Novinky
Nižší spotřeba, jednodušší údržba, vyšší spolehlivost, řidičský pocit z ovládání auta. Proto volím manuál.
Ale nerozmlouvám nikomu opačnou volbu.
Ale nerozmlouvám nikomu opačnou volbu.
@Tycoon
Když automat, tak "velký" automat, tj. buď HDM nebo mokrá dvouspojka. Pak to může fungovat.
Jenže třeba 1.5 tsi je ve většině aut stále se suchou DSG...
Když automat, tak "velký" automat, tj. buď HDM nebo mokrá dvouspojka. Pak to může fungovat.
Jenže třeba 1.5 tsi je ve většině aut stále se suchou DSG...
@rohYpnol Před cca 10 dny jsem jezdil s Taigem 1.5 TSI DSG DQ200 a úplná pohoda. Město, rozjezdy, parkování. Naprosto hladký projev. Ale je fakt, že jsem ji netrápil hodinu v koloně, takže neznám její reakce, když se přehřeje, ale jinak fakt paráda. A bylo 37℃ Asi už bych se nebál ani týhle skříně. Pořád ale platí, že město není její rajón z dlouhodobé perspektivy. Na běžný mix silnic ale myslím, že bude bez problémů.
@Tycoon přesně tak, ale právě takových ubývá rychlým tempem. A automobilky se tomu přizpůsobují a přestávají věci, které jsou méně poptávané, nabízet.
@Mikesus
Ano, takových zákazníků, co umějí využít předností manuálu, ubývá rychlým tempem.
Ano, takových zákazníků, co umějí využít předností manuálu, ubývá rychlým tempem.
@Tycoon a ty tech předností zajiste umis využít.
@Mikesus Já samozřejmě ano. A taky to dělám. 🙂
@Mikesus
Chceš se to taky naučit využít?
Chceš se to taky naučit využít?
@Tycoon Bez šance... 😉 Viac ako jeden kvalt je nad sily vyznávačov pokroku. 😄
@Tycoon já si manuál užiju v zábavném autě na pár hodin a pak zase v reálném provozu zpět k automatu. Zajisté jezdíš na okruh ( já sem tam zajedu na Most ), máš k dispozici auto na zábavu a ne obyčejné daily na silnice, já Gr86 a naučíš mne víc. Ne, manuál v daily už je dávno překonaný a přesně jsi ukázal, že jsi jen nabubřelý. Nikdy bych o sobě neřekl, že dokážu využít nebo jsem v něčem dobrý, to musí říct ostatní. Jinak je to sebestřednost. Díky, že jsi nám to potvrdil.
@Mikesus
Nejdříve se podívej do zrcadla a pak vynášej soudy o jiných.
Tvůj příspěvek (8. července 2025 • 18:59) byl ironický. Já jsem na něj reagoval stejným způsobem, tzn. ironicky. Nic více ani nic méně za tím nehledej.
BTW Nikdy jsem nebyl na okruhu, a to ani jako divák. Motorsport jde úplně mimo mě. V této disciplíně bys mě tedy na 100 % porazil. Každého baví prostě něco jiného. Jednoho okruh, druhého horské serpentiny, třetího kochat se jízdou v kabriu.
Nejdříve se podívej do zrcadla a pak vynášej soudy o jiných.
Tvůj příspěvek (8. července 2025 • 18:59) byl ironický. Já jsem na něj reagoval stejným způsobem, tzn. ironicky. Nic více ani nic méně za tím nehledej.
BTW Nikdy jsem nebyl na okruhu, a to ani jako divák. Motorsport jde úplně mimo mě. V této disciplíně bys mě tedy na 100 % porazil. Každého baví prostě něco jiného. Jednoho okruh, druhého horské serpentiny, třetího kochat se jízdou v kabriu.
No, pro starší je naopak automat velmi vhodný. Protože motorika nebo hybnost už je často horší.
@rohYpnol Naopak. Málokto starší, pokiaľ celý život jazdil s manuálom, prejde na automat. Občas ráno vídam jednu pani, má už cez 70, ako ide svojím autom na poštu, kde vypomáha. Má krásnu Škodu 100 a pochybujem, že by ju chcela meniť za sebelepšie auto s automatom...
@traveldrive Otec (75) len a len uvital automat. Obcas jazdim a DSG, jazda s nim je pre mna prjemnejsia, nez s modernymi manualmi dusiacimi motor priserne dlhym odprevodovanim vyzadujucim podradovat pomaly aj v protivetre.
Co se na manuálu a jak často rozbije??
DSG od WV a její mechatronika? Výměny oleje, spojek, filtrů,......?
Automat? NE, DĚKUJI. A to jsem měl pár aut s automatem. Stejně mně štvalo jak špatně řadí. Ve špatné časy. Atd. .
Takže jedině manuál.
DSG od WV a její mechatronika? Výměny oleje, spojek, filtrů,......?
Automat? NE, DĚKUJI. A to jsem měl pár aut s automatem. Stejně mně štvalo jak špatně řadí. Ve špatné časy. Atd. .
Takže jedině manuál.
@Pepa_007 sluzebni mame vyhradne automaty. Radi to fakt spatne, takze kdyz s tim jedu, tak si radim manualne padlama. Akorat na dalnici to prepinam na automat. Tam to funguje docela normalne.
@ryccardo Co tam máte? Já jsem si zvykl jezdit s DQ381 na režim Sport a sedí mi to dokonale. Vůbec to tu naftu nevytáčí zbytečně vysoko a řadí to přesně jak bych to chtěl já sám a k manuálu už bych se nevrátil a to se střílím do vlastní nohy, když jeden z mých byznysů jsou subdodávky pro výrobu manuálních převodovek. Au!
@Mokrous Přiznám se že nevím co dávají do nových Oktávek a Karoqu. Na S to zbytečně točí motor a nesmyslně podřazuje, ve snaze brzdit motorem a na D to brutálně podtáčí motor a furt to střídá zbytečně kvalty nahoru dolu jak u kreténů. Přepínám to na manuál a řadím si sám.
@ryccardo No to záleží na motorizaci. 2.0 mají mokrou a 1.5 a 1.0 suchou. A taky záleží jak šlapeš na plyn. Ono s manuálem do toho můžeš šlapat jako do zelí, ale automat jaksi poslouchá, co mu říkáš nohou a tak se tomu musíš krapet přizpůsobit. Mě to 2.0 TDI 147kW vůbec v režimu "S" zbytečně nevytáčí a naopak drží úplně optimální otáčky pro reakce na plyn, zvukovou kulisu, vibrace, dobíjení baterie, šetření dvouhmoty, atd...
@Mokrous Mám zkušenost s 2,0 TDI a 1,5 TSI. Řekl bych, že ten benzínový motor je naladěný trochu lépe. TDI automat strašně podtáčí. Nesmyslně častá změna rychlostí je doménou obou. Na plyn nijak zvlášť nešlapu. Obvykle v rámci rychlostních limitů. 2,0 TDI 147 kW jsem jel v Kodiaqu a tam je to stejný jako v Oktávce a 110 kW. Nepozoruju rozdíl v nastavení převodovky. Taky jsem nakonec přešel na manuál, abych se vyhnul neustálým změnám rychlostí a podtáčení motoru. Režim S za mě taky neřadí optimálně. Přišlo by mi ok mít něco mezi. Za mě automat od koncernu raději nechci. Když vezmu, že nad majitelem neustále visí hrozba opravy mechatroniky za 40 tis případně spojek za stejnou částku a pravidelný drahý výměny oleje v převodovce po 60ti tisících, tak snad raději nechci.
@ryccardo Spojky vydrží klidně 300 tisíc km, když nestráví celý život pod muzeem a olej se dávno mění až po 120 tisících a nestojí to svět. Jedinej strašák je ta mechatronika, nebo nějaký senzory. Asi máme každej jiný potřeby a nebo nemáš auto naučený na svůj jízdní styl. DSG má adaptace a dá se to vyresetovat a po cca 100km si to sedne a funguje to podle tebe. Pokud jen po někom na chvíli přesedáš do jiných aut, tak se to těžko potká...
Já když měl půjčenýho Kodiaqa 140 kW TDI a nebo Octavii 110kW, tak to taky řadilo debilně a když mi v servise smazali adaptace, tak jsem taky dva dny nadával jako špaček. Ale po pár km jsem si ji zase naučil a žijeme si spolu dobře.
Já když měl půjčenýho Kodiaqa 140 kW TDI a nebo Octavii 110kW, tak to taky řadilo debilně a když mi v servise smazali adaptace, tak jsem taky dva dny nadával jako špaček. Ale po pár km jsem si ji zase naučil a žijeme si spolu dobře.
@Mokrous No tak kolegovi lehly spojky výrazně dřív a měl to se smutnou tváří za 40. Jak se mění olej oficiálně je jedna věc a druhá jak je potřeba ho měnit. Jo nestojí to svět, ale pár tisíc jo. Už jsem s tím pár tisíc km najezdil a pořád mě to štve jak se DSG chová, takže nevím co dělat jinak. Několikrát jsem s tím jel trasy kolem 1000 km v průběhu pár dní a neadaptovalo se nic. Výsledek furt stejný zařadilo to o stupeň vyšší stupeň než bych dal já a při sebemenším přidání plynu to hned podřazuje klidně o 2 stupně případně i víc a pak to řve a neví co to má zařadit a následně to tam zase nasype nesmyslně vysoký kvalt, aby to mělo nízký emise asi. Prostě voser.
@ryccardo Asi mám nějaký zázračný prototyp Passata s tajným softwarem a funguje mi na pohodu 😅
Nechápu to. Nedávno jsem jezdil Volvo s jejich novou čínskou dvojspojkou a úplná paráda. Ještě lepší jak DSG.
Nechápu to. Nedávno jsem jezdil Volvo s jejich novou čínskou dvojspojkou a úplná paráda. Ještě lepší jak DSG.
@Mokrous Volvo neznám nedokážu posoudit. Třeba to mají naladěný líp.
@ryccardo Já zase neznám jak moc se jim to sere a jak drahý jsou opravy po záruce, když to mají na trhu jen pár let, ale fungovalo to parádně s tím MHEV systémem. Starty člověk nevnímá, dvoulitr benzín běží sametově, převodovka to samý. Rozjezdy přes AutoHold bez škubnutí. (to jsem hned cítil rozdíl oproti koncernu, kde to škubne, když nevíš jak na to). Fakt příjemný. Ale zase neumí naladit přechod mezi rekuperací a fyzickou brzdou a tak v tom není cit a člověk brzdí hůř jak v autoškole. Ale to je asi o zvyku, jako u všeho.
@Mokrous U Volva bych čekal, že to bude mít vyšší úroveň než VW, takže věřím, že to funguje jako celek dobře a kolik to bude stát pak na opravách těžko soudit. Třeba to Číňani vymysleli spolehlivý 😁
@ryccardo Drtivou většinu si vyvíjí a vyrábí Švédi sami ve Švédsku. Geely to jen vlastní. Nová převodovka je společným dílem Švédů a šikmoočků. Údajně bez systémových vad. Těžko říct. Aspoň, že drží rozumný servisní intervaly. Olej v motoru po roce a v DCT po 60 tis. Dneska je ale všechno po záruce šílená loterie.
Musíme si my, co rádi řídíme včerně řazení, přiznat, že nás je opravdu čím dál tím méně. Lidi už berou auto jen spíše jako nutnost na přesun. Což je nejsmutnější například u HH kategorie.
souhlasím, jako stařík nad hrobem se rozhodně hlásím k manuálu 😊
@José Feliciáno
Jedině automatická převodovka. ✌🏻
Jedině automatická převodovka. ✌🏻
@Fernando Martínez
AI sa baví sama so sebou. Kam až sme dospeli...
AI sa baví sama so sebou. Kam až sme dospeli...
@traveldrive
To vážně nemáš co dělat už víc než dvě hodiny, že tu trollíš pod každým druhým příspěvkem? To chce talent. Nebo prázdnej život.
To vážně nemáš co dělat už víc než dvě hodiny, že tu trollíš pod každým druhým příspěvkem? To chce talent. Nebo prázdnej život.
Tak ta manuální modla vznikla v době, kdy manuál byl pomalý a uječený. Teď je umí být rychlý a sametový
@KANKUNEN
Ne. Ta modla vznikla proto, že s manuálním řazením řidič nejen řídí, ale i řadí jak a KDY chce. A o tom to je.
Ne. Ta modla vznikla proto, že s manuálním řazením řidič nejen řídí, ale i řadí jak a KDY chce. A o tom to je.
Manuál už kupuje menšina kupujících a trend je jasný.... nikdy bych si auto na běžné ježdění s manuálem nekoupil, není k tomu jediný důvod.... Raději ve 150tkm zaplatím i drahý servis, než abych každý den kvedlal jak pitomec.
A to, že místní diskutující preferují manuály, jen ukazuje jak vyhraněná a vlastně irelevantní skupina to je 😉 Prostě výrobci dělají ty auta pro běžné zákazníky, ne pro fanoušky....
A to, že místní diskutující preferují manuály, jen ukazuje jak vyhraněná a vlastně irelevantní skupina to je 😉 Prostě výrobci dělají ty auta pro běžné zákazníky, ne pro fanoušky....
@Mr.Murphy Musíte každý den jako pitomec točit volantem. Běžný zákazník právě požaduje spíše jednoduché auto.
@Mr.Murphy
Těch faktorů je více. Stále více lidí je pohodlných a nebojím se říci zdegenerovaných antiřidičů, coz má za následek pokles prodeje manuální převodovky. Druhý dosti výrazný faktor je, ze v hodně případech neni manuál na výběr.
Těch faktorů je více. Stále více lidí je pohodlných a nebojím se říci zdegenerovaných antiřidičů, coz má za následek pokles prodeje manuální převodovky. Druhý dosti výrazný faktor je, ze v hodně případech neni manuál na výběr.
@Mr.Murphy Kazdy kvedla, jak umi... co uz ted.
😄
😄
@Ja Prvni 123 někdo umí a musí, jiný umí a nemusí. Není to o umění, ale o musu. Prostě někdo má na lepší komfort a nemusí. To je typické pro ty, kteří na to nemají, že si to obhajují dovedností. Pak to dopadá, že ten z automatu s manuálem odjede, ten z manuálu každou chvíli třískne hlavou o palubku, jak to tak moc dobře umí.
Automatická převodovka do města a kolon určitě OK, případně nějaká to rodinná vozidla, ale to je tak asi vše. Ty tzv moderní vícestupňové automatické převodovky mnohdy ani netuší jaký převodový stupeň mají zařadit a spíše nutí uživatele do toho tzv manuálně automatického režimu. Když srovnám automat v Octavii IV a Renaultu Duster co mohu s poslední doby, tak ten „starej“ automat v Dusteru byl 100 : 1 ve prospěch Renaultu, ale rovnou říkám nemám zkušenost s prémiovou třídu snad jen s AUDI A7 a to je zase jinde.
@Jiří Kalabza automat je dobrý v daily vždy. Na auta pro zábavu, určená na okruh a podobné, tam určitě pro řidiče je vhodnější manuál, pro více prožitků. A to je tak vše, kde manuál je vhodnější.
Nesmíš srovnávat s automaty, které patří mezi ty nejhorší. DSG není plnohodnotný automat, je to robotizovaná převodovka. Jakýkoliv HDM bude řadit logičtěji.
Nesmíš srovnávat s automaty, které patří mezi ty nejhorší. DSG není plnohodnotný automat, je to robotizovaná převodovka. Jakýkoliv HDM bude řadit logičtěji.
Na vsi má manuál pořád svoje místo. Když nepoznáš provoz, netrápí tě mačkat spojku třikrát za deset sekund. A pak jsou tady ostřílení petrolheadi, kteří požadují u svojí 1,2ky zakoušet ten pocit vytočit motor až k červenýmu, a potom pata špička pata špička meziplyn, cítit to magické spojení s vozem, s koni pod kapotou...
@Man Ký Vytočit motor se dá krásně bez ohledu na objem. 😀 U nízkootáčkových motorů je naopak problém, že se snadno "přetočí".
@Man Ký Ano, po*er se, že mi i u obyčejného auta vyhovuje mít kontrolu nad řazením. Dobré moderní automaty mi nevadí, ale zároveň nemám pocit, že by mi kdovíco přinášely.
@twistedTSD V jednom období som veľa jazdil po meste a dosť času strávil v kolónach - vtedy by som dal za automat všetko. Jedna-dva-stop, jedna-dva-stop, s manuálom ľavé koleno hlasne protestovalo. Teraz jazdím viac po okreskách a po diaľnici a automat mi nechýba. Je to o pohodlí, nejakú dobu som jazdil s Citroenom C4 s meničovým 8-kvaltom a pri pokojnej jazde to bola lahoda.
@Man Ký
Pokud někdo "zkouší pocit vytáčet motor AŽ k červenému", tak je ostřílený asi tak jako Man Ký nebo moje máma. Když už vytáčím motor, abych se bavil, tak DO červeného.
Pokud někdo "zkouší pocit vytáčet motor AŽ k červenému", tak je ostřílený asi tak jako Man Ký nebo moje máma. Když už vytáčím motor, abych se bavil, tak DO červeného.
@Tycoon ok jsi pilot jak má být, ale jedna věc je důležitá, poskakuj půl dne po Praze nebo po Brně v kolonách a hned tě to míchání těsta přestane bavit😊 a dělej to 30 dnů v měsíci a už to pochopíš.
LOL a mimochodem, točit turbobenzín do červeného, ty jsi fakt pilot😊 možná tě to překvapí, ale maximální výkon u takového motoru není v nejvyšších otáčkách, tudíž točit do červeného znamená jít za nižším výkonem, ty ostřílený jezdče😊
LOL a mimochodem, točit turbobenzín do červeného, ty jsi fakt pilot😊 možná tě to překvapí, ale maximální výkon u takového motoru není v nejvyšších otáčkách, tudíž točit do červeného znamená jít za nižším výkonem, ty ostřílený jezdče😊
@Tycoon k červenému a do červeného je jen slovíčkaření. Oboje může znamenat to samé. Jinak, jeslti nejezdíš nějakou starou zdechlinu a točíš do červeného, tak to říká o tobě fakt hodně. Dostávat větší kravál a menší výkon, to se vyplatí.
@Mikesus
Samozřejmě, chtěl jsem Man Kýho poškádlit.
Dle technických údajů je max. výkon od 5000 do 6000 ot/min. Hned v 6000 začíná červené pole a až do 6250, kde se aktivuje omezovač, žádné vadnutí necítím, krásně by se tomu chtělo dále.
Předtím jsem měl motor, kde max. výkon byl v 5400 a červené pole začínalo v 6500. Nikdy jsem omezovač nezkoušel, protože už kolem 6000 se to trápilo.
Samozřejmě, chtěl jsem Man Kýho poškádlit.
Dle technických údajů je max. výkon od 5000 do 6000 ot/min. Hned v 6000 začíná červené pole a až do 6250, kde se aktivuje omezovač, žádné vadnutí necítím, krásně by se tomu chtělo dále.
Předtím jsem měl motor, kde max. výkon byl v 5400 a červené pole začínalo v 6500. Nikdy jsem omezovač nezkoušel, protože už kolem 6000 se to trápilo.
@Tycoon tak snad si ten graf výkonové křivky někdo nevymyslel😊 a krásně by se tomu chtělo dál, ale v reálu nechtělo, sázet na svoje dojmy je dost ošidné, opakovaně jsem dával auto na čip a vždycky jsem si říkal "tvl je to úplně stejné jako předtím" a pak to dáš na brzdu nebo vezmeš do ruky stopky a zjistíš podstatný rozdíl😊
Střídám několik let 2 auta: jedno s mokrou dvouspojkou (DSG DQ381) a druhé s 6 st. manuálem a vůbec manuál nezatracuju, protože
1. je jednoduchý = provozně daleko levnější. Jednou za delší čas se vymění olej a pokud to konstruktéři hodně nepokazili, tak vydrží "věky"
2. dá se s ním častěji jezdit nebo jak se také někdy říká "plachtit" na neutrál, protože např. zmíněné DSG to ani v ECO režimu na plachtění nevyhodnotí
3. s manuálem se řadí sice o něco pomaleji, ale zase je nemožné jako u pádel nechtě přeřadit o 2 stupně, což se mi bohužel občas stává, protože DSG sem tam chvilku přemýšlí, jestli jsem to pádlo opravdu zmáčkl a někdy ho z nedočkavosti zmáčknu ještě jednou
4. při potřebě rychlé akcelerace DSG občas zaváhá pokud není v režimu "Sport"
5. hlavně na silnicích mimo město je myslím manuální řazení celkem pohodě, i když v hustém městském provozu se karta obrací
6. s manuálem se řadí vždy a přesně tak, jak to v daném okamžiku člověk cítí a potřebuje; tento bod měl být na prvním místě, protože toto se automat nikdy nenaučí, ani kdyby měl v sobě zabudovaný AI modul
1. je jednoduchý = provozně daleko levnější. Jednou za delší čas se vymění olej a pokud to konstruktéři hodně nepokazili, tak vydrží "věky"
2. dá se s ním častěji jezdit nebo jak se také někdy říká "plachtit" na neutrál, protože např. zmíněné DSG to ani v ECO režimu na plachtění nevyhodnotí
3. s manuálem se řadí sice o něco pomaleji, ale zase je nemožné jako u pádel nechtě přeřadit o 2 stupně, což se mi bohužel občas stává, protože DSG sem tam chvilku přemýšlí, jestli jsem to pádlo opravdu zmáčkl a někdy ho z nedočkavosti zmáčknu ještě jednou
4. při potřebě rychlé akcelerace DSG občas zaváhá pokud není v režimu "Sport"
5. hlavně na silnicích mimo město je myslím manuální řazení celkem pohodě, i když v hustém městském provozu se karta obrací
6. s manuálem se řadí vždy a přesně tak, jak to v daném okamžiku člověk cítí a potřebuje; tento bod měl být na prvním místě, protože toto se automat nikdy nenaučí, ani kdyby měl v sobě zabudovaný AI modul
@Rosta Jež tak ona robotizovana převodovka neni zrovna bůh ví co. I kdzy ma 2 spojky, pořád je to robot a kdyz zrovna neni připravena, premysli jak student autoškoly.
@Rosta Jež
Hezky shrnuto.
Já podepisují bod 6. Nemám problém s automatem. Ale žádný automat mi neřadí tehdy, kdy chci.
A ano, klidně uznám bez uzardění, že co do rychlosti přeřazení nemám jako řidič co nabídnout proti kvalitním skříním.
Jenže automat mi klidně přeřadí v zatáčce... Skvěle, rychle, plynule. Ale v okamžiku kdy já nechci.
Hezky shrnuto.
Já podepisují bod 6. Nemám problém s automatem. Ale žádný automat mi neřadí tehdy, kdy chci.
A ano, klidně uznám bez uzardění, že co do rychlosti přeřazení nemám jako řidič co nabídnout proti kvalitním skříním.
Jenže automat mi klidně přeřadí v zatáčce... Skvěle, rychle, plynule. Ale v okamžiku kdy já nechci.
@rohYpnol Pokud člověk nezávodí a nehoní sekundy a milimetry v apexu, tak je mu u zadku, jestli to přeřadí, nebo ne.
@Mokrous
Není to jedno. Já v zatáčce prostě až na naprosté výjimky nářadím a je mi to nepříjemné když auto tohle udělá. Navic nejde jen o rychlost. Ale třeba když jedeš po zledovatělé silnici atp.
Není to jedno. Já v zatáčce prostě až na naprosté výjimky nářadím a je mi to nepříjemné když auto tohle udělá. Navic nejde jen o rychlost. Ale třeba když jedeš po zledovatělé silnici atp.
@rohYpnol Já ti rozumím jak to myslíš, ale já teda s mokrou DQ381 neměl nikdy nikde problém. Jezdím v zimě do Alp, kde o sníh a led není nouze, mám jen předohrab a řetězy jsem nikdy nenasadil a vyjelo i sjelo to nesmysl a nikdy jsem nezažil horkou chvilku kvůli převodovce, spíš naopak. Mnohem lépe se to rozjíždí na ledu díky dlouhému prokluzu v oleji, který nedovolí kolům se hned urvat. Za mne to je čistě virtuální a neexistující problém. Pro mne je jediná obava u DSG a to servisní náklady po záruce v případě poruchy.
@Mokrous
Preradenie v zakrute je o pocite, ked si chces urobit radost a povozit sa, ocenis ze po podradeni vies auto v otackach lepsie riadit plynom ci uz brzdis motorom, alebo pridavas a tiez mas rychlu reakciu na plyn a potrebny zatah na vyjazde... pri beznej jazde je to ako vravis sumak, ked nejazdis na limite.
Okrem toho potesi, ze ta ten pohonny retazec aspon na chvilu poslucha a neriesi CO2 😄
Preradenie v zakrute je o pocite, ked si chces urobit radost a povozit sa, ocenis ze po podradeni vies auto v otackach lepsie riadit plynom ci uz brzdis motorom, alebo pridavas a tiez mas rychlu reakciu na plyn a potrebny zatah na vyjazde... pri beznej jazde je to ako vravis sumak, ked nejazdis na limite.
Okrem toho potesi, ze ta ten pohonny retazec aspon na chvilu poslucha a neriesi CO2 😄
@lamal Tomu rozumím a nelze to rozporovat, ale na to jsem jaksi s naftovým kombíkem na dlouhých pracovních cestách, nebo dovolených dávno rezignoval. Auta a techniku obecně mám svým způsobem rád, ale že bych jezdil sportovně pro zábavu, tak to už mě fakt nezajímá. Já se chci jen svižně, levně, bezpečně a pohodlně přepravit z A do B a být maximálně nezávislý.
A když si koupím benzínový kombík, tak se na tom nezmění vůbec nic.
A když si koupím benzínový kombík, tak se na tom nezmění vůbec nic.
@Rosta Jež V jakým autě je ta DQ381? Mě normálně plachtí i v režimu Normal D, V ECO jsem v životě nejel. Poslední dobou spíš jezdím 90% času v režimu Sport a ne, že bych sportoval, ale převodovka se chová nejlíp a drží nejlepší otáčky a má nejlepší reakce. U Passata jsem vypozoroval, že v "D" stačí pustit plyn jemněji/pomaleji a auto plachtí (30-130km/h), ale jakmile sundám nohu rychle z plynu, nebo jedu rychleji, tak brzdí motorem.
@Mokrous Tarraco FR4. Někdy můžu lechtat plyn několikrát po sobě abych ji přiměl, ale plachtit nezačne ani za nic. Někdy zase hned. V ECO s tím ale začíná dříve než v D. Sport jezdím taky, v podstatě střídám všechny 3 režimy, resp. na ECO mám individuální nastavení když jedu (relativně) na pohodu: ECO motor, měkké DCC (na 20" občas lepší) a středně tuhý volant. Na lehké řízení si asi nezvyknu nikdy.
@Rosta Jež Já mám v B8FL trvale režim Individual a volant lehce a tlumiče do poloměka a pákou si přehazuju D a S, ale většinou jsem v S. Já zase nesnáším tuhý volant. Je to sranda, jak chce každý něco jiného...
Pro manuál hovoří nižší pořizovací cena, většinou nižší spotřeba, méně nákladný servis a vyšší bezpečnost. Videa, kde projedou výkladní skříní, protože si špatně navolili automat, to se u manuálu těžko stane. Co hovoří pro automat, přesně nevím. Možná menší hybnost pravé ruky nebo neschopnost pochopit manuální řazení? Určitě bych si na automat brzy zvykl, ale nemám důvod a osobně mi nedává smysl.
Jen nevěřím informaci, že lidé nechtějí manuální převodovky. To jen výrobci většinou u hybridů manuál nenabízí, ale určitě to není proto, že ho řidiči nechtějí.
Jen nevěřím informaci, že lidé nechtějí manuální převodovky. To jen výrobci většinou u hybridů manuál nenabízí, ale určitě to není proto, že ho řidiči nechtějí.
@Pavell6
Automatická převodovka řadí rychleji, pohodlněji, díky ní při rozjezdech auto nechcípne (stane se i zkušeným řidičům), odpadá celý ten proces neustálého přeřazování v kolonách, člověk může projet zatáčkou bez toho, aby musel pouštět jednou rukou volant.
Možná se karta obrací, jak nastupuje nová generace, která nevidí smysl ve zbytečné věci jako je manuální řazení. Konečně.
Automatická převodovka řadí rychleji, pohodlněji, díky ní při rozjezdech auto nechcípne (stane se i zkušeným řidičům), odpadá celý ten proces neustálého přeřazování v kolonách, člověk může projet zatáčkou bez toho, aby musel pouštět jednou rukou volant.
Možná se karta obrací, jak nastupuje nová generace, která nevidí smysl ve zbytečné věci jako je manuální řazení. Konečně.
Pro zastánce manuálu: za posledních 10 let přibylo na silnicích tolik "řidičů" bez sebemenšího talentu k jízdě samotné, řidičů bez řidičské empatie, kterým dělá problém už jen aby dokázali trefit zatáčku nebo zelenou na křižovatce... Já tvrdím, že automat je základním předpokladem pro zvýšení bezpečnosti na silnicích. Obrovskou skupinu "řidičů" osvobodí od jedné z činností, na kterou se neustále musí soustředit, kterou neustále dělají špatně a zvyšují tím nervozitu v ulicích i na silnicích. Ať žijou kvalitní automaty bez start-stopu!
@Ringhofer navíc automat uvolní jednu ruku a ta se může věnovat chatování nebo surfování na mobilu😊
@Ringhofer
Naprostý omyl.
To by totiž tu pozornost museli přesunout směrem k řízení.
Jenže NAIPAK automat umožňuje začít dělat při řízení spoustu jiných věcí, protože na řízení rázem stačí jen jedna noha a jedna ruka.
Naprostý omyl.
To by totiž tu pozornost museli přesunout směrem k řízení.
Jenže NAIPAK automat umožňuje začít dělat při řízení spoustu jiných věcí, protože na řízení rázem stačí jen jedna noha a jedna ruka.
@Ringhofer Zkušený řidič už řadí naprosto zautomatizovaně, až podvědomě. 🙂👍
@Arese
Přesně tak. Řazení je jako když člověk zamyká dům. Dělá to automatizovaně, aniž by o tom věděl.
Přesně tak. Řazení je jako když člověk zamyká dům. Dělá to automatizovaně, aniž by o tom věděl.
@Arese Nejhorší je, když si zkušený řidič po 4 letech s automatem sedne do manuálu s extrémně tichým benzínem a puštěnou muzikou a zapomene, že má taky občas řadit.
Vlastní zkušenost 😅😅😅
Vlastní zkušenost 😅😅😅
Manual je fajn. Az na to, ze mi 14 hodin pred dovolenkou odisiel pomocny spojkovy valec... Ale 80% cesty neradim, takze mi manual staci.
Automat je super vec...
...do kolony. Mimo pojizdeni v kolone jsem jeste nenasel automat, co by radil, jak mi vyhovuje. V praci me casto posadi za volant ruznych stroju, spise novejsich, leckdy s automatem. Pokud to auto umi, stejne nakonec skoncim tim, ze si radim sam sekvenckou. Kdyz clovek netlaci na pilu, tak prevodovka radi az moc ochotne, drzi otacky dole. Kdyz na to slapnu, tak se chvili nic nedeje, a pak otacky zbesile vystreli. Jako turbolag na steroidech. Strasne tam chybi "stredy".
A Ozzmanuv megane zas na muj vkus nekdy ty otacky drzi moc.
Zkratka a proste s zadnym automatem jsem nenasel takovou kontrolu nad otackami a dynamikou vozu, jakou mam s manualem. Zadna se mi tak rikajic nestrefuje do nohy. A mimoto me razeni porad jeste bavi.
...do kolony. Mimo pojizdeni v kolone jsem jeste nenasel automat, co by radil, jak mi vyhovuje. V praci me casto posadi za volant ruznych stroju, spise novejsich, leckdy s automatem. Pokud to auto umi, stejne nakonec skoncim tim, ze si radim sam sekvenckou. Kdyz clovek netlaci na pilu, tak prevodovka radi az moc ochotne, drzi otacky dole. Kdyz na to slapnu, tak se chvili nic nedeje, a pak otacky zbesile vystreli. Jako turbolag na steroidech. Strasne tam chybi "stredy".
A Ozzmanuv megane zas na muj vkus nekdy ty otacky drzi moc.
Zkratka a proste s zadnym automatem jsem nenasel takovou kontrolu nad otackami a dynamikou vozu, jakou mam s manualem. Zadna se mi tak rikajic nestrefuje do nohy. A mimoto me razeni porad jeste bavi.
@Naughtilus ZF a máš pokoj. Tak jako on řadit vážně neumím. A že ho nakonec dali i do eMkových bavoráků o něčem vypovídá.
@Man Ký To je trosku jina cenova.
Jako bych si stezoval na jidlo z mekace, a nekdo mi poradil, at chodim jist do cafe imperial...
Jako bych si stezoval na jidlo z mekace, a nekdo mi poradil, at chodim jist do cafe imperial...
@Naughtilus I tam ti dají kuře, co nejde od kosti a ještě tam je krev. Ale obecně tam vaří slušně.
@Mokrous tomu se říká supreme😊
@Man Ký lidi zvyklí na suchou podrážku a mekáč mají problém s medium, nebo medium-rare masem, protože je tam "krev", což tedy ani ve skutečnosti krev není
@Man Ký Tomu se říká salmonela, odborníku.
@Mokrous ty fakt neznáš úpravu zvanou "supreme"? aby se docílilo šťavnatosti, připravuje se rychle a s tím, že není připraveno u kosti "do konce" se počítá, ta část se potom nejí😊 kdyby se to udělalo až "do konce" všude, tak to maso bude vysušený😊
nic si z toho nedělej, kdysi jsme se pohádali s obsluhou v Chorvatsku, že ty olihně mají v žaludku mikrotenový sáček😊
nic si z toho nedělej, kdysi jsme se pohádali s obsluhou v Chorvatsku, že ty olihně mají v žaludku mikrotenový sáček😊
@Man Ký
Co na to CML? Všimněme si zejména poslední věty...
Kuřecí supreme je porce kuřecích prsou, která zůstává s kostí a kůží, často včetně části křídla. Je to část kuřete, která se považuje za nejkvalitnější a nejšťavnatější, a proto je oblíbená v gastronomii.
Co je kuřecí supreme?
Kuřecí supreme je v podstatě kuřecí prso, kterému zůstává kost a kůže, a často i část křídla.
Tento termín se používá v kulinářství k označení nejlepší části kuřete, která je ideální pro přípravu šťavnatých pokrmů.
Při přípravě kuřecího supreme se dbá na to, aby maso zůstalo měkké a šťavnaté, a to i díky přítomnosti kosti a kůže.
Proč se používá pojem supreme?
Slovo "supreme" v gastronomii obecně označuje to nejlepší z dané suroviny.
V případě kuřete se jedná právě o tuto porci s kostí a kůží, která se vyznačuje skvělou chutí a šťavnatostí.
Tento termín je užíván v restauracích k označení kvalitního a chutného pokrmu.
Jak se kuřecí supreme připravuje?
Kuřecí supreme je vhodné péct, grilovat nebo smažit.
Díky zachované kosti a kůži se maso nevysuší a zůstane šťavnaté.
Při přípravě je důležité dbát na to, aby bylo kuře dostatečně propečené.
Co na to CML? Všimněme si zejména poslední věty...
Kuřecí supreme je porce kuřecích prsou, která zůstává s kostí a kůží, často včetně části křídla. Je to část kuřete, která se považuje za nejkvalitnější a nejšťavnatější, a proto je oblíbená v gastronomii.
Co je kuřecí supreme?
Kuřecí supreme je v podstatě kuřecí prso, kterému zůstává kost a kůže, a často i část křídla.
Tento termín se používá v kulinářství k označení nejlepší části kuřete, která je ideální pro přípravu šťavnatých pokrmů.
Při přípravě kuřecího supreme se dbá na to, aby maso zůstalo měkké a šťavnaté, a to i díky přítomnosti kosti a kůže.
Proč se používá pojem supreme?
Slovo "supreme" v gastronomii obecně označuje to nejlepší z dané suroviny.
V případě kuřete se jedná právě o tuto porci s kostí a kůží, která se vyznačuje skvělou chutí a šťavnatostí.
Tento termín je užíván v restauracích k označení kvalitního a chutného pokrmu.
Jak se kuřecí supreme připravuje?
Kuřecí supreme je vhodné péct, grilovat nebo smažit.
Díky zachované kosti a kůži se maso nevysuší a zůstane šťavnaté.
Při přípravě je důležité dbát na to, aby bylo kuře dostatečně propečené.
@Mokrous viděl jsem to v nějakém kuchařském pořadu, neumím to najít, takže se klidně můžeme dohodnout, že máš pravdu.
@Man Ký Tys to viděl, ale já to u Zdendy musel žrát a nedožral... Ale svíčkovou měl perfektní a nejvíc mě bavil pingl, co mi přidával teplý knedle a dolíval omáčku. Musel jsem se smát, ale bylo to fajn. Vlastně tam bylo vždycky všechno dobrý až na to kuře jednou, to jim prostě ulítlo.
@Mokrous hele fakt nekecám, bylo to v nějakém kuchařském pořadu a vysvětloval tam, že maso u kosti se nejí, udělat kuře je kumšt, dobrý, nevím, jestli vaříš, existuje jeden způsob, kterému se nic nevyrovná, jak tak jednoduchý, že to dokáže udělat i pětileté dítě, ale daní za to je neuvěřitelně zprasená trouba, jde o to, že prsa potřebují jiný čas než stehna
ale tomuhle se nic nevyrovná. chutná to jak grilované, všechno dokonale šťavnaté a propečené, lepší kuře jsem nikdy nejedl a od té doby co jsem ho zkusil už jsem ho jinak ani nedělal.
recepty.cuketka.cz/pecene-kure/
ale tomuhle se nic nevyrovná. chutná to jak grilované, všechno dokonale šťavnaté a propečené, lepší kuře jsem nikdy nejedl a od té doby co jsem ho zkusil už jsem ho jinak ani nedělal.
recepty.cuketka.cz/pecene-kure/
@Man Ký Vařím celej život podle woka, zobáku a rypáku a na zaručený rady z internetů zvysoka seru. Hlavně na rady typu nic neumývej a sežer to i s peřím a hounama z kombinátu...
@Mokrous tohle stojí za vyzkoušení a udělal to i člověk, který v životě neuvařil víc než vodu na čaj.
@Man Ký Přesně pro tyhle vořežpruty jsou tyhle imbecilní recepty. Až si budu chtít dát špinavý suchý maso bez chuti a zasrat troubu, tak si na ten recept vzpomenu, slibuju. Ale teď si zrovna radši dopřávám kuřátko na bílých paprikách, kari, smetaně atd. s basmati dušenou rýží, co jsem si zrovna uvařil. Sratchky z netu a "restaurací" přenechám bohatým pražákům.
@Mokrous sorry, ty jsi fakt král předsudků a mindráků...
@Man Ký Ne, jen nejsem vylízanej a neschopnej pozer.
@Mokrous borec který dokola píše, jak chtěl koupit pětkové BMW a tamto a tamto, ale vůbec ho to jako neoslovilo a vlastně ten Passat je nejlepší na světě není rozhodně vylízanej a neschopnej pozér😊
ale fakt je, že tahle charakteristika sedí daleko líp😊
www.mojepsychologie.cz/…nebo-humorem-608
no jako ten Cayenne je rozhodně zajímavé auto, ale moje EVO...😊
ale fakt je, že tahle charakteristika sedí daleko líp😊
www.mojepsychologie.cz/…nebo-humorem-608
no jako ten Cayenne je rozhodně zajímavé auto, ale moje EVO...😊
@Man Ký Co to meleš za srač.y? Já jsem sice kdysi před léty chtěl 540i Touring G31 a bylo to úžasné auto. A rozhodně lepší o jeden vesmír než Passat. Ale nehodlal jsem dát takovej ranec za auto, se kterým nic nenajedu a bude stát na ulici bez garáže a propadat se o miliony na ceně. A právě proto, že nejsem pos.anej pozer si vystačím s kompromisním Passatem, vole. A to, že to je v dané ceně velmi dobrý univerzál platí dál. Na zvracení je mi ze všech novinek na trhu. A to jak z BMW, tak Audi, tak i VW. Ze všech. Tak si svoje psychoanalýzy schovej pro jiný magory, nebo pro sebe.
@Mokrous a krom té psychoanalýzy z odkazu ještě přidám: a uprděnej závistivej čecháček😊 když má někdo lepší auto, hned se vytahuje a je to pozér😊 do nóbl restaurací chodí jenom pozéří, ale když tam jde Mokrous, je to něco úplně jiného😊 kdo vaří podle receptu z internetu je trouba, protože Mokrous vaří podle intuice. no prostě celkově, cokoliv Mokrous udělá ve zlato se převrátí, zatímco zbytek světa jenom lapá po dechu😊
@Man Ký Teď jsi to trefil. Jen si tu hryžu nehty závistí a moc bych chtěl bejt zazobanej nenažranec a mít před barákem 17 poršáků a 8 Bentleyů aby všichni viděli. A jen korzovat mezi Pařížskou a michelinskejma restauracema. A na dovolený chci tam co všichni, hezky do fronty na instaselfie. Ale já jsem bohužel jen ten zaprděnej cocot a tak si musím doma dělat všechno sám, dobrý jídla, dobrý kafe, musím jezdit jen ekonomickejma autama a dělat menší CO2 stopu a to mě taky hrozně se.re. A volno trávím na opuštěných místech bez lidí, lanovek, předražených hospod a stupidních atrakcí a jako duševní mrzák si jen užívám klidu, samoty a úžasné přírody. A až se vrátím domů, tak hned přemejšlím, jak se jako správnej šimpanz zapojit do davu a snažit se urvat co se dá, oje.at všechny kolem, zdevastovat planetu, co jen lze, protože žijeme jen jednou, ne a tak je potřeba to pořádně rozjet a po mě potopa...
Jen nechápu, proč tě tak trápí, že neocením tvoje ubohý internetový recepisy... Sere tě, že seš kopyto a neumíš vařit? Nejsi sám. Kopyt je okolo nekonečný množství.
Jen nechápu, proč tě tak trápí, že neocením tvoje ubohý internetový recepisy... Sere tě, že seš kopyto a neumíš vařit? Nejsi sám. Kopyt je okolo nekonečný množství.
@Mokrous a zas, slovní průjem na téma "jaký jsem já borec a ostatní jací jsou idyoti" schválně si někdy vylistuj kolik příspěvků píšeš o sobě a o svojem autě a budeš překvapen, jak nekonečně velkej narcis seš😊 ty o sobě píšeš nonstop, všichni už to znají nazpaměť!
a to kuře si někdy upeč, zahoď ty svoje předsudku, i člověk, co má před barákem tři Porsche, může být úplně v pohodě a passátník z paneláku může být plnej žluči a závisti😊
a to kuře si někdy upeč, zahoď ty svoje předsudku, i člověk, co má před barákem tři Porsche, může být úplně v pohodě a passátník z paneláku může být plnej žluči a závisti😊
@Man Ký Já si nemyslím, že jsem borec. Jen už mám po krk a u prd.ele všech těch dnešních sratchek, šmejdů, pozlátek, cocůtků a pozérů, neschopných a všehoschopných nenažranců bez špetky sebereflexe. Ať se klidně celá ta skvělá civilizace šimpanzů a jájů v hilfigerech nakonec umlátí klackama, jako jejich předci.
A když mluvím o sobě, nebo svým autě, tak ne proto, protože jsem narcis, ale proto, protože o sobě a svým autě něco vím a vyjadřuju se zásadně k věcem o kterých něco vím, na rozdíl od šimpanzů, kteří musí vřeštět a komentovat a dělat soudy o všem o čem nemají ani ánung.
Ale je hezký, že si se na mne tak zaměřil a máš o mne takovou péči. Skoro by člověk až tak nějak zacítil to o potrefené huse...
A když mluvím o sobě, nebo svým autě, tak ne proto, protože jsem narcis, ale proto, protože o sobě a svým autě něco vím a vyjadřuju se zásadně k věcem o kterých něco vím, na rozdíl od šimpanzů, kteří musí vřeštět a komentovat a dělat soudy o všem o čem nemají ani ánung.
Ale je hezký, že si se na mne tak zaměřil a máš o mne takovou péči. Skoro by člověk až tak nějak zacítil to o potrefené huse...
@Mokrous cituji😒br />
Konverzační narcista má tendenci se při rozhovoru s ostatními zaměřovat na sebe. Může se přitom projevovat mnoha způsoby: například ztrácí zájem, když druhý něco sdílí, má nutkání přesměrovat tok konverzace na sebe, často nabízí nevyžádané rady, zásobuje vás nekonečnými výklady o svém životě.
koho mi to připomíná?😊
ale mám takovýho kámoše a musím mu poradit, že až mu to někdo vyčte musí říct: mluvím pořád o sobě, protože toho o sobě vím nejvíc😊
a nejlepší je, že ty se chceš bránit, že to tak není a vzápětí to dalšími větami jenom potvrdíš😊)) NARCIS jak vyšitej😊
Konverzační narcista má tendenci se při rozhovoru s ostatními zaměřovat na sebe. Může se přitom projevovat mnoha způsoby: například ztrácí zájem, když druhý něco sdílí, má nutkání přesměrovat tok konverzace na sebe, často nabízí nevyžádané rady, zásobuje vás nekonečnými výklady o svém životě.
koho mi to připomíná?😊
ale mám takovýho kámoše a musím mu poradit, že až mu to někdo vyčte musí říct: mluvím pořád o sobě, protože toho o sobě vím nejvíc😊
a nejlepší je, že ty se chceš bránit, že to tak není a vzápětí to dalšími větami jenom potvrdíš😊)) NARCIS jak vyšitej😊
@Man Ký OK, tak už se tím netrap. Já jsem narcis a ty jsi jdi upéct skvělý nemytý suchý kuře s peřím. Ať si taky chvilku připadáš jako borec.
ono moc se nemluví o problému některých automatu při couvaní, kdy s autem nejde krokovat,popojiždět při manevrovaná v uzkych prostorech kdy automat prudce vystřelí Dále pak už jsou i v ČR k vidění dopravní nehody kterým sme se smáli v počátcích internetovych videii,obzvláště pak usa Kdy například vozidlo u parkovací závory jehož řidič nedosáhne s listkem a vozidlo zboří vše okolo
@Flai Psal jsem to tady mockrat.
S dvouspojkou je zivot ve meste utrpeni.
Parkovat s tim poradne nejde a v kolonach nezdrave rychle potrebuje vymenit ty spojky.
S dvouspojkou je zivot ve meste utrpeni.
Parkovat s tim poradne nejde a v kolonach nezdrave rychle potrebuje vymenit ty spojky.
@Flai S mým DSG DQ381 můžu parkovat na milimetry kdykoli bez potíží a nedávno jsem v městském provozu a 37℃ vedrech testoval suchou DQ200 a bez nejmenšího problému šlo jemně parkovat.
Nová dvojspojka ve Volvu funguje ještě sametověji. Naprosto parádně.
A nevím co s tím mají společného dopravní nehody naprostých idi*tů, co si pletou i 2 pedály...
Nová dvojspojka ve Volvu funguje ještě sametověji. Naprosto parádně.
A nevím co s tím mají společného dopravní nehody naprostých idi*tů, co si pletou i 2 pedály...
@Flai To ale popisuješ běžnou dvouspojkovou převodovku. Tu třeba já považuji jenom jako nějaký mezikrok mezi manuálem a automatem. Ano, pro méně zkušeného řidiče je s tím dřina zaparkovat ve svahu podélně.
Protože plnotučný hydromechanický automat u mercedesu ti naopak dovolí si s autem hrát pomalu na milimetry. A klidně za ním může být přívěs.
Ty popisované nehody nejsou o převodovce, ale o idiocii "řidičů".
Protože plnotučný hydromechanický automat u mercedesu ti naopak dovolí si s autem hrát pomalu na milimetry. A klidně za ním může být přívěs.
Ty popisované nehody nejsou o převodovce, ale o idiocii "řidičů".
@mariov8 však taky dvouspojka je jen robot s druhou spojkou. A nejhorší automat je robot.
@mariov8 Já už to tady několikrát kdysi psal. Když jsem měl na nějaký čas hydroměnič Aisin v nové 508 2.0HDI, tak nebylo možné vůbec couvat do mírného kopce, aniž bych jezdil a skákal sem a tam jako ***. Dnes s mokrou DSG parkuju podélně i v kopci celkem na pohodu. Ono dost záleží na implementaci a softwaru a na tom, zda jsou spojky suché, nebo v oleji atd... Ale není to 100 a 1, že dvojspojka nefunguje a hydroměnič jo. Může to být přesně naopak.
Mezi seniory se zatím ještě nepočítám, ale manuál mi sedí taky víc. Automat kvůli manželce, ten zase sedí více ji.
nechteji ale pak koukaji kolik stoji servis a pripadne opravy kor znacek typu hyundai a podobne kdo nechce dvakrat zaplatit auto radsi si radi sam
No, lide by je i chteli... ale nabidka urcuje poptavku.
@Ja Prvni 123 Reálný důvod je totiž jinde, automobilkám se lépe párují s dnes povinnými asistenčními systémy. A vypadne pro práci některých systémů problematický neovladatelný bod = řidič ne-šlapající na spojku. Jo a samozřejmě honba za CO2 je za tím také.
Řudič labužník samozřejmě volí manuální skříň a trojici pedálů! 🙂👍
Celý život jezdím auty s manuálem a moje další daily auto bude mít automat. Manuální řazení si nechám ve starých autech, co mám pro zábavu.
Taky jsem starý, a když jsem si kupoval nedávno auto, tak mě vůbec nenapadlo přemýšlet o nějakém automatu. Nic racionálního v tom nebylo, je to jen v tom, že staří lidé nemají rádi změny. To auto, co jsem chtěl , bylo pouze v automatu. Tak jsem ho vzal a dneska by mě zpátky k manuálu nikdo nedostal. Jen se směju argumentům některých řidičů, co to ani nezkusili, a perou se za možnost pořád něco kvedlat rukama a nohama během jízdy.
Jezdím jak s manuálem tak s automaty (měničový a DSG). Automatem nikdy nedosáhnu takové spotřeby, navíc zbytečně brzdím, protože i když přepnu do manuálního režimu tak si auto brzdí jak chce. Navíc měničový automat má nejen vyšší ztráty v hydroměniči ale i v planetové převodovce.
@narona už jsem se chtěl vyhnout zbytečné debatě, protože už kolem toho tady bylo napsáno mnoho zbytečných slov, ale...
čím rychleji jezdíš, čím více jezdíš na dálnici, tím méně je manuál úspornější, protože se stačí podívat na otáčky, které má při rychlosti 130 km/h šestistupňový manuál a osmi nebo desetistupňový automat. v běžných městských a příměstských rychlostech je šest kvaltů dost, třeba v Německu už bude rozdíl rapidní. pokud má automat nějaké ztráty, dožene to dalšími převodovými stupni, na což nemá manuál odpověď. a potom ještě jedna důležitá věc, automat není líný, řadí pokaždé, když mu to software přikáže, nedělá chyby, není zamyšlený, je vždy stoprocentně soustředěný.
čím rychleji jezdíš, čím více jezdíš na dálnici, tím méně je manuál úspornější, protože se stačí podívat na otáčky, které má při rychlosti 130 km/h šestistupňový manuál a osmi nebo desetistupňový automat. v běžných městských a příměstských rychlostech je šest kvaltů dost, třeba v Německu už bude rozdíl rapidní. pokud má automat nějaké ztráty, dožene to dalšími převodovými stupni, na což nemá manuál odpověď. a potom ještě jedna důležitá věc, automat není líný, řadí pokaždé, když mu to software přikáže, nedělá chyby, není zamyšlený, je vždy stoprocentně soustředěný.
@Man Ký
Bohužel, přidal si jen další zbytečná slova. Já přidám jen stručnou technickou realitu.
Ford Mustang MY25 Technická data
Spotřeba dle WLTP v režimu Very High (Dálnice)
5.0 Ti-VCT V8 Manuál 6.st: 10,2 l/100 km
5.0 Ti-VCT V8 Automat 10st: 10,7 l/100 km
Manuál je na dálnici o půl litru úspornější.
Bohužel, přidal si jen další zbytečná slova. Já přidám jen stručnou technickou realitu.
Ford Mustang MY25 Technická data
Spotřeba dle WLTP v režimu Very High (Dálnice)
5.0 Ti-VCT V8 Manuál 6.st: 10,2 l/100 km
5.0 Ti-VCT V8 Automat 10st: 10,7 l/100 km
Manuál je na dálnici o půl litru úspornější.
@Tycoon to je jako kdybych ti sem teď hodil technická data BMW M3, která uvádějí u manuálu o dvě deci vyšší spotřebu, než u automatu. tedy - úplně k hownu.
ne, pokud motor točí při stejné rychlosti méně otáček díky zpřevodování, zcela jednoznačně bude mít nižší spotřebu. ledaže by ten automat od Fordu řadil ve 110 km/h čtyřku a další kvalty si nechával na rychlosti blížící se třístovce😊
ne, pokud motor točí při stejné rychlosti méně otáček díky zpřevodování, zcela jednoznačně bude mít nižší spotřebu. ledaže by ten automat od Fordu řadil ve 110 km/h čtyřku a další kvalty si nechával na rychlosti blížící se třístovce😊
@Tycoon ale když si tak potrpíš na ty tabulkové údaje
Spotřeba paliva, výkonnostní
a hmotnostní parametry
Emise* CO
[g/km]
2
Spotřeba paliva
kombinovaná*
[l /100 km]
Max. rychlost
[km/h]
0-100 km/h
[s]
Minimální
provozní
hmotnost
celkem** [kg]
Max. přípustná
hmotnost
vozidla** [kg]
Fastback
5.0 Ti-VCT V8 GT (449 k) 6st. manuální 278 12,2 250 4,9 1 818 2 087
5.0 Ti-VCT V8 GT (449 k) 10st. automatická 268 11,8 250 4,6 1 831 2 087
5.0 Ti-VCT V8 BULLITT (460 k) 6st. manuální 287 12,6 262 4,9 1 831 2 087
Convertible
5.0 Ti-VCT V8 GT (449 k) 6st. manuální 284 12,5 250 5,1 1 882 2 041
5.0 Ti-VCT V8 GT (449 k) 10st. automatická 273 12,0 250 4,8 1 893 2 041
Spotřeba paliva, výkonnostní
a hmotnostní parametry
Emise* CO
[g/km]
2
Spotřeba paliva
kombinovaná*
[l /100 km]
Max. rychlost
[km/h]
0-100 km/h
[s]
Minimální
provozní
hmotnost
celkem** [kg]
Max. přípustná
hmotnost
vozidla** [kg]
Fastback
5.0 Ti-VCT V8 GT (449 k) 6st. manuální 278 12,2 250 4,9 1 818 2 087
5.0 Ti-VCT V8 GT (449 k) 10st. automatická 268 11,8 250 4,6 1 831 2 087
5.0 Ti-VCT V8 BULLITT (460 k) 6st. manuální 287 12,6 262 4,9 1 831 2 087
Convertible
5.0 Ti-VCT V8 GT (449 k) 6st. manuální 284 12,5 250 5,1 1 882 2 041
5.0 Ti-VCT V8 GT (449 k) 10st. automatická 273 12,0 250 4,8 1 893 2 041
@Man Ký
Nezáleží jen na motoru, ale také na ztrátách hnacího řetězce. A ztráty v automatu jsou větší než ztráty v manuálu. Představ si to prostě tak, jako by automat neustále mírně přibrzďoval hnaná kola. Motor musí vstřikovat více paliva, aby to vykompenzoval.
Hoď sem technická data BMW M3, konkrétně spotřebu WLTP v režimu Very High (dálnice)
Pro Ford Mustang jsou data zde
www.ford.de/…Mustang_MY25.pdf
Spotřeba ve WLTP režimech pro 6st. manuál vs. 10st. automat.
Very low (město): 20,7 vs. 20,8
Low (příměsto): 12,6 vs. 12,3
High (mimo město): 10,1 vs. 10,1
Very High (dálnice): 10,2 vs. 10,7
Kombinace: 12,0 vs. 12,2
Nezáleží jen na motoru, ale také na ztrátách hnacího řetězce. A ztráty v automatu jsou větší než ztráty v manuálu. Představ si to prostě tak, jako by automat neustále mírně přibrzďoval hnaná kola. Motor musí vstřikovat více paliva, aby to vykompenzoval.
Hoď sem technická data BMW M3, konkrétně spotřebu WLTP v režimu Very High (dálnice)
Pro Ford Mustang jsou data zde
www.ford.de/…Mustang_MY25.pdf
Spotřeba ve WLTP režimech pro 6st. manuál vs. 10st. automat.
Very low (město): 20,7 vs. 20,8
Low (příměsto): 12,6 vs. 12,3
High (mimo město): 10,1 vs. 10,1
Very High (dálnice): 10,2 vs. 10,7
Kombinace: 12,0 vs. 12,2
@Tycoon dyť to píšu furt dokola. čím vyšší rychlost, tím větší výhoda pro automat s více stupni. čím méně pedant řidič, tím více výhoda pro automat. kdo bude vyřazovat, včas řadit, podřazovat, bude mít lepší spotřebu, když se na to dokonale soustředí. ale mimo vstupní investice už to není tak, že by musel být manuál levnější na provoz. a světe div se, automobilky vyřazovaly manuál z nabídky hlavně kvůli emisím.
@Man Ký
Ano, automobilky to dělaly v předchozích letech, kdy EU přepočítávala spotřebu (emise CO2) změřené dle realistické světové WLTP metodiky na svou nerealistickou evropskou metodiku NEDC, kde automaty s vyššími vnitřními odpory dokázaly "vykouzlit" nižší spotřebu (emise CO2) než manuály.
Ale to letos skončilo. Už se to nepřepočítává. Automaty nebo malinké motůrky přišly o nerealistické výhody v metodice NEDC. To je mimochodem důvod, proč v Oktávce a spol. skončil 1.0 TSI a byl nahrazen větším 1.5 TSI.
Ano, automobilky to dělaly v předchozích letech, kdy EU přepočítávala spotřebu (emise CO2) změřené dle realistické světové WLTP metodiky na svou nerealistickou evropskou metodiku NEDC, kde automaty s vyššími vnitřními odpory dokázaly "vykouzlit" nižší spotřebu (emise CO2) než manuály.
Ale to letos skončilo. Už se to nepřepočítává. Automaty nebo malinké motůrky přišly o nerealistické výhody v metodice NEDC. To je mimochodem důvod, proč v Oktávce a spol. skončil 1.0 TSI a byl nahrazen větším 1.5 TSI.
@Tycoon jak už jsme si jednou říkali, když byly auta s pětistupňovou převodovkou, nebylo to nic extra na dálnici, proto se přidal šestý převodový stupeň a zlepšilo se to, co se asi stalo, když se přidal ještě sedmý a osmý, nebo dokonce devátý a desátý? nezapomeň říct, že tobě pět kvaltů ke štěstí stačilo, to už jsme dlouho neslyšeli😊
@Man Ký To bych musel jezdit nad 150 abych poznal výhodu 10. převodového stupně 😁 Máme v rodině automaty 6 stupňové a manuál 6 a 4 stupňový. Převodové poměry v hlavě nemám. A jezdím stejně do 120.
@narona ZF řadilo v pohodě osmičku v šedesáti...
@Man Ký Se ZF jsem nejezdil. Porovnávám pro mě dostupné automaty ve Volvech XC 90, V60, Oktávce IV. A ano, v XC 90 řadí 6 také kolem 80 km/h. Jeden z problémů je že automat někdy drží zařazenou nižší rychlost s kopce i když brzdit nepotřebuju, protože následuje zase kopec nahoru. V Mits. L200 s manuálem a 300 kg na korbě umím jezdit za 7 litrů (měřeno z tankování). XC 90 se stejnou zátěží se nikdy nedostanu pod 8,5. Benzínovou oktávkou 1,8 20V jsem jezdil za 6,5. Dnes služební OIV 2.0 TDi s DSG se stejnou zátěží (jasně, auto samo od sebe je těžší) jedu stejnou trasu za 6. Yetim 2.0 Tdi s manuálem za 4,7.
Fakt elektromobily nepoužívajú viacstupňovú prevodovku ? Ako ktoré ...
@Dušan Trnka Ty lepší mají alespoň dvoustupňovou převodovku. Protože i elektromotor má otáčkovou charakteristiku. Ty horší jenom jeden jízdní stupeň realizovaný několikastupňovým sestupem, protože elektromotor je vysokootáčkový stroj se stropem v automotive běžně v rozsahu 10 000 - 14 000. Řeší se to tak, že se elektromotor předimenzuje, to je levnější než převodovka.
ja som v teame manual... tak dlho ako budem vladat. problem je, ze pomaly uz nie je co kupit s manualom... vsetko su to zakladne modely a zakladne motory.... 😞 (pokial neratam porsche 911 T.)
No u starších lidí vidím, že spíše koukají na cenu a nechce se jim dát 50 tisíc za něco co nepotřebují. Až potom co opravdu mají zdravotní problém tak začnou uvažovat o automatu.
Každopádně moje zkušenost je, že u malých motorů jsou ty automaty opravdu peklo. Buď to podtáčí motor, což způsobuje velmi nepříjemné vibrace a nebo naopak ve sportovním režimu drží motor ve vysokých otáčkách po dlouhou dobu úplně zbytečně. Třeba 1,6 diesel motory od VW v generaci dvojkových ovcí a novější. To ten manuál je opravdu lepší volba.
Dvojspojky u dvoulitrů už nejsou tak špatný. S tím už se dá docela dobře fungovat. U větších motorů už potom ty automaty s automatickou převodovkou fungují zase mnohem lépe.
Každopádně moje zkušenost je, že u malých motorů jsou ty automaty opravdu peklo. Buď to podtáčí motor, což způsobuje velmi nepříjemné vibrace a nebo naopak ve sportovním režimu drží motor ve vysokých otáčkách po dlouhou dobu úplně zbytečně. Třeba 1,6 diesel motory od VW v generaci dvojkových ovcí a novější. To ten manuál je opravdu lepší volba.
Dvojspojky u dvoulitrů už nejsou tak špatný. S tím už se dá docela dobře fungovat. U větších motorů už potom ty automaty s automatickou převodovkou fungují zase mnohem lépe.
Naštěstí si nemusím vybírat. Manuál mám ve staré (kompletně zrenovované) e46 330i. Tam si ho užívám, radost z řízení a z kontaktu s autem je nesporná. Na běžné ježdění je ale nesrovnatelně lepší X3 3.0d se ZF8. Převodovka řadí skvěle, hladce, bez váhání a prešlapů. Přiznávám to nerad, ale muset si vybrat jen jeden typ převodovky, dnes už bych jednoznačně sáhnul po automatu.
Kombinace
měst👋dálnice/přivaděče více pruhů - automat
měst👋okreska/takřka žádné připojovací pruhy - manuál
měst👋dálnice/přivaděče více pruhů - automat
měst👋okreska/takřka žádné připojovací pruhy - manuál
Lenost,pohodlnost,neumí řídit.
@Melas Pohodlnost ano. Ale to nemá vůbec nic společného s uměním řídit. Řízení není o řazení. Řízení je 101 jiných dovednostech. A pro začínající řidiče je rozhodně lepší automat, protože se můžou víc soustředit na jízdu než na hloupé mačkání spojky a hledání správného kvaltu. Takže pak řídí líp.
Myslím, že většina lidí nechtěla manuální převodovky nikdy. Jen jim nic jiného nezbývalo, když s automatickou byla auta mnohem dražší a museli pořád šetřit na všem.
Konečně teda. Jsme tu 100 let za opicema s manuálama.
Moderní automaty jsou ve všem lepší.
Konečně teda. Jsme tu 100 let za opicema s manuálama.
Moderní automaty jsou ve všem lepší.
Vždycky jsem měl raději manuál. Ale skoro v 50ti už mě to přestalo bavit. Mám automat a je to paráda, nikdy bych už neměnil. Teď mi přijde až hloupé, proč bych furt měl šlapat spojku a kvrdlat nějakou pákou. Hlavně pro začínající řidiče a řidičky je to naprosto zbytečný stres.
Za mňa osobne ba dauly car už jedine automat ,jedine keby som mal nejaké športové vozidlo tak manuál. Tiež som bol zástancom manuálu, ale po vyskúšani automatu hlavne v meste nie je o čom.
Lepší.... To je diskutabilní zda automat je ve všech ohledech lepší volba než manuál. Dle mne je automat pro běžné použití lepší v ohledu jediném a to jednoduchosti obsluhy. Ve všem ostatním je horší volbou.
Efektivita automatu z principu nikdy není vyšší. V hodně dobrém případě se automat může blížit efektivita manualu ale nikdy jej nepredci.
Ohledně té efektivita mám o tom silně pochybnosti.
8 st automat se už trochu blíží účinnosti manualu tím že má o 2 kvalty více.
Nedávno jsem na sprintmonitoru srovnával spotřeby manuální 1,5 Tgi a s dsg. Manuální převodovky začínaly nižší spotřebou. Zde zřejmě hodně záleží na druhu provozu, ježděním trasam. Ale obecně jsem k větší účinnosti automatu skeptický.
To není pravda. Moderní downsizingované turbomotory mají širší pásmo optimální účinnosti a pár set otáček více nebo méně nehraje roli. Takže ve výsledku rozhodují 1) Mechanické ztráty převodovky (ty má manuál nižší) a 2) Řidič.
Kupříkladu Škoda Auto píše, že řidiči, kteří "nevěnují řazení pozornost", dosáhnou nižší spotřeby s automatem. Naopak řidiči, kteří "řadí přesně tak, jak převodovka a motor ideálně potřebují", dosáhnou nižší spotřeby s manuálem, což se projeví ve WLTP testu.
www.skoda-storyboard.com/…te-smysl-manual/
Dovedu si to představit u motoru s velkým objemem, který i na dálnici odpočívá. Tam může automat s delším nejvyšším převodem ušetřit. Ale musí to být automat s nízkými ztrátami.
Ale když vezmu třeba Fabii, tak manuál je v režimu WLTP High, což je simulace dálničního provozu, o 0,4 l/100 km úspornější než DSG.
Prokazatelně snižuje? Můžeš doložit nějakými daty? Já jsem naopak našel, že prokazatelně zvyšuje.
Vito BASE, Krátké, Skříňová dodávka, 114 CDI (100 kW)
Kombinovaná spotřeba paliva dle WLTP
6st. manuální: 6,6 L/100 km
9G-Tronic automatická: 6,8 L /100 km
V praxi mám ale takovou zkušenost, zdůrazňuji v praxi (ne v tabulkách), že přechod z 6 kvaltu na 5G-Tronic u Viana znamenal + 0,5L v neprospěch automatu, u Éčka to bylo s 7G Tronickem jedno (měl jsem jedno z těch 3% vyrobených šestiválcových dieselových aut s manuálem a byla to blbost) a pozdější Vito s 7G-Tronickem bylo tak cca dle použití kolem "0". Sprinter (nikam jinam již se nedá manuál objednat), žere s 9G-Tronickem méně než s manuálem.
Také se stačí podívat u moderních aut na otáčkoměr, na dálnici osobák 1500-1800 otáček?! A ty motory ty auta utáhnou bez podřazení a i do menšího kopce!
Nemám nejmenší tušení. Neexistuje (a ani nemůže existovat) žádná dvojice aut, na které by to šlo porovnat. Muselo by se to speciálně změřit.
Vaechny
🤣
Ktery manual je efektivnejsi nez hybridni Corolla?
Všechny.
Dobrý automat se blíží běžném řídící ale netrumfne jej.
Přesně tak!
Běž se bodnout, cocte.
Inteligentná odpoveď za 10 palcov...
Evidentně už přes dvě hodiny nevíš, co se sebou. Fascinující.
A v kolika tisících cca se to stalo? A uznali to na záruku/kulanci?
S lenosti lidi souhlasím 😊
A proč ne? Všichni nejsou masochisti, aby si zbytečně komplikovali život, když nemusejí.