Bezpečnost
Dá se to také ale napsat jednou větou - umět ovládat konkrétní auto se kterým jedu a být zodpovědný.
@gil54 spis to bylo o tom, ze na silnici je to samy blbec. S jednou jedinou bezchybnou vyjimkou. Trapny clanek jako skoro vzdycky
@Zetti ako ta debata bola trápna. Ale článok je rovnako trápny... Proste človek je na niečo zvyknutý a keď sa ponáhľa robí automaticky.
Ja keď som mal corollu s automatom, kde sa štartovalo bez brzdy a sadol som do starého auta s manuálom, tak som na starteri "vyparkoval" - našťastie bolo auto zacuvane a zaradená jednotka.
Takisto, keď som z BMW automatu sadol do automatu, kde bolo treba zaradiť do P - nikdy som to neurobil.
To je automatika, to nie je známka, že človek je blbý...
Ja keď som mal corollu s automatom, kde sa štartovalo bez brzdy a sadol som do starého auta s manuálom, tak som na starteri "vyparkoval" - našťastie bolo auto zacuvane a zaradená jednotka.
Takisto, keď som z BMW automatu sadol do automatu, kde bolo treba zaradiť do P - nikdy som to neurobil.
To je automatika, to nie je známka, že človek je blbý...
@Rasto Ako kedy a ako u koho. 😉
Problém dneška je, že ľudia sú blbí, a často sa za to nehanbia, alebo sú dokonca schopní svoju blbosť obhajovať. Ako hovorím už dávno, mať vodičák by mala byť výsada, nie právo.
Problém dneška je, že ľudia sú blbí, a často sa za to nehanbia, alebo sú dokonca schopní svoju blbosť obhajovať. Ako hovorím už dávno, mať vodičák by mala byť výsada, nie právo.
@Rasto chtel jsem rict, ze obrat "nekdo - blbec" v clanku je novinarske faux pas. Ostatne pro blbce je druhy blbec, takze autor se diagnostikoval sam.
Za volantem si zanadava kazdy a kazdy se dopusti chyby. Tema na clanek je slaby jako obsah ACZ. Pamatuju, ze se proti me z vedlejsi na hlavni vyritil znamy investigativni pisalek, v jedne ruce mobil a v druhe cigaro. Skoda ze jsem o tom nenapsal roman
Za volantem si zanadava kazdy a kazdy se dopusti chyby. Tema na clanek je slaby jako obsah ACZ. Pamatuju, ze se proti me z vedlejsi na hlavni vyritil znamy investigativni pisalek, v jedne ruce mobil a v druhe cigaro. Skoda ze jsem o tom nenapsal roman
@Rasto
Částečně souhlas, částečně nesouhlas.
V jednu bobu jsem přesedlával z Felinky do 1202 a více versa. Obě auta měly jiné schéma řazení. Většinou jsem s tím problém neměl, nicméně párkrát se mi stalo, že jsem radil jako bych byl zrovna v tom druhém autě a tedy přes zuby.
Teď mám Scenic a 807 a obě auta mají jinde zpátečku. Opět v naprosto drtivé většině bez problémů, nicméně i tak občas hledám zpátečku jako bych byl v tom druhém autě.
Částečně souhlas, částečně nesouhlas.
V jednu bobu jsem přesedlával z Felinky do 1202 a více versa. Obě auta měly jiné schéma řazení. Většinou jsem s tím problém neměl, nicméně párkrát se mi stalo, že jsem radil jako bych byl zrovna v tom druhém autě a tedy přes zuby.
Teď mám Scenic a 807 a obě auta mají jinde zpátečku. Opět v naprosto drtivé většině bez problémů, nicméně i tak občas hledám zpátečku jako bych byl v tom druhém autě.
Nad tím, co občas, a poslední dobou čím dál častěji, jezdí na silnicích zůstává rozum stát. Přesně kvůli takovým je povinných stále více asistentů a vyvíjí se autonomní auta. Ovládat auto, včetně světel a brzd je snad základ, bez kterého by neměli lidi ani za volant sedat. O nějakém předvídání ani nemluvím. Půlka aut jede jak ovčí stádo s klapkami pro koně. Sledování dění kolem sebe a hlavně koukání do zrcátek je skoro sci-fi
@kari.laz za poslednich 5 nedel jsem najel 3000 km, ale blbcu jsem potkal jen par. Nemyslim ze je to tak strasny. Vetsina lidi jezdi v pohode.
@ryccardo Pár, alebo 2x toľko... Nemáš to jedno? Stačí ak stretneš len jedného, a nešťastie je hotové.
@traveldrive neni to tak hrozny. Staci pocitat s tim ze kolem tebe jezdi pitomci a nespolehat napr na to ze dostanes vzdy prednost a pokud chce nekdo zavodit, tak ho pustim apod.
@ryccardo Tímto postem jsi popřel ten tvůj první, kterým na mě reaguješ.
Takže by se to dalo shrnout tak, že blbců je opravdu více, ale ty (a i ostatní) jsi se přizpůsobil jejich pohybu po silnicích. To je bohužel fakt a pravda.
Takže by se to dalo shrnout tak, že blbců je opravdu více, ale ty (a i ostatní) jsi se přizpůsobil jejich pohybu po silnicích. To je bohužel fakt a pravda.
Mazda a její vozy zapomenutý klíč není problém a porucha neznámý pojem vyzkoušeno Mazda 3, Mazda CX5,Mazda CX3 a momentálně Mazda CX 60
Elektromobil sa neštartuje, elektromobil sa zapína a vypína.
S článkem souhlasím.
Ale je pravda, že výrobci poslední dobou vymýšlí blbosti. Před 30 lety se všechna auta ovládala stejně - převodovka manuál, parkovací brzda byla ruční, startovalo a odemykalo se klasicky klíčkem...
V dnešní době člověk sedne do auta, které nezná, a má problém vůbec nastartovat a rozjet se.
Ale je pravda, že výrobci poslední dobou vymýšlí blbosti. Před 30 lety se všechna auta ovládala stejně - převodovka manuál, parkovací brzda byla ruční, startovalo a odemykalo se klasicky klíčkem...
V dnešní době člověk sedne do auta, které nezná, a má problém vůbec nastartovat a rozjet se.
@Trebus nemohu souhlasit. Odemknout tlačítkem na klíči jdou všechna auta (pokud to není nějaká zhůvěřilost typu tesel, jejichž chyby majitelé popisují jako výhody), následně šlápnete na brzdu (resp. u auta s manuální převodovkou většinou na spojku) a zmáčknete tlačítko. Následně zařadíte D (nebo s manuálem jedničku) a standardním způsobem se rozjíždíte. Rozdíly přijdou až později při vypínání ISA.
No mne teda iritujou daleko víc všichni ti "čteči" mobilů. To je opravdu mor, a těch komíhajících se aut zleva doprava, či nechávajících velký mezery od ostatních v ranním provozu , či nevnímajících zelenou na semaforu, či krokem jedoucích na padesátce je fakt moc. A navíc jej jim to v skoro vždy úplně jedno.
Text působí poměrně obsedantně. Ostatně, "zajistit proti pohybu", je tam 11x.
Přitom stačilo pár vět, ale nebýt tam tolik vaty, nemohl by z toho být článek.
Doufám, že se autor nespoléhá jen na kontrolku zatažení ruční brzdy, ale pokaždé s autem i pořádně zacloumá. Co když praskne lanko a motorek sice brzdu přitáhne, ale auto nezajistí? Anebo může mít ručka příliš sníženou účinnost.
Přitom stačilo pár vět, ale nebýt tam tolik vaty, nemohl by z toho být článek.
Doufám, že se autor nespoléhá jen na kontrolku zatažení ruční brzdy, ale pokaždé s autem i pořádně zacloumá. Co když praskne lanko a motorek sice brzdu přitáhne, ale auto nezajistí? Anebo může mít ručka příliš sníženou účinnost.
Ono pokud funguje opravdu bezklickovy přístup, pak pokud se něco rozbije nebo člověk vymění auto, tak často nezamkne, protože to nemusel keta dělat, stačilo odejít od auta.