Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Konec mýtů! Zažij elektromobil na vlastní kůži

40 komentářů

Rumcajs Rumcajs
@rohYpnol Nemel pořád tyhle rohypnolkova hovna🙄
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Svět Motorů a Martin Vaculík ukazují, že elektromobilita nemusí znamenat konec automobilové radosti, ale naopak začátek nové kapitoly, kde se radost z jízdy setkává s respektem k přírodě i k lidem kolem nás 👍
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
@rohYpnol náhodou, kolikrát na prezentacích s autem nejedeme déle jak půl hodiny, ale v diskusi máme hejt za to, že v prvních jízdních dojmech není měření dynamiky, opotřebení po 100.000 kilometrech, jak svítí v noci a podobné špeky 🤣🤣🤣
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Mokrous tak já očekávám, že ta baterka v mojí Tesle vydrží 20 let. A to s cirka 75% kapacitou. Po 10 letech a 260k km má 89% kapacitu. Takže co rok, to procento, s tím, že závěr bude rychlejší. Také patřím k lidem, co mají auta dlouho
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Renoo tak jsi ho asi nepoužíval správně. Já jezdím EV skoro 5 let a čas mi to šetří.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
@rohYpnol to jsem měl spíš vždycky pocit, že diskutér to ví lépe než novinář, který s autem jezdí týden, a to mu stačí půl hoďky s dealerem vedle sebe 😁.

Ne, teď vážně - za postřehy a tipy jsem rád, proto občas nechám projet autem přítelkyni. Holka má jiné vnímání a všimne si kolikrát i věcí, které chlapi přehlédnout nebo jim nepřipadají důležité.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Mokrous to by bylo hezké, ale k té ceně a kapacitě v běžných autech máme ještě daleko. Tak 10 let odhadem.
K životnosti - už dnes ty baterie vydrží přes půl milionu km. To ti přijde málo? Záruku 10 let už dnes někteří nabízí.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Honza Mička jo klasika. Já si koupil Teslu model S a je to podle mě úplně dokonalé auto. Výkon, elegance, pohodlí, bezpečnost a hromada dalších "pro". Sedne do toho baba - nemá to osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, nemá to madla na stropu, nemá to háčky v kufru, je z toho blbě vidět, je to moc široké a nabíjet to nebudu ...
Lempl Klaun
@Pepa_007 EUSSR jak cyp. 🤡
Avatar - jersey.se
jersey.se
Vyvíjel jsem, viděl jsem, řídil jsem, nikdy si EV nekoupím.
Lempl Klaun
@rohYpnol No jo, plzeňáci… vy si to stejně po svým přefiltrujete přes půllitr, wokeklaune. 🤡
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Rom
Přesně. Automobilová radost pro horních 10.000. Radost o to větší, že zavřené továrny v EU budou znamenat čistší vzduch. Radost o to větší, že bohatému přispěje statisíce chudý, který navíc nebude se svojí letitou pixlou Euro 6 a méně zavazet na silnici.
Lempl Klaun
@Jenik3 Jo, taková akce se chystá na podzim ve všech pobočkách AAA Auto. 🤡

www.seznamzpravy.cz/…-aaa-auto-283732
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Konec mýtů během 30 min jízdy opravdu nikdo nepozná. Tedy, pokud na něj nevyjde zrovna těch 30 minut u nabíječky... tam naopak pochopí.... 🤣🤣🤣
Lempl Klaun
@traveldrive Čo je horšie, niečia zastydlá puberta, či tvoj zelektrizovaný mozog, bežiaci kvôli úbytku buniek aj tak len na polovičný výkon?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Rumcajs Rumcajs
Diky že ses podělil o to co děláš doma. Ale je nam to opravdu jedno.
Michal Exner
@Horký Rom To je vlastní výplod mozku nebo jste to opsal z příruček EU?
Renoo
Já už jsem ho zažil a byl to ztracený čas, spíše měsíční utrpení.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Další pražská akce pro pepíky... ale chápu že pražáky regiony nikdy nezajimaly. Tedy dokud se v pátek nechtějí ztřískat ve vinným sklípku 😁
ericn
@eLzyx tak teď alespoň víš, proč Tesla není prémie 😋 Ty detaily rozhodují…
Avatar - Jenik3
Jenik3
Bude taky akce zazij 6 nebo 8 válců na vlastní kůži?
Měl bych zájem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Honza Mička

Tak to máte v oku, ne? Dostanu klíček, podle váhy a teploty už vnímáte tu kvalitu.

Podle rychlosti a tichosti elektromagnetických vln poznáte odladění infotainmentu.

Tři zatáčky a jeden kruáč dá odhad času na nordschleiffe s přesností na 3 desetiny...

To co diskusní mág ACZ odhalí za měsíc používání, a běžný člověk možná nepostřehne nikdy, dá automobilový novinář přesně za 29 minut 😉
ptr078
@Horký Rom Mozes byt konkretny? Ja som jazdil nejedno "sportove" ev napr. S plaid, ex30 dual motor, mg4 x power a radost z jizdy to nebola, tak sa rad necham inspirovat, co si nabuduce poziciam
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@jersey.se

Koupím si BEV. Z Číny. Až mě k tomu EU donutí.
Lord Owl
Ano happening akce na obzoru. Lidi přijdou, čubnou do tramvaje, zjistí co a jak a je vymalováno. Jízdou po periferii velkého města vlastně natvrdo zažijí, co že je kolem těch tramvají všude mýýtůůů....
Akorát že takováto akce (formát) je tak akorát exhibiční promo, vidloň se pak vrátí do fachy a v šatně řekne, seděl jsem v tom a ty mýty okolo jsou naprostá hov.adina. Má to normálně kola, volant, pedál, sedačky,tvl....
traveldrive
@Honza Mička Poslednou dobou ste stále nejaký ublížený. Nechcelo by to poriadnu dovolenku?
Avatar - speedfred
speedfred
@eLzyx
Auto nepoužíval správne. Prečo by som sa mal prispôsobovať autu?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@eLzyx Bohužel to není pravidlem, takový stav, co máš ty. S tím bych byl OK, kdyby mi po 10 letech ubylo 10%. Nicméně pořád bych chtěl mít jistotu, že výměna baterie po záruce z jakéhokoli důvodu, nebude likvidační...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@eLzyx Už jsme to tu probírali mockrát. Mě nezajímají kilometry, ale časová degradace. Jezdím málo a chci, aby auto žilo dlouho a bylo plně funkční.
10 let dnes dá málokdo, občas nějaká Čína a nikdy to není na 80% kapacity.
Myslím, že by se mělo v rámci dlouholetých záruk pracovat na sofistikovanějším softwaru, jak jsem naznačil výše, proti lidské blbosti. Prostě neřešit výluky v záruce, ale rovnou mít takovej software, kterej nedovolí ničit baterii. Například nedovolí autu stát se 100% SoC déle jak 24 hodin v teplotě do 20℃, nebo déle jak 12 hodin při teplotě do 30℃, respektive ji začně aktivně chladit za cenu samovybíjení až k 80% SoC. A nad 30℃ klidně i na 60-70% SoC. Ber to jako příklad.
Zkrátka aut👋baterie musí mít schopnost se o sebe starat tak, aby vydrželo bez ohledu na IQ, nebo vytrvalost/pečlivost/náladu/možnosti... majitele.
Plus by měla mít větší, nebo i proměnlivý spodní buffer, aby v případě vyjetí na "nulu" měla dost šťávy na to přežít 14 dní v mrazech a pod..., bez ohledu na to, zda ji majitel připojí, nebo ne.
Avatar - Zetti
Zetti
@Honza Mička
Nekolikrat jsem se ptal, proc na ten elektrozazrak nepustíte moji recenzi. Uz pres dva roky. Mate to zaplacený, zakazany, nebo jen zbabělost?

Jste fakt chudáci. Neverim vam ani pozdrav.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@jersey.se Já jsem nevyvíjel, spolužák a kamarád ano. Viděl jsem, jezdil jsem a taky si to zatím nekoupím. Jezdí se s tím skvěle, ale má to jednu drobnou pihu na kráse. Baterii. Resp. její cenu a životnost. Až bude nová baterie 110-120kWh stát pod 200.000,- Kč včetně výměny a bude na ní záruka 10 let na 80% kapacity (klidně za cenu rozsáhlejších softwarových restrikcí proti lidské blbosti), tak do toho klidně jdu.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@rohYpnol bude pak ještě nějaká EU?
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Svět Elektromotorů👍 Jeden mýtus vyvrátit, dva jiné naopak stvořit 👍
krtekmen
Na vlastní kůž nikdy
Na vlastní nůž možná na zkoušku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kari.laz

Redakce je placená za psaním článků. Když EU diktuje BEV, výrobci se toho s nadšením a máváním vlaječky EU účastní. S přesvědčením, že čím víc budou mávat, tim rychlejší pokrok bude.

Tak novináři budou psát o BEV. Tak to zkrátka je.
Bohužel mi skutečně trochu chybí určitá novinářská odpovědnost vůči společnosti a nezaujatost, kdy by měli prostředí kultivovat. Rozuměj, vyvracet a vyvažovat ideologické lži.

No a jelikož to (obecně) u novinářů nevidím, kromě autofora, tak tuhle funkci plním aspoň v diskusiích zde já .
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Lord Owl On někdy někdo poíral "Má to normálně kola, volant, pedál, sedačky,tvl...." To nepopíral ani Roháč s Aresem. Výtky na el auta směřují úplně jinam.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Jenik3
Nebude, redakce je placená za podporu elektomobility. Ani elektronadšenci mě nemohou za toto osočit. Je to do očí bijící a musí to vidět každý. Vaculík popírá fyzikální zákony a objíždí republiku s Enyaqem a přesvědčuje lidi. 3x týdně článek, jak je cesta s el na dovolenou vlastně úplně super.
Můžeme el auta milovat, nebo nenávidět, ale každý musí vidět, že na auto.cz je tlačí horem dolem. Dočíst se v testech el aut o nějakém negativu je taky celkem rarita. Vždy jen takové "aby se neřeklo, že jen chválíme".
AmosKl Klima
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx
Problém je, že pod pojmem "vydrží" si zjevně 10 lidi představí 11 různých věcí.
Pro mě "vydrž"í třeba znamená, že baterie mě neomezí v používání. Což u běžného auta (kompakt) znamená pro mě dojezd nějakých 500 km. Te je, že to vydrží.

A ne že z těch 500 km a ještě více teoretických zbyde ani ne polovina a ještě budu baterku kopat do pólu aby se vůbec nabila na 95%...

Protože to možná je myšlenka opět moc složitá, tak popíšu opět polopatě. Kdyby baterka v kompaktu měla nová kapacitu na 1500 km, měla SOH 50% zbyla mi půlka, tj. 750 km, tak mi to asi úplně vadit nebude. Ale jestli má nová 600 km a SOH 66% a zbyde mi 400 km, tak mi to vadí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Pepa_007

Správná otázka.