Novinky
Čoskoro aj u nás. Green deal + šialené nápady Eurokomisie sa o to postarajú.
Akurát dnes som čítal článok, že chcú zaviesť STK každý rok pre autá nad 10 rokov a cena STK vraj môže stáť ešte viac pretože budú vyžadovať ďalšie veci na kontrolu. Keď necháte bláznom aby riadili blázinec tak to takto dopadne.
Akurát dnes som čítal článok, že chcú zaviesť STK každý rok pre autá nad 10 rokov a cena STK vraj môže stáť ešte viac pretože budú vyžadovať ďalšie veci na kontrolu. Keď necháte bláznom aby riadili blázinec tak to takto dopadne.
@homernaj
Proč věk? Neměl by být hlavním kritériem technický stav auta?
Měl jsem starší auto r.v. 2005 s motorem vyráběným v Mexiku primárně pro emisně náročný americký trh. Mělo dva třícestné katalyzátory a systém sekundárního vzduchu. V EU, ačkoliv povinná tehdy byla Euro 3, byl s předstihem homologován pro budoucí Euro 4, kterou splnil s prstem v nose. Pak jsem si koupil nové auto, kde už byl motor vyráběný v Evropě optimalizovaný pro trh EU. Měl už jen jeden katalyzátor a systém sekundárního vzduchu neměl. Ale na Euro 6, které se od Euro 4 víceméně nelišila, to stačilo.
BTW EU s tím má společného to, že svou politikou drtí evropské automobilky. Ty pak prodávají méně aut, výroba se přesouvá do Maroka, Turecka nebo Číny a evropský vozový park stárne.
Proč věk? Neměl by být hlavním kritériem technický stav auta?
Měl jsem starší auto r.v. 2005 s motorem vyráběným v Mexiku primárně pro emisně náročný americký trh. Mělo dva třícestné katalyzátory a systém sekundárního vzduchu. V EU, ačkoliv povinná tehdy byla Euro 3, byl s předstihem homologován pro budoucí Euro 4, kterou splnil s prstem v nose. Pak jsem si koupil nové auto, kde už byl motor vyráběný v Evropě optimalizovaný pro trh EU. Měl už jen jeden katalyzátor a systém sekundárního vzduchu neměl. Ale na Euro 6, které se od Euro 4 víceméně nelišila, to stačilo.
BTW EU s tím má společného to, že svou politikou drtí evropské automobilky. Ty pak prodávají méně aut, výroba se přesouvá do Maroka, Turecka nebo Číny a evropský vozový park stárne.
@homernaj
Správne! Najlepšie by bolo aby to bol vek. Ideálne rok a dosť! Každý rok si kúpiť nové auto a ešte by to malo byť aj povinné!
Tí ľudia čo jazdia na tých vrakoch na nich nejazdia pretože sa im to páči skúste porozmýšľať prečo asi jazdia na tom na čom jazdia....
Správne! Najlepšie by bolo aby to bol vek. Ideálne rok a dosť! Každý rok si kúpiť nové auto a ešte by to malo byť aj povinné!
Tí ľudia čo jazdia na tých vrakoch na nich nejazdia pretože sa im to páči skúste porozmýšľať prečo asi jazdia na tom na čom jazdia....
U nás se vyrobí 2x tolik aut, co se vyrobí v Anglii. Anglická ekonomika je cca 15krát větší než je ta česká. V ČR se automotive podílí asi na 10 % celkového HDP, v VB to je cca 1,5 %. Co se stane, když půjde výroba aut v ČR do kytek...?
@Tycoon Technický stav nic neudělá se starým motorem. Dnes úplně normálně jezdí ještě auta v naftě s Euro 3 a nemálo s Euro 2 a horší, kdy se neřešily né že pevné částice, ale vůbec ani oxidy dusíku. A beziňáky už pradávno přešly na přímý vstřik, ale až Euro 6 řeší pevné částice. Ono je sice hezké, že tam jezdí auta s motory plnící Euro 6, jenže takové smradidlo zaprasí ulici tak, že se tam nedá 5 minut dýchat.
Pominu fakt, že každý den se odehrává řetěz kriminálních činů, kdy čadící chrochtadla projdou na emisích. To se tady v tom banánu neřeší. Nicméně v zahraničí to běžné není.
To jen nahrává do karet elektrofanatikům.
Pominu fakt, že každý den se odehrává řetěz kriminálních činů, kdy čadící chrochtadla projdou na emisích. To se tady v tom banánu neřeší. Nicméně v zahraničí to běžné není.
To jen nahrává do karet elektrofanatikům.
Staré autá by mali postupne zmiznúť z ciest. Najspravodlivejším kritériom by mal byť ich vek, pretože prevádzka starých a zanedbaných vrakov popri moderných autách s Euro 6 je neprípustná. Po meste jazdím s uzavretými okruhom práve kvôli nim.