Novinky
Rumcajs Rumcajs
14
@rohYpnol Nemel pořád tyhle rohypnolkova hovna🙄
Přejít do diskuze
Svět Motorů a Martin Vaculík ukazují, že elektromobilita nemusí znamenat konec automobilové radosti, ale naopak začátek nové kapitoly, kde se radost z jízdy setkává s respektem k přírodě i k lidem kolem nás 👍
@Mokrous tak já očekávám, že ta baterka v mojí Tesle vydrží 20 let. A to s cirka 75% kapacitou. Po 10 letech a 260k km má 89% kapacitu. Takže co rok, to procento, s tím, že závěr bude rychlejší. Také patřím k lidem, co mají auta dlouho
@rohYpnol náhodou, kolikrát na prezentacích s autem nejedeme déle jak půl hodiny, ale v diskusi máme hejt za to, že v prvních jízdních dojmech není měření dynamiky, opotřebení po 100.000 kilometrech, jak svítí v noci a podobné špeky 🤣🤣🤣
@rohYpnol to jsem měl spíš vždycky pocit, že diskutér to ví lépe než novinář, který s autem jezdí týden, a to mu stačí půl hoďky s dealerem vedle sebe 😁.
Ne, teď vážně - za postřehy a tipy jsem rád, proto občas nechám projet autem přítelkyni. Holka má jiné vnímání a všimne si kolikrát i věcí, které chlapi přehlédnout nebo jim nepřipadají důležité.
Ne, teď vážně - za postřehy a tipy jsem rád, proto občas nechám projet autem přítelkyni. Holka má jiné vnímání a všimne si kolikrát i věcí, které chlapi přehlédnout nebo jim nepřipadají důležité.
@Mokrous to by bylo hezké, ale k té ceně a kapacitě v běžných autech máme ještě daleko. Tak 10 let odhadem.
K životnosti - už dnes ty baterie vydrží přes půl milionu km. To ti přijde málo? Záruku 10 let už dnes někteří nabízí.
K životnosti - už dnes ty baterie vydrží přes půl milionu km. To ti přijde málo? Záruku 10 let už dnes někteří nabízí.
@Honza Mička jo klasika. Já si koupil Teslu model S a je to podle mě úplně dokonalé auto. Výkon, elegance, pohodlí, bezpečnost a hromada dalších "pro". Sedne do toho baba - nemá to osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, nemá to madla na stropu, nemá to háčky v kufru, je z toho blbě vidět, je to moc široké a nabíjet to nebudu ...
@Horký Rom
Přesně. Automobilová radost pro horních 10.000. Radost o to větší, že zavřené továrny v EU budou znamenat čistší vzduch. Radost o to větší, že bohatému přispěje statisíce chudý, který navíc nebude se svojí letitou pixlou Euro 6 a méně zavazet na silnici.
Přesně. Automobilová radost pro horních 10.000. Radost o to větší, že zavřené továrny v EU budou znamenat čistší vzduch. Radost o to větší, že bohatému přispěje statisíce chudý, který navíc nebude se svojí letitou pixlou Euro 6 a méně zavazet na silnici.
@rohYpnol No jo, plzeňáci… vy si to stejně po svým přefiltrujete přes půllitr, wokeklaune. 🤡
@Jenik3 Jo, taková akce se chystá na podzim ve všech pobočkách AAA Auto. 🤡
www.seznamzpravy.cz/…-aaa-auto-283732
www.seznamzpravy.cz/…-aaa-auto-283732
Konec mýtů během 30 min jízdy opravdu nikdo nepozná. Tedy, pokud na něj nevyjde zrovna těch 30 minut u nabíječky... tam naopak pochopí.... 🤣🤣🤣
@traveldrive Čo je horšie, niečia zastydlá puberta, či tvoj zelektrizovaný mozog, bežiaci kvôli úbytku buniek aj tak len na polovičný výkon?
Další pražská akce pro pepíky... ale chápu že pražáky regiony nikdy nezajimaly. Tedy dokud se v pátek nechtějí ztřískat ve vinným sklípku 😁
Ano happening akce na obzoru. Lidi přijdou, čubnou do tramvaje, zjistí co a jak a je vymalováno. Jízdou po periferii velkého města vlastně natvrdo zažijí, co že je kolem těch tramvají všude mýýtůůů....
Akorát že takováto akce (formát) je tak akorát exhibiční promo, vidloň se pak vrátí do fachy a v šatně řekne, seděl jsem v tom a ty mýty okolo jsou naprostá hov.adina. Má to normálně kola, volant, pedál, sedačky,tvl....
Akorát že takováto akce (formát) je tak akorát exhibiční promo, vidloň se pak vrátí do fachy a v šatně řekne, seděl jsem v tom a ty mýty okolo jsou naprostá hov.adina. Má to normálně kola, volant, pedál, sedačky,tvl....
@Honza Mička Poslednou dobou ste stále nejaký ublížený. Nechcelo by to poriadnu dovolenku?
@Honza Mička
Tak to máte v oku, ne? Dostanu klíček, podle váhy a teploty už vnímáte tu kvalitu.
Podle rychlosti a tichosti elektromagnetických vln poznáte odladění infotainmentu.
Tři zatáčky a jeden kruáč dá odhad času na nordschleiffe s přesností na 3 desetiny...
To co diskusní mág ACZ odhalí za měsíc používání, a běžný člověk možná nepostřehne nikdy, dá automobilový novinář přesně za 29 minut 😉
Tak to máte v oku, ne? Dostanu klíček, podle váhy a teploty už vnímáte tu kvalitu.
Podle rychlosti a tichosti elektromagnetických vln poznáte odladění infotainmentu.
Tři zatáčky a jeden kruáč dá odhad času na nordschleiffe s přesností na 3 desetiny...
To co diskusní mág ACZ odhalí za měsíc používání, a běžný člověk možná nepostřehne nikdy, dá automobilový novinář přesně za 29 minut 😉
@Horký Rom Mozes byt konkretny? Ja som jazdil nejedno "sportove" ev napr. S plaid, ex30 dual motor, mg4 x power a radost z jizdy to nebola, tak sa rad necham inspirovat, co si nabuduce poziciam
@kari.laz
Redakce je placená za psaním článků. Když EU diktuje BEV, výrobci se toho s nadšením a máváním vlaječky EU účastní. S přesvědčením, že čím víc budou mávat, tim rychlejší pokrok bude.
Tak novináři budou psát o BEV. Tak to zkrátka je.
Bohužel mi skutečně trochu chybí určitá novinářská odpovědnost vůči společnosti a nezaujatost, kdy by měli prostředí kultivovat. Rozuměj, vyvracet a vyvažovat ideologické lži.
No a jelikož to (obecně) u novinářů nevidím, kromě autofora, tak tuhle funkci plním aspoň v diskusiích zde já .
Redakce je placená za psaním článků. Když EU diktuje BEV, výrobci se toho s nadšením a máváním vlaječky EU účastní. S přesvědčením, že čím víc budou mávat, tim rychlejší pokrok bude.
Tak novináři budou psát o BEV. Tak to zkrátka je.
Bohužel mi skutečně trochu chybí určitá novinářská odpovědnost vůči společnosti a nezaujatost, kdy by měli prostředí kultivovat. Rozuměj, vyvracet a vyvažovat ideologické lži.
No a jelikož to (obecně) u novinářů nevidím, kromě autofora, tak tuhle funkci plním aspoň v diskusiích zde já .
@eLzyx
Problém je, že pod pojmem "vydrží" si zjevně 10 lidi představí 11 různých věcí.
Pro mě "vydrž"í třeba znamená, že baterie mě neomezí v používání. Což u běžného auta (kompakt) znamená pro mě dojezd nějakých 500 km. Te je, že to vydrží.
A ne že z těch 500 km a ještě více teoretických zbyde ani ne polovina a ještě budu baterku kopat do pólu aby se vůbec nabila na 95%...
Protože to možná je myšlenka opět moc složitá, tak popíšu opět polopatě. Kdyby baterka v kompaktu měla nová kapacitu na 1500 km, měla SOH 50% zbyla mi půlka, tj. 750 km, tak mi to asi úplně vadit nebude. Ale jestli má nová 600 km a SOH 66% a zbyde mi 400 km, tak mi to vadí.
Problém je, že pod pojmem "vydrží" si zjevně 10 lidi představí 11 různých věcí.
Pro mě "vydrž"í třeba znamená, že baterie mě neomezí v používání. Což u běžného auta (kompakt) znamená pro mě dojezd nějakých 500 km. Te je, že to vydrží.
A ne že z těch 500 km a ještě více teoretických zbyde ani ne polovina a ještě budu baterku kopat do pólu aby se vůbec nabila na 95%...
Protože to možná je myšlenka opět moc složitá, tak popíšu opět polopatě. Kdyby baterka v kompaktu měla nová kapacitu na 1500 km, měla SOH 50% zbyla mi půlka, tj. 750 km, tak mi to asi úplně vadit nebude. Ale jestli má nová 600 km a SOH 66% a zbyde mi 400 km, tak mi to vadí.
@eLzyx Bohužel to není pravidlem, takový stav, co máš ty. S tím bych byl OK, kdyby mi po 10 letech ubylo 10%. Nicméně pořád bych chtěl mít jistotu, že výměna baterie po záruce z jakéhokoli důvodu, nebude likvidační...
@eLzyx Už jsme to tu probírali mockrát. Mě nezajímají kilometry, ale časová degradace. Jezdím málo a chci, aby auto žilo dlouho a bylo plně funkční.
10 let dnes dá málokdo, občas nějaká Čína a nikdy to není na 80% kapacity.
Myslím, že by se mělo v rámci dlouholetých záruk pracovat na sofistikovanějším softwaru, jak jsem naznačil výše, proti lidské blbosti. Prostě neřešit výluky v záruce, ale rovnou mít takovej software, kterej nedovolí ničit baterii. Například nedovolí autu stát se 100% SoC déle jak 24 hodin v teplotě do 20℃, nebo déle jak 12 hodin při teplotě do 30℃, respektive ji začně aktivně chladit za cenu samovybíjení až k 80% SoC. A nad 30℃ klidně i na 60-70% SoC. Ber to jako příklad.
Zkrátka aut👋baterie musí mít schopnost se o sebe starat tak, aby vydrželo bez ohledu na IQ, nebo vytrvalost/pečlivost/náladu/možnosti... majitele.
Plus by měla mít větší, nebo i proměnlivý spodní buffer, aby v případě vyjetí na "nulu" měla dost šťávy na to přežít 14 dní v mrazech a pod..., bez ohledu na to, zda ji majitel připojí, nebo ne.
10 let dnes dá málokdo, občas nějaká Čína a nikdy to není na 80% kapacity.
Myslím, že by se mělo v rámci dlouholetých záruk pracovat na sofistikovanějším softwaru, jak jsem naznačil výše, proti lidské blbosti. Prostě neřešit výluky v záruce, ale rovnou mít takovej software, kterej nedovolí ničit baterii. Například nedovolí autu stát se 100% SoC déle jak 24 hodin v teplotě do 20℃, nebo déle jak 12 hodin při teplotě do 30℃, respektive ji začně aktivně chladit za cenu samovybíjení až k 80% SoC. A nad 30℃ klidně i na 60-70% SoC. Ber to jako příklad.
Zkrátka aut👋baterie musí mít schopnost se o sebe starat tak, aby vydrželo bez ohledu na IQ, nebo vytrvalost/pečlivost/náladu/možnosti... majitele.
Plus by měla mít větší, nebo i proměnlivý spodní buffer, aby v případě vyjetí na "nulu" měla dost šťávy na to přežít 14 dní v mrazech a pod..., bez ohledu na to, zda ji majitel připojí, nebo ne.
@Honza Mička
Nekolikrat jsem se ptal, proc na ten elektrozazrak nepustíte moji recenzi. Uz pres dva roky. Mate to zaplacený, zakazany, nebo jen zbabělost?
Jste fakt chudáci. Neverim vam ani pozdrav.
Nekolikrat jsem se ptal, proc na ten elektrozazrak nepustíte moji recenzi. Uz pres dva roky. Mate to zaplacený, zakazany, nebo jen zbabělost?
Jste fakt chudáci. Neverim vam ani pozdrav.
@jersey.se Já jsem nevyvíjel, spolužák a kamarád ano. Viděl jsem, jezdil jsem a taky si to zatím nekoupím. Jezdí se s tím skvěle, ale má to jednu drobnou pihu na kráse. Baterii. Resp. její cenu a životnost. Až bude nová baterie 110-120kWh stát pod 200.000,- Kč včetně výměny a bude na ní záruka 10 let na 80% kapacity (klidně za cenu rozsáhlejších softwarových restrikcí proti lidské blbosti), tak do toho klidně jdu.
@Horký Rom co je inteligente ekologické při těžbě vzácných kovů a výrobě baterií?Viděl jste někdy takový důl ,kde se těží vzácné kovy? Asi ne,to byste jinak nevyplodil takový nesmysl.....
@kari.laz Vaculík byl kdysi dobrej,ale od té doby,co dostal za uši,tak se z něj stal další placený propagátor elektrické utopie v širším měřítku...,jednou jsem ho viděl v nějakém alternativním portálku,kde probíhala debata s Turkem, ním a nějakým elektrobláznem,Turek je totalne argumentačně smetl a Vaculík jak obhajoval BEV , smutné a zábavné zároveň"koho chleba již,toho píseň zpívej"
@AmosKl Klima co si myslíte, že udělá baterie u BEV při nějaké dopravní kolizi ,to teprve bude žůžo si koupit takhle bouraný el. krám,nebo půjde rovnou na šrotiště?
Pánové, musím se tady podělit s elektropošukama o provozu mé ovce 1.9 PD a najetých 500 000 km po 20 létech. Na motoru jsem nic neměnil,jen rozvody po 120 000 km, spotřeba oleje 0,10 L po 20 000 km se spotřebou 4 litry na 100 km i po těch 500 000 km a kde je kouzlo? Ano v prisadach které vynalezl pan J. Bishops v 80 letech u nás dostupné, takže problém mazání a opotřebení je vyřešen před půl stoletím a teď el.pošuci,kdo je více ekologický? Ještě jsem zapomněl zmínit, že povolenou kouřivostí u daného auta mám 0,80 na kubík vzduchu a mě i po 500 000 km vychází 0,15-0,20,to to je rozmezí za 20 let provozu a teď do mě elpošuci....😋😘
@Uživatel_5799291 pánové, musím se tady podělit s elektropošukama o provozu mé ovce 1.9 PD a najetých 500 000 km po 20 létech. Na motoru jsem nic neměnil,jen rozvody po 120 000 km, spotřeba oleje 0,10 L po 20 000 km se spotřebou 4 litry na 100 km i po těch 500 000 km a kde je kouzlo? Ano v prisadach které vynalezl pan J. Bishops v 80 letech u nás dostupné, takže problém mazání a opotřebení vyřešen před půl stoletím a teď el.pošuci,kdo je více ekologický? Ještě jsem zapomněl zmínit, že povolenou kouřivostí u daného auta mám 0,80 na kubík vzduchu a mě i po 500 000 km vychází 0,15-0,20,to to je rozmezí za 20 let provozu a teď do mě elpošuci....😋😘
@Horký Rom to si to takhle jedu služebně po D5 a nějaký elektropošuk, když mě předjížděl s teslou,dal se na úroveň mně, chvíli takhle jel a pak mi ukázal zrychlení,ale to není vše, asi po 50 km,jsem ho předjížděl při svých 130 km, že by závada, či se snažil alespoň někam dojet?😅😅😅 Vám elektropošukům chybí kritické myšlení v souvislostech...., proto debata s vámi je vždy zábavná 🤣
@ericn až na to, že některé věci Tesla v průběhu let přidala. A madla na stropě fakt o prémii nic neříkají.
@speedfred protože to děláš i se spalovákem? Když jezdíš 2x do týdne Stuttgart, tak si asi nekoupíš Fabii.
@traveldrive chtělo, ale kdo by tady řídil trollí farmu a organizoval kobercové nálety palečků? 🧐
@Mokrous Ale pak je taky nutné porovnat servisování spalovacích s výmněnou baterie. U moderního auta na servise zaplatíte nejméně 30tis ročně, a to je když se nic nerozbije. Jaké je pak porovnání s výmněnou baterie po 7-8 letech?
@Lord Owl On někdy někdo poíral "Má to normálně kola, volant, pedál, sedačky,tvl...." To nepopíral ani Roháč s Aresem. Výtky na el auta směřují úplně jinam.
@Jenik3
Nebude, redakce je placená za podporu elektomobility. Ani elektronadšenci mě nemohou za toto osočit. Je to do očí bijící a musí to vidět každý. Vaculík popírá fyzikální zákony a objíždí republiku s Enyaqem a přesvědčuje lidi. 3x týdně článek, jak je cesta s el na dovolenou vlastně úplně super.
Můžeme el auta milovat, nebo nenávidět, ale každý musí vidět, že na auto.cz je tlačí horem dolem. Dočíst se v testech el aut o nějakém negativu je taky celkem rarita. Vždy jen takové "aby se neřeklo, že jen chválíme".
Nebude, redakce je placená za podporu elektomobility. Ani elektronadšenci mě nemohou za toto osočit. Je to do očí bijící a musí to vidět každý. Vaculík popírá fyzikální zákony a objíždí republiku s Enyaqem a přesvědčuje lidi. 3x týdně článek, jak je cesta s el na dovolenou vlastně úplně super.
Můžeme el auta milovat, nebo nenávidět, ale každý musí vidět, že na auto.cz je tlačí horem dolem. Dočíst se v testech el aut o nějakém negativu je taky celkem rarita. Vždy jen takové "aby se neřeklo, že jen chválíme".
Srážka s Elroqem
Test elektrické Škody Elroq a srovnání s Octávií 4
Škoda auto půjčuje elektrická auta (za úplatu – pozor, každý prodejce má jinak nastavené ceny – zejména s ohledem na počet km), aby si člověk vyzkoušel, jaký je s nimi život. Nejsem nadšenec do SUV, ale přiznám se, že Elroq se mi designově líbí. Hlavně předek se fakt povedl. Rozhodl jsem se půjčit Elroq 60, Selection, 4x2, 150 kW. Ze zajímavých technických parametrů - spotřeba (kombinovaná) 15.8 kWh/100 km (bylo docela těžké se pod tuto hodnotu dostat – a to jsem jezdil sám a bez další zátěže). Dojezd by měl činit 428 km.
Jaká je však skutečnost?
Nejdříve dojem. Uvnitř je vše tak, jak v autech našeho výrobce známe. Sedačky slušné, ergonomie OK, se softwarem jsem problém žádný neměl. Nejsem zvyklý na tak malou „kapličku“, tu bych určitě přivítal větší, už i s ohledem, kolik údajů poskytuje.
Auto jsem přebíral v Praze a jel s ním do Boleslavi 60 km. Při převzetí měla baterie 81%. Při dojezdu cca za 45 minut k nabíječce ubylo 17% z baterie. Ačkoli jsem se předem připravoval, zjistil jsem až nyní, že na nabíječce nelze jednoduše zaplatit platební kartou, ale že si musím zprovoznit aplikaci ČEZu. To mi bohužel „chvíli“ trvalo, protože zrovna operátorovi nešla data. Nicméně posléze jsem zjistil, že mám na výběr z několika balíčků. Buď Premium, u kterého se ale platí měsíční paušál 300,- Kč – takže pro účely pouhého testování o ničem. Vybral jsem tedy levnější registraci, kde však je cena neskutečných 13,- Kč za kWh. Trošku jsem tápal v kabelech, ale to asi každý, kdo dobíjel poprvé. Záměrně jsem dobíjel na 100 %, abych mohl otestovat úplný dojezd auta. Dobíjení trvalo 29 minut a stálo mě 258,- Kč (ceny budu zaokrouhlovat dle matematických pravidel. Trochu nesvůj jsem byl z toho, jak rychle ihned po rozjezdu baterie ztrácela procenta.
Druhý den jsem se vydal na cca 200 Km cestu do Karlových Varů a do sousedního Ostrova. S autem se jelo hezky, snažil jsem se jet tzv. „na spotřeb
Test elektrické Škody Elroq a srovnání s Octávií 4
Škoda auto půjčuje elektrická auta (za úplatu – pozor, každý prodejce má jinak nastavené ceny – zejména s ohledem na počet km), aby si člověk vyzkoušel, jaký je s nimi život. Nejsem nadšenec do SUV, ale přiznám se, že Elroq se mi designově líbí. Hlavně předek se fakt povedl. Rozhodl jsem se půjčit Elroq 60, Selection, 4x2, 150 kW. Ze zajímavých technických parametrů - spotřeba (kombinovaná) 15.8 kWh/100 km (bylo docela těžké se pod tuto hodnotu dostat – a to jsem jezdil sám a bez další zátěže). Dojezd by měl činit 428 km.
Jaká je však skutečnost?
Nejdříve dojem. Uvnitř je vše tak, jak v autech našeho výrobce známe. Sedačky slušné, ergonomie OK, se softwarem jsem problém žádný neměl. Nejsem zvyklý na tak malou „kapličku“, tu bych určitě přivítal větší, už i s ohledem, kolik údajů poskytuje.
Auto jsem přebíral v Praze a jel s ním do Boleslavi 60 km. Při převzetí měla baterie 81%. Při dojezdu cca za 45 minut k nabíječce ubylo 17% z baterie. Ačkoli jsem se předem připravoval, zjistil jsem až nyní, že na nabíječce nelze jednoduše zaplatit platební kartou, ale že si musím zprovoznit aplikaci ČEZu. To mi bohužel „chvíli“ trvalo, protože zrovna operátorovi nešla data. Nicméně posléze jsem zjistil, že mám na výběr z několika balíčků. Buď Premium, u kterého se ale platí měsíční paušál 300,- Kč – takže pro účely pouhého testování o ničem. Vybral jsem tedy levnější registraci, kde však je cena neskutečných 13,- Kč za kWh. Trošku jsem tápal v kabelech, ale to asi každý, kdo dobíjel poprvé. Záměrně jsem dobíjel na 100 %, abych mohl otestovat úplný dojezd auta. Dobíjení trvalo 29 minut a stálo mě 258,- Kč (ceny budu zaokrouhlovat dle matematických pravidel. Trochu nesvůj jsem byl z toho, jak rychle ihned po rozjezdu baterie ztrácela procenta.
Druhý den jsem se vydal na cca 200 Km cestu do Karlových Varů a do sousedního Ostrova. S autem se jelo hezky, snažil jsem se jet tzv. „na spotřeb