Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Volkswagen T-Roc konečně oficiálně: Už jsme v něm seděli! Elektřina střídá naftu

78 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Design nevypadá zle. Hodně mi to připomíná LBX, ale možná to dělá jen ta žlutá.
Je dobře, ze nafta mizí, ta v osobních autech je nesmysl už, obzvlast v takto malých. Jsem zvědav na ten hybrid, snad to nebude tak hrozné, jak se povida o nove 1.5 phev.
Michal Chmelař
@Mikesus
Taky jsem byl zvědavý na ten hybrid, vlastně hlavně kvůli tomu jsem na ten článek kliknul 😄

Nečekal jsem, že přijde až za rok a že o něm nezazní skoro žádné konkrétní informace. A to jediné, co lze v článku najít, údaje o systémovým výkonu 100 a 125 kW a výkonu spalovacího motoru 96, respektive 110 kW, na mě působí zvláštně. Jaký pak bude výkon elektromotoru? Při porovnání s obvyklými údaji u Toyoty se zdá, jako by výkon elektromotoru měl být nižší, ale třeba to je vlivem spalovacího turbomotoru na počítání systémového výkonu, nevím, nejsem odborník.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Michal Chmelař
To jsem si ani nevšiml. V takove záplavě informací mi to uniklo. 😊
No 96 spalovak a 100 celkem, resp 110 a 125, vypadá to zvláštně. Na druhou stranu, může to byt poskládané tak, ze elekteo nepřidá moc k max vykonu, ale značně rozšíří otáčky s max výkonem a nemusí byt ani slaby.
Michal Chmelař
@Mikesus
Klidně to tak může být, zatím je prostě málo informací. Taky úplně chybí zmínka o tom, jaká bude převodovka.

Stejně mi nikdy nebylo jasné, proč dělat hybrid s turbomotorem. V principu komplikovanější spalovací motor, přitom atmosféra dokáže tu pomoc elektromotoru s točivým momentem využít daleko logičtěji a hybridní pohon jako celek to turbo ve spalovacím motoru vlastně nepotřebuje. Aspoň v Camry teda nemám pocit, že by mi někdy chybělo.

Jinak souhlasím s tou podobností s LBX, to bylo první, co mě napadlo, když jsem viděl tu úvodní fotku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Michal Chmelař
U VW bych tipoval princip jako u phev. Tedy dsg plus jedna spojka pro EV. Ale uvidíme, za rok.
Michal Chmelař
@Mikesus
Jasně, logická úvaha, nabízí se to, když tu techniku mají. Ale třeba nás překvapí, když si dávají tak na čas.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Michal Chmelař
Tj, ten cas je zvláštní. Čekal jsem též, ze to hned pusti do prodeje.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Michal Chmelař Nebude to sériový hybrid?
Michal Chmelař
@twistedTSD
Zajímavá myšlenka, pro VW by to byla docela revoluce. Nissan tohle technické řešení dotáhl v nejnovější evoluci docela daleko, přál bych jim, aby současné ekonomické potíže dokázali přežít a mohli z něho dál těžit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
Těžko říct. Ze by vw udělal zase uplne jinou techniku nez ma? Taky muze být
ericn
@twistedTSD tak to pevně doufám, že ne. Podle mě jen té 1.5 Phev seberou nabíjení a zmenší baterku a fullhybrid je na světě. Sériový hybrid by zákazníci VW nepřijali, ani ti Nissanu ho moc nechtějí 😋
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hmm, dovolím si zakonspirovat, jedna automobilka, americká, s kterou VW auta poslední roky vyrábí a propujčují si navzájem modely i motory, hybrid má a funkční a velmi dobrej a spolehlivej... Co když tam implementují HEV Fordu ? @ericn
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Ozzman Evidentně hodlají stále stavět na 1.5 TSI, takže prosté převzetí pohonu z Kugy se konat nebude.
Avatar - Ham.
Ham.
@twistedTSD Nesmysl, proč by vyvíjeli nějaký nový hybrid, když jej mají. Je to současný seriovo-paralelní PHEV bez velké baterky a bez DC/AC nabíjení. Stejný ICE, tedy 1.5 TSI Evo 2 bez vypínání válců, turbo s variabilní geometrií lopatek, pouze v jiném naladění výkonu. Trojspojková 6 st. převodovka DQ400e s integrovaným elektromotorem je opět stejná jako u PHEV, umístění baterky i ostatních komponent je také stejné jako u PHEV (baterka pod zadními sedadly, nádrž v kufru), podle jednoho pražského dealera má mít baterka kapacitu kolem 4 kWh. Na tom pohonu není nic nového, pouze downgrade současného PHEV o pár komponent.
ericn
@Ham. Čili ideální stav, to co koncernu chybí léta…
Avatar - Ham.
Ham.
@ericn Nevím jak v Asii nebo v USA, ale v Evropě potažmo v ČR jim určitě nechybí, kdyby chyběl, tak nejsou dominantní na zdejších trzích. Naopak si myslím, že absencí dieselu ztratí na prodejích daleko víc než získají uvedením HEV. Stačí se podívat na prodeje Karoqu, což je T-Roc v bledě modrém. Letos se jich za 7 měsíců prodalo skoro 13 000 ks s dieselem, to je číslo, na které se žádná konkurence v této třídě nechytá i když si posčítá všechny motorizace dohromady.
ericn
@Ham. S tím dieselem souhlasím taky, bude chybět. Kdyby ale místo PHEV, co už tu nějakou dobu je a prodeje nestojí za řeč, měli HEV, bude se jich prodávat taky poměrně dost. Já jako VW zákazník fullhybrid uvítám a klidně si ho do dalšího auta koupím 😋
Avatar - Ham.
Ham.
@ericn Proti gustu žádný...., mě dává smysl buď ICE max. v mildhybridu nebo EV, všechno ostatní jde mimo mě. Takže u toho t-rocu buď 1.5 eTSI nebo optimálně 2.0 eTSI, nebo pro dálky 2.0 TDI (kdyby byl) nebo EV na městský a příměstský provoz (které má být také v nabídce).
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ham. Jestli to nebude tím, ze konkurence diesel uz povětšinou logicky odpiskala. A je to dobre, diesel v malých autech je nesmysl jen produkující nadměrné mnozstvi emisi.
Michal Chmelař
@Ham.
Zní to všechno logicky, kapacita baterie 4 kWh by na full hybrid byla docela velká, ale když je to osekané současné PHEV, tak se nabízí otázka, proč s tím VW bude ještě rok otálet. Full hybrid jim v nabídce už dost výrazně chybí a z dřívějších informací jsem nabyl dojmu, že se full hybrid představí spolu s novým T-Rocem a začne se rovnou prodávat.
Avatar - Ham.
Ham.
@Michal Chmelař Čím více, tím lépe, stačí jeden sjezd z Brenneru a nestačí ani 10 kWh.
Michal Chmelař
@Ham.
To už je přece jen trochu extrém, ale ano, taky bych u Camry občas uvítal větší baterii. Nic hrozného, ale při provozu v kopcovitějším regionu občas narazí na limity.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ham. 4kwh u HEV? To by mne zajímalo kde to jízdou dobije. Mám 1.8kwh a uz je to téměř nemožné
Michal Chmelař
@Mikesus
Nejspíš obvykle jezdíte v rovinatějším regionu. Já žiju na Valašsku a stává se mi, že se Camry při delším sjezdu úplně nabije a pak už jen brzdí motorem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Michal Chmelař jezdim prahu a krušné hory. A ani z Klínovce se to nedobije. Camry ma menší baterku, myslím 1kwh, to uz se stát určitě může. Corolla měla 1.4 a zřídka se to povedlo
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože to máš rozbité a nedobíjí 😁 😁 😁 @Mikesus
kyklop
@Mikesus zhruba 3kWh som dobil pri jednom zjazde v HR, 17km, pokles o 900m 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Ham. Mně jen nedává smysl, aby paralelní hybrid téměř nenavýšil výkon spalovací jednotky. Zvlášť s 4kWh baterií.
Avatar - Ham.
Ham.
@twistedTSD Z čeho soudíš, že nenavýšil? Z jednoho čísla uvádějící max. výkon? To je u hybridů vždy jenom nicneříkající číslo, chtělo by to vidět průběh výkonu v závislosti na otáčkách. Systém může být naladěný tak, že elektromotor dává max. výkon třeba ve 3000 ot./min a pak se již skoro neuplatňuje, jinak řečeno výrazně zvedá výkon v nízkých a středních otáčkách a nahoře již přebírá taktovku výkon ICE. Navíc žádný elektromotor nedokáže svůj příspěvek k celkovému výkonu dodávat trvale, protože dříve (s malou baterkou) nebo později (s velkou baterkou) vyčerpá energii z baterky a pak musí tahat ICE. Takže by to chtělo vidět soustavu grafů výkon/otáčky plus ještě v závislosti na nabití/vybití baterie. Ale to se blbě marketingově prodává, takže výrobci uvádí jedno zavádějící číslo z kterého nelze usuzovat vůbec na nic.
traveldrive
@Michal Chmelař Systémový výkon je súčet najvyšších výkonov oboch pohonných jednotiek, pri ktorých pracujú v súčinnosti, teda naraz. Teoreticky to vypočítaš, keď máš správne vstupné údaje.
MajoMarek
Máte chybu v článku, tých T-Rocov bolo vyrobených podstatne viac než 292 tisíc 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
@MajoMarek a kolik se jich vyrobilo tedy? Nedaří se mi k tomu moc najít.
PavelK_
@Mikesus jinde se píše, že přes 2 mil. kusů.
PavelK_
@MajoMarek kde se píše o počtu vyrobených kusů? Já jsem asi slepej🤔
šofér
Asi nastalo "období velkých tlam" na autech, teď se bude soutěžit o to, kdo ji udělá větší, doufám, že Škodovka se této módy účastnit nebude, stejně jako se jí neúčastní MB.
Mimochodem- evidentně si ve VW něčeho šlehli, protože to "něco" stříbrného v rozích palubovky bude hezky odrážet sluníčko a to je přece to, po čem řidiči touží. (vnímám to v souvislosti s Oct.IV., kde jsem něco takového krásného, lesklého měl na dveřních lištách a bylo to to první, co ve Škodovce změnili. O otevírání předních dveří raději nemluvím, přesně podle hesla "čím více blbostí, tím více Adidas!"
Avatar - Stejsn
Stejsn
@šofér To období nastalo už před 20 lety, řekl bych že v Evropě ho začal Peugeot s řadou x07.
šofér
@Stejsn-vlastně jo, to byl taky po P405 a P406 Krasavec" , že 😊.. nicméně u VW to nabírá po Tiguanovi II. novou dynamiku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zven příjemná evoluce.
Zevnitř nepříjemná revoluce.
ptr078
@rohYpnol Tak zvnutra je to koncernova lenivost. Dufam, ze to navrhla za 5s ai, lebo inac to boli vyhodene peniaze
PavelK_
@rohYpnol před řidičem smartphone, uprostřed tablet 👎🏻Tento nový designový unifik koncernu nemusím, na to si asi nezvyknu.
traveldrive
20% plastov tvorí recyklát, čo na hmotnosti robí až 40 kg. To znamená, že na tom aute je celkovo 200 kg plastov? Uf... Však toľko ho nebolo ani na Trabante a ten mal z plastu celú kisňu..
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Nejen automobilky samotné, ale také novináři papouškující jejich PR teze (a teď nemyslím přímo pana Dusila; jde o velmi obecný, mnou nevítaný jev) se při představení nového modelu speciálně zaměřují na světlomety. Ale přitom nikde jsem nikdy nečetl, zda ten effort věnovaný tomuto prvku výbavy přináší to, co automobilky slibují a co by zákazník mohl očekávat. Maximálně tak holou větu, že to funguje dobře. Přitom se jedná o extrémně drahý prvek výbavy zvyšující m.j. sazby povinného ručení i havarijního pojištění o desítky procent ročně. Tak bych byl rád, kdybych se třeba na ACZ dočetl něco o této problematice a jejím využití v praxi. To mlčení o kvalitách osvětlení a o jeho doplňkových funkcích mi fakt nejde na rozum. Nehledě k tomu, že v dnešním neuvěřitelně hustém provozu bychom (my někteří) možná dali přednost levnějšímu, avšak zcela bezpečnému řešení, které sazby pojištění zase o podstatnou částku sníží. A nedělám si legraci: u mého vozu jde o rozdíl mezi 48.000 (s) a 35.000 (bez LED adaptive smart a kdoví co ještě lights)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ringhofer

Matrix LED třeba v USA vůbec populární není a nikdo to tam nechce právě pro ceny pojištění a oprav.

A i zpraktického hlediska moderní fíčury a vyfikundace různého promítánía a vyblikávání jsou úplně o ničem...
psel
@rohYpnol nebyl tam náhodou donedávna zakázán?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@psel samozřejmě ze bylo. Měli povolené jen adaptivní světla bez matrixu. Nějaký zákon z roku 67 to zakazoval a teprve v roce 22 to upravili. Takze je lidi logicky nemohli mit a chtít, kdyz nebyly povolené.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

To už je minulost. Matrixy v USA lze, ale nikdo je nechce. Přitom v jejich měřítcích a vzdálenostech je to ideální místo, kde by se měly prosazovat... Opak je pravdou. Technika, o kterou reálně nikdo nestojí.
Avatar - skejpa
skejpa
@rohYpnol To je nesmysl. Matrixy tam chtějí ale donedávna je automobilky neměli v nabídce. Moje EV6ka je v Evropě se Matrixama a v Americe bez. Lidi v diskuzích psali, jak nám evropanům závidí, že oni si je vůbec objednat nemohou. Třeba se to faceliftem už změnilo.
Petr Adamcik
Takové světlo stojí i třeba 70 tis., je to masakr.
Avatar - idam.i
idam.i
@rohYpnol neviem koľko si s Matrix svetlami najazdil,no tvrdiť že je k ničemu je dosť mimo.
psel
@idam.i tvrdit něco, co je dost mimo je bohužel jeho běžný standard 😄.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@idam.i
To je takove jedno přísloví, o kyselých hroznech. Kdo kdy vyzkoušel matrixy, vi moc dobře, ze k ničemu opravdu nejsou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@idam.i

Není to mimo. Mě to nevyhovuje. Ale podstatné je spíše to, že ten přínos vs. náklady je prostě nepoměr.

Nadto funkčnost nikdo nekontroluje, takže klidné můžeš oslňovat jak splašený a obecně matrix LED oslňují protijedoucí, ne že neoslňují.

Shrnuto, matrix LED jsou obecně k ničemu. Podstatné je, aby světla dobře svítila. Ne aby uměla tu diskotéku kolem.
MihiCZ
Pěkný jednoduchý design venku i uvnitř. Motory taky ok. Za mě nejhezčí nový VW👍 Těším se na živé dojmy. Jsem zvědavý na ceny a nabídky OL.
ericn
@MihiCZ zvenku souhlasím, je to posun. Ten vnitřek je ale bída, pomalu bez jediného tlačítka (pravda jsou zas na volantu), vypadá lehce vykradeně. eTSI fajn, konečně fullhybrid, PHEV si můžou naložit a nafta nepochopitelně chybí - to jim vezme dost prodejů… takže první dojem tak za 2 mínus… 😉
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
@ericn Co je to nafta?
ericn
@LEGOPARK povedené 2.0TDI 😋
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn a ktere? To co muselo podvádět, jinak by nedostalo homologaci? To, ktere je děsně line a reaguje na plyn az po nějaké době? To co vibruje jak ratlik nad hrobem? Říct o motoru, kterej je uklepanej ( nic horsiho noveho se snad ani nenajde ), s dlouhou odezvou, s vysokými emisemi, zerouci olej a chladici kapalinu, ze je povedenej, to uz chce hodne velke dezolatni ego.
Ktere 2.0TDI mas konkrétně na mysli?
ericn
@Mikesus jak jde o diesel, vibruje akorát tvá narušená mysl 🤣 2.0TDI evo (EA288 od 2019) je v pohodě. Je i poměrně tichá v OIV a pořád jsou lidi, co jí chtějí, tak proč jim ho nedat 😋 Jsem pro co největší výběr pohonů…
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Fakt? Jel jsem novým kodiaqem, tdi 147kw a vibrovalo to. Nicméně chapu, ze to někomu nevadí, což neznamená, ze to neni. No a dal otázka. Co ten olej a chladící kapalina? Jo, bezohlednych je pořád dost. Neumi nebo nechtějí to udržovat a populisti jim v tom jdou na ruku. Už aby byla ta technická kazdy rok, benzin projde v pohode, diesel se bude muset aspon servisovat jak má.
ericn
@Mikesus tak určitě, technická na rok nemá šanci projít 😋
traveldrive
@Mikesus ľudská blbosť je nekonečná
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@traveldrive 👍👍👍
kyklop
@ericn v OIV dízel tichý fakt nie je
houmer56
@ericn Vibruji i ty poslední verze. Včera jsem jel po dlouhé době firemním Superbem 2022 a na křižovatkách jsem se klepal jako ratlík. Odezva na plyn také tragická, ale jsem zvyklý na 2.5l atmo+hydromenic, takže mi opožděné připadá cokoliv s turbem a dvojspojkou. Ta prodleva je proti dřívějšku objektivně o něco lepší, ale je to motor dobrý pouze na dálnici a na nic jiného.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@LEGOPARK Palivo do kamen 👍👍👍
Futurista
Kompaktní SUV? Jakože segment C? Aha...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Futurista A jaký jiný?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Futurista 4.3m, 2.6m rozvor, 1.8m šířka, za mne jasný C-SUV. Nebo v čem by nemělo byt?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Dizajn ok.. motorizacie ok.. cakam pokracovanie uspechu T-rocu ... vw tieto zakaznikmi ziadane kusky vie a podobne ako skoda ci toyota kuje zelezo este "za horuca" .... a ze uz nie je nafta? Bohudik... Komu zrovna tu chyba? normalne ma vagen v tomto milo prekvapil....
Avatar - hugino
hugino
Vyzerá super. Začínam šetriť .
Avatar - Mikesus
Mikesus
@hugino
K čemu takhle male suv? To i ten golf je o dost lepší volba.
Avatar - hugino
hugino
@Mikesus No priestorovo hlavne vo vnútri to bude asi väčšie ako Golf a my postarší ktorý majú už problémy s chrbticou to vyššie sedenie ocenia . Aj mne to spredu pripomína Lexus a samozrejme závisí aká bude u nás cena / Tigi začína u nás na 29 900 € = 730 000 kč /. To by mi už mohlo do dôchodku vydržať . Za mňa veľmi pekné.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@hugino jo, zada chapu. Prostornější než golf, tomu nevěřím. Zatím žádné takove suv neni. Jen jiny posaz a prostor max nad hlavou, ale podélně nebo příčné, to bohužel ne. A o kufru se ani bavit netřeba.
traveldrive
@Mikesus To sú zase drísty... Vyšší posad znamená tiež iné parametre v pozdĺžnom smere a samotné hodnoty dĺžky nemusia znamenať nič, resp. pri rovnakých číslach je auto s vyšším (a tým pádom logicky kratším) posedom priestornejšie. Pri crossoveri môže byť aj šírka zhodná ako v Golfe - rozdiely sú rádovo v milimetroch. Kufor - Golf 381 litrov, T-Roc 445 litrov. so štvorkolkou 391 litrov. Nový na tom ťažko bude horšie.
Arese
A kde je sakra verze s mechanickou převodovkou?!!!
A kde bezpečné a uživatelsky příjemné ovládání tlačítky a otočnými ovladači?!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese

Slovy klasika, mechanická převodovka zařadila zpátečku a zacouvala do muzea.
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
Do SUV patří DIESEL ‼️ Navíc nepovedený design, vypadá to jak ocucaný bonbón 😅 Interiér bez tlačítek s obří TV? Opět omyl VW. První T-Roc bylo pěkné malé SUV..tohle se mi nelíbí.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Jaros 00071 Do traktoru leda 👍👍👍