Testy
To auto je tak fajň udělané a opravdu fajň jede. Ale víte jak, lidstvo by se nemělo starat o budoucnost, ropy je ještě na sto let, nás to nemusí zajímat. Přece každý člověk co má díru v zadku má právo jezdit autem a BEV je moc drahé.
@KANKUNEN
Hádej co dojde dřív, ropa nebo vzácné kovy... co? 🤣
Hádej co dojde dřív, ropa nebo vzácné kovy... co? 🤣
@rohYpnol Ropa jde recyklovat? 😊
@Barry Lyndon
To neni odpověď. Smolík. Takze znovu - co dojde dřív, vzácné kovy nebo ropa? Co?
To neni odpověď. Smolík. Takze znovu - co dojde dřív, vzácné kovy nebo ropa? Co?
@Barry Lyndon Rohypnol to umí, stlačí chcíplé broučky na milion let.
@KANKUNEN
Proč neodpovíš na otázku? Co?
Ulehčím ti práci a vykopnu jeden názor...
Kovy dojdou dřív než ropa – ne kvůli vyčerpání, ale kvůli nerovnováze mezi těžbou, spotřebou a geopolitikou. U ropy je „konec“ spíš otázkou transformace energetiky než fyzického nedostatku.
Blbý, co? 😅
Proč neodpovíš na otázku? Co?
Ulehčím ti práci a vykopnu jeden názor...
Kovy dojdou dřív než ropa – ne kvůli vyčerpání, ale kvůli nerovnováze mezi těžbou, spotřebou a geopolitikou. U ropy je „konec“ spíš otázkou transformace energetiky než fyzického nedostatku.
Blbý, co? 😅
@KANKUNEN
Auto je celkom fajn, zrovna včera som jedného očumoval a páči sa mi.
Mám pocit že Škodovka dokáže robiť ako jedna z málo vcelku pohľadné évéčka a preto sa im tak darí.
Aj keď sa mi to páči tak neviem či som ochotný vysoliť tie peniaze za takéto auto. Možno počkať ešte rok dva na nejakú mladú jazdenku.
Auto je celkom fajn, zrovna včera som jedného očumoval a páči sa mi.
Mám pocit že Škodovka dokáže robiť ako jedna z málo vcelku pohľadné évéčka a preto sa im tak darí.
Aj keď sa mi to páči tak neviem či som ochotný vysoliť tie peniaze za takéto auto. Možno počkať ešte rok dva na nejakú mladú jazdenku.
@speedfred předevčírem jsem měl také poprvé tu čest vidět naživo. Přemýšlím, kdy naposledy jsem očumoval venku nějaké auto 😃, A musím říct, že ikdyž byl v bílé barvě, tak se mi Elroq líbil.
@speedfred Vypadá hezky, stejně jako FL Enyaq a jezdí se s tím moc příjemně. Pohodlný, tichý, svižný, ale má to jednu vadu - drahou degradující baterii bez ohledu na to, kolik km najezdíš...
@Mokrous
K tomu neviem nič ale keď kúpiš nové/zánovné auto tak snáď tam je ešte nejaký čas záruka.
K tomu neviem nič ale keď kúpiš nové/zánovné auto tak snáď tam je ešte nejaký čas záruka.
@Mokrous
www.skoda-auto.cz/…baterie-nabijeni
Baterie dlouho nevydrží a budu muset řešit drahou výměnu.
😀
Baterie jsou vyvíjeny tak, aby jejich životnost korespondovala s životností celého vozu.
👍👍👍
Životnost baterie závisí na mnoha faktorech. My garantujeme, že její kapacita neklesne pod 70 % po dobu minimálně 8 let nebo 160 000 km (podle toho, co nastane dříve). V případě nečekaného selhání není vždy nutné provádět nákladnou výměnu celé baterie. Zpravidla postačí výměna její části, tedy takzvaných modulů.
www.skoda-auto.cz/…baterie-nabijeni
Baterie dlouho nevydrží a budu muset řešit drahou výměnu.
😀
Baterie jsou vyvíjeny tak, aby jejich životnost korespondovala s životností celého vozu.
👍👍👍
Životnost baterie závisí na mnoha faktorech. My garantujeme, že její kapacita neklesne pod 70 % po dobu minimálně 8 let nebo 160 000 km (podle toho, co nastane dříve). V případě nečekaného selhání není vždy nutné provádět nákladnou výměnu celé baterie. Zpravidla postačí výměna její části, tedy takzvaných modulů.
@DonVito
Hezká teorie.
Mimochdem, "záruka" na 70% je v podstatě výsměch zákazníkovi.
Jinými slovy říká, že po 7 letech bude baterka vlastnostmi nepoužitelná, ale podle záruky bude všecko sluncem zalité a vypořádku... 🤣🤣🤣
Hezká teorie.
Mimochdem, "záruka" na 70% je v podstatě výsměch zákazníkovi.
Jinými slovy říká, že po 7 letech bude baterka vlastnostmi nepoužitelná, ale podle záruky bude všecko sluncem zalité a vypořádku... 🤣🤣🤣
@KANKUNEN Je to v médích furt, ale pro ty kteří si neumí zavázat tkaničky nebo voliče SP😱 https😐/wmo.int/media/news-from-members/2025-outlook-top-three-warmest-years-record
Takže tady máme neprémiové kompaktní SUV s cenovkou 1,3M ... 🤣🤣🤣
Ano, parita se nekoná, dojezd stále sotva dostatečný... nevýhody BEV jsou stále přinejmenším stejně silné jako výhody BEV...
Ve světě BEV je Elroq oprávněně hvězdou. Jenže je hvězdou elektrickou, která v reálném světě notně problikává...
Ano, parita se nekoná, dojezd stále sotva dostatečný... nevýhody BEV jsou stále přinejmenším stejně silné jako výhody BEV...
Ve světě BEV je Elroq oprávněně hvězdou. Jenže je hvězdou elektrickou, která v reálném světě notně problikává...
@rohYpnol -a ještě doporučení pana redaktora Šálamal jako druhé auto do rodiny... no, v téj Práááhe se vážně mají lidé fajn, moc fajn. Ještě, že tam nemůžeme bydlet všichni.
@šofér
V Praze cca 1/3 domácností žije bez auta a nevlastní auto.
Takže jejich jediný elektromobil je Škoda 15T... 😉
V Praze cca 1/3 domácností žije bez auta a nevlastní auto.
Takže jejich jediný elektromobil je Škoda 15T... 😉
@rohYpnol -no já nevím, kdo se mýlí, ale AI uvádí, že Praha má registrováno 1,3 milionů vozidel, z toho leasingovky 135 tis...
@GS A kolikrát jsi se té AI ptal? A už se ti v životě stalo, aby ti AI odpověděla správně? Mě ještě ne. Nonstop halucinace a obecný žvásty a čísla si cucá z prstu. AI je vskutku ideální nástroj pro ještě větší debilizaci lidstva, která velmi zrychlila s rozvojem internetu a sociálních sítí.
@GS
Praha má registrováno...
Jenže možná polovina aut v našem městě je registrovaná v Praze ... takže asi tak 😉
Praha má registrováno...
Jenže možná polovina aut v našem městě je registrovaná v Praze ... takže asi tak 😉
Kdyby pod přední kapotou trochu poklidili, tak něco ala schránka na kabel (když už neumí frunk jako takový) by se tam jistě vešlo... 😊
@Barry Lyndon Ta síťka na zadních dveřích mi přijde jako hodně rozumné řešení, když už ne frunk. 100krát lepší, než pod podlahou
@Barry Lyndon dá se pořídit kus plastu na Alze asi za dva a půl tisíce, co ten frunk v podstatě vytvoří. Aspoň na ten kabel. Tu síťku naopak považuju za velkou znouzectnost.
@elipsoid za prvé kabel potřebuje člověk jen když nabíjí AC mimo domov, což je pro někoho kdo nabíjí doma nebo v práci velká výjimka a za druhé otevírání předního kufru je manuální hmat a auto nemá plynové vzpěry takže jednou rukou zvedáš a držíš haubnu a druhou vytahuješ kabel abys pak šel dozadu a kabel připojil. Blbost.
Mam kabel v Eny v levé kapse v kufru a nikdy jsem s tim problém neměl. Elroq kapsy nemá a pokud je plato zesílené tak je to určitě lepší řešení než pseudo frunk.
Frunk předpokládám až v technickém update na MEB+ příští rok, tam bude i klimatizace z BEV a nikoliv z ICE komponentů jako je to nyní. Vše menší a tudíž tam bude konečně místo.
Mam kabel v Eny v levé kapse v kufru a nikdy jsem s tim problém neměl. Elroq kapsy nemá a pokud je plato zesílené tak je to určitě lepší řešení než pseudo frunk.
Frunk předpokládám až v technickém update na MEB+ příští rok, tam bude i klimatizace z BEV a nikoliv z ICE komponentů jako je to nyní. Vše menší a tudíž tam bude konečně místo.
@psel právě proto, že je potřeba jednou za čas, bych to vyndávání zepředu snad i oželel. Elroq má ten kufr už tak dost malej a když budu potřebovat kabel, znamená to v mém případě, že jsem někde na dovolené a mám narvanej kufr.
Ad MEB+: ono je potvrzené, že na to přejdou i stávající modely škodovky? Čekal bych, že Enyaq ma svůj facelift za sebou a další nedostane. Proslýchá se, že VW iD modely by měly dostat facelift, se kterým by MEB+ mohlo přijít. ID4ka by pak mohla být zajímavá.
Ad MEB+: ono je potvrzené, že na to přejdou i stávající modely škodovky? Čekal bych, že Enyaq ma svůj facelift za sebou a další nedostane. Proslýchá se, že VW iD modely by měly dostat facelift, se kterým by MEB+ mohlo přijít. ID4ka by pak mohla být zajímavá.
@elipsoid baterku VW ukázal už letos v březnu když se chlubil s výsledky za 2024 jen si toho moc lidi nevšimlo, je to na greencarreports ale ten server bohužel už nefunguje, staré příspěvky tam vidět jsou. A u obrázku VW píše u toho MEB+ 2025. Ono to nebude u Škody facelift ale technický update jako v 2024, jen v 2026. V 2024 se to baterek netýkalo, nyní ano. Nova fabrika je na to postavena v MB a odboráři tvrdí že pojede na počátku 2026. Z baterky je vidět že je to CTP chlazená a topená seshora zespoda, což znamená formát Einheitszelle stejně jako to co je v Epiqu. A pozor LFP, takže to umožňuje dále zlevnit ty menší kapacity.
@psel to jsem zvědav. U řady iD je potvrzený i vizuální facelift, viz třeba www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/vw-id-4-overhaul-usher-new-face-and-physical-controls
@elipsoid jo, já si myslím že něco měli připravené na dobu letošní jaro, ale že po reakcích na ID2 tohle zahodili, protože bylo jasný že to musí opticky změnit. Zatímco Škoda byla se svým optickým faceliftem hotová, tak VW se dostal do zpoždění a už to plánují tak že optický a technický facelift budou mít najednou. Nejdřív se říkalo že na podzim 2025 ukáže VW ID2, teď zase někde proběhlo že to bude až 3/2026 a že teď ukážou ID4 FL, divil bych se kdyby to bylo bez technického update. Ale třeba bude až v 2027 a první z velkých aut na MEB+ bude Spacaq od ŠA. Ale že by ŠA byla v něčem tak podstatném před VW bych moc nepočítal teda... Každopádně tento kvartál bude z hlediska novinek zajímavý...
Nadupaná čtyřkolka s velkou baterkou za cenu lehce přes mega je vynikající nabídka.... Konkurence má co řešit 😄
Největší trest v lidské společnosti je vyhoštění ze skupiny, tedy ignorace. Pokud chceme, aby podobné články nevycházely, je potřeba přestat o nich diskutovat a tím se tedy časem promění i obsahová struktura článků o automobilismu, jak v tištěných časopisech a na webech jako je auto.cz. Snažím se to tak dělat, ale sám nic nezmůžu....Ale chápu, že je okurková sezóna a i redaktor má nějaké pracovní úkoly ohledně publikací...
@Robert Hlavatý proto u výkonných spalovaku nikdo nepíše. Nechce o tom číst a úspěšně je ignoruje. Takze bev je tedy správná cesta. Kdyz přijde nějaký supersport, "zabavne" auto, clovek aby se v diskuzi bal.
@Mikesus
Prečo? Pretože tých čo ich autá aspoň trochu bavia rezignovali na túto stránku.
Tu niečo napíšeš ako sa človek rád sviznejsie zvezie a hneď každého ohrozujem, jazdím ako 🐽 , je to neekologické, nekupujem/nemám na to auto tak som bez nároku niečo písať.
Elektro je fajn ale mňa zaujíma z užívateľského hľadiska a nie z pohľadu emisií, na tie kašlem.
Prečo? Pretože tých čo ich autá aspoň trochu bavia rezignovali na túto stránku.
Tu niečo napíšeš ako sa človek rád sviznejsie zvezie a hneď každého ohrozujem, jazdím ako 🐽 , je to neekologické, nekupujem/nemám na to auto tak som bez nároku niečo písať.
Elektro je fajn ale mňa zaujíma z užívateľského hľadiska a nie z pohľadu emisií, na tie kašlem.
@speedfred
Pochop že to je komouš který si hraje na lepšočlověka.
Jemu nevadí, že v manganových a kobaltových dolech dělají děti za kus chleba, jemu nevadí že ničí krajinu mimo EU. On je ten lepšočlověk, pan čistý, který sice používá zcela stejné věci z ropy jako kdokoliv jiný, ale on nejezdí ničím špatným, on nevypouští emise v EU, on nepotřebuje ropu, že... ale na dolovenou letadlem litá 3x za rok 🤣🤣🤣
Pochop že to je komouš který si hraje na lepšočlověka.
Jemu nevadí, že v manganových a kobaltových dolech dělají děti za kus chleba, jemu nevadí že ničí krajinu mimo EU. On je ten lepšočlověk, pan čistý, který sice používá zcela stejné věci z ropy jako kdokoliv jiný, ale on nejezdí ničím špatným, on nevypouští emise v EU, on nepotřebuje ropu, že... ale na dolovenou letadlem litá 3x za rok 🤣🤣🤣
Shodou okolností jsem měl včera předváděčku s Elroqem. Byla to verze Selecition 60 se 150 Kw za 950 Tis. Design z venku za mě moc pěkné, velikost asi jako Karoq s trošku menším kufrem. Jízda OK, Klid na palubě, žádný dieselový rachot jako mám v Karoqovi. Výborný komfort jízdy a současně větší jízdní jistota díky nižšímu těžišti. Dynamika pocitově odpovídá tak benzínovým/dieselovým 110 Kw, jen je velmi lineární bez prvotního kopance. Zásadní překážkou je ale pro mě cena. Selection z venku Ok, ale vevnitř šeď a nuda. Chci aby to auto nějak vypadalo i vevnitř, musel by to být Sportline 60 za 1,012 mil. Za to bych si nekoupil ani hlavní auto do rodiny, natožpak to druhé.
@Verny_2013 Hezky napsáno, je to doposud tak. Žádné hloupé hejtování.
@KANKUNEN Ani nie, ako moze jazdit karoq, ked v elroqu je vacsi pocit istoty? Ten karoq stal kolko s peknym interierom? Nie nahodou rovnako? 😄
@xxc S Karoqem máš pravdu, je to komfortní houpavá kára s vysokým těžištěm. Opravdu jízdní vlastnosti jsou relativně pohodlně z A do B, žádná ostřejší jízda. Elroq je o třídu lepší v tomto. Já mám Karoqa se sportpaketem a ten interiér je určitě šmrncovnější. Ale v základu interiér ani u Karoqa není nic moc. Ale já ho kupoval když ještě stál po slevách 600 Tis, nikoliv 800 jako teď.
@Verny_2013 teda nevim, aby to jelo jsi pres mega, výkon nižší, provozní náklady vyšší. 140kw, 4x4 1,12M a oproti Elroqu ve sportline je to hůř vybaveny. Matrixy a spol za 62k a nezávisle za 33k a DCC za 28k. Tohle všechno má Elroq RS v ceně a stojí to samé, pokud si předplatíš servis na 150kkm, vyjde tě ELROQ RS laciněji. A máš místo 140kW dokonce 250kW výkonu a HUD máš jako třešničku navíc.
Myslím si že na nízký výkon a cenu budeš muset počkat na Epiq, tam bude cena konkurenceschopná i s karoqem / Kamiqem i s menším motorem, prostor uvnitř bude srovnatelný díky elektru.
Myslím si že na nízký výkon a cenu budeš muset počkat na Epiq, tam bude cena konkurenceschopná i s karoqem / Kamiqem i s menším motorem, prostor uvnitř bude srovnatelný díky elektru.
@psel O Elroqovi jak jsem psal v prvním příspěvku, bych uvažoval spíš jako o druhém autě, jezdila by s tím hlavně žena. Ta nepotřebuje ani 140 ani 250 Kw. Spíš chce aby auto bylo pěkné zvenku, šmrncovní zevnitř a bezpečné a spolehlivé. Ale asi máš pravdu ten Epic by byl pro ni asi dostačující.
@Verny_2013 jo rozumím, pak by ale možná stačilo těch 60kWh, ale ve sportline jsi v tom za 1M a to je o 200 víc, než ten karoq. Nejhorší je na tom to, že za dalších 100 v tom máš větší baterku a i lepší motor a efektivnější provoz.
A navíc teda by tě asi štvalo že bys měl pak objektivně horší auto 😄.
Nevim, asi počkat na roční Elroq a nebo Epiq, kde už ta cena bude blíž i u nižších výbav.
A navíc teda by tě asi štvalo že bys měl pak objektivně horší auto 😄.
Nevim, asi počkat na roční Elroq a nebo Epiq, kde už ta cena bude blíž i u nižších výbav.
@Verny_2013 jakoze za 950 to bylo OK a za 1012 uz moc jo? 😉 nevim ale to je prece zanedbatelny rozdil....
@Mr.Murphy nebo si vezmeš za 1,03 verzi 85 a budeš mít 210kw, které v takto velkém autě nenajdeš za tu cenu asi nikde jinde.
@Mr.Murphy Asi jsem se nevyjádřil úplně přesně. Přijde mi téměř absurdní že u auta za 950 Tis musím vysolit dalších 60 tis aby bylo uvnitř pro mě esteticky a materiálově přijatelné. Ta varianta selection je uvnitř esteticky jako základní fabie.
Tento automobil je plenková budoucnost elektro Škody. A je náramně vydařená. Za 5 let bude jiná a lepší. Budoucnost ekologické Evropy a čistého ovzduší pro naše děti a vnoučata, je v těchto vozech.
@Kasprik
Tohle znamená jen zhoršování ovzduší v důsledku stárnutí vozového parku, vyšší zadlužování, a to, že EU prosazuje život na dluh budoucích generací. Současná ideologie EU bere budoucnost mladým.
Tohle znamená jen zhoršování ovzduší v důsledku stárnutí vozového parku, vyšší zadlužování, a to, že EU prosazuje život na dluh budoucích generací. Současná ideologie EU bere budoucnost mladým.
@Kasprik přesně tak. Horší ovzduší nebude, i když současná auta budou stárnout. Dost se jich obmění a ty které zůstanou, těch tolik nebude. Je dobře, že elektrika se rozšiřuje.
jdeš, koukáš... hele, co to je za fáro?! Elroq! jdeš dál.. a hele!, už se ani neptáš (co to je za fáro?).. no, jasně, další Elroq, jednoduše - zakopáváš o ně všude, prý už jsou na pořadník, a pak- píchneš ho do zásuvky a aktivně se zapojíš do bitvy proti blekautu, grýndýlu zdar, přátelé bioekomotoristé!
Za cenu testovaného vozu téměř 1,4 mega bych osobně stále raději sáhl po Tesle. VW group ještě musí trochu zamakat na power managementu a taky doladit výdrž hlavního ložiska motoru. Jinak se mi Elroq určitě líbí.
@Josef Vik za 1.4 je vybavená RS…
@psel RS Enyaq umím sehnat pod 1,2M.
@Mokrous bavíme se o ceníkových cenách, taky ti tu nebudu psát jakou cenu mám u fleetu. Je pravda že díky nim je rozdíl mezi Eny / Elroq se stejnou výbavou naprosto minimální.
A k Tesle předpokládám správně že tam žádné fleetove ceny od 2 aut nejsou ne? 😄
A k Tesle předpokládám správně že tam žádné fleetove ceny od 2 aut nejsou ne? 😄
@psel Pánové, mě je úplně jedno, za kolik kdo uhádá cenu. V článku je jasně uvedeno: “ Testovaný vůz s výbavou 1.375.400 Kč"
Jestli to pak Franta nebo Karel vysomrujou každý za jiný prachy, je věc čistě náhodná a nepředvídatelná. U Tesly se dá taky somrovat, když jim končí kvartál a potřebují výsledky.
Jestli to pak Franta nebo Karel vysomrujou každý za jiný prachy, je věc čistě náhodná a nepředvídatelná. U Tesly se dá taky somrovat, když jim končí kvartál a potřebují výsledky.
Takže jednoduše - skladový Elroq za 800t.
stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?…*17cotl9*_gcl_au*MTE1MjE1MzQ3MC4xNzUyMDgxODA0
nebo skladový Karoq Sportovně...
stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?…*17cotl9*_gcl_au*MTE1MjE1MzQ3MC4xNzUyMDgxODA0
Jo, to je ta cenová parita... 🤣🤣🤣 chudobka EV nebo vybavený spalovák v krásné výbavě...
Tak schválně, kdo by si vybral Elroq?
stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?…*17cotl9*_gcl_au*MTE1MjE1MzQ3MC4xNzUyMDgxODA0
nebo skladový Karoq Sportovně...
stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?…*17cotl9*_gcl_au*MTE1MjE1MzQ3MC4xNzUyMDgxODA0
Jo, to je ta cenová parita... 🤣🤣🤣 chudobka EV nebo vybavený spalovák v krásné výbavě...
Tak schválně, kdo by si vybral Elroq?
@rohYpnol
Elroq má dojezd cca WLTP 380 km, tzn. reálný užitný dojezd kolem 300 km.
Vmax 160 kmh.
Elroq má dojezd cca WLTP 380 km, tzn. reálný užitný dojezd kolem 300 km.
Vmax 160 kmh.
@rohYpnol
V clanku sa pise, ze zakladny Enyaq ma bateriu s vyuzitelnou kapacitou 52 kW. Mozno sa tym mysli aj 52 kWh. Neviem, nerozumiem sa moc do toho.
Dalej podla tabulky je normovana spotreba 15,2 l/100km. Moznoze myslia 15,2 kWh/100 km.
Pouzitim kalkulacky dostavame 342 km dojazd - normovany.
Vsetci vieme, ze co je raz normovane, je blbost. Ci uz praca vo fabrike alebo spotreba. Normalizaciu z roku 1970 mame uz za sebou.
Takze cislo 15,2 kWh/100km je iba z rise snov. Povedzme, ze niekde medzi 290 az 300 km je maximalny dojazd noveho EV s novou bateriou realnejsi. To znamena 174 az 180 km kazdodenne vyuzitelny s doporucenym vyuzivanim baterie medzi 20-80 percentami.
V zime a po rokoch samozrejme to cislo bude este zufalsie.
V clanku sa pise, ze zakladny Enyaq ma bateriu s vyuzitelnou kapacitou 52 kW. Mozno sa tym mysli aj 52 kWh. Neviem, nerozumiem sa moc do toho.
Dalej podla tabulky je normovana spotreba 15,2 l/100km. Moznoze myslia 15,2 kWh/100 km.
Pouzitim kalkulacky dostavame 342 km dojazd - normovany.
Vsetci vieme, ze co je raz normovane, je blbost. Ci uz praca vo fabrike alebo spotreba. Normalizaciu z roku 1970 mame uz za sebou.
Takze cislo 15,2 kWh/100km je iba z rise snov. Povedzme, ze niekde medzi 290 az 300 km je maximalny dojazd noveho EV s novou bateriou realnejsi. To znamena 174 az 180 km kazdodenne vyuzitelny s doporucenym vyuzivanim baterie medzi 20-80 percentami.
V zime a po rokoch samozrejme to cislo bude este zufalsie.
Drzim palce. Podla mna najkrajsie male SUV EV na trhu.
Mozno aj najkrajsie EV na trhu vobec.
Hmmm, asi preto, ze nevyzera ako EV ale ako normalne auto.
S relativne dobrou cenou.
Ani Tiguan by nebol o moc lacnejsi.
Je dost mozne, ze europskou jednotkou EV sa raz naozaj stane.
Ved aj porovnatelne cinske sr * acky su drahsie.
Mozno aj najkrajsie EV na trhu vobec.
Hmmm, asi preto, ze nevyzera ako EV ale ako normalne auto.
S relativne dobrou cenou.
Ani Tiguan by nebol o moc lacnejsi.
Je dost mozne, ze europskou jednotkou EV sa raz naozaj stane.
Ved aj porovnatelne cinske sr * acky su drahsie.
@Jon Bon Novy
Problémem Elroqu je, že obecně levný rozhodně není. Je to klasické škodovácké "cena již od" a když člověk začne zjišťovat, co všechno chybí a začne dohazovat, tak je na 1,5 násobku ani neví jak.
Ale v rámci BEV cena rozhodně špatná není. Čti tak, že ostatní za ty zkratoprdy mnohem horších vlastností chtějí mnohem více...
Problémem Elroqu je, že obecně levný rozhodně není. Je to klasické škodovácké "cena již od" a když člověk začne zjišťovat, co všechno chybí a začne dohazovat, tak je na 1,5 násobku ani neví jak.
Ale v rámci BEV cena rozhodně špatná není. Čti tak, že ostatní za ty zkratoprdy mnohem horších vlastností chtějí mnohem více...
Mal som v podstate vzácnu možnosť vyskúšať si asi najviac ojazdený Elroq 85 na Slovensku, najazdených mal za pol roka nejakých 15-tisíc kilometrov. To, ako sa dokáže kotúľať je skutočne obdivuhodné, ako keby žiadne zotrvačné sily. Super ovládanie, trochu stále irituje dotyková obrazovka.
Jediné, čo mi vadilo, bolo zvládanie niektorých nerovností. Tá hmotnosť a veľkosť kolies sa vôbec nedá skryť.
Dať cez 50-tisíc eur za Elorq sa mi zdá rozhodne veľa, nižšie výbavy sú celkom schopné.
Jediné, čo mi vadilo, bolo zvládanie niektorých nerovností. Tá hmotnosť a veľkosť kolies sa vôbec nedá skryť.
Dať cez 50-tisíc eur za Elorq sa mi zdá rozhodne veľa, nižšie výbavy sú celkom schopné.
Vypadá jako fajn vůz. Z venku hezké. Uvnitř nudná šeď. 210kw neodpovídá jízdním výkonům. Top speed.
Druhé auto do rodiny rozhodně ne.
4,79 milionu lidí bydlí v bytech a ti nemají kde levně nabíjet. Takže pro ně BEV není.
Ještě to chce vychytat mouchy s obrovskou hmotností a nabíječkou na každé lampě.
Druhé auto do rodiny rozhodně ne.
4,79 milionu lidí bydlí v bytech a ti nemají kde levně nabíjet. Takže pro ně BEV není.
Ještě to chce vychytat mouchy s obrovskou hmotností a nabíječkou na každé lampě.
@Pepa_007 Ale ďalších 5 miliónov asi nebývajú v byte a pre tých je to dobré prvé auto do rodiny, nie druhé.
@xxc
Nelži.
Z těch 5 mil.😒br />
- část nemůže parkovat u rd, tudíž nemá kde a jak nabíjet,
-část potřebuje větší/menší auto
-značná část nemá nadprůměrné příjmy , tudíž si auto za 1,0M+ nemůžou dovolit
-část nemůže mit FVE z důvodu kompozice domu, pozemku a nemá možnost mit letní dobíjení "zadarmo"
-část jezdí velké km a dojezd Elroqu je pro ně zcela nedostatečný.
Takže z těch 5 mil. teoretických zákazníků zbyde kolik, desetina?!? A když přidáme demografii a vynecháme důchodce a děti, matky samoživitelky, tak zbyde tak 1/3 z té desetiny??? Takze tu máme maximallni potenciál na pár desítek tisíc Elroqů... Kolik že tu je těch aut? 6M? 🤣🤣🤣
Nelži.
Z těch 5 mil.😒br />
- část nemůže parkovat u rd, tudíž nemá kde a jak nabíjet,
-část potřebuje větší/menší auto
-značná část nemá nadprůměrné příjmy , tudíž si auto za 1,0M+ nemůžou dovolit
-část nemůže mit FVE z důvodu kompozice domu, pozemku a nemá možnost mit letní dobíjení "zadarmo"
-část jezdí velké km a dojezd Elroqu je pro ně zcela nedostatečný.
Takže z těch 5 mil. teoretických zákazníků zbyde kolik, desetina?!? A když přidáme demografii a vynecháme důchodce a děti, matky samoživitelky, tak zbyde tak 1/3 z té desetiny??? Takze tu máme maximallni potenciál na pár desítek tisíc Elroqů... Kolik že tu je těch aut? 6M? 🤣🤣🤣
braVWo Škodo👏
Ano, je opravdu tristní sledovat, jak se realita stárnouciho vozového parku a nedostatečná obnova odtrhává od teorie, kterou prosazuje na papíře zelenorudá ideologie EU pod názvem ESG...
Obávám se, že se mýlíš – a upřímně, to už jde zcela mimo mě.
Hamuna je pryč, avšak Barrichello a Roman Horký mezi námi stále jsou, jen pod jinými přezdívkami.
Ne všichni jsou chudí jako kostelní myši.
1/3 obyvatel a téměř 1/4 domácností v Praze nevlastmí automobil. Zřejmě to jsou nemakačenkové, darmožrouti, a neschopní státní zaměstnanci a úředníci ministerstev 🤣🤣🤣
To si jako ty mladý rodiny berou hypotéky se splátkou 80-100 měsíčně?
1+kk začíná na 5M, 2+kk jsi tak 8M, když chceš RD tak jsi 10M až 15M.
Tak si spočítej kolik dělá měsíční splátka...
Já taky nemluvím o Praze.
Bohužel doba je taková, že i male (neprakticke) je drahé a velké (prakticke)? Ty prostě prakticky nejsou. Zůstaly jen velké (neprakticke) a ještě dražší.
A souhlasím, že lidi chtějí auto, do kterého naskládají co potřebují, takže většinou je to nějaký kombík, který je praktický, nestojí majlant a nesežere je na provozu. To bude asi ten důvod, proč se tak dobře prodávají Ceedy a I30 v cenový hladině 300-400 tis. A s tou velikostí auta je to taková rozmazlenost. Ségra používali jako rodinný auto Seat Ibiza a taky si na to zvykli 😁
Pozdravuj Lyndu, příteli můj 👍