Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

S čím to v Česku sdílíme silnice?! Přesvědčit se o zabrždění auta je prý zbytečnost

12 komentářů

Lempl Klaun
@motorol Jj, mototroIIe. 🤡
gil54
Dá se to také ale napsat jednou větou - umět ovládat konkrétní auto se kterým jedu a být zodpovědný.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nad tím, co občas, a poslední dobou čím dál častěji, jezdí na silnicích zůstává rozum stát. Přesně kvůli takovým je povinných stále více asistentů a vyvíjí se autonomní auta. Ovládat auto, včetně světel a brzd je snad základ, bez kterého by neměli lidi ani za volant sedat. O nějakém předvídání ani nemluvím. Půlka aut jede jak ovčí stádo s klapkami pro koně. Sledování dění kolem sebe a hlavně koukání do zrcátek je skoro sci-fi
traveldrive
@Rasto Ako kedy a ako u koho. 😉
Problém dneška je, že ľudia sú blbí, a často sa za to nehanbia, alebo sú dokonca schopní svoju blbosť obhajovať. Ako hovorím už dávno, mať vodičák by mala byť výsada, nie právo.
Avatar - Zetti
Zetti
@gil54 spis to bylo o tom, ze na silnici je to samy blbec. S jednou jedinou bezchybnou vyjimkou. Trapny clanek jako skoro vzdycky
motorol
To jako fakt? Od roku 2000 není část národa schopna ovládat světla- v noci jezdí na denní, mlhovku umí jen na podzim zapnout, vypnout neumí. Od zavedení tmps většina nekontroluje tlak v pneu (i když to funguje všelijak). Takže proč adac dává hvězdičky za blbosti a eu přidává povinnou výbavu?
Ono pokud funguje opravdu bezklickovy přístup, pak pokud se něco rozbije nebo člověk vymění auto, tak často nezamkne, protože to nemusel keta dělat, stačilo odejít od auta.
Miorolo
@traveldrive Lidi byli blbí vždy, jen v minulosti bez sociálních sítí to nebylo tolik vidět 😁
Avatar - Zetti
Zetti
@Rasto chtel jsem rict, ze obrat "nekdo - blbec" v clanku je novinarske faux pas. Ostatne pro blbce je druhy blbec, takze autor se diagnostikoval sam.
Za volantem si zanadava kazdy a kazdy se dopusti chyby. Tema na clanek je slaby jako obsah ACZ. Pamatuju, ze se proti me z vedlejsi na hlavni vyritil znamy investigativni pisalek, v jedne ruce mobil a v druhe cigaro. Skoda ze jsem o tom nenapsal roman
Rasto
@Zetti ako ta debata bola trápna. Ale článok je rovnako trápny... Proste človek je na niečo zvyknutý a keď sa ponáhľa robí automaticky.
Ja keď som mal corollu s automatom, kde sa štartovalo bez brzdy a sadol som do starého auta s manuálom, tak som na starteri "vyparkoval" - našťastie bolo auto zacuvane a zaradená jednotka.

Takisto, keď som z BMW automatu sadol do automatu, kde bolo treba zaradiť do P - nikdy som to neurobil.

To je automatika, to nie je známka, že človek je blbý...
vencelín
@Miorolo
Hezký řečeno.
vencelín
@Rasto
Částečně souhlas, částečně nesouhlas.
V jednu bobu jsem přesedlával z Felinky do 1202 a více versa. Obě auta měly jiné schéma řazení. Většinou jsem s tím problém neměl, nicméně párkrát se mi stalo, že jsem radil jako bych byl zrovna v tom druhém autě a tedy přes zuby.
Teď mám Scenic a 807 a obě auta mají jinde zpátečku. Opět v naprosto drtivé většině bez problémů, nicméně i tak občas hledám zpátečku jako bych byl v tom druhém autě.
gil54
@traveldrive

Přesně.