Novinky
No rozhodně je nezatraktivní. Pořád si je budou kupovat jen přiteplení komunisti.
@jersey.se prosím? Naprosto nechutná reakce. A že tohle může někdo palcovat je jen ukázka jací jsou palcovači omezenci.
@psel hraje do noty všem těm škarohlídům a ublíženým, kterým leze elektromobilita krkem a těch je tu u nás bohužel opravdu hodně🤷♂️
Takoví ti co v tom nikdy nejeli, ale mají jasno, že je to špatné, protože to nedělá brm-brm, případně to neujede 1000+ km v kuse a navíc oni na to nemají...
Takoví ti co v tom nikdy nejeli, ale mají jasno, že je to špatné, protože to nedělá brm-brm, případně to neujede 1000+ km v kuse a navíc oni na to nemají...
Proc jsou tu clanky od lidi co tomu nerozumi?
Tak jeden z hlavnich duvodu je, ze technologie baterie se vyviji velice rychle a musi se rychle menit vyrobni technologie. Na to neni automotiv nastven.
Druhy. Elektromobil bere znackam ochromnou cast zisku z nasledneho servisu jako je olej atd.
Tak jeden z hlavnich duvodu je, ze technologie baterie se vyviji velice rychle a musi se rychle menit vyrobni technologie. Na to neni automotiv nastven.
Druhy. Elektromobil bere znackam ochromnou cast zisku z nasledneho servisu jako je olej atd.
@Hendly Za 5 let už budou jenom samé elektromobily, dojedou daleko a skoro nebude ani potřeba je nabíjet. Před 10 lety jsi to tu už psal jako první.
@Hendly
To ale u mnohých značiek neplatí. Alebo platí tak možno pre fleet, čo sa auta do 4 rokov zbaví. Pozeral som si plán servisu u Kórejcov a po nejakých 5 rokoch treba meniť chladivo za ktorého výmenu ťa skasírujú násobne viac ako za bežné servisky spaľováku.
To ale u mnohých značiek neplatí. Alebo platí tak možno pre fleet, čo sa auta do 4 rokov zbaví. Pozeral som si plán servisu u Kórejcov a po nejakých 5 rokoch treba meniť chladivo za ktorého výmenu ťa skasírujú násobne viac ako za bežné servisky spaľováku.
@Hendly Automobilkám, nebo dealerům co to následně servisuji? To je velký rozdíl!!
Čtenáři mají pravdu,
elektromobily nejsou pro zdejší čtenáře,
ale pro Asijce, tedy i Indy.
Sodíkové baterky se již prodávají s cenou 10 - 19 USD/kWh, e-pohon levně zvládne kdejaký dodavatel.
Takže Indové na ty BEV v zasmogovaném Dillí mají. Ale Škodovka tam se svou cenou odpadne.
Závěr
V EU ty BEV nepůjdou, v Asii ano, jsou tam levné i díky levným baterkám.
Ty klesající ceny baterek mají vliv na cenu BEV v Asii. U nás Elroq letos nezlevnil.
elektromobily nejsou pro zdejší čtenáře,
ale pro Asijce, tedy i Indy.
Sodíkové baterky se již prodávají s cenou 10 - 19 USD/kWh, e-pohon levně zvládne kdejaký dodavatel.
Takže Indové na ty BEV v zasmogovaném Dillí mají. Ale Škodovka tam se svou cenou odpadne.
Závěr
V EU ty BEV nepůjdou, v Asii ano, jsou tam levné i díky levným baterkám.
Ty klesající ceny baterek mají vliv na cenu BEV v Asii. U nás Elroq letos nezlevnil.
@PowerHouse Klameš. Baterky sa za cenu 10-19 USD/kWh nepredávajú. Už som to písal minule, overuj si informácie a neber marketingový ťah za bernú mincu. Cena od 10 USD/kWh sú materiálové náklady.
Mě by zajímalo co si lidi myslí, že se ty baterky budou vyvíjet týden co týden a skokově? Ten pokrok tu je, každých deset let jsme o kus dál. Vymažte si z hlavy politické řeči a držte se vývoje techniky. 40 let zpět měla auta ještě karburátor a doma se svítilo žárovkou, čistou sinusovku dostat z baterek šlo akorát v laboratoři. Jezdit na slunko a vítr někdo přece musí začít. Čína to tak bude mít, přece si ji nenecháme utéct úplně.
@KANKUNEN Čína ať si klidně dělá co chce, to není země vhodná následování, tím spíš v Evropě.
@Neuromancer2
a proto radsi dal budem platit stovky miliard kazdy rok statum jako Rusko a Iran za ropu…
a proto radsi dal budem platit stovky miliard kazdy rok statum jako Rusko a Iran za ropu…
@Hendly
Rohypnol měl opět pravdu, že Hendly je lhář.
"a proto radsi dal budem platit stovky miliard kazdy rok statum jako Rusko a Iran za ropu…"
A) Do ČR byla loni dovezena ropa za 93 mld. Kč. (Z toho pro pohon osobních aut byla potřeba odhadem zhruba polovina.)
B) Dovoz ropy do ČR za červen 2025
1. Ázerbájdžán 270 tis. tun
2. Norsko 200 tis. tun
3. Saúdská Arábie 95 tis. tun
4. Kazachstán 93 tis. tun
Rusko: 0
Írán:0
Rohypnol měl opět pravdu, že Hendly je lhář.
"a proto radsi dal budem platit stovky miliard kazdy rok statum jako Rusko a Iran za ropu…"
A) Do ČR byla loni dovezena ropa za 93 mld. Kč. (Z toho pro pohon osobních aut byla potřeba odhadem zhruba polovina.)
B) Dovoz ropy do ČR za červen 2025
1. Ázerbájdžán 270 tis. tun
2. Norsko 200 tis. tun
3. Saúdská Arábie 95 tis. tun
4. Kazachstán 93 tis. tun
Rusko: 0
Írán:0
@Tycoon
Jiste vidis v tom puvodnim prispevku slovo “evropa”
Jiste vidis v tom puvodnim prispevku slovo “evropa”
@Hendly
To sis teď narychlo vymyslel jako výmluvu?
Snaha dobrá, ale ...
Dovoz íránské ropy do EU je zakázán kvůli dlouhodobým sankcím.
Dovoz ropy z Ruska klesá kvůli dlouhodobým sankcím. V roce 2024 klesl podíl ruské ropy v EU na 3 % a letos se očekává pokles na 1 %, což by bylo cca 40 mld. Kč. Kde máš ty stovky miliard?
Vypůjčím si slova od Rohypnola.
"Jsi usvědčený lhář!
Gameover!"
To sis teď narychlo vymyslel jako výmluvu?
Snaha dobrá, ale ...
Dovoz íránské ropy do EU je zakázán kvůli dlouhodobým sankcím.
Dovoz ropy z Ruska klesá kvůli dlouhodobým sankcím. V roce 2024 klesl podíl ruské ropy v EU na 3 % a letos se očekává pokles na 1 %, což by bylo cca 40 mld. Kč. Kde máš ty stovky miliard?
Vypůjčím si slova od Rohypnola.
"Jsi usvědčený lhář!
Gameover!"
@Tycoon
Kez bys tolik pece jako me venoval odpovediˇ na zasadni otazky.
Aktualni stav dovozu je jak stary? Rok, dva?
Kolik let byl podil dovozu z ruska pres 30%? A kolik bude v pripade, ze se sankce zrusi?
“ Ještě letos v lednu a únoru Česko dovezlo ruskou ropu za 6,5 miliardy korun. K tomu je třeba připočíst dovoz ropných produktů typu motorové nafty ze Slovenska, které jsou prakticky výhradně vyrobeny zpracováním rovněž ruské ropy. Těch Česko dovezlo letos v lednu a v únoru dohromady za 2,9 miliardy korun.”
Kez bys tolik pece jako me venoval odpovediˇ na zasadni otazky.
Aktualni stav dovozu je jak stary? Rok, dva?
Kolik let byl podil dovozu z ruska pres 30%? A kolik bude v pripade, ze se sankce zrusi?
“ Ještě letos v lednu a únoru Česko dovezlo ruskou ropu za 6,5 miliardy korun. K tomu je třeba připočíst dovoz ropných produktů typu motorové nafty ze Slovenska, které jsou prakticky výhradně vyrobeny zpracováním rovněž ruské ropy. Těch Česko dovezlo letos v lednu a v únoru dohromady za 2,9 miliardy korun.”
@Tycoon
Rohypnol má nového diskusního připrdávače?
😄
Rohypnol má nového diskusního připrdávače?
😄
@Hendly Pokud vím, tak ropu z Ruska ani Íránu nenakupujeme. Máme diverzifikované nákupy, což je mnohem lepší, než být závislý na jednom dodavateli komponentů do elektroaut.
@Neuromancer2 Časť nafty (cca 10% spotreby) kupujete od Slovnaftu, a tá určite je vyrobená z ruskej ropy. Ale to je asi tak všetko.
@traveldrive
Není. Od června má Slovnaft zakázáno do ČR dovážet paliva vyrobená z ruské ropy.
www.idnes.cz/…43_ekonomika_hyk
Není. Od června má Slovnaft zakázáno do ČR dovážet paliva vyrobená z ruské ropy.
www.idnes.cz/…43_ekonomika_hyk
@Tycoon Tak to ste v riti. Za každú inú naftu zaplatíte viac. Mimochodom, si si úplne istý, že ak nakúpiš u niekoho iného, nekúpiš tiež ten istý ruský produkt, ale s poriadnou prirážkou? 😄
Slovnaft napríklad vyrába z azerbajdžanskej ropy. Síce ju vyťažili v Rusku, ale je azerbajdžanská. 😁
Slovnaft napríklad vyrába z azerbajdžanskej ropy. Síce ju vyťažili v Rusku, ale je azerbajdžanská. 😁
Baterie sice o něco zlevňují, a to průběžně, ale zbytek auta se stále ještě překotně vyvíjí a komplikuje. To zase výrobu elektromobilů zdražuje.
Oproti elektromobilům z jejich novodobého počátku jde například o vlastní motory, někde už i samostatně kapalinou chlazené, jejich dražší speciální ložiska, komplikovanější vyhřívání a zároveň chlazení baterií, optimalizování procesu rekuperace a jeho vyladění, složitější zabezpečení baterií proti poškození a proti požáru, složitější systémy klimatizace a vytápění vlastního vozidla a našlo by se toho jistě i víc, třeba i pneumatiky.
To všechno se musí nejen vyrobit a zaplatit, ale musí se zaplatit i ten dosud neprozkoumaný vývoj. Zjednodušeně to není stejné, jako vyrábět nějaké spalovací auto -zejména socku - kde je vývoj a výrobní zařízení léta známé a zaplacené a vlastní vývoj se u nich omezil na pouhé zlevnění výroby za stávajícího stavu techniky a v posledních letech, možná už i desítkách let, ještě na boj s bezpečnostními a emisními limity, které se stále zpřísňují, ale tak nějak dlouhodobě očekávatelně.
Tento pohled v tom Auto Bildu chybí.
Nakonec moc nechápu, proč ve 21. století si prakticky každé EV sebou vozí nabíjecí kabel. Už jenom čekám, až po víc jak sto letech provozu spalovacích motorů někdo vymyslí systém tankování, kdy bude nutné, aby měl každý v kufru vlastní hadici ke stojanu i s pistolí. Tím bych začal se zlevňováním.
Oproti elektromobilům z jejich novodobého počátku jde například o vlastní motory, někde už i samostatně kapalinou chlazené, jejich dražší speciální ložiska, komplikovanější vyhřívání a zároveň chlazení baterií, optimalizování procesu rekuperace a jeho vyladění, složitější zabezpečení baterií proti poškození a proti požáru, složitější systémy klimatizace a vytápění vlastního vozidla a našlo by se toho jistě i víc, třeba i pneumatiky.
To všechno se musí nejen vyrobit a zaplatit, ale musí se zaplatit i ten dosud neprozkoumaný vývoj. Zjednodušeně to není stejné, jako vyrábět nějaké spalovací auto -zejména socku - kde je vývoj a výrobní zařízení léta známé a zaplacené a vlastní vývoj se u nich omezil na pouhé zlevnění výroby za stávajícího stavu techniky a v posledních letech, možná už i desítkách let, ještě na boj s bezpečnostními a emisními limity, které se stále zpřísňují, ale tak nějak dlouhodobě očekávatelně.
Tento pohled v tom Auto Bildu chybí.
Nakonec moc nechápu, proč ve 21. století si prakticky každé EV sebou vozí nabíjecí kabel. Už jenom čekám, až po víc jak sto letech provozu spalovacích motorů někdo vymyslí systém tankování, kdy bude nutné, aby měl každý v kufru vlastní hadici ke stojanu i s pistolí. Tím bych začal se zlevňováním.
@gil54
Vlastni kabel si vozis, protoze od nabijecky na ulici by ho ukradli, prekazel by a nezapojeny se snaz znicil (treba kdyz by se valel v silnici).
Benzinova hadice v ulicich mest ti neprekazi.
Je jen na benzinkach...
😉
Chapes to?
Jinak klidne se ptej...
PS Tva prvni uvaha je trochu pravdva, ale spis usmevna. Prekotny vyvoj dela EVcka predevsim rychle lepsimi..
Vlastni kabel si vozis, protoze od nabijecky na ulici by ho ukradli, prekazel by a nezapojeny se snaz znicil (treba kdyz by se valel v silnici).
Benzinova hadice v ulicich mest ti neprekazi.
Je jen na benzinkach...
😉
Chapes to?
Jinak klidne se ptej...
PS Tva prvni uvaha je trochu pravdva, ale spis usmevna. Prekotny vyvoj dela EVcka predevsim rychle lepsimi..
@DonVito
Tos mi to teda vysvětlil a koukám, že dneska i bez inteigence, možná škoda... 😀
Ps k PS: ...ale stoupající úroveň EV nezpochybňuji, vyjadřoval jsem se k otázce poklesu cen EV, jestli jsi to nepostřehl.
A úsměvná pravda???
Nebo dokonce " pravdva"?
Tos mi to teda vysvětlil a koukám, že dneska i bez inteigence, možná škoda... 😀
Ps k PS: ...ale stoupající úroveň EV nezpochybňuji, vyjadřoval jsem se k otázce poklesu cen EV, jestli jsi to nepostřehl.
A úsměvná pravda???
Nebo dokonce " pravdva"?
@gil54 inteigence nebo dokonce inteligence? 🤡
@gil54
"pravdiva"
"pravdiva"
@DonVito
aha, no to je podobné, ale stejně, úsměvná??? Proč úsměvná?
aha, no to je podobné, ale stejně, úsměvná??? Proč úsměvná?
@gil54
Ze kvuli prekotnemu vyvoji se zdrazuje.
Prekotny vyvoj technologie vyzaduje investice do vyvoje.
Ale produkt dela lepsim a obvykle levnejsim (pokud vyvoj zaplati dostatecny objem prodeje)...
Zaver?
Prekotny vyvoj prinasi EV zlepseni.
Proto mne to prijde usmevne.
Ze z tveho prispevku to vypada, ze prekotny vyvoj je spatne.
😉
Ze kvuli prekotnemu vyvoji se zdrazuje.
Prekotny vyvoj technologie vyzaduje investice do vyvoje.
Ale produkt dela lepsim a obvykle levnejsim (pokud vyvoj zaplati dostatecny objem prodeje)...
Zaver?
Prekotny vyvoj prinasi EV zlepseni.
Proto mne to prijde usmevne.
Ze z tveho prispevku to vypada, ze prekotny vyvoj je spatne.
😉
@DonVito
Bavím se primárně o zlevňování EV ...a článek je o tom také. Vytrhneš vždycky z příspěvku nějaký nepodstatný prd a točíš se imrvére kolem něj a podstata ti uniká.
Jsi mimo, jako vždy, a dnes i úsměvný. A že je vývoj špatně vypadá tak maximálně v tvých očích.
Bavím se primárně o zlevňování EV ...a článek je o tom také. Vytrhneš vždycky z příspěvku nějaký nepodstatný prd a točíš se imrvére kolem něj a podstata ti uniká.
Jsi mimo, jako vždy, a dnes i úsměvný. A že je vývoj špatně vypadá tak maximálně v tvých očích.
@gil54 promiň ale musím se ještě pustit do tvého poznání co je dražší a komplikovanější u BEV, protože tam jsi se dopustil celé řady výroků, které prostě komentovat musím.
1/ Ložiska
Myslíš keramická ložiska, konkrétně ty dvě u motoru? Jednak je to dnes běžný sortiment a jednak jsou tam jen dvě. Zamysli se nad tím kolik ložisek máš v ICE motoru, spojce, převodovce a dojdeš k závěru, že to asi důvodem pro cenu elektromobilu nebude.
2/ komplikovanější chlazení
Nevím jestli jsi někdy viděl jak toto komplikované chlazení vypadá 😄. Jsou to dva vylisované plechy spojené tak aby jimi mohla téct chladící kapalina. V některých modelech jsou ty chlazení dvě, aby se mohlo nabíjet rychle a mohl se odebírat velký výkon. A musí se to řídit, je tam pár ventilů navíc než v ICE a ohřev odporem, ale nic co by mělo kasu zničit. Navíc ve spoustě ICE ten elektrický ohřev je taky, protože bys v zimě s efektivním motorem umrznul do doby než se ohřeje.
3/Klimatizace
To taky platí jen z části, protože TČ je v principu taky klimatizace, jen to řízení a ventily ale to jsme probírali výše a vše musí jet z elektřiny.
4/ Výrobní prostředky
Ty se musí pořídit pro BEV znova, zejména baterky, kde jak sestavení do packu (v MB dvě linky) a pak pro výrobu vlastních článků. A tyto investice musíš odepisovat, ale věřím tomu, že si to v MB dobře spočítali a že se jim ta linka za dosavadních 2M packů co vyrobila zaplatila. A ve vlastních článcích můžeš většinu výrobního zařízení použít jak pro LFP tak pro NCM a až přijde solid state, tak odpadne plnění článků elektrolytem.
Ale míchat slurry musíš vždy, nanášet jí na elektrody taky, když máš mokrý proces tak sušíš, když máš suchý proces nanášení tak není co sušit a linka nepotřebuje recyklaci té chemie ze slurry takže se podstatně zkrátí. Vysekávat elektrody z pásu a skládat je na sebe musíš vždy, kontaktovat zapouzdřit taky, pak je musíš zkalibrovat. A to vždy, tedy minimálně do doby než někdo přijde na to jak to zjednodušit.
Výroba BEV je lacinější.
1/ Ložiska
Myslíš keramická ložiska, konkrétně ty dvě u motoru? Jednak je to dnes běžný sortiment a jednak jsou tam jen dvě. Zamysli se nad tím kolik ložisek máš v ICE motoru, spojce, převodovce a dojdeš k závěru, že to asi důvodem pro cenu elektromobilu nebude.
2/ komplikovanější chlazení
Nevím jestli jsi někdy viděl jak toto komplikované chlazení vypadá 😄. Jsou to dva vylisované plechy spojené tak aby jimi mohla téct chladící kapalina. V některých modelech jsou ty chlazení dvě, aby se mohlo nabíjet rychle a mohl se odebírat velký výkon. A musí se to řídit, je tam pár ventilů navíc než v ICE a ohřev odporem, ale nic co by mělo kasu zničit. Navíc ve spoustě ICE ten elektrický ohřev je taky, protože bys v zimě s efektivním motorem umrznul do doby než se ohřeje.
3/Klimatizace
To taky platí jen z části, protože TČ je v principu taky klimatizace, jen to řízení a ventily ale to jsme probírali výše a vše musí jet z elektřiny.
4/ Výrobní prostředky
Ty se musí pořídit pro BEV znova, zejména baterky, kde jak sestavení do packu (v MB dvě linky) a pak pro výrobu vlastních článků. A tyto investice musíš odepisovat, ale věřím tomu, že si to v MB dobře spočítali a že se jim ta linka za dosavadních 2M packů co vyrobila zaplatila. A ve vlastních článcích můžeš většinu výrobního zařízení použít jak pro LFP tak pro NCM a až přijde solid state, tak odpadne plnění článků elektrolytem.
Ale míchat slurry musíš vždy, nanášet jí na elektrody taky, když máš mokrý proces tak sušíš, když máš suchý proces nanášení tak není co sušit a linka nepotřebuje recyklaci té chemie ze slurry takže se podstatně zkrátí. Vysekávat elektrody z pásu a skládat je na sebe musíš vždy, kontaktovat zapouzdřit taky, pak je musíš zkalibrovat. A to vždy, tedy minimálně do doby než někdo přijde na to jak to zjednodušit.
Výroba BEV je lacinější.
@psel
motofocus.cz/…akladni-problemy
"Kvůli vysoké ceně hybridních ložisek je však u svých elektromobilů používá pouze malé množství výrobců."
A přečti si pozorně mé první dva odstavce. Primárně neporovnávám náklady na výrobu a vývoj k ICE , ale k EV z jejich novodobého počátku. Třeba když EV chlazení a vyhřívání baterie nemělo, tak výroba byla nepochybně levnější...to je ta pointa mého příspěvku.
Nemusíš psát o pár ventilech navíc, a ani jestli jsem viděl chlazení. Pane, viděl jsem i důl, to je díra v zemi, chodby tak a tak...
Ale "až přijde SSB" ...až se bude psát rok 2006, až budem umět skoro všechno vyrobit...to bude zásadní změna. (Ironie, pro jistotu.)
No, a nakonec, když napíšeš v závěru patetickou větu " Výroba BEV je lacinější " bylo by fajn, kdybys také napsal lacinější než co a zároveň i důvod, proč si myslíš, že i přesto tvé "Výroba EV je lacinější" EV tedy zatím moc nezlevňují.
motofocus.cz/…akladni-problemy
"Kvůli vysoké ceně hybridních ložisek je však u svých elektromobilů používá pouze malé množství výrobců."
A přečti si pozorně mé první dva odstavce. Primárně neporovnávám náklady na výrobu a vývoj k ICE , ale k EV z jejich novodobého počátku. Třeba když EV chlazení a vyhřívání baterie nemělo, tak výroba byla nepochybně levnější...to je ta pointa mého příspěvku.
Nemusíš psát o pár ventilech navíc, a ani jestli jsem viděl chlazení. Pane, viděl jsem i důl, to je díra v zemi, chodby tak a tak...
Ale "až přijde SSB" ...až se bude psát rok 2006, až budem umět skoro všechno vyrobit...to bude zásadní změna. (Ironie, pro jistotu.)
No, a nakonec, když napíšeš v závěru patetickou větu " Výroba BEV je lacinější " bylo by fajn, kdybys také napsal lacinější než co a zároveň i důvod, proč si myslíš, že i přesto tvé "Výroba EV je lacinější" EV tedy zatím moc nezlevňují.
@gil54 Výroba BEV je lacinější oproti ICE. To že někdy v dřevních dobách nebylo chlazení baterek a že v Číně nemají mnohdy ani ochranu proti nárazu zespodu a majitelé si to musí kupovat na alíku tak tomu taky tak kdysi bylo. Jen argumentace chlazením a dvěma izolovanými ložisky mi připadá být dost lichá, protože oboje je fakt zadara. Navíc se tam taky používá slipring aby se zajistilo, že bude osa rotoru uzemněna. Pokud srovnáváš dřevní dobu EV a aktuálno tak musíš hlavně zmínit dobu modulovou, která končí a je nahrazena CTP. A to že nezlevňují nemyslíš nad vážně, Eny RS stával 1.9M v plné, dnes 1.55M v plné, s větším výkonem a dokonce i větší baterkou (lehce). A to má stále moduly. O nabíjecím výkonu, rychlosti Infotainmentu se ani nebavím.
A co se týče rekuperace (na kterou jsme zapoměl), tak to zvládá každý elektromobil i ty dřevní a optimalizace tak znamená změnu firmware střídače, což něco stojí ve vývoji a nikoliv ve výrobě.
Kdyby jsi důl viděl, nemohl by o něm psát takové věci. Jinak ten článek výrobce ložisek je z roku 2022, což tedy dřevní doby jsou.
A co se týče rekuperace (na kterou jsme zapoměl), tak to zvládá každý elektromobil i ty dřevní a optimalizace tak znamená změnu firmware střídače, což něco stojí ve vývoji a nikoliv ve výrobě.
Kdyby jsi důl viděl, nemohl by o něm psát takové věci. Jinak ten článek výrobce ložisek je z roku 2022, což tedy dřevní doby jsou.
@DonVito
On někdo krade nebo ničí hadice na čerpacích stojanech?!? Zajímavé...
Takže už se dozvídáme, že dobíjecí stanice ve městech překáží?! 😁 No, vlastně ano, vyjímečně jsi napsal pravdu ani o tom nevíš!
On někdo krade nebo ničí hadice na čerpacích stojanech?!? Zajímavé...
Takže už se dozvídáme, že dobíjecí stanice ve městech překáží?! 😁 No, vlastně ano, vyjímečně jsi napsal pravdu ani o tom nevíš!
@rohYpnol psal, že kabel z nabíječky by překážel, ne nabíječka.
@kozakm
Jistě, kabel z nabíječky není součástí nabíječky že... (v případě že tam je)...
Jistě, kabel z nabíječky není součástí nabíječky že... (v případě že tam je)...
NIO 30.8.2025 - “Čínská automobilka NIO zvětšuje základní akumulátory. Z nabídky vypadávají 75kWh verze, nyní mají všechna její EV 100 kWh v základu. Spolu s tím se snížily jejich ceny o 8-12 %.“
@Hendly
Potvrzení mých slov, že. Podpora BEV = podpora Číny.
Potvrzení mých slov, že. Podpora BEV = podpora Číny.
@rohYpnol
Znova.
Tohle je scenar Nokia. Ceny padaji, vlastnosti se lepsi.
Kazde prodane EV znamena jedno neprodané spalovací.
Naklady na EV se rozpouští ve vice prodanych autech a u spalovaku naopak.
Veris, že za dalsich 10 let cena baterie uz neklesne a nezlepsi se vlastnosti?
Znova.
Tohle je scenar Nokia. Ceny padaji, vlastnosti se lepsi.
Kazde prodane EV znamena jedno neprodané spalovací.
Naklady na EV se rozpouští ve vice prodanych autech a u spalovaku naopak.
Veris, že za dalsich 10 let cena baterie uz neklesne a nezlepsi se vlastnosti?
@Hendly
Úplný nesmysl. Každé prodané BEV = každé neprodané třeba 1,3 auta se spalovákem. První průšvih.
Věříš, že dalších 10 let neklesne nákladová cena spalováku a nezlepší se vlastnosti??? Co???
Jinak řečeno abych ti napřímo odpověděl - samozřejmě že se zlepší vlastnosti BEV, stejně jako se za 10 let zlepší vlastnosti čehokoliv kde je vývoj!!! A k ceně - cena BEV nečeká žádná dramatická změna. Žádná cenová parita běžných segmentů se nekoná, Žádné výrazné zlevňování se nekoná. Alespoň trochu slušný BEV = 1M stejně jak před dvěma, třeba pěti lety.
Úplný nesmysl. Každé prodané BEV = každé neprodané třeba 1,3 auta se spalovákem. První průšvih.
Věříš, že dalších 10 let neklesne nákladová cena spalováku a nezlepší se vlastnosti??? Co???
Jinak řečeno abych ti napřímo odpověděl - samozřejmě že se zlepší vlastnosti BEV, stejně jako se za 10 let zlepší vlastnosti čehokoliv kde je vývoj!!! A k ceně - cena BEV nečeká žádná dramatická změna. Žádná cenová parita běžných segmentů se nekoná, Žádné výrazné zlevňování se nekoná. Alespoň trochu slušný BEV = 1M stejně jak před dvěma, třeba pěti lety.
@Hendly Když už slavíš NIO, tak určitě víš, pod jakým tlakem jsou a že bojují o přežití a víš, že to říká jejich CEO a není to nějaký blábol.
Jejich poslední model zlevnili s faceliftem o 14.000 USD, protože potřebují prodeje na svém největším trhu a tak to jinak nešlo.
Aby nemuseli zlevňovat ostatní modely a naštvali své stávající zákazníky tak tam prdli větší baterku, ostatně v Číně se to dost prodává s baterkou (jako BaaS) v pronájmu, takže tohle je části zákazníků jedno.
Jde jim o život a ani Firefly žádný velkou díru po prvních testech co jsem viděl v Evropě neudělá, takže to asi s nima skončí blbě.
Sázka na BaaS byla špatná volba, už to prostě nedává smysl.
Jejich poslední model zlevnili s faceliftem o 14.000 USD, protože potřebují prodeje na svém největším trhu a tak to jinak nešlo.
Aby nemuseli zlevňovat ostatní modely a naštvali své stávající zákazníky tak tam prdli větší baterku, ostatně v Číně se to dost prodává s baterkou (jako BaaS) v pronájmu, takže tohle je části zákazníků jedno.
Jde jim o život a ani Firefly žádný velkou díru po prvních testech co jsem viděl v Evropě neudělá, takže to asi s nima skončí blbě.
Sázka na BaaS byla špatná volba, už to prostě nedává smysl.
Trocha statistiky.
V červnu 2025 byly do ČR dovezeno 17,5 tisíc tun Li-ion baterií za 9,4 mld. Kč.
Jednotková dovozová cena baterie je tedy 540 Kč/kg. Auta jako Enyaq mají baterii o hmotnosti cca 500 kg, takže dovozová cena je 270 tisíc Kč. K tomu je potřeba připočíst clo, přepravu, skladování, montáž a další náklady. Dále je potřeba připočítat náklady na krytí záruky. Dále marži výrobce na krytí fixních nákladů (vývoj, administrativa, legislativa). Dále ziskovou marži. A když tohle všechno máme sečteno, tak nakonec přičíst DPH. No a jsme někde na půl milionu.
BTW
V červnu 2025 byly do ČR dovezeny Li-ion baterie za 9,4 mld. Kč (z toho 7,1 mld. Kč z Číny) a ropa za 7,6 mld. Kč. Za baterky platíme více než za ropu.
V červnu 2025 byly do ČR dovezeno 17,5 tisíc tun Li-ion baterií za 9,4 mld. Kč.
Jednotková dovozová cena baterie je tedy 540 Kč/kg. Auta jako Enyaq mají baterii o hmotnosti cca 500 kg, takže dovozová cena je 270 tisíc Kč. K tomu je potřeba připočíst clo, přepravu, skladování, montáž a další náklady. Dále je potřeba připočítat náklady na krytí záruky. Dále marži výrobce na krytí fixních nákladů (vývoj, administrativa, legislativa). Dále ziskovou marži. A když tohle všechno máme sečteno, tak nakonec přičíst DPH. No a jsme někde na půl milionu.
BTW
V červnu 2025 byly do ČR dovezeny Li-ion baterie za 9,4 mld. Kč (z toho 7,1 mld. Kč z Číny) a ropa za 7,6 mld. Kč. Za baterky platíme více než za ropu.
@Tycoon
Byl byste tak laskav a přiložil zdroj statistiky?
Byl byste tak laskav a přiložil zdroj statistiky?
@Max Headroom
Samozřejmě, milý Maxi.
Zdrojem je veřejně dostupná Databáze zahraničního obchodu ČSÚ (STAZO).
Samozřejmě, milý Maxi.
Zdrojem je veřejně dostupná Databáze zahraničního obchodu ČSÚ (STAZO).
@Tycoon
Pokus číslo dvě: Drahý pane, dovoluji si s úctou naznačit, že aktivní odkaz na konkrétní cifry by našemu chápání velmi pomohl, pokud to pro Vás není příliš komplikované.
Pokus číslo dvě: Drahý pane, dovoluji si s úctou naznačit, že aktivní odkaz na konkrétní cifry by našemu chápání velmi pomohl, pokud to pro Vás není příliš komplikované.
@Max Headroom
Omlouvám se, ale současné diskuzní forum auto.cz některé znaky či kombinace znaků přeměňuje na smajlíky a tohle je bohužel ten případ.
Zajděte na stránky ČSÚ, klikněte na Databáze a Aplikace a pak na Pohyb zboží přes hranice (PZpH). Konkrétní data si samozřejmě musíte v databázi vygenerovat sám. Ale že jste to vy, poradím vám. Zvolte Úroveň zobrazení i Úroveň výběru "Harmonizovaný systém (6)" a najděte kód 270900 pro ropu a 850760 pro Li-ion baterie.
Omlouvám se, ale současné diskuzní forum auto.cz některé znaky či kombinace znaků přeměňuje na smajlíky a tohle je bohužel ten případ.
Zajděte na stránky ČSÚ, klikněte na Databáze a Aplikace a pak na Pohyb zboží přes hranice (PZpH). Konkrétní data si samozřejmě musíte v databázi vygenerovat sám. Ale že jste to vy, poradím vám. Zvolte Úroveň zobrazení i Úroveň výběru "Harmonizovaný systém (6)" a najděte kód 270900 pro ropu a 850760 pro Li-ion baterie.
@Tycoon Ten nechápavý prudil je nějaká další reinkarnace Hammuny?
@Tycoon
Pane, Vámi uvedené cifry jsem pečlivě zkontroloval a za měsíc červen 2025 skutečně souhlasily. Děkuji.
Pro zvědavost jsem se podíval i na všech pět předchozích měsíců téhož roku a tam už ty cifry, bohužel pro ropu, vyzněly opačně.
Pane, Vámi uvedené cifry jsem pečlivě zkontroloval a za měsíc červen 2025 skutečně souhlasily. Děkuji.
Pro zvědavost jsem se podíval i na všech pět předchozích měsíců téhož roku a tam už ty cifry, bohužel pro ropu, vyzněly opačně.
@Tycoon
Clanek, akumulátor, vse zamíchano do jednoho.
A ted. Co se stalo s tou ropou a co stema bateriemi?
Clanek, akumulátor, vse zamíchano do jednoho.
A ted. Co se stalo s tou ropou a co stema bateriemi?
@Hendly
Potvrzení mých slov. Závislost na ropě jsme vyměnili za závislost na bateriích.
Dovoz baterií je jak dovážet prázdné barely na benzin a na naftu. Do barelu se musí nalít benzin/nafta, baterie se musí nabít. Vzhledem k tomu, že směřujeme k tomu, že se z nás jako vývozce elektřiny stane dovozce elektřiny, tak jsme nevyřešili závislost vůbec v ničem.
A ještě navíc díky neschopnosti Fialy elelktřinu levně vyrábíme ale draze nakupujeme pro naši spotřebu přes lipskou burzu... Proto ta rekordní inflace atd.
Potvrzení mých slov. Závislost na ropě jsme vyměnili za závislost na bateriích.
Dovoz baterií je jak dovážet prázdné barely na benzin a na naftu. Do barelu se musí nalít benzin/nafta, baterie se musí nabít. Vzhledem k tomu, že směřujeme k tomu, že se z nás jako vývozce elektřiny stane dovozce elektřiny, tak jsme nevyřešili závislost vůbec v ničem.
A ještě navíc díky neschopnosti Fialy elelktřinu levně vyrábíme ale draze nakupujeme pro naši spotřebu přes lipskou burzu... Proto ta rekordní inflace atd.
@rohYpnol
Ropu spalis a zbyde smrad. Baterie tu bude fungovat dalsi 20 let a bude podporovat OZE na ukor spalovani plynu a uhli.
“My” elektřinu rozhodně nevyrabime. Vyrabi je soukromé společnosti.
Mimochodem predpokladam, že uvedeny dovoz jsou i komponenty pro vyrobu EV ktere jdou pak se ziskem do sveta jako finalni vyrobek. .
Ropu spalis a zbyde smrad. Baterie tu bude fungovat dalsi 20 let a bude podporovat OZE na ukor spalovani plynu a uhli.
“My” elektřinu rozhodně nevyrabime. Vyrabi je soukromé společnosti.
Mimochodem predpokladam, že uvedeny dovoz jsou i komponenty pro vyrobu EV ktere jdou pak se ziskem do sveta jako finalni vyrobek. .
@Hendly
My elektřinu rozhodně vyrábíme. Opět lžeš. Protože jistě víš, kdo vlastní ČEZ.
Společnost Podíl státu Vliv ve výrobě elektřiny / poznámka
ČEZ, a. s. cca 69,8 % Hlavní výrobce elektřiny, zajišťoval v roce 2021 téměř dvě třetiny výroby (63 😖 ve výši 53,2 TWh
My elektřinu rozhodně vyrábíme. Opět lžeš. Protože jistě víš, kdo vlastní ČEZ.
Společnost Podíl státu Vliv ve výrobě elektřiny / poznámka
ČEZ, a. s. cca 69,8 % Hlavní výrobce elektřiny, zajišťoval v roce 2021 téměř dvě třetiny výroby (63 😖 ve výši 53,2 TWh
@rohYpnol
a.s. - co chces vic vedet?
a.s. - co chces vic vedet?
@Hendly
No a co????? Právní forma neříká nic o vlastníctví ty troubo!
Elektřinu vyrábíme. Hendlíček opět lže.
No a co????? Právní forma neříká nic o vlastníctví ty troubo!
Elektřinu vyrábíme. Hendlíček opět lže.
@rohYpnol
Ale rika zasadni veci o povinnosti.
Ale rika zasadni veci o povinnosti.
@Hendly
Opět jen demagogicky zbaběle utíkáš.
Elektřinu vyrábíme. Gameover lháři.
Opět jen demagogicky zbaběle utíkáš.
Elektřinu vyrábíme. Gameover lháři.
@rohYpnol
Nevyrabime, vyrabi ji a.s. CEZ.
Ale nejspis se toho dockas.
Babis oficiálně mluvi o tom, že CEZ vytuneluje a tim ziska ho pro stat.
Desive, ale realita.
Nevyrabime, vyrabi ji a.s. CEZ.
Ale nejspis se toho dockas.
Babis oficiálně mluvi o tom, že CEZ vytuneluje a tim ziska ho pro stat.
Desive, ale realita.
@Hendly
Ne, ropu nespálíš. Ropa je surovina, ze které se rafinací získávjí různé frakce. A část těch frakcí spálíš. A smrad vznikne jen ze zlomku toho zlomku. Nebýt ropy, nemáš léky, kosmetiku, barvy, laky, čisticí prostředky atd. ... Blbý co, hujere?
Hlavní produkty z ropy😒br />
1. Paliva
Benzín – pro osobní auta.
Nafta (diesel) – pro nákladní auta, autobusy, vlaky, lodě.
Petrolej (letecký kerosin) – pro letadla.
Topné oleje – pro vytápění a průmysl.
LPG (zkapalněný ropný plyn – propan, butan) – na vaření, topení i pohon vozidel.
2. Chemikálie a plasty
Plasty (polyetylen, polypropylen, PVC, PET, …) – obaly, lahve, fólie, nábytek, hračky.
Syntetická vlákna – nylon, polyester, akryl (oblečení, koberce, lana).
Syntetická pryž – pneumatiky, těsnění, podrážky.
3. Průmyslové produkty
Maziva a oleje – motorové oleje, hydraulické kapaliny, vazelíny.
Asfalt – na silnice, střechy.
Parafín – svíčky, voskované papíry.
4. Spotřební zboží a chemie
Barvy, laky, lepidla.
Kosmetika – krémy, šampony, make-up (často obsahují parafíny a další ropné deriváty).
Léky – některé farmaceutické látky se vyrábějí z ropných základů.
Čisticí prostředky a detergenty.
Ne, ropu nespálíš. Ropa je surovina, ze které se rafinací získávjí různé frakce. A část těch frakcí spálíš. A smrad vznikne jen ze zlomku toho zlomku. Nebýt ropy, nemáš léky, kosmetiku, barvy, laky, čisticí prostředky atd. ... Blbý co, hujere?
Hlavní produkty z ropy😒br />
1. Paliva
Benzín – pro osobní auta.
Nafta (diesel) – pro nákladní auta, autobusy, vlaky, lodě.
Petrolej (letecký kerosin) – pro letadla.
Topné oleje – pro vytápění a průmysl.
LPG (zkapalněný ropný plyn – propan, butan) – na vaření, topení i pohon vozidel.
2. Chemikálie a plasty
Plasty (polyetylen, polypropylen, PVC, PET, …) – obaly, lahve, fólie, nábytek, hračky.
Syntetická vlákna – nylon, polyester, akryl (oblečení, koberce, lana).
Syntetická pryž – pneumatiky, těsnění, podrážky.
3. Průmyslové produkty
Maziva a oleje – motorové oleje, hydraulické kapaliny, vazelíny.
Asfalt – na silnice, střechy.
Parafín – svíčky, voskované papíry.
4. Spotřební zboží a chemie
Barvy, laky, lepidla.
Kosmetika – krémy, šampony, make-up (často obsahují parafíny a další ropné deriváty).
Léky – některé farmaceutické látky se vyrábějí z ropných základů.
Čisticí prostředky a detergenty.
@rohYpnol
Jasne, kazdy den spotrebujes minimalne 2 litry barvy, a kosmetiky.
Zrovna nedavno bylo mezinárodní jednani o omezeni plastovém odpadu. K dohode nedoslo. Vsechny dohody zablokovalo nekolik zemi. Asi nahoudou slo o nejvetsi dodavatele ropy..
Ne. Ropu ve svem aute spalis a nic nemas. Baterie bude slouzit 20 let a pak ji zrecyklujes.
Jasne, kazdy den spotrebujes minimalne 2 litry barvy, a kosmetiky.
Zrovna nedavno bylo mezinárodní jednani o omezeni plastovém odpadu. K dohode nedoslo. Vsechny dohody zablokovalo nekolik zemi. Asi nahoudou slo o nejvetsi dodavatele ropy..
Ne. Ropu ve svem aute spalis a nic nemas. Baterie bude slouzit 20 let a pak ji zrecyklujes.
@Hendly
Ano, je v tom vše od článků po baterie, od malých pro mobily až po velké pro úložiště.
Ale určitě jsem blíže realitě než ty a další greendealoví snílci. Nikdo vám nebrání prodávat zde baterky za ty ceny, o kterých mluvíte. Založte si firmy a prodávejte baterie pro Tesly a Enyaqy za 100 tisíc.
Ano, je v tom vše od článků po baterie, od malých pro mobily až po velké pro úložiště.
Ale určitě jsem blíže realitě než ty a další greendealoví snílci. Nikdo vám nebrání prodávat zde baterky za ty ceny, o kterých mluvíte. Založte si firmy a prodávejte baterie pro Tesly a Enyaqy za 100 tisíc.
@Tycoon
Počkej, kesummbíček přeci tvrdí, že battery pack do ID.X/Enyaq je za jednoho Masaryka 😁 na bazoši to přeci každý prodává ... 😁
Počkej, kesummbíček přeci tvrdí, že battery pack do ID.X/Enyaq je za jednoho Masaryka 😁 na bazoši to přeci každý prodává ... 😁
@Tycoon
Baterie do Enyaq se kompletuje z modulu v MB viz volne dohledatelne info na netu. Takze ten prepocet na kg atd je spatne. Plus cenu odhaduješ.
A znova. Ty baterie tu budou 20 let fungovat a pak je zrecyklujes. Ropu za 6 miliard si spalil..
Baterie do Enyaq se kompletuje z modulu v MB viz volne dohledatelne info na netu. Takze ten prepocet na kg atd je spatne. Plus cenu odhaduješ.
A znova. Ty baterie tu budou 20 let fungovat a pak je zrecyklujes. Ropu za 6 miliard si spalil..
@Hendly
Baterie za 6 mld jsou jen nádoba ty hujere. Z ropy za 6 mld jsi vyrobil spoustu produktů a jsi schopen získat energie.
Baterie za 6 mld jsou jen nádoba ty hujere. Z ropy za 6 mld jsi vyrobil spoustu produktů a jsi schopen získat energie.
@Hendly
Můj přepočet je realitě mnohem blíže než tvé lži o tom, že kupujeme ropu z Íránu a Ruska za stovky miliard nebo fantazie o 20 letech životnosti a následné recyklaci.
BTW Ano, škodovka kupuje moduly a kompletuje si z nich baterku. Ale zjednodušeně řečeno, koupí sice jen 400 kg modulů, ale těch 100 kg dalších materiálů či řídících jednotek pro kompletaci baterky neprší z nebe, ale zase si to musí koupit.
Můj přepočet je realitě mnohem blíže než tvé lži o tom, že kupujeme ropu z Íránu a Ruska za stovky miliard nebo fantazie o 20 letech životnosti a následné recyklaci.
BTW Ano, škodovka kupuje moduly a kompletuje si z nich baterku. Ale zjednodušeně řečeno, koupí sice jen 400 kg modulů, ale těch 100 kg dalších materiálů či řídících jednotek pro kompletaci baterky neprší z nebe, ale zase si to musí koupit.
@Tycoon
Jak rohypnol. “Proste mama pravdu”.
Kdyz mas blbe vstup tak ten vypocet nefunguje.
Evropa od roku 1960 bere cca tretinu ropy a ty vytahnes po te dobe asi 2 mesic kdy to tak neni.
Baterie samozrejme vcetne druheho zivota bude fungovat 20 let a nasledne se zrecyz.
Jak rohypnol. “Proste mama pravdu”.
Kdyz mas blbe vstup tak ten vypocet nefunguje.
Evropa od roku 1960 bere cca tretinu ropy a ty vytahnes po te dobe asi 2 mesic kdy to tak neni.
Baterie samozrejme vcetne druheho zivota bude fungovat 20 let a nasledne se zrecyz.
@Hendly
Neříkám, že můj výpočet je přesný, vychází z mnoha zjednodušení a zprůměrování.
Dej jiná data a propočet můžeme se bavit, zda je přesnější tvůj, nebo můj.
Ano, Evropa brala více než půl století z Ruska spoustu ropy. Ale vzhledem k sankcím už to tak není. Ty sám si v diskuzi sankce vyzdvihoval. A najednou si na ně zapomněl? To pochybuju.
Neříkám, že můj výpočet je přesný, vychází z mnoha zjednodušení a zprůměrování.
Dej jiná data a propočet můžeme se bavit, zda je přesnější tvůj, nebo můj.
Ano, Evropa brala více než půl století z Ruska spoustu ropy. Ale vzhledem k sankcím už to tak není. Ty sám si v diskuzi sankce vyzdvihoval. A najednou si na ně zapomněl? To pochybuju.
@Tycoon
Ceny kWh ve zpravach vyrobcu je uvadena v mnoha zdrojich. Aktualne je od cca 60dolaru plus.
Prepocitavat cenou knoflíkové baterie je scestné.
Ropa- kdyz ji neopustíme tak budeme vždy zavisli na rusku atd at primo tak neprimo viz OPEC atd.
Ceny kWh ve zpravach vyrobcu je uvadena v mnoha zdrojich. Aktualne je od cca 60dolaru plus.
Prepocitavat cenou knoflíkové baterie je scestné.
Ropa- kdyz ji neopustíme tak budeme vždy zavisli na rusku atd at primo tak neprimo viz OPEC atd.
@Hendly
Těch 60 USD/kg je prodejní cena, nebo výrobní náklad v Číně? Tipuju, že to druhé.
A i kdyby to bylo prvé, musíš k tomu připočítat ty položky jako doprava, clo, náklady na krytí záruky, marži automobilky na krytí fixních nákladů atd. atd. a k tomu všemu na konci připočítat DPH. A teprve to je vstupní informace pro nás, zákazníky.
Opravdu si myslíš, že knoflíkové baterie tvoří významnou část dovážené tonáže Li-Ion baterek?
BTW Z Ruska i Íránu dovážíme 0. Z OPECu dovážíme jen cca 20 procent ropy. Pořád nevidím žádnou závislost na Rusku, Íránu a OPECu, o které mluvíš. Samozřejmě, měli bychom snížit závislost na importech i fosilních palivech. V tom nám můžou pomoci HVO a jiná paliva vyráběná z domácích zdrojů a odpadů.
Těch 60 USD/kg je prodejní cena, nebo výrobní náklad v Číně? Tipuju, že to druhé.
A i kdyby to bylo prvé, musíš k tomu připočítat ty položky jako doprava, clo, náklady na krytí záruky, marži automobilky na krytí fixních nákladů atd. atd. a k tomu všemu na konci připočítat DPH. A teprve to je vstupní informace pro nás, zákazníky.
Opravdu si myslíš, že knoflíkové baterie tvoří významnou část dovážené tonáže Li-Ion baterek?
BTW Z Ruska i Íránu dovážíme 0. Z OPECu dovážíme jen cca 20 procent ropy. Pořád nevidím žádnou závislost na Rusku, Íránu a OPECu, o které mluvíš. Samozřejmě, měli bychom snížit závislost na importech i fosilních palivech. V tom nám můžou pomoci HVO a jiná paliva vyráběná z domácích zdrojů a odpadů.
@Hendly
1) baterie je prázdná nádoba, nikoliv zdroj energie, že...
2) ropa není jen zdrojem energie, ale i surovinou pro výrobu viz výše, takže závislsot na ropě žádná elektormobilita nevyřeší, že ... i ten elektromobil musí jezdit po cestě z asfaltu...
Závěr pořád stejný - hendlíček je jen demagog a lhář.
1) baterie je prázdná nádoba, nikoliv zdroj energie, že...
2) ropa není jen zdrojem energie, ale i surovinou pro výrobu viz výše, takže závislsot na ropě žádná elektormobilita nevyřeší, že ... i ten elektromobil musí jezdit po cestě z asfaltu...
Závěr pořád stejný - hendlíček je jen demagog a lhář.
@Hendly
Ne. Jen ty jsi úplně mimo a realita je zcela opačná než tvoje lži a demagogie. Ty vytáhneš co bylo před 60-ti lety a pro současnost je zcela nepodstatné, zatímco Tycoon žije v soudobé realitě.
Mimochodem, když bych přistoupil na tvoje lži a demagoge, tak napíšu něco v tom duchu, že 60 let bereme ropu od našich sovětských bratrů z Ruska a nejsme na nikom závislí 😁
Ne. Jen ty jsi úplně mimo a realita je zcela opačná než tvoje lži a demagogie. Ty vytáhneš co bylo před 60-ti lety a pro současnost je zcela nepodstatné, zatímco Tycoon žije v soudobé realitě.
Mimochodem, když bych přistoupil na tvoje lži a demagoge, tak napíšu něco v tom duchu, že 60 let bereme ropu od našich sovětských bratrů z Ruska a nejsme na nikom závislí 😁
@Tycoon rozdíl mezi tou ropou a bakterkami je ale v tom, že ty baterky budou sloužit příštích 20-30 let, možná déle a pak (pokud nebudeme hloupí) je tu zrecyklujeme na nové baterky. Zato ta ropa se nejspíš z většiny spálí.
Jinými slovy tuto částku platíme každý měsíc abychom mohli jezdit auty, kdežto za baterky platíme, abychom mohli vyrábět nová auta.
Když úplně odhkédnu od ekonomiky nebo ekologie, tak to znamená, že kdyby nám Čína přestala chtít prodávat baterky, tak bude dál všechna elektrická doprava fungovat, jen nevyrobíme nová vozidla. Zato kdyby nám přestali prodávat ropu, tak se všechna spalovací doprava velmi brzo zastaví.
To mi přijde lepší si připlatit za auto na baterku.
Jinými slovy tuto částku platíme každý měsíc abychom mohli jezdit auty, kdežto za baterky platíme, abychom mohli vyrábět nová auta.
Když úplně odhkédnu od ekonomiky nebo ekologie, tak to znamená, že kdyby nám Čína přestala chtít prodávat baterky, tak bude dál všechna elektrická doprava fungovat, jen nevyrobíme nová vozidla. Zato kdyby nám přestali prodávat ropu, tak se všechna spalovací doprava velmi brzo zastaví.
To mi přijde lepší si připlatit za auto na baterku.
No a o tom tu celou dobu mluvím a jsem zvědav, kdy se tyto krásné pohádky projeví v reálných cenách.
Budeme si tu číst o tom, kterak 82-85kWh baterie do Enyaq/Elroq nebo Hyundai Ionic5/Kia EV6 apod. stojí vlastně jen 120.000,- Kč, ale když si ji budeme chtít pořídit v reálu, tak vysolíme 600.000,- až 1 milion Kč!
Takže to mohu zase jen zopakovat. Až mi Škoda dá černý na bílým, že náhradní nová baterie 82/77kWh mne bude včetně výměny v autorizovaném servise stát do 200.000,- Kč a dostanu na ni opět záruku 8 let, tak si jdu Enyaq hned objednat.
Takže buď někdo jenom pořád lže a nebo výrobci nechtějí prodávat EV.
Kdyby to totiž chtěli, tak by proto dělali vše. Ale oni dělají vše proto, aby to nikdo nekupoval!
Budeme si tu číst o tom, kterak 82-85kWh baterie do Enyaq/Elroq nebo Hyundai Ionic5/Kia EV6 apod. stojí vlastně jen 120.000,- Kč, ale když si ji budeme chtít pořídit v reálu, tak vysolíme 600.000,- až 1 milion Kč!
Takže to mohu zase jen zopakovat. Až mi Škoda dá černý na bílým, že náhradní nová baterie 82/77kWh mne bude včetně výměny v autorizovaném servise stát do 200.000,- Kč a dostanu na ni opět záruku 8 let, tak si jdu Enyaq hned objednat.
Takže buď někdo jenom pořád lže a nebo výrobci nechtějí prodávat EV.
Kdyby to totiž chtěli, tak by proto dělali vše. Ale oni dělají vše proto, aby to nikdo nekupoval!
@Mokrous v reálu stojí baterka do Tesly Y long range kolem 10 tisíc dolarů, počítám bez daně, ale do 600 tisíc Kč to je teda hodně daleko
@kozakm A mohl bych vidět ceník, nebo fakturu z autorizovaného servisu, kde bude uvedena cena a informace, že jde o novou baterii se zárukou minimálně na 8 let a 160 tisíc km? Nebo jde jako obvykle o repas bez záruky?
@Mokrous je to cena za originál novou baterii jako náhradní díl pro TM3/Y bez DPH a bez práce.
Tedy s prací a daní bude celá operace stát něco kolem 300k, ale zase se člověku něco vrátí za prodej staré baterky. Ta není levná ani když má špatné články a pokud je plně funkční, jen má již vyšší degradaci, tak je pořád docela drahá, protože je o ně zájem v úložištích energie.
Není to tak dávno, co to dával jako příklad jeden majitel autoservisu. Tuším to bylo 236 tisíc bez DPH tady v ČR.
Srovnával to s cenou nového motoru jako náhradního dílu pro Oktávku a tam to bylo 257 tisíc bez DPH 🤷♂️
Tedy s prací a daní bude celá operace stát něco kolem 300k, ale zase se člověku něco vrátí za prodej staré baterky. Ta není levná ani když má špatné články a pokud je plně funkční, jen má již vyšší degradaci, tak je pořád docela drahá, protože je o ně zájem v úložištích energie.
Není to tak dávno, co to dával jako příklad jeden majitel autoservisu. Tuším to bylo 236 tisíc bez DPH tady v ČR.
Srovnával to s cenou nového motoru jako náhradního dílu pro Oktávku a tam to bylo 257 tisíc bez DPH 🤷♂️
@Tomáš Klouda To sice není dobré ani ideální, ale zní to pořád líp jak 600tis. až 1mega u VAG nebo Hyundai/Kia.
Nicméně dokud to neuvidím černý na bílým v ceníku,nebo na FA od Tesly spolu s potvrzením záruky, tak tomu neuvěřím.
Já proti EV z principu nic nemám, ba naopak. Ale chci jistotu, že nebudu po 9 letech kupovat náhradní díl za 600 tisíc. A Teslu nechci ani zadarmo. Takže budu čekat, co koncern, nebo Čína (bohužel).
Nicméně dokud to neuvidím černý na bílým v ceníku,nebo na FA od Tesly spolu s potvrzením záruky, tak tomu neuvěřím.
Já proti EV z principu nic nemám, ba naopak. Ale chci jistotu, že nebudu po 9 letech kupovat náhradní díl za 600 tisíc. A Teslu nechci ani zadarmo. Takže budu čekat, co koncern, nebo Čína (bohužel).
@Mokrous chápu, nicméně do 9 let starého spalováku taky rozhodně nekoupíte nový náhradní motor za 200+ tisíc a totéž platí pro to EV. Nový díl do takhle starého auta už nedává ekonomicky smysl🤷♂️
Stejně jako u spalováku seženete tu baterku z ojetého auta, které z nějakého důvodu dojezdilo. Obzvlášť u Tesly s jejich karosérií z pár velkých odlitků z hliníku, jsou ekonomické totálky celkem běžné i u relativně malého ťuknutí, kdy se baterce opravdu nemá šanci nic stát.
A takovou zdravou baterku pak někdo, kdo třeba vlastní blbostí prorazí baterku na polní cestě o kámen, použije k opravě svého starého EV.
Ostatně vzhledem k životnosti těch baterek téměř nehrozí, že by bylo potřeba tu baterku měnit z jiného důvodu, než že se mechanicky poškodí. Obzvlášť u LFP, kde vychází životnosti baterky někam mezi 1 a 2 miliony km, je to opravdu jen čistě teoretická možnost.
U NMC jí můžete teoreticky utahat, ale pořád se bavíme o 300-600 tisíc km, které ty baterky minimálně dají. To taky není úplně běžné najet za 9 let, aby jste se musel bát, že by mohl nastat důvod k její výměně.
Stejně jako u spalováku seženete tu baterku z ojetého auta, které z nějakého důvodu dojezdilo. Obzvlášť u Tesly s jejich karosérií z pár velkých odlitků z hliníku, jsou ekonomické totálky celkem běžné i u relativně malého ťuknutí, kdy se baterce opravdu nemá šanci nic stát.
A takovou zdravou baterku pak někdo, kdo třeba vlastní blbostí prorazí baterku na polní cestě o kámen, použije k opravě svého starého EV.
Ostatně vzhledem k životnosti těch baterek téměř nehrozí, že by bylo potřeba tu baterku měnit z jiného důvodu, než že se mechanicky poškodí. Obzvlášť u LFP, kde vychází životnosti baterky někam mezi 1 a 2 miliony km, je to opravdu jen čistě teoretická možnost.
U NMC jí můžete teoreticky utahat, ale pořád se bavíme o 300-600 tisíc km, které ty baterky minimálně dají. To taky není úplně běžné najet za 9 let, aby jste se musel bát, že by mohl nastat důvod k její výměně.
@Tomáš Klouda Typické reklamní pohádky o milionech kilometrů mne vůbec nezajímají. Jde mi jen o časovou degradaci, která je daná bez ohledu na ujeté kilometry. Spalovací motor se u auta v garáži sám od sebe nerozpadne po 10 letech, ani po 20, po 30,... atd. Ale baterie ano. Ta odejde vždy.
@Mokrous to nejsou reklamní kecy, jen jednoduchá matematika.
Ano,ty baterky degradují i stářím, ale to se bavíme o horizontu 20-30 let. Pokud plánujete mít auto jako veterána, tak je to legitimní obava, jinak je to dost irelevantní🤷♂️
Ano,ty baterky degradují i stářím, ale to se bavíme o horizontu 20-30 let. Pokud plánujete mít auto jako veterána, tak je to legitimní obava, jinak je to dost irelevantní🤷♂️
@Tomáš Klouda No jasně. Každá baterie je solidně načnutá po 5 letech a po 10 už mele z posledního, když měla štěstí na slušnýho majitele. A já budu věřit, že mi bude Enyaq jezdit do Alp i po 20 letech jako zamlada...
@Mokrous mohu vědět jak jste na něco takového přišel? 😯
Na 8-10 let dávají výrobci záruku a tedy očekávaná životnost v autě je dle jejich odhadů někde mezi 16-20 lety.
Problém je, že ty odhady zatím nevychází, protože jsou založené na lineárním nabíjení a vybíjení 0-100%.
Jenže to není to co se v autech děje a ty baterky stárnou o dost pomaleji, než výrobci předpokládali. Už jsou na to i studie, které ukazují, že když baterku místo lineárního nabíjení/vybíjení zatěžujete a nabíjíte náhodně, tak jí to prospívá a nedegraduje tak rychle. Jinými slovy tyto nové studie potvrdili domněnky proč ty baterky nestárnou tak rychle jak se čekalo a je tedy slušná šance, že se spíše v autě dozijí více než těch 20 let.
Nevím, co myslíte tím, že je baterie po pěti letech načnutá, ale pokud narážíte na degradaci, tak ta je nejrychlejší první rok a pak výrazně zpomalí. A po silnicích jezdí docela dost aut s baterkou starší než 10 let, která rozhodně nemelou z posledního.
Nicméně pokud je pro vás důležité, aby to auto i po 20-ti letech zvládalo v pohodě dlouhé cesty na dovolené, tak nezbývá než počkat, až tak stará auta budou. Zatím je to vše jen teorie, když nejstarší jezdící auta mají na hrbu maximálně 14 křížků🤷♂️
Na 8-10 let dávají výrobci záruku a tedy očekávaná životnost v autě je dle jejich odhadů někde mezi 16-20 lety.
Problém je, že ty odhady zatím nevychází, protože jsou založené na lineárním nabíjení a vybíjení 0-100%.
Jenže to není to co se v autech děje a ty baterky stárnou o dost pomaleji, než výrobci předpokládali. Už jsou na to i studie, které ukazují, že když baterku místo lineárního nabíjení/vybíjení zatěžujete a nabíjíte náhodně, tak jí to prospívá a nedegraduje tak rychle. Jinými slovy tyto nové studie potvrdili domněnky proč ty baterky nestárnou tak rychle jak se čekalo a je tedy slušná šance, že se spíše v autě dozijí více než těch 20 let.
Nevím, co myslíte tím, že je baterie po pěti letech načnutá, ale pokud narážíte na degradaci, tak ta je nejrychlejší první rok a pak výrazně zpomalí. A po silnicích jezdí docela dost aut s baterkou starší než 10 let, která rozhodně nemelou z posledního.
Nicméně pokud je pro vás důležité, aby to auto i po 20-ti letech zvládalo v pohodě dlouhé cesty na dovolené, tak nezbývá než počkat, až tak stará auta budou. Zatím je to vše jen teorie, když nejstarší jezdící auta mají na hrbu maximálně 14 křížků🤷♂️
@Tomáš Klouda Sorryjako, ale tak asi sleduju, co se děje. A Lion baterie prostě z principu degradují a záruka na tragikomické SoH 70% je spíš vtip, než záruka. Na trhu je velké množství aut, co mají po pár km a 3 letech SoH klidně 88% a jako ve všem se neustále jenom lže a lže a lže. Takže já si rád počkám až technologie včetně recyklace a ceny dozraje na smysluplnou úroveň. Ale dnes fakt díky, ale ne.
@Tomáš Klouda
Když má děda "na hrbu 8 křížků", tak to neznamená, že je to osmiletý klučina.
Takže jediné auto, které má "na hrbu 14 křížků" je
ct24.ceskatelevize.cz/…-do-prahy-213605#… 😀
Když má děda "na hrbu 8 křížků", tak to neznamená, že je to osmiletý klučina.
Takže jediné auto, které má "na hrbu 14 křížků" je
ct24.ceskatelevize.cz/…-do-prahy-213605#… 😀
Bráchovi se na 14 let starém atmosférickém benzínovém autě odporoučel motor. Vzhledem k zůstatkové ceně vozidla (pokud by motor fungoval) tak 60-80 tisíc je jakákoliv oprava (či výměna za nový) absolutně nerentabilní. Auto půjde do šrotu.
Pro téměř každé auto starší 8-10 let je větší, než malicherná, závada na motoru nebo převodovce lístkem na vrakoviště. Kde je ten rozdíl?
Pro téměř každé auto starší 8-10 let je větší, než malicherná, závada na motoru nebo převodovce lístkem na vrakoviště. Kde je ten rozdíl?
@Trtkal
Pokud 14 let staré auto má hodnotu 60-80 tis. Kč, tak pořizovací cena byla možná 400 tis. max., takže je to nějaká plechovka... 😁
Pokud 14 let staré auto má hodnotu 60-80 tis. Kč, tak pořizovací cena byla možná 400 tis. max., takže je to nějaká plechovka... 😁
@rohYpnol
Musis se teda rozhodnou, jestli jsou auta dnes drahe nebo ne. Protoze 400 tis pred 14 lety byla slusna castka.
Musis se teda rozhodnou, jestli jsou auta dnes drahe nebo ne. Protoze 400 tis pred 14 lety byla slusna castka.
@Hendly
Nebyla, protože auto za 400t. si před tou dobou mohlo dovolit mnohem víc lidí než dnes. A to je ta dostupnost 😁
Nebyla, protože auto za 400t. si před tou dobou mohlo dovolit mnohem víc lidí než dnes. A to je ta dostupnost 😁
Audi E5 sportback za 28.310 Euro s 76kWh baterií.
www.autobild.de/…se-28286275.html
V lepší výbavě má i 787 PS
A v Indii bude Epiq kolem 8000.
Prostě svět je jinde než EU a Vaše komenty EU nezajímají a pro svět nemají význam.
www.autobild.de/…se-28286275.html
V lepší výbavě má i 787 PS
A v Indii bude Epiq kolem 8000.
Prostě svět je jinde než EU a Vaše komenty EU nezajímají a pro svět nemají význam.
Jak můžou být BEV pořád drahé, když podle místních hujeříčků
1) auta jsou levné jako nikdy dříve, a ...
2) ...parita spalováků a BEV nastala??? 😁
Tento článek je jistě proruský fake news ... 😉
1) auta jsou levné jako nikdy dříve, a ...
2) ...parita spalováků a BEV nastala??? 😁
Tento článek je jistě proruský fake news ... 😉
Co se týče cen, tak odborníci očekávají další pokles do roku 2030.
👍
Ještě před dvěma lety stála kilowatthodina baterie více než dvojnásobek.
👍
Tento clanek neni fejk.
Parita obzvlast v nizsich tridach zdaleka NEnastala.
Opakuji to tu velmi casto.
Bohuzel nekdo to stale nechape.
Ale treba to i rohypnol casem pochopi.
❤️
PS Diky cenove parite (v D-segmentu) se TMY stala nejprodavanejsim autem sveta.
👍
👍
Ještě před dvěma lety stála kilowatthodina baterie více než dvojnásobek.
👍
Tento clanek neni fejk.
Parita obzvlast v nizsich tridach zdaleka NEnastala.
Opakuji to tu velmi casto.
Bohuzel nekdo to stale nechape.
Ale treba to i rohypnol casem pochopi.
❤️
PS Diky cenove parite (v D-segmentu) se TMY stala nejprodavanejsim autem sveta.
👍
@DonVito PS "Diky cenove parite (v D-segmentu) se TMY stala nejprodavanejsim autem sveta." - TMY je kategorie SUV - C nikoliv D 😉
@DonVito
Odborníci očekávali že BEV budou mít 2025 30% trhu, že... tolik k odborníkům. Zbytek nemá smysl komentovat.
Odborníci očekávali že BEV budou mít 2025 30% trhu, že... tolik k odborníkům. Zbytek nemá smysl komentovat.
@rohYpnol
Nejaky zdroj.
Obecne se v roce 2020 předpovídal podil 20-25% coz neni zas tak daleko od skutečnosti.
Nejaky zdroj.
Obecne se v roce 2020 předpovídal podil 20-25% coz neni zas tak daleko od skutečnosti.
@Hendly
Zdroj si najdi jaký chceš. Nebudu uvádět zdroj k něčemu, co je úplně nepodstatné.
Opět jen relativizuješ, mlžíš. Klasický Hendlíček hujeříček. Klasická demagogie a lhaní.
Je úplně jedno jestli 25% nebo 30% Podstatné je že realita je úplně jinde a ti slavní "odborníci" co tvrdili těch 30% dnes stojí před realitou, kterou předpovídal rohYpnol a která je těch 15%, a to ještě jen díky ESG a ideologickým deformacím trhu. A jestli chceš, klidně si dosaď místo 30% těch 25%, protože to co jsem napsal platí pořád stejně 😁
Zdroj si najdi jaký chceš. Nebudu uvádět zdroj k něčemu, co je úplně nepodstatné.
Opět jen relativizuješ, mlžíš. Klasický Hendlíček hujeříček. Klasická demagogie a lhaní.
Je úplně jedno jestli 25% nebo 30% Podstatné je že realita je úplně jinde a ti slavní "odborníci" co tvrdili těch 30% dnes stojí před realitou, kterou předpovídal rohYpnol a která je těch 15%, a to ještě jen díky ESG a ideologickým deformacím trhu. A jestli chceš, klidně si dosaď místo 30% těch 25%, protože to co jsem napsal platí pořád stejně 😁
Ne. Protože se do nich začnou promítat skutečné náklady na recyklaci baterií, případně se na těžbu chemikálií přestane používat dětská pracovní síla.
Jo, chci Inster v nelepší výbavě, s větší baterií, za max 450000,- ne za 900000,-, za to mám Tucson s 4x4 s hezkou výbavou. Už aby elektroauta zlevnila.
🫢
Co se týče cen, tak odborníci očekávají další pokles do roku 2030.
👍
Ještě před dvěma lety stála kilowatthodina baterie více než dvojnásobek.
👍
To je pravda.
Taky se levny baterky dostavaji do aut se zpozdenim.
😉
skladovevozy.citroen.cz/…e-44-kwh/1174346
Kolik stalo takove auto pred pouzitim LFP?
Presne tak, 600t za takú krabičku od mydla?
Asi delám něco špatne ked mi to príde celkom drahé.
doporučil bych porovnávat nové auta, ne už jeté
To ale nie je problém pre každého. Veľa rodín ma jedno auto len na poskakovanie. Ak bude mať EV B segmentu ekonomickú návratnosť za cca 5 rokov pri mojom nájazde, tak s ním nemám problém.
PS: Pre chytrákov čo tvrdia, že je to už dnes, tak porovnávam podobne spracované autá. Dacia Spring sa nedá porovnávať s Yarisom, alebo Polom.
Je mi jasne, že auto nie je investícia, ale aktuálne v rodine využívame dve auta, lebo to šetrí kopu času. Pri aute považujem za návratnosť ak sa mi rozdiel v cene za 5 rokov(cca 60tisíc km) vráti na ušetrených prevádzkových nákladoch. Autá kupujem nové. ale nepotrpím si na luxus, stačí automatická prevodovka a základné komfortné prvky.
Áno, ale to je zbytočne veľké auto. Nejde len o cenu, ale s Yarisom zaparkujem na mieste, kde to mnohí ani nejdú skúšať. To je v niektorých lokalitách veľmi užitočná vlastnosť.
Číňani jsou v tom rychlejší, ale já si rád počkám na evropské automobilky.
Takže chyba se stala ve tvé úvaze, nikoliv v evropských automobilkách.
Automobilky nás holí a ještě používají nižší prodeje jako výmluvu při požadavcich na zákaz spalováků
Nepřekvapuje tu asi nikoho, ze nerozumíš psanému textu. Je to citace z článku. Vše co tam píše, jsou jen citace z článku. Je jasné, ze shůry nemáš dáno, to se nepostwsti každému, ale nemusíš to tu na sebe říkat každým svým prispevkem. Kdyby ses aspon snažil o diskuzi a ne ukazovat svoji hloupost
"za posledních 20 let klesly ceny baterií elektromobilů o 92 procent."
Takže za mně- toto bude výzva.
Nemas to o řád spatne?😉
EDIT: takze nic. Nejdriv napsat, ze nekdo nechce videt a nerespektuje fyziku apak se totálně splést v raduj cisel.
Takze jak to je opravdu. Vsechen benzin je tedy pouze neco pres 20TWh plus ucinnost elektra a jsme nekde na 7 TWh.
Tedy asi to co lini CR vyvezla.
Takže se nenechme strašit energetiky amatéry, navíc mnohdy i politiky co nemají ani ponětí a šíří jen nesmysly a koukejme na to co energetika dělá. Bateriová úložiště a soláry v kombinaci s kogenerací je něco co funguje už nyní ekonomicky.
Celková spotřeba auta sice byla 3,3MWh, ale jak mám FVE, tak přes 50% nabiju z ní. Ale i kdyby to bylo těch 3,3MWh, tak to pořád je lepší než ta trojnásobná účinnost o které píšete vy.
Takže kromě toho, že jste se o řád seknul ve výpočtu, tak ještě nepočítáte s tím, že spousta energie pro EV bude z FVE a to primárně z toho, co dnes ty FVE ani nevyrábí, protože to nemůžou poslat do sítě, když je záporná cena a v síti je elektřiny až moc.
Pokud si to dobře pamatuji, tak když Norsko mělo 25% elektromobilů ve vozovém parku, tak jim narostla celková roční spotřeba elektřiny o 4% proti stavu, kdy žádné EV neměli. A to není jisté, jestli ten nárůst spotřeby vlastně způsobili jen ty EV.
Neviděl bych to tedy s tím nárůstem spotřeby nijak dramaticky. Poroste to tak pomalu, že tomu zvládneme přizpůsobit budování zdrojů energie a její distribuci.