Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ceny nových vozů v Česku přehledně: Jaká auta zlevňují? A kdo naopak zdražil?

44 komentářů

kesumb
@rohYpnol
no a mas to, Kodiaq 24% a salam kremesnik 40%. Tys ale cekal, ze Kodiaq pujde dolu o to co zdrazil salam a ono ne, zatracenej Nutela!! 😆😆😆
kesumb
Souctova inflace za 2020-2025 bude ke 40%, coz znamena, ze ceny aut i v tehle extremne na cenu orientovane kategorii maximalne stagnuji a to navzdory zvysovanim pozadavku na technickou uroven.

Tolik k panadolove znalostem ekonomie...
kesumb
@rohYpnol
Kdyt to rikam, ty to vubec nechapes😆😆😆. Salam kremesnik 100g plus 40%, ale auto ti mel Baba zlevnit co, to
bude vono!

Mozna zkus Mokrouse, u nej sly mzdy plus 50% za pet poslednich let!
kesumb
@Mokrous
tak prumernej plat 2020 vs ted rostl o +/- 35%. 50% si vzal z kabelovy diody?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb tvl takové žvásty co ten rohypnol pise. Přemýšlím jestli ma vunec trochu znalosti. Už jen to, ze tu inflaci spustil Babiš svým chováním posledním roce vládnutí a ovlivnilo to výši poté v roce 22.
kesumb
@rohYpnol
statistickej urad

2020 1q 34,6tis kc
2025 1q 47 tis kc
+35%, knucis jako vsichni babovci s vysokou zivota...
kesumb
@rohYpnol
tak sem hrusko dej Kodiaqa za vic let, rovnou ti odpovim je pod milionem a zacinal na plus minus 700 kdyz to slo pred 8 lety na trh. Takze ani tam neni vic jak inflace ty ekonome😆☝️😆
kesumb
@rohYpnol
takze znova, kolika % se zapocitava inflacni rust mezd ve skodovce?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Zase rohypnol lže
csu.gov.cz/…4-ctvrtleti-2024

Prumerna mzda v roce 2024 byla 46.165,-

A 2020 byla 35.611

csu.gov.cz/…4-ctvrtleti-2020

Nárůst tedy cca 29.6%.

Mne by zajímalo kde si cuca ta čísla, kdzy je evidentně nebere z oficiálních zdrojů ČSÚ.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb jak se hned ten obráběč ozval. A jak ignorují procenta. Proste 35% je pořád 35%.
No a když nechtějí prumerny plat, ale median.
Na konci roku 2019 byl 30142, na konci 2024 41742. Nárůst o 11600kc, což je cca 38%. Jsou to takoví chudáci, ze je automobilky odírají.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol kdo neumí srovnavat jsi ty, to už jsi tu dokázal tolikrát a ted to snažíš hodit na ostatní. Kodiaq stal v roce 2021 s 1.5tsi a manuálem pro závodníky 799tis.
Dnes nejlevnější je s DSG za 995tis.
Takže abychom mohli srovnat reálný nárůst, vezmeme stejne motorizace, a to tdi 110kw s dsg. V roce 2021 stal 899900, dnes 1.07m. Pomineme lepší výbavu, nárůst je o 170tis. Tedy o 18.9%. Přestaň si cucat lži z prstu. I kdybych vzal základní ceny, je to 799 vs 995 je cca 24.5%.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon toyota nebo lexus ti daji i ke 30% na nektere modely. Jen je potřeba počkat na toyota víkend nebo konkrétní akční cenik, který platí i pro auta do výroby. Pak se cenou dostaneš na ceny bezne pro fleet.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mokrous
Nedá. Na kodiaq nabídli smesnych 5%
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Hele, to že ekonomice a číslům vubec nerozumíš už jsi nám dokázal. Fakt stačilo! 🤣🤣🤣

24% je u Kodiaqu během posledních 2 let.

40% je inflace za 4 roky.

I hodně hloupý člověk pochopí, že srovnávat čísla za 2 a za 4 roky je míchání hrušek s jabkama 🤣🤣🤣
Avatar - Marquis de  Sade
Marquis de Sade
Vážení moderátoři auto.cz,

obracím se na vás s žádostí o zásah ve věci diskusního vlákna, které bylo v posledních dnech zcela paralyzováno uživatelem vystupujícím pod přezdívkou Rohypnol. Tento uživatel opakovaně narušoval průběh diskuse tzv. trollením, tapetováním a systematickým zaplevelováním prostoru irelevantními a rušivými příspěvky.

Jeho činnost vedla nejen k zahlcení vlákna obsahem bez informační hodnoty, ale také k odchodu několika dlouhodobě aktivních účastníků, kteří již nevidí smysl v další komunikaci. Diskuse tímto přestala plnit svou základní funkci a byla de facto ukončena.

Vzhledem k výše uvedenému vás tímto žádám o;
1. prověření aktivity uživatele Rohypnol ve zmíněném vlákně,
2. posouzení, zda jeho jednání není v rozporu s pravidly fóra,
3. případné přijetí adekvátních opatření, která by zabránila dalšímu narušování diskusního prostředí.

Cílem této žádosti není cenzura názorů, ale ochrana prostoru pro věcnou a kultivovanou debatu, která je základem každé smysluplné online komunity.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Elektromobily teď nechce ani zákazník, ani my. Půjčovny reagují na nápad Bruselu

www.forbes.cz/…a-napad-bruselu/

A jaj, rohYpnol měl opět pravdu!!! BEV nikdo nechce! Blbý co, hujeříčci... 🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pokud bychom se chtěli bavit seriózně a aspoň trochu reprezentativně, tak budeme srovnávat cenu u
Karoq
Kamiq
Kodiaq
Octavia
Superb
Kona
Tucson
i30
Bayon
i20
Duster
Sandero
Golf
Polo
Passat
T-Roc
T-Cross
Tiguan
Yaris
Yaris Cross
Corolla
RAV4
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Vždy si dávám auta do výroby dle vlastní konfigurace. A vždy dostanu slevu.
Na VW jsem dostal třeba 24% Na Volvo 33%. Na Škodovku 10-20% u jednoho vozu na IČO.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Opět lžeš. Nominál rostl o cca 20%, inflace cca 40%.
Tj. zcela jasný a nezpochybnitelný výrazný pokles reálných příjmů. A to diky nutele.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Kdyz u nás diky nutelínovi byla inflace 40%, tak podle tebe měly auta zdražit o 40% viď... zatimco když v sousedním Rakousku byla inflace 9%, tak tam to samé auto mělo zdražit jen o 9% viď... 🤣🤣🤣

Vždyť říkám že o ekonomice ani netušíš 🤣🤣🤣

Takže znovu - kolika % se započítává cena nového auta do tebou uváděné inflace, už to víš??? 🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Článek je bohužel směs nereprezentativních čísel vytržených z kontextu.

Začnu od zcela obecného faktu. I prostý člověk vidí, že vybrané zlevňování je v řádu do cca 8%, zatimco vybrané zdražování je v řádech cca 20%. Takže zlevňování se asi moc nekoná.

Dále - Stellantis zlevňuje, protože (i diky elektromobilitě) si myslel, že může spalovací auta zdražit do nesmyslu. No zjevně nemůže a zákazník jim to hodil na hlavu. Proto teď skokové zdražení mažou a dostávají se cenově pomalu tam, odkud nikdy neměli odejít.

Fabia i Scala zjevně zdražily též viz tabulka. Jen to nebylo v posledním roce. U Škody jsou však pro zákazníky zásadní SUV, o kterých text opet mlčí. A naopak je vidět v tabulce brutální zdražení. Kodiaq +24%. A klíčový Karoq v tabulce pro jistotu chybí...

Zdražování žádných modelů je zcela zjevné. A stejně tak je zjevné, že ten kdo stoji na pokraji zájmu, příliš zdražovat nemůže...

Zlevňování BEV je pak spíše zábavnou historkou místních hujeříčků. Žádné významné zlevnění se nekoná. Byť tady od některých hujerů čteme v diskusích, jak baterie pomalu rozdávají zadarmo a cenová parita nastala, realita je úplně jinde.

Potvrzují se moje slova, auta zdražují. A v celkovém kontextu se stávají čím dál více nedostupné pro koncové spotřebitele.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
No, opět jsi se zesmešnil. Stejně jako když jsi napsal že nikdo kdo si koupí BEV už spalovák necche 🤣🤣🤣

Inflace je inflace SPOTŘEBITELSKÝCH cen. A víš jakou měrou se započítává nákup nového vozu??? 🤣🤣🤣🤣🤣
Nic nevíš a budeš psát pí.

Ad tvoje "logika" a "znalost" 🤣🤣🤣🤣 ekonomiky, čím větší inflace, tim víc nam nová auta zlevnila co... takže vlastně díky nutelínově neschopnosti a jedné z nejvyšších inflací nám podle tebe zlevnily auta nejvic v EU, co... 🤣🤣🤣🤣🤣

Jo, fakt o ekonomice netušíš vůbec NIC. Porovnáváš čísílka a vůbec netušíš co znamenají!
kyklop
@kesumb asi tak a ešte je potrebné kuknúť na autá resp ich ceny po roku 2000 (námatkovo OIII) a porovnať to s dnešnými. Zistíme, že dnes to až také zlé nie je a že vlastne cena automobilov tak nejako dlhodobo stagnovala
Tycoon
@Mikesus

Mluvím o slevě z akčního ceníku. Z toho běžného by to koupil jen blázen. Ale pochybuju, že se dostaneš na reálné fleetové ceny. Ty fleetové ceny znáš?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Medián 2020
35.611,-

Medián 2024
40.709,-

V mediánu je nárůstu jen 14% !!! 🤣🤣🤣

Žádných tvých 35%!!!
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon Nezkoumal jsem cíleně rozdíly na IČO ne IČO, ale v minulosti jsem bral několik aut soukromě u VW a běžně jsem dostal okolo 16-18%. Ale to byly Golfy. Takže jsem v tom nehledal vědu...

Nicméně máš pravdu, že ta nezáruka na IČO je velmi nepříjemná věc. V praxi tě má značkovej servis u prd.le. Protože reálně skoro nic nezmůžeš a v případě průseru může auto strávit půlku záruky na dvorku dealera...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
To už nezachráníš. 🤣🤣🤣

Ani neumíš srovnávat dvě odpovídající čísla. Tak se zas někdy prijď ztrapnit 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous

OMG .... NA IČO!!!

Ale já se bavim o spotřebitelských cenách 😎
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Ne. Opět manipuluješ.

Průměrná hrubá mzda 2020
36.176,-

Průměrná hrubá mzda 2024
45.899,-

Nárůst 26%, žádných tvých 35%.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Stále jsi neodpověděl. Čekám...🤣🤣🤣
Až mi odpovíš odpovím i já tobě na později položený dotaz.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@kesumb To víš, že jo. Tyhle průměry platů "manažerů" a jiných vyžírek, co berou statisíce miluju. Drtivá většina si k průměru ani nečuchne. A neřeším tu sebe, ale tu většinu.
lada 2102
pokud se tu porovnávají zřejmě ceníkové nabídky měly by se spíše porovnávat existující dostupné vozy. Kodiaq za 995 000 snad ani neexistuje, prý do výroby a nejdřív za rok. Zvláštní, vyšší výbava za 1,2 tak za půl roku a kousků za 1,5 mega a diesselů je všude dost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Evropa se otepluje rychleji než většina světa. Může za to i čistší vzduch

www.novinky.cz/…-vzduch-40530466

A jaj, další hřebík do rakve EU a jejího greendealu 🤣🤣🤣 blbý, co, hujeříčci???
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous

Zase, taky nelze asi úplně paušalizovat. Záleží jestli dáváš auto do výroby nebo bereš skladovku. U nás jedno auto, sleva nula. Chceš slevu ber více aut.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Na jedno auto ti dá Škodovka cca 9-10% Někde méně u malých aut a u Enyaqu klidně 20%.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@kesumb Jasně, a platy všude narostly nejmíň o 50%, že? A zkus si jako subdodavatel do automotive jen tak zdražit o 30-40-50%. Určitě tě za to pochválí a nechají si tě...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jenik3

To nelze říct. Třeba u Škody 0%, pokud nekupuješ více aut 😉
Avatar - Jenik3
Jenik3
Jaka je %vyse slevy z cenikove ceny u prodejcu?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon Beru to z normální ceny v konfigurátoru. Nemám rád slovíčkaření a je jasný, že když bude někde akční sleva 10, 15, nebo 20%, tak že asi nedostanu dalších 20% k tomu... Ale často i u akčních cen ještě něco málo jde.
Tycoon
@Mokrous

Ceny z běžného nebo akčního ceníku?

U koncernu VW se dalo tehdy dostat někde na 10 % z akčního ceníku (v výjimkou Škody, kde to bylo jen 3 😖.

Ta zákonná záruka prostě není zadarmo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Nojo porád 🤓 ty jsem nezkoumal...
Ale třeba u toho Volva platily pro všechny.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
Přesně tak.
Tycoon
@Mokrous

Ale to máš na IČO nebo firmu, kde neplatí spotřebitelská záruka, ale jen smluvní.

Když půjdeš do salonu jako člověk z ulice, pochybuju, že bys takovovou slevu dostal. Už je to hodně let, co jsem kupoval auto, ale tehdy šlo u Škodovky dostat tak 3 % u auta do výroby. Myslím spalováky, Enyaq a spol. je jiná písnička. Politická.
Tycoon
@lada 2102

To bývalo u aut vyráběných Škodovkou bežně. Si pamatuju, že třeba Seat Ateca (výroba s Karoqem v Kvasinách) s dieselem byl dosupný hned. S motorem 1.4 TSI, po kterém byla největší poptávka (zejména ve verzi 4x4), byla čekačka více než rok. Lidi se otočili na podpatku a museli jít jinam.