Koncern DaimlerChrysler brzy odhalí svůj první prototyp diesel-elektrického hybridního autobusu. Chce tak zužitkovat téměř čtyřicetileté zkušenosti s vývojem hybridních agregátů.
Je to ironie.. Mari se tu před půl rokem nechal slyšet: "Hybridy jsou slepáý ulička" a urputně hájil svůj názor.. uběhl půl rok a hybridy jsou "všude".. nicméně je to jistě furt pušťuchování na přátelské bázi ;-)
upne prvy hybrid prihlasil porsche ako patent v r. 1896. prvy hybrid v dnesnej podobe naistalovali studenti aachen university v r. 1975 do VW Bully. Prvy seriovy hybrid malo audi v r. 1994 pod nazvom "duo"
Pleteš si jeden základní argument.. on je totiž sakramenstky velký rozdíl mezi tím, něco vynaleznout a mezí tím umět to vyrobit tak, aby se to dostalo do praxe! Japonci téměř nikdy nebyli "vynálezci", většina vynálezů v součastnosti vzniká na amerických univerzitách, o tom není pochyb. Jenže Japonci vždy vynikali v tom, umět určitou myšlenku uvést do praxe! Toyota hybrid nevynalezla (to jsem takot ani nikdy netvrdil), ale byla první, která reálně uvedla do prodeje opravdu sériový automobil s hybridním pohonem.. Audi uvedlo pouze malosériový, který navíc snad ani nebyl běžně k dostání v prodení síti - naopak Prius se stal standardní modelem, který se nyní prodává ve třetí generaci a kterého se vyrobilo téměř 600,000
Přesně tak? Japonci téměř nikdy nebyli vynálezci, tím netvrdím, že nejsou schopní, ba právě naopak...U mě osobně, ovšem mají větší úctu lidé, kteří něco vymyslí a ne ti co to umějí dobře prodat...
Jak se to vezme - Audi sice uvedlo "první sériový hybrid" jenže šlo jen o malou sérii, která nic nedokázala a ani na ní nebylo navázáno.. Toyota Prius byl první "opravdu" sériový vůz - odstartoval hybridní revoloci, brzy se dočkáme 600,000 vyrobených exeplářů :yes:
Stále nechápeš. Mě je úplně jedno, jestli bylo "první" Audi nebo Toyota. Audi uvedlo sérii, která neměla reálný potenciál - prostě výstřel do tmy. Vyrobili pár desítek aut, možná je i někomu prodali (ani o tom nevim) a konec. Svět zůstal jaký byl.. Obecně - mě zajímají věci, které mají reálné uplatnění a které dokázali změnit svět.. takovou "věcí" je třeba Toyota Prius.. je totiž úplně irelevantní, jestli byl patent podán v roce x nebo x+1.. je úplně nezajímavé, jestli sestrojili hybrid na univerzitě v roce y nebo až y+1.. je pouhou zajímavostí, že Audi vypustilo malou sérii hybridů již v roce z.. pak ovšem přišla první generace Priusu a začla měnit svět a to doslova - teprve Prius dokázal, že myšlenka hybridního pohonu má reálně využitelný potenciál - a to je to, na co se bude ptát historie! Výstřely do tmy nikoho nikdy nezajímali..
Jak říkám Japonci jsou velice schopni, rozpoznali veliký potenciál hybridů (hlavně v Americe) a to, že Němci zaspali a přitom měli hybrid první, to je jejich chyba, kterou budou dlouho ve světě napravovat.....