Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Registrace nových aut v ČR za 1. pololetí 2025: SUV i opomíjená MPV

21 komentářů

ericn
“Čtvrté místo Volkswagenu Touran je mírným překvapením. Jednak se jedná o starší model na základech sedmé generace řady Golf z roku 2012, jednak nejde zrovna o nejlevnější vůz. “ - to vůbec není překvapení pane redaktore 😋 Jde o poslední a velmi dobré klasické MPV střední třídy, které je pro rodinně potřeby výrazně lepší než SUV nebo jakákoliv odvozenina malé dodávky. Stačí se s ním projet a pochopíte 😋

Edit: jen v Německu se jich pořád prodá 20tis ks/rok, vydělává koncernu peníze a lidi ho pořád chtějí….
Avatar - Ham.
Ham.
@ericn Souhlas, fascinující přitom je, že do stejné třídy MPV-B přitom řadí i Caddy, což podle mě není MPV, ale obyčejná uskákaná dodávka, která patří do kategorie malých LCV stejně jako všechny ostatní modely.
ericn
@Ham. Přesně tak, ty malé dodávky jsou kostitřasy se slabými motory. Většina z nich končí pod 100kW a u Caddy je to extrém - nejsilnější a jediný benzin 85kW a diesel 90kW 😤 WTF
Avatar - kari.laz
kari.laz
@ericn Ty nízké výkony u nich taky nechápu. NIkdo s tím nebude závodit, ale když to naložím, nebo i tak na předjetí by si spoustu lidí vzalo silnější vezi.
Avatar - lordlord
lordlord
@kari.laz když to máš jako služební a s malým výkonem, tak taky závodíš a dřeš to, co to jde
admin badge
Ondřej Šámal
@ericn Kvality toho auta moc dobře znám, o tom žádná. Dokonce bych o něm uvažoval jako o rodinném autě. Ještě před 6 lety se dali nové kousky pořídit za velmi hezké peníze. Kamarád tehdy kupoval 1.4 TSI/110 kW DSG Highline asi za 640 tisíc.
Nyní bych ale za touran kolem milionu nedal. Přece jen je to auto, které vychází z golfu z roku 2012 (který ovšem považuji za ten nejlepší v historii).
ericn
@Ondřej Šámal ja ho taky koupil podobně, jen raději v manuálu a ano, i po 7 letech je výborný a hlavně spolehlivý. Raději bych dal milion na něj než za Caddy 👍
PavelK_
Ta kategorie SUV-C je tedy hodně divoká. Duster vedle třikrát dražšího Kodiaqu je docela extrém 😃
Kasprik
MPV bych to moc nenazýval. Spíše maskovane dodávky a užitkové vozy.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Co je pro mě zajímavé je několik věcí.
Zaprvé, že S-Cross je před 2008 i C-HR. Je vidět že kvalitní, odolné jednoduché auto na starých základech táhne.
Druhé je XC90. To je dle men takový polokrám s mizernými motory, byť dneska už asi dvoulitr je skoro považován za velký motor.
A zatřetí Touran, kde se potvrzuje něco podobného, co u S-Cross. Klasické MPV "staré železo" co lidi táhne.
PavelK_
@kari.laz A jaké z toho plyne pro Volkswagen ponaučení? Že i tuhle kategorii opustí.
Renoo
@kari.laz Volvo podráží cenou. Navíc tahle prémie chudého muže vlastně nemá moc konkurenci ve své kategorii. Hned za ním je totiž série německé konkurence, kde jsou zákazníci vyžadující něco navíc a jsou ochotní taky zaplatit víc. Mně překvapují nízké prodeje Lexusu RX, protože tam dávají fantastické slevy za auťák v plné palbě navíc na špici spolehlivosti. Možná to bude ceníkovými cenami, protože ty jsou neúměrně vysoké a to odradí od toho, aby případný zákazník vůbec nevštívil autosalon a dohodl si slevu. Koho by napadlo, že se dá usmlouvat 300k+.
adamzprahy
@Renoo jj byla teď masírka na doprodej před fl modelu, ty ceny byly hodně zajímavé + doprovázené operáky. Za tu cenu to bylo super v podstatě bez konkurence. Jinak za standardní ceník mimo tyhle akce je pro mě XC90 nepochopitelný model, protože když není zrovna zvýhodnění tak za to člověk dá reálně víc než za plnotučnou prémii s lepší technikou.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Smutný pohľad na kategóriu MPV -B, Jogger, Touran a zvyšok dodávky.
Avatar - lordlord
lordlord
@wakantanka protože mpv lidi nekupovali, podobně jako kupé, sedany, kabriolety....
Jano- Korňa
keby touranu dali do priplatkovej vybavy origo LPG, tak by to bola fajn nahrada TDIciek s benefitmi.

- fakt neviem ci ludia "modne zblbli" .... ja osobne na MPVcka nedam dopustit :
+rozumny podoris koli parkovaniu v meste
+ dobre sa sa nastupuje aj vystupuje aj starsim ludom
+ dostatocny kufor
+ moznost odviest velke veci ked vzadu nikto nesedi
+ gula na poriadny vozik do 1,5t
+ spotreba o 10% vacsia ako kombik (npr ofca)
+ vyzsi podvozok na neaku "udrziavanu" polnacku (4kolku mi netreba)
+ s dobrym motorom 300 tkm nieje problem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Klíčové číslo prvního pololetí - 1996. Ještě někdo pochybuje o Číně? Druhé místo za Kamiqem, který je v podstatě konstantou, mluví za vše.

Jednoznačným tahákem jsou pak SUV od Škody. Rovnoměrné rozložení a jemná preference menších modelů před většími dokazuje perfektní pokrytí přání zákazníků. Kamiq nepochybně těží i ze zaříznutí Fabie Combi, která bohužel mnohým chybí. Každopádně klíčové jsou skvělé motory bez nesmyslné elektrifikace.
Navic jak vidno, morální zastaralost Karoqu je v dnešní době vlastně předností před novými nemyslnými koncepty interiérů.

Propadákem se zdá být především Kona. Hyundai měl určitě mnohem větší ambice. Jenže velikost a cena zřejmě přerostla očekávání zákazníků. A Bayon je zcela mimo, za danou cenu se ani nikdo nemůže divit. To co u Kamiqu Škoda zvládla na 1000%, kdy v podstatě jemně zvýšenou Scalu prodává za SUV cenovky, se Hyundaii vůbec nepovedlo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A máme tu opět pořad Hledej BEV, hujere, hledej... 🤣🤣🤣

rohYpnol měl i v 1. pololetí 2025 pravdu, BEV nikdo nechce 😆
Arese
@rohYpnol Však sem místní elektroúderka zatím ani nepáchla! Raději. 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese
Začíná jim solárni tíseň z toho, jak ubývá slunce a klesá výroba z FVE 🤣🤣🤣
Arese
Jak se proboha mohl v té statistice SDA v jednom segmentu setkat Duster a Kodiaq? To má být nějaký ujetý vtip?!! 😡