Elektromobilita
Jásáte hezky ale předčasně. Jako v Německu, bez dotací prakticky nulové prodeje. Zajímá mne jestli o tzom potom Auto-cz také napíše 😄 😄 😄 😄
Je to úplně dojemné čeho se pisálci z Auto-cz chytají .... 😄
Je to úplně dojemné čeho se pisálci z Auto-cz chytají .... 😄
@LostDiesel 😁 to máš z radia Jerevan?
@psel Tak je vcelku logické, že když se ti nějaká výhoda, a 7500USD je dost velkou výhodou, blíží ke konci, tak se jí snažíš ještě využít 😉 Tedy ten kdo plánoval EV v US, tak ještě objednal. Po 1.10. to půjde sešupem dolu... počkejme si na to...
@ericn já jsem reagoval na to jaké mají nulové prodeje v Německu ne na to že po konci dotací to půjde dolů.
Apropo u nás to tak nebylo, skončily dotace a jde to nahoru ale to je spíš tím, že to u nás byl s těmi dotacemi spíš takový pšouk.
Apropo u nás to tak nebylo, skončily dotace a jde to nahoru ale to je spíš tím, že to u nás byl s těmi dotacemi spíš takový pšouk.
Lempl Klaun
@psel Hlášení rádia Jerevan: „Ruští soudruzi se nikdy neopakují, ruští soudruzi se nikdy neopakují...”
FuckDiesel. 🤡
FuckDiesel. 🤡
@WinDiesel A můžu ty prakticky nulové prodeje vidět?
Ano, když v prosinci 2023 skončily dotace, tak odbyt klesl. Na to ale reagovaly automobilky a buď přišly s vlastními bonusy, nebo snížily ceny.
Letos prodeje elektromobilů v Německu za 1. pololetí meziročně vzrostly o 35 % na téměř 250 tisíc aut (zdroj: ACEA).
Tolik k vašemu komentáři...
Ano, když v prosinci 2023 skončily dotace, tak odbyt klesl. Na to ale reagovaly automobilky a buď přišly s vlastními bonusy, nebo snížily ceny.
Letos prodeje elektromobilů v Německu za 1. pololetí meziročně vzrostly o 35 % na téměř 250 tisíc aut (zdroj: ACEA).
Tolik k vašemu komentáři...
@Ondřej Šámal Ale pozrite si kto tie autá kupoval, resp. na koho boli registrované. Väčšinou to boli dealeri!
@Ondřej Šámal Samozrejme, predaje nulové nie sú, ale predaj mimo predaja na dealerov voči roku 2023 v Nemecku klesol.
Ako píše nippon, treba sa pozrieť na detail.
- Ak narastú EV predaje o viac ako 35%, ale registrácie na dealerov sú vyššie ako 35% predaja, tak je síce politicky všetko v poriadku, ale reálne je budúci vývoj minimálne otázny.
Ako píše nippon, treba sa pozrieť na detail.
- Ak narastú EV predaje o viac ako 35%, ale registrácie na dealerov sú vyššie ako 35% predaja, tak je síce politicky všetko v poriadku, ale reálne je budúci vývoj minimálne otázny.
@Lubo Ty jo lidi, než začnete něco psát, tak si zkuste nějaké informace zjistit, nebo ověřit. Vygooglit informace je snadný a s AI ještě lehčí. V červenci byl v Německu nárůst registrací EV na 18,5% podílu na trhu a byl tažený poptávkou soukromých zákazníků. Zcela logicky. Prostě kdo chtěl využil v Německu dotace, když skončili byl propad. A už je to dost dlouho od ukončení dotací tak trh začíná normálně fungovat zvedá se, dochází k obměně mezi majiteli EV a současně přestupují další zákazníci ze spalováků na EV. Ty bariéry k nákupu EV pomalu odpadávají, jako automobil to funguje pro běžného uživatele líp než spalovák.
@Germanec nemám problém zdieľať zdroj www.kfzgewerbe.de/…to-flaute-hinweg
Je to za 1. polrok 2025.
Prosím pozdieľaj ty kde si si informácie overil. Možno by sa to hodilo aj predtým ako začneš spochybňovať googlením a AI a potom pošleš tiež informáciu bez uvedenia zdroja.
Ja EV nehejtujem, sám o jednom uvažujem. Zatiaľ to u mňa naráža na obrovský prepad ceny (ak mám kúpiť auto porovnateľnej veľkosti a komfortu ako mám teraz) a môj charakter ciest do Nemecka. Aj keď jeden kolega brázdi celé Nemecko zo Slovenska na TM3 a neobmedzuje ho to.
Je to za 1. polrok 2025.
Prosím pozdieľaj ty kde si si informácie overil. Možno by sa to hodilo aj predtým ako začneš spochybňovať googlením a AI a potom pošleš tiež informáciu bez uvedenia zdroja.
Ja EV nehejtujem, sám o jednom uvažujem. Zatiaľ to u mňa naráža na obrovský prepad ceny (ak mám kúpiť auto porovnateľnej veľkosti a komfortu ako mám teraz) a môj charakter ciest do Nemecka. Aj keď jeden kolega brázdi celé Nemecko zo Slovenska na TM3 a neobmedzuje ho to.
@WinDiesel červenec 2025 - podíl elektrovozů na trhu v DE 18,4%. Už sem radši nepiš. Ztrapňuje tě to.
@Germanec Touto dobou chceli mať 30-35 %, takže sa strapňuješ ty. 😀
@nippon jo a tohle číslo máš odkud?
Chtěli mít ke konci roku 25 celých 25% aby se obešli bez pokut. Mají v polovině roku 18,3 takže je jasný že se tam nedostanou a proto si všichni velcí tvoří rezervy na pokuty a jejich výsledky jdou dolu. Jsem zvědav o kolik % to netrefí ke konci roku.
The European Union (EU) is forecast to see BEV market share increase to approximately 25.3% by the end of 2025.
Takže si to opět odněkud vycucal ty...
Chtěli mít ke konci roku 25 celých 25% aby se obešli bez pokut. Mají v polovině roku 18,3 takže je jasný že se tam nedostanou a proto si všichni velcí tvoří rezervy na pokuty a jejich výsledky jdou dolu. Jsem zvědav o kolik % to netrefí ke konci roku.
The European Union (EU) is forecast to see BEV market share increase to approximately 25.3% by the end of 2025.
Takže si to opět odněkud vycucal ty...
@psel Problém je v tom že v DE je velká část EV registrována výrobci nebo dealery aby se vyhli pokutám, takže i těch 18,4 % je umělé číslo.
V DE jsem každý den, vidím co kolem mě jezdí. Většina EV jsou firemní v různých cenových relacích, nejzřetelnější jsou pošťáci.
Přitom mnoho lidí má jízdní režim i zázemí kdy by jim EV vyhovovalo byť jako druhé auto, ale zkrátka zvyk je železná košile. Myslím že je to otázka překročit tu hranici a nejspíš další generace která bude technicky ještě rozmazlenější než naše. Tlak na přechod na EV bude čím dál vyšší, dokud se EU nezhroutí nebo Von der Leyen nepůjde do penze 😁
V DE jsem každý den, vidím co kolem mě jezdí. Většina EV jsou firemní v různých cenových relacích, nejzřetelnější jsou pošťáci.
Přitom mnoho lidí má jízdní režim i zázemí kdy by jim EV vyhovovalo byť jako druhé auto, ale zkrátka zvyk je železná košile. Myslím že je to otázka překročit tu hranici a nejspíš další generace která bude technicky ještě rozmazlenější než naše. Tlak na přechod na EV bude čím dál vyšší, dokud se EU nezhroutí nebo Von der Leyen nepůjde do penze 😁
Dotace mají jít do veřejně prospěšného sektoru, tj zdravotnictví, vzdělávání apod. Ostatní je převrácený socialismus a ten jak známo nefunguje protože poškozuje tržní mechanismus. Do soukromého sektoru může stát investovat pokud jeho činnost potřebuje, ne jen tam sypat prachy daňových poplatníků a vlastník si kupuje zámky ve Francii.
Všechny vládní podpory ve výsledku elektromobilitě škodí. Nechme poptávku a nabídku přirozeně působit. Je to efektivnější a nevznikají negativní konsekvence jako je prudký pokles poptávky nebo rychlý pokles zůstatkových cen.
Každý rozumný člověk vidí rozdíl v tom, když se dává dotace do veřejného statku vs. do komerčního produktu.
Stát se má starat o veřejné statky a ne o to, jestli dotovat auta, kávovary nebo brambůrky.
Ano.
Proto podporuju investice do jaderných elektáren, které za jednotku vynaložených peněz dosáhnou nejvyššího snížení skleníkových plynů.
Infrastruktura dává větší smysl.
Ale USA mají obrovský federální deficit. Více než 1/3 výdajů financují zadlužováním. Takže spíše než dotovat infrastrukturu musí plánovat omezení výdajů.
Anglosaský daňový systém je postaven na daních z příjmů a majetku. Ale ono je to jedno. Důležité je, že výše daní jako procento HDP je v USA víceméně stejná jako u nás. Ale holt mají jiné priority ve výdajích.
a je to tu zas, miliony aut na dealery a bazarniky 👍👍👍😆😆😆
V mezičase skutečné prodeje klesají.
Směj se jak chceš, toto je realita v Německu.
Wow, rádio Jerevan tu dávno nebolo. 🤦♂️🤷♂️
Čeho je tam statistika? Jediná statistika je tam od obchodníků s auty.
Baví se tam o jejich situaci a o tom, že jsou u BEV/PHEV pesimističtější než u ICE. Dále tam píšou, že ty čísla přihlášených aut jsou na obchodnících a ne na poptávkách z trhu. Bez informace kolik a jak.
Prodej aut klesá v celé EU, takže se nedivím, že jsou pesimističtí a to že BEV stoupá je pro ně taky problém, protože tam nemají co servisovat. Takže to ani nechtějí.
To že ty z toho uděláš klickbait : Nemecku predaj EV privátnym zákazníkom a firmám klesá je tvůj problém a dezinfo, protože nic takového tam není.
Navíc tohle je zájmová instituce prodejců aut a pokud mohou tlačit na vládu aby zavedla dotace tak musí brečet. A tohle je takový brek, nic víc.
Článok portálu upozorňuje na falošný obraz trhu s elektroautami (BEV) v Nemecku. Úradné štatistiky ukazujú rast „nových“ registrácií BEV, no podľa prieskumu Asociácie nemeckého automobilového priemyslu (ZDK) medzi autami bolo mnoho „registrácií“ len falošných – ide o tzv. „Eigenzulassungen“, teda registrácie áut samotnými výrobcami a predajcami, nie skutočnými zákazníkmi. Sú tam aj konkrétne čísla.
Ako súvisí menšia motivácia z dôvodu nižších výnosov zo servisu s predajom? Myslel som si, že výber je na zákazníkovi. Kupoval si už nové auto?
Eigenzulassungen jsou vždy a všude a není to jen otázka BEV, když se podíváš na obchodníka a jeho auta, tak jsou již přihlášené uvedena vždy jako Vorführwagen, čili předváděčky. Pak máš auta nová a nepřihlášená.
Jestli je jich mnoho nebo ne nemohu posoudit v globálu ale u obchodníků které sleduji vidím určitě víc RS6 ojetých než a6 etron ojetých.
Ale jsem rád že jsme se dostali od toho že prodej BEV klesá tohle už zní jinak ne?
A jak píšeš sám má se jednat o mnoho, což je jednotka vyjadřující cokoliv od 10 do 10.000.000 😁.
Prostě někdo brečí protože potřebuje aby vláda nalila spoustu peněz do dotací. Tak je nech brečet a nedělej z toho pokles prodejů BEV to je fakt směšný.
Všichni jsme natěšeni na tvé kecání o tornádech a převodovkách. I na příběhy z tvého mládí Man ký Potter a kámen mudrců.
Dotoval někdo počítače? Dotoval někdo mobilní telefony? Dotoval někdo elektrokola? Dotoval někdo kávovary? Dotoval někdo bezkontaktní platební karty?
Ne. A přesto se tyto technologie prosadily a někdy opravdu velmi rychle. Když je něco přínosného, tak se to prosadí.
Proč sem taháš kávovar a kreditky nechápu, co takhle trenky a fusekle, proč jsi je tam nepřidal?