Testy
@Mokrous ze to jeden z mála nedělá, neznamená ze to nedělá spousta dalsich. Spis je výjimečně, ze to funguje. Kromě tebe neznam nikoho, komu by TDI nezral olej.
@Mr.Murphy
urcite, ani by me nenapadlo si vzit na dalky naftu a to vcetne trilitrovy A6 co jsem mel. Pokud jedes dalku tak benzin, nejlip phev
urcite, ani by me nenapadlo si vzit na dalky naftu a to vcetne trilitrovy A6 co jsem mel. Pokud jedes dalku tak benzin, nejlip phev
@Mr.Murphy Žádný vtípek, na dlouhé cestování pořád nikdo nic lepšího než diesel nevymyslel. Tohle je v současnosti asi nejlepší EV kombík na trhu, ale pořád je to v mých očích pro lidi, kteří dělají cesty do 300 km. Donedávna jsem měl v garáži mimo jiné TM3 a párkrát jsem ji vyzkoušel na trasách Praha - Mnichov nebo Praha - Vídeň a stejný den zpátky. Takovou trasu EV samozřejmě zvládne, ale třeba v zimě opravdu nejsem zvědavý na to jak skvěle se moje EV nabíjí. Diesel dá těch 700-800 km na jednu nádrž, nikde vystupuji a jedu v oblasti rychlostí kde bych s EV na takové trase stál na nabíječce minimálně dvakrát, ale spíše třikrát. A navíc, když vezmu občas do auta spolupracovníky, tak v normální A6 mají vzadu královský posed bez ohledu na postavu. V této elektrické A6 je to vzadu použitelné pro ženské nebo postavy do cca 170 cm (podobně jako ve všech EV typu sedan, lift nebo kombi), protože podlaha je kvůli baterkám vysoko a sedí se dost nízko (jediná výjimka, kterou znám je Taycan nebo Audi e-tron GT, protože ty mají v battery packu prohlubeň, kde nejsou baterie a chodidla jsou tak stejně vysok👋nízko jako v normálním sedanu/kombi s nízkou podlahou), takže lidé nad 170 se sice vejdou (nad sedákem je dost místa), ale sedí nepřirozeně bez podepřené stehenní kosti a to je na delších trasách nepohodlné.
@milous Věřím, že si už nikdy více takovou A6 nekoupíte. Ony už se totiž dělají výhradně s automaty a tam tak často spojku měnit nebudete. Otázkou je, co všechno jste musel autu dělat, aby spojka vydržela jen 60 tkm.
No, přinejmenším jeden důvod tu je. A to velmi nepohodlné sezení na zadních místech kvůli vysoké podlaze.
U takové Tesly 3 je to problém, protrže sedan střední třídy v režimu 2+2 fakt neni to co by člověk chtěl.
Jenže u A6 v kombiku, která primárně cílí na rodinný pohodlný dostavník, to považuji za megaprůšvih.
U takové Tesly 3 je to problém, protrže sedan střední třídy v režimu 2+2 fakt neni to co by člověk chtěl.
Jenže u A6 v kombiku, která primárně cílí na rodinný pohodlný dostavník, to považuji za megaprůšvih.
@Tycoon reagoval jsem na othellovo letité tvrzení, že točivý moment je veličina úplně k ho... ostatní výklady si nech pro babičku u nedělního oběda, ta je ocení
@Tycoon a vidíš, z redakce žádná změna. Točivý moment rozhodně smysl má, stačí vedle sebe postavit atmosférický benzín a turbodiesel se stejným výkonem a uvidíš, kdo povede prvních 500 metrů, ačkoliv se potom třeba vyrovnají.
@Man Ký a tak o ceně evo, včetně ty slevy na 1.2, to už tu bylo hned jak bylo nové. A jeste s jak velkou slávou, ze se to aspoň dobre proda, proto vzal diesel, ze si lepe drží cenu. Tka velký propad ceny za 50tis km nema snad žádné auto, aby to spadlo na 40% ceny. Lidi už dostávají rozum a takove vraky nechtějí jako ojetiny. Je to jen pokladnička. Navic kdyz jeste prizna, ze nechava longlife.
@Mokrous hm. Co jsi čekal? Diesel je proste poruchovy a bez ohledu na najezd problematický. Obzvlast ten, který od začátku žere olej. Lidi začínají rozume uvažovat a trh to ukazuje. Za 600 jsme loni prodali camry, 5 let stará, 120tis najeto a ceníková cena byla 1.1M s DPH a reálná 800. Lidi, hlavne ti kupujici pjetiny, chtějí kvalitní auta, ne poruchove pokladničky.
@rohYpnol
vis jakej je rozdil mezi nama? Ty mas vysokou zivota, ja a6 3,0 tdi roky doma mel vedle 3,0phev a EV.
vis jakej je rozdil mezi nama? Ty mas vysokou zivota, ja a6 3,0 tdi roky doma mel vedle 3,0phev a EV.
Diskusní klasika. Dozvíme se, kolik stálo EVO, kolik za něho dostane, jak málo najel, no prostě všecno. A pak přijde Othello a vysvětlí nám postotisící jak je to s točivým momentem. A Rohypnol to protapetuje a je to hotový😊
Vím že se opakuju ale nemohli byste prosím přestat s těmi nesmysly stylu "Obě jednotky navíc mají systémový točivý moment 855 Nm, což je i při hmotnosti okolo 2,3 tuny opravdu vynikající hodnota."
Za prvé žádný systémový točivý moment neexistuje! Hodnota točivého momentu se vždy týká jedné konkrétní hřídele a případné sčítání momentů je možné jen za velmi specifických podmínek, jinak se jedná o ryzí hausnumera. Je to podobné jako byste napsali že když se šroub na kole utahuje momentem 100 Nm, tak systémový moment pro utažení pěti šroubů bude 500 Nm. Asi nesmysl že ?
No a druhá věc je absolutní nerelevantnost porovnání hodnoty momentu k hmotnosti auta. Autem hýbe výkon a moment motoru hraje v dynamice jen velmi podružnou roli, zvláště u elektromobilů. Zkuste se prosím konečně zorientovat v těch nejzákladnějších základech mechaniky, fakt to rve oči
Za prvé žádný systémový točivý moment neexistuje! Hodnota točivého momentu se vždy týká jedné konkrétní hřídele a případné sčítání momentů je možné jen za velmi specifických podmínek, jinak se jedná o ryzí hausnumera. Je to podobné jako byste napsali že když se šroub na kole utahuje momentem 100 Nm, tak systémový moment pro utažení pěti šroubů bude 500 Nm. Asi nesmysl že ?
No a druhá věc je absolutní nerelevantnost porovnání hodnoty momentu k hmotnosti auta. Autem hýbe výkon a moment motoru hraje v dynamice jen velmi podružnou roli, zvláště u elektromobilů. Zkuste se prosím konečně zorientovat v těch nejzákladnějších základech mechaniky, fakt to rve oči
@rohYpnol Souhlas, proto jediné možné řešení pro "neSUV" EV je to ala Taycan, prostě vynechat bateriové moduly pod nohama zadních cestujících.
Konečně se snad na trhu začne objevovat víc elektrických kombíků.... SUV/Crossovery jsou jako EV prostě neefektivní, ostatně v testu je to zmíněno....
Jinak teda to jak na konci testu autor medituje nad "počkáním si na legendární 3.0 V6 TDi" beru jako povedený vtípek 😉 Jedno nové koncernové 2.0 TDi mě ve firmě aktuálně trápí spotřebou oleje a chladící kapaliny a rvu si vlasy, že jsem do nafty ještě naposled šel.... To je už fakt překonané palivo.
Jinak teda to jak na konci testu autor medituje nad "počkáním si na legendární 3.0 V6 TDi" beru jako povedený vtípek 😉 Jedno nové koncernové 2.0 TDi mě ve firmě aktuálně trápí spotřebou oleje a chladící kapaliny a rvu si vlasy, že jsem do nafty ještě naposled šel.... To je už fakt překonané palivo.
@Leos_Siegel
Ono úplně stačí když ji nějaký trouba ze sýrie nebo turecka, který si na týden zkusil co to je práce, neseřídil při montáži nebo výměně...
Ono úplně stačí když ji nějaký trouba ze sýrie nebo turecka, který si na týden zkusil co to je práce, neseřídil při montáži nebo výměně...
@Othello ty idyote, tys tady milionkrát napsal, že záleží jenom na výkonu a na ničem jiném, tak si mě neber do té svojí smradlavé tlamy!!!
@Tycoon trouba co není schopen pochopit, že přidáním rychlostních stupňů jsi schopen snížit otáčky při stejné rychlosti a tím docílit menší spotřeby mě bude poučovat😊
No, nevim hele, líp bylo před 25 a více lety, naopak ty dnešní VW jsou rozhodně lepší, než ty auta z éry Passatů B6 a B7 @rohYpnol
Dotykové plošky na volantu, ovládání jen přes obrazovku, lesklá černá všude. To hezké fakt není a extra displej před spolujezdce za skoro sto tisíc? Drzost
@H357
To samozřejmě žádný racionální argument nemá 😁😉
Prostě jeho ego neunese že TDI je lepší jak baterka 🤣🤣🤣
To samozřejmě žádný racionální argument nemá 😁😉
Prostě jeho ego neunese že TDI je lepší jak baterka 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Bývávalo hodně líp. Hlavně tam těch dílů bylo méně, čili menší pravděpodobnost, že se něco pokazí, a taky jednodušší přístup ke všemu.
Bývávalo hodně líp. Hlavně tam těch dílů bylo méně, čili menší pravděpodobnost, že se něco pokazí, a taky jednodušší přístup ke všemu.
K cemu phev na dalkove jizdy? Baterka se na dalnici stejne vybije. Takze tezke auto bez el. vypomoci.
@Mokrous
Jedna věc je, že Passata za ceníkovku nikdo nekupuje, takže to k tomu nejde vztahovat. A pokud to máš 4leté, tak to je zrovna doba, kdy to leasingovky a další fleety ve velkém prodávají, takže je jich na trhu přebytek. Ono když se podíváš, tak i benzínové 2.0 TSI stojí podobně. Prostě takové ceny jsou.
Ono všechno je dražší, i rozvody, setrvačníky, prostě vyšší tlaky všeho, vyšší točivý moment, vyšší vibrace. EGR koncernové benzíňáky nemívají, GPF je mnohem jednodušší a levnější než DPF. S těma tvýma kilometrama je to ještě jedno, ale vezmi si, že to třeba má 10 let a 200 tkm.
Jedna věc je, že Passata za ceníkovku nikdo nekupuje, takže to k tomu nejde vztahovat. A pokud to máš 4leté, tak to je zrovna doba, kdy to leasingovky a další fleety ve velkém prodávají, takže je jich na trhu přebytek. Ono když se podíváš, tak i benzínové 2.0 TSI stojí podobně. Prostě takové ceny jsou.
Ono všechno je dražší, i rozvody, setrvačníky, prostě vyšší tlaky všeho, vyšší točivý moment, vyšší vibrace. EGR koncernové benzíňáky nemívají, GPF je mnohem jednodušší a levnější než DPF. S těma tvýma kilometrama je to ještě jedno, ale vezmi si, že to třeba má 10 let a 200 tkm.
@Mokrous
To není Vaculíkem. Spousta lidí už na vlastní kůži zjistila, že udržovat ojetý moderní diesel je pokladnička. Znám více lidí, kteří vždy kupovali ojeté diesely a teď už jen benzín. Ty si zvyklý na koncern VW, ale třeba u Fordů nebo Opelů se diesely vykupovaly za nízké ceny už před více než 10 roky.
Teď už je to úplně nesmysl. K tradičnímu trojboji turbo, vstřiky, dvojhmota přibyly složitější EGRy, dražší DPFka, problémové SCRka. Pokazí se nějaké čidlo za tisícovku a za měsíc to zničí díly za sto tisíc. To si může dovolit udržovat při životě už jen automechanik nebo někdo bohatý (ale ten asi nebude kupovat ojetinu).
To není Vaculíkem. Spousta lidí už na vlastní kůži zjistila, že udržovat ojetý moderní diesel je pokladnička. Znám více lidí, kteří vždy kupovali ojeté diesely a teď už jen benzín. Ty si zvyklý na koncern VW, ale třeba u Fordů nebo Opelů se diesely vykupovaly za nízké ceny už před více než 10 roky.
Teď už je to úplně nesmysl. K tradičnímu trojboji turbo, vstřiky, dvojhmota přibyly složitější EGRy, dražší DPFka, problémové SCRka. Pokazí se nějaké čidlo za tisícovku a za měsíc to zničí díly za sto tisíc. To si může dovolit udržovat při životě už jen automechanik nebo někdo bohatý (ale ten asi nebude kupovat ojetinu).
@Ham. ale jo, ja jsem s tim Tdi taky jel z Dubrovniku do Brna skoro bez zastavky nebo treba v zime na lyze do Italie. EV mam a vim, ze takovou cestu bych v nem jet fakt nechtel. Ale radeji nez diesel bych uz vzdycky vzal benzinovy HEV ktery na te dlouhe trase bude brat vic nez nafta, ale v celkove celorocni kombinaci na tom bude se spotrebou lip a navic nebudu muset poslouchat zvuk naftoveho ctyrvalce.... (i kdyz ano, jsou i naftove V6 atd....)
Jednou jsem si koupil novou Audi A6 Avant rv.2006 a už nikdy výměna spojky v 60000 a ve 121000 Km a další věci
@Othello Jednotky jsou propojené, jenom jde o časový rámec.
Watt = Nm/s
Pokud utáhneme dva šrouby najednou za jednu sekundu, dostáváme i dvojnásobný kroutící moment.
2 x watt = 2 x Nm/s
Watt = Nm/s
Pokud utáhneme dva šrouby najednou za jednu sekundu, dostáváme i dvojnásobný kroutící moment.
2 x watt = 2 x Nm/s
@Othello
Že to nechápe Man Ký, mě nepřekvapuje. Avšak že se to i v roce 2025 se to vyskytuje v testech aut, je na pováženou.
Že to nechápe Man Ký, mě nepřekvapuje. Avšak že se to i v roce 2025 se to vyskytuje v testech aut, je na pováženou.
@Tycoon Já tomu rozumím, jen jsem doufal, že by se to mohlo prodat aspoň za půlku ceníkové ceny, když je to zánovní vůz v záruce. Prostě mi to přijde jako bestiální plýtvání prostředky, bez ohledu na to, jestli jde o mě, nebo ne. Vem si ty celkový dopady, když je to v tak obrovském objemu a přitom se v tom ztrácí tak šílený prachy, který zase někdo musí vydělat a tím samozřejmě zase drancuje vše okolo a rozjíždí emisní spirálu. Po pár letech to je dle tohoto modelu vhodný na shození ze skály, místo opravy a to je taky fest ekologický... Žijeme neskutečnou frašku a všichni se tváří, že se nic neděje, že to je normální.
@Man Ký
Nikdo neříká, že točivý moment smysl nemá. Ale
1) Je potřeba k němu uvést otáčky, při kterých je dosahován.
2) Nelze sčítat točivý moment dvou motorů pracujících v jiných otáčkách.
3) Je nesmysl tvrdit, že auto s vyšším točivým momentem má lepší zrychlení.
Zdá se, že ani u tebe nenastala žádná změna ohledně fyzikálních a technických znalostí.
Nikdo neříká, že točivý moment smysl nemá. Ale
1) Je potřeba k němu uvést otáčky, při kterých je dosahován.
2) Nelze sčítat točivý moment dvou motorů pracujících v jiných otáčkách.
3) Je nesmysl tvrdit, že auto s vyšším točivým momentem má lepší zrychlení.
Zdá se, že ani u tebe nenastala žádná změna ohledně fyzikálních a technických znalostí.
@Man Ký tak zmysel to dávalo pri spaľovacích autách - tam bol naozaj rozdiel, či malo auto 100kw v 6400ot/min a 160Nm v 4600ot/min alebo či má 100kw pri 4500-6000ot/min a 230Nm pri 1500-3000ot/min.
Druhý motor bude príjemnejší. Pri elektromobile je to ale nič nehovoriace číslo. Tam by bola užitočnejšia nejaká vykonova krivka v závislosti na rýchlosti (vzhľadom na tyicky pevný prevod)
Druhý motor bude príjemnejší. Pri elektromobile je to ale nič nehovoriace číslo. Tam by bola užitočnejšia nejaká vykonova krivka v závislosti na rýchlosti (vzhľadom na tyicky pevný prevod)
@Man Ký
Jak vidíš, ani po stotisící to nestačí, když se "fetišismus točivého momentu" stále objevuje v testech aut.
Jak vidíš, ani po stotisící to nestačí, když se "fetišismus točivého momentu" stále objevuje v testech aut.
@Mokrous
Ty se na to díváš pohledem toho, že kupuješ nová auta. Ale poptávku po tvém Passatu dělají ti, co kupují auta ojetá.
Celkově je to o tom, že "soutěžíš" s dalšími tisícovkami Passatů, které na trh ojetin vrhají leasingovky a velké fleety, které ty Passaty koupily ještě levněji než ty.
Na druhou stranu to ber tak, že jsou auta, na kterých majitelé prodělají daleko víc a pak i taková, která bazary ani nechtějí vykupovat.
Ty se na to díváš pohledem toho, že kupuješ nová auta. Ale poptávku po tvém Passatu dělají ti, co kupují auta ojetá.
Celkově je to o tom, že "soutěžíš" s dalšími tisícovkami Passatů, které na trh ojetin vrhají leasingovky a velké fleety, které ty Passaty koupily ještě levněji než ty.
Na druhou stranu to ber tak, že jsou auta, na kterých majitelé prodělají daleko víc a pak i taková, která bazary ani nechtějí vykupovat.
@KANKUNEN
Mýlíš se. Na pět šroubů potřebují 5x100 Nm, nikoliv 1x500 Nm.
I když by se laikovi mohlo zdát že to číselně vychází stejně, je to právě ten podstatný rozdíl. Momenty nelze sčítat jako housky. A to nemluvím o faktu že jednotlivé motory v EV nebývají zpřevodovány stejně a i proto je prostý součet jejich momentů po mechanické stránce nesmysl
No a s tím dieselem si zkus někdy podřadit. Motor se vytočí více, moment přitom klesne ale auto bude stejně zrychlovat víc. S nižším momentem. Zajímavé
Mýlíš se. Na pět šroubů potřebují 5x100 Nm, nikoliv 1x500 Nm.
I když by se laikovi mohlo zdát že to číselně vychází stejně, je to právě ten podstatný rozdíl. Momenty nelze sčítat jako housky. A to nemluvím o faktu že jednotlivé motory v EV nebývají zpřevodovány stejně a i proto je prostý součet jejich momentů po mechanické stránce nesmysl
No a s tím dieselem si zkus někdy podřadit. Motor se vytočí více, moment přitom klesne ale auto bude stejně zrychlovat víc. S nižším momentem. Zajímavé
@rohYpnol To je ta ekologie v praxi, přece...
Všechno větší, všeho víc, všechno nerozebíratelný, neopravitelný (nebo za cenu celého výrobku, třeba auta), ošizený a ideálně dovezený přes půl planety aspoň 2x sem a tam.
Všechno větší, všeho víc, všechno nerozebíratelný, neopravitelný (nebo za cenu celého výrobku, třeba auta), ošizený a ideálně dovezený přes půl planety aspoň 2x sem a tam.
@Tycoon Tak jasně, že chápu, že když to má 10 let a přes 2 kila na hrbu, že to pomalu někde začne klepat na dveře (podle toho jak s tím kdo jezdil), ale proto jsem předpokládal, že to v záruce ještě nějak rozumně prodám, ale asi ne. Samo, že jsem to nekoupil za ceník, ale o hodně levněji, nicméně i tak je propad hodnoty naprosto brutální a neodpovídá stavu. To prostě nehodlám akceptovat. Chtěl jsem si koupit trošku jiný auto, kde mám možnost dostat extrémní slevu a je to moc lákavý, ale zase krmit další auto a platit další pojistky atd. To je hrozný plýtvání. Leda to odhlásit, hodit na špalky do stodoly a nechat ho tam do zásoby na horší časy 😅
@Tycoon
Přístupy bohužel hodně špatné. Inženýring se zcela zjevně změnil. Nikdo už nepočítá s výměnou čehokoliv. Prostě něco se vydrbe, vyhodíš celý motor. Stejně jako u BEV... nikdo nic neopravuje. Závada motoru? Vyměnit motor. Závada baterky? Vyměnit baterku...
Přístupy bohužel hodně špatné. Inženýring se zcela zjevně změnil. Nikdo už nepočítá s výměnou čehokoliv. Prostě něco se vydrbe, vyhodíš celý motor. Stejně jako u BEV... nikdo nic neopravuje. Závada motoru? Vyměnit motor. Závada baterky? Vyměnit baterku...
@Tycoon
Úplně to tak není. Jen je diesel ještě víc o nájezdu než dřív. Když opravdu točíš km a s autem jezdíš, tak pořád nic lepšího než diesel není. A ty díly pokud to není stellantis ale VW taky stále ještě celkem vydrží, i když bejvávalo líp. To rozhodně.
Úplně to tak není. Jen je diesel ještě víc o nájezdu než dřív. Když opravdu točíš km a s autem jezdíš, tak pořád nic lepšího než diesel není. A ty díly pokud to není stellantis ale VW taky stále ještě celkem vydrží, i když bejvávalo líp. To rozhodně.
@Tycoon Tak krom SCR má moderní turbobenzín v podstatě všechno skoro stejné, jako ten diesel. Bohužel ceny vstřikovačů a čerpadla jsou u dieselů o hodně vyšší kvůli tlakům. Zbytek je tak nějak podobně.
Mě akorát dost překvapila nabízená cena za moje auto, který má nula nula prd (cca 45 tisíc - prostě nejezdím) najeto a je stále v tovární záruce (ještě 3/4 roku a 105 tisíc km k dispozici) a nový stálo ceníkově 1.560.000,- a dneska by stálo to samý, kdyby se 142kW nabízelo i jako předokolka. (Zde se inflace jakoby nekonala). No a zatím všechny nabídky nedosáhly ani 600 tisíc s DPH. No a na to teda se.ru a auto si radši nechám i s těmi riziky. Funguje naprosto bezproblémově a při mém komickém nájezdu by mohlo takto fungovat i dalších 10-15 let. S ohledem na tu brutální ztrátu ceny je lepší to jezdit dalších 5-8 let a pak v případě poruchy radši dát sešrotovat, než se dohadovat s nějakejma vykukama.
Mě akorát dost překvapila nabízená cena za moje auto, který má nula nula prd (cca 45 tisíc - prostě nejezdím) najeto a je stále v tovární záruce (ještě 3/4 roku a 105 tisíc km k dispozici) a nový stálo ceníkově 1.560.000,- a dneska by stálo to samý, kdyby se 142kW nabízelo i jako předokolka. (Zde se inflace jakoby nekonala). No a zatím všechny nabídky nedosáhly ani 600 tisíc s DPH. No a na to teda se.ru a auto si radši nechám i s těmi riziky. Funguje naprosto bezproblémově a při mém komickém nájezdu by mohlo takto fungovat i dalších 10-15 let. S ohledem na tu brutální ztrátu ceny je lepší to jezdit dalších 5-8 let a pak v případě poruchy radši dát sešrotovat, než se dohadovat s nějakejma vykukama.
@ptr078 Zajímavé. 110kW by žrát neměla. Traduje se to zejména o verzi 147kW.
Samozřejmě, že jsou nějaké výrobní tolerance a když se to nepotká, tak asi nějaké % aut žere olej víc, ale mě nežralo nikdy žádný auto, co jsem měl od novoty. Vždy jsem ho správně zajel a první olej jsem udělal mezi 6-10 tisíci km a pak už jen po cca 20 tisících km výměny. Na dálnici je spotřeba oleje větší, pokud se jezdí fakt rychle. Ale to není věc pístních kroužků, ale odvětrání klikovky, únik přes turbo atd... Já jezdím víc státovky, ale i dálnice a na poslední olej jsem dal 24 tisíc během 2 let a nemusel jsem dolít ani kapku.
Výrobce se samozřejmě kryje a vydává to za běžnou vlastnost a když to je v rozumné toleranci někde okolo 0,5 až 1 litr na 10-15 tisíc km, tak bych z toho nedělal vědu, ale když to někomu bere litr na 3 tisíce km a víc, tak už by mě to asi solidně sr.alo.
Samozřejmě, že jsou nějaké výrobní tolerance a když se to nepotká, tak asi nějaké % aut žere olej víc, ale mě nežralo nikdy žádný auto, co jsem měl od novoty. Vždy jsem ho správně zajel a první olej jsem udělal mezi 6-10 tisíci km a pak už jen po cca 20 tisících km výměny. Na dálnici je spotřeba oleje větší, pokud se jezdí fakt rychle. Ale to není věc pístních kroužků, ale odvětrání klikovky, únik přes turbo atd... Já jezdím víc státovky, ale i dálnice a na poslední olej jsem dal 24 tisíc během 2 let a nemusel jsem dolít ani kapku.
Výrobce se samozřejmě kryje a vydává to za běžnou vlastnost a když to je v rozumné toleranci někde okolo 0,5 až 1 litr na 10-15 tisíc km, tak bych z toho nedělal vědu, ale když to někomu bere litr na 3 tisíce km a víc, tak už by mě to asi solidně sr.alo.
@ptr078 Není to pravda. Mě 147kW nebere ani kapku oleje a nic mi z auta ani v pátém roce provozu neteče. Prostě se těch aut prodá mrak a potom, když si pár desítek majitelů stěžuje, tak to vypadá, že jsou všechny motory KO. Bohužel díky Vaculíkům a spol. pak tato motorizace dostane cejch a když jsem to auto chtěl teď prodat, tak mi nabízeli směšné částky. Takže to si ho radši nechám na pořád.
@Othello On ten výkon stejně plus mínus koresponduje s výkonem. Ty motory jsou plus mínus technicky podobné.
@Mokrous
To bohužel ano. (Ne)opravitelnost moderních aut je problém ekonomický i ekologický. Vlastně je to i důvod, proč nemám motivaci si kupovat nové auto. To z roku 2017 jsem si tehdy cíleně nakonfiguroval tak, ať tam je co nejméně servisních pastí.
To bohužel ano. (Ne)opravitelnost moderních aut je problém ekonomický i ekologický. Vlastně je to i důvod, proč nemám motivaci si kupovat nové auto. To z roku 2017 jsem si tehdy cíleně nakonfiguroval tak, ať tam je co nejméně servisních pastí.
@Man Ký
všimni si že já jsem tebe neoznačil za technicky slabšího, ty ses k tomu přihlásil sám.
Já tě jen požádal abys potvrdil můj názor že redaktoři tady čtenáře uvádějí v omyl 😄
všimni si že já jsem tebe neoznačil za technicky slabšího, ty ses k tomu přihlásil sám.
Já tě jen požádal abys potvrdil můj názor že redaktoři tady čtenáře uvádějí v omyl 😄
@KANKUNEN
Myslím že se bavíme pouze o krouťácích motorů. Ty na kolech stejně nikdo neudává (kromě pár EV náklaďáků) .
A nijak mi nevadí že je moment elektromotoru v datech zmíněn. Dají se z něj například odhadnout provozní otáčky coby další podružný parametr.
Mám velké výhrady pouze když odborný redaktor považuje moment elektromotoru za nějaký významný parametr čímž uvádí v omyl méně technicky zdatné čtenáře (aniž bych chtěl někoho jmenovat konkrétně, že Man Ký ? )
případně když PR oddělení výrobců momenty více motorů zcela humpolácky sečte a odborný redaktor se nad tím ani nepozastaví
Myslím že se bavíme pouze o krouťácích motorů. Ty na kolech stejně nikdo neudává (kromě pár EV náklaďáků) .
A nijak mi nevadí že je moment elektromotoru v datech zmíněn. Dají se z něj například odhadnout provozní otáčky coby další podružný parametr.
Mám velké výhrady pouze když odborný redaktor považuje moment elektromotoru za nějaký významný parametr čímž uvádí v omyl méně technicky zdatné čtenáře (aniž bych chtěl někoho jmenovat konkrétně, že Man Ký ? )
případně když PR oddělení výrobců momenty více motorů zcela humpolácky sečte a odborný redaktor se nad tím ani nepozastaví
@Othello My se tu bavíme o dvou věcech do kupy a to nejde. Je třeba to oddělit, kroutící moment motoru a pak ten na kolech. Othello, ty tomu rozumíš dobře a schválně si s tím hraješ, abys dokázal zbytečnost uvádění kroutícího momentu.
@Man Ký
to ale porovnáváš daleko víc průběh výkonu motoru než hodnoty krouťáku. Ten TD bude mít krouťák třeba dvakrát větší než benzínová atmosféra ale určitě nebude zrychlovat dvakrát víc.
to ale porovnáváš daleko víc průběh výkonu motoru než hodnoty krouťáku. Ten TD bude mít krouťák třeba dvakrát větší než benzínová atmosféra ale určitě nebude zrychlovat dvakrát víc.
@KANKUNEN
Ano, špatně toho píšeš poměrně dost. Těch 500 Nm by platilo, pokud bys všech pět šroubů utahoval najednou v jednom otvoru, což si v praxi moc nedovedu představit. Nicméně momenty pěti motorů spojených za sebou na jedné hřídeli skutečně sečíst můžeš. Ale i tohle málokdy potkáš v praxi
No a co se týká převodů ty jaksi pominout nelze. Už z prostého důvodu že hodnota krouťáku motoru končí na pastorku prvního převodu a nikam dál už se nepřenáší. Přenáší se výhradně výkon.
Ano, špatně toho píšeš poměrně dost. Těch 500 Nm by platilo, pokud bys všech pět šroubů utahoval najednou v jednom otvoru, což si v praxi moc nedovedu představit. Nicméně momenty pěti motorů spojených za sebou na jedné hřídeli skutečně sečíst můžeš. Ale i tohle málokdy potkáš v praxi
No a co se týká převodů ty jaksi pominout nelze. Už z prostého důvodu že hodnota krouťáku motoru končí na pastorku prvního převodu a nikam dál už se nepřenáší. Přenáší se výhradně výkon.
@Rasto Kroutící moment u el. motorů je celkem konstantní. Kroutící moment není žádné nic neříkající číslo jako Ah.
@Tycoon
souhlas, velmi správně
Navíc teď se bavíme primárně o elektromotorech a tam se význam krouťáku ještě dál snižuje
souhlas, velmi správně
Navíc teď se bavíme primárně o elektromotorech a tam se význam krouťáku ještě dál snižuje
@Othello Přestaň do toho motat převody. Když chceš dojít k pravdě, tak si to zjednoduši a ne zkomplikuj. Naprosto nezpochybnitelné je, že auto zrychluje nejvíce při nejvyšším kroutícím momentu motoru a ne výkonu. No a ty motory. Daleko přesnější příklad je, že máš 5 motorů v sérii po 100 Nm, pak dosáhneš těch 500 Nm. Jaksi šroub neumí měnit el. energii na práci. Píšu něco špatně?
Hele na obranu toho motoru, ty verze 110kw co mám a měl jsem v okolí převážně fungují bezproblémově co do nějaké olejové náplně, ale hodně tam řešily rozvoďáky a pak u manualu taky spojky a to kolem 100 tisíc km. Co do zůstatkové hodnoty se dnes jeví asi nejlepší 2.0TSI, ty se docela drží. @Mikesus
Hmm pohádka o vlastnosti v Bolce pořád funguje ? Kdysi takhle odpálili moji ted už e😜artnerku s 1.2TSI Oktávkou, že ten řetěz prostě rachtat má a je to vlastnost, že občas u těch aut přeskočil, o tom mlčeli... (ano, první EA111) @ptr078
@Othello Tvoje protesty tě vedou, že podáváš zcestné informace.
Když budeš utahovat jeden šroub, budeš potřebovat moment 100 Nm, ale když jich budeš utahovat 5 najednou, tak budeš potřebovat 500 Nm. A zvláště u dieslu výkon motoru roste, ale zrychlování se zmenšuje, protože padá krouťák.
Když budeš utahovat jeden šroub, budeš potřebovat moment 100 Nm, ale když jich budeš utahovat 5 najednou, tak budeš potřebovat 500 Nm. A zvláště u dieslu výkon motoru roste, ale zrychlování se zmenšuje, protože padá krouťák.
@Mr.Murphy presne ako vravíš. Nafta to je na veľmi špecifický jazdný režim. Naftový štvorvalec je nepríjemne hlučný hádam v každom režime, šesťvalec je za mňa už mimo mesto v pohode, ale v meste je aj ten hlučný.
Kým človek nejazdí len nemecké diaľnice a chce ušetriť na palive tak buď elektro, alebo HEV.
Nafta je bohužiaľ mor, lebo druhý/tretí majiteľ tie autá už poriadne neopravuje, ale vymontuje emisný systém a to sa potom stačí prejsť v špičke po meste a človeku je z toho smradu nevoľno... Samozrejme tieto autá sa slávnostne zo západu prevezú na východ a my to tu dýchame. Našťastie predaje nafty prudko klesly, takže budúcnosť v tomto vyzerá menej smradľavo...
Kým človek nejazdí len nemecké diaľnice a chce ušetriť na palive tak buď elektro, alebo HEV.
Nafta je bohužiaľ mor, lebo druhý/tretí majiteľ tie autá už poriadne neopravuje, ale vymontuje emisný systém a to sa potom stačí prejsť v špičke po meste a človeku je z toho smradu nevoľno... Samozrejme tieto autá sa slávnostne zo západu prevezú na východ a my to tu dýchame. Našťastie predaje nafty prudko klesly, takže budúcnosť v tomto vyzerá menej smradľavo...
Tak to zde uplne nehrozi.
😀