Bezpečnost
psel
16
@jersey.se se podívej jak to v reálu vypadá na dálnicích. 130 je na naše vzdálenosti až dost a když vidím co tam jezdí a jakou rychlostí tak mi to připadá být nesmyslné.
Přejít do diskuze
navýšení rychlosti o 20kmh urychlí na 50km trase cestu o 3 minuty. Haleluja 😄
Investice do signalizace, náklady na vypapírování takové věci, panečku, to se vyplatilo. ODS si plní vlhký devadesátkový sen....
Jinak na dálnici je překročení do 30kmh za směšné dva body takže bez rizika vážnější sankce se tam bude dát lítat 180.... tak uvidíme jak se s tím český řidič vypořádá....
PS: po prázdné dálnici se dá jet 150 i dnes a šance že vás tam změří je zcela minimální.
Investice do signalizace, náklady na vypapírování takové věci, panečku, to se vyplatilo. ODS si plní vlhký devadesátkový sen....
Jinak na dálnici je překročení do 30kmh za směšné dva body takže bez rizika vážnější sankce se tam bude dát lítat 180.... tak uvidíme jak se s tím český řidič vypořádá....
PS: po prázdné dálnici se dá jet 150 i dnes a šance že vás tam změří je zcela minimální.
@Tomáš Hromádka no jde o to, že co dovolíš jednomu automaticky dovoluješ všem. tedy, nějaký předpis být musí. navzdory tomu, že se jako 99% chlapů považuješ za skvělého řidiče😊
@twistedTSD žijou s tím ve Švýcarsku, v Holandsku, v polovině států USA... reálně samozřejmě vnímám, že pro někoho jízda takovou rychlostí je celkem za trest, zase na druhou stranu klidně jezdím stovkou a nevadí mi to😊
@KANKUNEN není, tam mají těch regulovaných úseků spousta a říkali že je přepnou před Mnichovem na 120 natrvalo. A když na těch dálnicích přes den jedeš, tak těch omezení je tolik, že se ti o neomezené rychlosti může jen zdát.
@PavelK_ a jen pro potenciální voliče Motoristů, aby o jejich hlasy současná vláda nepřišla. A D5@250 může posílat další záběry z Německých dálnic.
To známe z D1
V levém pruhu kamiony 80 km/h.
V pravém vyblikávání ve 170 km/h (20 km/h se toleruje nad 150).
A neustále havárky a 10ti km fronty.
V levém pruhu kamiony 80 km/h.
V pravém vyblikávání ve 170 km/h (20 km/h se toleruje nad 150).
A neustále havárky a 10ti km fronty.
@traveldrive u mě teda spíš kWh, než litřík ale teče to taky proudem 😄.
Každopádně čím rychleji, tím více brzda plyn v dnešním provozu. A navíc zbytečně.
Každopádně čím rychleji, tím více brzda plyn v dnešním provozu. A navíc zbytečně.
Fascinuje mě kolik ,,řidičů" tady si hoví v zákazech a omezeních a ty komentáře typu: jedu si na pohodu 110 - 120 km/h a jsem podle sebe absolutně bezpečný.
Jo jasně, právě kvůli vám vznikají pomalé kolony aut v levém pruhu, krizové situace a bouračky. Nepozornost a svoje omezenost - já přece jedu v limitu a nebudu přidávat plyn, abych neměl vyšší spotřebu - ale stejně ti to tam hodím před čumák... Pokrytectví a ignorantství.
V Německu je méně nehod právě proto, že tam i ti pomalí musí počítat s tím, že ten vzadu může jet rychle! A vo tom to je. Rychlostní omezení jsou tam kolem měst a vesnic...kvůli hluku.
Jo jasně, právě kvůli vám vznikají pomalé kolony aut v levém pruhu, krizové situace a bouračky. Nepozornost a svoje omezenost - já přece jedu v limitu a nebudu přidávat plyn, abych neměl vyšší spotřebu - ale stejně ti to tam hodím před čumák... Pokrytectví a ignorantství.
V Německu je méně nehod právě proto, že tam i ti pomalí musí počítat s tím, že ten vzadu může jet rychle! A vo tom to je. Rychlostní omezení jsou tam kolem měst a vesnic...kvůli hluku.
@psel divadlo to je ale chystat se začalo ještě předtím, než ti hloupí Motoristé vznikli...
Na 50 km ušetřím oproti 130 cca 3 minuty a na palivu zaplatím o cca 30 Kč navíc. To je cca 600Kč/h. Někomu se to vyplatit může, někomu ne.
@psel Ale ušetríš nejaké dv-tri minúty... 😁 No a plus ekológia jak prasa. Rozdiel medzi 140 a 160 tacho je u niektorých pokojne aj litrík, dva, ak nie viac.
@PowerHouse D1 je šílená džungle, jezdím jí velmi často. Tam se bourá proto že lidi neumí jezdit a nehlídají si rozestupy a nesledují zrcátka a proto že je to moc nahustěný. Naopak, ten kdo tam jede rychleji a soustředí se, mi zrovna moc nebezpečný nepřipadá, pokud je to v nějaký míře samozřejmě.
@PowerHouse D3 je něco úplně jiného než D1. Intenzitou i profilem. Nezmění se skoro nic. Pár lidí trošku přidá, kdo jezdí 120, pojede i nadál. Kdo jezdí 170, pojede i nadál.
Na to kolik se o tom mluví je to fakt bezvýznamná věc. I nadále pojedu 140. Hlavně mě zajímá postup stavby středočeské D3, to má 100x větší přínos v bezpečnosti a rychlosti dopravy.
@Roman
Vetsina nehod vznika z nepozornosti a spatne predvidatelnosti, nikoli kvuli dalnicni rychlosti 110-120. Ta je zcela legalni.
Ty naklady souvisejici se 150 jsou udesne.
Vetsina nehod vznika z nepozornosti a spatne predvidatelnosti, nikoli kvuli dalnicni rychlosti 110-120. Ta je zcela legalni.
Ty naklady souvisejici se 150 jsou udesne.
@ericn Ako keby si nevedel, že prekračovanie limitov je národný šport... Pri povolenej rýchlosti 130 sa bežne jazdí 140-150, keď bude limit 150, plno áut pôjde aj 180, lebo im za to prakticky nič nehrozí. Lenže kamióny a pomalšie autá pôjdu stále 90-100... Rýchlosť sama o sebe je menej nebezpečná ako rozdiely v rýchlostiach všetkých účastníkov premávky.
@twistedTSD
Správne. Radšej pôjdem 110-120. Voči 150 km/h by to aj na trase z Prahy do Brna spravilo reálne nejaký 15-minútový rozdiel. Ísť 150, a ušetriť štvrť hodiny mi za ten zvýšený stres, vyššiu spotrebu a nižšiu bezpečnosť fakt nestojí. A na kratšej trase, ktorá sa spomína v článku, už vôbec nie. 😉
Správne. Radšej pôjdem 110-120. Voči 150 km/h by to aj na trase z Prahy do Brna spravilo reálne nejaký 15-minútový rozdiel. Ísť 150, a ušetriť štvrť hodiny mi za ten zvýšený stres, vyššiu spotrebu a nižšiu bezpečnosť fakt nestojí. A na kratšej trase, ktorá sa spomína v článku, už vôbec nie. 😉
@KANKUNEN Nie si trošičku paranoidný? Kto má rád autá, musí byť automaticky za vyššiu rýchlosť? Aspoň zo seba nerob vola.
@PavelK_ Není, je to jen takový malý úplateček pro voliče, kteří remcají, že 130ka je málo. Když už poslanci odhlasovali možnost 150ky, aby se to alespoň někde realizovalo. Z hlediska nákladů na dálnice je to kapka v moři, která sice skoro nic nepřinese, ale má to PR.
@Roman Pokud člověk v pravém pruhu jede skutečných 110 - 120 km/h a dává pozor, není nikomu nebezpečný. V Německu rychlostí omezení většina lidí dodržuje bez ohledu na výkon jejich vozů.
@psel Asi tak. Keď si vypočítaš teoretický čas dojazdu pri 130 a 150 km/h, vyjde ti malý rozdiel, po započítaní zrýchlenia, brzdení a premávky celkovo, je to ešte zanedbateľnejšie. Škoda stresu, mámne ho aj tak dosť.
Argument, že cez 150 dnes lietajú mnohí, už neobstojí. Ak bude 150 legálna rýchlosť, budú dupať na plyn aj takí, čo na to nemajú, a v konečnom dôsledku sa budú všetci plaziť v kolónach kvôli nehodám podobných dobrodruhov...
Argument, že cez 150 dnes lietajú mnohí, už neobstojí. Ak bude 150 legálna rýchlosť, budú dupať na plyn aj takí, čo na to nemajú, a v konečnom dôsledku sa budú všetci plaziť v kolónach kvôli nehodám podobných dobrodruhov...
@ericn Chlapče zlatý, po diaľnici jazdím denne. A každým dňom stále viac strácam chuť jazdiť po nej rýchlo. Ak necestuješ vyššie stovky kilometrov, nemá to žiadny zmysel.
@Man Ký Tak v holandsku uz davno zistili, ze je to blbost, vyhodnotene studie to potvrdzuju, len sa zatial urputilo drzia svojej hluposti
@Mr.Murphy Za mě je to fajn, tak trochu legalizace současného stavu, kdy většina auta na dálnici jede 140-150kmh, sem tam o 10kmh rychleji. Nemyslím si že to povede k nárůstu čehokoliv, ať rychle jedoucích aut, tak nehod. Pojede se pořád stejně. Aktuálně ti za rychlost + 20kmh na dálnici hrozí jen pokuta, nic víc. 150kmh se všude v levém pruhu jezdí běžně 😉
@kari.laz pro praptaka evidentně ano, určitě má z toho hrůzu a sleduje tachometr, aby nepřisáhl ani kilometr navíc 😉
@ericn Přesně tak. těch 160 je taková příjemná cestovní rychlost. Když mám jet někde 110, to bych si nudou naslintal na volant. Třeba když jedu s někým , kdo takhle jezdí. Přijde mi, že řeči o nebezpečnosti a úspornosti řeší ti, co je pro ně řízení spíše utrpení.
Jet rychleji neznamená jet nebezpečně. Vždy záleží na situaci a na tom, co má řidič v hlavě. Pořád je to bezpečnější, než šnek, co si jede svých 110, ale zrcátka mu nic neříkaj, klidně si to jede v levém přes celou kolonu kamionů a ani na tu chvíli nepřidá, aby ostatní za ním nebrzil a podobně.
Jet rychleji neznamená jet nebezpečně. Vždy záleží na situaci a na tom, co má řidič v hlavě. Pořád je to bezpečnější, než šnek, co si jede svých 110, ale zrcátka mu nic neříkaj, klidně si to jede v levém přes celou kolonu kamionů a ani na tu chvíli nepřidá, aby ostatní za ním nebrzil a podobně.
@Tomáš Hromádka Ale já s tím nemám problém. Ať si každý jede podle chuti. Výpočet robota? No, někdo kdo najede pár kilometrů se tím nemusí trápit. Kdo najezdí hodně, i takový výpočet pro něj může být zajímavý. Když Vás to nezajímá, tak to nemusite číst. A asi nejste ten, který rozhoduje o tom, že to nikoho nezajímá, nebo snad ano?
Když už jsme u těch počtů, tak brzdná dráha je ze 150 km/h o více než 33% delší než ze 130 km/h...
Když už jsme u těch počtů, tak brzdná dráha je ze 150 km/h o více než 33% delší než ze 130 km/h...
Pro BEV vozy úplně zbytečná novinka 😁. No je pravda že u mého benzinaku už jde také znát rozdíl o cca 20 km/h
@traveldrive asi by si měl na tu dálnici vyjet častěji 😋 Tam kde bude 150kmh povolená (Tábor - Budějovice) můžeš jet v klidu i výrazně rychleji. Provoz na Jih je minimální, už kvůli chybějícímu úseku - Chotoviny - Praha, cca 61,5km 😉
Pokud můžu jet rychleji, tak jedu a tempo 150kmh je na dálnici ideální, nenudíš se a dáváš výrazně větší pozor a rozdíl ve spotřebě u ICE je minimální, pár deci. U CNG jsou to třeba jen 0.2kg/100km 😋👌
Pokud můžu jet rychleji, tak jedu a tempo 150kmh je na dálnici ideální, nenudíš se a dáváš výrazně větší pozor a rozdíl ve spotřebě u ICE je minimální, pár deci. U CNG jsou to třeba jen 0.2kg/100km 😋👌
@Leos_Siegel nejde o žádné ušetření ale o to, že pokud mám volno, případně úplně prázdno, můžu se svižně projet a to je fajn, mít na všechno jen předpis a fungovat jako robot u člověka nemusí být vždy to pravé ořechové. Stejně jako si chci zaběhat, zaplavat, zalyžovat..... Na tenhle výpočet robota, co tu zmiňujete vlastně nikdo není zvědavý.
V tom případě bych tam povolil rychlost pro kamiony 120. Aby se vyrovnala rychlost mezi pruhy.
@traveldrive vždy si jezdi jak chceš, ale pak se nediv, když ne tebe bude někdo v levém pruhu troubit 😉
@ericn Ja ťa nepresviedčam, ja Ti píšem, ako to vidím ja. 😉 Pre mňa sú zase blbosťami tvoje tvrdenia. Vidíš, je to vzájomné. 😁
@traveldrive Nepřesvědčuj mě o blbostech, mě 150kmh vážně nestresuje. Pokud chceš jezdit 110kmh na dálnici, máš možnost, ale nepřekážej, tam kde nemáš. Tím bych tu diskusi uzavřel 😉
Minimálna rýchlosť na diaľnici je tuším 80 km/h. Chceš-nechceš, tiež s tým musíš počítať. 😉
@ericn To si len myslíš, že strácaš čas. O tých pár minút môžeš tým, že si ušetríš stres, dlhšie žiť. 😉
DO práce a domov to mám denne 150 km, z toho 100 km po diaľnici. Zväčša idem 110-130 tacho. Čas tým nestrácam, keby som na to dupal, prídem prv možno o 5 minút, s väčším stresom aj spotrebou. Pri 600 km je to už samozrejme o inom, ale musel by som byť vo veľkej časovej tiesni, aby som nejako výrazne prekračoval 130. Ako som už písal, stresu je dosť, nemám dôvod si ďalší pridávať. 😉
DO práce a domov to mám denne 150 km, z toho 100 km po diaľnici. Zväčša idem 110-130 tacho. Čas tým nestrácam, keby som na to dupal, prídem prv možno o 5 minút, s väčším stresom aj spotrebou. Pri 600 km je to už samozrejme o inom, ale musel by som byť vo veľkej časovej tiesni, aby som nejako výrazne prekračoval 130. Ako som už písal, stresu je dosť, nemám dôvod si ďalší pridávať. 😉
@Jiri Lon Jasne, prejdem nemecké hranice a môžem na to dupať až po podlahu... Pekná blbosť. Časti s neobmedzenou rýchlosťou tam sú, ale na väčšine je rýchlosť obmedzená značkami a tiež premávkou. Druhý rozdiel je v autách, keby sme porovnávali jazdné výkony áut na našich cestách a v Nemecku, vyšiel by asi dosť značný rozdiel. A hlavne je tam menej strelcov bez mozgu, ktorých je u nás plno. Takže rozdielov je dosť. Mimochodom, čo a kde nútim ostatným? Píšem o sebe. Nauč sa čítať kokso.
@kari.laz protože jízda rychle rovně je úžasně vzrušující disciplína pro nadané piloty😊 slyšel jsem, že se pojede po D1 i WRC😊
takový motorkář nepojede po dálnici jinak, než z donucení, protože je to totální nuda v jakékoliv rychlosti...
takový motorkář nepojede po dálnici jinak, než z donucení, protože je to totální nuda v jakékoliv rychlosti...
@traveldrive v Německu se to neděje, tak proč si myslíte, že to bude tady ? Většina tam jede cca 120-150, což zvládá kdejaká Octavka a extrémů tam zase tolik není.
@speedfred Vyšší rychlsoti se nebojím, ale nestojím o to, aby mě někdo ve 180 vyblikával a posílal mezi kamiony do pravého pruhu, dneska se to děje i když jedu 135 na dvou pruzích a není to příjemný pocit třeba vzadu s dítětem.
@traveldrive v Německu je rychlost neomezená a provoz je tam mnohem klidnější. Každé auto má jinou pohodovou rychlost. Moje se cítí ideálně kolem 150, v jiném už to bude stres a v merecedesu S to bude klidne 180 v pohodě..jestli se vám jede dobře 110, tak je to ok, ale nenuťte to ostatním.
@kari.laz De facto znamená, kvůli reakční době auto ujede větší vzdálenost, než řidič zareaguje či dobrzdí. Plus jet na dvouproudvce 150 dnes, kde to není povolené a blikat na někoho, kde se zpoza kamionu snaží vyškrábat na 110-130 je taky denní chleba podobných závodníků, co na 200 km trase ušetří na papíře 15, reálně tak 10 minut.
@ericn Když vemu nějaké zkreslení, tak 100 bude lidně njakých 95. To je snad nebezpečnější sledovat pořád tachometr, jestli náhodou nejede 91 místo 90. A nebo požívat Tempomat, což stejně moc na okresce nejde. I když bude adaptivní, tak to udrží takový rozestup, že se před něj nejspíše někdo vmáčkne při předjíždění.
@traveldrive a že jich na Slovensku máte 😉 Btw já jezdím taky dálnici skoro denně, když do kanclu tak jen 20km, když za prací tak klidně z Prahy jakékoliv krajské město v ČR na otočku, tj i klidně 200-600km denně a věř mi ani v jednom případě se mi nechce ztrácet čas se 110kmh 😄
@praptak Větší omezení, než teď? Tak to rozhodně ne, naopak na spoustě míst je rychlost omezená až nesmyslně moc.
@Leos_Siegel no výpočet robota, kde je typická odpověď s nesmyslným ušetřením času v případě rychlé jízdy. Jenomže to skutečně nikoho moc nezajímá.
@KANKUNEN Jste na webu o autech a jistě jste pro omezení rychlosti např. v obcích, nebo že by ne.
Běžně se již dnes na dálnicích jezdí 150-160km/h bez problému dlouhá léta. Já bych to udělal jako v Německu, všude neomezenou rychlost a pak to na pár úsecích omezit, kde je problematická situace.
@traveldrive
Ten tvoj slovník fakt nestojí za moc, keď si takto naučený rozprávať doma tak fajn ale prečo hneď nadávať iným?
Keď sa bojíš vyššej rychlosti tak nejazdi po dialnici, na okreske to budeš mať bez stresu.
Ten tvoj slovník fakt nestojí za moc, keď si takto naučený rozprávať doma tak fajn ale prečo hneď nadávať iným?
Keď sa bojíš vyššej rychlosti tak nejazdi po dialnici, na okreske to budeš mať bez stresu.
@traveldrive aktuálně se nic takového neděje, ta 150kmh bude jen na jedno úseku (zatím). 90 kmh jedou jen kamiony a pošuci v elektromobilech 😋 Normální řidiči jedou 120-150kmh už teď, takže v klidu…
***i jedoucí 180kmh+ nezmizí a budou tu dál, většinou je to nějaký ubohý ***k, co si koupí velký silný auto. Tuhle mě přeletělo Maserati Levante tak 200kmh na Hradecký dálnici a hned za ním Superb = karma, na dalším sjezdu ho brali 😋👌
***i jedoucí 180kmh+ nezmizí a budou tu dál, většinou je to nějaký ubohý ***k, co si koupí velký silný auto. Tuhle mě přeletělo Maserati Levante tak 200kmh na Hradecký dálnici a hned za ním Superb = karma, na dalším sjezdu ho brali 😋👌