Ekonomika
Ta kategorie SUV-C je tedy hodně divoká. Duster vedle třikrát dražšího Kodiaqu je docela extrém 😃
Co je pro mě zajímavé je několik věcí.
Zaprvé, že S-Cross je před 2008 i C-HR. Je vidět že kvalitní, odolné jednoduché auto na starých základech táhne.
Druhé je XC90. To je dle men takový polokrám s mizernými motory, byť dneska už asi dvoulitr je skoro považován za velký motor.
A zatřetí Touran, kde se potvrzuje něco podobného, co u S-Cross. Klasické MPV "staré železo" co lidi táhne.
Zaprvé, že S-Cross je před 2008 i C-HR. Je vidět že kvalitní, odolné jednoduché auto na starých základech táhne.
Druhé je XC90. To je dle men takový polokrám s mizernými motory, byť dneska už asi dvoulitr je skoro považován za velký motor.
A zatřetí Touran, kde se potvrzuje něco podobného, co u S-Cross. Klasické MPV "staré železo" co lidi táhne.
@kari.laz Volvo podráží cenou. Navíc tahle prémie chudého muže vlastně nemá moc konkurenci ve své kategorii. Hned za ním je totiž série německé konkurence, kde jsou zákazníci vyžadující něco navíc a jsou ochotní taky zaplatit víc. Mně překvapují nízké prodeje Lexusu RX, protože tam dávají fantastické slevy za auťák v plné palbě navíc na špici spolehlivosti. Možná to bude ceníkovými cenami, protože ty jsou neúměrně vysoké a to odradí od toho, aby případný zákazník vůbec nevštívil autosalon a dohodl si slevu. Koho by napadlo, že se dá usmlouvat 300k+.
@Renoo jj byla teď masírka na doprodej před fl modelu, ty ceny byly hodně zajímavé + doprovázené operáky. Za tu cenu to bylo super v podstatě bez konkurence. Jinak za standardní ceník mimo tyhle akce je pro mě XC90 nepochopitelný model, protože když není zrovna zvýhodnění tak za to člověk dá reálně víc než za plnotučnou prémii s lepší technikou.
Smutný pohľad na kategóriu MPV -B, Jogger, Touran a zvyšok dodávky.
keby touranu dali do priplatkovej vybavy origo LPG, tak by to bola fajn nahrada TDIciek s benefitmi.
- fakt neviem ci ludia "modne zblbli" .... ja osobne na MPVcka nedam dopustit :
+rozumny podoris koli parkovaniu v meste
+ dobre sa sa nastupuje aj vystupuje aj starsim ludom
+ dostatocny kufor
+ moznost odviest velke veci ked vzadu nikto nesedi
+ gula na poriadny vozik do 1,5t
+ spotreba o 10% vacsia ako kombik (npr ofca)
+ vyzsi podvozok na neaku "udrziavanu" polnacku (4kolku mi netreba)
+ s dobrym motorom 300 tkm nieje problem.
- fakt neviem ci ludia "modne zblbli" .... ja osobne na MPVcka nedam dopustit :
+rozumny podoris koli parkovaniu v meste
+ dobre sa sa nastupuje aj vystupuje aj starsim ludom
+ dostatocny kufor
+ moznost odviest velke veci ked vzadu nikto nesedi
+ gula na poriadny vozik do 1,5t
+ spotreba o 10% vacsia ako kombik (npr ofca)
+ vyzsi podvozok na neaku "udrziavanu" polnacku (4kolku mi netreba)
+ s dobrym motorom 300 tkm nieje problem.
Klíčové číslo prvního pololetí - 1996. Ještě někdo pochybuje o Číně? Druhé místo za Kamiqem, který je v podstatě konstantou, mluví za vše.
Jednoznačným tahákem jsou pak SUV od Škody. Rovnoměrné rozložení a jemná preference menších modelů před většími dokazuje perfektní pokrytí přání zákazníků. Kamiq nepochybně těží i ze zaříznutí Fabie Combi, která bohužel mnohým chybí. Každopádně klíčové jsou skvělé motory bez nesmyslné elektrifikace.
Navic jak vidno, morální zastaralost Karoqu je v dnešní době vlastně předností před novými nemyslnými koncepty interiérů.
Propadákem se zdá být především Kona. Hyundai měl určitě mnohem větší ambice. Jenže velikost a cena zřejmě přerostla očekávání zákazníků. A Bayon je zcela mimo, za danou cenu se ani nikdo nemůže divit. To co u Kamiqu Škoda zvládla na 1000%, kdy v podstatě jemně zvýšenou Scalu prodává za SUV cenovky, se Hyundaii vůbec nepovedlo.
Jednoznačným tahákem jsou pak SUV od Škody. Rovnoměrné rozložení a jemná preference menších modelů před většími dokazuje perfektní pokrytí přání zákazníků. Kamiq nepochybně těží i ze zaříznutí Fabie Combi, která bohužel mnohým chybí. Každopádně klíčové jsou skvělé motory bez nesmyslné elektrifikace.
Navic jak vidno, morální zastaralost Karoqu je v dnešní době vlastně předností před novými nemyslnými koncepty interiérů.
Propadákem se zdá být především Kona. Hyundai měl určitě mnohem větší ambice. Jenže velikost a cena zřejmě přerostla očekávání zákazníků. A Bayon je zcela mimo, za danou cenu se ani nikdo nemůže divit. To co u Kamiqu Škoda zvládla na 1000%, kdy v podstatě jemně zvýšenou Scalu prodává za SUV cenovky, se Hyundaii vůbec nepovedlo.
A máme tu opět pořad Hledej BEV, hujere, hledej... 🤣🤣🤣
rohYpnol měl i v 1. pololetí 2025 pravdu, BEV nikdo nechce 😆
rohYpnol měl i v 1. pololetí 2025 pravdu, BEV nikdo nechce 😆
Jak se proboha mohl v té statistice SDA v jednom segmentu setkat Duster a Kodiaq? To má být nějaký ujetý vtip?!! 😡
Edit: jen v Německu se jich pořád prodá 20tis ks/rok, vydělává koncernu peníze a lidi ho pořád chtějí….
Nyní bych ale za touran kolem milionu nedal. Přece jen je to auto, které vychází z golfu z roku 2012 (který ovšem považuji za ten nejlepší v historii).