Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Audi A6 Sportback e-tron Performance – Jako by neexistovalo tření

20 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Tento elektromobil je doslova strojem času na kolech 👍

BRAVWO AUDI 👏
Mr.Murphy
... jako takhle, jsem rád že někdo dělá elektromobil co dobře funguje a daleko dojede.... však to taky není konečně SUV/crossover ale prostě běžné, nízké auto.
ale mám dvě poznámky
1 ) "božsky plachtí" skoro všechna elektroauta ne? i můj PHEV Superb když dám ve 150 nohu z plynu a cvaknu rekuperaci na 0 tak pojede půl hodiny... U téhle Audiny je to samozřejmě navíc podpořeno tou hmotností. Jako beru že EV SUV tak dobře neplachtí protože ho zabrzdí aerodynamika, ale že by to byl až tak "božský" rozdíl?
2) je fajn že to má nízkou spotřebu, ale v testu se jedná o kombinaci všech režimů a to prostě není dost relevantní. u EV je největší problém spotřeba na dálnici a tu je potřeba měřit při striktních 130kmh dle GPS. Ke 100km na dálnici stačí přidat nějaké omezení a pak 10km po městě a už vám to spotřebu hodně zdeformuje směrem dolů. Moje Niro EV jezdí dlouhodobě za 15kwh ale ryzí 130 na dálnici je prostě 21!
Každopádně auto cajk 😉
Avatar - skejpa
skejpa
@Mr.Murphy Přesně, spotřeba při stabilní 130ce by měl být normální údaj, který bude v technických parametrech včetně dojezdu při takové rychlosti. A konstantní myslím přesně to, co píšete, tedy bez zpomalení.
PowerHouse
To auto tření má,
když je velice těžké a navíc i velice protiaerodynamické.
Při trvalé 140km/h bychom se nestačili divit.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@PowerHouse Liftback s cx 0.21 je protiaerodynamický?
Rasto
@twistedTSD ako ale auto je celkom vysoké iba okolo 10cm nižšie ako Enyaq a o 5cm širšie.
Rasto
Parádny elektromobil. Tu už naozaj spaľovacia verzia nedáva zmysel a dojazd nijako neobmedzuje až na extrémne prípady, ktorých je tak 1%.

Už len tento EV hardware dostať do Superbu za 1 000 000kc a bola by to pecka.
PowerHouse
@Rasto

A co ten běžný HW s tím 210 kW motůrkem, co je v tom Elroqu.

Mnozí ten výkon 545 Nm nemají v Superbu dnes.
Rasto
@PowerHouse tak ja som nemyslel výkon, ale kapacitu batérie, nízku karosériu a rýchlosť nabijania.
Avatar - skejpa
skejpa
@PowerHouse Nejde o ten výkon. Ten je v Enyaqu i Elroqu dobrý. Ale jde o ten dojezd daný kapacitou baterie a následně rychlost nabíjení, která je také mnohem vyšší.
johny555
Značka AUDI poslední roky na mě nezanechávala vůbec žádné emoce. Prostě pouze jenom nudná koncernová značka, stejně nudná jako Volkswagen. Co jsem viděl první video, tak to vypadá, že by zavanul trošku svěží vítr do této značky. To auto vypadá pěkně, zajímavě a zdá se, že bude mít i nějaký jízdní charakter. Určitě si dovedu představit jako manažerské auto, které bude level výš než solidní usazená ID.7. Jenom si musí ohlídat, aby technologicky vše fungovalo minimálně stejně dobře jako v Tesle. Aby si Teslisti nemohli vysmívat, že i tahle drahá audina neumí základní věci, které Tesly umí už roky (perfektní infotainment, průběžné aktualizace, propojení s mobilní aplikací, perzonalizace atd.).
Pavel Kočí
"Umožní to tak vozu delší dobu jet vysokou rychlostí po německé dálnici bez rizika přehřátí některé z komponent."
Počkat počkat, Já jsem u předchozích testů nedával pozor, nebo se i nějakém riziku přehřívání elektromobilů dosud nikdy nepsalo?
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Pavel Kočí tématu trvalého a maximálního výkonu elektromobilu vč. chlazení se věnuji zde: auto.cz/…ednoducha-155184
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
OK EVéčko, ale
1. na to jak je auto vysoké, je prostě na zadních sedačkách málo místa ve vertikálním směru... To asi až tak nevadí u Tesly 3, ale u auta vyšší střední třídy je to imho chyba (byť třeba mně osobně by to až tak nevadilo, 4-5 dospělých vozím jen zřídka a spíš na krátké vzdálenosti).
2. to auto se dá naklikat klidně za 3 mega plus, pak nechápu to šetření na "haléřových" položkách typu tvrdé plasty tam či onde...
PavelK_
Pane redaktore, 500 testovacích km za týden, to není test, to jsou jízdní dojmy 🤦🏻‍♂️. Já mít takové auto k dispozici, tak najezdím 500 km denně😊
Jinak na mě tohle Audi působí velmi dobře, konečně téměř klasická karoserie, slušné parametry výkonu, spotřeby i dobíjení. Jen ta cena už je mi trošku vzdálená. No nic, půjdu si přes sklo výlohy autosalonu prohlížet Elroqa.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@PavelK_ když já mám k testování aut ještě i jiné povinnosti, nemůžu se "jen" vozit celý týden 😊
Avatar - Tomogo
Tomogo
Mě by zajímalo kolik to žere při 130 - 160 km/h s třemi koly na kouli. Jen zvědavost, nic nehejtím. Nedávno jsem takto jel Belgie - ČR a nezůstalo jen u 160 a to moje auto už žralo jako tank kolem 10-11 litrů na 100.
Avatar - Man Ký
Man Ký
A to je prostě to, co musí potvrdit úplně každý, kdo udělá zkušenost : na elektromobilu z hlediska jízdních vlastností není vůbec nic špatného.
Igor Albert
Volvo😒br /> Pri predaji nového elektrického auta je jeho uhlíková stopa podstatne väčšia ako stopa spaľovacieho auta. Keď elektromobil začne jazdiť, vzájomný pomer emisií sa logicky začína postupne meniť, no nejde o žiadne vykúpenie, pretože v prvom rade záleží na spôsobe výroby elektrickej energie v konkrétnej krajine. Ak by existoval štát, ktorý dokáže vyrobiť 100 percent elektriky len z obnoviteľných zdrojov, stopa CO2 by sa v prípade porovnávaných áut vyrovnala až po 50 tisícoch kilometrov! Až potom začne mať batériové vozidlo zelenú výhodu... No ako vieme, nikde na svete sa dnes a ani v najbližších rokoch elektrická energia výhradne z obnoviteľných zdrojov nevyrába ani vyrabať nebude...No a atómové elektrárne si rušíme ... 😄
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Igor Albert 50 tisíc kilometrů? to je naprosto neuvěřitelné. tolik se ani nedá najet. znamená to, že se to nikdy nevyrovná! to je strašné. proč to vlastně vyrábíme?