Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Řítíme se proti zdi, varuje šéf Mercedesu-Benz

124 komentářů

stewo99
Som za! Zakazte to uz od 1.1.2026. Budeme konecne ECO a pomozeme ..... , vlastne zachranime planetu. Musime to urobit pre nase deti a ich deti. Nemozem sa na to dalej pozerat ako drancujeme planetu. Alebo zacnime uz dnes, obsadte cerpacky, nedovolte tankovat nikomu! Slava elektrine!
Avatar - del42sa
del42sa
@stewo99 proč se s tím crcat, rovnou od zítřka !
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@stewo99 není třeba zakazovat. Stačí dát litr benzínu a nafty za 500kc a lidé na BEV přejdou sami. 😉😎👍 Plyn také.
MarekAbsolon
@Pepa_007 BEV si nezatopíš debyle.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@MarekAbsolon no co. Maji topit elektrikou, Marečku.
psel
@Pepa_007 tepelný čerpadlo, jasně.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Pepa_007 : ty budeš troubo první ve frontě na palivové dříví 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Pepa_007
Nene. Každý přeci vi, že litr má stát litr, ne? 🤣🤣🤣
Losina
Příspěvek podléhá schvalování.
JirkaVo
@stewo99 🤣😂
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Pochopitelně. Má pravdu!!!!
ericn
@Pepa_007 tak Ola byl zapáleny elektropošuk, hmmmm 😋 Že by mu konečně docházeli peníze, které může zbytečně rozházet? Za modely, které skoro nikdo nechce, hmmm 😤
MarekAbsolon
Ale vždyť to vy Němci tak chcete, nebo co vy si představujete pod tím slovem Svobodné volby?
Robert Hlavatý
Pánové, vždyť je to jen manažer. Jeho zajímá jenom prodloužení kontraktu a vyplácení bonusů. Vůbec bych se jeho prohlášeními nevzrušoval, kam vítr, tam plášť.
Stačí sledovat prodejní statistiky r/r a trendy z nich vyplývající...
O tom zákazu není potřeba debatovat, snad nikdo při smyslech si nemůže myslet, že v této ultimativní podobě vydrží a nebude zrušen, rozvolněn či posunut....
traveldrive
@Robert Hlavatý Celý greendeal je jeden veľký ojeb, ktorý nerieši nič, len bezodné vrecká nadnárodných korporátov. Celé to treba zrušiť a začať robiť zásadné veci, ktoré dávajú zmysel.
psel
@traveldrive jo vyrábět dostupná BEV a dělat dobře domácí úkoly.
Pokud by z nějakého nesmyslného důvodu bude mít v roce 2035 zájem o nové smradlavky a bude si chtít kupovat benzín za 100Kč/l tak bych ho odeslal rovnou k Chocholouškovi.
A GD je příležitost, uznávám že ne pro firmy provozující ropovody a rafinerie.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@psel GD příležitost? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
GD je ekonomická sebevražda Evropy. Řekneme si za 2 roky.
psel
@Pepa_007 a v čem prosímtě?
Auta nebudou smrdět a dělat zbytečný randál, na vesnici se bude dát dýchat i v zimě a naše závislost na fosilních energiích bude nižší než dnes.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@psel a čím budou v chalupách topit? Ty to těm stařečkům zaplatíš a namontuješ?
Avatar - xxc
xxc
@Mokrous Elektrinu v chalupách snáď majú
traveldrive
@xxc Aj blbov, čo im to poradia je dosť, že? Tá elektrina kúri sama, len tak a úplne lacno...

Bež si dať aspirín.
Arese
@xxc Jo, jasně. Když nemají na chleba, tak přece mohou jíst koláče, že? Kde já už jsme to slyšel... Trochu napovím - ta nadutá paní, co to vůči svým poddaným povýšeně hlásala, ale skončila dost špatně. 😊
psel
@Mokrous no dotace jsou a TČ už taky nestojí to co před 3 roky. Takže proč ne. Solar k tomu a v přechodné době tím topit.
Navíc na monoblok nepotřebuješ napojit nic jiného než vodu a elektriku, a to není tak drahé.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@psel V jaké přechodné době? Myslíš v létě? To nepotřebuješ topit. A v mrazu tepelné čerpadlo moc nefunguje a když jo, tak žere jako přímotop...
A ještě dát starý bábě appku do mobilu, aby mohla ovládat systémy, když má problém s ovladačem i na televizi...
A na ty dotace se vezme kde a komu? Jo nám všem, co jezdíme. Aha. A když zejtra všichni koupíme Enyaqa, tak to zaplatí kdo?
psel
@Mokrous přechodná doba je když ještě svítí slunce a už potřebuješ temperovat. Zbývá ti pár měsíců kdy musíš elektřinu nakupovat.
Vidíš a znám spoustu lidí nad osmdesát co s apkou nemají problém a pro ty co ano existuje automaticky režim.
Až nebude z fosilních paliv na dotace tak už dotace nebudou třeba.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@psel Jasně. A úplně nejlepší je model, že bába dostane pokutu za uhlí a z tý pokuty dostane dotaci.
Vy zelený hlavy jste prostě Einsteini.
psel
@Mokrous no a proč vytahovat tohle jako pravidlo? Bavíš se o výjimkách, která tvé teorie potvrzuje. Přitom když já se procházím po vesnici tak se sám divím, kolik TČ a kolik solárů tu je. Jen je potřeba přidat a ne hledat důvody proč to nejde.
eva wexlie
@Mokrous ok, jsem stará bába, čerstvá šedesátnice, ale můžu vám říct, že ta appka je primitivní (uvědomte si, že problémy mûžou mít i mladí, protože platí mladý blbec=starý blbec), ale dotace už skoro nejsou a nedají je všem, rozpočet na dotace už dochází. Úplně nejhorší v celém procesu je právě podání žádosti o dotací, ten propočet není úplně jednoduchý a je nastavena řada podmínek, bez technika to člověk smysluplně nedá.
eva wexlie
@psel právě jsme instalovali fve i tč a když chcete nějaký výkon, tak pár panelů nestačí. Nutno pochopitelně vše propočítat a nakonec to byla pěkná darda, ne že už to není tak drahé. Dotace už nejsou, resp. jsou jen 140 tisíc, stát už je na dně. A nedostane dotaci každý. Ač nejsme úplně nejmladší, ta appka na sledování výkonu je úplně primitivní, to zvládne skoro každý. Ale ty náklady ne, a nebo se to už lidem na stará kolena nevyplatí. Budoucnost bude v domech, kde bydlí 2 generace. A hodně štěstí přeji lidem na sídlištích.
Avatar - praptak
praptak
@Mokrous Dřevem, jako dříve. Je to obnovitelný zdroj.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@praptak Vsadím se, že jak na to kápne EU úředník, stane se z prodeje topného dřeva trestný čin.
Hendly
@Mokrous
Jasne a cetl si to na Sputniku.
Proc veris kazde kravine?
psel
@praptak no je to furt lepší než uhlí ale stejně spaluješ a lita ti to z komína taky. Kdyby to někdo používal jako doplněk k TČ nemám s tím problém.
ericn
@psel stačí aby ti lidé na té vesnici netopili v zimě uhlím a budeš moci dýchat 😋

S auty to nemá nic společného 😉
psel
@ericn no jasně, stačí TČ a hotovo ne?
ericn
@psel no jasně, jen nevím, proč do toho pleteš auta 😋
traveldrive
@Pepa_007 Nie iba ekonomická, aj ekologická.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Skok z mostu je taky příležitost. Jak se zabít 🤣🤣🤣
psel
@rohYpnol jo a taky je možnost v diskuzích neplácat kraviny ale to víme všichni, že tohle se tebe netýká.
A jaky přerozdělování?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Ptám se, jestli přerozdělování statků je podle tebe cestou k prosperitě.

Jednoduchá otázka.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Hele, fakt mě zajímá jedna věc.
Fakt si myslíš, že navyšování přerozdělování statků státní a unijní mocí je cestou k efektivitě a prosperitě?!? Že blahobytu dosáhneme přerozdělováním???
MB1975
@psel bez pred firmy a tem propustenym lidem rikej ze tim vlastne dostali prilezitost..mozna se ti po mensi nakladačce podari probudit do reality
psel
@MB1975 jaky propouštění?
U nás je nějaká nezaměstnanost?
Těch příležitostí okolo GD je spousta, a spousta se toho tady děla a vyrábí.
Tak třeba energetika, solární energetika, vítr, skladování energie, kogenerační, redukce energetické náročnosti výroby, tam je tolik práce že se netřeba bát.
traveldrive
@psel Kde žiješ? Vytiahni si hlavu z riti, kámo.
psel
@traveldrive V Čechách.
A hlavu mám na krku a nemusím ji odnikud vytahovat.
Z čeho máš takovou hrůzu, kdo ti to nacpal do makovice?
traveldrive
@psel Nevnímaš nezamestnanosť, nevnímaš realitu vzdelania, ľudí z výroby alebo obchodu len tak nepresunieš do energetiky a prechod na iné zdroje ako fosil nie je nijak jednoduchá ani ľahko financovateľná záležitosť. Predstavuješ si to jak Hurvínek válku.
psel
@traveldrive nevnímám nezaměstnanost, vnímám spoustu budižkničemu kteří jsou tak akorát dobří jako influenceři na Tiktok. Vzdělání nezměním, chytrých (a nejen) mladých lidí si cením a je jich tu spousty, asi by jich mohlo být i víc, ale nemyslím si že bychom na tom byli nějak extra špatně.
A ano, spousta lidí nezvládá trojčlenku, ale takové si snažím nevybírat.
A proč by někdo něco nezvládl, lidi nejsou hloupí a firmy se učí pracovat s lidmi mimo obor, to už by jich většina dávno zavřela...
Nebo ty snad pracuješ v oboru který jsi studoval? Já takových lidí moc neznám a pokud ano tak všechna čest.
A financování přechodu určitě něco stát bude, ale výsledkem je lacinější energie po většinu roku, pokud 3 měsíce v roce pojede kogeneračka místo výtopny asi s tím nikdo mít problém nebude.
Hlavní je ale nezávislost...
Arese
@psel Ty seš fakt fanatický zelenorudý osel. 😞
psel
@Arese a ty zase klasický dieselát. Odsoudit názor někoho tím že ho přirovnáš k oslovi umíš, ale obávám se že jinak bude ve tvé mozkovně asi pusto a prázdno. A to že skáčeš na něčí výmysly, které se někomu do politické reality hodí, a proto ti je cpe do mozkovny ale s technickou stránkou věci to nemá nic společného.
Avatar - lamal
lamal
@traveldrive
"Celý greendeal je jeden veľký ojeb, ktorý nerieši nič, len bezodné vrecká nadnárodných korporátov. Celé to treba zrušiť a začať robiť zásadné veci, ktoré dávajú zmysel."

Greendealu nerozumies, nie je ziaden ojeb, GD je skvela myslienka, pri ktorej zlyhava realizacia. Tlak na pedal GD a rozne vlady sposobuju, ze zacina byt vytrhnuty z kontextu a ekonomicky sebavrazedny, to ale nie je problem samotneho GD. Politika vie znicit kazdu dobru myslienku, potrebuje to rovnovahu, verim, ze sa to skoriguje, je este dost casu.
Avatar - speedfred
speedfred
@lamal
Aj komunizmus je parádna myšlienka akurát zlyhala na realizácii presne ako GD.
Avatar - lamal
lamal
@speedfred
V podstate ano, nemam jasno kde ma v komunizme miesto individualita...
traveldrive
@lamal V tom sa nezhodneme. Greendeal je podvod s úplne inými cieľmi napriek navonok peknej ekologickej ideológii.
Avatar - lamal
lamal
@traveldrive
V poriadku, kde cerpas informacie, podla coho mas tento nazor ?
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Robert Hlavatý
Aby mel za nejaky cas z ceho vyplacet...tu je kurnna o eura.
https😐/www.tipranks.com/…y24-level-thefly
psel
Kalenius říkal něco o Octavii a Insteru? Jako fakt?
traveldrive
@psel A prečo by nemohol? Myslíš, že pozná len bávo a RR?
psel
@traveldrive ne protože obvykle nikdo z Automotive v tak vysoké pozici nekomentuje konkurenci (maximálně pochvalně), a už vůbec neporovnává. Mohlo by se mu to setsakramentsky vrátit.
traveldrive
@psel Ale čo si. Použil to ako príklad, nie ako predmet kritiky. Teda ak to naozaj povedal. Mohol to povedať, a mohol to iniciatívne dopísať redaktor. Nevieš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ale copak??? Další pán z průmyslu, a ještě automobilového, co potvrzuíe rohYpnolova slova?!?

Tohle bude určitě deep fake nebo to bude proruský agent 🤣🤣🤣🤣🤣
Hendly
No a vedle je test na Zeekr který konkuruje cenou evropskym autům kdyz ma 30% clo.

Problem evropskych zncek neni zakaz spalovaku….
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

A víš proč má to 30% clo?!?
PowerHouse
@rohYpnol má pravdu
Zeekr
nepotřebuje montootroky, ten na to má roboty.
Proto má 30% clo.
Nějak se ta asijská produktivita srovnat musí.

https😐/www.youtube.com/watch?…
psel
@PowerHouse nech zas ty montootroky, ta tvoje mantra je pěkná blbost.
PowerHouse
@psel

Jo
ve Škodárně montují přední skla montootroci,
podívej se jak to dělá Zeekr.

www.youtube.com/watch?…
psel
@PowerHouse na výrobu 15k aut měsíčně tohle fakt potřebuješ. 700 aut denně a investice do plně automatizovaného osazení předního skla se vyplatí.
www.skoda-storyboard.com/…ce-celniho-skla/
10 sekund pracovního času dvou pracovníků je fakt něco co si zaslouží 100% automatizaci. Co asi stala? Co stojí jeho provoz? Co stojí jeho údržba a servis? A máš jen jeden nebo i jeden záložní? Dělá ti servis taky robot nebo tam máš montootroka co to servisuje?
Ale je pravda že Zeekr prodává ročně dvakrát víc aut než Škoda těch Kodiaqů takže to je asi lacinější než čtyři čínští montootroci. LOL
Jen úroky z té investice stojí víc než ty 4 Číňani. O amortizaci se ani nebavím.
Zase jen další ekonomický nesmysl a ty jsi jim zase ten marketing sežral.
traveldrive
@PowerHouse Ty si dobrý montootrok. Teba by som za kolegu nechcel, asi máš obidve ruky ľavé a najradšej nerobíš nič...
Hendly
@rohYpnol
Protože dle EU dostava státní podporu. Realny duvod je IMHO ale ochrana EU automotiv, protoze vsichni snad pamatují danove prazdniny pro automobilky atd.
Cla na cinu jsou az 47% coz je likvidacni.
Ale stale je potreba si uvědomit, ze to nic neresi, protoze ty auta se prodavaji po celem svete a kazde se prodava misto auta klasických značek.
Jak z toho tedy ven? Cesta by bylo podporit evropske znacky. Proti tomu ale ty a ostatni trolls nadavaji 24/7.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Výjimečně správně. Protože údajně dostává podporu. Takže důvodem neni neefektivita evropské výroby.

Není to trochu divné, když čínský montootrok bere míň, automatizaci maji vyšší???

Nelže nám tady opět tak trochu ta EU?!??
Hendly
@rohYpnol
Cina nepochybně podporu dava. Tam neni spor.
Co je nefer je, ze podporu min v minulosti mel i evropsky automotiv.

Kazdopadne bez tohoto cla by byla cena Cinskych EV vyrazne nize. Clo je uvaleno na cenu bez dane atd takze ve vysledku je to vic jak polovina finalni ceny.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Hendly Kontrolní otázka č.1 soudruzi: Kolik nám vyjde, když vynásobíme 500.000 koeficientem 1,47 a pak ještě 1,21 ?
Kontrolní otázka č.2 soudruzi: Kolik nám vyjde, když vynásobíme 500.000 koeficientem 1,21 a pak ještě 1,47 ?
Kdo správně odpoví jako první, dostane DIPLOM.
Hendly
@Mokrous
vidis tam to “atd”?
Clo vyrazne mluvi do ceny. Tim snizi prodeje a ty musis mit vetsi marzi na kazdem vozu, homologace se rozpocitava na mensi, nevytizis servis a dalsi a dalsi návaznosti.

Kez by bylo vse tak jednoduche, aby to slo vyresit nasobenim dvou cisel.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Hendly 😂😂😂 trapáku.
traveldrive
@Hendly Problém je, že zákaz spaľovákov je blbosť na kvadrát.
PowerHouse
@traveldrive

Bude to blbost i do budoucna,
protože potřebuješ verzi Laurin Klement, abys dostal rychlé nabíjení a pořádné baterky.
Avatar - praptak
praptak
@traveldrive Také k němu nedojde, tedy ne přímo.
traveldrive
@praptak Držme palce. Ale s tou lajnovou kravou nikdy nevieš.
psel
@traveldrive ale no tak, že se ty pustíš na úroveň Panadola mě fakt zklamalo...
MB1975
Daimler a Benz se museji tocit v hrobe kdyz vidi tohoto pokrokarskeho pomatence v cele jejich podniku a kdyz vidi kvalitu jeho produktu🙏🏻🙏🏻☹️
Arese
@MB1975 Přesně tak. A stejné je to v případě Piëcha, když vidí, kam se řítí VW...
psel
@Arese tak já nevím, mělo VW takový podíl na trhu jako dnes? Fakt?
In 1990, Volkswagen Group held a 15.2% market share in Europe.
In 2000, Volkswagen Group held a significant market share in the European car market, specifically around 22.79%
In 2010, the Volkswagen Group held a 21.3% market share of new car registrations in Europe
In 2020, the Volkswagen Group held a 25.4%
In 2024, Volkswagen Group held a 26.3% market share of new car registrations in the European Union

Ta si myslím, že Piech je v klidu.
Tycoon
Ale o tom zde už dobré čtyři roky hovoříme, Mlho!
Avatar - Atlis
Atlis
@Tycoon a niektorí bohužiaľ poslúchali a preto sú v sračkách... 😊
Avatar - Man Ký
Man Ký
Za deset let. Za deset let při současném vývoji baterií, jejich ceny apod nikoho nenapadne jezdit fosilem. přirozený vývoj.
ryccardo
@Man Ký je to samozrejme mozny. Pak ale nechapu proc se to snazit narizovat respektive ten prirozeny vyvoj centralne ridit.
Arese
@ryccardo Na komoru! 😊
Tycoon
@ryccardo

Všichni tihle říkají, že za pár let nikoho nenapadne kupovat spalovák. A když jim řekneš, že fajn, zrušme zákaz, tak se hned kroutí jak hadi a nakonec z nich vyleze, že zákaz musí být, že bez něj to nejde. Oni těm svým blábolům totiž sami nevěří.
ryccardo
@Tycoon jsou to trolove kteri se vyzivaji v sireni dezinformaci a blabolu.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo kolik ti je? hádám přes pade, možná víc. deset let do zákazu výroby spalováků, dalších deset let s nima budeš jezdit jednou za týden do Kauflandu. pak už budeš senil a řídit nebudeš. máš obavy z naprosto zbytečných věcí. radši se soustřeď na podstatné věci😊
ryccardo
@Man Ký vyrazne uber chlapecku. Takze ano soustred se na podstatne veci a hlavne ty ke kterym mas co rict.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon to brečíš na špatným hrobě. to já nerozhoduju. já to jenom akceptuju.
jenom nemůžu souhlasit s bláboly typu "dobrá věc se prosadí sama, podívejte se na elektrokola"
protože elektrokolo není dobrá věc a prosadila se díky lenosti lidí
to jsou ty tvoje příklady...
budeme doplácet na EU /zatímco se dvacet let vezem se stoprocentním přebytkem😊
ryccardo
@Man Ký vyborne takze elektrokola jako spravni komousi pro zmenu zakazeme. Tihle dementi co by neustale ridili trh me fascinuji. Nelibi se ti elektrokola? Tvuj problem.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo jedno mám doma a stálo tolik co tvoje auto😊 a že jsi nepochopil sdělení mě vůbec nepřekvapuje😊
ryccardo
@Man Ký tak to když máš takhle drahý elektrokolo tak to jsi úplný lepšo-člověk. Primitiv který machruje na lidi kolem kolik má peněz patří zablokovat. Takže nazdar bohatý ubožáku.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo to asi obrečím. intelektuální perly typu "účinnost motoru nikoho reálně nezajímá"😊
Hendly
@Tycoon
a kazdy tyden je tu i odpoved a otazka na kterou z vas nikdo nereaguje.
Jak ma EU automotiv konkurovat na globalnim trhu cinskemu automotiv ktery ma vyrazne vyssi jak financni tak legislativní podporu BEV?
Zakaz jasne urcuje smer investic a i dava prostor pro zdůvodnění investic před akcionáři.
Tycoon
@Hendly

A každý týden ti odpovídám tak, že tvým systémem zákazů a příkazů vytvoříš automobilový průmysl jako byl v NDR. Zaostalý, neschopný plnit přání zákazníků a přežívající na domácím trhu jen díky nemožnosti/překážkám koupit něco lepšího.

Myslíš si, že automobilce Audi někdo v 80. letech přikázal vyrábět auta s nereznoucí pozinkovanou karoserií, kvalitním interiérem a pohonem všech kol Quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen? Ne, to bylo vlastní inovace a rozhodnutí Audi, jak konkurovat Mercedesům a BMW. Ti, kteří inovovali a dokázali zaujmout zákazníky, se dostali na špičku. Ti, kteří to nedokázali, zanikli. NSU, Borgward, Talbot a desítky dalších.
Hendly
@Tycoon
A já ti vždy odpovídám.
Jak to chceš udělat? Chceš to číně přikázat?
Čínské značky podporu mají. Ty chceš, aby evropské bez podpory toto dohnaly.
Je to reálné?
Tycoon
@Hendly

Co takhle začít nejdříve tím, že EU přestane evropským automobilkám házet klacky pod nohy?

Evropské automobilky musí kupovat hliník, ocel a plasty zatížené emisními povolenkami EU. Jak mají konkurovat čínským automobilkám, které mohou nakupovat tyto nezbytné základní materiály levněji, jelikož v nich emisní povolenky nejsou? Přestaňme je zatěžovat dalšími a dalšími příkazy, zákazy, regulacemi a byrokratickými požadavky. Nechme automobilky volněji dýchat a inovovat tak, jak inovovaly třeba 70. a 80. letech.
Hendly
@Tycoon
první. I Čína má systém emisních povolenek.
Druhé. Legislativa prosazující EV je v číně daleko tvrdší.
Jaké byrokratické požadavky myslíš?
Emisní předpisy má čína přísnější.
Tycoon
@Hendly

Na ocelárny, hliníkárny nebo rafinerie Čína neuplaťnuje systém emisních povolenek.

Byrokratické požadavky je třeba ESG report.

V čem je legislativa tvrdší?
Hendly
@Tycoon
od letošního roku Čína rozšiřuje emisní povolenky i na tyto oblasti.
ESG report ma daleko širší záběr než jen emise. třeba pracovní práco atd. Chceš toto rušit?
Emisní limity, přidělování značek přednostne EV atd.
Výsledek? Čínské značky mají masivní podporu pro vývoj a prodej BEV. Ty cheš po evrope, aby proti tomu bojovala bez podpory.
ryccardo
@Hendly výborná otázka. Hned ti odpovím. Hned ti odpovím. On ten Čínský trh hlavně nemá tak drahé energie a neřeší emisní povolenky. Tj. co má EU udělat? Zrušit emisní povolenky a přestat zavírat elektrárny. Tím se zlevní energie a celý průmysl včetně automotive bude mnohem lépe fungovat neb mu zmizí spousty zbytečných nákladů. Pak jako třešničku na dortu zrušit pár povinných nesmyslů, které auta prodražují a které jsou nakupovány z Číny (různé asistenty na všechno možné) nechat je jako příplatkovou výbavu. Společně s tím umožnit automobilkám auta zjednodušit a tím pádem zlevnit. To by proti konkurenci z Číny bylo velice účinné.
Hendly
@ryccardo
Cina system emisnich povolenek ma. Jen je v zavadeni nekolik let za EU.
Zrušením asistentů zrusis jejich povinnost i pro cinska auta. Tim si nepomuzes.
Za ceny energií muze hlavne valka ruska.
A hlavne. Ty chces aby evropa kontrolovala cenou cine? Vzdy to bylo technologickym naskokem.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo všichni kupují všechno z Číny protože levnější už desetiletí a najednou to všem vadí😊
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@ryccardo Protože zastydlí prepuberťáci baží po fosilu bez ohledu na realitu 😃 Na taková mentální děcka nic než zákaz neplatí... Ale nedělal bych to plošně, zákaz jen pro plebáky, Pagani a spol ať si ty své výstavní ex😜ponáty vyrábí klidně i v roce 2135, ty nikomu neškodí... 😃
ryccardo
@Barry Lyndon Další dement na hate list.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo no jasný. přijde ryccardo, začne psát o trollech, hlupácích a blábolech - tedy začne provokovat. pak se někdo chytne a ryccardo obrátí, teatrálně se urazí a je v právu😊
asi chtěl naznačit, že nějaké petrolheadství se dá pochopit u majitele zajímavého auta s benzínovým motorem, ale ne u majitele jedničkové oktávky s napjatým rozpočtem... tedy, když se nouze vydává za ctnost.
argejev
@Man Ký dejú sa okrem iného tieto 2 veci😒br /> 1)miernučno klesajú ceny EV
2)zásadne stúpaju ceny ICEV

Je možné, že máte pravdu v tom, aký bude vývoj zákaznického správania, ale dôvod je v tom, že EV podporujeme a podporu platíme z predaja ICEV...na úrovni krajín, automobiliek aj zákazníkov.
ryccardo
Tak uz i sef Mercedesu rebeluje proti moudrym rozhodnutim EU. Dalsi Putinuv nohsled 😁
Tycoon
@ryccardo

Dnes proti bruselským plánům rebeluje. A přitom před 3 roky chtěl být ještě bruselštější než Brusel.

www.nbcnews.com/…ic-2030-n1274708
ryccardo
@Tycoon I zaryti nacisti na konci valky ztratili sve idealy 😁
Tycoon
@ryccardo

Kéž by ty své "ideály" konečně ztratili i autoři a podporovatelé Green Dealu.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@petrolheads😊 já samozřejmě chápu oprávněné obavy majitele "auta za rozumnou cenu" tj. Passat s poctivým nájezdem 450 tkm v verzi highline tj. plná krom kůže a barevné navigace, že by mohl být neschopen pořídit auto modernější a dražší.
stačí si to otevřeně přiznat a neblábolit tady o ideálech😊
Tycoon
@Man Ký

Milý Man ký. Opět střela úplně mimo terč.

Nemám Passat Highline, ale pouze mnohem obyčejnější auto se skutečně poctivým nájezdem, kdy jsem s výjimkou 10 km prděl do sedačky pouze já. A klidně si můžu zítra koupit modernější a dražší auto, když to bude něco zajímavého. Máš nějaký zajímavý tip? Mé preference už docela znáš.
ericn
@Tycoon tak to je u opičky poměrně běžné, že je mimo 😋 Ještě by ti mohl říkat “synku”, trouba… a tip u něj nehledej, když má to “drahý” elektrokolo… 🤣
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn drahý, vyzkoušel jsem všechno možné a vím, že elektromobil je úplně v pohodě, daleko lepší než jakákoliv nafta. a že kdo se sveze třeba s I4 E40 /zadokolka/ nemůže říct na elektromobil ani půl slova.
jede to jako prase, je to tichý, jede to za korunu kilometr, jediný problém je zatím pořizovací cena. elektromobilita umožnila vyrábět auta se zrychlením supersportu i úplně mainstreamovým automobilkám.
ericn
@Man Ký koukám, že už nevíš jak koho oslovit 😋

No zkus to bez toho poučovatelského chování a bude to lepší. Možná tě pak budou lidi brát i vážně 😉
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon já vím. taky to mířilo na úplně někoho jiného.

můj tip? jezdit čím máš a neřešit, co bude za 15 let a s čím stejně nic nenaděláš. a otevřeně říct: je mi u zadku, co bude se životním prostředím, s klimatem, já chci svoje spalovací auto.

co neříkat: žádné globální oteplování neexistuje, nemáme na to žádný vliv, Evropa nic nezmění a podobné alibistické kecy. protože to jsou lži.
homernaj
Myslím si, že trh to vyrieši sám. Čína elektro vyvíja veľmi rýchlo a Európa sa buď prispôsobí alebo padne. Ale cesta elektro, hybrid je budúcnosť. Všetky technologicky významné krajiny elektrizujú dopravu. Väčšina čo má elektro auto, k spaľovaciemu pohonu sa už nevracia.
ericn
@homernaj tak určitě 🤣
Avatar - Man Ký
Man Ký
Pro všechny velebitele Orbána😊 to je Babiš ještě vlastně poctivec😊

www.novinky.cz/…-rodiny-40533727#…
Avatar - Atlis
Atlis
Európske automobilky vyviezli celé know-how do Ázie, ale to zákaz predaja spaľovacích motorov v EÚ je dôvod, prečo nás Ázia preválcuje.

Kkt smiešny. A ešte by som rád vedel, aké spaľovacie autá k nám tá Ázia vozí - veď najväčší boom importu ázijských vozidiel nastal s obrovským rozmachom elektromobility... v Ázii.

Takže jedinou záchranou európskeho automobilového priemyslu (čítaj tradičných výrobcov, ktorí sú v p*deli) je ďalej vyrábať autá so spaľovacími motormi, ktoré nie sú schopné konkurovať s Áziou pretože tradičné automobilky neinovovali a ušiel im vlak.

Génius jak väčšina komentujúcich v tejto diskusii. Už len žrať trávu...
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Atlis
👍👏