Novinky
První jízda s novou Toyotou Corolla Cross: Konečně nepřehlédnutelná! A za zajímavou cenu
10 komentářů
Honza Mička
1
@Pavel Blažej já bych to uznal ☝
Přejít do diskuze
Vudy když potkám Corollu Cross tak se uleknu že tomu upadl výfuk 🤣🤣🤣
Jo, spolehlivost, HSD, to možná umí. Ale Dát na auto výfuk je pro ně nadlidský výkon 😆
Jo, spolehlivost, HSD, to možná umí. Ale Dát na auto výfuk je pro ně nadlidský výkon 😆
@Th0r 198 Nm při 5200 otáčkách je kravina při tomto výkonu. 142 a 190 Nm je moc velký rozdíl
@Othello U hybridů Toyoty (např. Prius, Corolla Hybrid, RAV4 Hybrid) to není nedostatek výkonu v klasickém smyslu, ale spíš záměrná konstrukční volba, která vychází z toho, jak hybridní systém funguje.
Hlavní důvody.
---
1. Motor není navržen na maximální výkon, ale na účinnost
Toyota u hybridů používá tzv. Atkinsonův cyklus místo běžného Ottova cyklu.
Atkinsonův cyklus má delší exanzní zdvih než kompresní, což snižuje ztráty a zvyšuje tepelnou účinnost (i přes 40%, ale zároveň snižuje měrný výkon motoru.
Proto může mít např. 2.0 hybrid jen kolem 110–120 k benzínového výkonu, i když by běžný 2.0 atmosfér měl přes 150 k.
---
2. Elektrický motor doplňuje chybějící výkon
Toyota ladí spalovací motor hlavně na úspornost a plynulost, zatímco elektromotor poskytuje okamžitý točivý moment při rozjezdu a akceleraci.
Výsledkem je, že pocitově má auto dost síly při běžné jízdě, i když samotný benzínový motor působí slabě.
---
3. Hybridní převodovka (e-CVT) umožňuje držet motor v optimálních otáčkách
Systém může při potřebě výkonu rychle vytočit motor na účinné otáčky, zatímco elektromotor vykrývá zbytek.
Proto není potřeba silnější spalovací motor – zbytečně by to zvýšilo spotřebu a cenu.
---
4. Menší tepelná a mechanická zátěž
Hybridní motory bývají konstrukčně odlehčené, s menším zatížením pístů a ventilů.
Díky tomu vydrží dlouho i při častém zapínání/vypínání, což je v hybridu běžné.Ve zkratce: Toyota dává do hybridů „slabší“ motory proto, že jejich úlohou není táhnout auto samy, ale být vysoce účinným zdrojem energie pro kombinovaný pohon. Elektromotor dodá výkon, spalovák účinnost a životnost.
Tak se jim do toho nepleť
Hlavní důvody.
---
1. Motor není navržen na maximální výkon, ale na účinnost
Toyota u hybridů používá tzv. Atkinsonův cyklus místo běžného Ottova cyklu.
Atkinsonův cyklus má delší exanzní zdvih než kompresní, což snižuje ztráty a zvyšuje tepelnou účinnost (i přes 40%, ale zároveň snižuje měrný výkon motoru.
Proto může mít např. 2.0 hybrid jen kolem 110–120 k benzínového výkonu, i když by běžný 2.0 atmosfér měl přes 150 k.
---
2. Elektrický motor doplňuje chybějící výkon
Toyota ladí spalovací motor hlavně na úspornost a plynulost, zatímco elektromotor poskytuje okamžitý točivý moment při rozjezdu a akceleraci.
Výsledkem je, že pocitově má auto dost síly při běžné jízdě, i když samotný benzínový motor působí slabě.
---
3. Hybridní převodovka (e-CVT) umožňuje držet motor v optimálních otáčkách
Systém může při potřebě výkonu rychle vytočit motor na účinné otáčky, zatímco elektromotor vykrývá zbytek.
Proto není potřeba silnější spalovací motor – zbytečně by to zvýšilo spotřebu a cenu.
---
4. Menší tepelná a mechanická zátěž
Hybridní motory bývají konstrukčně odlehčené, s menším zatížením pístů a ventilů.
Díky tomu vydrží dlouho i při častém zapínání/vypínání, což je v hybridu běžné.Ve zkratce: Toyota dává do hybridů „slabší“ motory proto, že jejich úlohou není táhnout auto samy, ale být vysoce účinným zdrojem energie pro kombinovaný pohon. Elektromotor dodá výkon, spalovák účinnost a životnost.
Tak se jim do toho nepleť