Ekonomika
Octavia je typické auto fleetu, řekl bych 99% a ty musí přecházet díky ESG nařízením na zásuvkové auta. Ten propad bude pokračovat, nedá se svítit, EU vládne a její předpisy taktéž. ČEZ, EON, banky, pojišťovny.. ti všichni kupovali pro střední management Oktávky, teď Elrogy,Kony,Nira či jiné .
Jasně pane Šámale, nejvíc se propadla Octavia protože nejvíc kusů minus. Vy budete fakt hlava, novinářská.
@MarekAbsolon Ano, na kusy má největší propad. Co je na tom k nepochopení?
Procentuální pokles je mimochodem relativní a závisí na původní základně, což je názorně vidět i SY Tivoli Grand, které spadlo o více než 99 %. Když budu mít 10 registrací nějakého auta v roce 2024, kterési si letos připsalo pouze 1 kus, bude propad 90procentní, avšak z hlediska kusů vlastně irelevantní.
Procentuální pokles je mimochodem relativní a závisí na původní základně, což je názorně vidět i SY Tivoli Grand, které spadlo o více než 99 %. Když budu mít 10 registrací nějakého auta v roce 2024, kterési si letos připsalo pouze 1 kus, bude propad 90procentní, avšak z hlediska kusů vlastně irelevantní.
@Ondřej Šámal Takže když prodávám milion kusů loni a 950 tisíc letos, tak jsem největší lúzr, protože -50 tisíc. Ale někdo, kdo loni prodá 4000 a letos 3000 je na tom vlastně skvěle. LOL.
@MarekAbsolon Ano, když se nějakého modelu prodá o 50 tisíc kusů méně než loni, tak je to horší než jen ztráta tisícovky aut. Co na tom nechápete?
Dám vám další příklad
BMW 7 - letos 70 aut, loni za stejné období 107. Ztráta 37 kusů a procentuální pokles o 34,58 %, což je více než u Škody Octavia. Je to ovšem pro tohle srovnání a trh jako takový relevantní? Absolutně ne...
Dám vám další příklad
BMW 7 - letos 70 aut, loni za stejné období 107. Ztráta 37 kusů a procentuální pokles o 34,58 %, což je více než u Škody Octavia. Je to ovšem pro tohle srovnání a trh jako takový relevantní? Absolutně ne...
Kia proceed se už půl roku nevyrábí. Tak těžko může mít prodeje
Blbost, slusnej clovek oceni ofci s kvedlackou nezprznenou elektrikou! Panadolova slova! Jedine ze by za to mohly registrace na prodejce, bazarniky a ESG! Nikdo normalni si kram s baterkou za pul milionu co vydrzi 2 roky nekoupi!
@kesumb zkusil bych to v roce 1926 pane Kříżík, to byla batérie v módě 🤭 Zaspal jste 100 let 🤭
@Th0r to jeste nevěděli pořádně, co je baterie. Ta se vyvíjí trochu víc od 80.let a za posledních 10 let uděla její vývoj větší skok než za posledních 100. Narozdil ted yod spalovaku, který už se moc nevyvíjí posledních několik dekad.
@Mikesus Sekundární články jsou známy od roku 1859. Nelži! Jo a primární články a baterie z nich měl pan Volta již roku 1800. Lháři!!!
@kesumb
Jistě jsi zaregistroval rozbor, že v Německu se přesně tohle děje 🤣🤣🤣
A u nás kupuje BEV asi kdo? Především začaly velké firmy, které hrají ESG a zelenou ideologii.
Blbý, co? RohYpnol měl zkrátka opět pravdu... 😘 Hold se už smiř, že uvádím fakta a pravda zvlášť tebe může opravdu trochu zabolet 🤣🤣🤣
Jistě jsi zaregistroval rozbor, že v Německu se přesně tohle děje 🤣🤣🤣
A u nás kupuje BEV asi kdo? Především začaly velké firmy, které hrají ESG a zelenou ideologii.
Blbý, co? RohYpnol měl zkrátka opět pravdu... 😘 Hold se už smiř, že uvádím fakta a pravda zvlášť tebe může opravdu trochu zabolet 🤣🤣🤣
Dobrý den.
Srovnání v propadu počtu aut sice pěkné, ale nic neříkající. Srovnání by se mělo odvíjet o procentuálního rozdílu, tak jak je uvedeno v posledním sloupci tabulky.
Srovnání v propadu počtu aut sice pěkné, ale nic neříkající. Srovnání by se mělo odvíjet o procentuálního rozdílu, tak jak je uvedeno v posledním sloupci tabulky.
Tak lépe by bylo srovnat procentuální propad, než počítat absolutní čísla. Ale k věci: 10. Scala - je to škoda, že tato Škoda nemá více kupujících: z vlastní 20denní zkušenosti vím, že je to skvělá Škoda. Nedá se nic dělat, každý chce sedět vysoko...; 9. Tivoli Grand😜 je vůbec zázrak, že si někdo tuhle zastaralou nestvůru vůbec koupí, zvlášť s přihlédnutím k prodejní a servisní síti. 8. ProCeed - tvrdý podvozek krásu designu shazuje. 7. YarisCross - ??? 6. T3 - moc rozměrná; 5. Transporter - žádný div, při těch jeho cenách... 4. Crossland - žádný div; 3. RAV4 - žádný div; 2. i30 - čas na novou generaci! Soukromí kupci prodlužují periodu obměny auta z 15 na 20 let. 1. Octavia - ona se zase zvedne! Nejpozději v listopadu a prosinci 😄.
@Ringhofer - no nevím, v naší hóóódně velké společnosti ( nad 200 vozidel) právě probíhá výběrko, které má nahradit Octavie a I30.. no a díky ESG se do výběrka může přihlásit pouze elektro s minimálním (udávaným) dojezdem 500km.. už se všichni těšíme 😞 .. a nejsme sami, i kolegové z konkurence šílí nadšením, čeká je totéž.
@šofér Navíc ceny OIV vyletěli do oblak, jako základ přes 640tis? Tj dobře vybavená bude lízat hranici milionu Kč? To si pak člověk i firma rozmyslí...
@šofér
U nas vo firme na operak zobrali ceedy combi a joggery... povedal by som ze octavky uz aj ako firemne vozy nie su nenahraditelne... a aj tu uz maju coraz vacsiu konkurenciu...
Jogger sa zapacil aj mne... ale som zvedavy na facelift...
U nas vo firme na operak zobrali ceedy combi a joggery... povedal by som ze octavky uz aj ako firemne vozy nie su nenahraditelne... a aj tu uz maju coraz vacsiu konkurenciu...
Jogger sa zapacil aj mne... ale som zvedavy na facelift...
@Ringhofer Dobrý den, procentuální propad máme v tabulce taky. A v úvodu článku je uvedeno, že žebříček je sestaven podle počtu kusů 😎
Honza
Honza
@Honza Mička Ano, to je všechno v pořádku. Je to uvedeno, je tam tabulka. Jenom mě při čtení zajímavého článku napadlo, že když už sestavujete žebříček, spíše by měl být sestaven podle oněch procentních propadů, než podle kusů. A dále také dodám, že mi přijde trošku nelogické, pokud má v žebříčku auto s nejmenšími propady prodejů číslo 1, a auto s největšími propady č. 10. Já jsem si to očísloval obráceně, největší propady (tak se článek jmenuje, ne?) má č. 1. Ale ne abyste pane Mičko kvůli tomu nespal, tak to zase ne, tak to nemyslím. To jen pro příště, třeba, kdyby, možná že by...
@Ringhofer Už jsem to psal výše, ale procentuální propady jsou relativní a řeší jen vztah k výchozí hodnotě (v tomto případě k období 1-6/2024).
Například BMW 7 ztratilo 34 %, což je více než u octavie, na kusy to je však pouze 37 aut, což je nepřekvapivě mnohem méně než 2157 u škodovky.
Ve výsledku proto nikoho nezajímá, o kolik procent co roste či klesá, ale reálný výsledek. Když mi v práci přidají 10 % k platu, tak je to u 20 tisíc polovina toho, co u 40.000 Kč. Přesto jde vždy o desetiprocentní nárůst.
Například BMW 7 ztratilo 34 %, což je více než u octavie, na kusy to je však pouze 37 aut, což je nepřekvapivě mnohem méně než 2157 u škodovky.
Ve výsledku proto nikoho nezajímá, o kolik procent co roste či klesá, ale reálný výsledek. Když mi v práci přidají 10 % k platu, tak je to u 20 tisíc polovina toho, co u 40.000 Kč. Přesto jde vždy o desetiprocentní nárůst.
Ravka měla celou dobu obrovské čekačky na dodání, jezdí z Japonska, ale tam se taky čeká na novou generaci, už ji představili @Ringhofer
@Ringhofer toyota ma ted dost dlouhé cekacky a pozastavene objednávky. Střední Evropa neni pro ne priorita, bohužel. Preferují západní trhy a od toho se odvíjí nedostatečná výrobní a prodejní kapacita pro náš "rozvojovej" trh. V Evropě po yarise je velká poptávka a ravka je zastavena kvůli nové generaci a též zadanosti na "dulezitejsich" trzích.
Chcelo by to pokles vykazat aj v percentach ... absolutne cisla obcas mozu navonok "klamat" ..... zvlast v pripade octavie ktora predava x krat viac ako vsetci ostatni...
@3_diamanty Dobrý den,
tabulka na konci článku... 😉
tabulka na konci článku... 😉
@Honza Mička
Ze som tam nedosiel... moja chyba ...
Pokles octavky zase az tak neprekvapi ( firmy si uz miesto octavky kludne mohli kupit elroqy ) ale ten citelny pokles ravky aj yarisu cross su za mna prekvapko... v pripade yarisu cross si viem predstavit ze cast zakaznikov uz sla do novej C HRky ( ktora je cenovo aj velkostne defakto hodne podobny kus auta ) ... ale ravka je v tomto zahadna... aj ked aj ona ( aj vo svojej "zivotnej" forme ) ma pravo na pokles ... svoje si uz "odkrutila" .. a ktovie mozno aj prichod bigsteru ( v top vybave ako hybrid 4kolka to uz je uplne seriozne suv ) kusok porozhadzoval karty v triede stredne velkych suv a pocitili to urcite aj ini nielen ravka
Ze som tam nedosiel... moja chyba ...
Pokles octavky zase az tak neprekvapi ( firmy si uz miesto octavky kludne mohli kupit elroqy ) ale ten citelny pokles ravky aj yarisu cross su za mna prekvapko... v pripade yarisu cross si viem predstavit ze cast zakaznikov uz sla do novej C HRky ( ktora je cenovo aj velkostne defakto hodne podobny kus auta ) ... ale ravka je v tomto zahadna... aj ked aj ona ( aj vo svojej "zivotnej" forme ) ma pravo na pokles ... svoje si uz "odkrutila" .. a ktovie mozno aj prichod bigsteru ( v top vybave ako hybrid 4kolka to uz je uplne seriozne suv ) kusok porozhadzoval karty v triede stredne velkych suv a pocitili to urcite aj ini nielen ravka
Při porovnání počtu registrací nových vozů a takovýchto rozdílech zůstává jedna palčivá otázka ve vzduchu.
Jak je to s ree😜orty? Tohle by mohla redakce ACZ probrat v článku.
Jak je to s ree😜orty? Tohle by mohla redakce ACZ probrat v článku.
Proč dělat jeden článek s tabulkou, když to jde takhle.