Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

Ford Puma Gen-E vs. Renault 4 E-Tech – Jeden už bude stačit

6 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Raději bych něco BEV velikosti Golfu. A udělat i kombi. Dát to za pěknou cenu a lidi se pohrnou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Demagogie už v nadpise?
Odkdy malé SUV stačí jako jeden rodinny vůz?!?
Ale autor se zřejmě nechal unést článkem o Felicii a vrátil se do dob, kdy Felicia jediným rodinným vozem byla... Jenže taková Felicia Kombi co do praktičností a prostornosti tyhle auta tak nějak.... převyšuje 🤣🤣🤣
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Tak tak, je potřeba aby lidové EV bylo něco ve formátu Octavie Scout (kvůli tloušťce baterie), pak to musí umět aspoň 800v, nebo raději 1kV. Záruka na baterie musí být aspoň 10 let na 80% a když ne, tak musí náhradní nový díl stát maximálně 200 tisíc Kč včetně výměny! Auto musí mít normální kliky, zrcátka, ergonomii, solidní kufr,...prostě normální auto pro normální lidi. Mělo by mít 2st. převodovku jako MB CLA EV, aby bylo úsporné i na dálnici. A hlavně to nesmí stát nesmysl. Prostě pod mega včetně výbavy. Nemusí to mít 2000 koní ani 23" kola. Nemusí to mít žádný stupidity, co předvádí současná rozvrzaná zrecyklovaná "prémie". Zato to musí mít baterii, co dojede kdykoli a kdekoli 500 km v rozsahu 80-10%. (Teda aspoň jako 2. verzi Long range) Pak to bude mít smysl.
No a pak to musí mít infrastrukturu a pevná pravidla pro nabíjení. Všude max. do 8-10,- Kč/kWh a jednotný standard plateb atd... Jednoznačnost a blbuvzdornost a dostupnost včetně sídlišť a parkovišť u nákupáků, kde nebude jen jeden stojan pro všechny. Pak to pomalu bude mít šanci.
Lempl Klaun
@rohYpnol Musím říct, tvůj profil na TipCars mě fakt pobavil… a ty tvoje plzeňský komentáře tomu dávají korunu. 🤡

“Vzhledem k záporným reakcím na motory 2,0tdi jsem při výběru hodně zvažoval zdali 1,9 nebo 2,0tdi nebo 2,0 110kW LPG.

V oboru oprav a prodeje se pohybuji už několik let a musím říci, že opravovaných 77kW s fatálními závadami bylo více než dvoulitrů a tak jsem stále váhal, svezl jsem se s 1,6 75kw což je hodně nedostatečný motor pro Tourana a s tím spojená jeho vysoká spotřeba, která je téměř srovnatelná s 2,0 110kW, které ale má chuť k životu a jede.

Můj otec má tourana rv.2006 2,0TDi 103kW 180tkm (úprava na 138kW/415Nm) a je s ním nadmíru spokojený, jedniné co řešil, bylo zatuhlé VNT , kamarád má passata 2006 2,0tdi 103kW s DPF najeto 250tkm a také jen kladné hodnocení, druhý octávii 2,0tdi 103kW 2008 s DPF a také spokojený až na regenerace filtru pri městském provozu. Nezbývalo nic jiného než se projet s několika 1,9 a 2,0 tdi, verze 2,0 110kW upravena na LPG hodně spatne sehnatelna.

Dvoulitr tdi má podstatně kultivovanější chod, už to není chrochta jako 1,9, spotřeba dvoulitr tdi ve městě je oproti 1,9 o litr vyšší, na dálky je spotřeba stejná, dvoulitr je mnohokrát živější a příjemnější pro jízdu. U 2,0 110kW s lpg jsou provozní náklady téměř srovnatelné a odpadají zde problémy se vstřikováním, dpf, dvouhmotou, vnt atd...

Nakonec jsem koupil 2,0TDI highline 2004 který ma kromě kůže a barevné navi plnou výbavu s kompletní servisní historií z Porsche Plzen s reálnými ujetými 340tkm, který byl po výměně hlavy při 290tkm a spojkové sady pri 250tkm, což jsou zmiňované nejzávadovější komponenty techto prvních modelů, další aspektem bylo to, že nejezdil na longlife servis a vše bylo děláno na vozidle včas v autorizovaném servisu, dokonce plno věcí řešeno v záruční době. kompletní servisní data zjistěna v autorizáku dle VIN.

Můj názor na to, že se v servisu více setkávám s poškozenými 1,9 nez 2,0 je ten, že v dnešní době lidé racionálně neuvažují… “.
Kasprik
@Lempl Klaun
Takže taková vesnická garážová nula.
Lempl Klaun
@Kasprik 340 tisíc kilometrů, chápeš? To je přece teprve zajetý! Garážová nula to teda fakt není. 😎