Novinky
První jízda s novou Toyotou Corolla Cross: Konečně nepřehlédnutelná! A za zajímavou cenu
26 komentářů
Vudy když potkám Corollu Cross tak se uleknu že tomu upadl výfuk 🤣🤣🤣
Jo, spolehlivost, HSD, to možná umí. Ale Dát na auto výfuk je pro ně nadlidský výkon 😆
Jo, spolehlivost, HSD, to možná umí. Ale Dát na auto výfuk je pro ně nadlidský výkon 😆
Ako spievajú Horkýže Slíže : škaredá ako zubatá s kosou.
@speedfred
Nahodou vypada dobre, lepsie ako Karoq, Ateca ked sa bavime o konkurencii... moj nazor : -)
Nahodou vypada dobre, lepsie ako Karoq, Ateca ked sa bavime o konkurencii... moj nazor : -)
@lamal Tvoj názor. Hádať sa nebudem.
Ateca je krásavec oproti tomuto.
Ateca je krásavec oproti tomuto.
Stale je draha, inac fajn, vyspele a kvalitne auto.
@lamal Na druhú stranu, ktorá Toyota je lacná? Voči európskej konkurencii stála viac snáď vždy...
@traveldrive
Ano, no Honda je este iny level. Toyota da vzdy akciovy cennik a ten je tam permanentne a kupis podla cenoveho zrovnania od predajcov... teda aspon kazdy min.fin. gramotny clovek takto nakupuje. Vo vysledku sa potom da Toyota kupit za peniaze ako konkurencia.
Ano, no Honda je este iny level. Toyota da vzdy akciovy cennik a ten je tam permanentne a kupis podla cenoveho zrovnania od predajcov... teda aspon kazdy min.fin. gramotny clovek takto nakupuje. Vo vysledku sa potom da Toyota kupit za peniaze ako konkurencia.
Předražené SUV, a škoda, že je to jen s automatem, Japonci si zřejmě odvykli řazení s manuálem.🤦
Kdo psal ten nadpis?
Tak buď to napíšu jako "První jízda: Nová Toyota Corolla Cross je nepřehlédnutelná!"
A nebo to napíšu jako "První jízda s novou Toyotou Corollou Cross: Konečně nepřehlédnutelná!"
Nemám ve zvyku moralizovat, ale když někdo nezvládá skloňování podstatných jmen, neměl by se živit novinařinou.
Tak buď to napíšu jako "První jízda: Nová Toyota Corolla Cross je nepřehlédnutelná!"
A nebo to napíšu jako "První jízda s novou Toyotou Corollou Cross: Konečně nepřehlédnutelná!"
Nemám ve zvyku moralizovat, ale když někdo nezvládá skloňování podstatných jmen, neměl by se živit novinařinou.
A krouťák 142 Nm u osmnáctistovky taky není kdovíco
Hlavní důvody.
---
1. Motor není navržen na maximální výkon, ale na účinnost
Toyota u hybridů používá tzv. Atkinsonův cyklus místo běžného Ottova cyklu.
Atkinsonův cyklus má delší exanzní zdvih než kompresní, což snižuje ztráty a zvyšuje tepelnou účinnost (i přes 40%, ale zároveň snižuje měrný výkon motoru.
Proto může mít např. 2.0 hybrid jen kolem 110–120 k benzínového výkonu, i když by běžný 2.0 atmosfér měl přes 150 k.
---
2. Elektrický motor doplňuje chybějící výkon
Toyota ladí spalovací motor hlavně na úspornost a plynulost, zatímco elektromotor poskytuje okamžitý točivý moment při rozjezdu a akceleraci.
Výsledkem je, že pocitově má auto dost síly při běžné jízdě, i když samotný benzínový motor působí slabě.
---
3. Hybridní převodovka (e-CVT) umožňuje držet motor v optimálních otáčkách
Systém může při potřebě výkonu rychle vytočit motor na účinné otáčky, zatímco elektromotor vykrývá zbytek.
Proto není potřeba silnější spalovací motor – zbytečně by to zvýšilo spotřebu a cenu.
---
4. Menší tepelná a mechanická zátěž
Hybridní motory bývají konstrukčně odlehčené, s menším zatížením pístů a ventilů.
Díky tomu vydrží dlouho i při častém zapínání/vypínání, což je v hybridu běžné.Ve zkratce: Toyota dává do hybridů „slabší“ motory proto, že jejich úlohou není táhnout auto samy, ale být vysoce účinným zdrojem energie pro kombinovaný pohon. Elektromotor dodá výkon, spalovák účinnost a životnost.
Tak se jim do toho nepleť
Ano přesně takhle jsem to myslel
A máš i odpověď na mou připomínku?
190Nm @ 5200rpm = 103.45kW, takze nieco tu nesedi...