Elektromobilita
160.000 km a baterie téměř jako nová. Volkswagen ID.3 boří jeden z mýtů elektromobility
178 komentářů
na autoforum.cz jsou ke stavu baterky dost kritičtí
@lordlord Na Autofóru mají samozřejmě vždycky pravdu. 🤡
@Lempl Klaun
na autoforu maju na vec vyslovene pragmaticky nazor, podobne ako ma redakcia vyslovene pragmaticky nazor na tvoju aktivitu na fore😒br />www.auto.cz/diskuse/97631/1#…
na autoforu maju na vec vyslovene pragmaticky nazor, podobne ako ma redakcia vyslovene pragmaticky nazor na tvoju aktivitu na fore😒br />www.auto.cz/diskuse/97631/1#…
@Radovan Pastucha Pořád ještě pěstuješ krevety v akvárku? 🤡
@lordlord To se nedivím, oni jsou sponzorování ropnou lobby
@Petr Pinkas
autoforum komentuje zistenia adac, ano,komentuje tieto zistenia ako negativne a zaroven pomerne obsiahlo a zrozumitelne argumentuje preco negativne. Iste,nie je to dogmaticky zaver,ale urcite hodnotnejsi ako tvoja ropna lobby....napis co konkretne z clanku na autofore rozporujes...
autoforum komentuje zistenia adac, ano,komentuje tieto zistenia ako negativne a zaroven pomerne obsiahlo a zrozumitelne argumentuje preco negativne. Iste,nie je to dogmaticky zaver,ale urcite hodnotnejsi ako tvoja ropna lobby....napis co konkretne z clanku na autofore rozporujes...
@Radovan Pastucha
Článek na Autoforum tvrdí, že baterie vozu VW ID ztratila „skoro desetinu” kapacity za 4 roky, navozuje z toho „tragický” výsledek. Fakta ale ukazují pravý opak😒br />
---
## ✅ Co skutečně ukázal test ADAC?
ADAC**, největší německý autoklub, testoval dlouhodobě 77 kWh baterii VW ID.3 Pro S zhruba po dobu čtyř let (cca 160 000 km). Výsledkem bylo, že baterie si udržela **91 % původní kapacity, tedy degradovala jen o \~9 % ([Volkswagen Newsroom][1]).
* ADAC testoval vůz v drsných podmínkách – časté rychlonabíjení (>40 % seancí), ponechávání na 100 % nabití několik dní, test v zimních teplotách – oboje obecně není doporučováno pro prodloužení životnosti baterie ([Volkswagen Newsroom][1], [The Driven][2]).
* VW garantuje udržení minimálně 70 % kapacity po 8 letech nebo 160 000 km, což ID.3 test v pohodě splnil ([Volkswagen Newsroom][1]).
👉 Shrnutí: Ztráta cca 9 % za 4 roky je výrazně lepší, než to článek prezentuje jako tragédii.
---
## 🧩 Jaké chyby a zkreslení článek obsahuje
1. Nejasný zdroj „testu”
Autor neuvádí přímý odkaz na ADAC**, ale jen obecným tónem tvrdí, že „ADACem dobře zdokumentovaná mizérie”. V článku ale není konkrétní test. Skutečný test ADAC ukázal **právě opak – dobrý výsledek ([Electrifying.com][3]).
2. Záměna ID.3 a ID.4
Diskutuje o ID.4 jako propadáku, ale test se týkal ID.3 Pro S. Kočkopsa krypticky spojuje oba modely bez opory v datech.
3. Manipulativní rétorika
Slova jako „tragický”, „mizérie”, „nepoužitelnost” jsou emoční a senzacechtivá. Skutečná data hovoří o běžné mírné degradaci v souladu s očekáváním.
4. Omyly o zimě
Autor připomíná ztrátu dojezdu v zimě, ale ADAC test ukazuje software optimalizaci, která při zmíněných 0–5 °C zlepšila účinnost i nabíjení ([Zecar][4], [Volkswagen Newsroom][1]). Nejde tedy o katastrofu.
---
## 💡 Kontext a doplňující informace
* Ztráta cca 2,25 % kapacity za rok (9 %/4 roky) je běžná pro lithium-iontové baterie EV ([ar
Článek na Autoforum tvrdí, že baterie vozu VW ID ztratila „skoro desetinu” kapacity za 4 roky, navozuje z toho „tragický” výsledek. Fakta ale ukazují pravý opak😒br />
---
## ✅ Co skutečně ukázal test ADAC?
ADAC**, největší německý autoklub, testoval dlouhodobě 77 kWh baterii VW ID.3 Pro S zhruba po dobu čtyř let (cca 160 000 km). Výsledkem bylo, že baterie si udržela **91 % původní kapacity, tedy degradovala jen o \~9 % ([Volkswagen Newsroom][1]).
* ADAC testoval vůz v drsných podmínkách – časté rychlonabíjení (>40 % seancí), ponechávání na 100 % nabití několik dní, test v zimních teplotách – oboje obecně není doporučováno pro prodloužení životnosti baterie ([Volkswagen Newsroom][1], [The Driven][2]).
* VW garantuje udržení minimálně 70 % kapacity po 8 letech nebo 160 000 km, což ID.3 test v pohodě splnil ([Volkswagen Newsroom][1]).
👉 Shrnutí: Ztráta cca 9 % za 4 roky je výrazně lepší, než to článek prezentuje jako tragédii.
---
## 🧩 Jaké chyby a zkreslení článek obsahuje
1. Nejasný zdroj „testu”
Autor neuvádí přímý odkaz na ADAC**, ale jen obecným tónem tvrdí, že „ADACem dobře zdokumentovaná mizérie”. V článku ale není konkrétní test. Skutečný test ADAC ukázal **právě opak – dobrý výsledek ([Electrifying.com][3]).
2. Záměna ID.3 a ID.4
Diskutuje o ID.4 jako propadáku, ale test se týkal ID.3 Pro S. Kočkopsa krypticky spojuje oba modely bez opory v datech.
3. Manipulativní rétorika
Slova jako „tragický”, „mizérie”, „nepoužitelnost” jsou emoční a senzacechtivá. Skutečná data hovoří o běžné mírné degradaci v souladu s očekáváním.
4. Omyly o zimě
Autor připomíná ztrátu dojezdu v zimě, ale ADAC test ukazuje software optimalizaci, která při zmíněných 0–5 °C zlepšila účinnost i nabíjení ([Zecar][4], [Volkswagen Newsroom][1]). Nejde tedy o katastrofu.
---
## 💡 Kontext a doplňující informace
* Ztráta cca 2,25 % kapacity za rok (9 %/4 roky) je běžná pro lithium-iontové baterie EV ([ar
💡 Kontext a doplňující informace
Ztráta cca 2,25 % kapacity za rok (9 %/4 roky) je běžná pro lithium-iontové baterie EV
arXiv
.
ADAC měřil SoH opakovaně – 96 % po 21 000 km, 95–96 % do ~60 000 km, 94 % do 84 000 km, postupně klesající až na 91 % v 160 000 km
newmobility.news
+3
The Driven
+3
Zecar
+3
.
Real‑world dojezd poklesl jen o cca 13 km: z ~438 mi (≈705 km WLTP) na ~425 km, tedy skoro zanedbatelně
carscoops.com
.
Software aktualizace zvýšily účinnost z ~3,11 mi/kWh na 3,40 mi/kWh a zrychlily nabíjení z 125 kW na 160 kW
ArenaEV
+4
carscoops.com
+4
Autocar
+4
.
🧭 Závěr
ANO, baterie ztratila skoro 10 % kapacity – ale to je dobrý výsledek, ne tragédie.
Auto‑forum záměrně zkresluje test a používá výraziva, které bez faktického kontextu vzbuzují paniku.
Realita: VW ID.3 baterie je odolná, její degradace je menší než optický dojem, který článek vyvolává.
Pokud vás zajímá ještě něco konkrétního – třeba jaké faktory degraduje baterii, jaké jsou podmínky záruky nebo jak to vypadá v zimě – rád dohledám další relevantní data nebo testy.
ChatGPT může dělat chyby. Doporučujeme kontrolovat důležité informace.
Ztráta cca 2,25 % kapacity za rok (9 %/4 roky) je běžná pro lithium-iontové baterie EV
arXiv
.
ADAC měřil SoH opakovaně – 96 % po 21 000 km, 95–96 % do ~60 000 km, 94 % do 84 000 km, postupně klesající až na 91 % v 160 000 km
newmobility.news
+3
The Driven
+3
Zecar
+3
.
Real‑world dojezd poklesl jen o cca 13 km: z ~438 mi (≈705 km WLTP) na ~425 km, tedy skoro zanedbatelně
carscoops.com
.
Software aktualizace zvýšily účinnost z ~3,11 mi/kWh na 3,40 mi/kWh a zrychlily nabíjení z 125 kW na 160 kW
ArenaEV
+4
carscoops.com
+4
Autocar
+4
.
🧭 Závěr
ANO, baterie ztratila skoro 10 % kapacity – ale to je dobrý výsledek, ne tragédie.
Auto‑forum záměrně zkresluje test a používá výraziva, které bez faktického kontextu vzbuzují paniku.
Realita: VW ID.3 baterie je odolná, její degradace je menší než optický dojem, který článek vyvolává.
Pokud vás zajímá ještě něco konkrétního – třeba jaké faktory degraduje baterii, jaké jsou podmínky záruky nebo jak to vypadá v zimě – rád dohledám další relevantní data nebo testy.
ChatGPT může dělat chyby. Doporučujeme kontrolovat důležité informace.
@DonVito
Doníček opět není schopný napsat nic z vlastní prázdné hlavičky 🤣🤣🤣
No, ne že bych ty bláboly AI přečetl zcela, ale tohle mě fakt zaujalo dvojtečka.
Autor připomíná ztrátu dojezdu v zimě, ale ADAC test ukazuje software optimalizaci, která při zmíněných 0–5 °C zlepšila účinnost i nabíjení. 🤣🤣🤣🤣🤣
Aha takže optimalizované nabíjení mi jako zlepší dojezd?!? 🤣🤣🤣🤣🤣
Ale jo, pořád je to AI zjevně chytřejší jak Doníček 👍
A víš co je nejlepší? Tohle říká AI na to co sama napsala dvojtečka.
Závěr: Věta nedává úplný smysl.
Je gramaticky v pořádku, ale fakticky zavádějící, protože😒br />
spojuje různé jevy (účinnost vs. nabíjení) bez vysvětlení,
naznačuje, že rychlejší nabíjení zlepšuje dojezd,
sugeruje, že software eliminoval ztrátu dojezdu, což není přesné.
Smolík 🤣🤣🤣🤣🤣
Doníček opět není schopný napsat nic z vlastní prázdné hlavičky 🤣🤣🤣
No, ne že bych ty bláboly AI přečetl zcela, ale tohle mě fakt zaujalo dvojtečka.
Autor připomíná ztrátu dojezdu v zimě, ale ADAC test ukazuje software optimalizaci, která při zmíněných 0–5 °C zlepšila účinnost i nabíjení. 🤣🤣🤣🤣🤣
Aha takže optimalizované nabíjení mi jako zlepší dojezd?!? 🤣🤣🤣🤣🤣
Ale jo, pořád je to AI zjevně chytřejší jak Doníček 👍
A víš co je nejlepší? Tohle říká AI na to co sama napsala dvojtečka.
Závěr: Věta nedává úplný smysl.
Je gramaticky v pořádku, ale fakticky zavádějící, protože😒br />
spojuje různé jevy (účinnost vs. nabíjení) bez vysvětlení,
naznačuje, že rychlejší nabíjení zlepšuje dojezd,
sugeruje, že software eliminoval ztrátu dojezdu, což není přesné.
Smolík 🤣🤣🤣🤣🤣
@Petr Pinkas ne tam chlastaj dýzl a tohle z toho vzniká. Protože tam žádná diskuze není tak pak tihle Dieseláti plevelí diskuze těmi výplody chorého mozku pánů redaktorů autofora. To jsou takové slátaniny že to občas připomíná časopis Hrom, jen se tomu člověk nemůže zasmát.
Šámale, člověče, řekni rovnou, že je to reklama od VW👇🏻🙄
Zdroj: Autorský článek, Volkswagen a ADAC, zdroj foto: Volkswagen a auto.cz
Zdroj: Autorský článek, Volkswagen a ADAC, zdroj foto: Volkswagen a auto.cz
@Rumcajs Rumcajsi, je to článek s použítím zdrojů VW a ADAC, což je německý autoklub, jestli víte 😉
@Ondřej Šámal
...a ten slouží komu... 😁😉
Potřebují prodávat ID. Tak asi nezjistí že TDI je lepší 🤣🤣🤣
...a ten slouží komu... 😁😉
Potřebují prodávat ID. Tak asi nezjistí že TDI je lepší 🤣🤣🤣
@Ondřej Šámal To je ten autoklub, čo za úplatu upravoval výsledky testov podľa priania zákazníka?
10% dole a baterie téměř jako nová...
Jasně, chápeme.
50% dole a baterie vykazuje nepatrné známky opotřebení 😅
Ano. Baterie BEV je věčná. Je to taková stálice tohoto světa. Něco jako severka na noční obloze.
Drobný zádrhel je jen v tom, že plastová nádrž na naftu vydrží taky věky, jen s tím rozdílem že i po 4000 letech do 60l nádrže naliju (tedy ten kdo ji najde) 60l 🤣🤣🤣
Jasně, chápeme.
50% dole a baterie vykazuje nepatrné známky opotřebení 😅
Ano. Baterie BEV je věčná. Je to taková stálice tohoto světa. Něco jako severka na noční obloze.
Drobný zádrhel je jen v tom, že plastová nádrž na naftu vydrží taky věky, jen s tím rozdílem že i po 4000 letech do 60l nádrže naliju (tedy ten kdo ji najde) 60l 🤣🤣🤣
@rohYpnol nádrž na tú naftu vydrží večne, ale ten motor po 160000km väčšinou už parametre nového nedosahuje a to platí o celom pohonnom reťazci. Zároveň už v tej dobre reálne nalievaš peniaze do servisu. 9 percent dráma nie je , väčšina z nás má k 160000km takmer 8 rokov jazdenia. To ale platí aj o klasickom palive
@kyklop Tak neviem, ako jazdíš, s Kangoom som za 10 rokov najazdil 250 tisíc km, a motor bežal stále ako hodinky. Samozrejme, predpísaná výmena rozvodov bola, ale na pohone nebol za celý čas ani jediný problém a suma peňazí, ktoré som do neho nalial bola čistá nula. S baterkou nebude ani strata 10% kapacity problém, pokiaľ bude východzia kapacita cez 100 kWh a baterky budú mať aspoň polovičný objem a hmotnosť...
@traveldrive to že beží ako hodiny neznamená , že v skúšobni už nenameráš napríklad nejaký drobný pokles výkonu, atď. To isté máš s tou baterkou. Ak máš baterky na +-400-500km, tak 9 percent rozdýchaš a degres je v čase, takže si ho ani moc nevšimneš
Pokles kapacity baterie na 91% po 160k km je dokazom toho,ze potrva este velmi dlho kym bude future electric, ako pise apostol KyLiE.
@Radovan Pastucha
Lithiové baterky ztrácí kapacitu hlavně kalendářním věkem, zatímco počet cyklů či najeté km jsou druhotné.
Kdo bude jezdit málo, tak mu baterka ztratí významnou část kapacity (nebo rovnou zkolabuje) po cca 15 letech a nijak mu nepomůže, že za tu dobu najel třeba jen 100 tkm.
Lithiové baterky ztrácí kapacitu hlavně kalendářním věkem, zatímco počet cyklů či najeté km jsou druhotné.
Kdo bude jezdit málo, tak mu baterka ztratí významnou část kapacity (nebo rovnou zkolabuje) po cca 15 letech a nijak mu nepomůže, že za tu dobu najel třeba jen 100 tkm.
@Tycoon
Proto taky BEV nedávají pro lidi s malým nájezdem smysl.
Jenže ani pro lidi s velkým nájezdem, protože tam je zase limitem dojezd.
Prostě musíš BEV vůz provozovat v režimu kesumb 🤣🤣🤣
Proto taky BEV nedávají pro lidi s malým nájezdem smysl.
Jenže ani pro lidi s velkým nájezdem, protože tam je zase limitem dojezd.
Prostě musíš BEV vůz provozovat v režimu kesumb 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Když se malý nájezd zkombinuje s relativně malou baterií, tak to dávat smysl může. Zejména v městském provozu. Dovedu si představit u městských dodávek, rozvoz pizzy apod. to může být lepší řešení než trápit benzinový, nedejbože dieselový motor. Problém je, že většina prodaných elektromobilů je přesně z opačného spektra.
Když se malý nájezd zkombinuje s relativně malou baterií, tak to dávat smysl může. Zejména v městském provozu. Dovedu si představit u městských dodávek, rozvoz pizzy apod. to může být lepší řešení než trápit benzinový, nedejbože dieselový motor. Problém je, že většina prodaných elektromobilů je přesně z opačného spektra.
@Tycoon Souhlas. Toto je jedno z mála použití, kde EV dává obrovský smysl a kdybych se živil rozvážkou zásilek po městě a okolí, tak bych ani na minutu neváhal a místo nafty vzal elektriku.
Kámoš se tím živí a diesela vždycky trápil až ho utrápil. Hlavně DPF a to během chvilky, protože pořád crcal s polostudeným motorem. Teď jezdí baterky a je nadšenej. Tady velké ANO. Tady se baterky vyplatí, zaplatí, prospějí okolí i majiteli.
Kámoš se tím živí a diesela vždycky trápil až ho utrápil. Hlavně DPF a to během chvilky, protože pořád crcal s polostudeným motorem. Teď jezdí baterky a je nadšenej. Tady velké ANO. Tady se baterky vyplatí, zaplatí, prospějí okolí i majiteli.
@Tycoon
Litiove baterie stracaju kapacitu hlavne sposobom pouzivania. Ak su udrzovane na optimalnej kapacite, dajme tomu 20-80%, vek je hlavny problem. Ak sa naopak intenzivne cykluju (imho to co sa deje pri prevadzke bev), je kriteriom zivotnosti pocet cyklov....v beznej praxi je to kombinacia oboch spomenutych faktorov vo variabilnom pomere podla konkretneho uzivatela. Kazdopadne,od urciteho fyzickeho veku je rapidna degradacia nevyhnutna,avsak ide o casovy usek bezne v rozsahu dizajnovanej zivotnosti bev...
Litiove baterie stracaju kapacitu hlavne sposobom pouzivania. Ak su udrzovane na optimalnej kapacite, dajme tomu 20-80%, vek je hlavny problem. Ak sa naopak intenzivne cykluju (imho to co sa deje pri prevadzke bev), je kriteriom zivotnosti pocet cyklov....v beznej praxi je to kombinacia oboch spomenutych faktorov vo variabilnom pomere podla konkretneho uzivatela. Kazdopadne,od urciteho fyzickeho veku je rapidna degradacia nevyhnutna,avsak ide o casovy usek bezne v rozsahu dizajnovanej zivotnosti bev...
@Radovan Pastucha
Jo, já vím že podle rozkazu EU má být 10 let staré auto řízeně sešrotováno a v tomto režimu baterka fakt problém neni vyjma recyklace jako takové.
Jenže průměrný věk aut je 16 let a lidi nejvic jezdi jedničkovýma a dvojkovýma oktávkama, a fabiema... (plus obdobné Golfy a Passaty)
Jo, já vím že podle rozkazu EU má být 10 let staré auto řízeně sešrotováno a v tomto režimu baterka fakt problém neni vyjma recyklace jako takové.
Jenže průměrný věk aut je 16 let a lidi nejvic jezdi jedničkovýma a dvojkovýma oktávkama, a fabiema... (plus obdobné Golfy a Passaty)
@Radovan Pastucha
Právě že počet cyklů ve většine případů není kritériem životnosti. Většina typických způsobů používání elektromobilu se na baterii projevuje tak, že hlavní faktorem degradace baterie je kalendářní věk. Až na dalším místě je počet cyklů.
Samozřejmě, kdo bude baterku držet neustále na 100 % nebo 0 %, tak degradaci urychlí. Ale opět platí, že to bude časová degradace, nikoliv cyklická.
Právě že počet cyklů ve většine případů není kritériem životnosti. Většina typických způsobů používání elektromobilu se na baterii projevuje tak, že hlavní faktorem degradace baterie je kalendářní věk. Až na dalším místě je počet cyklů.
Samozřejmě, kdo bude baterku držet neustále na 100 % nebo 0 %, tak degradaci urychlí. Ale opět platí, že to bude časová degradace, nikoliv cyklická.
@Tycoon suhlas, problem je, ze posledne roky tu boli len velke tazke a drahe SUVcka s velkymi baterkami, aby za to mohli vytrieskat 100 a viac tisic eur za auto... az teraz sa to trosku meni, a prichadzaju aj mensie auta, pripadne dodavky... sam by som bral hondu e do mesta, ak by stala do 20k.
Divné že s tak vynikajícími akumulátory se výrobci stejně bojí dát lepší záruku než na 70%
@Othello
dnesne akumulatory su na urovni max. dobre, uroven vynikajuce dosiahnu mozno o par rokov....zaruka vyrobcu exaktne vystihuje aktualnu uroven akumulatorov...nakoniec nic ine si ziadny majoritny vyrobca ani nemoze dovolit.
dnesne akumulatory su na urovni max. dobre, uroven vynikajuce dosiahnu mozno o par rokov....zaruka vyrobcu exaktne vystihuje aktualnu uroven akumulatorov...nakoniec nic ine si ziadny majoritny vyrobca ani nemoze dovolit.
@Othello
BMW ZÁRUKA.
Jako majitel nového vozu BMW můžete přirozeně očekávat nejvyšší standardy kvality a spolehlivosti. V ojedinělých případech, kdy nastanou problémy s vaším vozidlem, vás BMW Záruka s platností po celém světě dokonale ochrání před veškerými neočekávanými náklady na opravu po dobu až 5 let.
Divne, ze na nektere tak skvele spalovaky dostanes zaruku jen pet let.
😀
BMW ZÁRUKA.
Jako majitel nového vozu BMW můžete přirozeně očekávat nejvyšší standardy kvality a spolehlivosti. V ojedinělých případech, kdy nastanou problémy s vaším vozidlem, vás BMW Záruka s platností po celém světě dokonale ochrání před veškerými neočekávanými náklady na opravu po dobu až 5 let.
Divne, ze na nektere tak skvele spalovaky dostanes zaruku jen pet let.
😀
@DonVito Reálný provoz ale ukazuje, že dobře navržený spalovák 20 let při dobré údržbě odjezdí. V r. 2010 jsem koupil benzínové Mondeo mk4 107kW s dvouletou zárukou a po 5 letech jej prodal. Protože kupce znám, tak vím, že to auto stále po 15 letech bez problémů jezdí při běžné údržbě a s velkou pravděpodobností ještě alespoň 5 let bude. Dojezd má na 70l nádrž stále stejný.
@Rosta Jež
Procpak Ford asi dava na super spalovak co jezdi dvacet let zaruku jen dva roky?
Ale na baterku svych EV 8 let?
😉
Procpak Ford asi dava na super spalovak co jezdi dvacet let zaruku jen dva roky?
Ale na baterku svych EV 8 let?
😉
@Othello záruka na 70% kapacity je stejně o ničem. Neznám jediný případ, kdy by byla uplatněna. Vždy se řešila spíše úplná nefunkčnost, protože v baterii něco odešlo. Ať stykače, BMS, nebo třeba nějaké propoje. A nebo odešly i nějaké články, což BMS také vyhodnotila jako závadu a baterii odstavila do nouzového režimu.
"Podle článku Marka Bednáře, který si můžete rozkliknout pod tímto odstavcem, bateriím vlastně vůbec nevadí agresivnější jízdní styl s prudkým vybíjením. Naopak je pro zachování kapacity vhodnější než konstantní vybíjení pomalejším tempem."
Tohle není pravda. Četl jsem originální studii v Nature Energy.
Agresivní styl jízdy sice zachovává kapacitu po více cyklů než pomalá jizda, avšak spotřeba elektromobilu při agresivní jízdě výrazně roste (tzn. je potřeba častěji nabíjet, tzn. dělat více cyklů), takže při agresivním stylu jízdy klesá kapacita baterie rychleji než při pomalé jízdě.
Studie také potvrzuje, že ve většině režimů převažuje časová degradace kapacity nad degradaci cyklováním. Jinými slovy více záleží na kalendářním stáří než na počtu cyklů (a počtu najetých km).
Tohle není pravda. Četl jsem originální studii v Nature Energy.
Agresivní styl jízdy sice zachovává kapacitu po více cyklů než pomalá jizda, avšak spotřeba elektromobilu při agresivní jízdě výrazně roste (tzn. je potřeba častěji nabíjet, tzn. dělat více cyklů), takže při agresivním stylu jízdy klesá kapacita baterie rychleji než při pomalé jízdě.
Studie také potvrzuje, že ve většině režimů převažuje časová degradace kapacity nad degradaci cyklováním. Jinými slovy více záleží na kalendářním stáří než na počtu cyklů (a počtu najetých km).
@Tycoon To vážne píše v tej štúdii, že agresívna jazda výrazne zvyšuje spotrebu elektromobilu?
@xxc ne, ty vole! Čím víc na to šlapeš, tím víc se ti baterie sama dobíjí. Ty vole, já nechápu, že jsi dostal občanský průkaz a pouští tě ven mezi lidi. 🤦♂️
@Mokrous Presne tak, zrekuperuje sa to, preto sa spotreba zvysuje nevyrazne na rozdiel od spalovacieho auta. Som zvedavy, ci aspon toto taky hlupy dement pochopi 😄
@xxc Teď jsi to ještě vylepšil. Jen tak, jak to umíš ty.
Nejlepší je to prej na Nordschleife. Tam to prej YntelYgentům tvojí úrovně vydrží nejmíň na 100 kol. Tam se rekuperuje pořád.
Mimochodem, už sis podal patent na Perpetum mobile? Stačí, když prej narekuperuješ to samý, cos spálil při akceleraci.
Pro tebe to bude hračka. 😂
Nejlepší je to prej na Nordschleife. Tam to prej YntelYgentům tvojí úrovně vydrží nejmíň na 100 kol. Tam se rekuperuje pořád.
Mimochodem, už sis podal patent na Perpetum mobile? Stačí, když prej narekuperuješ to samý, cos spálil při akceleraci.
Pro tebe to bude hračka. 😂
@Mokrous
Chuck Norris umí napočítat donekonečna a založit oheň třením kostek ledu o sebe.
xxc umí rekuperovat do baterky teplo z kotoučů i aerodynamický odpor obtékajícího vzduchu.
Chuck Norris umí napočítat donekonečna a založit oheň třením kostek ledu o sebe.
xxc umí rekuperovat do baterky teplo z kotoučů i aerodynamický odpor obtékajícího vzduchu.
@Tycoon A stejně tak i valivý odpor, teplo z výkonové elektroniky, mechanické ztráty v pohonu a mnohé další.
A nesmíme zapomínat na to, že se xxc díky EV umí i rozjet z křižovatky, nebo připojit na dálnici, což my ve spalovácích neumíme a proto tam stojíme dodnes. Ostatně i teď píšu z křižovatky...
A nesmíme zapomínat na to, že se xxc díky EV umí i rozjet z křižovatky, nebo připojit na dálnici, což my ve spalovácích neumíme a proto tam stojíme dodnes. Ostatně i teď píšu z křižovatky...
@Mokrous
xxc vyjede na Nordschleife s 1% v baterce a při agresivní jízdě a traťovém rekordu dojede po 100 kolech se 120% nabitim baterie 🤣🤣🤣😂
xxc vyjede na Nordschleife s 1% v baterce a při agresivní jízdě a traťovém rekordu dojede po 100 kolech se 120% nabitim baterie 🤣🤣🤣😂
@xxc
OMG a ja myslel že ta blbost co jsi napsal už je maximem.... 🤣🤣🤣
Hele, představ si, že auto rekuperuje z dané rychlosti úplně stejně a je úplně jedno jestli se na tu rychlost dostal agresivně se spotřebou 50 kWh nebo ekologicky se spotřebou 10 kWh 🤣🤣🤣
OMG a ja myslel že ta blbost co jsi napsal už je maximem.... 🤣🤣🤣
Hele, představ si, že auto rekuperuje z dané rychlosti úplně stejně a je úplně jedno jestli se na tu rychlost dostal agresivně se spotřebou 50 kWh nebo ekologicky se spotřebou 10 kWh 🤣🤣🤣
@rohYpnol Ved presne o tom to je, zatial co pri spalovacom aute tam bude o dost vacsi rozdiel. Preto velmi nedava zmysel jazdit neagresivne v normalnom aute, hlavne v meste, kde je vysoka rychlost obmedzena. Preto ma to zaujalo, ci sa da vobec takej studii verit, keby tam napisali taku blbost. Aj ked sa mozeme bavit, co je agresivna jazda a kolko je vyrazne zvysenie spotreby 😄 Hlavne, ze tupci sa smeju na vlastnej hluposti.
@xxc
Ne. Jsi úplně mimo. A opravdu se musím bavit tvojí bezednou hloupostí 🤣🤣🤣
Při agresivní jízdě v BEV budeš mit vyšší spotřebu při zrychlování úplně e stejně jako u spalováku. A při brzdění budeš muset brzdit brzdama, protože s rekuperací si vůbec nevystačíš. Takže ti naroste spotřeba podobně jako u spalováku a jen část budeš schopen vracet rekuperací. Jenže celkově taháš baterku, takže pracuješ s větší váhou. Takže agresivní jizda bude generovat celkově větší nároky.
Prostě jsi úplně mimo 🤣🤣🤣
Ne. Jsi úplně mimo. A opravdu se musím bavit tvojí bezednou hloupostí 🤣🤣🤣
Při agresivní jízdě v BEV budeš mit vyšší spotřebu při zrychlování úplně e stejně jako u spalováku. A při brzdění budeš muset brzdit brzdama, protože s rekuperací si vůbec nevystačíš. Takže ti naroste spotřeba podobně jako u spalováku a jen část budeš schopen vracet rekuperací. Jenže celkově taháš baterku, takže pracuješ s větší váhou. Takže agresivní jizda bude generovat celkově větší nároky.
Prostě jsi úplně mimo 🤣🤣🤣
Tak stačí se mrknout na inzeráty na Sauto.cz, iD.3 z roku 2020, najeto kolem 100tis km a SoH je kolem 90%. Jeden jak druhý 😋 Např. Áčka to uvádějí vždy…
@ericn
Pětileté Tesly maji běžně 85%. Jestli je to dobré neni špatné ať si každý posoudí.
Za mě je prostě špatná základní danost baterek. Od výroby už jen stárne a jeji vlastmosti jsou do háje bez ohledu na to, jestli se používá nebo ne. Jinými slovy za 15 let budou BEV nepojízdné vraky. Protože novou baterku nikdo nekoupí i kdyby se ještě omylem vyráběla a ty staré na tom budou všechny obdobně špatně.
Pětileté Tesly maji běžně 85%. Jestli je to dobré neni špatné ať si každý posoudí.
Za mě je prostě špatná základní danost baterek. Od výroby už jen stárne a jeji vlastmosti jsou do háje bez ohledu na to, jestli se používá nebo ne. Jinými slovy za 15 let budou BEV nepojízdné vraky. Protože novou baterku nikdo nekoupí i kdyby se ještě omylem vyráběla a ty staré na tom budou všechny obdobně špatně.
@rohYpnol Ked ludia dokazu dolievat olej do stareho motora tak, tak asi budu vediet aj jazdit s urcitou degradaciou.
@xxc
Smarja, Vy jste nějaký právník či někdo takový.....
To že za 10 tis km doleju litr oleje mne ale jinak nesnizuje provozní vlastnosti vozu (dojezd). Doufám že zde nechcete tvrdit že s poklesem kapacity bakterie zůstane dojezd stejný......
Představte si jako by se Vám s časem scvrkavala nádrž na palivo. Co budete dělat raději, doleva jednou za 10 tis km trochu oleje nebo jezdit se scvrkavajici se nádrží?????
Smarja, Vy jste nějaký právník či někdo takový.....
To že za 10 tis km doleju litr oleje mne ale jinak nesnizuje provozní vlastnosti vozu (dojezd). Doufám že zde nechcete tvrdit že s poklesem kapacity bakterie zůstane dojezd stejný......
Představte si jako by se Vám s časem scvrkavala nádrž na palivo. Co budete dělat raději, doleva jednou za 10 tis km trochu oleje nebo jezdit se scvrkavajici se nádrží?????
@vencelín Ved presne toto riesim, v podstate mi je jedno, ze auto pise dojazd mensi, lebo je to nepodstatne, ci dojdem domov z prace so 42% v baterke, alebo so 40 %, zatial co dolievat olej by ma mohlo obtazovat 😄 Ale za 10 000 km je to v pohode, niektori tu do dieslu dolievaju po 3000 km pri takom 15 rocnom nepojazdnom vraku.
@xxc
No pokud auto využíváte pro jízdy na nákup rohlíku tak budiž.
Většina lidí využívá auto i na delší trasy a tam je menším zlém občas případně dolit olej než to že se mi obrazně scvrkavala nádrž.
A ani s tim olejem to nemusi byt tak horké.
Mám 2 vozy o stáří téměř 20 let a dolevat olej do žádného z nich nemusím.
No pokud auto využíváte pro jízdy na nákup rohlíku tak budiž.
Většina lidí využívá auto i na delší trasy a tam je menším zlém občas případně dolit olej než to že se mi obrazně scvrkavala nádrž.
A ani s tim olejem to nemusi byt tak horké.
Mám 2 vozy o stáří téměř 20 let a dolevat olej do žádného z nich nemusím.
Tohle je budoucnost. Nový Mercedes CLA EQ posunul dojezd na 700 km a spotřebu do 15 kwh. Za 5 let to bude zase jinde a v roce 2035, až přestanou prodávat ty spalovací paštiky, to bude perfektní.
@Kasprik No a mohl bych těch 700km vidět? Tak ve snu 😋 Hlavně každý rok tu bude míň a míň… Btw koukám, že marketingovému dojezdu věří i ti největší EV Fans a přitom vědí, že to je nesmysl. Stačí vyjet na dálnici a dojezd mizí a mizí. Např u EQA byl docela problém dostat se pod 21kWh v kombinaci 🤣
@ericn si půjč v MB až ho tam budou mít jako předváděčku a pak to uvidíš ne?
@psel no to jsem udělal s EQA (ano, starší architektura) a pod 21kWh/100km jsem se v kombinaci nepodíval. Tj CLA má novou architekturu a má menší odpor vzduchu, nicméně kombinace bude zas nějde kolem 17-18kWh, tj pří 85kWh baterce, to bude na 500km, při využitelnosti baterie 10-80% jsme na 350km v reálném režimu 🥱 Tj jako vždy…
@ericn a co to má společného s EQA? Nic, jen jsou obě BEV, kdybys zkoušel elektrokolo, měly by taky elektromotor a baterku.
21 nemám ani na RS z 2022 a to nejsem za šneka.
21 nemám ani na RS z 2022 a to nejsem za šneka.
@ericn
A to je takový problém do youtubu zadat Mercedes CLA EQ. A sám si na záchod dojdete?
A to je takový problém do youtubu zadat Mercedes CLA EQ. A sám si na záchod dojdete?
@ericn Tak to je jasný, že při nejideálnějších podmínkách se přiblížíš maximálně k cca 500 km na dálnici v nereálném režimu 100%-0%. Ale zase málokdy jedeš po dálnici takovou štreku v kuse. Takže to může bejt i o fous vejš. Ale 550-600 přelezeš hodně těžko a slibovanejch skoro 800 ani náhodou.
V zimě při svižnější jízdě v běžnějším rozpětí cca 80%-10% budeš rád za 300. Ale i to je solidní na to, že to je baterkáč.
Nejvíc se mi ovšem líbí fyzikální marketingština týmu MB😒br /> "Vydejte se za objevováním podle svých představ s dojezdem až 761 km (WLTP) a nabíjením stejnosměrným proudem až 800 V.
A já hlupák si vždy myslel, že proud má jednotku Ampér 😅😅😅
Nojono, musíme si holt zvyknout na fakt, že v době AI prostě lidi budou mít v hlavě už jen permanentně nas.ráno.
V zimě při svižnější jízdě v běžnějším rozpětí cca 80%-10% budeš rád za 300. Ale i to je solidní na to, že to je baterkáč.
Nejvíc se mi ovšem líbí fyzikální marketingština týmu MB😒br /> "Vydejte se za objevováním podle svých představ s dojezdem až 761 km (WLTP) a nabíjením stejnosměrným proudem až 800 V.
A já hlupák si vždy myslel, že proud má jednotku Ampér 😅😅😅
Nojono, musíme si holt zvyknout na fakt, že v době AI prostě lidi budou mít v hlavě už jen permanentně nas.ráno.
@Mokrous to je přesně ono, nikdo z nich nejezdí 100-0%, tj je to zas teoretický (vypočítaný) dojezd při jízdě ve městě, tj. lechtání akcelerátoru 😋
@Mokrous Ano, jste hlupák, jedná se o 800 V architekturu. (dosud většina aut používá 400 V)
@Petr Pinkas Opravdu jsi tak retardovaný, nebo jen trolíš?
Najdi si v čítance, co je to "V" - jako volt a "A" - jako ampér a pak nám tu znova napiš, co je jednotka napětí a co je jednotka proudu, ano?
Lidi, co se to s váma proboha děje?!? S příchodem AI se z vás stávají čím dál větší lobotomové.
A i když vám to člověk jasně napíše, tak místo toho, aby vám to secvaklo, tak nic, vyrážíte do boje za svoji debilní "pravdu".
Najdi si v čítance, co je to "V" - jako volt a "A" - jako ampér a pak nám tu znova napiš, co je jednotka napětí a co je jednotka proudu, ano?
Lidi, co se to s váma proboha děje?!? S příchodem AI se z vás stávají čím dál větší lobotomové.
A i když vám to člověk jasně napíše, tak místo toho, aby vám to secvaklo, tak nic, vyrážíte do boje za svoji debilní "pravdu".
@Mokrous Přečti si alespoň něco o elektromobilech. Většina BEV se dosud vyrábí na 400 V architektuře. Jedno z prvních aut, které má 800V architekturu bylo KIA EV 6. Mercedes má právě tuto 800V architekturu. Opravdu si myslíš, že všichni odborníci a novináři co o 400V nebo 800V architektuře píší jsou blbci jenom ty jsi tydýt? Nech toho jsi opravdu trapný a smějí se ti i ti co BEV nemusí.
@Petr Pinkas Na tohle už nemám co říct. Tohle je na žalobu vzdělávacího systému naší země.
Případně ještě vrátit občanský průkaz a požádat o přidělení opatrovníka.
Případně ještě vrátit občanský průkaz a požádat o přidělení opatrovníka.
@Mokrous jen takový detaiĺ, nechci být hnidopich ale nabiji se proudem až 400A pri napětí 800V ne že se řeší nabíjením stejnosměrným proudem až 800 V.
To je trochu hrušky a jabka
Edit Sorry: marketing MB zdroj tak to se omlouvám, měla culpa
To je trochu hrušky a jabka
Edit Sorry: marketing MB zdroj tak to se omlouvám, měla culpa
@psel Uuuuuuuuuuž, už nám to docvaklo a tak to začneme nenápadně omlouvat a zbytečně učit orla lítat? A Pinkas to radši vymlčí, protože mu možná konečně došlo, že je za kreténa. Ale možná ne a má holt nějakou vadu kognitivních funkcí...
Já vím moc dobře jak a co funguje, zejména pak fyzika. A celou dobu jen narážím na debilní marketingštinu a ještě musím sledovat jak zástup lobotomů tyhle srágory obhajuje a ještě se ze mě snaží dělat blba, přitom se jen hloub zahrabávají do své tuposti a trapnosti.
Já vím moc dobře jak a co funguje, zejména pak fyzika. A celou dobu jen narážím na debilní marketingštinu a ještě musím sledovat jak zástup lobotomů tyhle srágory obhajuje a ještě se ze mě snaží dělat blba, přitom se jen hloub zahrabávají do své tuposti a trapnosti.
@Mokrous hele když si všimnu že jsem napsal blbost tak to přiznám a napíšu a neměním svůj příspěvek jako jiní.
Jestli jsi orel nevim, možná jsi i v kabinetu fyziky a ne přírodopisu ale jsem rád že jsi fyzik a umíš si spočítat kolik energie vyhazuješ do vzduchu každý ujetý km ve spalováku. Třeba tě tohle poznání někam posune.
A co se tyče dojezdu tak ten závisí na efektivitě pohonu a já jsem třeba zvědav na reálné testy, kterých zatím pochopitelně není dost a pak si udělám představu o tom, jestli v mých rychlostech může být dojezd 500, 600 nebo 700 po dálnici. Jako fyzik víš, že je to ten nejpodstatnější moment. Všechno ostatní jsou jen řeči.
Jestli jsi orel nevim, možná jsi i v kabinetu fyziky a ne přírodopisu ale jsem rád že jsi fyzik a umíš si spočítat kolik energie vyhazuješ do vzduchu každý ujetý km ve spalováku. Třeba tě tohle poznání někam posune.
A co se tyče dojezdu tak ten závisí na efektivitě pohonu a já jsem třeba zvědav na reálné testy, kterých zatím pochopitelně není dost a pak si udělám představu o tom, jestli v mých rychlostech může být dojezd 500, 600 nebo 700 po dálnici. Jako fyzik víš, že je to ten nejpodstatnější moment. Všechno ostatní jsou jen řeči.
@psel Hezky se do toho zamotáváš a snažíš se to okecat a demagogizovat a opět mě nějak očernit, ale marně. Celá debata vejš byla o tom, kdo je tady debil a co je jednotka proudu co jednotka napětí. Kdo neví ani takové základy, ať radši drží hubu navěky. Pak ses do toho vložil i ty a chtěl to "vylepšit". A ten EDIT už jsem nečetl, protože jsem odeslal reakci zřejmě 2 sekundy po tom, co jsi editoval, ale já četl jen původní příspěvek. A mimochodem fyzika je přírodní věda, takže ani to se ti moc nepovedlo.
@Mokrous u nás byl teda kabinet fyziky a přírodovědy na základce oddělený. Promiň ale k orlovi jsi se přirovnal ty a my ho měli teda v kabinetu přírodovědy a ne fyziky. A nechtěl jsem tě učit lítat, to jako orel určitě umíš zvláště v tom správném kabinetu.
Navíc jsem se omluvil tak nevím co chceš a o nenápadnost se ani snažit nebudu, jednou na netu navždy na netu.
Takže to můžeme orle mokrouši ukončit?
Navíc jsem se omluvil tak nevím co chceš a o nenápadnost se ani snažit nebudu, jednou na netu navždy na netu.
Takže to můžeme orle mokrouši ukončit?
@ericn KIA e Niro dojezd 455 km, prům. spotřeba 15,5 kWh/100 km. Staří 3 roky, najeto 51 000 km. A teď skutečnost: K dnešnímu dni prům. spotřeba 14,8 kWh/100 km. Cesta do Maďarska a zpět - 750 km, prům. spotřeba 12,8 kWh/100 km., tj dojezd 500 km. Doma nabíjení z FVE zdarma (investice do FVE vrácena za 2 roky a 9 měsíců). V termalkách ubytování v chatkách s FVE, nabíjení z d a r m a. Před hodinou jsem dojel z Luhačovic. Cesta celkem 300 km, z toho 110 km po dálnici.
Průměrná spotřeba 13 kWh/100 km. Jaká degradace, jaké problémy - nic. Vše doloženo statistikou a fotografiemi. Jak říká pan Staněk "lehkost bytí". A teď si pište ty svoje blbosti.
Průměrná spotřeba 13 kWh/100 km. Jaká degradace, jaké problémy - nic. Vše doloženo statistikou a fotografiemi. Jak říká pan Staněk "lehkost bytí". A teď si pište ty svoje blbosti.
@Kasprik
700 km pokud by byl Everest dostatečně vysoký, pak to auto dá i těch 700 km 😊.
Jinak je to jen sladký sen.
700 km pokud by byl Everest dostatečně vysoký, pak to auto dá i těch 700 km 😊.
Jinak je to jen sladký sen.
@vencelín tak jo, MB představí auto a vencelín už ví, že nedá 700k bez everestu. Tak si ho běž projet a pak hodnoť.
@psel
Apsel věří hned bezhlavě všemu na papíře.
Apsel věří hned bezhlavě všemu na papíře.
@vencelín ne já nevěřím, já si to půjčím na víkend a pak budu vědět. Jedinej kdo tady věří jsi ty, píšeš tu něco o Everestu, a s despektem se vyjadřuješ o něčem co jsi jen viděl na internetu.
@psel
Jsem realista. Věřící jste tu vy.
Klidně si auto pujcte, ona Vas ta víra pak přejde.
Jsem realista. Věřící jste tu vy.
Klidně si auto pujcte, ona Vas ta víra pak přejde.
@vencelín tak ještě jednou, já ničemu nevěřím ale rad si to ověřím. Pak to budu vědět.
Navíc o kilometrech dojezdu z nás tady psal jen jeden, já to jen zopakoval, takže asi kromě víry v everest věříš ze jsem něco napsal co jsem nikdy nenapsal.
Jen ty něčemu věříš a ještě o tom píšeš. To jsou dneska lidi 😄
Navíc o kilometrech dojezdu z nás tady psal jen jeden, já to jen zopakoval, takže asi kromě víry v everest věříš ze jsem něco napsal co jsem nikdy nenapsal.
Jen ty něčemu věříš a ještě o tom píšeš. To jsou dneska lidi 😄
Automobil mi má sloužit a nebudu sloužit já jemu - těch 8 bodů aplikovat a pak je člověk otrokem auta.
@Pepa_007 jj, pokud chceš být elektromobilista, musíš změnit své návyky = přizpůsobit se autu a jeho potřebám 😋
@ericn nevím o co ti jde, ty ve spalováku neměníš olej a filtry? To docela riskuješ, já se v tomhle nemusím autu přizpůsobovat.
@psel
Kabinový filtr neměníš? To sice neriskuješ, ale zdravé to asi moc nebude. Brzdovou kapalinu neměníš? To už docela riskuješ.
Kabinový filtr neměníš? To sice neriskuješ, ale zdravé to asi moc nebude. Brzdovou kapalinu neměníš? To už docela riskuješ.
@Tycoon tomu se musíme přizpůsobit oba, ale oba tu určitě umíme udělat doma a tak se moc přizpůsobovat nemusíme ne?
@psel
Ano. Měním si kabinový filtr i brzdovou kapalinu, když už jsem mimo záruku. Stejně jako olej s filtrem. Je v tom nějaký rozdíl?
Ano. Měním si kabinový filtr i brzdovou kapalinu, když už jsem mimo záruku. Stejně jako olej s filtrem. Je v tom nějaký rozdíl?
Pro odborníky zde.
Dodám, že mi zatím EV nevyhovuje, ale nejsem jejích odpůrcem. Moje vlastní auto je TDI.
Při způsobu zacházení, jaké předvedl ADAC je to opravdu slušný výsledek. Auto bude dávno v šrotu, než bude baterie na odpis. A kdyby se s baterií zacházelo dobře, byla by někde na 96-98%. A proč to vím? Máme v rodině Konu už s 120 tkm a baterie je na 99% po šesti letech používání!
Ať si každý koupí co mu vyhovuje, mě zatím vyhovuje TDI, ale myslím, že to nebude dlouho trvat a taky přesedlám na EV. Dávám tomu tak 5 let až odjezdím svého chrochtáka.
Dodám, že mi zatím EV nevyhovuje, ale nejsem jejích odpůrcem. Moje vlastní auto je TDI.
Při způsobu zacházení, jaké předvedl ADAC je to opravdu slušný výsledek. Auto bude dávno v šrotu, než bude baterie na odpis. A kdyby se s baterií zacházelo dobře, byla by někde na 96-98%. A proč to vím? Máme v rodině Konu už s 120 tkm a baterie je na 99% po šesti letech používání!
Ať si každý koupí co mu vyhovuje, mě zatím vyhovuje TDI, ale myslím, že to nebude dlouho trvat a taky přesedlám na EV. Dávám tomu tak 5 let až odjezdím svého chrochtáka.
@Tomogo A jste si jistý tím, že těch 99% je stav plné kapacity baterie z výroby ? Víte o tom, že si výrobci nechávají skrytou rezervu několik procent k dobru, aby deklarovaný pokles kapacity vypadal lépe, než ten reálný ?
@Rosta Jež Já jo, říká se tomu buffer.
A víte kolik je buffer u vozu Kona a jestli v servisu při výpočtu opotřebení baterií započítávají i tento buffer? Já ne.
A pro vaši informaci, víte že ty naše "skvělé" spalováky po takovém nájezdu už taky nejsou zcela jako nové?
Takže, je lepší vědět kolik máte cca baterie, nebo nevědět, co se vám pod kapotou vašeho spalováku děje a kdy budete muset řešit drahou opravu? Ať si každý odpoví sám, ale za mě to vyhrává to mírné opotřebení baterie (když se o ní staráte), než drahý servis u spalováků.
A víte kolik je buffer u vozu Kona a jestli v servisu při výpočtu opotřebení baterií započítávají i tento buffer? Já ne.
A pro vaši informaci, víte že ty naše "skvělé" spalováky po takovém nájezdu už taky nejsou zcela jako nové?
Takže, je lepší vědět kolik máte cca baterie, nebo nevědět, co se vám pod kapotou vašeho spalováku děje a kdy budete muset řešit drahou opravu? Ať si každý odpoví sám, ale za mě to vyhrává to mírné opotřebení baterie (když se o ní staráte), než drahý servis u spalováků.
Nas enyaq novej 77.4 kwh 1.5 roku najeto 44000 ted kapacita 75.2 cca 3%. 99.99 AC nabijeni do 80%.Pohoda.
Lidi, jak tak tady čtu tu diskusi, tak se Vám všem divím. Proč máte potřebu jeden druhého přesvědčovat o své pravdě? Někdy to skoro až zavání urážkou.
Kupujte si a jezděte si přece každý v čem chcete, v čem se Vám líbí být těch několik hodin na cestě, anebo jen dojíždět kousek do práce. Nikdo Vám nic nenutí. Někdo má rád benzín, někdo miluje nafťáky a někdo má rád BEV. To je přece na světě to skvělý, že máme možnost výběru.
Kupujte si a jezděte si přece každý v čem chcete, v čem se Vám líbí být těch několik hodin na cestě, anebo jen dojíždět kousek do práce. Nikdo Vám nic nenutí. Někdo má rád benzín, někdo miluje nafťáky a někdo má rád BEV. To je přece na světě to skvělý, že máme možnost výběru.
@Pavel_Kr
Souhlas.
Bohužel se i mezi námi vyskytují lidé, kteří chtějí možnost výběru v roce 2035 zakázat.
Souhlas.
Bohužel se i mezi námi vyskytují lidé, kteří chtějí možnost výběru v roce 2035 zakázat.
@Tycoon není to náhodou už zakázaný? Přece chceme po roce 2035 míň emisí ne? A nemyslím si že tou dobou to nebude třeba řešit, ani cenově, ani rychlostí nabíjení a ani dojezdem.
Do té doby to začne být blbý jezdit s něčím co smrdí, třeba jako dnes si zapálit v restauraci.
Do té doby to začne být blbý jezdit s něčím co smrdí, třeba jako dnes si zapálit v restauraci.
@psel
Jinými slovy si zastánce toho, aby byl od roku 2035 zákaz volby spalovacího motoru. Komunista?
Jinými slovy si zastánce toho, aby byl od roku 2035 zákaz volby spalovacího motoru. Komunista?
@Tycoon ale nech toho, mel jsem za to, že tuhle rohYpnolskou fázi máme za sebou, dokonce jsme spolu probírali žárovky, kouření atd.
Ano zástance jsem, ne z důvodů ze kterých mě osočuješ ale protože vidím šanci jak se zbavit emisí a dovozů velké části ropy ze zemí kdy bys snad ani ty žít nechtěl.
Technicky je to proveditelné, spousta lidí si může “palivo” sama vyrábět na střeše a vidím v tom velkou příležitost pro průmysl a dodavatele energie se posunout dál.
Navíc teda elektroauta jsou těm spalovacím ve spoustě věcí napřed a jsou lacinější na výrobu pokud jejich výroba pojede ve velkém množství.
A všechen ten shitstorm proti BEV a GD jen ukazuje to, že lidi nemají rádi změny a někteří si na tom staví své politické kariéry, navíc podporované těmi, kteří díky GD přijdou o své zisky. Jo je jednodušší se chovat jako dřív a nic neřešit ale pochybuji že je to správná cesta.
Ano zástance jsem, ne z důvodů ze kterých mě osočuješ ale protože vidím šanci jak se zbavit emisí a dovozů velké části ropy ze zemí kdy bys snad ani ty žít nechtěl.
Technicky je to proveditelné, spousta lidí si může “palivo” sama vyrábět na střeše a vidím v tom velkou příležitost pro průmysl a dodavatele energie se posunout dál.
Navíc teda elektroauta jsou těm spalovacím ve spoustě věcí napřed a jsou lacinější na výrobu pokud jejich výroba pojede ve velkém množství.
A všechen ten shitstorm proti BEV a GD jen ukazuje to, že lidi nemají rádi změny a někteří si na tom staví své politické kariéry, navíc podporované těmi, kteří díky GD přijdou o své zisky. Jo je jednodušší se chovat jako dřív a nic neřešit ale pochybuji že je to správná cesta.
@psel
Lidem nevadí změny. Podívej se na elektrokola. Za posledních 5 let nastal neuvěřitelný boom. Bez dotací, bez politiky EU, bez restrikcí prodejů klasických kol.
Lidem vadí, když jim někdo něco nařizuje. Nejvíce to vadí lidem v postkomunistických zemích, kde zažili 40 let nařizování a plánované ekonomiky (co se bude vyrábět, kolik se bude vyrábět) ve jménu budování nové, prosperující a lepší společnosti dle teorie Marxe a Lenina. Jak to po 40 letech dopadlo, šlo nejlépe dokumentovat na srovnání NDR a NSR. Dvoutaktní bakelitový Trabant DeLuxe na mnohaletý pořadník vs. jít si koupit Golf GTI.
Nevidím důvod, proč bychom měli znova opakovat tu samou chybu a jít cestou plánované ekonomiky.
Lidem nevadí změny. Podívej se na elektrokola. Za posledních 5 let nastal neuvěřitelný boom. Bez dotací, bez politiky EU, bez restrikcí prodejů klasických kol.
Lidem vadí, když jim někdo něco nařizuje. Nejvíce to vadí lidem v postkomunistických zemích, kde zažili 40 let nařizování a plánované ekonomiky (co se bude vyrábět, kolik se bude vyrábět) ve jménu budování nové, prosperující a lepší společnosti dle teorie Marxe a Lenina. Jak to po 40 letech dopadlo, šlo nejlépe dokumentovat na srovnání NDR a NSR. Dvoutaktní bakelitový Trabant DeLuxe na mnohaletý pořadník vs. jít si koupit Golf GTI.
Nevidím důvod, proč bychom měli znova opakovat tu samou chybu a jít cestou plánované ekonomiky.
@Tycoon to ale mícháš důvody, pokud si myslíš že Trabant byl výsledek to že partaj nařídila dvoutakt v bakelitu tak jsi na omylu. Snaha o inovativní výrobu a laciné auto spolu s nedostatkem všeho byl důvod a to se psal rok 57?
Kup si co chceš, ale po roce 35 to bude jen BEV. Nevím k jaké zaostalosti to vede, jezdi to jak z praku, skoro zadarmo, netřeba se o to starat jak o spalovak a z domova odjíždím s plnou. Navíc si mohu vyrobit vlastni energii a jezdit tak za svou energii.
Přestaň strašit s Marxem a Leninem, oni snad ve svých plánech navrhli bakelit a dvoutakt?
Pro Evropu a tím i nás je být nezávislý na dovozů energií, na tom se asi shodneme ne? Pak nás totiž někdo nemůže jen tak vydírat. Ani Marx s Leninem, nebo Xi nebo Putin nebo vládnoucí v Saúdské Arábii až zas caknou nějakého novináře.
Za mě je to cesta správným směrem a ty emise a ekologii k tomu máme jako bonus.
To že je některým závislost putna protože mají rádi Putina nebo to třeba ani tak daleko nedomyslí je klidně možné ale ten diskomfort s ohledem na rychlost tankování, dojezd a cenu vozu je pro někoho důvodem si BEV nekoupit dnes, ale v roce 2030 už si budeme ťukat na čelo že si někdo koupí spalovák. Proč, protože BEV bude tou dobou i v těchto parametrech lepší.
2035 si nikdo vozidlo dinosaury plyvající do ovzduší nekoupí, teda kromě veteránů protože by byl padlej na hlavu.
A proč je nutné to říct natvrdo a ne nechat tu technologii přirozeně vyhrát? Protože je to velká změna do které musí všichni investovat a EU na to nemá takové peníze a ani nařizovací politickou moc jako Čína, tak jen subvencuje nabíječky ale zbytek musí investovat automobilky, kterým se do toho nechce protože ví že je to bude stát spoustu peněz a akcionáři by jim to shodili ze stolu. Ale protože všichni ví že 2035 tak do toho jít musí, i když prskají a kopou kde to jde. Viz ty obraty Kaleniuse, to se nedá občas ani pochopit.
Kup si co chceš, ale po roce 35 to bude jen BEV. Nevím k jaké zaostalosti to vede, jezdi to jak z praku, skoro zadarmo, netřeba se o to starat jak o spalovak a z domova odjíždím s plnou. Navíc si mohu vyrobit vlastni energii a jezdit tak za svou energii.
Přestaň strašit s Marxem a Leninem, oni snad ve svých plánech navrhli bakelit a dvoutakt?
Pro Evropu a tím i nás je být nezávislý na dovozů energií, na tom se asi shodneme ne? Pak nás totiž někdo nemůže jen tak vydírat. Ani Marx s Leninem, nebo Xi nebo Putin nebo vládnoucí v Saúdské Arábii až zas caknou nějakého novináře.
Za mě je to cesta správným směrem a ty emise a ekologii k tomu máme jako bonus.
To že je některým závislost putna protože mají rádi Putina nebo to třeba ani tak daleko nedomyslí je klidně možné ale ten diskomfort s ohledem na rychlost tankování, dojezd a cenu vozu je pro někoho důvodem si BEV nekoupit dnes, ale v roce 2030 už si budeme ťukat na čelo že si někdo koupí spalovák. Proč, protože BEV bude tou dobou i v těchto parametrech lepší.
2035 si nikdo vozidlo dinosaury plyvající do ovzduší nekoupí, teda kromě veteránů protože by byl padlej na hlavu.
A proč je nutné to říct natvrdo a ne nechat tu technologii přirozeně vyhrát? Protože je to velká změna do které musí všichni investovat a EU na to nemá takové peníze a ani nařizovací politickou moc jako Čína, tak jen subvencuje nabíječky ale zbytek musí investovat automobilky, kterým se do toho nechce protože ví že je to bude stát spoustu peněz a akcionáři by jim to shodili ze stolu. Ale protože všichni ví že 2035 tak do toho jít musí, i když prskají a kopou kde to jde. Viz ty obraty Kaleniuse, to se nedá občas ani pochopit.
@psel
Ano, psal se rok 1957. Na tehdejší dobu to možná bylo inovativní. Problém však je, že o 30 let později to bylo beznadějně zastaralé, ale v plánované ekonomice bez konkurence na to stále byly pořadníky.
Konkurence firem a konkurence technologií, to je to, co žene vývoj a životní úroveň dopředu.
Dokonce i komunisti pochopili, že centrálně určovat technnologie je špatné. Citace z projevu Miloše Jakeše v Červeném Hrádku dne 17. července 1989.
"Proto je tak důležitý, aby ta strana nevstupovala do toho bezprostředního řízení, aby nerozhodovala, aby neříkala, jaká má bejt technologie, jak mají bejt postaveny stroje ... a nepletla se do těch rozhodovacích, přímých rozhodovacích procesů a zejména ne do technologií."
Nechme prostor technologiím, nechme prostor inovacím, nechme prostor hledání nejefektivnějších řešení pro konkrétní zákazníky, firmy, podmínky, lokality atd.
Máme například možnost rozvíjet nové typy klimaticky neutrálních paliv jako je HVO, bioplyn, bioLPG apod., teré si můžeme vyrábět sami nezávisle na ropě ze Saúdské Arábie nebo bateriových materiálech z Číny. Neříkám, že je máme nařizovat, že něco jiného máme zakazovat, ale jen jim dát šanci, zda jsou efektivním řešením pro trh, nebo ne.
Ano, psal se rok 1957. Na tehdejší dobu to možná bylo inovativní. Problém však je, že o 30 let později to bylo beznadějně zastaralé, ale v plánované ekonomice bez konkurence na to stále byly pořadníky.
Konkurence firem a konkurence technologií, to je to, co žene vývoj a životní úroveň dopředu.
Dokonce i komunisti pochopili, že centrálně určovat technnologie je špatné. Citace z projevu Miloše Jakeše v Červeném Hrádku dne 17. července 1989.
"Proto je tak důležitý, aby ta strana nevstupovala do toho bezprostředního řízení, aby nerozhodovala, aby neříkala, jaká má bejt technologie, jak mají bejt postaveny stroje ... a nepletla se do těch rozhodovacích, přímých rozhodovacích procesů a zejména ne do technologií."
Nechme prostor technologiím, nechme prostor inovacím, nechme prostor hledání nejefektivnějších řešení pro konkrétní zákazníky, firmy, podmínky, lokality atd.
Máme například možnost rozvíjet nové typy klimaticky neutrálních paliv jako je HVO, bioplyn, bioLPG apod., teré si můžeme vyrábět sami nezávisle na ropě ze Saúdské Arábie nebo bateriových materiálech z Číny. Neříkám, že je máme nařizovat, že něco jiného máme zakazovat, ale jen jim dát šanci, zda jsou efektivním řešením pro trh, nebo ne.
@Tycoon ale ale, tak to ze fabrika nemůže inovovat je dáno vládou? Přes zastaralost na to byly pořadníky a nestíhali vyrábět.
Za totáče byl největší průšvih cenový věstník a nedostatek deviz bez kterého nebyla zahraniční technologie.
Jakeše už jsme taky probírali a to že je GD a s nim přechod na BEV jiná liga jsme probírali taky, tak nevim proč to tu vytahuješ.
Ostatní paliva jsme probírali taky, jeslí mas vlastni bioplynku tak na to jezdí ale investice do ni jsou větší než do solárů které navíc nesmrdí. A jak jsme už taky probrali všech těchto alternativních paliv nebude nikdy dost. Tak je furt nevytahuj, ty spalováky nezachrání. Jsou na vymření.
Prostoru pro technologie je spousta, jen jaksi není alternativa, tak zkus zavolat Spokovi. Nic spalováky nezachrání. Končí.
A co se týče materiálu na baterky tak koukni směrem k VW jak si ty materiály zajišťuje a neházej tu jen Čínou. To geopolitické riziko je tak ohromné že si všichni musí dělat backup.
Z Číny nakupovat laciné komponenty a suroviny dokud to jde a budovat backup.
Za totáče byl největší průšvih cenový věstník a nedostatek deviz bez kterého nebyla zahraniční technologie.
Jakeše už jsme taky probírali a to že je GD a s nim přechod na BEV jiná liga jsme probírali taky, tak nevim proč to tu vytahuješ.
Ostatní paliva jsme probírali taky, jeslí mas vlastni bioplynku tak na to jezdí ale investice do ni jsou větší než do solárů které navíc nesmrdí. A jak jsme už taky probrali všech těchto alternativních paliv nebude nikdy dost. Tak je furt nevytahuj, ty spalováky nezachrání. Jsou na vymření.
Prostoru pro technologie je spousta, jen jaksi není alternativa, tak zkus zavolat Spokovi. Nic spalováky nezachrání. Končí.
A co se týče materiálu na baterky tak koukni směrem k VW jak si ty materiály zajišťuje a neházej tu jen Čínou. To geopolitické riziko je tak ohromné že si všichni musí dělat backup.
Z Číny nakupovat laciné komponenty a suroviny dokud to jde a budovat backup.
@psel
Probírali. Ale já jsem myslel, že věříš tomu, že spalovaky skončí přirozeně. A nakonec se z tebe vyklubal další příznivce zákazu.
Probírali. Ale já jsem myslel, že věříš tomu, že spalovaky skončí přirozeně. A nakonec se z tebe vyklubal další příznivce zákazu.
@Tycoon on taky spalovák přirozeně skončí a bude to dřív. Ta deklarace zákazu je potřeba pro trh, automobilky a jejich majitele, ne pro nás řidiče.
A příznivce zákazu jsem, protože nechci aby do automobilek stát cpal takové peníze jako Čína. To je totiž ta druhá cesta, která funguje. Se všemi negativními důsledky toku peněz od státu.
A příznivce zákazu jsem, protože nechci aby do automobilek stát cpal takové peníze jako Čína. To je totiž ta druhá cesta, která funguje. Se všemi negativními důsledky toku peněz od státu.
@psel
"Ta deklarace zákazu je potřeba pro trh"
To je oxymoron. Je to ve skutečnosti udušení trhu. Něco jako "Ta poprava oponentů je potřeba pro demokracii".
Trh potřebuje, aby automobilky přicházely s nabídkou svých technologií a inovací a zákazníci se rozhodli, jaká technologie jim vyhovuje. Stát má určovat základní pravidla, která chrání veřejný zájem, např. bezpečnostní, zdravotní, sociální, ekologické a podobné normy, ale zbytek má být na trhu. V historii se to ukázalo jako nejefektivnější řešení.
"Ta deklarace zákazu je potřeba pro trh"
To je oxymoron. Je to ve skutečnosti udušení trhu. Něco jako "Ta poprava oponentů je potřeba pro demokracii".
Trh potřebuje, aby automobilky přicházely s nabídkou svých technologií a inovací a zákazníci se rozhodli, jaká technologie jim vyhovuje. Stát má určovat základní pravidla, která chrání veřejný zájem, např. bezpečnostní, zdravotní, sociální, ekologické a podobné normy, ale zbytek má být na trhu. V historii se to ukázalo jako nejefektivnější řešení.
@Tycoon ale no tak. Nevím kde jsi sebral "Ta poprava oponentů je potřeba pro demokracii" a už vůbec nevím co to má společného s naší situací a automobilkami.
Na trhu se nabídka objevila a čísla rostou a zákazníci se rozhodují. Máme dány emise, které musí výrobci nových aut plnit a ty jsou nastaveny na 0g CO2 od roku 2035. Je to přesně tak jak říkáš.
Na trhu se nabídka objevila a čísla rostou a zákazníci se rozhodují. Máme dány emise, které musí výrobci nových aut plnit a ty jsou nastaveny na 0g CO2 od roku 2035. Je to přesně tak jak říkáš.
@psel
CO2 závisí na zdroji energie, nikoliv na autu.
Elektřina z uhelné elektrárny má jiného CO2 než elektřina z jaderné nebo FVE. Stejně tak motorová nafta má jiné CO2 než HVO.
Proto je způsob limitu CO2, jak ho vymyslela EU, ideologický nesmysl.
CO2 závisí na zdroji energie, nikoliv na autu.
Elektřina z uhelné elektrárny má jiného CO2 než elektřina z jaderné nebo FVE. Stejně tak motorová nafta má jiné CO2 než HVO.
Proto je způsob limitu CO2, jak ho vymyslela EU, ideologický nesmysl.
@Tycoon ano a v jakémkoliv mixu v Evropě je to míň z BEV než ze spalováku, studii jsi sem dával přece sám. Navíc s tou motorovou naftou vs HVO jsme to tady rozebírali taky, a výsledkem bylo, že je CO2 stejné. A to jen proto, že do HVO nezapočítávají CO2 toho původního oleje.
Neříkej že to budeme zase přežvýkávat každý týden, měj jsem za to že jsme si to vysvětlili s tímto výsledkem.
Nevim, jaký způsob limitu CO2 vymyšlený EU je ideologickým nesmyslem. Neemituj a budeš v klidu. Samozřejmě až po 2035, do 2035 to CO2 budeš platit jak při koupi auta tak paliva.
Neříkej že to budeme zase přežvýkávat každý týden, měj jsem za to že jsme si to vysvětlili s tímto výsledkem.
Nevim, jaký způsob limitu CO2 vymyšlený EU je ideologickým nesmyslem. Neemituj a budeš v klidu. Samozřejmě až po 2035, do 2035 to CO2 budeš platit jak při koupi auta tak paliva.
@psel A těch emisí má být prosím méně kde - u nás v Evropě nebo na celé planetě ? Já jenom, že se v Číně stále staví uhelky jako o závod, aby měli dostatek levné energie a mohli levně těžit a vyrábět: baterie, solární panely, produkty hutní výroby. My si pak do EU tyto produkty necháme přivézt pres půlku světa nákladní lodí, co spálí kvanta mazutu, postavíme z toho BEV a tváříme se, jak jsme eco. To umí každý, ale velmi rád bych viděl, jak by chtěli docílit CO2 neutrality při domácí výrobě end-to-end. Z velké části je to pokrytectví nejhrubšího zrna - nejspíš pak bude ještě EU ukazovat prstem na Čínu, že EU má nízké emise a Čína je ta zlá, která znečišťuje.
@Rosta Jež hele to se v diskuzích tady probíralo mockrát, ale asi jsi to minul tak ještě jednou.
U nás je spotřeba za poslední desítky let konstantní, v Číně rostla za tu dobu 5x. Navíc tam mají spoustu starých uhelek, okolo kterých fakt nejde žít a ty je potřeba vypnout a mít za ně náhradu. Součástí takových staveb jsou obvykle jak bateriová úložiště tak solární parky a taky mají jiný Level odsíření a pod aby ty ne CO2 emise byly snesitelné.
Kdyby u nás byla stejná situace, museli bychom co 5 let stavit Temelín.
Plán rozvoje energetiky v Číně je veřejně dostupný a je z něj vidět jaké zdroje staví a přestože tech uhekek staví hodně, tak podíl uhlí na výrobě elektřiny neustále klesá.
Problém čínské výroby je nadprodukce a jakmile se partaj rozjede, tak do toho investuje nejen vláda centrální ale i místní a pak z toho vznikají pokřivené výrobní kapacity, které vedou k likvidaci ceny a k tomu že to nikdo normální jinde ve světě nemůže vyrobit za stejné peníze. Je to jen kvůli tomu, že jim vláda naleje laciné peníze na pořízení automatizovaných výrobních prostředků, zaplatí vývoj, da jim laciné pozemky a ještě dá Číňanům peníze na to aby si to nové auto mohli koupit. A státním podnikům příkaz aby to nakupovali.
Nebo si dovedeš představit že je možné někde jinde na světě vyrobit solární panel a dodat ho do Evropy a prodat koncovému zákazníkovi za 40€? Víš co je tam surovin?
Myslíš že na tom mají nějaký extra zisk? Houby. Plně automatizované fabriky s kapacitou 10.000 panelů za hodinu. Jinak to nejde.
To co píšeš ale už mnohdy není pravda, já mám v BEV pouche od LG, jsou snad z Číny? Ne z Polska. Motor mam z Kasselu. Produkty hutní výroby jsou z celého světa a všichni kromě Číňanů za ně platíme světové ceny, v Číně umí vláda prodat suroviny za nižší ceny aby výrobci finálních produktů měli vyšší marži.
A jestli jedou panely z Číny mě fakt netankuje, o to je lacinější si je dát na střechu.
Ještě k end to end, ano jde to, jen na to nemáme spoustu peněz. Takže postupně.
U nás je spotřeba za poslední desítky let konstantní, v Číně rostla za tu dobu 5x. Navíc tam mají spoustu starých uhelek, okolo kterých fakt nejde žít a ty je potřeba vypnout a mít za ně náhradu. Součástí takových staveb jsou obvykle jak bateriová úložiště tak solární parky a taky mají jiný Level odsíření a pod aby ty ne CO2 emise byly snesitelné.
Kdyby u nás byla stejná situace, museli bychom co 5 let stavit Temelín.
Plán rozvoje energetiky v Číně je veřejně dostupný a je z něj vidět jaké zdroje staví a přestože tech uhekek staví hodně, tak podíl uhlí na výrobě elektřiny neustále klesá.
Problém čínské výroby je nadprodukce a jakmile se partaj rozjede, tak do toho investuje nejen vláda centrální ale i místní a pak z toho vznikají pokřivené výrobní kapacity, které vedou k likvidaci ceny a k tomu že to nikdo normální jinde ve světě nemůže vyrobit za stejné peníze. Je to jen kvůli tomu, že jim vláda naleje laciné peníze na pořízení automatizovaných výrobních prostředků, zaplatí vývoj, da jim laciné pozemky a ještě dá Číňanům peníze na to aby si to nové auto mohli koupit. A státním podnikům příkaz aby to nakupovali.
Nebo si dovedeš představit že je možné někde jinde na světě vyrobit solární panel a dodat ho do Evropy a prodat koncovému zákazníkovi za 40€? Víš co je tam surovin?
Myslíš že na tom mají nějaký extra zisk? Houby. Plně automatizované fabriky s kapacitou 10.000 panelů za hodinu. Jinak to nejde.
To co píšeš ale už mnohdy není pravda, já mám v BEV pouche od LG, jsou snad z Číny? Ne z Polska. Motor mam z Kasselu. Produkty hutní výroby jsou z celého světa a všichni kromě Číňanů za ně platíme světové ceny, v Číně umí vláda prodat suroviny za nižší ceny aby výrobci finálních produktů měli vyšší marži.
A jestli jedou panely z Číny mě fakt netankuje, o to je lacinější si je dát na střechu.
Ještě k end to end, ano jde to, jen na to nemáme spoustu peněz. Takže postupně.
Kámo, před dvaceti lety tu zastoupení Hyundaie ukazovalo jeden kousek se zázračným nájezdem 400 000 km. Ale to z Hjůndaje nedělá značku známou pro svou trvanlivost, že ne?
www.seznam.cz/…ZGU6NjI0NTMzOTYy
Co se týče doporučení k akumulátoru, nejedná se o nic, co by vyžadovalo výraznější ústup z uživatelského komfortu.
U spalovacích motorů můžete také dodržovat několik pravidel, která prodlouží životnost. Ale například pravidelná výměna motorového oleje a tankování kvalitního paliva je na rozdíl od udržování určité hladiny kapacity baterie finančně mnohem náročnější.
A turbo se dávno chladí olejem a doběhem a kdo není vocas a nepoužívá S&S , tak nemusí řešit nic, protože nikdo nepřijíždí do cíle cesty na plnej plyn a nevypíná motor ještě než zastaví. Takže akorát blbě kecáš jako každej aktivista.
Moderní čistý auto tolik nevadí, ale vykuchaný starý střepy bez DPF a s odpojenou močovinou, tak to je pak lahůdka...
Ale pokud někdo vážně takhle "dochlazuje" turbo ve městě, tak by měl vrátit občanku. Turbo zchladne o stovky ℃ během pár sekund po sundání nohy z plného plynu (tím se má dlouhá jízda na plný plyn).
99,9% aut stačí i na dálnici čas, než sjedou třeba na benzínku vedle a zaparkují. Tak už je turbo "studený".
Nehledě na doběhový systémy chlazení turb u nových aut od dob zavedení kurvítek S&S.
A hlavne si majiteľ spaľováku nemusí nasekať mraky palcov, aby mali jeho argumenty nejakú váhu. 😁 😁 😁
Já taky ohřívání auta řeším v podstatě jen pro případ, že chci předjíždět někde do kopce na krev a dávat kickdown. Jinak je to úplně jedno a prostě sedneš a jedeš.
Ty argumenty EVčkařů jsou tak komický...
Sám už jsem i uvažoval, že koupím Enyaqa, ale když si pak člověk reálně spočítá rizika a ten opruz okolo, tak prostě ne. I když se s tím jezdí moc příjemně.
Díky klidu, který mám v Pašíkovi, se mi s ním jezdí totiž v reálu ještě příjemněji. Právě proto, že nemusím na nic myslet a nic řešit a plánovat a nikde se zdržovat, když nepotřebuju a nechci.
Mě to ohřívání nějak oproti benzínu netrápí. Zahřeje se mi to na cca 10 km a já stejně jezdím většinou stovky km, když už vyjedu. Navíc TDI má přídavné topení, takže v kabině mám teplo okamžitě. Jen ze slušnosti prostě nedávám podlahu prvních cca 10-15 km, podle venkovní teploty.
Nedávno jsem u jednoho MHEV řešil, jak poznat, že už je teplý. Nikdo nevěděl, samozřejmě, jak jinak...
Tak jsem si odpověděl logicky sám. Stačí chvíli pozorovat auto místo instagramu a použít tu kouli na krku a člověk si na to prostě přijde i bez "specialistů" v dealerstvích, distribuci, nebo nedej bože AI...
Prostě auto má svůj algoritmus a funkce MHEV je logicky nefunkční do doby, než se agregát ohřeje na přiměřenou a bezpečnou teplotu.
My jsme za mlada říkávali dvojtečka "Oko vidí, oko není 𝛑ča." a to platí pořád. Jen je fajn přidat i zbytek smyslů a mozek.
Co se týče prosazování elektromobilů, tak ano, myslím, že pro spoustu lidí jsou ideální. Spousta z nás žije v rodinném domě s možností domácího dobíjení. Navíc při průměrném nájezdu běžného českého řidiče (plus minus okolo 10.000 km ročně/cca 27 kilometrů denně) jsou elektrická auta plně dostatečná pro desítky procent z nich.
"Hejtit" elektromobily kvůli tomu, že s nimi nemám přímou zkušenost a že je na sílu prosazují politici, není objektivní. Naproti tomu nesdílím ani nekritický obdiv mnoha jejich majitelů, které auta jinak vůbec nezajímají, nerozumějí jim a EV berou spíše jako technologii než automobil.
sauto.cz/…/fabia/208806540
Nejlepší je jedině EV se zaseklou aplikací, viď?
A hlavně jet v zimě v rozsahu 70-50% dle zaručených rad. To je tak z jednoho města do druhýho nejbližšího a pak honem zase k nabíječce. Ale to je to pravé kouzlo komfortu a lehkosti bytí, jak by pravil jeden z našich apoštolů elektromobility.
Jo a zapomněl jsem zareagovat na tu trapnou poznámku o zimní naftě. A co jako? Na stojanech je vždy taková nafta, jaká tam má být. Za 30 let se mi nestalo nikdy, že bych nenastartoval na první cvrnk a nikdy jsem nesháněl speciální naftu ani jsem nikdy nelil do nádrže zázračný roztoky a aditiva. Prostě jen normálně tankuju a normálně jezdím. Nic víc. Tečka.
blbost jako obvykle, dnesni EV v klidu zastane normalni auto. Naopak ho v naprosty vetsine uziti predci. Ale je nutny mit kde
nabijet! Druhy auto do mesta maly atd jsou hovadiny
Elektromobil je obvykle ťažší a väčšinou má nižšie užitočné zaťaženie a menší kufor. Má polovičný dojazd voči spaľováku, dlhšie cesty musíš viac plánovať. Na nabíjanie potrebuješ viac času máš s ním častejšiu starosť ako s tankovaním. Kde je tá naprostá väčšina predností?
A prečo je druhé malé mesto do auta podľa teba hovadina? S malým autom sa v meste pohybuje a parkuje lepšie, má nižšiu spotrebu a do mesta sa nebalíš ako na dlhšiu cestu, ani ním často necestuje celá rodina. S čím máš v prípade malého druhého auta problém?
Ve spalovacích autech je již desítky let tzv. nezávislé topení, dálkovým ovládáním zapnete a za patnáct minut i ve středním mrazu jsou všechna okna bez námrazy, chladící kapalina zahřátá na 50-60 stupňů a v kabině je již celkem příjemní teplo, tedy naprosto srovnatelné s elektroauty, kde tohle vytopení pouze oproti spalovacímu autu omezí již dojezd... Pokud jste škrábal v zimě okna, silně se musel do auto oblékat a auto Vám topilo až po delší době, tak to jste zřejmě byl dosti neznalý při výběru vozu...
S BEV to v zimě používám pořád a stačí pár minut a ne nějakých 15minut.
Trend elektromobily, místo garáži se začnou stavět klima komory 😊
To je tak, kdyz se k EV vyjadruji "odbornici" typu ryccardo nebo eric.
Ktery nemaji ani prakticky zkusenosti, ani teoreticky znalosti.
👎👎👎