Novinky
@tomaskrtek už druhého, ale ještě jo. Až příští rok ho čeká obměna, ted se mu blizi druhy rok.
@traveldrive
Nejde vůbec o autora. Jde opět jen o to, že si EU chystá živnou půdu pro to, aby nám opět mohla vysvětlovat, jak zákaz starých aut je opět dalším dobrem pro blaho všech....
Nejde vůbec o autora. Jde opět jen o to, že si EU chystá živnou půdu pro to, aby nám opět mohla vysvětlovat, jak zákaz starých aut je opět dalším dobrem pro blaho všech....
@rohYpnol Problémom nie je pasívna bezpečnosť áut. Problémom je, že za volant sadajú aj ľudia, čo na to reálne nemajú, takí, čo sa s dodržovaním pravidiel nechcú zaťažovať, nerváci, opilci aj pretekári. Skrátka vodičák dostane každý, aj úplný imbecil, a podľa toho to na cestách často vyzerá.
Čo je to za kreténsky článok? Samozrejme, že staré autá podľa dnešných meradiel bezpečnosti neobstoja. O 30 rokov ani dnešné autá neobstoja popri najnovších (ak ešte nejaké budú). Tak uvažujem, aký zámer týmto strašením autor, alebo objednávateľ tejto akcie sleduje...
Nic není tak černobílé.
Nové auto má lepší pasivní bezpečnost a často nespočet asistentů. Takže pro bezpečnost skvělé.
Zato ovládání a ergonomie způsobuje, že řidič místo toho aby řídil a sledoval provoz sleduje televizi uprostřed palubní desky a v desátém podmenu hledá kde co vypnout a zapnout....
Přitom nejčastější příčinou nehod je právě ve nevěnování se řízení...
Nové auto má lepší pasivní bezpečnost a často nespočet asistentů. Takže pro bezpečnost skvělé.
Zato ovládání a ergonomie způsobuje, že řidič místo toho aby řídil a sledoval provoz sleduje televizi uprostřed palubní desky a v desátém podmenu hledá kde co vypnout a zapnout....
Přitom nejčastější příčinou nehod je právě ve nevěnování se řízení...
@Mikesus nicmene tohle je uz veteran a ne bezne stare auto. Stare auto je z dnesniho pohledu tak Golf 4 a ne Golf 2, kteryho uz na silnici ani nepotkas. To je teda test uplne o nicem. Nicmene chapu ze vzit takovy Golf4, tak vysledek neni tak fantasticky.
@traveldrive
Samozřejmě že i pasivní bezpečnost nějakou roli hraje. A když přijde na neštěstí, tak by každý chtěl sedět v nejmodernějším autě.
Z druhé strany mě třeba přijdou naopak velmi nebezpeční moderní asistenti. Protože rozsekat se jen kvůli tomu, že jsem si omylem vypnul adaptivní tempomat je mnohem snadnější než nedibrzdit autlo, které o trmpomatu ani neslyšelo...
Samozřejmě že i pasivní bezpečnost nějakou roli hraje. A když přijde na neštěstí, tak by každý chtěl sedět v nejmodernějším autě.
Z druhé strany mě třeba přijdou naopak velmi nebezpeční moderní asistenti. Protože rozsekat se jen kvůli tomu, že jsem si omylem vypnul adaptivní tempomat je mnohem snadnější než nedibrzdit autlo, které o trmpomatu ani neslyšelo...
Nevím, co chtěl test vlastně ukázat, kromě snad podpory nějakého šrotovného? Že třicetileté auto není podle současných měřítek moc bezpečné je snad jasné každému, ne? Je to holt risk každého, kdo takovým autem jezdí, je to taková loterie (stejně jako třeba pojištění). Mám i 40 let stará auta, se kterými se občas projedu a jezdím s nimi opatrněji než se současnými, samozřejmě že před degenem v protisměru mě to moc neochrání.
aj keby ten Golf stal 30 rokov v klimatizovanej garazi, nebude uz v takom stave ako novy. Korozia sa uz davno podpisala na kvalite zvarov, aj hrubke plechov. Samozrejme, ze uroven pasivnej/aktivnej bezpecnosti za tie roky vzrastla, ale do vysledku tohto testu sa premietlo mnoho dalsich faktorov, koli ktorym je priame porovnanie so sucastnostou nemozne...
@Stejsn pri priemernom veku vozoveho parku 15 rokovpripada na kazde nove auto jedno 30-rocne...zjednodusujem ja viem, ale youngtimery su pre mnohych bezne auta. napriek tomu ze splnaju vsetky technicke kriteria, su pre ich uzivatelov relativne nebezpecne. je dobre, aby tito uzivatelia robili informovane rozhodnutia.
@Kvalitar Jenom technická upřesňující poznámka - Giugiaro navrhl design první generace, tady v tom případě se ovšem jedná o generaci druhou. Ta už byla dílem vlastního designérského studia VW.
@Man Ký no 20 let stary naftak ekologictejsi neni. Ten je fakt lepsi hodit do srotu, protoze to je jezdici dymovnice. Nicmene 20 let stare benzinove auto neni z pohledu emisi zadny problem. A bezpecnost 20 letych aut problem taky neni. Uz v te dobe se stavela auta plna airbagu, pevna a bezpecna. Tenhle Golf je stary skoro jednou tolik a je to videt. Kdyby si vzal 20 leteho Golfa, coz je Golf 5, tak dopadne stejne jako soucasna auta, ale to by zase nemohl vzniknout takovyhle clanek.
@ryccardo dost často tady zaznívá, že je ekologičtější provozovat dvacet let staré auto, než kupovat pořád nové. tedy, ekologičtější to není a bezpečnější už vůbec ne😊
@Germanec
Největší posun se odehrál na přelomu tisíciletí. Koemroku 2000 se povedlo pasivní bezpečnost posunout mílovými kroky.
Největší posun se odehrál na přelomu tisíciletí. Koemroku 2000 se povedlo pasivní bezpečnost posunout mílovými kroky.
@Nimra to vůbec není o Vw. Pasivní bezpečnost se dramaticky začala měnit na začátku 90. Let po té co toto téma zdvihli v 80. Letech premiovky. Šlo to napříč všemi segmenty, nejsilněji to vzali Corsa B, golf 3 a Astra f,Mondeo 1, který v daných segmentech měnili pravidla hry. vše v letech 91-93. Takže když se podíváš na předchůdce těchto modelu tak každý z nich bude ve srovnání tragický.
@tomaskrtek Čímpak dneska jezdíváte vy, pane krtečku? Na traktůrku, nebo snad na závodní koloběžce? 🤡
Zhruba před 20 lety jsem v AutoBildu četl o crashtestu VW brouka, Golfa II a tehdy aktuálního Golfa IV. Zatímco rozdíl mezi čtyřkou a dvojkou byl obrovský, dvojka oproti brouků o moc lepší nebyla. Inu tempo inovací bylo ve Wolfsburgu někdy velmi pomalé.
Samozřejmé to ais neni, kdyz tu lidi obecne tvrdi, ze stará auta jsou lepší a o bezpečnosti nenapíšeš ani čárku, nebo dokonce budou tvrdit, ze jsou na stejne úrovni jako ta nejnovější.