Testy
Tonito Debelito
12
hele kamo starej dobrej srot co se tvari jak klenot
Za mě super. Cena by mohla jít ještě niz, ale v dnešní době je i tahle cena dobrá. Dostačující úsporný motor, výbava taky dobrá. Slušné Auto za přijatelný peníze.
Nevim no... vypínání asitentů na pět kliků, klima kde mačkání těch nastavovacích ploch nereaguje vždy (moje aktuální zkušenost na jenom VW z půjčovny), potahy ve kterých se potím (viz test) a cukavé rozjezdy na křižovatkách.
To jsou všechno věci které bych nechtěl tolerovat ani u auta za 400 tisíc, natož za 600....
A mimochodem mě připadá fakt jako bizár tak manuální ruční brzda 😄
To jsou všechno věci které bych nechtěl tolerovat ani u auta za 400 tisíc, natož za 600....
A mimochodem mě připadá fakt jako bizár tak manuální ruční brzda 😄
@Mr.Murphy Odborníci ti tu vysvetlia, že mechanická ručka je výhoda vôbec nevadí, že to vyzerá ako v Pole z 1997.
@Mr.Murphy Každému připadá jako bizár něco jiného, mně např. elektronická parkovací brzda, působí to jak v nějakém elektromobilu. 😀
@Mr.Murphy já jen přemýšlím, kde se to cukání projevuje 😋 Mám doma dvě 1.5TSI, jedno s manuálem - to necuká při rozjezdech vůbec a jedno s DSG - to cuká jen při couvání do kopce (ale to už je po výměně mechatroniky) … Hmmm 🤔 Obě mají elektromechanickou ručku a problém s ní není…
@Mr.Murphy Naopak, ručka je jednoznačnou výhodou! Škoda jen toho prokletého DSG... 😞
@Mr.Murphy Asistenty vypneš hned, to že někdo neumí ovládat auto je druhá věc. Dotyková klima funguje parádně a nikdy nebyl problém ani s rukavicemi. Blbý potah je blbý potah, ale dá se koupit jiná verze a rozjezdy jsou normální a naprosto hladké. Ruční brzda je tu kvůli starší koncepci, ale ničemu nevadí a jsou lidé, kteří ji ocení.
Auto má jiný problém, je tvrdý jako trakař a poskakuje po cestě.
Auto má jiný problém, je tvrdý jako trakař a poskakuje po cestě.
Bohužel auto s úplně dementním tvarem karosérie... Hrozná módní zhovadilost. A je jedno, u jaké značky. Vždy to vypadá naprosto (tragy)komicky.
Podobny T cross je za mna lepsou volbou ako taigo ... aj praktickejsou aj ked ( aspon u nas v SR ) kusok aj drahsou ako taigo ... inak samozrejme auto ako take je osvedcena klasika... s 1,5tsi....
v tomto segmente stale to ma vw velmi dobre pokryte ( uvidime dokedy ) ... a ma v nom aj uspech... a hoc zrovna taigo it's not my cup of tea ... stejne sa nedivim ze sa mu dari aj u nas.... ( ono po skoncenu Up aj odlifrovani vyroby pola do juznej afriky defakto je dnes najdostupnejsim vw na nasom trhu .... )
v tomto segmente stale to ma vw velmi dobre pokryte ( uvidime dokedy ) ... a ma v nom aj uspech... a hoc zrovna taigo it's not my cup of tea ... stejne sa nedivim ze sa mu dari aj u nas.... ( ono po skoncenu Up aj odlifrovani vyroby pola do juznej afriky defakto je dnes najdostupnejsim vw na nasom trhu .... )
@3_diamanty Však je Taigo v Česku ve výbavě People skoro o 50 tisíc Kč levnější než T-Cross. Mimochodem ani T-Cross nemá madla nade dveřmi, což není dobré, vzhledem k tomu, komu jsou tato auta směřována.
@3_diamanty T-Cross je kratší auto s menším kufrem (rozvor náprav je stejný) a hůř odladěným podvozkem. Já tedy jezdil jen s verzí před modernizací, ale jak zjistil kolega v loňském testu, ani po modernizaci to není o tolik lepší a např. s 18" koly (stejný rozměr jako na mnou testovaném taigu) si T-Cross neumí poradit: auto.cz/…palovakem-152358?…
@Marek Bednář
T cross je vyssi a pride mi vzdusnejsi v kabine... obzvlast pri pohlade zozadu posobi taigo hodne uzko ... mozno je to len dojem ...
Taigo je fajn povedzme ako zaklad ... uz s 1,5 tsi a v cene okolo 25litrov by som celkom jasne uz vacsiu scalu ...
T cross je vyssi a pride mi vzdusnejsi v kabine... obzvlast pri pohlade zozadu posobi taigo hodne uzko ... mozno je to len dojem ...
Taigo je fajn povedzme ako zaklad ... uz s 1,5 tsi a v cene okolo 25litrov by som celkom jasne uz vacsiu scalu ...
@Marek Bednář To bych nechtěl zažít, protože Taigo je na 18" totální kostitřas. Ve městě to je za trest. Na hladký silnici je to samozřejmě v pohodě.
@Mokrous trochu pomůže snížit tlak v gumách oproti předepsanému třeba o O,2 baru, ale samozřejmě je nejlepší koupit o palec menší kola.
@Marek Bednář V edici Love, která jediná připadala v úvahu, ale ta už je pryč a měli jste o ní psát dřív, byla jen 18" kola. Dealera jsem prosil o tlak 2,2-2,3 BAR max. No, nechal tam 2,5 a tak jsme se zase rozloučili...
Rezolutně tedy nesouhlasím z formulací z článku, že podvozek je příjemně naladěný. Není. Nic horšího jsem už dlouho nejel. Naposledy jen P3008.
Rezolutně tedy nesouhlasím z formulací z článku, že podvozek je příjemně naladěný. Není. Nic horšího jsem už dlouho nejel. Naposledy jen P3008.
Super vybavene auto s výkonným motorem za 13 průměrných platu….
Ale stale se najde dost lidi co krici jak se mame strasne spatne😞
Jasne, problemu je spousta, ale asi jen malo chvilek v historii bylo lepších.
Ale stale se najde dost lidi co krici jak se mame strasne spatne😞
Jasne, problemu je spousta, ale asi jen malo chvilek v historii bylo lepších.
Teď to nejdůležitější, co vlastně redaktor vůbec nenapsal🙂: Taigo nemá možnost mít vyhřívaný volant, který má i Dacia ve svých modelech za malý příplatek.. A to je ostuda. Pak bych rád dodal, že v Golfu 8 fl 1.5 tsi 85kw, žádná prodleva při akceleraci není, naopak auto reaguje na plyn rychleji, než třeba Rapid 1.2 tsi, spotřebu mám 5.2l dlouhodobou..
@bobHTP nezlobte se, myslím, že jsou v autě mnohem důležitější věci, než vyhřívaný volant.
S jakou převodovkou máte toho golfa?
S jakou převodovkou máte toho golfa?
@Marek Bednář P. Bednář, pro mě je třeba vyhř. volant důležitější než vyhř. sedačky. Pozadí se v zimě zahřeje tak nějak samo, ale mít zmrzlé prsty při řízení je hodně nepříjemné. Pro mě je to jednoznačně stopka při vybírání auta.
@Rosta Jež 100 lidí, 100 chutí. Já to mám a skoro nikdy nepoužívám. Občas, když holýma rukama sundávám sníh a pak mi fakt zmrznou si to zapnu, ale přežil bych i bez toho. Asi máš špatný cévy a prokrvení končetin.
@Mokrous Nie, proste mu vyhovuje niečo, čo ty ani nedokážeš oceniť... 😁
@Mokrous Může být. Je mi 50 a v mrazu mi prsty zkrátka už víc mrznou a tak je (ne)cítím. Sportuju, obecně zima mi nevadí, mám rád zimní sporty včetně sjezd. lyžování. Ale zkrátka auto bez vyhř. volantu bych už opravdu nechtěl. Myslel jsem si, že už je to při určitém stupni výbavy samozřejmost.
@Marek Bednář bydlím v Beskydech, párkrát v zimě vymrznete na pojížďkách a Taigo prodáte 😉 Mám manuál, nechtěl jsem hořlavou nmc lion baterii pod zadkem spolujezdce, nic proti mildhybridum obecně..
@bobHTP
Vieme ze taigo sa vyraba v brazilii ( tam vyhrievany volant fakt netreba skor mozno nejaky pytel do kufra by sa bodol na nejaku anakondu hehe ... no ale dost bolo srandy ) a tym padom niektore vybavove prvky zrejme neponuka na rozdiel od vw vyrobenych v europe ale vyhrievany volant je za mna asi to posledne co potrebujem v aute... to este asi aj ten tempomat ( ktory som na mojom pole za tych 8,5 roka "az" 2 krat pouzil ) mi pride ako dolezitejsi... ( a to celu zimu jazdim rano v mrazoch o 5.30 do prace a prsty mam stale kupodivu cele ) ... takze to je tak... niekto musi mat sibr aj cez mrtvoly .. iny zase vyhrievany volant... inak auto je k nicomu vsak ano.... logiku takychto zakaznikov som rad ze nastastie neriesim... ale byt predajca aut tak by ma asi porazilo riesit taketo veci.... ostuda je skor to ako nenapadne sa pola vo vw zbavili ... na druhej strane sa
tym len a len posilni pozicia fabie v eu co mna ako fandu skody v podstate aj tesi ( uvidime co este bude s ibizou )
Vieme ze taigo sa vyraba v brazilii ( tam vyhrievany volant fakt netreba skor mozno nejaky pytel do kufra by sa bodol na nejaku anakondu hehe ... no ale dost bolo srandy ) a tym padom niektore vybavove prvky zrejme neponuka na rozdiel od vw vyrobenych v europe ale vyhrievany volant je za mna asi to posledne co potrebujem v aute... to este asi aj ten tempomat ( ktory som na mojom pole za tych 8,5 roka "az" 2 krat pouzil ) mi pride ako dolezitejsi... ( a to celu zimu jazdim rano v mrazoch o 5.30 do prace a prsty mam stale kupodivu cele ) ... takze to je tak... niekto musi mat sibr aj cez mrtvoly .. iny zase vyhrievany volant... inak auto je k nicomu vsak ano.... logiku takychto zakaznikov som rad ze nastastie neriesim... ale byt predajca aut tak by ma asi porazilo riesit taketo veci.... ostuda je skor to ako nenapadne sa pola vo vw zbavili ... na druhej strane sa
tym len a len posilni pozicia fabie v eu co mna ako fandu skody v podstate aj tesi ( uvidime co este bude s ibizou )
@3_diamanty Nevieme! Vyrábí se ve Španělsku!
@Mokrous
Skor som asi mal napisat ze uvidime co bude s celym seatom... ibiza je uz len spicka ladovca... a zrovna ked sa seat pozviechal po dlhych rokoch ( ako vecne problemove "dieta" koncernu ) a zacal byt ziskovy a mal buducnost aj coraz zaujimavejsie modely tak zrovna vtedy mu pod nohy hodili cupru ... a zacali mu aj "pristrihovat kridla" ... odchod tarraca ktory bol vazne fesny prisiel akoby fakt necakane... ale tak mi zakaznici nevidime co sa tu a tam v koncerne deje ... no ale to uz je na dalsie polemizovanie... obavam sa ze za par rokov to rozlozenie sil jednotlivych znaciek v eu uz bude uplne ine ako dnes.... a uz bez seatu ci fordu a este mozno bez par dalsich ach jaj.... co uz
Skor som asi mal napisat ze uvidime co bude s celym seatom... ibiza je uz len spicka ladovca... a zrovna ked sa seat pozviechal po dlhych rokoch ( ako vecne problemove "dieta" koncernu ) a zacal byt ziskovy a mal buducnost aj coraz zaujimavejsie modely tak zrovna vtedy mu pod nohy hodili cupru ... a zacali mu aj "pristrihovat kridla" ... odchod tarraca ktory bol vazne fesny prisiel akoby fakt necakane... ale tak mi zakaznici nevidime co sa tu a tam v koncerne deje ... no ale to uz je na dalsie polemizovanie... obavam sa ze za par rokov to rozlozenie sil jednotlivych znaciek v eu uz bude uplne ine ako dnes.... a uz bez seatu ci fordu a este mozno bez par dalsich ach jaj.... co uz
Pokud se bude prodávat i s motorem TDI 2.0, tak ano!
Lempl Klaun
@Ada je zase tady V Highlajnu. 🤡
Kvoli takymto oslavnym testom redaktorov som si jedno Taigo kupil. Realita? Uplne ina. Po roku predane. Skvele plasty? Skoro cely interier vrzgal. Lista, ktora ohranicovala oba displeje tak vrzala, ze sa posuvala o 1cm von a dnu. Plasty na dverach tvrde ako kamen a lahko poskrabatelne. Jedine pozitivum, ze v skrinke spolujazdca bolo par milych detailov na odlozenie minci a kariet. Podvozok. Auto sme mali na 16 palcovych diskoch hlavne kvoli komfortu. Realita? Odskakovanie a buchotanie hlavne od zadnej napravy. Niekdy od priecnych nerovnosti az tak, ze som citil az dezen pneumatiky s buchotom az v karoserii. Odhlucnenie? Pri 120km/h a pri fukajucom vetre bolo pocut sum vetra, ako keby fukalo az do interieru. Prevodovka DSG? Musel som jazdit stale na sporte, pretoze tak strasne podtacalo motor, ze dunelo cele auto a plynovy a brzdovy pedal. Vyhoda motoru bola jeho kultivovanost, suhlasim, ze je to velmi tichy motor. Svetlami Vas auto potesilo? A cim? Stretavacie svetla svietia velmi slabo. Naproti tomu matrix funkcia ma uplne ine svetelne lumeny a svetlo je jasnejsie a bielejsie. Cize ked som jazdil s automatickymi dialkovymi, tak som videl pred sebou "vejar" zhasinajucich a svietiacich svetiel a k tomu slabe stretavacie svetla. Vam to nevadilo? Nemali ste pocit, ze mate dve rozdielne svietiace svetla v aute? Naozaj by malo takto vyzerat svietenie auta? Si robte srandu z niekoho ineho...
Ak robim takyto oslavny test, bolo by vhod napisat, ze oslavne ody pisem len pre auta v ramci svojej kategorie, pripadne spomenut ake auta bral do uvahy. Test ma sluzit kupujucemu k vybere auta. Po precitani takehoto testu mam pocit, ze to auto jazdi ako Mercedes a pritom to tak vobec nie je.
Dakujem!!!!
Ak robim takyto oslavny test, bolo by vhod napisat, ze oslavne ody pisem len pre auta v ramci svojej kategorie, pripadne spomenut ake auta bral do uvahy. Test ma sluzit kupujucemu k vybere auta. Po precitani takehoto testu mam pocit, ze to auto jazdi ako Mercedes a pritom to tak vobec nie je.
Dakujem!!!!
@doktorbartollo a tak v kontexte auta za 600 000kc by som to nevidel tak zle. Holt Lexus stojí 2x toľko.
DSG je samozrejme kompromis - dobre že je to z testu jasné. Ešte by som chápal to tolerovať u Taiga za 600k (aj keď asi by som radšej vzal manuál) ale Superb som kvôli tomu ani nešiel vyskúšať. Úplne mi stačilo to Vaculikovo video, kde na diaľnici ukazuje že po stlačení plynu sa čaká 2 sekundy kým sa auto pohne
DSG je samozrejme kompromis - dobre že je to z testu jasné. Ešte by som chápal to tolerovať u Taiga za 600k (aj keď asi by som radšej vzal manuál) ale Superb som kvôli tomu ani nešiel vyskúšať. Úplne mi stačilo to Vaculikovo video, kde na diaľnici ukazuje že po stlačení plynu sa čaká 2 sekundy kým sa auto pohne
@doktorbartollo
Mas úplnú pravdu.
Presne takto sa však prejavujú všetky auta VAG postavené na MQB A0.
Všetky vrzgaju, tlmenie otrasne a svetla vrátane príplatkových svietia úplne na prd.
Mas úplnú pravdu.
Presne takto sa však prejavujú všetky auta VAG postavené na MQB A0.
Všetky vrzgaju, tlmenie otrasne a svetla vrátane príplatkových svietia úplne na prd.
@doktorbartollo nebudu polemizovat se zkušenostmi s konkrétním kusem, "můj" tyhle problémy neměl, takže jen k těm světlům - mám srovnání, často jezdím ve tmě a tyhle matrixy jsou na poměry třídy dobré. Kužel potkávacích světel je jen třeba přizvednout nahoru, není příliš slabý. Ovšem, samozřejmě, na poměry třídy - když to budete srovnávat s Porsche Cayenne nebo posledním Opelem Insignia, samozřejmě se taigo nechytá. Ale taky naopak - svezte se s nějakým hyundaiem, klidně i 2× dražším než tohle taigo, a uvidíte, jak vypadají mizerná světla.
@Marek Bednář dakujem za odpoved. Ak by ste o svetlach takto napisali do Vasej recenzie, moj komentar na recenziu by nebol. Mne ide iba o to, ze pri testoch by sa malo viac konkretizovat akym klucom sa porovnava auto, aby zakaznik vedel, co ma ocakavat. Viem, ze osobna skusenost a jazda je najlepsia skusenost pre kupujuceho, ale aj tak - potom ma clovek pocit, ze redaktori zavadzaju pri testoch.
Ja nehovorim, ze Taigo je zle auto. Ale z Vasich pisanych slov pre mna vychadza, ze je lepsie, ake je v skutocnosti. Moje bolo rok vyroby 2024, takze nemyslim, ze sa toho vela zmenilo v technike na rok 2025 (ak neratam prechod 1.0 tsi na evo2 a pridanie povinnych asistentov). Ohladom matrixov. Je super, ze VW dodava matrixy do tejto triedy aut. Vyrezavaju auta dobre, na funkcnosti mi nic nevadilo. Vadilo mi to nehomogenne svetlo, kde stretavacky maju inu farbu ako dialkove. Mne to velmi vadilo. Fotky mam na moje.auto.cz. pekny den
Ja nehovorim, ze Taigo je zle auto. Ale z Vasich pisanych slov pre mna vychadza, ze je lepsie, ake je v skutocnosti. Moje bolo rok vyroby 2024, takze nemyslim, ze sa toho vela zmenilo v technike na rok 2025 (ak neratam prechod 1.0 tsi na evo2 a pridanie povinnych asistentov). Ohladom matrixov. Je super, ze VW dodava matrixy do tejto triedy aut. Vyrezavaju auta dobre, na funkcnosti mi nic nevadilo. Vadilo mi to nehomogenne svetlo, kde stretavacky maju inu farbu ako dialkove. Mne to velmi vadilo. Fotky mam na moje.auto.cz. pekny den
@Marek Bednář inak aj v Passate B8 svietili "stredné" svetlá katastrofálne pod auto. V servise mi povedali, že je to tak správne...
Zaujímavé hodnotenie.
4 hviezdy..
Takže😒br /> - adaptívny tempomat nefunguje,
- ručná brzda mechanická,
- nosnosť 400 Kil,
- mala nádrž
- auto pri rozjazde poskakuje
Navyše ide o technologicky pravek.
A 4 ! hviezdy????
4 hviezdy..
Takže😒br /> - adaptívny tempomat nefunguje,
- ručná brzda mechanická,
- nosnosť 400 Kil,
- mala nádrž
- auto pri rozjazde poskakuje
Navyše ide o technologicky pravek.
A 4 ! hviezdy????
@Meky
- kde jsem napsal, že adaptivní tempomat nefunguje? má jednu specifickou vlastnost, která je sice divná, ale jinak funguje zcela standardně, sám zpomaluje a zrychluje, sám zastaví, sám se rozjede (poté, co po rozjetí auta vpředu pustíte tu brzdu)
- proč přesně je mechanická ruční brzda problém?
- nádrž o objemu 40 l je dnes u aut této velikosti normální a se spotřebou 6,2 l/100 km lze ujet hravě 500 km na jedno natankování ještě s rezervou
- neposkakuje (nebo každý chápeme význam slova "poskakovat" jinak), myslím že jsem to dostatečně vysvětlil v textu, jak to funguje a proč je to špatně
- technologický pravěk je právě dobře, uvědomte si, jakým směrem se dnes auta vyvíjejí
- kde jsem napsal, že adaptivní tempomat nefunguje? má jednu specifickou vlastnost, která je sice divná, ale jinak funguje zcela standardně, sám zpomaluje a zrychluje, sám zastaví, sám se rozjede (poté, co po rozjetí auta vpředu pustíte tu brzdu)
- proč přesně je mechanická ruční brzda problém?
- nádrž o objemu 40 l je dnes u aut této velikosti normální a se spotřebou 6,2 l/100 km lze ujet hravě 500 km na jedno natankování ještě s rezervou
- neposkakuje (nebo každý chápeme význam slova "poskakovat" jinak), myslím že jsem to dostatečně vysvětlil v textu, jak to funguje a proč je to špatně
- technologický pravěk je právě dobře, uvědomte si, jakým směrem se dnes auta vyvíjejí
@Marek Bednář a ten tempomat sa tak správa iba v Taigu, alebo v celom koncerne?
@Rasto v celém koncernu rozhodně ne, je to spíš výjimka, ale taigo určitě není jediné auto, v němž jsem to zažil. Naposledy jsem to potkal před pár lety, ale jaké to bylo auto, to si jistý nejsem, mám dojem, že karoq, ale ruku do ohně bych za to nedal. Teď jezdím Cuprou Ateca a tam to nedělá, tam po zastavení za autem před sebou sám drží pár sekund "pohotovost", při které se sám rozjede po rozjetí auta vpředu, pak tahle hláška zhasne a po rozjetí auta vpředu je třeba lehce sešlápnout plyn, aby se adaptivní tempomat obnovil a normálně rozjel. Ale při stání stojí zcela sám, bez potřeby držet brzdový pedál.
@Marek Bednář
Adaptívny tempomat logicky ma fungovať tak, že auto zastaví a aj rozbehne.
Ak mám šliapať na brzdu, nepotrebujem adaptívny tempomat.
Mechanická brzda je s automatom nezmysel.
Po zastavení sa má auto zabrzdiť samo.
Napísať, že stačí ručnú brzdu nepoužívať?? V ktorej autoškole to učia?
Rany od podvozka sa ozývajú vo všetkých autách na tejto platforme - je to dlhodobý problém.
Toto je v princípe Arona alebo Polo. Auto z roku 2011.
15 rokov stará technológia.
Je to presne to isté akoby v roku 2008 sa predávala prvá Felicia!!
Absurdné?
Áno.
Ale VAG skutočne predáva technologicky zaostalé autá!
Prečo to tajiť?
Adaptívny tempomat logicky ma fungovať tak, že auto zastaví a aj rozbehne.
Ak mám šliapať na brzdu, nepotrebujem adaptívny tempomat.
Mechanická brzda je s automatom nezmysel.
Po zastavení sa má auto zabrzdiť samo.
Napísať, že stačí ručnú brzdu nepoužívať?? V ktorej autoškole to učia?
Rany od podvozka sa ozývajú vo všetkých autách na tejto platforme - je to dlhodobý problém.
Toto je v princípe Arona alebo Polo. Auto z roku 2011.
15 rokov stará technológia.
Je to presne to isté akoby v roku 2008 sa predávala prvá Felicia!!
Absurdné?
Áno.
Ale VAG skutočne predáva technologicky zaostalé autá!
Prečo to tajiť?
Zcela stejně se chová DSG u mého Yeti 1,4 TSI 110 kW 4x4. Asi jediná věc, která mně u něj vadí.
Ta "divnofunkce" adaptivního tempomatu snad souvisí s ruční mechanickou brzdou + DSG, ne? Ve větších VAG vozech s elektronickou brzdou a funkcí AutoHold se toto snad neděje, ne?
Já sice svůj Travel assist High moc nevyužívám, ale když jsem to zkoušel v kolonách v Brně, tak normálně funguje sám. A to tak promakaně, že S&S zdechne, auto drží AH a jakmile se auto přede mnou pohne, tak motor naskakuje a je připraven vyrazit. Plus jsou tam nějaké časové mantinely, kde při krátkém stání auto samo pokračuje a při delším je potřeba mu dát impuls. A možnosti jsou minimálně 3. Buď cvrnknout o plyn, nebo resume na volantu, nebo stačí vlastně dát ruce na volant. Ten je kapacitní a když při stání z něj sundám ruce, tak čeká až ho zase chytím a dokonce k tomu myslím vyzývá na displayi. A tak jakmile se auto přede mnou pohne, motor naskočí, já dám ruce na volant, tak auto samo jede dál. Lepší systém jsem nezažil, ale stejně ho nezapínám a řídím si sám. Já prostě nemám rád, když to za mě řeší pičítač. Dokud můžu, budu řídit sám.
Já sice svůj Travel assist High moc nevyužívám, ale když jsem to zkoušel v kolonách v Brně, tak normálně funguje sám. A to tak promakaně, že S&S zdechne, auto drží AH a jakmile se auto přede mnou pohne, tak motor naskakuje a je připraven vyrazit. Plus jsou tam nějaké časové mantinely, kde při krátkém stání auto samo pokračuje a při delším je potřeba mu dát impuls. A možnosti jsou minimálně 3. Buď cvrnknout o plyn, nebo resume na volantu, nebo stačí vlastně dát ruce na volant. Ten je kapacitní a když při stání z něj sundám ruce, tak čeká až ho zase chytím a dokonce k tomu myslím vyzývá na displayi. A tak jakmile se auto přede mnou pohne, motor naskočí, já dám ruce na volant, tak auto samo jede dál. Lepší systém jsem nezažil, ale stejně ho nezapínám a řídím si sám. Já prostě nemám rád, když to za mě řeší pičítač. Dokud můžu, budu řídit sám.