Ekonomika
"Jejich tržní podíl se meziročně zvýšil z 12,5 na 15,6 procent, což je však stále velmi nízké číslo na to, aby Evropská unie od roku 2035 zakázala prodej nových aut se spalovacími agregáty."
Velmi odvazne tvrzeni.
Autor jiste zna nabidku EV v roce 2035, cenu baterii i stav dobijeci infrastruktury.
😀
PS Mozna pouzitim aproximace to nevychazi... Ale je treba zohlednit dramaticky pokrok v technologii baterii a predevsim v cene!
Velmi odvazne tvrzeni.
Autor jiste zna nabidku EV v roce 2035, cenu baterii i stav dobijeci infrastruktury.
😀
PS Mozna pouzitim aproximace to nevychazi... Ale je treba zohlednit dramaticky pokrok v technologii baterii a predevsim v cene!
@DonVito Vy, elektroroztleskavaci, jste legracni.
Porad vas omracuje "dramaticky pokrok" v technologii... a porad EV maji vicemene stejne vlastnosti.
Vetsi baterka fakt neni pokrok v technologii... tim mene dramaticky.
Porad vas omracuje "dramaticky pokrok" v technologii... a porad EV maji vicemene stejne vlastnosti.
Vetsi baterka fakt neni pokrok v technologii... tim mene dramaticky.
@Ja Prvni 123
Vy, fosilní roztleskavaci, jste fakt legracni.
Nicméně za pár dní přijde iX3 a může být všechno jinak.
Vy, fosilní roztleskavaci, jste fakt legracni.
Nicméně za pár dní přijde iX3 a může být všechno jinak.
@Ja Prvni a Posledni
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Zlatý ventilek👍👍👍
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Zlatý ventilek👍👍👍
@rohYpnol
Vtip dne.
Nechápu redakci ACZ, že už dávno nemoderuje diskuzi a nadále umožňuje její tapetování naprostými nesmysly několika málo nemocných nebožáků, kteří si zde udělali soukromou nástěnku pro zabití času při čekání na dávky a nenávidění světa kolem sebe. Opravdu je takový problém těch několik individuí vykopat a pozvednout zdejší úroveň nad čtvrtou cenovou?
Vtip dne.
Nechápu redakci ACZ, že už dávno nemoderuje diskuzi a nadále umožňuje její tapetování naprostými nesmysly několika málo nemocných nebožáků, kteří si zde udělali soukromou nástěnku pro zabití času při čekání na dávky a nenávidění světa kolem sebe. Opravdu je takový problém těch několik individuí vykopat a pozvednout zdejší úroveň nad čtvrtou cenovou?
@Ja Prvni a Posledni
Já chápu že omezení svobody slova je tvým středobodem bytí, protože jsi kovaný komanč. Ale naštěstí tu stále máme nějakou svobodu slova a názoru 🤣🤣🤣
Já chápu že omezení svobody slova je tvým středobodem bytí, protože jsi kovaný komanč. Ale naštěstí tu stále máme nějakou svobodu slova a názoru 🤣🤣🤣
@rohYpnol omezení svobody slova je tvoje vypadá. Kdyz nekdo ukazuje, ze nemáš pravdu, umlcis ho blacklistem, strcis hlavu do písku a tvaris se, ze jen tvoje lež je pravdou.
@Mikesus
a kdyz uz je totalne vyargumentovanej, vlozi svuj koeficient 😆😆😆👍
a kdyz uz je totalne vyargumentovanej, vlozi svuj koeficient 😆😆😆👍
@Ja Prvni a Posledni
Ad rohypnol a spol.: Ropná lobby investuje miliony dolarů do dezinformačních kampaní po celém světě. Prostřednictvím internetových i novinových článků se snaží elektromobily co nejvíce očernit, protože kvůli nim přichází každoročně o miliardy dolarů. A protože hodně záleží na inteligenci obyvatel a jejich schopnosti ověřovat si informace, patřilo zaostalé Česko dlouhodobě mezi největší odpůrce elektromobilů v Evropě.
Ad rohypnol a spol.: Ropná lobby investuje miliony dolarů do dezinformačních kampaní po celém světě. Prostřednictvím internetových i novinových článků se snaží elektromobily co nejvíce očernit, protože kvůli nim přichází každoročně o miliardy dolarů. A protože hodně záleží na inteligenci obyvatel a jejich schopnosti ověřovat si informace, patřilo zaostalé Česko dlouhodobě mezi největší odpůrce elektromobilů v Evropě.
@DonVito Jeho tvrdenie je vcelku logické. Tvoj argument a predstava o "dramatickom pokroku" je len predstava, vzhľadom na súčasný pokrok a situáciu v automotive, bez akejkoľvek logiky.
@traveldrive
Pokrok v BEV se děje.
Ale stejně tak se děje pokrok u spalováků, hybridů.
Parita se nepřiblizuje v důsledku zlevňování BEV, ale v důsledku zdražování ICE.
Pokrok v BEV v EU je výrazně pomalejší a nikdy nebude tak rychlý jak v Číně. Podpora BEV = podpora Číny.
Žádný gamechanger u BEV na pořadu dne není, BEV pro většinu lidí nedává smysl a nedokáže nahradit a nabídnout uživateli to co ICE.
Pokrok v BEV se děje.
Ale stejně tak se děje pokrok u spalováků, hybridů.
Parita se nepřiblizuje v důsledku zlevňování BEV, ale v důsledku zdražování ICE.
Pokrok v BEV v EU je výrazně pomalejší a nikdy nebude tak rychlý jak v Číně. Podpora BEV = podpora Číny.
Žádný gamechanger u BEV na pořadu dne není, BEV pro většinu lidí nedává smysl a nedokáže nahradit a nabídnout uživateli to co ICE.
@rohYpnol Ani parita nezabezpečí, že ľudia radšej vezmú BEV ako spaľovák alebo hybrid. Stále je tu problém s dojazdom a nabíjaním, a postupom času môže byť problém s cenou elektriny a tým pádom aj dobíjania. Ak má verejnosť uprednostňovať BEV pred autami so spaľovacím motorom, musí vidieť jasné výhody. AJ keď sa BEV spaľovákom vyrovnajú cenou, stále budú ťahať za kratší koniec.
@traveldrive
tvl, co myslis, ze se stane po dosazeni parity???
premyslej
tvl, co myslis, ze se stane po dosazeni parity???
premyslej
@traveldrive
Super 👍, pojďme to udělat jako 3 scénáře vývoje po dosažení cenové parity EV vs. spalováky.
### Předpoklad😒br />
* Cenová parita = nové EV stojí podobně jako spalovák stejné třídy (cca kolem 2027–2030 v Evropě).
* Referenční auto: kompaktní hatchback (dnes cca 600–700 tis. Kč v ČR, tedy Golf/ID.3, i30/Kona EV).
---
## 🔵 1. Optimistický scénář
* 2027–2030: Parita dosažena (např. ID.3 = Golf).
* 2030–2035: díky levnějším bateriím (LFP, sodík) a masové výrobě klesají ceny.
* 2035**: základní EV (malý hatchback) stojí **400–450 tis. Kč, což je o 20–30 % méně než spalovák.
📌 Efekty😒br />
* EV se stává jasně výhodnější i pro nižší příjmové skupiny.
* Spalováky mizí z trhu rychle, drží se jen ve speciálních segmentech (sportovní, pracovní stroje).
---
## 🟡 2. Realistický scénář
* 2027–2030: Parita dosažena, ceny stabilní.
* 2030–2035: postupné mírné zlevnění (5–10 😖 u menších modelů, střední a vyšší třída zůstává +- na stejné ceně.
* 2035**: malý EV hatchback **500–550 tis. Kč, kompaktní SUV kolem 700–800 tis. Kč.
📌 Efekty😒br />
* EV a spalováky se cenově překrývají, ale EV vyhrává v provozních nákladech.
* Nabídka se diverzifikuje, ale „lidová auta“ pod 400 tis. Kč se objevují spíš od čínských značek než od VW, Stellantis nebo Toyota.
---
## 🔴 3. Pesimistický scénář
* 2027–2030: Parita jen částečná – EV stále o něco dražší, protože suroviny (lithium, nikl) zdražují.
* 2030–2035: ceny neklesají, protože výrobci udržují marže a výroba spalováků prudce zdražuje (emise, menší série).
* 2035**: malý EV hatchback pořád **600–650 tis. Kč**, spalovák podobné třídy už ale klidně **700–800 tis. Kč.
📌 Efekty😒br />
* EV nejsou levná, ale spalováky zdraží ještě víc → přechod na EV probíhá spíše „donucením“ než přirozeně.
* Čínské značky s levnými EV zaplavují Evropu.
---
👉 Shrnutí😒br />
* Optimistický scénář → EV opravdu výrazně zlevní.
* Realistický → ceny se spíš ustálí, výhodnost bude v provozu.
* **Pesimistický
Super 👍, pojďme to udělat jako 3 scénáře vývoje po dosažení cenové parity EV vs. spalováky.
### Předpoklad😒br />
* Cenová parita = nové EV stojí podobně jako spalovák stejné třídy (cca kolem 2027–2030 v Evropě).
* Referenční auto: kompaktní hatchback (dnes cca 600–700 tis. Kč v ČR, tedy Golf/ID.3, i30/Kona EV).
---
## 🔵 1. Optimistický scénář
* 2027–2030: Parita dosažena (např. ID.3 = Golf).
* 2030–2035: díky levnějším bateriím (LFP, sodík) a masové výrobě klesají ceny.
* 2035**: základní EV (malý hatchback) stojí **400–450 tis. Kč, což je o 20–30 % méně než spalovák.
📌 Efekty😒br />
* EV se stává jasně výhodnější i pro nižší příjmové skupiny.
* Spalováky mizí z trhu rychle, drží se jen ve speciálních segmentech (sportovní, pracovní stroje).
---
## 🟡 2. Realistický scénář
* 2027–2030: Parita dosažena, ceny stabilní.
* 2030–2035: postupné mírné zlevnění (5–10 😖 u menších modelů, střední a vyšší třída zůstává +- na stejné ceně.
* 2035**: malý EV hatchback **500–550 tis. Kč, kompaktní SUV kolem 700–800 tis. Kč.
📌 Efekty😒br />
* EV a spalováky se cenově překrývají, ale EV vyhrává v provozních nákladech.
* Nabídka se diverzifikuje, ale „lidová auta“ pod 400 tis. Kč se objevují spíš od čínských značek než od VW, Stellantis nebo Toyota.
---
## 🔴 3. Pesimistický scénář
* 2027–2030: Parita jen částečná – EV stále o něco dražší, protože suroviny (lithium, nikl) zdražují.
* 2030–2035: ceny neklesají, protože výrobci udržují marže a výroba spalováků prudce zdražuje (emise, menší série).
* 2035**: malý EV hatchback pořád **600–650 tis. Kč**, spalovák podobné třídy už ale klidně **700–800 tis. Kč.
📌 Efekty😒br />
* EV nejsou levná, ale spalováky zdraží ještě víc → přechod na EV probíhá spíše „donucením“ než přirozeně.
* Čínské značky s levnými EV zaplavují Evropu.
---
👉 Shrnutí😒br />
* Optimistický scénář → EV opravdu výrazně zlevní.
* Realistický → ceny se spíš ustálí, výhodnost bude v provozu.
* **Pesimistický
Super, tak vám to budeme přát a už s tím dejte pokoj! Fakt je ta vaše elektro masírka kontraproduktivní.
To je tady taková zajímavost. Diskutéři, kteří mají zkušenosti se silnějšími auty, EV přijímají daleko líp, než uznávači starších atmosfèr. Vita nebudeme počítat mezi běžné diskutéry.
@KANKUNEN asi to bude tím, ze takoví lidé nemaji problém si to EV koupit, nemaji tedy potíž se oprostit od rčení ohledně kyselých hroznů. A pak treba Vito, nevim jaké má zkusenosti se silnějším auty, ale spíš je názornou ukázkou, ze i ojetina může byt normálně použitelná.
Celkem hezky shrnuto. Chválím redakci. Rekapitulace.
1) Celkový propad prodejů 🤣🤣🤣 Ano, BEV nikdo nechce, rohYpnol měl opět pravdu hujeříčci!!!
2) ČR premiantrm protože jde o růst z ničeho.
3) Vybrané trhy rostou, protože zákazy, příkazy, nařízení, omezení vyvolané ESG a zelenorudou politikou EU.
A nelze ponechat bez komentáře situaci v ČR, kdy jeden tendr v důsledku zelenorudé ideologie znamená 7. misto mezi BEV... Prodeje BEV v ČR zkratka jsou jen důsledkem zelenorudé ideologie EU. Nejde o žádný zájem zákazníků.
1) Celkový propad prodejů 🤣🤣🤣 Ano, BEV nikdo nechce, rohYpnol měl opět pravdu hujeříčci!!!
2) ČR premiantrm protože jde o růst z ničeho.
3) Vybrané trhy rostou, protože zákazy, příkazy, nařízení, omezení vyvolané ESG a zelenorudou politikou EU.
A nelze ponechat bez komentáře situaci v ČR, kdy jeden tendr v důsledku zelenorudé ideologie znamená 7. misto mezi BEV... Prodeje BEV v ČR zkratka jsou jen důsledkem zelenorudé ideologie EU. Nejde o žádný zájem zákazníků.
@rohYpnol
Lidé se budou chovat racionálně a ekonomicky.
Od roku 2027 se do cen začnou promítat emisní povolenky a paliva budou každoročně zdražovat.
Ceny spalovacích vozidel porostou, protože jejich prodeje budou postupně klesat, zatímco elektromobily díky rostoucí poptávce dosáhnou nižších výrobních nákladů a marži bude možné rozložit do většího počtu kusů.
Jedná se pouze o zákaz prodeje nových vozidel. Ta vyrobená do roku 2035 se budou moci nadále prodávat i na sekundárním trhu.
Provoz tradičních vozidel se ekonomicky přestane vyplácet, a proto lidé rádi přejdou na levnější dopravu v podobě elektrické energie.
Elektromobil je konstrukčně jednodušší a má výrazně nižší servisní náklady. Také provozní náklady jsou mnohem nižší než u tradičních paliv.
Sám již mám dva elektromobily a je to skvělé. Náklady jsou opravdu směšně nízké.
Lidé se budou chovat racionálně a ekonomicky.
Od roku 2027 se do cen začnou promítat emisní povolenky a paliva budou každoročně zdražovat.
Ceny spalovacích vozidel porostou, protože jejich prodeje budou postupně klesat, zatímco elektromobily díky rostoucí poptávce dosáhnou nižších výrobních nákladů a marži bude možné rozložit do většího počtu kusů.
Jedná se pouze o zákaz prodeje nových vozidel. Ta vyrobená do roku 2035 se budou moci nadále prodávat i na sekundárním trhu.
Provoz tradičních vozidel se ekonomicky přestane vyplácet, a proto lidé rádi přejdou na levnější dopravu v podobě elektrické energie.
Elektromobil je konstrukčně jednodušší a má výrazně nižší servisní náklady. Také provozní náklady jsou mnohem nižší než u tradičních paliv.
Sám již mám dva elektromobily a je to skvělé. Náklady jsou opravdu směšně nízké.
@Petr Janek
Ne. Lidi diky timu zvolí strany jako Stačilo, budou posilovat antisystémové názory ve společnosti a povede to k rozkladu EU.
Protože je zcela nesmyslné, aby ESG opět dopadlo na ty nejchudší, kteří si prostě nový elektromobil nikdy nepořídí. Nebo ho nebudou mit kde nabíjet. Je absolutně nepřípustné z hlediska zachování sociálního smíru a dialogu zavádět zrůdnost jako emisní povolenky, kdy dopad na Němce je násobně nižší nez dopad na Čecha.
Ne. Lidi diky timu zvolí strany jako Stačilo, budou posilovat antisystémové názory ve společnosti a povede to k rozkladu EU.
Protože je zcela nesmyslné, aby ESG opět dopadlo na ty nejchudší, kteří si prostě nový elektromobil nikdy nepořídí. Nebo ho nebudou mit kde nabíjet. Je absolutně nepřípustné z hlediska zachování sociálního smíru a dialogu zavádět zrůdnost jako emisní povolenky, kdy dopad na Němce je násobně nižší nez dopad na Čecha.
Bohuzel, cesi porad veri fosilni lobby... Ale nastesti EV uz nic nezastavi a brzo si budu moci koupit normalni auto, ktere nesmradi, nabiju doma s minimalnim servisem za rozumnou cenu. Nebyt stupidni fosilni loby, tak tu uz mame davno dostupna EV viz. napr. Cina.
Celkově propad trhu, ale růst ev. To zase rohypnol byl uplne mimo. Kdyz by je nikdo nechtěl, tak maji prodej nula. Ale ev uz začínají mit širší nabídku, neni to 1 ev ku 20 nabíjením ice, ale zmenšuje se ten podil. A to odpovídá růstu a zájmu trhu. Až bude nabídka srovnatelná, pak se uvidí realny zajem o spalovaky.
Podíl elektrokol na celkových prodejích jízdních kol v ČR je značný, v roce 2024 dosahoval okolo 35 % celkového trhu.
Je lží místních hujeříčků, že Češi jsou nějak zaostalí, že tady je nějaká ropná lobby co poškozuje elektomobilitu atd.
Češi se prostě jen chovají racionálně. Žádná EU a nikdo nezakazuje normální kola. Nikdo nezařizuje elektrokola. Přesto mají 35%. Proč? Prostě a jednoduše, protože lidem dávají smysl a protože je chtějí.
BEV lidem smysl nedávají a BEV lidi proto nechtějí. Tak prosté to je.
Je lží místních hujeříčků, že Češi jsou nějak zaostalí, že tady je nějaká ropná lobby co poškozuje elektomobilitu atd.
Češi se prostě jen chovají racionálně. Žádná EU a nikdo nezakazuje normální kola. Nikdo nezařizuje elektrokola. Přesto mají 35%. Proč? Prostě a jednoduše, protože lidem dávají smysl a protože je chtějí.
BEV lidem smysl nedávají a BEV lidi proto nechtějí. Tak prosté to je.
@rohYpnol ses do toho nějak zamotal, kola na benzín prakticky neexistují. ale jo, je dobře že zůstaneš u fosila, ještě bys na silnici s EV nadělal akorát paseku
@Ivan Ponocný
Naštěstí je opět snadné prokázat tvoji lež...
www.minibike-shop.cz/category.php?…
Navíc vůbec nešlo o to jestli kolo nebo motokolo, jak se opět snažíš demagogicky debatu posunout úplně jinam.
Naštěstí je opět snadné prokázat tvoji lež...
www.minibike-shop.cz/category.php?…
Navíc vůbec nešlo o to jestli kolo nebo motokolo, jak se opět snažíš demagogicky debatu posunout úplně jinam.
@rohYpnol tušil jsem že nepoznáš význam slova ‘prakticky’, ale možná sem dáš odkaz kolik se jich za rok prodalo ty motokolo. ale jinak mě tvoje oaování na diskusi docela baví
@Ivan Ponocný
Já moc dobře vím, že jsi tam alibisticky napsal prakticky. Jenže jak jsem napsal, a to je to zásadní, o tomhle to vubec není a jen odvádíš opět debatu úplně jinam.
Takže znovu - elektrokola nikdo nenařídil a kola nikdo nezakazuje, přesto 35% elektrokol. O tomhle to je.
Já moc dobře vím, že jsi tam alibisticky napsal prakticky. Jenže jak jsem napsal, a to je to zásadní, o tomhle to vubec není a jen odvádíš opět debatu úplně jinam.
Takže znovu - elektrokola nikdo nenařídil a kola nikdo nezakazuje, přesto 35% elektrokol. O tomhle to je.
@rohYpnol o odvádění diskuse někam jinam - to spíš mluvíš o sobě. prže jako dokázat srovnávat poměr EV s poměrem kol šlapacích a elektrokol, na to už musíš mít nejspíš vyšší politickou s maturitou …
@Ivan Ponocný
Místní hujeříčci srovnávají s Nokií, to je jistě bližší přirovnání, co? 🤣🤣🤣
Ne, to přirovnání k elektrokolům je zcela namístě. Navic opět nejde vůbec o elektrokola jako taková, jak se opět snažíš marně odvrátit debatu od tématu. Jde o ten princip a přístup!!!
Místní hujeříčci srovnávají s Nokií, to je jistě bližší přirovnání, co? 🤣🤣🤣
Ne, to přirovnání k elektrokolům je zcela namístě. Navic opět nejde vůbec o elektrokola jako taková, jak se opět snažíš marně odvrátit debatu od tématu. Jde o ten princip a přístup!!!
Dnes už jsou ojeté elektromobily v některých typech vozidel levnější než spalováky. Např. u nejlevnějších aut s automatickou převodovkou od roku 2022, je nejlevnější Smart ForFour, Dacia Spring, Renault Twingo, Fiat 500e… spalováky jsou dražší. Pokud má kde nabíjet a potřebuje 2. auto do rodiny na jízdy do práce, na nákupy, děti na kroužky a najede do 10.000 km/rok, tak si myslím, že už dnes elektromobil dává smysl.
Pokud budou mít EV dojezd, minimálně 500Km (dálkově) na jedno nabití, bude dostatek nabíjecích míst, a hlavně cena nebude jako dvě ropné káry a přestane se to tak moc tlačit na sílu, bude to mít nakonec úspěch, doba je taková. Už jsem psal nemám nic proti EV, ale musí mít širší smysl. Jen asi budeme doufat, že nepřijde nějaké to EMP a pak budeme rádi za ty ropáky… 😁
@Jiří Kalabza Tak starého ropáka, aby ho nevyřadil EMP už má jen pár nadšenců. I můj veterán z roku 1989 má elektronické zapalování, takže by taky dojezdil. Drtivá většina spalovacích aut má jednu či více řídících jednotek, které by to usmažilo, stejně jako to EV...
Souhlasím, že těch 500km po dálnici je meta, která sebere vítr z plachet většině škarohlídů. A pokud trochu sledujete vývoj, tak se k ní celkem začínáme blížit. Aut, které dají přes 400km, už je víc a najde se i pár těch, které dají dost přes 450km.
Jsem zvědavý, jak na tom bude v praxi nové CLA. Má našlápnuto za cenu Superbu nabídnout dojezd právě kolem těch 500km a obecně dálkové cestování téměř bez kompromisů.
Jo a TM3 už dlouho nabízí za cenu podobně vybavené Oktávky dojezd hodně přes 400km.
Takže tvrdit, že cena je jak dvě ropné káry, je už dlouho dost mimo.
Nedávno jsem koukal na rozdíl ceny u zánovních aut a třeba mezi Hyundai Kona v benzínu a v elektřině byl rozdíl většinou do padesáti tisíc, kdy se bavíme o autech za 600-700 tisíc.
Asi by to chtělo trochu si aktualizovat informace😉
Souhlasím, že těch 500km po dálnici je meta, která sebere vítr z plachet většině škarohlídů. A pokud trochu sledujete vývoj, tak se k ní celkem začínáme blížit. Aut, které dají přes 400km, už je víc a najde se i pár těch, které dají dost přes 450km.
Jsem zvědavý, jak na tom bude v praxi nové CLA. Má našlápnuto za cenu Superbu nabídnout dojezd právě kolem těch 500km a obecně dálkové cestování téměř bez kompromisů.
Jo a TM3 už dlouho nabízí za cenu podobně vybavené Oktávky dojezd hodně přes 400km.
Takže tvrdit, že cena je jak dvě ropné káry, je už dlouho dost mimo.
Nedávno jsem koukal na rozdíl ceny u zánovních aut a třeba mezi Hyundai Kona v benzínu a v elektřině byl rozdíl většinou do padesáti tisíc, kdy se bavíme o autech za 600-700 tisíc.
Asi by to chtělo trochu si aktualizovat informace😉
@Tomáš Klouda jenže jak ten Superb tak Tesla nebo snad i Kona se za ty prachy do domácnosti podívá leda jako ojetina či - když je hodně dobře tak top manažera jako služební. Možná v Praze, kde se sedí na penězích se dostanou do 5%domácnosti v ČR.
@šofér ano, ostatně více než 75% nových aut se prodává do firem. Naprostou většinu aut si kupují rodiny jako ojetinu. Málo kdo má na to koupit si nové auto.
I ti vaši "Pražáci co sedí na penězích" , si radši koupí za 500 tisíc pár let starý Superb, než novou Fabii😉
Jen nějak nechápu jak to souvisí s cenami EV. Nečekáte snad, že lidi kteří celý život kupují ojetiny, najednou budou chtít koupit nové EV? 🧐
Samozřejmě si také koupí ojetinu...
A jak by vám každý odpůrce elektromobility odpřísáhl, EV ztrácí hodnotu mnohem rychleji, takže u těchto aut, která nová stojí stejně, bude ta elektrická ojetina určitě ještě levnější a tedy výhodnější😉
I ti vaši "Pražáci co sedí na penězích" , si radši koupí za 500 tisíc pár let starý Superb, než novou Fabii😉
Jen nějak nechápu jak to souvisí s cenami EV. Nečekáte snad, že lidi kteří celý život kupují ojetiny, najednou budou chtít koupit nové EV? 🧐
Samozřejmě si také koupí ojetinu...
A jak by vám každý odpůrce elektromobility odpřísáhl, EV ztrácí hodnotu mnohem rychleji, takže u těchto aut, která nová stojí stejně, bude ta elektrická ojetina určitě ještě levnější a tedy výhodnější😉
@Tomáš Klouda
Není ropák jako ropák…
Cena dvou ropáků je myšlena obecně ne ve srovnatelné třídě a nemusí jít přeci o funglovku nebo EU či USA auto, do 800tis koupím dvě auta do rodiny nebo jedno EV, co má smysl. Do toho 1.5M koupím 4 nebo tři nové a jeden veterán co EMP přežije určitě.
Ano elektronické zapalování je pochopitelně EMP ohroženo, ale jen pokud je zrovna zapojen👋pod proudem. EV je pod proudem pořád.
A to vaše CLA no nevím Superb cca 1.5M a ten MB v C a kombi stojí jako ropák stejně EV ještě ani není na trhu a má být stejná cena?
Nemám na mysli EV autíčko, ale auto a tady si vyberu akorát tak VW iD7 nebo už doprodávané MG MG5 (to by mi možná stačilo), myšleno v kombi, kdy to iD7 stojí jako Superb a velikostně je poloviční.
Takže aktualizovat si nemám co, dávat za příměr hnůjdaje je sice zajímavé, ale nepotřebuji autíčko, co je navíc obluda škaredá ať už v EV nebo ropák, cena cca 800tis je také dost, ale ještě bych snad vzal Astru/něco od Stellantisu, v benzínu je výběr skoro za polovic. Ioniq 5 je třeba fajn, ale i když je velký není to kombi a stojí děsné peníze…
Ať si rozumíme, za cenu auta velikosti nižší střední v EV mám pořád dva ropáky, pokud půjdu do střední třídy jsem zcela mimo.
Není ropák jako ropák…
Cena dvou ropáků je myšlena obecně ne ve srovnatelné třídě a nemusí jít přeci o funglovku nebo EU či USA auto, do 800tis koupím dvě auta do rodiny nebo jedno EV, co má smysl. Do toho 1.5M koupím 4 nebo tři nové a jeden veterán co EMP přežije určitě.
Ano elektronické zapalování je pochopitelně EMP ohroženo, ale jen pokud je zrovna zapojen👋pod proudem. EV je pod proudem pořád.
A to vaše CLA no nevím Superb cca 1.5M a ten MB v C a kombi stojí jako ropák stejně EV ještě ani není na trhu a má být stejná cena?
Nemám na mysli EV autíčko, ale auto a tady si vyberu akorát tak VW iD7 nebo už doprodávané MG MG5 (to by mi možná stačilo), myšleno v kombi, kdy to iD7 stojí jako Superb a velikostně je poloviční.
Takže aktualizovat si nemám co, dávat za příměr hnůjdaje je sice zajímavé, ale nepotřebuji autíčko, co je navíc obluda škaredá ať už v EV nebo ropák, cena cca 800tis je také dost, ale ještě bych snad vzal Astru/něco od Stellantisu, v benzínu je výběr skoro za polovic. Ioniq 5 je třeba fajn, ale i když je velký není to kombi a stojí děsné peníze…
Ať si rozumíme, za cenu auta velikosti nižší střední v EV mám pořád dva ropáky, pokud půjdu do střední třídy jsem zcela mimo.
@Jiří Kalabza Pokud nesrovnáváte auto ve srovnatelné třídě, výbavě a velikosti, tak to rovnou můžete srovnávat koně a osla. Na obou se dá jezdit, ale to je tak to jediné, co mají společného🤷♂️
EV také není pod proudem pořád. Když ho zaparkujete tak se po pár hodinách vypne drtivá většina elektroniky a po několika dnech se vypne úplně všechno.
Ano, levná nová EV zatím nejsou. To je pravda. Taky nikdo neříká, že už tomu tak je a že si může ten luxus dovolit každý. Nová levná EV dle mého názoru nebudou, dokud se dramaticky nezvedne objem výroby. Do té doby budou automobilky prodávat primárně prémiovější modely, na kterých i při vyšších nákladech můžou mít zisk. Ani žádný spalovák by nemohl být tak levný jako jsou dnes, kdyby se jich nevyrábělo takové množství...to jednoduše bez úspor z rozsahu nejde.
Nové CLA se již prodává a za 1,35M je základ, který určitě snese srovnání s podobně vybaveným Superbem. Kombi by mělo přijít během několika měsíců a nejspíš nebude od sedanu o nic víc dražší, než je tomu u jiných aut.
Pevně doufám, že to nebude taková přerostlá obluda jako ID.7. Máte ale pravdu, že pokud chce člověk takto velké elektrické kombi, tak je teď aktuálně asi ID.7 jediná použitelná volba.
Opravdu hodně jste mě ale pobavil s kritikou na Hyundai a pak, že by jste si dobrovolně vzal něco od Stellantisu🤣🤣🤣🤣
Ano, Hyundai není nic extra a ta auta mají spoustu chyb a nedomyšlených a nedotažených věcí. Ale proti Stellantisu je Hyundai ještě zlatý. Když nic jiného, tak je spolehlivý a docela kvalitně udělaný. Stellantis jsou šmejdy, které nikdo nekupuje, pokud má na to koupit si cokoliv lepšího🤮 I kdyby mi to někdo nabízel zadarmo, tak vezmu s křikem nohy na ramena.
EV také není pod proudem pořád. Když ho zaparkujete tak se po pár hodinách vypne drtivá většina elektroniky a po několika dnech se vypne úplně všechno.
Ano, levná nová EV zatím nejsou. To je pravda. Taky nikdo neříká, že už tomu tak je a že si může ten luxus dovolit každý. Nová levná EV dle mého názoru nebudou, dokud se dramaticky nezvedne objem výroby. Do té doby budou automobilky prodávat primárně prémiovější modely, na kterých i při vyšších nákladech můžou mít zisk. Ani žádný spalovák by nemohl být tak levný jako jsou dnes, kdyby se jich nevyrábělo takové množství...to jednoduše bez úspor z rozsahu nejde.
Nové CLA se již prodává a za 1,35M je základ, který určitě snese srovnání s podobně vybaveným Superbem. Kombi by mělo přijít během několika měsíců a nejspíš nebude od sedanu o nic víc dražší, než je tomu u jiných aut.
Pevně doufám, že to nebude taková přerostlá obluda jako ID.7. Máte ale pravdu, že pokud chce člověk takto velké elektrické kombi, tak je teď aktuálně asi ID.7 jediná použitelná volba.
Opravdu hodně jste mě ale pobavil s kritikou na Hyundai a pak, že by jste si dobrovolně vzal něco od Stellantisu🤣🤣🤣🤣
Ano, Hyundai není nic extra a ta auta mají spoustu chyb a nedomyšlených a nedotažených věcí. Ale proti Stellantisu je Hyundai ještě zlatý. Když nic jiného, tak je spolehlivý a docela kvalitně udělaný. Stellantis jsou šmejdy, které nikdo nekupuje, pokud má na to koupit si cokoliv lepšího🤮 I kdyby mi to někdo nabízel zadarmo, tak vezmu s křikem nohy na ramena.
@Tomáš Klouda
Ale vůbec nechápete, ale tvrdíte si svoje.
Hnujdaj jsem napsal, že je to obludka a obludka to je ten co jste nabídl, podle toho, jak píšete o Stellantisu budete nejspíše majitel nějakého vozu VW koncernu nebo Hyundai, že?
Ale to nic to se dá léčit.
Psal jsem o EV kdy si mohu koupit Astru od Stellantisu v kombi za cenu té obludky co jste nabízel.
Ten MB CLA je sice v nabídce na Sauto, a to skoro za 2M, ale ještě se, pokud vím fakticky neprodává a kombi bude stát nechutnou částku, a než Shooting Brake tak raději normální kombi. A hlavně bavíme se zde o EV!
Jinak je mu fuk, že má někdo potřebu plácat a urážet nějakou značku, jak se tu snažíte, mi hnujdaj nevadí, což jsem napsal, jen ten, co jste zrovna nabízel je hnus.
A ano mám něco od Stellantisu, nic méně ještě staršího data, C3, C5 X7 a doplňuji to moji oblíbenou poslední shade – Felícií
Hezký den.
Ale vůbec nechápete, ale tvrdíte si svoje.
Hnujdaj jsem napsal, že je to obludka a obludka to je ten co jste nabídl, podle toho, jak píšete o Stellantisu budete nejspíše majitel nějakého vozu VW koncernu nebo Hyundai, že?
Ale to nic to se dá léčit.
Psal jsem o EV kdy si mohu koupit Astru od Stellantisu v kombi za cenu té obludky co jste nabízel.
Ten MB CLA je sice v nabídce na Sauto, a to skoro za 2M, ale ještě se, pokud vím fakticky neprodává a kombi bude stát nechutnou částku, a než Shooting Brake tak raději normální kombi. A hlavně bavíme se zde o EV!
Jinak je mu fuk, že má někdo potřebu plácat a urážet nějakou značku, jak se tu snažíte, mi hnujdaj nevadí, což jsem napsal, jen ten, co jste zrovna nabízel je hnus.
A ano mám něco od Stellantisu, nic méně ještě staršího data, C3, C5 X7 a doplňuji to moji oblíbenou poslední shade – Felícií
Hezký den.
@Jiří Kalabza to, že je Stellantis aktuálně ta největší hrůza, co si vůbec můžete koupit, není z mé hlavy, ale od majitelů a hlavně servisáků, kteří píšou něco ve smyslu že mají noční můry, jen vidí přijíždět někoho v zázraku od Stellantisu🙄
To, že máte nějaké starší auto z doby, kdy ještě žádný Stellantis ani neexistoval je pěkné a přeji vám, ať dál dobře slouží. Nechápu ale, proč díky tomu máte potřebu obhajovat to, co ten koncern udělal s kvalitou aut, které posledních 5-10 let prodává😮
Opel bývala celkem kvalitní Německá značka a i v područí GM to pořád nebyla žádná hrůza (měli jsme a stále máme v rodině). Ve své době rozhodně násobně lepší než třeba ti Korejci. Ale od té doby co to má Stellantis bych si o to neopřel ani kolo.
Časy se mění a tak zatímco tu největší hrůzu ke koupi ještě 20 let zpátky představovali Korejci, tak dnes jsou na podobné kvalitě jako Škodovka a naopak Stellantis tuto příčku okupuje s výrazným náskokem🤷♂️
To co píšu není žádné urážení značky, jen fakta...na rozdíl od vás, který píšete "hnůjdaj"🙄
Vzhled je čistě subjektivní věc a mě se Kona také nelíbí, v tom se shodneme. Obzvlášť ta nová je opravdu hnus non-plus-ultra.
Nicméně co se týče kvality auta, tak bych raději zaplatil spoustu peněz za Konu, než měl zadarmo na krku tu elektrickou Astru, která se mi i líbí a navíc je to kombi, které bych využil. Ale nejsem sebevrah, abych si něco takového pustil do baráku.
Nechápu, proč koukáte na bazar, kde je v nabídce jediné CLA a to v nejvyšší výbavě s AMG úpravou od nějakého překupníka, když se můžete podívat na stránky oficiálního zastoupení MB, kde uvidíte, že standardní model stojí 1 351 570,00 Kč 🙄
S trochou obratnosti vám ještě dají slevu, takže to bude cenově opravdu plně srovnatelné auto se Superbem a minimálně výkonem úplně někde jinde.
To, že máte nějaké starší auto z doby, kdy ještě žádný Stellantis ani neexistoval je pěkné a přeji vám, ať dál dobře slouží. Nechápu ale, proč díky tomu máte potřebu obhajovat to, co ten koncern udělal s kvalitou aut, které posledních 5-10 let prodává😮
Opel bývala celkem kvalitní Německá značka a i v područí GM to pořád nebyla žádná hrůza (měli jsme a stále máme v rodině). Ve své době rozhodně násobně lepší než třeba ti Korejci. Ale od té doby co to má Stellantis bych si o to neopřel ani kolo.
Časy se mění a tak zatímco tu největší hrůzu ke koupi ještě 20 let zpátky představovali Korejci, tak dnes jsou na podobné kvalitě jako Škodovka a naopak Stellantis tuto příčku okupuje s výrazným náskokem🤷♂️
To co píšu není žádné urážení značky, jen fakta...na rozdíl od vás, který píšete "hnůjdaj"🙄
Vzhled je čistě subjektivní věc a mě se Kona také nelíbí, v tom se shodneme. Obzvlášť ta nová je opravdu hnus non-plus-ultra.
Nicméně co se týče kvality auta, tak bych raději zaplatil spoustu peněz za Konu, než měl zadarmo na krku tu elektrickou Astru, která se mi i líbí a navíc je to kombi, které bych využil. Ale nejsem sebevrah, abych si něco takového pustil do baráku.
Nechápu, proč koukáte na bazar, kde je v nabídce jediné CLA a to v nejvyšší výbavě s AMG úpravou od nějakého překupníka, když se můžete podívat na stránky oficiálního zastoupení MB, kde uvidíte, že standardní model stojí 1 351 570,00 Kč 🙄
S trochou obratnosti vám ještě dají slevu, takže to bude cenově opravdu plně srovnatelné auto se Superbem a minimálně výkonem úplně někde jinde.
@Tomáš Klouda
K tomu MB na stránkách MB není ještě k prodeji jako EV o tom jsem psal, myslel jsem kombi. Jinak to pseudo kupé CLA za základ stejně nekoupíte, minimum je tak 1.5M. Za sebe ne, to, že je mi to nesympatické je jasné, když už MB tak klasiku, a ještě lépe Ečko. Ovšem za ty love, no…
Co se týče toho neopření si čehokoliv to je zase věc vkusu, Astra je hezké auto to, že Stellantis pokazil, co se dalo je fakt, všude cpou slabé motory i do aut co mají dvě tuny. Poslední dobrý motor je asi ta 1.6, ale ten už asi také není. V každém případě, pokud bych dnes kupoval Citroen tak nemám moc možností, C5 X se mi sice líbí, ale s tou 1.6 se už nedělá, takže jedině jetý a pak snad ještě SPACETOURER, ale nejde do konfigurace jako u jeho konkurentů, co bych chtěl, já musím mít zadní okna otvírací a vyklápěcí. Pak mám ještě možnost DS, tam mají i normální motory. Nic méně nové auto kupovat nebudu, sotva ho koupím je hned staré auto. Sice tak nějak preferuji Citroën, ale když už nemají hydropneumatické podvozky, tak mne tolik nebere a C3 byla hezká jen ta první a pak ta třetí, co je dnes je děs.
Takže hnujdaje možná, ale nemají toho zrovna moc co mne oslovuje, snad jen Santa Cruz a Ioniq 5, ovšem oba jsou tak nějak…
Současnou Škodovku a VW ani neuvažuji.
Hezký den.
K tomu MB na stránkách MB není ještě k prodeji jako EV o tom jsem psal, myslel jsem kombi. Jinak to pseudo kupé CLA za základ stejně nekoupíte, minimum je tak 1.5M. Za sebe ne, to, že je mi to nesympatické je jasné, když už MB tak klasiku, a ještě lépe Ečko. Ovšem za ty love, no…
Co se týče toho neopření si čehokoliv to je zase věc vkusu, Astra je hezké auto to, že Stellantis pokazil, co se dalo je fakt, všude cpou slabé motory i do aut co mají dvě tuny. Poslední dobrý motor je asi ta 1.6, ale ten už asi také není. V každém případě, pokud bych dnes kupoval Citroen tak nemám moc možností, C5 X se mi sice líbí, ale s tou 1.6 se už nedělá, takže jedině jetý a pak snad ještě SPACETOURER, ale nejde do konfigurace jako u jeho konkurentů, co bych chtěl, já musím mít zadní okna otvírací a vyklápěcí. Pak mám ještě možnost DS, tam mají i normální motory. Nic méně nové auto kupovat nebudu, sotva ho koupím je hned staré auto. Sice tak nějak preferuji Citroën, ale když už nemají hydropneumatické podvozky, tak mne tolik nebere a C3 byla hezká jen ta první a pak ta třetí, co je dnes je děs.
Takže hnujdaje možná, ale nemají toho zrovna moc co mne oslovuje, snad jen Santa Cruz a Ioniq 5, ovšem oba jsou tak nějak…
Současnou Škodovku a VW ani neuvažuji.
Hezký den.
ČESKÉ úřady budou jezdit v Japonském autě? 😖🫣🤔😫
Asi se nevyrábí u nás dostanetek BEV, co?
Asi se nevyrábí u nás dostanetek BEV, co?
@Pepa_007 Přesně tak.
Kdyby to alespoň bylo dobré auto. Ale je to spíš taková nepodařená ošklivka. Nechápu, kdo to vybíral🙄
Nejspíš museli dát přednost nejlevnější nabídce🤷♂️
Kdyby to alespoň bylo dobré auto. Ale je to spíš taková nepodařená ošklivka. Nechápu, kdo to vybíral🙄
Nejspíš museli dát přednost nejlevnější nabídce🤷♂️
@Tomáš Klouda
Ale Hyundai Kona jste nabízel 😁
Tohle je prostě o chuti a vkusu každého jedince...
Ale Hyundai Kona jste nabízel 😁
Tohle je prostě o chuti a vkusu každého jedince...
@Jiří Kalabza Ta Kona se alespoň vyrábí tady v ČR a ani nemá v Číně vyrobené baterky.
Bez ohledu na to jak je hezká nebo ošklivá, je to rozhodně lepší volba pro státní správu ČR, než Japonský nepodarek🤷♂️
Tím neříkám, že si měli vybrat Konu, mnohem lépe by nejspíš udělali s Elroqem, jen říkám, že vybrat si auto, které v recenzích sklidilo univerzálně jen kritiku a které nikdo jiný nekupuje, mi nepřijde jako dobrá volba.
Bez ohledu na to jak je hezká nebo ošklivá, je to rozhodně lepší volba pro státní správu ČR, než Japonský nepodarek🤷♂️
Tím neříkám, že si měli vybrat Konu, mnohem lépe by nejspíš udělali s Elroqem, jen říkám, že vybrat si auto, které v recenzích sklidilo univerzálně jen kritiku a které nikdo jiný nekupuje, mi nepřijde jako dobrá volba.
@Tomáš Klouda
Tak v tomto asi musím souhlasit, ta Toyota to buď dala brutálně pod MOC neb si to neumím představit proč. Kona ta nová je rozhodně, ale designově šílenost.
Tak v tomto asi musím souhlasit, ta Toyota to buď dala brutálně pod MOC neb si to neumím představit proč. Kona ta nová je rozhodně, ale designově šílenost.
EV si koupí jen podporovatel čínského komunismu. Bez výjimek.
Proč lzete vždyť kromě nařízení státním úřadům a svindlovani s registrace nikdo normální ty smejdy nechce.
Položil jsem umělé inteligenci otázku, kolik turistů přijelo do Chorvatska s BEV? Odpověď byla 0,33% .
0,33% na zákaz ICE není.
Vzhledem k tomu, že jde aktuálně spíš o dražší auta, tak takoví lidé spíš poletí na dovču letadlem, ne ? 😁
To není moc...