Testy
sargis
4
Pekne zvlnena bocnica na sedacke sofera, ktovie, ako to bude vyzerat o rok...
No, přinejmenším jeden důvod tu je. A to velmi nepohodlné sezení na zadních místech kvůli vysoké podlaze.
U takové Tesly 3 je to problém, protrže sedan střední třídy v režimu 2+2 fakt neni to co by člověk chtěl.
Jenže u A6 v kombiku, která primárně cílí na rodinný pohodlný dostavník, to považuji za megaprůšvih.
U takové Tesly 3 je to problém, protrže sedan střední třídy v režimu 2+2 fakt neni to co by člověk chtěl.
Jenže u A6 v kombiku, která primárně cílí na rodinný pohodlný dostavník, to považuji za megaprůšvih.
Jednou jsem si koupil novou Audi A6 Avant rv.2006 a už nikdy výměna spojky v 60000 a ve 121000 Km a další věci
@milous Věřím, že si už nikdy více takovou A6 nekoupíte. Ony už se totiž dělají výhradně s automaty a tam tak často spojku měnit nebudete. Otázkou je, co všechno jste musel autu dělat, aby spojka vydržela jen 60 tkm.
Konečně se snad na trhu začne objevovat víc elektrických kombíků.... SUV/Crossovery jsou jako EV prostě neefektivní, ostatně v testu je to zmíněno....
Jinak teda to jak na konci testu autor medituje nad "počkáním si na legendární 3.0 V6 TDi" beru jako povedený vtípek 😉 Jedno nové koncernové 2.0 TDi mě ve firmě aktuálně trápí spotřebou oleje a chladící kapaliny a rvu si vlasy, že jsem do nafty ještě naposled šel.... To je už fakt překonané palivo.
Jinak teda to jak na konci testu autor medituje nad "počkáním si na legendární 3.0 V6 TDi" beru jako povedený vtípek 😉 Jedno nové koncernové 2.0 TDi mě ve firmě aktuálně trápí spotřebou oleje a chladící kapaliny a rvu si vlasy, že jsem do nafty ještě naposled šel.... To je už fakt překonané palivo.
@Mr.Murphy Pri 2tdi to nie je chyba ale vlastnost 😉
@ptr078 Není to pravda. Mě 147kW nebere ani kapku oleje a nic mi z auta ani v pátém roce provozu neteče. Prostě se těch aut prodá mrak a potom, když si pár desítek majitelů stěžuje, tak to vypadá, že jsou všechny motory KO. Bohužel díky Vaculíkům a spol. pak tato motorizace dostane cejch a když jsem to auto chtěl teď prodat, tak mi nabízeli směšné částky. Takže to si ho radši nechám na pořád.
@Mokrous Ja mam prveho kodiaka 150k a ten statocne od nova papka olej pri dialnicnych presunoch. Boli sme s tym v skodovke a bolo nam povedane, ze to je vlastnost nie chyba
@ptr078 Zajímavé. 110kW by žrát neměla. Traduje se to zejména o verzi 147kW.
Samozřejmě, že jsou nějaké výrobní tolerance a když se to nepotká, tak asi nějaké % aut žere olej víc, ale mě nežralo nikdy žádný auto, co jsem měl od novoty. Vždy jsem ho správně zajel a první olej jsem udělal mezi 6-10 tisíci km a pak už jen po cca 20 tisících km výměny. Na dálnici je spotřeba oleje větší, pokud se jezdí fakt rychle. Ale to není věc pístních kroužků, ale odvětrání klikovky, únik přes turbo atd... Já jezdím víc státovky, ale i dálnice a na poslední olej jsem dal 24 tisíc během 2 let a nemusel jsem dolít ani kapku.
Výrobce se samozřejmě kryje a vydává to za běžnou vlastnost a když to je v rozumné toleranci někde okolo 0,5 až 1 litr na 10-15 tisíc km, tak bych z toho nedělal vědu, ale když to někomu bere litr na 3 tisíce km a víc, tak už by mě to asi solidně sr.alo.
Samozřejmě, že jsou nějaké výrobní tolerance a když se to nepotká, tak asi nějaké % aut žere olej víc, ale mě nežralo nikdy žádný auto, co jsem měl od novoty. Vždy jsem ho správně zajel a první olej jsem udělal mezi 6-10 tisíci km a pak už jen po cca 20 tisících km výměny. Na dálnici je spotřeba oleje větší, pokud se jezdí fakt rychle. Ale to není věc pístních kroužků, ale odvětrání klikovky, únik přes turbo atd... Já jezdím víc státovky, ale i dálnice a na poslední olej jsem dal 24 tisíc během 2 let a nemusel jsem dolít ani kapku.
Výrobce se samozřejmě kryje a vydává to za běžnou vlastnost a když to je v rozumné toleranci někde okolo 0,5 až 1 litr na 10-15 tisíc km, tak bych z toho nedělal vědu, ale když to někomu bere litr na 3 tisíce km a víc, tak už by mě to asi solidně sr.alo.
@Mokrous ze to jeden z mála nedělá, neznamená ze to nedělá spousta dalsich. Spis je výjimečně, ze to funguje. Kromě tebe neznam nikoho, komu by TDI nezral olej.
@Mokrous
To není Vaculíkem. Spousta lidí už na vlastní kůži zjistila, že udržovat ojetý moderní diesel je pokladnička. Znám více lidí, kteří vždy kupovali ojeté diesely a teď už jen benzín. Ty si zvyklý na koncern VW, ale třeba u Fordů nebo Opelů se diesely vykupovaly za nízké ceny už před více než 10 roky.
Teď už je to úplně nesmysl. K tradičnímu trojboji turbo, vstřiky, dvojhmota přibyly složitější EGRy, dražší DPFka, problémové SCRka. Pokazí se nějaké čidlo za tisícovku a za měsíc to zničí díly za sto tisíc. To si může dovolit udržovat při životě už jen automechanik nebo někdo bohatý (ale ten asi nebude kupovat ojetinu).
To není Vaculíkem. Spousta lidí už na vlastní kůži zjistila, že udržovat ojetý moderní diesel je pokladnička. Znám více lidí, kteří vždy kupovali ojeté diesely a teď už jen benzín. Ty si zvyklý na koncern VW, ale třeba u Fordů nebo Opelů se diesely vykupovaly za nízké ceny už před více než 10 roky.
Teď už je to úplně nesmysl. K tradičnímu trojboji turbo, vstřiky, dvojhmota přibyly složitější EGRy, dražší DPFka, problémové SCRka. Pokazí se nějaké čidlo za tisícovku a za měsíc to zničí díly za sto tisíc. To si může dovolit udržovat při životě už jen automechanik nebo někdo bohatý (ale ten asi nebude kupovat ojetinu).
@Tycoon Tak krom SCR má moderní turbobenzín v podstatě všechno skoro stejné, jako ten diesel. Bohužel ceny vstřikovačů a čerpadla jsou u dieselů o hodně vyšší kvůli tlakům. Zbytek je tak nějak podobně.
Mě akorát dost překvapila nabízená cena za moje auto, který má nula nula prd (cca 45 tisíc - prostě nejezdím) najeto a je stále v tovární záruce (ještě 3/4 roku a 105 tisíc km k dispozici) a nový stálo ceníkově 1.560.000,- a dneska by stálo to samý, kdyby se 142kW nabízelo i jako předokolka. (Zde se inflace jakoby nekonala). No a zatím všechny nabídky nedosáhly ani 600 tisíc s DPH. No a na to teda se.ru a auto si radši nechám i s těmi riziky. Funguje naprosto bezproblémově a při mém komickém nájezdu by mohlo takto fungovat i dalších 10-15 let. S ohledem na tu brutální ztrátu ceny je lepší to jezdit dalších 5-8 let a pak v případě poruchy radši dát sešrotovat, než se dohadovat s nějakejma vykukama.
Mě akorát dost překvapila nabízená cena za moje auto, který má nula nula prd (cca 45 tisíc - prostě nejezdím) najeto a je stále v tovární záruce (ještě 3/4 roku a 105 tisíc km k dispozici) a nový stálo ceníkově 1.560.000,- a dneska by stálo to samý, kdyby se 142kW nabízelo i jako předokolka. (Zde se inflace jakoby nekonala). No a zatím všechny nabídky nedosáhly ani 600 tisíc s DPH. No a na to teda se.ru a auto si radši nechám i s těmi riziky. Funguje naprosto bezproblémově a při mém komickém nájezdu by mohlo takto fungovat i dalších 10-15 let. S ohledem na tu brutální ztrátu ceny je lepší to jezdit dalších 5-8 let a pak v případě poruchy radši dát sešrotovat, než se dohadovat s nějakejma vykukama.
@Mokrous
Jedna věc je, že Passata za ceníkovku nikdo nekupuje, takže to k tomu nejde vztahovat. A pokud to máš 4leté, tak to je zrovna doba, kdy to leasingovky a další fleety ve velkém prodávají, takže je jich na trhu přebytek. Ono když se podíváš, tak i benzínové 2.0 TSI stojí podobně. Prostě takové ceny jsou.
Ono všechno je dražší, i rozvody, setrvačníky, prostě vyšší tlaky všeho, vyšší točivý moment, vyšší vibrace. EGR koncernové benzíňáky nemívají, GPF je mnohem jednodušší a levnější než DPF. S těma tvýma kilometrama je to ještě jedno, ale vezmi si, že to třeba má 10 let a 200 tkm.
Jedna věc je, že Passata za ceníkovku nikdo nekupuje, takže to k tomu nejde vztahovat. A pokud to máš 4leté, tak to je zrovna doba, kdy to leasingovky a další fleety ve velkém prodávají, takže je jich na trhu přebytek. Ono když se podíváš, tak i benzínové 2.0 TSI stojí podobně. Prostě takové ceny jsou.
Ono všechno je dražší, i rozvody, setrvačníky, prostě vyšší tlaky všeho, vyšší točivý moment, vyšší vibrace. EGR koncernové benzíňáky nemívají, GPF je mnohem jednodušší a levnější než DPF. S těma tvýma kilometrama je to ještě jedno, ale vezmi si, že to třeba má 10 let a 200 tkm.
@Tycoon
Úplně to tak není. Jen je diesel ještě víc o nájezdu než dřív. Když opravdu točíš km a s autem jezdíš, tak pořád nic lepšího než diesel není. A ty díly pokud to není stellantis ale VW taky stále ještě celkem vydrží, i když bejvávalo líp. To rozhodně.
Úplně to tak není. Jen je diesel ještě víc o nájezdu než dřív. Když opravdu točíš km a s autem jezdíš, tak pořád nic lepšího než diesel není. A ty díly pokud to není stellantis ale VW taky stále ještě celkem vydrží, i když bejvávalo líp. To rozhodně.
@rohYpnol
Bývávalo hodně líp. Hlavně tam těch dílů bylo méně, čili menší pravděpodobnost, že se něco pokazí, a taky jednodušší přístup ke všemu.
Bývávalo hodně líp. Hlavně tam těch dílů bylo méně, čili menší pravděpodobnost, že se něco pokazí, a taky jednodušší přístup ke všemu.
@Mr.Murphy Žádný vtípek, na dlouhé cestování pořád nikdo nic lepšího než diesel nevymyslel. Tohle je v současnosti asi nejlepší EV kombík na trhu, ale pořád je to v mých očích pro lidi, kteří dělají cesty do 300 km. Donedávna jsem měl v garáži mimo jiné TM3 a párkrát jsem ji vyzkoušel na trasách Praha - Mnichov nebo Praha - Vídeň a stejný den zpátky. Takovou trasu EV samozřejmě zvládne, ale třeba v zimě opravdu nejsem zvědavý na to jak skvěle se moje EV nabíjí. Diesel dá těch 700-800 km na jednu nádrž, nikde vystupuji a jedu v oblasti rychlostí kde bych s EV na takové trase stál na nabíječce minimálně dvakrát, ale spíše třikrát. A navíc, když vezmu občas do auta spolupracovníky, tak v normální A6 mají vzadu královský posed bez ohledu na postavu. V této elektrické A6 je to vzadu použitelné pro ženské nebo postavy do cca 170 cm (podobně jako ve všech EV typu sedan, lift nebo kombi), protože podlaha je kvůli baterkám vysoko a sedí se dost nízko (jediná výjimka, kterou znám je Taycan nebo Audi e-tron GT, protože ty mají v battery packu prohlubeň, kde nejsou baterie a chodidla jsou tak stejně vysok👋nízko jako v normálním sedanu/kombi s nízkou podlahou), takže lidé nad 170 se sice vejdou (nad sedákem je dost místa), ale sedí nepřirozeně bez podepřené stehenní kosti a to je na delších trasách nepohodlné.
@Ham. ale jo, ja jsem s tim Tdi taky jel z Dubrovniku do Brna skoro bez zastavky nebo treba v zime na lyze do Italie. EV mam a vim, ze takovou cestu bych v nem jet fakt nechtel. Ale radeji nez diesel bych uz vzdycky vzal benzinovy HEV ktery na te dlouhe trase bude brat vic nez nafta, ale v celkove celorocni kombinaci na tom bude se spotrebou lip a navic nebudu muset poslouchat zvuk naftoveho ctyrvalce.... (i kdyz ano, jsou i naftove V6 atd....)
@Mr.Murphy
urcite, ani by me nenapadlo si vzit na dalky naftu a to vcetne trilitrovy A6 co jsem mel. Pokud jedes dalku tak benzin, nejlip phev
urcite, ani by me nenapadlo si vzit na dalky naftu a to vcetne trilitrovy A6 co jsem mel. Pokud jedes dalku tak benzin, nejlip phev
@Mr.Murphy presne ako vravíš. Nafta to je na veľmi špecifický jazdný režim. Naftový štvorvalec je nepríjemne hlučný hádam v každom režime, šesťvalec je za mňa už mimo mesto v pohode, ale v meste je aj ten hlučný.
Kým človek nejazdí len nemecké diaľnice a chce ušetriť na palive tak buď elektro, alebo HEV.
Nafta je bohužiaľ mor, lebo druhý/tretí majiteľ tie autá už poriadne neopravuje, ale vymontuje emisný systém a to sa potom stačí prejsť v špičke po meste a človeku je z toho smradu nevoľno... Samozrejme tieto autá sa slávnostne zo západu prevezú na východ a my to tu dýchame. Našťastie predaje nafty prudko klesly, takže budúcnosť v tomto vyzerá menej smradľavo...
Kým človek nejazdí len nemecké diaľnice a chce ušetriť na palive tak buď elektro, alebo HEV.
Nafta je bohužiaľ mor, lebo druhý/tretí majiteľ tie autá už poriadne neopravuje, ale vymontuje emisný systém a to sa potom stačí prejsť v špičke po meste a človeku je z toho smradu nevoľno... Samozrejme tieto autá sa slávnostne zo západu prevezú na východ a my to tu dýchame. Našťastie predaje nafty prudko klesly, takže budúcnosť v tomto vyzerá menej smradľavo...
Vím že se opakuju ale nemohli byste prosím přestat s těmi nesmysly stylu "Obě jednotky navíc mají systémový točivý moment 855 Nm, což je i při hmotnosti okolo 2,3 tuny opravdu vynikající hodnota."
Za prvé žádný systémový točivý moment neexistuje! Hodnota točivého momentu se vždy týká jedné konkrétní hřídele a případné sčítání momentů je možné jen za velmi specifických podmínek, jinak se jedná o ryzí hausnumera. Je to podobné jako byste napsali že když se šroub na kole utahuje momentem 100 Nm, tak systémový moment pro utažení pěti šroubů bude 500 Nm. Asi nesmysl že ?
No a druhá věc je absolutní nerelevantnost porovnání hodnoty momentu k hmotnosti auta. Autem hýbe výkon a moment motoru hraje v dynamice jen velmi podružnou roli, zvláště u elektromobilů. Zkuste se prosím konečně zorientovat v těch nejzákladnějších základech mechaniky, fakt to rve oči
Za prvé žádný systémový točivý moment neexistuje! Hodnota točivého momentu se vždy týká jedné konkrétní hřídele a případné sčítání momentů je možné jen za velmi specifických podmínek, jinak se jedná o ryzí hausnumera. Je to podobné jako byste napsali že když se šroub na kole utahuje momentem 100 Nm, tak systémový moment pro utažení pěti šroubů bude 500 Nm. Asi nesmysl že ?
No a druhá věc je absolutní nerelevantnost porovnání hodnoty momentu k hmotnosti auta. Autem hýbe výkon a moment motoru hraje v dynamice jen velmi podružnou roli, zvláště u elektromobilů. Zkuste se prosím konečně zorientovat v těch nejzákladnějších základech mechaniky, fakt to rve oči