Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První jízda s novou Toyotou Corolla Cross: Konečně nepřehlédnutelná! A za zajímavou cenu

26 komentářů

Ginger Kyriakos
@Othello 190 x 5200 je 98 tis W, neboli 98 kW.....
Avatar - speedfred
speedfred
@lamal Tvoj názor. Hádať sa nebudem.
Ateca je krásavec oproti tomuto.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
@Pavel Blažej já bych to uznal ☝
Avatar - speedfred
speedfred
Ako spievajú Horkýže Slíže : škaredá ako zubatá s kosou.
Avatar - lamal
lamal
Stale je draha, inac fajn, vyspele a kvalitne auto.
Th0r
@Othello U hybridů Toyoty (např. Prius, Corolla Hybrid, RAV4 Hybrid) to není nedostatek výkonu v klasickém smyslu, ale spíš záměrná konstrukční volba, která vychází z toho, jak hybridní systém funguje.
Hlavní důvody.
---
1. Motor není navržen na maximální výkon, ale na účinnost
Toyota u hybridů používá tzv. Atkinsonův cyklus místo běžného Ottova cyklu.
Atkinsonův cyklus má delší exanzní zdvih než kompresní, což snižuje ztráty a zvyšuje tepelnou účinnost (i přes 40%, ale zároveň snižuje měrný výkon motoru.
Proto může mít např. 2.0 hybrid jen kolem 110–120 k benzínového výkonu, i když by běžný 2.0 atmosfér měl přes 150 k.
---
2. Elektrický motor doplňuje chybějící výkon
Toyota ladí spalovací motor hlavně na úspornost a plynulost, zatímco elektromotor poskytuje okamžitý točivý moment při rozjezdu a akceleraci.
Výsledkem je, že pocitově má auto dost síly při běžné jízdě, i když samotný benzínový motor působí slabě.
---
3. Hybridní převodovka (e-CVT) umožňuje držet motor v optimálních otáčkách
Systém může při potřebě výkonu rychle vytočit motor na účinné otáčky, zatímco elektromotor vykrývá zbytek.
Proto není potřeba silnější spalovací motor – zbytečně by to zvýšilo spotřebu a cenu.
---
4. Menší tepelná a mechanická zátěž
Hybridní motory bývají konstrukčně odlehčené, s menším zatížením pístů a ventilů.
Díky tomu vydrží dlouho i při častém zapínání/vypínání, což je v hybridu běžné.Ve zkratce: Toyota dává do hybridů „slabší“ motory proto, že jejich úlohou není táhnout auto samy, ale být vysoce účinným zdrojem energie pro kombinovaný pohon. Elektromotor dodá výkon, spalovák účinnost a životnost.
Tak se jim do toho nepleť
traveldrive
@lamal Na druhú stranu, ktorá Toyota je lacná? Voči európskej konkurencii stála viac snáď vždy...
Pavel Blažej
@rohYpnol Podívej se na obrázek 34 rozumbrado 😊
ptr078
@rohYpnol To bolo prve co som si vsimol, ked som ju videl prvy krat na zivo. Ako taha vyfuk po zemi. Pri aute so zvysenym podvozkom je to riadny pruser
Avatar - praptak
praptak
@lamal Každý máme asi jiný zrak. 🙂
Avatar - lamal
lamal
@speedfred
Nahodou vypada dobre, lepsie ako Karoq, Ateca ked sa bavime o konkurencii... moj nazor : -)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vudy když potkám Corollu Cross tak se uleknu že tomu upadl výfuk 🤣🤣🤣

Jo, spolehlivost, HSD, to možná umí. Ale Dát na auto výfuk je pro ně nadlidský výkon 😆
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Th0r 198 Nm při 5200 otáčkách je kravina při tomto výkonu. 142 a 190 Nm je moc velký rozdíl
Avatar - detizeme
detizeme
Kdo psal ten nadpis?
Tak buď to napíšu jako "První jízda: Nová Toyota Corolla Cross je nepřehlédnutelná!"
A nebo to napíšu jako "První jízda s novou Toyotou Corollou Cross: Konečně nepřehlédnutelná!"

Nemám ve zvyku moralizovat, ale když někdo nezvládá skloňování podstatných jmen, neměl by se živit novinařinou.
Daniel Je
Předražené SUV, a škoda, že je to jen s automatem, Japonci si zřejmě odvykli řazení s manuálem.🤦
Avatar - lamal
lamal
@Jiri Lon
Civic za 750tis nikdy nekupis, corollu bez problemov
Avatar - Ham.
Ham.
@Ginger Kyriakos Odkdy se počítá výkon jako prostý součin otáček a toč. momentu?
Jiri Lon
@traveldrive řešil jsem nové auto a byl se podívat jak na Corollu, tak Civic a cena podobná.
traveldrive
@lamal Áno, za cenu Corolly kúpiš u Hondy maximálne Jazz...
Avatar - lamal
lamal
@traveldrive
Ano, no Honda je este iny level. Toyota da vzdy akciovy cennik a ten je tam permanentne a kupis podla cenoveho zrovnania od predajcov... teda aspon kazdy min.fin. gramotny clovek takto nakupuje. Vo vysledku sa potom da Toyota kupit za peniaze ako konkurencia.
Avatar - lamal
lamal
@speedfred
Hadat sa o dizajne ani nejde, kazdemu sa daco ine paci. Ako som pisal Praptakovi, nie je to auto vyslovene pekne, ale dizajnovo uspokojive, patriace pod aktualny dizajnovy jazyk Toyoty.... Ateca je stara, opozerana, vidiet to na nej uplne vsade,,, Leon 3g.
Avatar - lamal
lamal
@praptak
to je snad bezne pri estetike a dizajne... mne nepride vylozene pekne, ale bol by som spokojny s nicim ma dizajnovo nestve a nieco si na nej najdem... co viac od SUV ?
_Teddy_
@Ginger Kyriakos
190Nm @ 5200rpm = 103.45kW, takze nieco tu nesedi...
Othello
@Th0r
A máš i odpověď na mou připomínku?
Othello
@KANKUNEN
Ano přesně takhle jsem to myslel
Othello
Nechci se klukům šikmookým plést do řemesla ale parametry dvoulitru 98 kW a 190Nm/5200 ot. nejsou reálné, tyhle hodnoty se vzájemně vylučují
A krouťák 142 Nm u osmnáctistovky taky není kdovíco