Novinky
Čoskoro aj u nás. Green deal + šialené nápady Eurokomisie sa o to postarajú.
Akurát dnes som čítal článok, že chcú zaviesť STK každý rok pre autá nad 10 rokov a cena STK vraj môže stáť ešte viac pretože budú vyžadovať ďalšie veci na kontrolu. Keď necháte bláznom aby riadili blázinec tak to takto dopadne.
Akurát dnes som čítal článok, že chcú zaviesť STK každý rok pre autá nad 10 rokov a cena STK vraj môže stáť ešte viac pretože budú vyžadovať ďalšie veci na kontrolu. Keď necháte bláznom aby riadili blázinec tak to takto dopadne.
@homernaj
Proč věk? Neměl by být hlavním kritériem technický stav auta?
Měl jsem starší auto r.v. 2005 s motorem vyráběným v Mexiku primárně pro emisně náročný americký trh. Mělo dva třícestné katalyzátory a systém sekundárního vzduchu. V EU, ačkoliv povinná tehdy byla Euro 3, byl s předstihem homologován pro budoucí Euro 4, kterou splnil s prstem v nose. Pak jsem si koupil nové auto, kde už byl motor vyráběný v Evropě optimalizovaný pro trh EU. Měl už jen jeden katalyzátor a systém sekundárního vzduchu neměl. Ale na Euro 6, které se od Euro 4 víceméně nelišila, to stačilo.
BTW EU s tím má společného to, že svou politikou drtí evropské automobilky. Ty pak prodávají méně aut, výroba se přesouvá do Maroka, Turecka nebo Číny a evropský vozový park stárne.
Proč věk? Neměl by být hlavním kritériem technický stav auta?
Měl jsem starší auto r.v. 2005 s motorem vyráběným v Mexiku primárně pro emisně náročný americký trh. Mělo dva třícestné katalyzátory a systém sekundárního vzduchu. V EU, ačkoliv povinná tehdy byla Euro 3, byl s předstihem homologován pro budoucí Euro 4, kterou splnil s prstem v nose. Pak jsem si koupil nové auto, kde už byl motor vyráběný v Evropě optimalizovaný pro trh EU. Měl už jen jeden katalyzátor a systém sekundárního vzduchu neměl. Ale na Euro 6, které se od Euro 4 víceméně nelišila, to stačilo.
BTW EU s tím má společného to, že svou politikou drtí evropské automobilky. Ty pak prodávají méně aut, výroba se přesouvá do Maroka, Turecka nebo Číny a evropský vozový park stárne.
@Prezivkynetreba
Zatim napdy EU hlavne chrani mistni znacky pred východní konkurenci.
Tak zrovna ze Slovenska bych o rizeni statu moc nepsal…
Zatim napdy EU hlavne chrani mistni znacky pred východní konkurenci.
Tak zrovna ze Slovenska bych o rizeni statu moc nepsal…
@Renoo
To se od řvounu o spatne EU nedozvíme.
Cina se rozhodla opanovat svet automotiv a jedu brutalni smrst se státní podporou.
Tady se krici, ze musime dal vyrabet “parní lokomotivy” protoze to 100 let fungovalo.
To se od řvounu o spatne EU nedozvíme.
Cina se rozhodla opanovat svet automotiv a jedu brutalni smrst se státní podporou.
Tady se krici, ze musime dal vyrabet “parní lokomotivy” protoze to 100 let fungovalo.
@traveldrive
Nejake nove myšlenkové konstrukce jak si obhajit skutecnost, že Slovensko ma aktualne vladu proruskych zradcu?
Nejake nove myšlenkové konstrukce jak si obhajit skutecnost, že Slovensko ma aktualne vladu proruskych zradcu?
@Renoo Tak ale staré auto je ekologickejšie ak sa miesto neho nemusí vyrobiť iné nové (akokoľvek ekologické). Ak sa musia vyrobiť za 12 rokov 3 autá miesto jedného je viac EKO ich nevyrobiť.
@homernaj
Správne! Najlepšie by bolo aby to bol vek. Ideálne rok a dosť! Každý rok si kúpiť nové auto a ešte by to malo byť aj povinné!
Tí ľudia čo jazdia na tých vrakoch na nich nejazdia pretože sa im to páči skúste porozmýšľať prečo asi jazdia na tom na čom jazdia....
Správne! Najlepšie by bolo aby to bol vek. Ideálne rok a dosť! Každý rok si kúpiť nové auto a ešte by to malo byť aj povinné!
Tí ľudia čo jazdia na tých vrakoch na nich nejazdia pretože sa im to páči skúste porozmýšľať prečo asi jazdia na tom na čom jazdia....
@Andrej Gregorovic Rok 2019 jetak nějak docela dávno, ne? To je doba, kdy se razantně začala měnit energetika a začaly utíkat energeticky náročně firmy do zahraničí a nebo prostě krachly. A taky je mi ukradený CO2. Lidi u nás zabíjí ve velkém pevné částice a oxidy dusíku. Tyhle sajrajty jdou ze starých rachotin. A tvoří se přímo v ulicích, kde ve vysokých koncetracích jdou lidem přímo do těla. Řešením je EV a moderní ICE a tvrdé funkční kontroly na emisích. Za podvody na emisích dávat vysoké tresty, sedět natvrdo.
@Tycoon Technický stav nic neudělá se starým motorem. Dnes úplně normálně jezdí ještě auta v naftě s Euro 3 a nemálo s Euro 2 a horší, kdy se neřešily né že pevné částice, ale vůbec ani oxidy dusíku. A beziňáky už pradávno přešly na přímý vstřik, ale až Euro 6 řeší pevné částice. Ono je sice hezké, že tam jezdí auta s motory plnící Euro 6, jenže takové smradidlo zaprasí ulici tak, že se tam nedá 5 minut dýchat.
Pominu fakt, že každý den se odehrává řetěz kriminálních činů, kdy čadící chrochtadla projdou na emisích. To se tady v tom banánu neřeší. Nicméně v zahraničí to běžné není.
To jen nahrává do karet elektrofanatikům.
Pominu fakt, že každý den se odehrává řetěz kriminálních činů, kdy čadící chrochtadla projdou na emisích. To se tady v tom banánu neřeší. Nicméně v zahraničí to běžné není.
To jen nahrává do karet elektrofanatikům.
@Hendly
Jaké zas párovýky, proboha lidi, co to zas berete?
Moderní spalovací motory opravdu nejsou srovnatelné s parovkami. A vývoj spalovacích motoru za dobu jejich vzniku byl značný. Dále i Bzucaci maj velké nevýhody a rozhodně nejsou celosvětově spaseni.
Ideál ať se dělají odolné spalovací motory i Bzucaci vedle sebe a ať není žádná skupina protlacovani na úkor druhé.
Jaké zas párovýky, proboha lidi, co to zas berete?
Moderní spalovací motory opravdu nejsou srovnatelné s parovkami. A vývoj spalovacích motoru za dobu jejich vzniku byl značný. Dále i Bzucaci maj velké nevýhody a rozhodně nejsou celosvětově spaseni.
Ideál ať se dělají odolné spalovací motory i Bzucaci vedle sebe a ať není žádná skupina protlacovani na úkor druhé.
@Prezivkynetreba
Ano, ještě tatari (Maďaři) si s Vámi notuji. Bilerusaky, KLDR, činu atd nezminuji, to už je tradice. A tyhle země dle mého soudu nejsou zrovna vhodné k následovani.
Ano, ještě tatari (Maďaři) si s Vámi notuji. Bilerusaky, KLDR, činu atd nezminuji, to už je tradice. A tyhle země dle mého soudu nejsou zrovna vhodné k následovani.
@Renoo
No, ty pevně částice v moderním motoru mohou být větším prusvihem než ty u starších motoru. Víte proč? Je to všeobecně stoupajícími vstřikovacíimi tlaky, čímž se dociluje menších kapuce paliva. No a čím menší kapičky tím menší pevně částice. Ty větší tělo dokázalo snaze zachytit a poradit si s nima.
No, ty pevně částice v moderním motoru mohou být větším prusvihem než ty u starších motoru. Víte proč? Je to všeobecně stoupajícími vstřikovacíimi tlaky, čímž se dociluje menších kapuce paliva. No a čím menší kapičky tím menší pevně částice. Ty větší tělo dokázalo snaze zachytit a poradit si s nima.
@homernaj
Starý automaticky neznamená, zanedbány a už vůbec ne vrak!
Leckdy je starší auto v lepším stavu než kdejaké novější.
Starý automaticky neznamená, zanedbány a už vůbec ne vrak!
Leckdy je starší auto v lepším stavu než kdejaké novější.
@Prezivkynetreba
Ja si zo klidne dovolim tvrdit. Kroky soucasne vlady Slovenska jsou jednoznačně proruske a zaroven potlačuji svobodu na Slovensku.
To ze v jednom prispevku dokazes obhajovat vladu Fica a zaroven kritizovat EU za snahu se zbavit zavislosti na ruskem fosilu jebkladicke spojeni.
Ja si zo klidne dovolim tvrdit. Kroky soucasne vlady Slovenska jsou jednoznačně proruske a zaroven potlačuji svobodu na Slovensku.
To ze v jednom prispevku dokazes obhajovat vladu Fica a zaroven kritizovat EU za snahu se zbavit zavislosti na ruskem fosilu jebkladicke spojeni.
@Hendly
Nedovolil by som si tvrdiť, že máme Proruskú vládu. To sú len žvásty propagandy. Naša vláda nie je žiadny zázrak ale nie sme jediný a alternatíva k nej je skaza pre Slovensko. Aj keď nie som volič našej vlády alternatívu tu nevidím. Bohužiaľ.
Nuž ale to nič nemení na fakte čo som napísal. Green deal ktorý nemá na svedomí naša vláda ale komisia zničí priemysel a životnú úroveň v Eú. Už to pomaly začína.
Nedovolil by som si tvrdiť, že máme Proruskú vládu. To sú len žvásty propagandy. Naša vláda nie je žiadny zázrak ale nie sme jediný a alternatíva k nej je skaza pre Slovensko. Aj keď nie som volič našej vlády alternatívu tu nevidím. Bohužiaľ.
Nuž ale to nič nemení na fakte čo som napísal. Green deal ktorý nemá na svedomí naša vláda ale komisia zničí priemysel a životnú úroveň v Eú. Už to pomaly začína.
@Renoo 12 bol len príklad. A keď sme už pri tom - tak mne to celé príde jemne na hlavu. Keďže podľa Správy Európskeho parlamentu a Európskej komisie o emisiách CO2 z automobilov (z 2019) vyplýva, že celková doprava (cestná, lodná, želeničná, letecká) sa podiela 25% na celkových emisiach CO2. Z tých 25% - 71% pripadá na cestnú a tá sa delí cca 60% automobily a zbytok kamiony, autobusy...). Ak to dáme do celkového pomeru, tak 10,7% sa v eu automobilová osobná doprava podiela na celkových emisiách CO2 (17% celá cestná). No a mne príde celkom neadekvátne takto násilne a draho riešiť týchto necelých 11%. To je všetko.
Teda aj keby sme zrovna všetky spaľováky nahradili EV, tak veľmi teroreticky ušetríme 10% na emisiách. Čo mi príde ako nevhodný pomer cena/výkon.
Teda aj keby sme zrovna všetky spaľováky nahradili EV, tak veľmi teroreticky ušetríme 10% na emisiách. Čo mi príde ako nevhodný pomer cena/výkon.
@Andrej Gregorovic To bych rád viděl nějakou studii. A taky nechápu proč právě 12 let. V ČR je průměrný věk 16,5 roku u osobních automobilů a 19,5 roku celkově u všech motorových vozidel. Takže nám tu jezdí auta staré přes 30 let.
Co a jak je ekologické,to je zavádějící. Komín fabriky škodí jinak, než výfuk staré herky na ulici.
Co a jak je ekologické,to je zavádějící. Komín fabriky škodí jinak, než výfuk staré herky na ulici.
Staré autá by mali postupne zmiznúť z ciest. Najspravodlivejším kritériom by mal byť ich vek, pretože prevádzka starých a zanedbaných vrakov popri moderných autách s Euro 6 je neprípustná. Po meste jazdím s uzavretými okruhom práve kvôli nim.