Bezpečnost
To známe z D1
V levém pruhu kamiony 80 km/h.
V pravém vyblikávání ve 170 km/h (20 km/h se toleruje nad 150).
A neustále havárky a 10ti km fronty.
V levém pruhu kamiony 80 km/h.
V pravém vyblikávání ve 170 km/h (20 km/h se toleruje nad 150).
A neustále havárky a 10ti km fronty.
@PowerHouse D3 je něco úplně jiného než D1. Intenzitou i profilem. Nezmění se skoro nic. Pár lidí trošku přidá, kdo jezdí 120, pojede i nadál. Kdo jezdí 170, pojede i nadál.
@johny555 akorát celé tady tohle divadélko samozřejmě není zadarmo.
@PavelK_ a jen pro potenciální voliče Motoristů, aby o jejich hlasy současná vláda nepřišla. A D5@250 může posílat další záběry z Německých dálnic.
@PowerHouse D1 je šílená džungle, jezdím jí velmi často. Tam se bourá proto že lidi neumí jezdit a nehlídají si rozestupy a nesledují zrcátka a proto že je to moc nahustěný. Naopak, ten kdo tam jede rychleji a soustředí se, mi zrovna moc nebezpečný nepřipadá, pokud je to v nějaký míře samozřejmě.
@PowerHouse Tak v Německu musí být každý den apokalypsa.
@KANKUNEN není, tam mají těch regulovaných úseků spousta a říkali že je přepnou před Mnichovem na 120 natrvalo. A když na těch dálnicích přes den jedeš, tak těch omezení je tolik, že se ti o neomezené rychlosti může jen zdát.
Na to kolik se o tom mluví je to fakt bezvýznamná věc. I nadále pojedu 140. Hlavně mě zajímá postup stavby středočeské D3, to má 100x větší přínos v bezpečnosti a rychlosti dopravy.
navýšení rychlosti o 20kmh urychlí na 50km trase cestu o 3 minuty. Haleluja 😄
Investice do signalizace, náklady na vypapírování takové věci, panečku, to se vyplatilo. ODS si plní vlhký devadesátkový sen....
Jinak na dálnici je překročení do 30kmh za směšné dva body takže bez rizika vážnější sankce se tam bude dát lítat 180.... tak uvidíme jak se s tím český řidič vypořádá....
PS: po prázdné dálnici se dá jet 150 i dnes a šance že vás tam změří je zcela minimální.
Investice do signalizace, náklady na vypapírování takové věci, panečku, to se vyplatilo. ODS si plní vlhký devadesátkový sen....
Jinak na dálnici je překročení do 30kmh za směšné dva body takže bez rizika vážnější sankce se tam bude dát lítat 180.... tak uvidíme jak se s tím český řidič vypořádá....
PS: po prázdné dálnici se dá jet 150 i dnes a šance že vás tam změří je zcela minimální.
@Mr.Murphy Za mě je to fajn, tak trochu legalizace současného stavu, kdy většina auta na dálnici jede 140-150kmh, sem tam o 10kmh rychleji. Nemyslím si že to povede k nárůstu čehokoliv, ať rychle jedoucích aut, tak nehod. Pojede se pořád stejně. Aktuálně ti za rychlost + 20kmh na dálnici hrozí jen pokuta, nic víc. 150kmh se všude v levém pruhu jezdí běžně 😉
@ericn Ako keby si nevedel, že prekračovanie limitov je národný šport... Pri povolenej rýchlosti 130 sa bežne jazdí 140-150, keď bude limit 150, plno áut pôjde aj 180, lebo im za to prakticky nič nehrozí. Lenže kamióny a pomalšie autá pôjdu stále 90-100... Rýchlosť sama o sebe je menej nebezpečná ako rozdiely v rýchlostiach všetkých účastníkov premávky.
@traveldrive aktuálně se nic takového neděje, ta 150kmh bude jen na jedno úseku (zatím). 90 kmh jedou jen kamiony a pošuci v elektromobilech 😋 Normální řidiči jedou 120-150kmh už teď, takže v klidu…
***i jedoucí 180kmh+ nezmizí a budou tu dál, většinou je to nějaký ubohý ***k, co si koupí velký silný auto. Tuhle mě přeletělo Maserati Levante tak 200kmh na Hradecký dálnici a hned za ním Superb = karma, na dalším sjezdu ho brali 😋👌
***i jedoucí 180kmh+ nezmizí a budou tu dál, většinou je to nějaký ubohý ***k, co si koupí velký silný auto. Tuhle mě přeletělo Maserati Levante tak 200kmh na Hradecký dálnici a hned za ním Superb = karma, na dalším sjezdu ho brali 😋👌
Na 50 km ušetřím oproti 130 cca 3 minuty a na palivu zaplatím o cca 30 Kč navíc. To je cca 600Kč/h. Někomu se to vyplatit může, někomu ne.
@Leos_Siegel Napřed se nacpu na web o autech a pak nadávám na vyšší maximálku.
@KANKUNEN Nie si trošičku paranoidný? Kto má rád autá, musí byť automaticky za vyššiu rýchlosť? Aspoň zo seba nerob vola.
@traveldrive
Ten tvoj slovník fakt nestojí za moc, keď si takto naučený rozprávať doma tak fajn ale prečo hneď nadávať iným?
Keď sa bojíš vyššej rychlosti tak nejazdi po dialnici, na okreske to budeš mať bez stresu.
Ten tvoj slovník fakt nestojí za moc, keď si takto naučený rozprávať doma tak fajn ale prečo hneď nadávať iným?
Keď sa bojíš vyššej rychlosti tak nejazdi po dialnici, na okreske to budeš mať bez stresu.
@speedfred Na okreskách, kde mnozí létají 100 -120, a plná čára nic neznamená.
@praptak 100km/h na oktresce je problém?
@kari.laz pro praptaka evidentně ano, určitě má z toho hrůzu a sleduje tachometr, aby nepřisáhl ani kilometr navíc 😉
@ericn Když vemu nějaké zkreslení, tak 100 bude lidně njakých 95. To je snad nebezpečnější sledovat pořád tachometr, jestli náhodou nejede 91 místo 90. A nebo požívat Tempomat, což stejně moc na okresce nejde. I když bude adaptivní, tak to udrží takový rozestup, že se před něj nejspíše někdo vmáčkne při předjíždění.
@KANKUNEN Jste na webu o autech a jistě jste pro omezení rychlosti např. v obcích, nebo že by ne.
@Leos_Siegel nejde o žádné ušetření ale o to, že pokud mám volno, případně úplně prázdno, můžu se svižně projet a to je fajn, mít na všechno jen předpis a fungovat jako robot u člověka nemusí být vždy to pravé ořechové. Stejně jako si chci zaběhat, zaplavat, zalyžovat..... Na tenhle výpočet robota, co tu zmiňujete vlastně nikdo není zvědavý.
@Tomáš Hromádka no jde o to, že co dovolíš jednomu automaticky dovoluješ všem. tedy, nějaký předpis být musí. navzdory tomu, že se jako 99% chlapů považuješ za skvělého řidiče😊
@Tomáš Hromádka Ale já s tím nemám problém. Ať si každý jede podle chuti. Výpočet robota? No, někdo kdo najede pár kilometrů se tím nemusí trápit. Kdo najezdí hodně, i takový výpočet pro něj může být zajímavý. Když Vás to nezajímá, tak to nemusite číst. A asi nejste ten, který rozhoduje o tom, že to nikoho nezajímá, nebo snad ano?
Když už jsme u těch počtů, tak brzdná dráha je ze 150 km/h o více než 33% delší než ze 130 km/h...
Když už jsme u těch počtů, tak brzdná dráha je ze 150 km/h o více než 33% delší než ze 130 km/h...
V tom případě bych tam povolil rychlost pro kamiony 120. Aby se vyrovnala rychlost mezi pruhy.
Pro BEV vozy úplně zbytečná novinka 😁. No je pravda že u mého benzinaku už jde také znát rozdíl o cca 20 km/h
Fascinuje mě kolik ,,řidičů" tady si hoví v zákazech a omezeních a ty komentáře typu: jedu si na pohodu 110 - 120 km/h a jsem podle sebe absolutně bezpečný.
Jo jasně, právě kvůli vám vznikají pomalé kolony aut v levém pruhu, krizové situace a bouračky. Nepozornost a svoje omezenost - já přece jedu v limitu a nebudu přidávat plyn, abych neměl vyšší spotřebu - ale stejně ti to tam hodím před čumák... Pokrytectví a ignorantství.
V Německu je méně nehod právě proto, že tam i ti pomalí musí počítat s tím, že ten vzadu může jet rychle! A vo tom to je. Rychlostní omezení jsou tam kolem měst a vesnic...kvůli hluku.
Jo jasně, právě kvůli vám vznikají pomalé kolony aut v levém pruhu, krizové situace a bouračky. Nepozornost a svoje omezenost - já přece jedu v limitu a nebudu přidávat plyn, abych neměl vyšší spotřebu - ale stejně ti to tam hodím před čumák... Pokrytectví a ignorantství.
V Německu je méně nehod právě proto, že tam i ti pomalí musí počítat s tím, že ten vzadu může jet rychle! A vo tom to je. Rychlostní omezení jsou tam kolem měst a vesnic...kvůli hluku.
@Roman
Vetsina nehod vznika z nepozornosti a spatne predvidatelnosti, nikoli kvuli dalnicni rychlosti 110-120. Ta je zcela legalni.
Ty naklady souvisejici se 150 jsou udesne.
Vetsina nehod vznika z nepozornosti a spatne predvidatelnosti, nikoli kvuli dalnicni rychlosti 110-120. Ta je zcela legalni.
Ty naklady souvisejici se 150 jsou udesne.
Běžně se již dnes na dálnicích jezdí 150-160km/h bez problému dlouhá léta. Já bych to udělal jako v Německu, všude neomezenou rychlost a pak to na pár úsecích omezit, kde je problematická situace.
Správne. Radšej pôjdem 110-120. Voči 150 km/h by to aj na trase z Prahy do Brna spravilo reálne nejaký 15-minútový rozdiel. Ísť 150, a ušetriť štvrť hodiny mi za ten zvýšený stres, vyššiu spotrebu a nižšiu bezpečnosť fakt nestojí. A na kratšej trase, ktorá sa spomína v článku, už vôbec nie. 😉
Každopádně čím rychleji, tím více brzda plyn v dnešním provozu. A navíc zbytečně.
Argument, že cez 150 dnes lietajú mnohí, už neobstojí. Ak bude 150 legálna rýchlosť, budú dupať na plyn aj takí, čo na to nemajú, a v konečnom dôsledku sa budú všetci plaziť v kolónach kvôli nehodám podobných dobrodruhov...
Pokud můžu jet rychleji, tak jedu a tempo 150kmh je na dálnici ideální, nenudíš se a dáváš výrazně větší pozor a rozdíl ve spotřebě u ICE je minimální, pár deci. U CNG jsou to třeba jen 0.2kg/100km 😋👌
DO práce a domov to mám denne 150 km, z toho 100 km po diaľnici. Zväčša idem 110-130 tacho. Čas tým nestrácam, keby som na to dupal, prídem prv možno o 5 minút, s väčším stresom aj spotrebou. Pri 600 km je to už samozrejme o inom, ale musel by som byť vo veľkej časovej tiesni, aby som nejako výrazne prekračoval 130. Ako som už písal, stresu je dosť, nemám dôvod si ďalší pridávať. 😉
Jet rychleji neznamená jet nebezpečně. Vždy záleží na situaci a na tom, co má řidič v hlavě. Pořád je to bezpečnější, než šnek, co si jede svých 110, ale zrcátka mu nic neříkaj, klidně si to jede v levém přes celou kolonu kamionů a ani na tu chvíli nepřidá, aby ostatní za ním nebrzil a podobně.
takový motorkář nepojede po dálnici jinak, než z donucení, protože je to totální nuda v jakékoliv rychlosti...