Novinky
První jízda s novou Toyotou Corolla Cross: Konečně nepřehlédnutelná! A za zajímavou cenu
26 komentářů
Ginger Kyriakos
7
@Othello 190 x 5200 je 98 tis W, neboli 98 kW.....
Přejít do diskuze
@Othello U hybridů Toyoty (např. Prius, Corolla Hybrid, RAV4 Hybrid) to není nedostatek výkonu v klasickém smyslu, ale spíš záměrná konstrukční volba, která vychází z toho, jak hybridní systém funguje.
Hlavní důvody.
---
1. Motor není navržen na maximální výkon, ale na účinnost
Toyota u hybridů používá tzv. Atkinsonův cyklus místo běžného Ottova cyklu.
Atkinsonův cyklus má delší exanzní zdvih než kompresní, což snižuje ztráty a zvyšuje tepelnou účinnost (i přes 40%, ale zároveň snižuje měrný výkon motoru.
Proto může mít např. 2.0 hybrid jen kolem 110–120 k benzínového výkonu, i když by běžný 2.0 atmosfér měl přes 150 k.
---
2. Elektrický motor doplňuje chybějící výkon
Toyota ladí spalovací motor hlavně na úspornost a plynulost, zatímco elektromotor poskytuje okamžitý točivý moment při rozjezdu a akceleraci.
Výsledkem je, že pocitově má auto dost síly při běžné jízdě, i když samotný benzínový motor působí slabě.
---
3. Hybridní převodovka (e-CVT) umožňuje držet motor v optimálních otáčkách
Systém může při potřebě výkonu rychle vytočit motor na účinné otáčky, zatímco elektromotor vykrývá zbytek.
Proto není potřeba silnější spalovací motor – zbytečně by to zvýšilo spotřebu a cenu.
---
4. Menší tepelná a mechanická zátěž
Hybridní motory bývají konstrukčně odlehčené, s menším zatížením pístů a ventilů.
Díky tomu vydrží dlouho i při častém zapínání/vypínání, což je v hybridu běžné.Ve zkratce: Toyota dává do hybridů „slabší“ motory proto, že jejich úlohou není táhnout auto samy, ale být vysoce účinným zdrojem energie pro kombinovaný pohon. Elektromotor dodá výkon, spalovák účinnost a životnost.
Tak se jim do toho nepleť
Hlavní důvody.
---
1. Motor není navržen na maximální výkon, ale na účinnost
Toyota u hybridů používá tzv. Atkinsonův cyklus místo běžného Ottova cyklu.
Atkinsonův cyklus má delší exanzní zdvih než kompresní, což snižuje ztráty a zvyšuje tepelnou účinnost (i přes 40%, ale zároveň snižuje měrný výkon motoru.
Proto může mít např. 2.0 hybrid jen kolem 110–120 k benzínového výkonu, i když by běžný 2.0 atmosfér měl přes 150 k.
---
2. Elektrický motor doplňuje chybějící výkon
Toyota ladí spalovací motor hlavně na úspornost a plynulost, zatímco elektromotor poskytuje okamžitý točivý moment při rozjezdu a akceleraci.
Výsledkem je, že pocitově má auto dost síly při běžné jízdě, i když samotný benzínový motor působí slabě.
---
3. Hybridní převodovka (e-CVT) umožňuje držet motor v optimálních otáčkách
Systém může při potřebě výkonu rychle vytočit motor na účinné otáčky, zatímco elektromotor vykrývá zbytek.
Proto není potřeba silnější spalovací motor – zbytečně by to zvýšilo spotřebu a cenu.
---
4. Menší tepelná a mechanická zátěž
Hybridní motory bývají konstrukčně odlehčené, s menším zatížením pístů a ventilů.
Díky tomu vydrží dlouho i při častém zapínání/vypínání, což je v hybridu běžné.Ve zkratce: Toyota dává do hybridů „slabší“ motory proto, že jejich úlohou není táhnout auto samy, ale být vysoce účinným zdrojem energie pro kombinovaný pohon. Elektromotor dodá výkon, spalovák účinnost a životnost.
Tak se jim do toho nepleť
@lamal Na druhú stranu, ktorá Toyota je lacná? Voči európskej konkurencii stála viac snáď vždy...
@rohYpnol To bolo prve co som si vsimol, ked som ju videl prvy krat na zivo. Ako taha vyfuk po zemi. Pri aute so zvysenym podvozkom je to riadny pruser
@speedfred
Nahodou vypada dobre, lepsie ako Karoq, Ateca ked sa bavime o konkurencii... moj nazor : -)
Nahodou vypada dobre, lepsie ako Karoq, Ateca ked sa bavime o konkurencii... moj nazor : -)
Vudy když potkám Corollu Cross tak se uleknu že tomu upadl výfuk 🤣🤣🤣
Jo, spolehlivost, HSD, to možná umí. Ale Dát na auto výfuk je pro ně nadlidský výkon 😆
Jo, spolehlivost, HSD, to možná umí. Ale Dát na auto výfuk je pro ně nadlidský výkon 😆
@Th0r 198 Nm při 5200 otáčkách je kravina při tomto výkonu. 142 a 190 Nm je moc velký rozdíl
Kdo psal ten nadpis?
Tak buď to napíšu jako "První jízda: Nová Toyota Corolla Cross je nepřehlédnutelná!"
A nebo to napíšu jako "První jízda s novou Toyotou Corollou Cross: Konečně nepřehlédnutelná!"
Nemám ve zvyku moralizovat, ale když někdo nezvládá skloňování podstatných jmen, neměl by se živit novinařinou.
Tak buď to napíšu jako "První jízda: Nová Toyota Corolla Cross je nepřehlédnutelná!"
A nebo to napíšu jako "První jízda s novou Toyotou Corollou Cross: Konečně nepřehlédnutelná!"
Nemám ve zvyku moralizovat, ale když někdo nezvládá skloňování podstatných jmen, neměl by se živit novinařinou.
Předražené SUV, a škoda, že je to jen s automatem, Japonci si zřejmě odvykli řazení s manuálem.🤦
@traveldrive řešil jsem nové auto a byl se podívat jak na Corollu, tak Civic a cena podobná.
@traveldrive
Ano, no Honda je este iny level. Toyota da vzdy akciovy cennik a ten je tam permanentne a kupis podla cenoveho zrovnania od predajcov... teda aspon kazdy min.fin. gramotny clovek takto nakupuje. Vo vysledku sa potom da Toyota kupit za peniaze ako konkurencia.
Ano, no Honda je este iny level. Toyota da vzdy akciovy cennik a ten je tam permanentne a kupis podla cenoveho zrovnania od predajcov... teda aspon kazdy min.fin. gramotny clovek takto nakupuje. Vo vysledku sa potom da Toyota kupit za peniaze ako konkurencia.
@speedfred
Hadat sa o dizajne ani nejde, kazdemu sa daco ine paci. Ako som pisal Praptakovi, nie je to auto vyslovene pekne, ale dizajnovo uspokojive, patriace pod aktualny dizajnovy jazyk Toyoty.... Ateca je stara, opozerana, vidiet to na nej uplne vsade,,, Leon 3g.
Hadat sa o dizajne ani nejde, kazdemu sa daco ine paci. Ako som pisal Praptakovi, nie je to auto vyslovene pekne, ale dizajnovo uspokojive, patriace pod aktualny dizajnovy jazyk Toyoty.... Ateca je stara, opozerana, vidiet to na nej uplne vsade,,, Leon 3g.
@praptak
to je snad bezne pri estetike a dizajne... mne nepride vylozene pekne, ale bol by som spokojny s nicim ma dizajnovo nestve a nieco si na nej najdem... co viac od SUV ?
to je snad bezne pri estetike a dizajne... mne nepride vylozene pekne, ale bol by som spokojny s nicim ma dizajnovo nestve a nieco si na nej najdem... co viac od SUV ?