Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Mercedes-Benz CLA Shooting Brake je praktická stylovka bez konkurence

24 komentářů

Rasto
Vyzerá, že MB konečne prišiel s konkurencieschopným elektromobilom. Otázka teda je ako to je s tým 400V DC nabíjaním.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Rasto
Citace z Fdrive :
Se startem prodeje nebo brzy po něm dostane také Shooting Brake za příplatek možnost instalace DC-DC převodníku tak, aby se auto zvládlo nabíjet ze starších rychlonabíjecích stanic, které nepodporují 800V architekturu.
Zdenek Sobotka
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - mariov8
mariov8
@Rasto U nás to kupodivu není takový problém jak se to prezentuje, infrastruktura se buduje teprve chvíli a podíl nabíječek schopných pracovat s napětím 800V, ale i až 1000V je překvapivě vysoký. Jednoduše proto, že jsou už obvykle moderní. V zemích, kde se s elektromobilitou začalo ve velkém dříve, tam je to větší problém.
Lubo
Videl to niekto z diskutujúcich naživo?
Na fotke za mňa nič moc. Asi aj vďaka EQS tam vidím smutnú bramboru, prvá reakcia. Iste to bude v reále lepšie.

Inak zaujímavý počin, že idú podobne ako BMW do nižších modelov v cene podobnej spaľovacej alternatíve.
Avatar - Emel
Emel
@Lubo cenovka sedanu je 1,35 základ, tohle bude řádově 1,4M?
Lubo
@Emel jj, ... pred 5 rokmi stálo základné CLA 722.370 Kč. Dosiahli paritu spaľováku a EV dvojnásobným zdražením 🕺
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Lubo

Růst cen je dán inflací. Kdyby od roku 2020 žádná nebyla, mohlo by EV CLA také stát 750tis. I jogurty by byly o třetinu levnější, než jsou dnes.
Lubo
@Dzinus kumulatívna inflácia v Nemecku za 2020-2025 je cca 22,28%
Year Annual Inflation Rate
2020 0.5%
2021 3.1%
2022 6.9%
2023 5.9%
2024 2.2%
2025 (Forecast) 2.0%

Proste lacnému modelu nechali lacné prevedenie, nahodili zvláštny dizajn, trocha vylepšili dynamické parametre a cenu zdvihli dvojnásobne. Ako im to pomôže v predaji uvidíme, sú tu na to lepší odborníci.
Hvarcz2
@Lubo a mělo základní Cla zrychlení za 6,7 vteřin?
ericn
@Hvarcz2 Upřímě, k čemi je ti tenhle údaj dobrý? Jsi semaforový kovboj? Cokoliv pod 10s je na běžné ježdění v pohodě 😋
Lubo
@ericn 👍 Ale nikdy nevieš, diskusie sa tu množia takými čo si priplatia 680 tis. Kč (z toho 160 tis. Kč inflácia a zvyšok asi za tých 124 hviezdičiek a displej navyše) za 2,2 sekundy zrýchlenia v škaredšom entry modele.
ericn
@Lubo njn nenadělám nic...
ericn
@Lubo "Na fotke za mňa nič moc. Asi aj vďaka EQS tam vidím smutnú bramboru, prvá reakcia." - napadlo mě to samé, takové neforemné cosi...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Sedan vypadá o dost líp, tohle je taková banánem do zadku nakopnutá vačice. Interiér ala Renault Kangoo (Citan) se při dané cenovce dá čekat. Zabíjí to prosklená střecha. Jinak s ohledem na výšku to vzadu bude asi hodně "na žabáka". Nicméně zákazníka si to určitě najde. Uvidíme, co ta slavná Neue Classe... 😊
psel
@Barry Lyndon mě to teda připomíná tvarem zadku ioniq6
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Stylovka? Vyzera to auto ako nejaky pohrebak ... pri vsetkej ucte k mb aj nova prekabatena grande panda od toho pezotackeho cirkusu je 10 x stylovejsia ako tento amorfny medved...

Ono asi chyba v matrixe... ved dnes je uz vsetko sportove a stylove ... doba to zere.. a s nou aj poniektori "sikovni" zakaznici
gil54
...nechali voskovej model moc dlouho na sluníčku...
vencelín
@gil54
To je dnešní trend nechat na slunci voskové modely patricne rozplyznout.
Elegance w224 je dávno tatam
Nebo Nebo
Minulá generace byla hezká, a to jak v sedanu, tak Shooting Brake.
Toto je za mě hnus, čínské základy, čínská technika (hybrid, elektromotory). Beztak se to tam i montuje.

Škoda, Mercedes dělal pěkná auta a teď, pokud na stejné platformě budou stát GLA a GLB, tak je také zničí a z široké nabídky motorů zbudou jen čtyřválcová 1.5 Geely a čínské elektromotory.
psel
@Nebo Nebo jsem netušil že je Německo v Číně.
Avatar - mariov8
mariov8
@Nebo Nebo Technika není čínská, mercedes si to tam jenom nechává vyrábět. Ano, část techniky bude kvůli větší sériovosti i sdílet s výrobním partnerem. Důvody jsou jasné, aby to mělo cenovku od 1,4M a ne od 1,7M. To by nemělo smysl tenhle segment dělat. Zda je zvolená cesta správně tady můžeme diskutovat do aleluja, ale já mám pocit, že to rozhodnou peněženkou zákazníci a následně strategii stvrdí do budoucna akcionáři. Chceš mít Mercedes-Benz made in Germany, není problém, s EQE se dá ve slušné specifikaci začít asi od 2M.
Miroslav Rýdl
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, pockame na hybrid.

Nicmene to divadlo se tremi monitory je pro me odpuzujici.