Videa
Mr.Murphy
9
@Tomogo diesel je mrtvy, pisu to vyse.... ale ten tvuj stary Allroad asi nema ad-blue a vsechny ty dalsi eko-veci ktere tlaci spotrebu nahoru ne? Proste jasne ze technologicky 15 let stary motor je odolnejsi protoze ma pulku soucastek....
Přejít do diskuze
@Mr.Murphy Odkdy AdBlue tlačí spotřebu nahoru???
To je snad přesně naopak. U TDI se neustále zvyšují tlaky vstřiku a spaluje se co nejchudší směs = hodně NOx a nízká spotřeba. A proto to muselo dostat chcanky, aby mohla zůstat nízká spotřeba a NOx se snížily na minimum.
To je snad přesně naopak. U TDI se neustále zvyšují tlaky vstřiku a spaluje se co nejchudší směs = hodně NOx a nízká spotřeba. A proto to muselo dostat chcanky, aby mohla zůstat nízká spotřeba a NOx se snížily na minimum.
Mňo....
potvrdím něco co říká p.Vaculík a co mám odporozováno na svém 2 roky starém Superbu TDI 140kW nebo kolik to má.... Ostatně jsem si s ním i v záchvatech zoufalosti z toho auta psal....
1) olej žere, v závislosti na rychlosti 0,1-0,3L/100. Jet ze Zadaru trvale 160 po Chorvatsku a pak nějakých 150 po Maďarsku a Slovensku s tou spotřebou fakt zamávalo
2) mám to taky ve čtyřkolce a až po 30tkm mi spotřeba spadla tak o litr.... měl jsem tam předtím furt kolem 6,7, teď to padá pod 6, jezdím furt stejně
3) úbytky chladísí směsi mi taky skončily až po 30tkm.... (bože....)
4) že plyn u hybridu od VW funguje jak tlačítko on-off (čili skoro každé zrychlení raději téměř plný, aby to jelo) mám odzkoušeno na Superbu PHEV (jasně, jiná technologie, ale s vybitou baterkou je to taky hybrid, že...)
Suma sumárum mě naftový Superb moc nepřesvědčil a tenhle hybrid od Audi taky ne. Bude se s tím dát žít ale proč, když můžu mít hybrid třeba od Toyoty? (řečnická úvaha, zatím jsem Toyotu nikdy nezkoušel, ale všichni to chválí).
Takže za mě fakt ne a subjektivně dodám, že se mi zdál ve videu brutálně laciný potah sedaček.... na to si celkem potrpím a tohle mi přišlo jak z Fábie....
Tož asi tak za mě.... já jsem diesel pohřbil (a měl jsem to udělat už dřív). Třeba 2.2 JTD se stejným výkonem v Alfě bylo prostě lepší a olej to skoro nežralo (na druhou stranu, když už se měl dolít, nebyla tam měrka a bylo to úplně na ho*no).
Na dlouhé cesty benzínový hybrid, na kratší EV. Ve firmě si to tak můžu nastavit, bye bye nafta....
Můj názor no 😄
potvrdím něco co říká p.Vaculík a co mám odporozováno na svém 2 roky starém Superbu TDI 140kW nebo kolik to má.... Ostatně jsem si s ním i v záchvatech zoufalosti z toho auta psal....
1) olej žere, v závislosti na rychlosti 0,1-0,3L/100. Jet ze Zadaru trvale 160 po Chorvatsku a pak nějakých 150 po Maďarsku a Slovensku s tou spotřebou fakt zamávalo
2) mám to taky ve čtyřkolce a až po 30tkm mi spotřeba spadla tak o litr.... měl jsem tam předtím furt kolem 6,7, teď to padá pod 6, jezdím furt stejně
3) úbytky chladísí směsi mi taky skončily až po 30tkm.... (bože....)
4) že plyn u hybridu od VW funguje jak tlačítko on-off (čili skoro každé zrychlení raději téměř plný, aby to jelo) mám odzkoušeno na Superbu PHEV (jasně, jiná technologie, ale s vybitou baterkou je to taky hybrid, že...)
Suma sumárum mě naftový Superb moc nepřesvědčil a tenhle hybrid od Audi taky ne. Bude se s tím dát žít ale proč, když můžu mít hybrid třeba od Toyoty? (řečnická úvaha, zatím jsem Toyotu nikdy nezkoušel, ale všichni to chválí).
Takže za mě fakt ne a subjektivně dodám, že se mi zdál ve videu brutálně laciný potah sedaček.... na to si celkem potrpím a tohle mi přišlo jak z Fábie....
Tož asi tak za mě.... já jsem diesel pohřbil (a měl jsem to udělat už dřív). Třeba 2.2 JTD se stejným výkonem v Alfě bylo prostě lepší a olej to skoro nežralo (na druhou stranu, když už se měl dolít, nebyla tam měrka a bylo to úplně na ho*no).
Na dlouhé cesty benzínový hybrid, na kratší EV. Ve firmě si to tak můžu nastavit, bye bye nafta....
Můj názor no 😄
Za ten systém nouzového otevírání/odemykání dveří by od Euro NCAP neměli dostat žádnou hvězdičku.
@traveldrive Omyl. Kdybys chtěl snížit NOx bez AdBlue, tak bys musel obohatit směs a auto by žralo o 2 litry na 100 víc...
A proto nemá smysl za každou cenu diesel, jediná výhoda - ve spotřebě se už smazává a Audi má ještě pořád 2.0 TSI....@rohYpnol
@PavelK_ 👍 Stejně jako Tesla. Zkus si vypnout elektriku a pak se dostaň z Ypsilonky ze zadních sedaček. To je jak z filmu nezvratný osud 33 a 1/3.
Strašná zpatlanina. Tak tohle bych nechtěl ani zadarmo a už vůbec ne za jejich lidové ceny. Nesmysl klikama dvěří počínaje a pohonem konče. Odporný recyklovaný interiér nevyjímaje.
Předražený, překomplikovaný a ve finále to žere o litr víc jak normální čistej diesel bez všech těhle vyfikundací...
Předražený, překomplikovaný a ve finále to žere o litr víc jak normální čistej diesel bez všech těhle vyfikundací...
Počtem elektromotorů právě dohnali Audi Q4 a k tomu tam přidali spalovák. No teda jestli tohle bude trhák si nejsem zcela jistý.
Nejde nazvat jinak než !!SUPERTEST!!
Tohle je vážně video pro lidi, které ještě zajímá auto víc, než jen jako mobil. Já jsem si ho neskutečně užil. Díky za něj celé redakci, smekám klobouček.👍👍👍
Tohle je vážně video pro lidi, které ještě zajímá auto víc, než jen jako mobil. Já jsem si ho neskutečně užil. Díky za něj celé redakci, smekám klobouček.👍👍👍
Jinak k Audi A5 jako takové, mrzí mě na ni spousta věcí. Některé zazněly.
1. Plechové nápravnice
2. Brzdy
3. Splývavá záď už nemá s kombi moc co společného
4. Nesmyslná překombinovanost a přetechnizovanost a spousta samoúčelných řešení
Ve výsledku bych řekl, že to je průměrný vůz své kategorie.
Navíc design za mě bída. Nemít to logo Audi, tak klidně uvěřím, že to je nějaký BYD nebo jiná Čína... Ano, není to škaredé. Ale dobře už u Audi zjevně bylo...
1. Plechové nápravnice
2. Brzdy
3. Splývavá záď už nemá s kombi moc co společného
4. Nesmyslná překombinovanost a přetechnizovanost a spousta samoúčelných řešení
Ve výsledku bych řekl, že to je průměrný vůz své kategorie.
Navíc design za mě bída. Nemít to logo Audi, tak klidně uvěřím, že to je nějaký BYD nebo jiná Čína... Ano, není to škaredé. Ale dobře už u Audi zjevně bylo...
Všetko super len tento ich úžasný mild-hybrid (v roku 2025 a u značky, ktorá má byť výkladnou skriňou technológií koncernu Volkswagen) nemá pre majiteľa žiaden úžitok. Už viaceré testy potvrdili, že úspora paliva je zanedbateľná, takže je to zas len ten prípad, kedy si kupujúci priplatí za nižšie emisie. Dávno mali mať full-hybrid a aj ten minie Audi, keď ho o pár dní predstavia v novom T-Rocu. Nečudujem sa, že boli také čistky vo vedení štyroch kruhov.
@Rasto A kdo je prosil, aby to mělo 2 tuny??? A k čemu je aerodynamika? Hlavně, že to má debilní kliky u dveří..
To bych vždycky omdlel, když vídím Oktávku TDI s obyčejnou technikou, co jede pod 4/100 a může mít normální kliky a pak přijde HogoFogo číčovina za 2+ mega, nastrojená všema krávovinama, co kdy člověk vymyslel a jede to za 6,2...
To bych vždycky omdlel, když vídím Oktávku TDI s obyčejnou technikou, co jede pod 4/100 a může mít normální kliky a pak přijde HogoFogo číčovina za 2+ mega, nastrojená všema krávovinama, co kdy člověk vymyslel a jede to za 6,2...
@rohYpnol ehm CO2 je snáď priamo úmerne spotrebe...
Emisné "nezmysly" tam nie sú kvôli CO2 ale NOx, CO a pevným časticiam, čo sú na rozdiel od CO2 naozaj priamo škodlivé veci na dýchanie.
Emisné "nezmysly" tam nie sú kvôli CO2 ale NOx, CO a pevným časticiam, čo sú na rozdiel od CO2 naozaj priamo škodlivé veci na dýchanie.
@Ozzman
Diesel smysl stále má. Ale čím dál víc samozřejmě platí že diesel musí jezdit a ne popojíždět.
Diesel smysl stále má. Ale čím dál víc samozřejmě platí že diesel musí jezdit a ne popojíždět.
@rohYpnol spotreba ani zdalekanie je úplne priamo úmerná váhe, navýšenie v tomto prípade bude pár kíl. Zrovna teraz používam "tažký" phev z vlkohradu a tvoja teória hrubo nezodpovedá realite. je totiž podobne ťažký ako podobný dízel s 4x4
@Mr.Murphy Já mám Ad-Blue a rozhodně mi spotřebu nezvyšuje. Je to právě naopak, čerpám jednou za cca 15 tisíc, takže pohoda.
Je to krám. Bmw G31 530d mám 6.6l pri plynulej ale rýchlej jazde. Bez MHEV, 195kw. Aj to je prekomplikovaný motor. Toto bude servisne neudržateľné a len aby to znížilo spotrebu na papieri.
Hezké video.
Dobrá práce.
Blbé názory.
Spotřeba 6,3 je celkem adekvátní a očekávatelná. Dvě tuny, 4,8m, awd. Za pět to fakt pojede jen v tabulce wltp...
Dobrá práce.
Blbé názory.
Spotřeba 6,3 je celkem adekvátní a očekávatelná. Dvě tuny, 4,8m, awd. Za pět to fakt pojede jen v tabulce wltp...
@mariov8
Ještě ze temhle nenabijejicim phev cmoudum to parkovani seberou. Za tu spotřebu jezdi obyčejná auta, phev na to fakt neni treba, a to parkovani též nemaji zdarma.
Ještě ze temhle nenabijejicim phev cmoudum to parkovani seberou. Za tu spotřebu jezdi obyčejná auta, phev na to fakt neni treba, a to parkovani též nemaji zdarma.
@Rasto Asi máš pravdu a je to 60mg. To jen AI 𝛑čus mi tvrdil, že to je stále 80mg a když jsem se ho zeptal znova, jestli není 𝛑čus, tak se jako vždy omluvil a napsal zase něco jinýho...
@Rasto Ale audi A5 není ani trošku na úrovni BMW 5er. To je na tom to nejhorší. Je to převlečená A4-ka...
Jinak stejně nechápu co s tím má EURO7, když v RDE/reálném provozu mají dnes moderní diesely NOx na úrovni 10-30mg/100km plus mínus a norma je 80mg.
Pochopím, že se spotřeba zvedne v čase studeného startu a pár minut po něm, než všechny systémy naberou plnou provozní teplotu a funkčnost, ale u dieselu, kde se jezdí na dálky je takováto spotřeba nepřijatelná. Kór u šetřílka a mistra úchylně defenzivní jízdy na spotřebu, jakým je Vaculda. Kdybych jezdil jako on ve svých videích - (ajrodynamika, plachtění, kopec, kde mu to zrychluje bez plynu atd...) - tak jezdím za 4,5/100
EDIT: Ale je pravda, že podvozek je asi to nejhorší na B8 i po FL. Taky proto mám jen předokolku, jen 17" kola a pneu 215/55 a foukám na 2,3 BAR a mám DCC na komfort.
Jinak stejně nechápu co s tím má EURO7, když v RDE/reálném provozu mají dnes moderní diesely NOx na úrovni 10-30mg/100km plus mínus a norma je 80mg.
Pochopím, že se spotřeba zvedne v čase studeného startu a pár minut po něm, než všechny systémy naberou plnou provozní teplotu a funkčnost, ale u dieselu, kde se jezdí na dálky je takováto spotřeba nepřijatelná. Kór u šetřílka a mistra úchylně defenzivní jízdy na spotřebu, jakým je Vaculda. Kdybych jezdil jako on ve svých videích - (ajrodynamika, plachtění, kopec, kde mu to zrychluje bez plynu atd...) - tak jezdím za 4,5/100
EDIT: Ale je pravda, že podvozek je asi to nejhorší na B8 i po FL. Taky proto mám jen předokolku, jen 17" kola a pneu 215/55 a foukám na 2,3 BAR a mám DCC na komfort.
@Mokrous tak sa v tej audine zvez a pochopíš😊. Ako sám som mal Passat B8 140kw TDI a rozdiel medzi ním a BMW 5 je priepastný v komforte jazdy, a pritom tá dlhšia 5-ka má menší kufor a menej miesta vzadu ako starý Passat. Predpokladám, že u Audi to bude podobné - motor pozdĺžne proste ukrojí kopu miesta z kabíny. 4x4 zdvihne spotrebu o 0.5l a váha tiež pridá nejaké deci.
Ale ty si minul to najdôležitejšie - nie je Audi už pripravené na Euro7? To by mohol byť hlavný rozdiel, prečo je ta spotreba tak nedobra aj napriek hybridu
Ale ty si minul to najdôležitejšie - nie je Audi už pripravené na Euro7? To by mohol byť hlavný rozdiel, prečo je ta spotreba tak nedobra aj napriek hybridu
@Rasto Co je prémiovka? Stupidní kliky, tertis ve světlech a recyklované tvrdé plasty uvnitř a mizerné brzdy?
Ptám se kde je ta efektivita? Passat je větší, vyšší a má horší aerodynamiku a přesto jezdí za 5/100!
I když jsem naložil svých 100 kilo a dalších 300 kilo nákladu a jel jako prase, skončil jsem na 5,4/100. Tzn., že jsem vážil přes 2,1 tuny.
Tak kde je ten zázrak Audi?
Ptám se kde je ta efektivita? Passat je větší, vyšší a má horší aerodynamiku a přesto jezdí za 5/100!
I když jsem naložil svých 100 kilo a dalších 300 kilo nákladu a jel jako prase, skončil jsem na 5,4/100. Tzn., že jsem vážil přes 2,1 tuny.
Tak kde je ten zázrak Audi?
@Mokrous tak Passat tiež nie je prémiovka... Že je o 5 cm dlhší moc neurobí.
Pre tvoj Passat platia tie isté argumenty čo pre tú octaviu...
Pre tvoj Passat platia tie isté argumenty čo pre tú octaviu...
@Mokrous tak tie 2 tony to ma aj kvôli tomu, že je to prémiovka, snáď uznáš, že od toho má Octavia ďaleko.
Ďalšia otázka je, či toto už nieje pohon pripravený na Euro7 a či tá 4l Octavia vydrží počas euro 7 vo výrobe.
A stále 4x4 a tiez tá Octavia nebude v kombinácii jazdiť za 4.
Tým nič nemení na tom, že by som teda 2mega za 2l v nafte so skoro nefunkčným hybridom nikdy nedal...
Aj keby to zralo menej
Ďalšia otázka je, či toto už nieje pohon pripravený na Euro7 a či tá 4l Octavia vydrží počas euro 7 vo výrobe.
A stále 4x4 a tiez tá Octavia nebude v kombinácii jazdiť za 4.
Tým nič nemení na tom, že by som teda 2mega za 2l v nafte so skoro nefunkčným hybridom nikdy nedal...
Aj keby to zralo menej
@Mokrous Keď to vezmeš z tohto pohľadu, tak áno, myslel som to tak, že samotný AdBlue nemá priamy vplyv - ak ho vyblokuješ, zhoršia sa dusíkové emisie, ale spotrebu to neovplyvní.
@Mr.Murphy Zajímavý, mě to už 5 let žere pořád stejně. Vůbec mi to nekleslo. Ale při spotřebě 4,8-5,4/100 si nestěžuju...
@Mr.Murphy Chápu, že seš na TDI nasranej. Dolejvat 5 litrů na cestě pod Makarskou a zpět by mě asi jeblo...
To já dolejvám jen 5 litrů nafty a oleje mám doma po návratu stejně jako před odjezdem... No, stejně asi ne, možná o 0,3mm na rysce méně.
To já dolejvám jen 5 litrů nafty a oleje mám doma po návratu stejně jako před odjezdem... No, stejně asi ne, možná o 0,3mm na rysce méně.
@traveldrive ale má a veľa, nemusíš do oxidačného katalyzátora (ktorý viac nefunguje ako funguje) pristrekovať dodatočné dávky paliva na likvidáciu nox. 1,5dci s adblue znamenal rapídny poklae spotreby voči verziam bez adblue, to isté máš u 2l dízlu od vw. Pokles reálnej spotreby a nesmrdíš ako octová fľaša
@vencelín páve väčšinou je nejaká spotreba pri novom aute kým si to nesadne, potom býva kľud. Ale každý máme iné skúsenosti
@Rasto já nemám potřebu TDI obhajovat, končím s tím, ale fakt záleží kolik máš najeto. Po 30tkm to jde o skoro litr dolů....
@kyklop
Vyšší komplikovanost znamená vyšší váha. Vyšší váha znamená vyšší spotřeba. Jenže cílem není nízká spotřeba, ale nízké emise CO2. Což bohužel není úplně to samé a nejde úplně ruku v ruce.
Jinak řečeno, vyházet ty emisní nesmysly, tak to třeba jezdí za 3,5 litru... Ale CO2 budou o 2g vyšší...
Vyšší komplikovanost znamená vyšší váha. Vyšší váha znamená vyšší spotřeba. Jenže cílem není nízká spotřeba, ale nízké emise CO2. Což bohužel není úplně to samé a nejde úplně ruku v ruce.
Jinak řečeno, vyházet ty emisní nesmysly, tak to třeba jezdí za 3,5 litru... Ale CO2 budou o 2g vyšší...
@rohYpnol
práve spotreba ničím neočarí, písal som to nižšie. Vzhľadom ku komplikovanosti by som čakal tak 5,5 , to by bolo ok
práve spotreba ničím neočarí, písal som to nižšie. Vzhľadom ku komplikovanosti by som čakal tak 5,5 , to by bolo ok
@Mr.Murphy k phev a dízlu od vw group len toľko😒br />
110kW dízel evo žebrák edition mi nezobral ani deci oleja, dlhodobá spotreba apoštola B8 bola na záver tesne pod 4,8 (aj keď áno, len predný náhon)
PHEV B8 s plynom problém nemám, za mesiac a pár dní som dal už ľahko cez 8500km, z toho 7500 prvý mesiac (to bol fakt extrémny mesiac, snáď sa už nikdy nezopakuje). Spotreba aj v hybridnom režime na diaľniciach je len o kúsok horšia ako mal tdi evo a zároveň sa spotreby z "testov" ani z ďaleka nepotvrdili. Ani na 1100km dlhej služobke do DE som ho cez cez 6 (presne 5,9) , otočky BA - HR: 5,2-5,4, prípadne ťažký vlek do 9,5l na 100
Ako bonus je jazda v meste a okolí na el a ticho na palube.
Za mňa spotreba tej testovanej audi nič moc vzhľadom ku komplikovanosti pohonu
PHEV B8 s plynom problém nemám, za mesiac a pár dní som dal už ľahko cez 8500km, z toho 7500 prvý mesiac (to bol fakt extrémny mesiac, snáď sa už nikdy nezopakuje). Spotreba aj v hybridnom režime na diaľniciach je len o kúsok horšia ako mal tdi evo a zároveň sa spotreby z "testov" ani z ďaleka nepotvrdili. Ani na 1100km dlhej služobke do DE som ho cez cez 6 (presne 5,9) , otočky BA - HR: 5,2-5,4, prípadne ťažký vlek do 9,5l na 100
Ako bonus je jazda v meste a okolí na el a ticho na palube.
Za mňa spotreba tej testovanej audi nič moc vzhľadom ku komplikovanosti pohonu
Nápad jistě dobrý, výsledky nebyly dobré...
Mě to prostě hlava nebere. Mám staré TDI A6 Allroad a pokud jezdím dálky, tak dálniční spotřeba je cca 6.8 (stojanová). Pod kapotou stále 580 Nm a 200 kW (pokud neregeneruji DPF jednou za cca 800-1000 km). Tak proč chtít tohle? Jo jasně, ve městě jsem kolem deseti, ale k tomu to auto nemám. Mám to jako pracanta na dlouhé vzdálenosti a do hor.
Za mě diesely skončily. Já si sice asi ještě dlouho nechám ten svůj starý TDI ingot, co mi snad spokojeně doslouží, než na trhu bude pořádné EV. Ale tohle už prostě nechci. A teď bych mohl jmenovat, odporný volant, dotykové plošky a milion dalších věcí, které ve videu nepadly. Ale tady jde hlavně už jen o nesmyslnost toho, sice úžasného, ale vlastně asi zbytečného pohonu. Nebo vám to dává smysl?
Mě to prostě hlava nebere. Mám staré TDI A6 Allroad a pokud jezdím dálky, tak dálniční spotřeba je cca 6.8 (stojanová). Pod kapotou stále 580 Nm a 200 kW (pokud neregeneruji DPF jednou za cca 800-1000 km). Tak proč chtít tohle? Jo jasně, ve městě jsem kolem deseti, ale k tomu to auto nemám. Mám to jako pracanta na dlouhé vzdálenosti a do hor.
Za mě diesely skončily. Já si sice asi ještě dlouho nechám ten svůj starý TDI ingot, co mi snad spokojeně doslouží, než na trhu bude pořádné EV. Ale tohle už prostě nechci. A teď bych mohl jmenovat, odporný volant, dotykové plošky a milion dalších věcí, které ve videu nepadly. Ale tady jde hlavně už jen o nesmyslnost toho, sice úžasného, ale vlastně asi zbytečného pohonu. Nebo vám to dává smysl?
Evropa se snaží v hybridech dohnat Japonce. Bohužel je za Hondou a Toyotou tak 10 let pozadu.
@Mikesus Dyť právě - defacto jediná konkurence jsou bmw 3er a mb c-klasse, a tam nevyniká ani jeden, každý je jen jinak zaměřen. Jinak za tu cenu není už vůbec nic.
@Rasto jo. Na euro7 se dá hodit hodne věcí, ono totiz dost lidí to vezme za fakt a vic neresi. Jak píšu, kdyz by to bylo normou euro7, nešlo by ty motory dst nikam, ale ono jde, takze to je prave kvuli co2 u větším modelů a pak tím snižování u menších, aby neměly větší výkon nez ty větší.
@Xonik ono se stačí podivat jinam nez ke koncernu. Jakmile se díváš ve své vlastní stáji, může se to zdát jako adekvátní. Je ale potřeba kouknout k sousedům, co nabízejí za danou cenu. Dnes je ale taky potíž, ze uz moc konkurence v daném segmentu neni.
@Rasto
Souhlas. Tento hybrid ( což je tedy u mhev hodne silné označení) je uplne o ničem, stejně jako u toho Subaru a dalších mhev. Je to jen ukazka toho, ze mhev jako takový, je jen o papíru, marketingových blabolech, ale realne nepřináší žádný užitek.
Souhlas. Tento hybrid ( což je tedy u mhev hodne silné označení) je uplne o ničem, stejně jako u toho Subaru a dalších mhev. Je to jen ukazka toho, ze mhev jako takový, je jen o papíru, marketingových blabolech, ale realne nepřináší žádný užitek.
@kari.laz
Kdyz by to lidi chtěli, tak by nemizely. Ze nějaké zanedbatelne promile zákazníků chce neco, co pak automobilce ani nezaplatí, fakt neni problém úředníka. Ano, některé hybridy jsou jen pro papír a reálný užitek nula, jako treba ten mhev tady. A naprostá většina ostatnich mhev. Kdyz by to nikdo za hybrid neoznacoval ( coz realne ani neni, jen pokrocily startstop ), je to uplne obyčejný spalovak jaky chces. Stejná spotřeba, zanedbatelný nárůst váhy.
Kdyz by to lidi chtěli, tak by nemizely. Ze nějaké zanedbatelne promile zákazníků chce neco, co pak automobilce ani nezaplatí, fakt neni problém úředníka. Ano, některé hybridy jsou jen pro papír a reálný užitek nula, jako treba ten mhev tady. A naprostá většina ostatnich mhev. Kdyz by to nikdo za hybrid neoznacoval ( coz realne ani neni, jen pokrocily startstop ), je to uplne obyčejný spalovak jaky chces. Stejná spotřeba, zanedbatelný nárůst váhy.
@Mr.Murphy nemuze to byt treba tím, ze konečně zmizely bubliny v chladící směsi a motor se tak chladí jak má?
@kyklop
Ano, o váze to neni, pokud mas na to moderní technologii. Ale zjednodušeně, pokud mas identický motor, v těžším aute se stejnou aerodynamikou bude mit o neco vyssi spotrebu. Ale uz tam staci přidat rekuperaci a uz těžší auto díky rekupwraci může mit nizsibspotrebu nez to lehčí bez ní.
Ano, o váze to neni, pokud mas na to moderní technologii. Ale zjednodušeně, pokud mas identický motor, v těžším aute se stejnou aerodynamikou bude mit o neco vyssi spotrebu. Ale uz tam staci přidat rekuperaci a uz těžší auto díky rekupwraci může mit nizsibspotrebu nez to lehčí bez ní.
@Rasto
Ano, co2 je přímo úměrně spotřebě. Protoze uhlik je hlavní součást paliva a pokud hobspalime, nějak se musí dostat ven v jiné podobě. A to buď CO, CO2, nespálené uhlovodíky nebo saze. Vse kromě co2 ma dane limity, ktere nelze překročit. Takze nám zbývá jen to co2, ktere je z daných emisi nejhojnejsi ve výfukových plynech. Rohypnul pustil zase zajímavou blbost.
Ano, co2 je přímo úměrně spotřebě. Protoze uhlik je hlavní součást paliva a pokud hobspalime, nějak se musí dostat ven v jiné podobě. A to buď CO, CO2, nespálené uhlovodíky nebo saze. Vse kromě co2 ma dane limity, ktere nelze překročit. Takze nám zbývá jen to co2, ktere je z daných emisi nejhojnejsi ve výfukových plynech. Rohypnul pustil zase zajímavou blbost.
@psel Nejspíš nejezdil. Ale já bych si PHEV za svoje také opravdu nekupoval, já bych zůstal u nafty. Viz. závěr mojeho příspěvku.
@Mikesus ako neviem, kľudne to môže byť ako hovoríš. Len nechápem, prečo výkon znížiť vo vybehovej Corolle a nechať v novom chr... A navyše deklarujú úplne rovnakú dynamiku....
Mne to povedal predjaca, ale predajcovia poväčšinou moc nevedia... Len chcú niečo povedať
Mne to povedal predjaca, ale predajcovia poväčšinou moc nevedia... Len chcú niečo povedať
@Honza Le vlastně moc ne, když se člověk podívá co stojí superb (a to je proti tomuhle plastová hračka s plebejskou technikou), tak to zkrátka odpovídá době.
@rohYpnol Beru že to je tvůj subjektivní pohled, nicméně objektivně😒br />
2)Tyhle brzdy má čtyřválcová nafta v audi snad od nepaměti, pro takto slabé motory nedávají dražší brzdy moc smysl.
3)Splývavá záď je naopak typický audi avant
4)Konkétně?
Jinak ano, kategorie premium segmentu a třídy D je tak prořídlá, že tam defacto krom německé trojky a nějakého lexusu nic není, takže tam není vítězů ani poražených, všichni jsou vůči sobě průměrní.
2)Tyhle brzdy má čtyřválcová nafta v audi snad od nepaměti, pro takto slabé motory nedávají dražší brzdy moc smysl.
3)Splývavá záď je naopak typický audi avant
4)Konkétně?
Jinak ano, kategorie premium segmentu a třídy D je tak prořídlá, že tam defacto krom německé trojky a nějakého lexusu nic není, takže tam není vítězů ani poražených, všichni jsou vůči sobě průměrní.
@mariov8 za 6.2 v naftě nemusím jezdit Mercedesem a tahat v kufru baterky. Kdybys je tam neměl, jezdil bys za míň.
@gil54
Ta vyndávací planžeta je na to, že dělají jeden klíček a kdyby tam nebyla ta planžeta tak tam máš díru v klíčku 😁 Takže ta planžeta je k tomu, aby tu díru v klíčku zadělala...
Je to přeci dobré auto. To se pozná podle toho že vyrobit pro ně jeden výlisek plastu jiný se nevyplatí 🤣🤣🤣
Ta vyndávací planžeta je na to, že dělají jeden klíček a kdyby tam nebyla ta planžeta tak tam máš díru v klíčku 😁 Takže ta planžeta je k tomu, aby tu díru v klíčku zadělala...
Je to přeci dobré auto. To se pozná podle toho že vyrobit pro ně jeden výlisek plastu jiný se nevyplatí 🤣🤣🤣
@Rasto
U Toyoty je to takove komplikovanější. Důvod neni euro7, ale flotilove emise. A proč ty a ne skutečně euro7? Protoze kdyby to bylo euro7, museli by upravit motory ve všech modelech. No, ale to se neděje. Jedná se hlavně o 2.0hybrid. Ten v corolle snížili ze 198 na 178 koní. Ale v CHR zůstává 198koňová varianta. Jak je to možné, kdyz by údajně neplnila euro7? Důvod musíme hledat o jeden stupínek výše. 2.5hybrid. To je hezké srovnání u Lexusu NX 350h. Minulý MY měl 244 koní a co2 127-133. Nový má 197 koní a 113-119. No a zde je vidět, mit 2.5l se 197 koňmi a 2.0l se 198 koňmi, to si těžko obhaji. A dále, museli ho upravit kvuli euro7? Nova camry ma stále 230koňovou ( lexus mel vzdy par koni navic oproti toyote ) variantu,kdyz by neplnila euro7, jak by ji mohli nabizet?
Takže z toho jasne vyplývá, ze pro euro7 měnit nemuseli, kdyz v některých modelech zůstávají původní, tam by jinak byt nemohli také. Primární důvod jsou emise co2 a poté k tomu navazane úpravy výkonů nižších variant.
U Toyoty je to takove komplikovanější. Důvod neni euro7, ale flotilove emise. A proč ty a ne skutečně euro7? Protoze kdyby to bylo euro7, museli by upravit motory ve všech modelech. No, ale to se neděje. Jedná se hlavně o 2.0hybrid. Ten v corolle snížili ze 198 na 178 koní. Ale v CHR zůstává 198koňová varianta. Jak je to možné, kdyz by údajně neplnila euro7? Důvod musíme hledat o jeden stupínek výše. 2.5hybrid. To je hezké srovnání u Lexusu NX 350h. Minulý MY měl 244 koní a co2 127-133. Nový má 197 koní a 113-119. No a zde je vidět, mit 2.5l se 197 koňmi a 2.0l se 198 koňmi, to si těžko obhaji. A dále, museli ho upravit kvuli euro7? Nova camry ma stále 230koňovou ( lexus mel vzdy par koni navic oproti toyote ) variantu,kdyz by neplnila euro7, jak by ji mohli nabizet?
Takže z toho jasne vyplývá, ze pro euro7 měnit nemuseli, kdyz v některých modelech zůstávají původní, tam by jinak byt nemohli také. Primární důvod jsou emise co2 a poté k tomu navazane úpravy výkonů nižších variant.
@Mokrous
Chatgpt a jina AI je inteligentní tak jak je tazatel na něj. Je to jako říct algoritmu, ať dá zubní pastu na kartáček, ale pak se divi, ze ji nedal na štětiny. No proč, protoze mu to neřekl důkladně a on jen vyhověl obecnému požadavku.
Kdyz jsem to hodil do chatgpt " jaké jsou limity pro euro7", odpověděl😒br />
Výfukové zplodiny (osobní automobily a dodávky)
Euro 6 limity zůstávají zachovány, ale budou platit pro všechna vozidla bez ohledu na palivo (benzin, nafta, hybrid, elektřina)
Nitrogen Oxides (NOₓ): 60 mg/km pro všechny typy vozidel
Částicové PM (hmota): cca 0,0045 g/km
Přidán nový limit amoniaku (NH₃): ca. 0,02 g/km
Další limity: CO 0,5 g/km, THC 0,1 g/km, NMHC 0,068 g/km
A také proto i AI uvádí své zdroje, stačí je rozkliknout. Neni snad zas tak těžké se orientovat v informacích a vyhodnotit je?
Chatgpt a jina AI je inteligentní tak jak je tazatel na něj. Je to jako říct algoritmu, ať dá zubní pastu na kartáček, ale pak se divi, ze ji nedal na štětiny. No proč, protoze mu to neřekl důkladně a on jen vyhověl obecnému požadavku.
Kdyz jsem to hodil do chatgpt " jaké jsou limity pro euro7", odpověděl😒br />
Výfukové zplodiny (osobní automobily a dodávky)
Euro 6 limity zůstávají zachovány, ale budou platit pro všechna vozidla bez ohledu na palivo (benzin, nafta, hybrid, elektřina)
Nitrogen Oxides (NOₓ): 60 mg/km pro všechny typy vozidel
Částicové PM (hmota): cca 0,0045 g/km
Přidán nový limit amoniaku (NH₃): ca. 0,02 g/km
Další limity: CO 0,5 g/km, THC 0,1 g/km, NMHC 0,068 g/km
A také proto i AI uvádí své zdroje, stačí je rozkliknout. Neni snad zas tak těžké se orientovat v informacích a vyhodnotit je?
Nemám to nesmírně šikovné táhlo ve dveřích ani kabely vyvedené do nárazníku, proto se děsím okamžiku, až mi po 21 letech soustavného používání dálkového otvírání a zamykání auta vč. zavírání a otvírání oken na dálku klíčkem, vypoví baterie v klíčku službu nebo se v autě dokonce vybije baterie.
No co, tak strčím klíček do zámku a mechanicky ho odemknu, ale zatím to všechno funguje na dálku, jak říkám 21 let, oba klíčky. 😀
Ale Audi je Audi - náskok díky technice.
(A ta vyndávací planžeta v klíčku je tedy přesně na co?)
No co, tak strčím klíček do zámku a mechanicky ho odemknu, ale zatím to všechno funguje na dálku, jak říkám 21 let, oba klíčky. 😀
Ale Audi je Audi - náskok díky technice.
(A ta vyndávací planžeta v klíčku je tedy přesně na co?)
@Mokrous nezmenili (mali by byť 60mg) ale mení sa tá testovacia procedúra. Už aj Toyota kvôli tomu znižuje výkony spaľovákov pri hybridoch. Takže zmena tam isto je, a aká by asi bolo skôr na video od Vaculika. Inak by ten hybrid nedával zmysel ani pre Audi. Zas snáď takí blbí nie sú, aby tam montovali niečo úplne bez efektu.
A spomínal Vaculda, že jazdil aj diaľnice 140km/h tak asi až taká eko jazda to nebola, ale skôr normálna jazda ...
Ja som tiež vedel urobiť na Passate 4l ale priemer som mal okolo 6-tky.
A spomínal Vaculda, že jazdil aj diaľnice 140km/h tak asi až taká eko jazda to nebola, ale skôr normálna jazda ...
Ja som tiež vedel urobiť na Passate 4l ale priemer som mal okolo 6-tky.
@Rasto Tak můj Passat Variant má taky cca 150kW a je větší a žere mi 5/100 a jeho pohon má nula hybridních prvků... A normální kliky a horší Cx...
@Mokrous ako ono by to bez toho hybridu menej nezralo, 4x4 a 2 tony urobí svoje, skôr prekvapivo ten hybrid je úplne zbytočný.
@kyklop
No nevím, Leon tak tam jsem olej neřešil, tama klesla jen spotřeba benzínu či plynu.
Felinka při 250 tis km tak ta zralá cca 1 l na cca 2 až 3 tis km.
A aktuální auta mne při 180 tis km v podstatě nežerou nic.
No nevím, Leon tak tam jsem olej neřešil, tama klesla jen spotřeba benzínu či plynu.
Felinka při 250 tis km tak ta zralá cca 1 l na cca 2 až 3 tis km.
A aktuální auta mne při 180 tis km v podstatě nežerou nic.
@Mr.Murphy ako moc tomu neverím, nemôže to korelovat s koncom zimy/ dodávateľom nafty, prezutim pneumatík, postupnou úpravou jazdného štýlu, nejakou zmenou dennej rutiny?
Ako beriem, že nejaké deci by sa možno urobilo, ale liter, to si neviem predstaviť ten mechanický princíp. A takisto by to bolo pre koncern strašne drahé, lebo predpokladám, že test spotreby sa robí v reálnej premávke u nového auta.
Ako beriem, že nejaké deci by sa možno urobilo, ale liter, to si neviem predstaviť ten mechanický princíp. A takisto by to bolo pre koncern strašne drahé, lebo predpokladám, že test spotreby sa robí v reálnej premávke u nového auta.
Něco udělali ve VW blbě. Jezdím necelý rok starým dieselovým PHEV od mercedesu, které je ještě větší a o 400kg těžší a když nemám nabito, motám se kolem 6,2l. Dlouhodobý průměr je 5,8l/100km, protože je to služebák co se dost často prohání po dálnici. Takže někdo, kdo s tím bude jezdit mama-taxi, by se vešel i pod 5l/100km! Na můj režim by stačil hybrid (standard) diesel, ale zaměstnavatel, daně a možnost parkování po Praze...
@Avantime a když je hodně zákazníků, co nechtějí žádný hybrid (mild nepočítám, o tom pomalu nevíš) tak jim mají cpát hybridy?
Je to tam jen kvůli emisím a věř, ze zákazníkům by bylo jedno, kdyby to tam nebylo vůbec.
Co všichni na tom tlačení hybridů vidí? Menší spotřeba ano, ale jinak? Pro jízdní zážitek ne. A v dnešní době, kdy i dostatečně výkonný benzín jezdí za dejme tomu 6-7 litrů a ceny kolem 35kc za litr benzínu, proc hybridů? Aby byl úředník spokojený? Ano, at existuje, stejne tak PHEV a stejně tak elektro, ale stejně tak čistý benzín a diesel.
Je to tam jen kvůli emisím a věř, ze zákazníkům by bylo jedno, kdyby to tam nebylo vůbec.
Co všichni na tom tlačení hybridů vidí? Menší spotřeba ano, ale jinak? Pro jízdní zážitek ne. A v dnešní době, kdy i dostatečně výkonný benzín jezdí za dejme tomu 6-7 litrů a ceny kolem 35kc za litr benzínu, proc hybridů? Aby byl úředník spokojený? Ano, at existuje, stejne tak PHEV a stejně tak elektro, ale stejně tak čistý benzín a diesel.
@rohYpnol G31 530d bez MHEV, dlhodobý priemer 6.6l diaľnice 150km/h tak 50%, 20% mesto kde si to vezme 9l a 30% okresky kde to ide pod 5.5l.
Niečo urobilo Audi zle...
Niečo urobilo Audi zle...
@Rasto a prakticky je to zbytočné. Reálne to asi súperi so Subaru o najzbytocnejsi hybrid. Len toto aspoň celkom ide. Ale aj tak keď sa človek zamyslí, kde sa hodí toto auto, tak jedine ak niekto pravidelne jazdí nemecké diaľnice, lenže tam je to už zase slabé + hybrid sa odpojí.
Nechápem Vaculika načo ospevuje blbý štartér, keď sám povie, že jediný rozdiel je, že keby to ten štartér nemalo tak pri kolapse baterky to dôjde do servisu na dráhu opravu po vlastných namiesto odtahovky...
Nechápem Vaculika načo ospevuje blbý štartér, keď sám povie, že jediný rozdiel je, že keby to ten štartér nemalo tak pri kolapse baterky to dôjde do servisu na dráhu opravu po vlastných namiesto odtahovky...
nezdá se to jako špatný vůz, technologicky zajímavé, nicméně za tu cenu si myslím, že lze najít něco jiného co běžný člověk s takovým rozpočtem ocení asi víc.