na kolech a co to udělá, takže v zatáčce fakt supr. Vůbec nemůžeš dávkovat výkon. Prostě si ten křáp sám něco dělá a ty nevíš na začátku zatáčky co očekávat od auta na výjezdu ze zatáčky. Proč tam mají možnost těch virtuálních stupňů mi naprosto uniká. A neboj nikoho neohrožuju. eCVT je sice asi spolehlivý řešení, ale svým jízdním projevem tak spíš do autobusu nebo nudnýho přemisťovadla z bodu A do bodu B.
ericn
@ryccardo jj suché DSG je ten správný příklad, u služebáku mi už 2x odešla mechatronika 😂 Zlatý manuál 👌
ryccardo
@ericn to fakt chceš v tom takhle topit prachy. Já v manuální převodovce jednou vyměnil olej a tím veškeré náklady končí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn tak když jezdíš v poprůměrně kvalitních autech a zaměstnavateli je jedno, že mu auta stojí, je to vaše svobodné rozhodnutí. V normálních automatech, ne robotizovaných dvouspojkách, nic moc neodchází. Z toho co jsem mohl slyšet ze zkušeností, tak i méně než v manuálech od škodovky.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ericn Jakej to byl ročník? Mě se s DQ200 jelo dobře a prej už to je vychytaný, ale jestli i tak odchází mechatroniky, tak to je na pikaču... Přitom tam není společná olejová náplň a tak by to mělo fungovat dlouho bez problémů.
A v kolika tisících cca se to stalo? A uznali to na záruku/kulanci?
ericn
@Mokrous rv 11/20 - obe poruchy v záruce 40 a 70 tis, teď má auto 125tis a drzí. Jinak si to pořeší leasingovka 😋 Doma mám 2x manuál = nic neřeším…
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ericn Ty krávo! Tak to je síla. Takže stále platí, že suchá DSG je průšvih... No, tak to je štěstí, že jsme neobjednali nový auto s touhle skříní a spíš se půjde taky do manuálu.
ericn
@Mokrous Spíš bych se poptal techniků v servisech, jak to vypadá, jestli už je to lepší. Jinak se s ní jezdí docela dobře, teda až na občasné škubání na zpátečku 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ericn No já bych s tím nejezdil. Ale i tak mě to docela zajímá. A mrzí. V dealerství se pokaždý dozvíš, že jejich vozy jsou nelepší na světě a problém neexistuje. Dokonce už jsem se s tím setkal i u známých, či bývalých spolužáků, kde bys čekal, že ti řeknou na rovinu, co koupit a čemu se radši vyhnout. A nic. Všechno je super, neptej se a plať. Ostatní značky jsou šrot. A tak můžeš obejít všechny a výsledek bude, že všechno je super a zároveň je všechno šrot. Jako u blbejch na půdě. Prostě lidi. Pořád nechápu, jak jsem se vyskytl mezi nimi i já...
iczek
@ryccardo 50? Pridej.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@vencelín lidi jsou líný. Chtějí SUV (dobře se nastupuje) a automat. A nejlépe v provedení BEV, tam ani stav oleje v motoru není třeba kontrolovat
vencelín
@Pepa_007
S lenosti lidi souhlasím 😊
traveldrive
@Pepa_007 Ale len niektorí... 😉
Avatar - Zumion
Zumion
@Pepa_007
A proč ne? Všichni nejsou masochisti, aby si zbytečně komplikovali život, když nemusejí.
Milan Stejskal
@vencelín Pravda je, že opravdu dobře řadit umí jenom cca deset procent populace. Ve většině případů, když jako chodec zaslechnu ruční řazení kolegy autaře, tak si řeknu: Tak po tobě bych auto opravdu nechtěl.
Tycoon
Nižší spotřeba, jednodušší údržba, vyšší spolehlivost, řidičský pocit z ovládání auta. Proto volím manuál.

Ale nerozmlouvám nikomu opačnou volbu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
Když automat, tak "velký" automat, tj. buď HDM nebo mokrá dvouspojka. Pak to může fungovat.
Jenže třeba 1.5 tsi je ve většině aut stále se suchou DSG...
Tycoon
@rohYpnol

Úplně nejlepší automat je hybrid od Toyoty.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Před cca 10 dny jsem jezdil s Taigem 1.5 TSI DSG DQ200 a úplná pohoda. Město, rozjezdy, parkování. Naprosto hladký projev. Ale je fakt, že jsem ji netrápil hodinu v koloně, takže neznám její reakce, když se přehřeje, ale jinak fakt paráda. A bylo 37℃ Asi už bych se nebál ani týhle skříně. Pořád ale platí, že město není její rajón z dlouhodobé perspektivy. Na běžný mix silnic ale myslím, že bude bez problémů.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon přesně tak, ale právě takových ubývá rychlým tempem. A automobilky se tomu přizpůsobují a přestávají věci, které jsou méně poptávané, nabízet.
Tycoon
@Mikesus

Ano, takových zákazníků, co umějí využít předností manuálu, ubývá rychlým tempem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon a ty tech předností zajiste umis využít.
Arese
@Mikesus Já samozřejmě ano. A taky to dělám. 🙂
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese tak v SUV s předním náhonem, to není moc práce ani pro studenta autoškoly, využít předností. Jako třeba zdržovat na křižovatce, škubat při řazení a podobné výdobytky manuálu.
Tycoon
@Mikesus

Chceš se to taky naučit využít?
traveldrive
@Tycoon Bez šance... 😉 Viac ako jeden kvalt je nad sily vyznávačov pokroku. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive narozdíl od tebe mám možnost jezdit různá auta, zajisté máš k dispozici auto pro zábavu s manuálem a jsi mistrem ovládání. Nebo, že by to byla předokolka a se zábavou to nemá moc společného a ty se jen naparuješ za klávesnicí?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon já si manuál užiju v zábavném autě na pár hodin a pak zase v reálném provozu zpět k automatu. Zajisté jezdíš na okruh ( já sem tam zajedu na Most ), máš k dispozici auto na zábavu a ne obyčejné daily na silnice, já Gr86 a naučíš mne víc. Ne, manuál v daily už je dávno překonaný a přesně jsi ukázal, že jsi jen nabubřelý. Nikdy bych o sobě neřekl, že dokážu využít nebo jsem v něčem dobrý, to musí říct ostatní. Jinak je to sebestřednost. Díky, že jsi nám to potvrdil.
Tycoon
@Mikesus

Nejdříve se podívej do zrcadla a pak vynášej soudy o jiných.

Tvůj příspěvek (8. července 2025 • 18:59) byl ironický. Já jsem na něj reagoval stejným způsobem, tzn. ironicky. Nic více ani nic méně za tím nehledej.

BTW Nikdy jsem nebyl na okruhu, a to ani jako divák. Motorsport jde úplně mimo mě. V této disciplíně bys mě tedy na 100 % porazil. Každého baví prostě něco jiného. Jednoho okruh, druhého horské serpentiny, třetího kochat se jízdou v kabriu.
Avatar - pradeda777
pradeda777
@Tycoon ...tak tak...a těch líných (pardon...pohodlných) rychlým tempem přibývá... 😒
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, pro starší je naopak automat velmi vhodný. Protože motorika nebo hybnost už je často horší.
traveldrive
@rohYpnol Naopak. Málokto starší, pokiaľ celý život jazdil s manuálom, prejde na automat. Občas ráno vídam jednu pani, má už cez 70, ako ide svojím autom na poštu, kde vypomáha. Má krásnu Škodu 100 a pochybujem, že by ju chcela meniť za sebelepšie auto s automatom...
Jozko Mrkvicka
@traveldrive Otec (75) len a len uvital automat. Obcas jazdim a DSG, jazda s nim je pre mna prjemnejsia, nez s modernymi manualmi dusiacimi motor priserne dlhym odprevodovanim vyzadujucim podradovat pomaly aj v protivetre.
Avatar - mariov8
mariov8
@traveldrive Je to dost o tom, že u nás tito lidi více šetří a méně důvěřují pro ně neznámé technice. Příplatek za něco, co je pro ně potenciální drahé kazítko v autě nechtějí.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Co se na manuálu a jak často rozbije??
DSG od WV a její mechatronika? Výměny oleje, spojek, filtrů,......?

Automat? NE, DĚKUJI. A to jsem měl pár aut s automatem. Stejně mně štvalo jak špatně řadí. Ve špatné časy. Atd. .
Takže jedině manuál.
ryccardo
@Pepa_007 sluzebni mame vyhradne automaty. Radi to fakt spatne, takze kdyz s tim jedu, tak si radim manualne padlama. Akorat na dalnici to prepinam na automat. Tam to funguje docela normalne.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ryccardo Co tam máte? Já jsem si zvykl jezdit s DQ381 na režim Sport a sedí mi to dokonale. Vůbec to tu naftu nevytáčí zbytečně vysoko a řadí to přesně jak bych to chtěl já sám a k manuálu už bych se nevrátil a to se střílím do vlastní nohy, když jeden z mých byznysů jsou subdodávky pro výrobu manuálních převodovek. Au!
ryccardo
@Mokrous Přiznám se že nevím co dávají do nových Oktávek a Karoqu. Na S to zbytečně točí motor a nesmyslně podřazuje, ve snaze brzdit motorem a na D to brutálně podtáčí motor a furt to střídá zbytečně kvalty nahoru dolu jak u kreténů. Přepínám to na manuál a řadím si sám.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ryccardo No to záleží na motorizaci. 2.0 mají mokrou a 1.5 a 1.0 suchou. A taky záleží jak šlapeš na plyn. Ono s manuálem do toho můžeš šlapat jako do zelí, ale automat jaksi poslouchá, co mu říkáš nohou a tak se tomu musíš krapet přizpůsobit. Mě to 2.0 TDI 147kW vůbec v režimu "S" zbytečně nevytáčí a naopak drží úplně optimální otáčky pro reakce na plyn, zvukovou kulisu, vibrace, dobíjení baterie, šetření dvouhmoty, atd...
ryccardo
@Mokrous Mám zkušenost s 2,0 TDI a 1,5 TSI. Řekl bych, že ten benzínový motor je naladěný trochu lépe. TDI automat strašně podtáčí. Nesmyslně častá změna rychlostí je doménou obou. Na plyn nijak zvlášť nešlapu. Obvykle v rámci rychlostních limitů. 2,0 TDI 147 kW jsem jel v Kodiaqu a tam je to stejný jako v Oktávce a 110 kW. Nepozoruju rozdíl v nastavení převodovky. Taky jsem nakonec přešel na manuál, abych se vyhnul neustálým změnám rychlostí a podtáčení motoru. Režim S za mě taky neřadí optimálně. Přišlo by mi ok mít něco mezi. Za mě automat od koncernu raději nechci. Když vezmu, že nad majitelem neustále visí hrozba opravy mechatroniky za 40 tis případně spojek za stejnou částku a pravidelný drahý výměny oleje v převodovce po 60ti tisících, tak snad raději nechci.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ryccardo Spojky vydrží klidně 300 tisíc km, když nestráví celý život pod muzeem a olej se dávno mění až po 120 tisících a nestojí to svět. Jedinej strašák je ta mechatronika, nebo nějaký senzory. Asi máme každej jiný potřeby a nebo nemáš auto naučený na svůj jízdní styl. DSG má adaptace a dá se to vyresetovat a po cca 100km si to sedne a funguje to podle tebe. Pokud jen po někom na chvíli přesedáš do jiných aut, tak se to těžko potká...
Já když měl půjčenýho Kodiaqa 140 kW TDI a nebo Octavii 110kW, tak to taky řadilo debilně a když mi v servise smazali adaptace, tak jsem taky dva dny nadával jako špaček. Ale po pár km jsem si ji zase naučil a žijeme si spolu dobře.
ryccardo
@Mokrous No tak kolegovi lehly spojky výrazně dřív a měl to se smutnou tváří za 40. Jak se mění olej oficiálně je jedna věc a druhá jak je potřeba ho měnit. Jo nestojí to svět, ale pár tisíc jo. Už jsem s tím pár tisíc km najezdil a pořád mě to štve jak se DSG chová, takže nevím co dělat jinak. Několikrát jsem s tím jel trasy kolem 1000 km v průběhu pár dní a neadaptovalo se nic. Výsledek furt stejný zařadilo to o stupeň vyšší stupeň než bych dal já a při sebemenším přidání plynu to hned podřazuje klidně o 2 stupně případně i víc a pak to řve a neví co to má zařadit a následně to tam zase nasype nesmyslně vysoký kvalt, aby to mělo nízký emise asi. Prostě voser.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ryccardo Asi mám nějaký zázračný prototyp Passata s tajným softwarem a funguje mi na pohodu 😅
Nechápu to. Nedávno jsem jezdil Volvo s jejich novou čínskou dvojspojkou a úplná paráda. Ještě lepší jak DSG.
ryccardo
@Mokrous Volvo neznám nedokážu posoudit. Třeba to mají naladěný líp.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ryccardo Já zase neznám jak moc se jim to sere a jak drahý jsou opravy po záruce, když to mají na trhu jen pár let, ale fungovalo to parádně s tím MHEV systémem. Starty člověk nevnímá, dvoulitr benzín běží sametově, převodovka to samý. Rozjezdy přes AutoHold bez škubnutí. (to jsem hned cítil rozdíl oproti koncernu, kde to škubne, když nevíš jak na to). Fakt příjemný. Ale zase neumí naladit přechod mezi rekuperací a fyzickou brzdou a tak v tom není cit a člověk brzdí hůř jak v autoškole. Ale to je asi o zvyku, jako u všeho.
ryccardo
@Mokrous U Volva bych čekal, že to bude mít vyšší úroveň než VW, takže věřím, že to funguje jako celek dobře a kolik to bude stát pak na opravách těžko soudit. Třeba to Číňani vymysleli spolehlivý 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ryccardo Drtivou většinu si vyvíjí a vyrábí Švédi sami ve Švédsku. Geely to jen vlastní. Nová převodovka je společným dílem Švédů a šikmoočků. Údajně bez systémových vad. Těžko říct. Aspoň, že drží rozumný servisní intervaly. Olej v motoru po roce a v DCT po 60 tis. Dneska je ale všechno po záruce šílená loterie.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Musíme si my, co rádi řídíme včerně řazení, přiznat, že nás je opravdu čím dál tím méně. Lidi už berou auto jen spíše jako nutnost na přesun. Což je nejsmutnější například u HH kategorie.
Othello
@kari.laz
No situace na silnicích včetně stále přísnějšímu dozoru a postihům skoro nic jiného už neumožňuje
Avatar - praptak
praptak
@Othello Dynamičtější jízda se dá užít i v rozmezí 0 - 100/130. 😉
José Feliciáno
souhlasím, jako stařík nad hrobem se rozhodně hlásím k manuálu 😊
Avatar - Fernando Martínez
Fernando Martínez
@José Feliciáno
Jedině automatická převodovka. ✌🏻
traveldrive
@Fernando Martínez

AI sa baví sama so sebou. Kam až sme dospeli...
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@traveldrive

To vážně nemáš co dělat už víc než dvě hodiny, že tu trollíš pod každým druhým příspěvkem? To chce talent. Nebo prázdnej život.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive tak děkujeme že ses o sobě vyjádřil. Každý normální člověk by tohle nechal bez povšimnutí a nechal je být, ať si mezi sebou dělají co chtěji. Jen tro(t)ll se musí vyjadřovat ke zjevnému.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak ta manuální modla vznikla v době, kdy manuál byl pomalý a uječený. Teď je umí být rychlý a sametový
Avatar - praptak
praptak
@KANKUNEN Kdy byl manuál pomalý a uječený?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@praptak AUTOMAT
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@KANKUNEN

Ne. Ta modla vznikla proto, že s manuálním řazením řidič nejen řídí, ale i řadí jak a KDY chce. A o tom to je.
Avatar - Zumion
Zumion
@rohYpnol
Spíš to bylo o penězích, lidi na automaty neměli. A o předsudcích.
traveldrive
@KANKUNEN Píšeš ako Mongol...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive tak napsal manuál místo automat, to je každému ,průměrně inteligentnímu jasné. Jen mongol si myslí, že píše jako mongol a není schopen přemýšlet na obsahem textu.
Mr.Murphy
Manuál už kupuje menšina kupujících a trend je jasný.... nikdy bych si auto na běžné ježdění s manuálem nekoupil, není k tomu jediný důvod.... Raději ve 150tkm zaplatím i drahý servis, než abych každý den kvedlal jak pitomec.

A to, že místní diskutující preferují manuály, jen ukazuje jak vyhraněná a vlastně irelevantní skupina to je 😉 Prostě výrobci dělají ty auta pro běžné zákazníky, ne pro fanoušky....
Avatar - praptak
praptak
@Mr.Murphy Musíte každý den jako pitomec točit volantem. Běžný zákazník právě požaduje spíše jednoduché auto.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Mr.Murphy
Těch faktorů je více. Stále více lidí je pohodlných a nebojím se říci zdegenerovaných antiřidičů, coz má za následek pokles prodeje manuální převodovky. Druhý dosti výrazný faktor je, ze v hodně případech neni manuál na výběr.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kari.laz a manual uz v tech případech neni na vyber, protoze ho lidi uz davno v tech modelech nekupovali
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Mr.Murphy Kazdy kvedla, jak umi... co uz ted.

😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ja Prvni 123 někdo umí a musí, jiný umí a nemusí. Není to o umění, ale o musu. Prostě někdo má na lepší komfort a nemusí. To je typické pro ty, kteří na to nemají, že si to obhajují dovedností. Pak to dopadá, že ten z automatu s manuálem odjede, ten z manuálu každou chvíli třískne hlavou o palubku, jak to tak moc dobře umí.
Jiří Kalabza
Automatická převodovka do města a kolon určitě OK, případně nějaká to rodinná vozidla, ale to je tak asi vše. Ty tzv moderní vícestupňové automatické převodovky mnohdy ani netuší jaký převodový stupeň mají zařadit a spíše nutí uživatele do toho tzv manuálně automatického režimu. Když srovnám automat v Octavii IV a Renaultu Duster co mohu s poslední doby, tak ten „starej“ automat v Dusteru byl 100 : 1 ve prospěch Renaultu, ale rovnou říkám nemám zkušenost s prémiovou třídu snad jen s AUDI A7 a to je zase jinde.
Avatar - praptak
praptak
@Jiří Kalabza Mám zkušenost s Audi Q8 a stejně bych chtěl manuální převodovku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jiří Kalabza automat je dobrý v daily vždy. Na auta pro zábavu, určená na okruh a podobné, tam určitě pro řidiče je vhodnější manuál, pro více prožitků. A to je tak vše, kde manuál je vhodnější.
Nesmíš srovnávat s automaty, které patří mezi ty nejhorší. DSG není plnohodnotný automat, je to robotizovaná převodovka. Jakýkoliv HDM bude řadit logičtěji.
Avatar - praptak
praptak
Jsem starý.
traveldrive
@praptak My vieme, však to máš v nicku 😄
Avatar - Man Ký
Man Ký
Na vsi má manuál pořád svoje místo. Když nepoznáš provoz, netrápí tě mačkat spojku třikrát za deset sekund. A pak jsou tady ostřílení petrolheadi, kteří požadují u svojí 1,2ky zakoušet ten pocit vytočit motor až k červenýmu, a potom pata špička pata špička meziplyn, cítit to magické spojení s vozem, s koni pod kapotou...
Avatar - praptak
praptak
@Man Ký Vytočit motor se dá krásně bez ohledu na objem. 😀 U nízkootáčkových motorů je naopak problém, že se snadno "přetočí".
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Man Ký Ano, po*er se, že mi i u obyčejného auta vyhovuje mít kontrolu nad řazením. Dobré moderní automaty mi nevadí, ale zároveň nemám pocit, že by mi kdovíco přinášely.
traveldrive
@twistedTSD V jednom období som veľa jazdil po meste a dosť času strávil v kolónach - vtedy by som dal za automat všetko. Jedna-dva-stop, jedna-dva-stop, s manuálom ľavé koleno hlasne protestovalo. Teraz jazdím viac po okreskách a po diaľnici a automat mi nechýba. Je to o pohodlí, nejakú dobu som jazdil s Citroenom C4 s meničovým 8-kvaltom a pri pokojnej jazde to bola lahoda.
Tycoon
@Man Ký

Pokud někdo "zkouší pocit vytáčet motor AŽ k červenému", tak je ostřílený asi tak jako Man Ký nebo moje máma. Když už vytáčím motor, abych se bavil, tak DO červeného.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon ok jsi pilot jak má být, ale jedna věc je důležitá, poskakuj půl dne po Praze nebo po Brně v kolonách a hned tě to míchání těsta přestane bavit😊 a dělej to 30 dnů v měsíci a už to pochopíš.
LOL a mimochodem, točit turbobenzín do červeného, ty jsi fakt pilot😊 možná tě to překvapí, ale maximální výkon u takového motoru není v nejvyšších otáčkách, tudíž točit do červeného znamená jít za nižším výkonem, ty ostřílený jezdče😊
Tycoon
@Man Ký

Tohle je konečně argument, se kterým mohu plně souhlasit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Man Ký dobrej point. To skoro vypadá va klávesnicové závodníky, kteří nemají ponětí ani o průběhu výkonu moderních motorů. To je jak když s dieselem to tahali k omezovači. Sico to bylo prakticky mrtvé, ale ten řev dával pocit, že to jede.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon k červenému a do červeného je jen slovíčkaření. Oboje může znamenat to samé. Jinak, jeslti nejezdíš nějakou starou zdechlinu a točíš do červeného, tak to říká o tobě fakt hodně. Dostávat větší kravál a menší výkon, to se vyplatí.
Tycoon
@Mikesus

Samozřejmě, chtěl jsem Man Kýho poškádlit.

Dle technických údajů je max. výkon od 5000 do 6000 ot/min. Hned v 6000 začíná červené pole a až do 6250, kde se aktivuje omezovač, žádné vadnutí necítím, krásně by se tomu chtělo dále.

Předtím jsem měl motor, kde max. výkon byl v 5400 a červené pole začínalo v 6500. Nikdy jsem omezovač nezkoušel, protože už kolem 6000 se to trápilo.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon tak snad si ten graf výkonové křivky někdo nevymyslel😊 a krásně by se tomu chtělo dál, ale v reálu nechtělo, sázet na svoje dojmy je dost ošidné, opakovaně jsem dával auto na čip a vždycky jsem si říkal "tvl je to úplně stejné jako předtím" a pak to dáš na brzdu nebo vezmeš do ruky stopky a zjistíš podstatný rozdíl😊
Rosta Jež
Střídám několik let 2 auta: jedno s mokrou dvouspojkou (DSG DQ381) a druhé s 6 st. manuálem a vůbec manuál nezatracuju, protože
1. je jednoduchý = provozně daleko levnější. Jednou za delší čas se vymění olej a pokud to konstruktéři hodně nepokazili, tak vydrží "věky"
2. dá se s ním častěji jezdit nebo jak se také někdy říká "plachtit" na neutrál, protože např. zmíněné DSG to ani v ECO režimu na plachtění nevyhodnotí
3. s manuálem se řadí sice o něco pomaleji, ale zase je nemožné jako u pádel nechtě přeřadit o 2 stupně, což se mi bohužel občas stává, protože DSG sem tam chvilku přemýšlí, jestli jsem to pádlo opravdu zmáčkl a někdy ho z nedočkavosti zmáčknu ještě jednou
4. při potřebě rychlé akcelerace DSG občas zaváhá pokud není v režimu "Sport"
5. hlavně na silnicích mimo město je myslím manuální řazení celkem pohodě, i když v hustém městském provozu se karta obrací
6. s manuálem se řadí vždy a přesně tak, jak to v daném okamžiku člověk cítí a potřebuje; tento bod měl být na prvním místě, protože toto se automat nikdy nenaučí, ani kdyby měl v sobě zabudovaný AI modul
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Rosta Jež tak ona robotizovana převodovka neni zrovna bůh ví co. I kdzy ma 2 spojky, pořád je to robot a kdyz zrovna neni připravena, premysli jak student autoškoly.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Rosta Jež
Hezky shrnuto.
Já podepisují bod 6. Nemám problém s automatem. Ale žádný automat mi neřadí tehdy, kdy chci.
A ano, klidně uznám bez uzardění, že co do rychlosti přeřazení nemám jako řidič co nabídnout proti kvalitním skříním.
Jenže automat mi klidně přeřadí v zatáčce... Skvěle, rychle, plynule. Ale v okamžiku kdy já nechci.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Pokud člověk nezávodí a nehoní sekundy a milimetry v apexu, tak je mu u zadku, jestli to přeřadí, nebo ne.
traveldrive
@Mokrous Športovcov je tu veľa... 😉
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@traveldrive

A slovakov.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous

Není to jedno. Já v zatáčce prostě až na naprosté výjimky nářadím a je mi to nepříjemné když auto tohle udělá. Navic nejde jen o rychlost. Ale třeba když jedeš po zledovatělé silnici atp.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Já ti rozumím jak to myslíš, ale já teda s mokrou DQ381 neměl nikdy nikde problém. Jezdím v zimě do Alp, kde o sníh a led není nouze, mám jen předohrab a řetězy jsem nikdy nenasadil a vyjelo i sjelo to nesmysl a nikdy jsem nezažil horkou chvilku kvůli převodovce, spíš naopak. Mnohem lépe se to rozjíždí na ledu díky dlouhému prokluzu v oleji, který nedovolí kolům se hned urvat. Za mne to je čistě virtuální a neexistující problém. Pro mne je jediná obava u DSG a to servisní náklady po záruce v případě poruchy.
Avatar - lamal
lamal
@Mokrous
Preradenie v zakrute je o pocite, ked si chces urobit radost a povozit sa, ocenis ze po podradeni vies auto v otackach lepsie riadit plynom ci uz brzdis motorom, alebo pridavas a tiez mas rychlu reakciu na plyn a potrebny zatah na vyjazde... pri beznej jazde je to ako vravis sumak, ked nejazdis na limite.
Okrem toho potesi, ze ta ten pohonny retazec aspon na chvilu poslucha a neriesi CO2 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
@lamal Tomu rozumím a nelze to rozporovat, ale na to jsem jaksi s naftovým kombíkem na dlouhých pracovních cestách, nebo dovolených dávno rezignoval. Auta a techniku obecně mám svým způsobem rád, ale že bych jezdil sportovně pro zábavu, tak to už mě fakt nezajímá. Já se chci jen svižně, levně, bezpečně a pohodlně přepravit z A do B a být maximálně nezávislý.
A když si koupím benzínový kombík, tak se na tom nezmění vůbec nic.
Avatar - Zumion
Zumion
@rohYpnol
Automatu jste úplně volný, ten se sám řídí podle parametrů auta, ne vaší hlavy. Nechápu, k čemu je u automatu vůbec potřeba sledovat, jak řadí. Podstatou automatu je právě to, že se o to člověk nestará...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Rosta Jež V jakým autě je ta DQ381? Mě normálně plachtí i v režimu Normal D, V ECO jsem v životě nejel. Poslední dobou spíš jezdím 90% času v režimu Sport a ne, že bych sportoval, ale převodovka se chová nejlíp a drží nejlepší otáčky a má nejlepší reakce. U Passata jsem vypozoroval, že v "D" stačí pustit plyn jemněji/pomaleji a auto plachtí (30-130km/h), ale jakmile sundám nohu rychle z plynu, nebo jedu rychleji, tak brzdí motorem.
Rosta Jež
@Mokrous Tarraco FR4. Někdy můžu lechtat plyn několikrát po sobě abych ji přiměl, ale plachtit nezačne ani za nic. Někdy zase hned. V ECO s tím ale začíná dříve než v D. Sport jezdím taky, v podstatě střídám všechny 3 režimy, resp. na ECO mám individuální nastavení když jedu (relativně) na pohodu: ECO motor, měkké DCC (na 20" občas lepší) a středně tuhý volant. Na lehké řízení si asi nezvyknu nikdy.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Rosta Jež Já mám v B8FL trvale režim Individual a volant lehce a tlumiče do poloměka a pákou si přehazuju D a S, ale většinou jsem v S. Já zase nesnáším tuhý volant. Je to sranda, jak chce každý něco jiného...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mokrous a přesně od toho je pak případný individual. Aby si každý nastavil podle svého. Mne vyhovuje progresivní, při parkování člověk točí malíčkem, při jízdě má dostatečný odpor
Pavell6
Pro manuál hovoří nižší pořizovací cena, většinou nižší spotřeba, méně nákladný servis a vyšší bezpečnost. Videa, kde projedou výkladní skříní, protože si špatně navolili automat, to se u manuálu těžko stane. Co hovoří pro automat, přesně nevím. Možná menší hybnost pravé ruky nebo neschopnost pochopit manuální řazení? Určitě bych si na automat brzy zvykl, ale nemám důvod a osobně mi nedává smysl.
Jen nevěřím informaci, že lidé nechtějí manuální převodovky. To jen výrobci většinou u hybridů manuál nenabízí, ale určitě to není proto, že ho řidiči nechtějí.
Avatar - Zumion
Zumion
@Pavell6
Automatická převodovka řadí rychleji, pohodlněji, díky ní při rozjezdech auto nechcípne (stane se i zkušeným řidičům), odpadá celý ten proces neustálého přeřazování v kolonách, člověk může projet zatáčkou bez toho, aby musel pouštět jednou rukou volant.

Možná se karta obrací, jak nastupuje nová generace, která nevidí smysl ve zbytečné věci jako je manuální řazení. Konečně.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Pro zastánce manuálu: za posledních 10 let přibylo na silnicích tolik "řidičů" bez sebemenšího talentu k jízdě samotné, řidičů bez řidičské empatie, kterým dělá problém už jen aby dokázali trefit zatáčku nebo zelenou na křižovatce... Já tvrdím, že automat je základním předpokladem pro zvýšení bezpečnosti na silnicích. Obrovskou skupinu "řidičů" osvobodí od jedné z činností, na kterou se neustále musí soustředit, kterou neustále dělají špatně a zvyšují tím nervozitu v ulicích i na silnicích. Ať žijou kvalitní automaty bez start-stopu!
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Ringhofer navíc automat uvolní jednu ruku a ta se může věnovat chatování nebo surfování na mobilu😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ringhofer

Naprostý omyl.
To by totiž tu pozornost museli přesunout směrem k řízení.
Jenže NAIPAK automat umožňuje začít dělat při řízení spoustu jiných věcí, protože na řízení rázem stačí jen jedna noha a jedna ruka.
Lempl Klaun
@rohYpnol Rázem stačí jen jedna noha a jedna ruka… taky jen jedno oko a jedno ucho.
🤣😂🤡😂🤣
traveldrive
@Lempl Klaun Ty to praktizuješ aj teraz, však...
Arese
@Ringhofer Zkušený řidič už řadí naprosto zautomatizovaně, až podvědomě. 🙂👍
Tycoon
@Arese

Přesně tak. Řazení je jako když člověk zamyká dům. Dělá to automatizovaně, aniž by o tom věděl.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Arese Nejhorší je, když si zkušený řidič po 4 letech s automatem sedne do manuálu s extrémně tichým benzínem a puštěnou muzikou a zapomene, že má taky občas řadit.
Vlastní zkušenost 😅😅😅
Tycoon
@Mokrous

Neboj. To se stane i mě v manuálu i po mnoha letech stane, že zapomenu zařadit šestku, protože jsem do roku 2017 jezdil petikvaltem.
Avatar - sargis
sargis
Manual je fajn. Az na to, ze mi 14 hodin pred dovolenkou odisiel pomocny spojkovy valec... Ale 80% cesty neradim, takze mi manual staci.
Avatar - Naughtilus
Naughtilus
Automat je super vec...

...do kolony. Mimo pojizdeni v kolone jsem jeste nenasel automat, co by radil, jak mi vyhovuje. V praci me casto posadi za volant ruznych stroju, spise novejsich, leckdy s automatem. Pokud to auto umi, stejne nakonec skoncim tim, ze si radim sam sekvenckou. Kdyz clovek netlaci na pilu, tak prevodovka radi az moc ochotne, drzi otacky dole. Kdyz na to slapnu, tak se chvili nic nedeje, a pak otacky zbesile vystreli. Jako turbolag na steroidech. Strasne tam chybi "stredy".
A Ozzmanuv megane zas na muj vkus nekdy ty otacky drzi moc.

Zkratka a proste s zadnym automatem jsem nenasel takovou kontrolu nad otackami a dynamikou vozu, jakou mam s manualem. Zadna se mi tak rikajic nestrefuje do nohy. A mimoto me razeni porad jeste bavi.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Naughtilus ZF a máš pokoj. Tak jako on řadit vážně neumím. A že ho nakonec dali i do eMkových bavoráků o něčem vypovídá.
Avatar - Naughtilus
Naughtilus
@Man Ký To je trosku jina cenova.

Jako bych si stezoval na jidlo z mekace, a nekdo mi poradil, at chodim jist do cafe imperial...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Naughtilus I tam ti dají kuře, co nejde od kosti a ještě tam je krev. Ale obecně tam vaří slušně.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous tomu se říká supreme😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Man Ký lidi zvyklí na suchou podrážku a mekáč mají problém s medium, nebo medium-rare masem, protože je tam "krev", což tedy ani ve skutečnosti krev není
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Mikesus Kuře není hovězí, ty tupče.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký Tomu se říká salmonela, odborníku.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous ty fakt neznáš úpravu zvanou "supreme"? aby se docílilo šťavnatosti, připravuje se rychle a s tím, že není připraveno u kosti "do konce" se počítá, ta část se potom nejí😊 kdyby se to udělalo až "do konce" všude, tak to maso bude vysušený😊
nic si z toho nedělej, kdysi jsme se pohádali s obsluhou v Chorvatsku, že ty olihně mají v žaludku mikrotenový sáček😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký

Co na to CML? Všimněme si zejména poslední věty...

Kuřecí supreme je porce kuřecích prsou, která zůstává s kostí a kůží, často včetně části křídla. Je to část kuřete, která se považuje za nejkvalitnější a nejšťavnatější, a proto je oblíbená v gastronomii.
Co je kuřecí supreme?
Kuřecí supreme je v podstatě kuřecí prso, kterému zůstává kost a kůže, a často i část křídla.
Tento termín se používá v kulinářství k označení nejlepší části kuřete, která je ideální pro přípravu šťavnatých pokrmů.
Při přípravě kuřecího supreme se dbá na to, aby maso zůstalo měkké a šťavnaté, a to i díky přítomnosti kosti a kůže.
Proč se používá pojem supreme?
Slovo "supreme" v gastronomii obecně označuje to nejlepší z dané suroviny.
V případě kuřete se jedná právě o tuto porci s kostí a kůží, která se vyznačuje skvělou chutí a šťavnatostí.
Tento termín je užíván v restauracích k označení kvalitního a chutného pokrmu.
Jak se kuřecí supreme připravuje?
Kuřecí supreme je vhodné péct, grilovat nebo smažit.
Díky zachované kosti a kůži se maso nevysuší a zůstane šťavnaté.
Při přípravě je důležité dbát na to, aby bylo kuře dostatečně propečené.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous viděl jsem to v nějakém kuchařském pořadu, neumím to najít, takže se klidně můžeme dohodnout, že máš pravdu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký Tys to viděl, ale já to u Zdendy musel žrát a nedožral... Ale svíčkovou měl perfektní a nejvíc mě bavil pingl, co mi přidával teplý knedle a dolíval omáčku. Musel jsem se smát, ale bylo to fajn. Vlastně tam bylo vždycky všechno dobrý až na to kuře jednou, to jim prostě ulítlo.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous hele fakt nekecám, bylo to v nějakém kuchařském pořadu a vysvětloval tam, že maso u kosti se nejí, udělat kuře je kumšt, dobrý, nevím, jestli vaříš, existuje jeden způsob, kterému se nic nevyrovná, jak tak jednoduchý, že to dokáže udělat i pětileté dítě, ale daní za to je neuvěřitelně zprasená trouba, jde o to, že prsa potřebují jiný čas než stehna
ale tomuhle se nic nevyrovná. chutná to jak grilované, všechno dokonale šťavnaté a propečené, lepší kuře jsem nikdy nejedl a od té doby co jsem ho zkusil už jsem ho jinak ani nedělal.

recepty.cuketka.cz/pecene-kure/
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký Vařím celej život podle woka, zobáku a rypáku a na zaručený rady z internetů zvysoka seru. Hlavně na rady typu nic neumývej a sežer to i s peřím a hounama z kombinátu...
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous tohle stojí za vyzkoušení a udělal to i člověk, který v životě neuvařil víc než vodu na čaj.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký Přesně pro tyhle vořežpruty jsou tyhle imbecilní recepty. Až si budu chtít dát špinavý suchý maso bez chuti a zasrat troubu, tak si na ten recept vzpomenu, slibuju. Ale teď si zrovna radši dopřávám kuřátko na bílých paprikách, kari, smetaně atd. s basmati dušenou rýží, co jsem si zrovna uvařil. Sratchky z netu a "restaurací" přenechám bohatým pražákům.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous sorry, ty jsi fakt král předsudků a mindráků...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký Ne, jen nejsem vylízanej a neschopnej pozer.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous borec který dokola píše, jak chtěl koupit pětkové BMW a tamto a tamto, ale vůbec ho to jako neoslovilo a vlastně ten Passat je nejlepší na světě není rozhodně vylízanej a neschopnej pozér😊

ale fakt je, že tahle charakteristika sedí daleko líp😊

www.mojepsychologie.cz/…nebo-humorem-608

no jako ten Cayenne je rozhodně zajímavé auto, ale moje EVO...😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký Co to meleš za srač.y? Já jsem sice kdysi před léty chtěl 540i Touring G31 a bylo to úžasné auto. A rozhodně lepší o jeden vesmír než Passat. Ale nehodlal jsem dát takovej ranec za auto, se kterým nic nenajedu a bude stát na ulici bez garáže a propadat se o miliony na ceně. A právě proto, že nejsem pos.anej pozer si vystačím s kompromisním Passatem, vole. A to, že to je v dané ceně velmi dobrý univerzál platí dál. Na zvracení je mi ze všech novinek na trhu. A to jak z BMW, tak Audi, tak i VW. Ze všech. Tak si svoje psychoanalýzy schovej pro jiný magory, nebo pro sebe.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous a krom té psychoanalýzy z odkazu ještě přidám: a uprděnej závistivej čecháček😊 když má někdo lepší auto, hned se vytahuje a je to pozér😊 do nóbl restaurací chodí jenom pozéří, ale když tam jde Mokrous, je to něco úplně jiného😊 kdo vaří podle receptu z internetu je trouba, protože Mokrous vaří podle intuice. no prostě celkově, cokoliv Mokrous udělá ve zlato se převrátí, zatímco zbytek světa jenom lapá po dechu😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký Teď jsi to trefil. Jen si tu hryžu nehty závistí a moc bych chtěl bejt zazobanej nenažranec a mít před barákem 17 poršáků a 8 Bentleyů aby všichni viděli. A jen korzovat mezi Pařížskou a michelinskejma restauracema. A na dovolený chci tam co všichni, hezky do fronty na instaselfie. Ale já jsem bohužel jen ten zaprděnej cocot a tak si musím doma dělat všechno sám, dobrý jídla, dobrý kafe, musím jezdit jen ekonomickejma autama a dělat menší CO2 stopu a to mě taky hrozně se.re. A volno trávím na opuštěných místech bez lidí, lanovek, předražených hospod a stupidních atrakcí a jako duševní mrzák si jen užívám klidu, samoty a úžasné přírody. A až se vrátím domů, tak hned přemejšlím, jak se jako správnej šimpanz zapojit do davu a snažit se urvat co se dá, oje.at všechny kolem, zdevastovat planetu, co jen lze, protože žijeme jen jednou, ne a tak je potřeba to pořádně rozjet a po mě potopa...
Jen nechápu, proč tě tak trápí, že neocením tvoje ubohý internetový recepisy... Sere tě, že seš kopyto a neumíš vařit? Nejsi sám. Kopyt je okolo nekonečný množství.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous a zas, slovní průjem na téma "jaký jsem já borec a ostatní jací jsou idyoti" schválně si někdy vylistuj kolik příspěvků píšeš o sobě a o svojem autě a budeš překvapen, jak nekonečně velkej narcis seš😊 ty o sobě píšeš nonstop, všichni už to znají nazpaměť!
a to kuře si někdy upeč, zahoď ty svoje předsudku, i člověk, co má před barákem tři Porsche, může být úplně v pohodě a passátník z paneláku může být plnej žluči a závisti😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký Já si nemyslím, že jsem borec. Jen už mám po krk a u prd.ele všech těch dnešních sratchek, šmejdů, pozlátek, cocůtků a pozérů, neschopných a všehoschopných nenažranců bez špetky sebereflexe. Ať se klidně celá ta skvělá civilizace šimpanzů a jájů v hilfigerech nakonec umlátí klackama, jako jejich předci.
A když mluvím o sobě, nebo svým autě, tak ne proto, protože jsem narcis, ale proto, protože o sobě a svým autě něco vím a vyjadřuju se zásadně k věcem o kterých něco vím, na rozdíl od šimpanzů, kteří musí vřeštět a komentovat a dělat soudy o všem o čem nemají ani ánung.
Ale je hezký, že si se na mne tak zaměřil a máš o mne takovou péči. Skoro by člověk až tak nějak zacítil to o potrefené huse...
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous cituji😒br />
Konverzační narcista má tendenci se při rozhovoru s ostatními zaměřovat na sebe. Může se přitom projevovat mnoha způsoby: například ztrácí zájem, když druhý něco sdílí, má nutkání přesměrovat tok konverzace na sebe, často nabízí nevyžádané rady, zásobuje vás nekonečnými výklady o svém životě.

koho mi to připomíná?😊
ale mám takovýho kámoše a musím mu poradit, že až mu to někdo vyčte musí říct: mluvím pořád o sobě, protože toho o sobě vím nejvíc😊

a nejlepší je, že ty se chceš bránit, že to tak není a vzápětí to dalšími větami jenom potvrdíš😊)) NARCIS jak vyšitej😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký OK, tak už se tím netrap. Já jsem narcis a ty jsi jdi upéct skvělý nemytý suchý kuře s peřím. Ať si taky chvilku připadáš jako borec.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous jako borec? mně je uznání druhých u zadku, tebe to trápí😊

www.flowee.cz/…e-totiz-nenavidi
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký 😂😂😂😂😂 OK, tak dobře. 😂😂😂
Avatar - Flai
Flai
ono moc se nemluví o problému některých automatu při couvaní, kdy s autem nejde krokovat,popojiždět při manevrovaná v uzkych prostorech kdy automat prudce vystřelí Dále pak už jsou i v ČR k vidění dopravní nehody kterým sme se smáli v počátcích internetovych videii,obzvláště pak usa Kdy například vozidlo u parkovací závory jehož řidič nedosáhne s listkem a vozidlo zboří vše okolo
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Flai Psal jsem to tady mockrat.

S dvouspojkou je zivot ve meste utrpeni.
Parkovat s tim poradne nejde a v kolonach nezdrave rychle potrebuje vymenit ty spojky.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Flai S mým DSG DQ381 můžu parkovat na milimetry kdykoli bez potíží a nedávno jsem v městském provozu a 37℃ vedrech testoval suchou DQ200 a bez nejmenšího problému šlo jemně parkovat.
Nová dvojspojka ve Volvu funguje ještě sametověji. Naprosto parádně.
A nevím co s tím mají společného dopravní nehody naprostých idi*tů, co si pletou i 2 pedály...
Avatar - mariov8
mariov8
@Flai To ale popisuješ běžnou dvouspojkovou převodovku. Tu třeba já považuji jenom jako nějaký mezikrok mezi manuálem a automatem. Ano, pro méně zkušeného řidiče je s tím dřina zaparkovat ve svahu podélně.

Protože plnotučný hydromechanický automat u mercedesu ti naopak dovolí si s autem hrát pomalu na milimetry. A klidně za ním může být přívěs.

Ty popisované nehody nejsou o převodovce, ale o idiocii "řidičů".
Avatar - Mikesus
Mikesus
@mariov8 však taky dvouspojka je jen robot s druhou spojkou. A nejhorší automat je robot.
Avatar - mariov8
mariov8
@Mikesus Bez debaty, je to tak.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@mariov8 Já už to tady několikrát kdysi psal. Když jsem měl na nějaký čas hydroměnič Aisin v nové 508 2.0HDI, tak nebylo možné vůbec couvat do mírného kopce, aniž bych jezdil a skákal sem a tam jako ***. Dnes s mokrou DSG parkuju podélně i v kopci celkem na pohodu. Ono dost záleží na implementaci a softwaru a na tom, zda jsou spojky suché, nebo v oleji atd... Ale není to 100 a 1, že dvojspojka nefunguje a hydroměnič jo. Může to být přesně naopak.
Frfla
Mezi seniory se zatím ještě nepočítám, ale manuál mi sedí taky víc. Automat kvůli manželce, ten zase sedí více ji.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Do města automat. Na dálnici klidně manuál. Tam se neřadi.
= Jsem linej.
Pepa Maly
nechteji ale pak koukaji kolik stoji servis a pripadne opravy kor znacek typu hyundai a podobne kdo nechce dvakrat zaplatit auto radsi si radi sam
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, lide by je i chteli... ale nabidka urcuje poptavku.
Avatar - mariov8
mariov8
@Ja Prvni 123 Reálný důvod je totiž jinde, automobilkám se lépe párují s dnes povinnými asistenčními systémy. A vypadne pro práci některých systémů problematický neovladatelný bod = řidič ne-šlapající na spojku. Jo a samozřejmě honba za CO2 je za tím také.
Avatar - Zumion
Zumion
@Ja Prvni 123
Konečně se to obrací i tady.
Arese
Řudič labužník samozřejmě volí manuální skříň a trojici pedálů! 🙂👍
Avatar - mariov8
mariov8
@Arese Já znám spousty labužníků volících jenom 2 pedály a hydromechanický měničový automat. Spíše je pro ně důležitá správná orientace motoru, u dospělých aut je vždy podélně. 8-)
Avatar - Stejsn
Stejsn
Celý život jezdím auty s manuálem a moje další daily auto bude mít automat. Manuální řazení si nechám ve starých autech, co mám pro zábavu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Stejsn Proste starneme.

Je to v nas, ne v tech automatech.
Obavam se.

😉
Ovo
Taky jsem starý, a když jsem si kupoval nedávno auto, tak mě vůbec nenapadlo přemýšlet o nějakém automatu. Nic racionálního v tom nebylo, je to jen v tom, že staří lidé nemají rádi změny. To auto, co jsem chtěl , bylo pouze v automatu. Tak jsem ho vzal a dneska by mě zpátky k manuálu nikdo nedostal. Jen se směju argumentům některých řidičů, co to ani nezkusili, a perou se za možnost pořád něco kvedlat rukama a nohama během jízdy.
Ovo
Podléhá schvalování? Je už pozdě, jdu taky podlehnout.
Avatar - narona
narona
Jezdím jak s manuálem tak s automaty (měničový a DSG). Automatem nikdy nedosáhnu takové spotřeby, navíc zbytečně brzdím, protože i když přepnu do manuálního režimu tak si auto brzdí jak chce. Navíc měničový automat má nejen vyšší ztráty v hydroměniči ale i v planetové převodovce.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@narona už jsem se chtěl vyhnout zbytečné debatě, protože už kolem toho tady bylo napsáno mnoho zbytečných slov, ale...
čím rychleji jezdíš, čím více jezdíš na dálnici, tím méně je manuál úspornější, protože se stačí podívat na otáčky, které má při rychlosti 130 km/h šestistupňový manuál a osmi nebo desetistupňový automat. v běžných městských a příměstských rychlostech je šest kvaltů dost, třeba v Německu už bude rozdíl rapidní. pokud má automat nějaké ztráty, dožene to dalšími převodovými stupni, na což nemá manuál odpověď. a potom ještě jedna důležitá věc, automat není líný, řadí pokaždé, když mu to software přikáže, nedělá chyby, není zamyšlený, je vždy stoprocentně soustředěný.
Tycoon
@Man Ký

Bohužel, přidal si jen další zbytečná slova. Já přidám jen stručnou technickou realitu.

Ford Mustang MY25 Technická data

Spotřeba dle WLTP v režimu Very High (Dálnice)
5.0 Ti-VCT V8 Manuál 6.st: 10,2 l/100 km
5.0 Ti-VCT V8 Automat 10st: 10,7 l/100 km

Manuál je na dálnici o půl litru úspornější.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon to je jako kdybych ti sem teď hodil technická data BMW M3, která uvádějí u manuálu o dvě deci vyšší spotřebu, než u automatu. tedy - úplně k hownu.

ne, pokud motor točí při stejné rychlosti méně otáček díky zpřevodování, zcela jednoznačně bude mít nižší spotřebu. ledaže by ten automat od Fordu řadil ve 110 km/h čtyřku a další kvalty si nechával na rychlosti blížící se třístovce😊
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon ale když si tak potrpíš na ty tabulkové údaje

Spotřeba paliva, výkonnostní
a hmotnostní parametry
Emise* CO
[g/km]
2
Spotřeba paliva
kombinovaná*
[l /100 km]
Max. rychlost
[km/h]
0-100 km/h
[s]
Minimální
provozní
hmotnost
celkem** [kg]
Max. přípustná
hmotnost
vozidla** [kg]
Fastback
5.0 Ti-VCT V8 GT (449 k) 6st. manuální 278 12,2 250 4,9 1 818 2 087
5.0 Ti-VCT V8 GT (449 k) 10st. automatická 268 11,8 250 4,6 1 831 2 087
5.0 Ti-VCT V8 BULLITT (460 k) 6st. manuální 287 12,6 262 4,9 1 831 2 087
Convertible
5.0 Ti-VCT V8 GT (449 k) 6st. manuální 284 12,5 250 5,1 1 882 2 041
5.0 Ti-VCT V8 GT (449 k) 10st. automatická 273 12,0 250 4,8 1 893 2 041
Tycoon
@Man Ký

Nezáleží jen na motoru, ale také na ztrátách hnacího řetězce. A ztráty v automatu jsou větší než ztráty v manuálu. Představ si to prostě tak, jako by automat neustále mírně přibrzďoval hnaná kola. Motor musí vstřikovat více paliva, aby to vykompenzoval.

Hoď sem technická data BMW M3, konkrétně spotřebu WLTP v režimu Very High (dálnice)

Pro Ford Mustang jsou data zde
www.ford.de/…Mustang_MY25.pdf

Spotřeba ve WLTP režimech pro 6st. manuál vs. 10st. automat.
Very low (město): 20,7 vs. 20,8
Low (příměsto): 12,6 vs. 12,3
High (mimo město): 10,1 vs. 10,1
Very High (dálnice): 10,2 vs. 10,7

Kombinace: 12,0 vs. 12,2
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon dyť to píšu furt dokola. čím vyšší rychlost, tím větší výhoda pro automat s více stupni. čím méně pedant řidič, tím více výhoda pro automat. kdo bude vyřazovat, včas řadit, podřazovat, bude mít lepší spotřebu, když se na to dokonale soustředí. ale mimo vstupní investice už to není tak, že by musel být manuál levnější na provoz. a světe div se, automobilky vyřazovaly manuál z nabídky hlavně kvůli emisím.
Tycoon
@Man Ký

Ano, automobilky to dělaly v předchozích letech, kdy EU přepočítávala spotřebu (emise CO2) změřené dle realistické světové WLTP metodiky na svou nerealistickou evropskou metodiku NEDC, kde automaty s vyššími vnitřními odpory dokázaly "vykouzlit" nižší spotřebu (emise CO2) než manuály.

Ale to letos skončilo. Už se to nepřepočítává. Automaty nebo malinké motůrky přišly o nerealistické výhody v metodice NEDC. To je mimochodem důvod, proč v Oktávce a spol. skončil 1.0 TSI a byl nahrazen větším 1.5 TSI.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon jak už jsme si jednou říkali, když byly auta s pětistupňovou převodovkou, nebylo to nic extra na dálnici, proto se přidal šestý převodový stupeň a zlepšilo se to, co se asi stalo, když se přidal ještě sedmý a osmý, nebo dokonce devátý a desátý? nezapomeň říct, že tobě pět kvaltů ke štěstí stačilo, to už jsme dlouho neslyšeli😊
Avatar - narona
narona
@Man Ký To bych musel jezdit nad 150 abych poznal výhodu 10. převodového stupně 😁 Máme v rodině automaty 6 stupňové a manuál 6 a 4 stupňový. Převodové poměry v hlavě nemám. A jezdím stejně do 120.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@narona ZF řadilo v pohodě osmičku v šedesáti...
Avatar - narona
narona
@Man Ký Se ZF jsem nejezdil. Porovnávám pro mě dostupné automaty ve Volvech XC 90, V60, Oktávce IV. A ano, v XC 90 řadí 6 také kolem 80 km/h. Jeden z problémů je že automat někdy drží zařazenou nižší rychlost s kopce i když brzdit nepotřebuju, protože následuje zase kopec nahoru. V Mits. L200 s manuálem a 300 kg na korbě umím jezdit za 7 litrů (měřeno z tankování). XC 90 se stejnou zátěží se nikdy nedostanu pod 8,5. Benzínovou oktávkou 1,8 20V jsem jezdil za 6,5. Dnes služební OIV 2.0 TDi s DSG se stejnou zátěží (jasně, auto samo od sebe je těžší) jedu stejnou trasu za 6. Yetim 2.0 Tdi s manuálem za 4,7.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@narona mám stařičkého Rangera, kde je na to tlačítko, když potřebuju brzdit motorem, dost dobře to funguje😊
Avatar - Anonym
Anonym
Fakt elektromobily nepoužívajú viacstupňovú prevodovku ? Ako ktoré ...
Avatar - mariov8
mariov8
@Dušan Trnka Ty lepší mají alespoň dvoustupňovou převodovku. Protože i elektromotor má otáčkovou charakteristiku. Ty horší jenom jeden jízdní stupeň realizovaný několikastupňovým sestupem, protože elektromotor je vysokootáčkový stroj se stropem v automotive běžně v rozsahu 10 000 - 14 000. Řeší se to tak, že se elektromotor předimenzuje, to je levnější než převodovka.
Avatar - salamoon
salamoon
ja som v teame manual... tak dlho ako budem vladat. problem je, ze pomaly uz nie je co kupit s manualom... vsetko su to zakladne modely a zakladne motory.... 😞 (pokial neratam porsche 911 T.)
Buffalo007
No u starších lidí vidím, že spíše koukají na cenu a nechce se jim dát 50 tisíc za něco co nepotřebují. Až potom co opravdu mají zdravotní problém tak začnou uvažovat o automatu.
Každopádně moje zkušenost je, že u malých motorů jsou ty automaty opravdu peklo. Buď to podtáčí motor, což způsobuje velmi nepříjemné vibrace a nebo naopak ve sportovním režimu drží motor ve vysokých otáčkách po dlouhou dobu úplně zbytečně. Třeba 1,6 diesel motory od VW v generaci dvojkových ovcí a novější. To ten manuál je opravdu lepší volba.
Dvojspojky u dvoulitrů už nejsou tak špatný. S tím už se dá docela dobře fungovat. U větších motorů už potom ty automaty s automatickou převodovkou fungují zase mnohem lépe.
Petr Hlavac
Naštěstí si nemusím vybírat. Manuál mám ve staré (kompletně zrenovované) e46 330i. Tam si ho užívám, radost z řízení a z kontaktu s autem je nesporná. Na běžné ježdění je ale nesrovnatelně lepší X3 3.0d se ZF8. Převodovka řadí skvěle, hladce, bez váhání a prešlapů. Přiznávám to nerad, ale muset si vybrat jen jeden typ převodovky, dnes už bych jednoznačně sáhnul po automatu.
Ovo
Zajímalo by mě, co znamená to "schvalování" příspěvku, ke kterému nikdy nedojde.
Lord Owl
Kombinace
měst👋dálnice/přivaděče více pruhů - automat
měst👋okreska/takřka žádné připojovací pruhy - manuál
Melas
Lenost,pohodlnost,neumí řídit.
johny555
@Melas Pohodlnost ano. Ale to nemá vůbec nic společného s uměním řídit. Řízení není o řazení. Řízení je 101 jiných dovednostech. A pro začínající řidiče je rozhodně lepší automat, protože se můžou víc soustředit na jízdu než na hloupé mačkání spojky a hledání správného kvaltu. Takže pak řídí líp.
Avatar - Zumion
Zumion
Myslím, že většina lidí nechtěla manuální převodovky nikdy. Jen jim nic jiného nezbývalo, když s automatickou byla auta mnohem dražší a museli pořád šetřit na všem.

Konečně teda. Jsme tu 100 let za opicema s manuálama.
Moderní automaty jsou ve všem lepší.
johny555
Vždycky jsem měl raději manuál. Ale skoro v 50ti už mě to přestalo bavit. Mám automat a je to paráda, nikdy bych už neměnil. Teď mi přijde až hloupé, proč bych furt měl šlapat spojku a kvrdlat nějakou pákou. Hlavně pro začínající řidiče a řidičky je to naprosto zbytečný stres.
Jozef SK
Za mňa osobne ba dauly car už jedine automat ,jedine keby som mal nejaké športové vozidlo tak manuál. Tiež som bol zástancom manuálu, ale po vyskúšani automatu hlavne v meste nie je o čom.