Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volvo XC90 T8 AWD Ultra (335 kW) – Jedno velké ale

23 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Dobrý den, pane Bednáři,

děkuji za kvalitní a podnětný test, který tento automobil zaslouženě představuje.

Psali jste, že z různých důvodů jste neměl praktickou možnost nabíjet, a tak jste ten plug-in hybrid používal tak, jak to bohužel dělá spousta majitelů. Jezdil jste s ním jako s full hybridem bez možnosti dobíjení ze sítě.

Mohl bych se zeptat, zda v ultramoderních garážích v Hagiboru, kde sídlí vaše redakce, nejsou k dispozici žádné firemní wallboxy? Bylo by to přece jen pro úplnost testu tohoto skvělého PHEV, aby mohl být vyzkoušen ve všech režimech.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Horký Rom Dobrý den, wallboxy samozřejmě máme, ale tohle auto jsem přebíral o den později, než je běžné, a rovnou vyrážel do Hulína na report, jehož výsledek vyšel v AutoTipu Klassik zhruba před měsícem, a i zbylé dny jsem furt někde lítal. Proto píšu, že jsem neměl praktickou možnost nabíjet - kdekoliv jsem byl, nebyla nabíječka snadno dostupná. Ale mám v hlavě plán na delší test phevu, kterého bude nabíjení tvořit velkou součást.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Parametry, s nimiž v přímce zesměšníte většinu hot hatchů.......?
5.4s a 455koní...... 👍
Ale 180km/h maximální rychlost? Za 2.3 milionů? 😂😂Předjede to Fabia 1.0tsi.
Tragédie. Soudruzi někde udělali chybu.
Futurista
@Pepa_007 Jasně, předjede, když to Volvo ale ta fabia dojede. A raději pojedu 180 ve Volvu, než 182 ve Fabii. To jsou hrozný kecy... Napadlo tě, že ta Fabia se na těch 180 bude škrábat 30 vteřin, kdežto to Volvo to tam má hned a valí to celou dobu lehkou nohou? Kdežto v tý fabii zafouká vítr a budeš rád, že to udržíš na dálnici? Ale tak někdo je masochista, někdo má rozum...
Avatar - praptak
praptak
@Futurista Právě že ho ta Fabia za chvíli dojede. Stačilo napsat např. Superb, ten se na dálnici udrží bez problému. 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Futurista No zrovna v poslední době bych se asi moc bezpečně ve EV a PHEV Volvech s brake by wire necítil...
Jejich kauzy s nefunkčním softwarem ani po updatu moc důvěry nevzbuzují... Geely to tam sází, jak se mu zamane a uživatelé ho zřejmě moc netrápí... Ne, že by to jinde bylo v posledních letech lepší...
Avatar - praptak
praptak
@Pepa_007 Samo o sobě je ta první věta od redaktora divná, tady ještě někdo nevyrostl. Nehledě na to, že Volvo nemá výkon 455 koní. U takhle drahého auta je omezení maximální rychlosti na škodu. 🙂
stewo99
@Pepa_007 realne ta pusti na 189km/h. Ale to je jedno ... viac jak 150 s tym nejazdim ... realne si dam 135 tempomat a idem aj 4hodiny v kuse. Malokto ma skusenosti s jazdou nad 180 a vacsina nedorastkov ide na hranico tragedie, jeden maly kix a so na streche s vyzutyma botama
Avatar - kari.laz
kari.laz
@stewo99
180 je taková příjemná akorátová rychlost. Co je na tom špatně? Pod 160 si člověk připadá, že jeden na šlapací pohon.
stewo99
@kari.laz mam uz nieco za 25 rokov najazdene ... a vsetko nad 160 je hazard a arogancia voci ostatnym menejskusenym vodicom ... nevravim ze som nikdy 200 neletel ale len vynimocne ... denne dochadzam do prace 140km tam a to iste naspat a 135 mam stale na dialnici
Avatar - kari.laz
kari.laz
@stewo99 no vidíš, mám to se vzdáleností a praxí podobně. A nejhorší jsou levoproudaři se 130 tempomat, co si myslí, že když mají 130 tempomat, nemá je kdo co předjíždět. Přesně tihle jsou největší aroganti. Ne ti co jedou o něco rychleji v místě, kde je volno. Jet rychleji hned neznamená se na někoho lepit a div ne vytlačit. Vždycky to je o řidiči a jeho chování
adamzprahy
@stewo99 samozřejmě u XC90 bych to neřešil, ale 160+ je hazard? D3 konkurence s tím problém nemá. ne-SUV auta samozřejmě už vůbec ne. A v tom vidím problém XC90. Za ty prachy je to neadekvátní technika. To auto má snad výhodu jen v prostoru nebo proč jsi to zvolil? Když je pro tebe 160+ hazard tak předpokládám tu techniku neřešíš?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@kari.laz špatně na tom je to, že blbě kecáš. jinak je všechno v pořádku.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@stewo99 Co víš o kauze nefunkčních brzd "Brake by wire" u nových EV a PHEV vozů Volvo po updatu softwaru? Dost se to propíralo na těch internetech včetně videa, kde to majitel XC90 pošle radši do protisvahu, než aby se zabil...
stewo99
@Mokrous nic o tom neviem, auto funguje normalne a neviem ze by dom mal problem s brzdami. Je pravda ze si treba vzdy 2sek pockat na autohold ale inak funguhe vsetko jak ma.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@stewo99 Tak držím pěsti ať to tak i zůstane.
Avatar - speedfred
speedfred
@Pepa_007
U takéhoto auto maximalka 180 asi nevadí, to už potom tlači masu vzduchu pred sebou a pri rýchlostiach 150-170km/h to pôjde že o tom ani nevieš.

PS mám len 309kW ale maximalku 304 😀 samozrejme v placke.
Othello
Drobný technický dotaz, proč by nemělo jít sečíst výkony ICE a zadního elektronotoru?
Martas2000
Moc nechapu, jak testeri to po fl aut chvalej. Mne prijde horsi nez predchzi. Ted jsem mel 2 tydny benzinvu verzi jako nahradni auto (4r stary diesl xc90 ve 100t km odesla hlava i blok motru) a lepsi to teda neni. Prevodovka kopala, infotaiment blbnul, vlastne jsem docela rad sednul zpet do myho spravenyho pre-android auta.
A ano, 180 je prijemna cestovni rychlost, kdyz je volno a neni radost uhybat oktavkam 😁
Rasto
Fakt nevidím dôvod to kúpiť... Drahé ako prémia, technika prakticky mainstream, podvozok brucha už od uvedenia na trh nedotiahnute detaily ako nastavenie jasu a hlavne tie ich ideologické hovadiny - ako kedysi mali to moto "Volvo Vision 2020" že od 2020 v novom Volve už nikto nezahynie ani sa ťažko nezraní. Aj priemernému orangutanovi dôjde, že je to nemožné. Ale Volvo v rámci toho zavedie obmedzovač na 180km/h a vypne line asist pri 137km/h. Hlavne pre toto by som im nedal ani korunu.
adamzprahy
@Rasto ano souhlasim. Byl doprodej předfaceliftu za ceny o desítky procent dolu, to pak smysl má jako kompromis někde mezi mainstreamem a Touaregem nebo dál prémií. Ale ty akce skončili a nechápu kdo tohle koupí za podobné peníze jako X5, GLE apod. Jedině někdo komu se líbí design + prostornost díky té mainstream technice a neřeší jak auto jezdí. Aktuálně vyjde XC90 v reálu dráž než Touareg což jako někdo kdo ocení techniku nepochopim.
Qwertz
Příspěvek podléhá schvalování.
Lacospeed
Velmi nizka uroven testu, som sklamany. Tento motor nema elektricky kompresor. Vysokonapätova bateria nie je pod podlahou batozinoveho priestoru, ale v stredovom tuneli. Pri takychto chybach ako mozno verit takemuto testu? Ked uz takto mudrujem, tak si to najprv overim nie? Treti rad sedadiel urcite nie je nudzovy, ale do 175 cm pekne pouzitelny. Preco riesit Android Auto, ked mam v aute Google maps a auto je stale online? Pri zadani ciela do Google maps auto inteligetne reguluje pouzitie baterie? Naco spotrebovavat baterku a data v telefone? Preco by neslo vykon motorov spocitavat? Ked sa kazdy ten vykon nachadza na inej naprave? Plus je tam vpredu elektricky boost od starter generatora? Autor mi pride ako velky mudrlant, ktory ale autam nerozumie, alebo nemal vobec cas pripravit sa na tento test. Vysledkom je velmi povrchny vystup nehodny tohto webu.