Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

10 aut s největším propadem registrací v Česku: První místo určitě neuhádnete

39 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Ja si myslim, že těch kapitol je málo. Spoustu aut by si zasloužilo 2 mozna i tři samostatné kapitoly. Nevydáte článek "50 aut s největším nárůstem prodejů" ? Deset je málo, to člověka proklikáváni ani pořadně nenas*ere. Ale 50, to uz by byla jiná.
Proč dělat jeden článek s tabulkou, když to jde takhle.
traveldrive
@kari.laz Ten rebríček je úplne debilný. Nemá absolútne žiadnu výpovednú hodnotu, napríklad vzhľadom na to, že počítajú pokles predaja modelov, ktoré zmizli z ponuky, alebo preto, že mieša flotilové a súkromné predaje. Varenie z vody, proste článok musí byť za každú cenu... 😡
Renoo
@kari.laz Proč se divíte? Jeden z redaktorů se tu v diskuzi přiznal, že jede click bait.
šofér
Octavia je typické auto fleetu, řekl bych 99% a ty musí přecházet díky ESG nařízením na zásuvkové auta. Ten propad bude pokračovat, nedá se svítit, EU vládne a její předpisy taktéž. ČEZ, EON, banky, pojišťovny.. ti všichni kupovali pro střední management Oktávky, teď Elrogy,Kony,Nira či jiné .
MarekAbsolon
Jasně pane Šámale, nejvíc se propadla Octavia protože nejvíc kusů minus. Vy budete fakt hlava, novinářská.
admin badge
Ondřej Šámal
@MarekAbsolon Ano, na kusy má největší propad. Co je na tom k nepochopení?
Procentuální pokles je mimochodem relativní a závisí na původní základně, což je názorně vidět i SY Tivoli Grand, které spadlo o více než 99 %. Když budu mít 10 registrací nějakého auta v roce 2024, kterési si letos připsalo pouze 1 kus, bude propad 90procentní, avšak z hlediska kusů vlastně irelevantní.
MarekAbsolon
@Ondřej Šámal Takže když prodávám milion kusů loni a 950 tisíc letos, tak jsem největší lúzr, protože -50 tisíc. Ale někdo, kdo loni prodá 4000 a letos 3000 je na tom vlastně skvěle. LOL.
admin badge
Ondřej Šámal
@MarekAbsolon Ano, když se nějakého modelu prodá o 50 tisíc kusů méně než loni, tak je to horší než jen ztráta tisícovky aut. Co na tom nechápete?
Dám vám další příklad
BMW 7 - letos 70 aut, loni za stejné období 107. Ztráta 37 kusů a procentuální pokles o 34,58 %, což je více než u Škody Octavia. Je to ovšem pro tohle srovnání a trh jako takový relevantní? Absolutně ne...
baster
Kia proceed se už půl roku nevyrábí. Tak těžko může mít prodeje
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
@baster Dobrý den,

ve statistikách SDA je. Že se už nevyrábí, neznamená, že se neprodává. To budou asi skladovky...

Honza
kesumb
Blbost, slusnej clovek oceni ofci s kvedlackou nezprznenou elektrikou! Panadolova slova! Jedine ze by za to mohly registrace na prodejce, bazarniky a ESG! Nikdo normalni si kram s baterkou za pul milionu co vydrzi 2 roky nekoupi!
Th0r
@kesumb zkusil bych to v roce 1926 pane Kříżík, to byla batérie v módě 🤭 Zaspal jste 100 let 🤭
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Th0r to jeste nevěděli pořádně, co je baterie. Ta se vyvíjí trochu víc od 80.let a za posledních 10 let uděla její vývoj větší skok než za posledních 100. Narozdil ted yod spalovaku, který už se moc nevyvíjí posledních několik dekad.
MarekAbsolon
@Mikesus Sekundární články jsou známy od roku 1859. Nelži! Jo a primární články a baterie z nich měl pan Volta již roku 1800. Lháři!!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@MarekAbsolon zkus přečíst znovu a pochopit psany text. Pak můžeš zkusit reagovat znovu. Dám ti nápovědu, nepsal jsem, ze nebyla baterie.
A pak můžeš zkusit říct jaké ty baterie byly a na jaké techbologii. Zajiste uplne stejne jako dnes ,ze?
kyklop
@Mikesus s tými spalovákmi si pekne mimo. Pozri si výkony, spotrebu a vráť sa dve až tri dekády naspäť a potom to tu skús znova 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kyklop no a jaká nova technologie přišla u spalovaku za posledních 20 let?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Jistě jsi zaregistroval rozbor, že v Německu se přesně tohle děje 🤣🤣🤣

A u nás kupuje BEV asi kdo? Především začaly velké firmy, které hrají ESG a zelenou ideologii.

Blbý, co? RohYpnol měl zkrátka opět pravdu... 😘 Hold se už smiř, že uvádím fakta a pravda zvlášť tebe může opravdu trochu zabolet 🤣🤣🤣
kesumb
@rohYpnol
tak uvidime za tejden, mesic nebo rok az se budou parkace u prodejcu plnit, ale pak zacnes s masirkou prodeju na bazarniky😆😆😆😆

tvl tomu nemuze verit ani mokrous...
Petr Přibyl
Dobrý den.
Srovnání v propadu počtu aut sice pěkné, ale nic neříkající. Srovnání by se mělo odvíjet o procentuálního rozdílu, tak jak je uvedeno v posledním sloupci tabulky.
admin badge
Ondřej Šámal
@Petr Přibyl Z celkového hlediska jsou mnohem důležitější kusy, nikoliv procenta. Ta jsou pouze pro dokreslení situace u jednotlivých modelů a v globále jsou velmi relativní.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Tak lépe by bylo srovnat procentuální propad, než počítat absolutní čísla. Ale k věci: 10. Scala - je to škoda, že tato Škoda nemá více kupujících: z vlastní 20denní zkušenosti vím, že je to skvělá Škoda. Nedá se nic dělat, každý chce sedět vysoko...; 9. Tivoli Grand😜 je vůbec zázrak, že si někdo tuhle zastaralou nestvůru vůbec koupí, zvlášť s přihlédnutím k prodejní a servisní síti. 8. ProCeed - tvrdý podvozek krásu designu shazuje. 7. YarisCross - ??? 6. T3 - moc rozměrná; 5. Transporter - žádný div, při těch jeho cenách... 4. Crossland - žádný div; 3. RAV4 - žádný div; 2. i30 - čas na novou generaci! Soukromí kupci prodlužují periodu obměny auta z 15 na 20 let. 1. Octavia - ona se zase zvedne! Nejpozději v listopadu a prosinci 😄.
šofér
@Ringhofer - no nevím, v naší hóóódně velké společnosti ( nad 200 vozidel) právě probíhá výběrko, které má nahradit Octavie a I30.. no a díky ESG se do výběrka může přihlásit pouze elektro s minimálním (udávaným) dojezdem 500km.. už se všichni těšíme 😞 .. a nejsme sami, i kolegové z konkurence šílí nadšením, čeká je totéž.
ericn
@šofér Navíc ceny OIV vyletěli do oblak, jako základ přes 640tis? Tj dobře vybavená bude lízat hranici milionu Kč? To si pak člověk i firma rozmyslí...
kyklop
@ericn ono ceny všetkého vyleteli hore, zároveň tá ofca v akcii a striedmej ale použiteľnej výbave toľko stáť nemusí...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@šofér
U nas vo firme na operak zobrali ceedy combi a joggery... povedal by som ze octavky uz aj ako firemne vozy nie su nenahraditelne... a aj tu uz maju coraz vacsiu konkurenciu...

Jogger sa zapacil aj mne... ale som zvedavy na facelift...
ericn
@šofér Tak můžeš zkusit se postavit na odpor. Náš šéf (naštěstí není majitel) je taky příznivce EV, ale my pod ním nikoliv. Tj. Naráží na odpor, tak má smůlu, pokud nechce vyměnit celý manažerský tým 🤣👌
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
@Ringhofer Dobrý den, procentuální propad máme v tabulce taky. A v úvodu článku je uvedeno, že žebříček je sestaven podle počtu kusů 😎

Honza
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@Honza Mička Ano, to je všechno v pořádku. Je to uvedeno, je tam tabulka. Jenom mě při čtení zajímavého článku napadlo, že když už sestavujete žebříček, spíše by měl být sestaven podle oněch procentních propadů, než podle kusů. A dále také dodám, že mi přijde trošku nelogické, pokud má v žebříčku auto s nejmenšími propady prodejů číslo 1, a auto s největšími propady č. 10. Já jsem si to očísloval obráceně, největší propady (tak se článek jmenuje, ne?) má č. 1. Ale ne abyste pane Mičko kvůli tomu nespal, tak to zase ne, tak to nemyslím. To jen pro příště, třeba, kdyby, možná že by...
admin badge
Ondřej Šámal
@Ringhofer Už jsem to psal výše, ale procentuální propady jsou relativní a řeší jen vztah k výchozí hodnotě (v tomto případě k období 1-6/2024).
Například BMW 7 ztratilo 34 %, což je více než u octavie, na kusy to je však pouze 37 aut, což je nepřekvapivě mnohem méně než 2157 u škodovky.
Ve výsledku proto nikoho nezajímá, o kolik procent co roste či klesá, ale reálný výsledek. Když mi v práci přidají 10 % k platu, tak je to u 20 tisíc polovina toho, co u 40.000 Kč. Přesto jde vždy o desetiprocentní nárůst.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ravka měla celou dobu obrovské čekačky na dodání, jezdí z Japonska, ale tam se taky čeká na novou generaci, už ji představili @Ringhofer
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ringhofer toyota ma ted dost dlouhé cekacky a pozastavene objednávky. Střední Evropa neni pro ne priorita, bohužel. Preferují západní trhy a od toho se odvíjí nedostatečná výrobní a prodejní kapacita pro náš "rozvojovej" trh. V Evropě po yarise je velká poptávka a ravka je zastavena kvůli nové generaci a též zadanosti na "dulezitejsich" trzích.
Avatar - Emel
Emel
@Mikesus nevím... Corolly na operák tlačí jako blázen.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Emel a corolly jsou v tom seznamu a psal jsem o nich? V seznamu je yaris cross a rav4.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Chcelo by to pokles vykazat aj v percentach ... absolutne cisla obcas mozu navonok "klamat" ..... zvlast v pripade octavie ktora predava x krat viac ako vsetci ostatni...
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
@3_diamanty Dobrý den,

tabulka na konci článku... 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@Honza Mička
Ze som tam nedosiel... moja chyba ...
Pokles octavky zase az tak neprekvapi ( firmy si uz miesto octavky kludne mohli kupit elroqy ) ale ten citelny pokles ravky aj yarisu cross su za mna prekvapko... v pripade yarisu cross si viem predstavit ze cast zakaznikov uz sla do novej C HRky ( ktora je cenovo aj velkostne defakto hodne podobny kus auta ) ... ale ravka je v tomto zahadna... aj ked aj ona ( aj vo svojej "zivotnej" forme ) ma pravo na pokles ... svoje si uz "odkrutila" .. a ktovie mozno aj prichod bigsteru ( v top vybave ako hybrid 4kolka to uz je uplne seriozne suv ) kusok porozhadzoval karty v triede stredne velkych suv a pocitili to urcite aj ini nielen ravka
Avatar - Mikesus
Mikesus
@3_diamanty neni to prekvapeni. Střední Evropa neni priorita, přichází nová ravka, takze nejde objednat ani tady a yaris cross nestíhají vyrábět.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Při porovnání počtu registrací nových vozů a takovýchto rozdílech zůstává jedna palčivá otázka ve vzduchu.

Jak je to s ree😜orty? Tohle by mohla redakce ACZ probrat v článku.